Scornicești 2013 – pe urmele (de roți de Tohan și Ukraina ale) înaintașilor noștri

Se apropie data de 26 iulie, începutul misiunii Countryside, care a ajuns la a-15-a ediție. Am anunțat cîteva lucruri AICI și AICI. Vom merge din nou în Scornicești. De data asta chiar cu bicicletele. Înscrierile continuă. Vezi AICI.

Printre activitățile tradiționale, pe care le voi enumera într-o altă postare, vom avea două activități limită, destinate celor cu energie suplimentară și condiție fizică: împărțirea de literatură creștină și discuții cu locuitorii din localitățile care compun orașul Scornicești și această expediție în Munții Cernei.

Lucrurile avansează rapid. Timpul trece repede. Ieri am primit vestea bună că avem o sponsorizare pentru a completa necesarul de coburi. O firmă condusă de credincioși evanghelici ne-a asigurat că vom avea destul spațiu să transportăm literatură.

O urgență? Avem nevoie de tricouri galbene. Pentru aceasta este nevoie de două lucruri: o idee bună de LOGO (lozincă), pe față, în locul buzunarului de la piept putem scrie Scornicești 2013, întrebarea este ce scriem pe spate. În alți ani am avut titluri de programe și proiecte de genul ETICĂ ȘI ESTETICĂ, CURĂȚENIE ȘI CURĂȚIE, versete biblice scrise vizibil et c.

Ne trebuie un mesaj inteligent, penetrant, frumos, cu trimitere la activitatea în sine, pe înțelesul tuturor, dar să nu fie un mesaj expirabil după ce vom fi terminat cu misiunea. Cred că unii vor dori să păstreze tricourile și după încheierea misiunii. Ideile sînt bine primite și cît mai urgent posibil. Tricourile trebuie să fie galbene din pricina vizibilității. În acest fel putem evita portul vestelor reflectorizante pe lipărul din acea perioadă.

 

Am decis să amînăm Transalpina sau orice alt traseu greu și lung pentru completarea celor 1001 km, după perioada de misiune, dacă mai sîntem în stare. Este bine să nu riscăm misiunea cu o acțiune foarte solicitantă înainte. Cine mai este în stare, cine are biciclete și picioare poate încerca Transalpina sau cel puțin Valea Oltului pînă la Sibiu, traseu mult mai probabil decît Transalpina.

Librăria Scriptum ne-a donat literatură. Mission Without Borders ne-a donat Biblii. O persoană, care nu dorește să fie deconspirată, a plătit pentru doi bicicliști, care ar fi dorit să se implice în această misiune, dar nu au bani nici de masă și cazare, nu au nici bicicletă.

O altă persoană a plătit o bicicletă pentru cineva care ar dori să vină, poate plăti costurile de masă și cazare, dar nu are cum să își transporte bicicleta. Chiar astăzi a intrat în cont suma respectivă.

Domnul Zsolt Vass dela Bikeservice.ro ne-a ajutat cu reparațiile pentru aceste biciclete, la fel cei de la Două Roți – Oradea și Ovidiu Abrudan de la Bicicleta Veselă.

Deocamdată avem 5 biciclete gata de drum: o Ukraina din 1986 (bicicleta legendară rusească), un Tohan (o bicicletă restaurată în acest scop și care provine chiar de pe meleagurile Olteniei, o bicicleta din 1957, copie după o MIFA), un Hercules din anii 90 (bicicletă nemțească), o Gazelle (legenda olandeză), o Goldia (o bicicletă elvețiană). Rezerva va fi un Nishiki, bicicleta mea hybrid. BAnii achiziționați pînă acum din licitarea unei biciclete de colecție au fost deja trimiși pentru pregătiri în Oltenia prin pastorul Ioan Maior.

Gazelle

Gazelle

Astăzi vom supune la teste cel puțin două dintre aceste biciclete. Gazelle si Ukraina.

Pentru cei care doresc totuși să își achizioneze singuri astfel de biciclete second hand, care să nu fie prea atrăgătoare, să fie utile și să nu se strice în mijlocul drumului în așa fel încît să fie de nereparat, nu uitați de sfaturile de AICI și de AICI. Preferabil ar fi să veniți cu propriile biciclete, cele amintite fiind deja ocupate.

Vă voi informa din ce în ce mai des despre mersul pregătirilor și voi da socoteală de resurse în ce privește acest proiect.

Dacă sînt încă donatori care doresc să se alăture acestui efort de răspîndire a Veștii Bune, sîntem, acum cu două săptămîni înainte de demararea acțiunii, în urmă cu circa 3000 de roni (850 de dolari sau 650 de euro). O parte din acești bani sînt necesari pentru achiziționarea de consumabile (lichide de hidratare, suplimente alimentare specifice, echipament, camere, cauciucuri, lanț de rezervă, scule pentru reparații, uleiuri etc.), o altă parte sînt necesari pentru acoperirea altor cheltuieli de deplasare-masă-cazare pentru cei care vor putea plăti parțial. Pînă acum investițiile în acest proiect au depășit suma de 1000 de euro. Mai mult de 600 de euro au provenit din donații particulare.

În această perioadă, pînă în 26 iulie, cei care s-au înscris în acest proiect sînt rugați să pună de-o parte pentru rugăciune și post zilele de Miercuri și Vineri.

În următoarele momente, împreună cu un alt participant, vom pleca într-o cursă de 80 de km (media care se va face în acele zile) pentru a ne testa limitele fizice și limitele bicicletelor.

Vă voi povesti impresiile.

 

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Biciclete, Fabrica de barbati, Zidul rugăciunii și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Scornicești 2013 – pe urmele (de roți de Tohan și Ukraina ale) înaintașilor noștri

  1. Pingback: Proiect: Bicicleta lui tata… Carpați – Flota – Update și Later Update (licitație pentru tricouri) | Marius Cruceru

  2. becky zice:

    Frate Cruceru v-as ruga daca se poate sa inlocuiti paza de pe blog.E prea mare asemanarea dv. cu Hitler,in aceasta poza.Ori cred ca in realitate, nici pe departe nu aveti puncte comune.

    • Marius David zice:

      Da, interesant lucru, pînă acum mi s-au spus foarte multe lucruri. Acesta este cu adevărat nou. Cred că avem puncte comune. Si Hitler și eu sîntem creați lui Dumnezeu, și Hitler și eu am fost întîmpinați de dragostea lui, și el avea două mîini, două picioare, ochi, nas. Mustăcioara lui, pana corbului, este totuși diferită de ce am purtat eu.

  3. Pingback: Cum se fac 80 de km pe bicicletă pe nemîncate? | Marius Cruceru

  4. Alina zice:

    Ce ziceţi de un LOGO de genul „PEDALEAZĂ PE ADEVĂR”?

    • Asta-i ceva nou! :))
      Adevărul nu e pentru pedalat, ci pentru încins mijlocul! – Efeseni 6:14

    • lui_eduard zice:

      sunt in afara discutiei pe aici (am urmarit postarile legate de biciclete). Legat de „Pedaleaza pe adevar” imi place insa l-as modifica putin. Cand am citit, prima idee ce mi-a venit in minte a fost aceea a pedalatului in gol. As zice „Pedaleaza spre adevar”. Ma gandesc ca e vorba de un proces, de o directie, de o destinatie spre care te indrepti..

      Gasesc cu totul interesanta aceasta pasiune a d-voastra pentru biciclete.. ma face sa ma intreb care sunt lucrurile, pe langa cele de care sunt responsabil, in care as dori sa investesc..

  5. Pingback: O nouă licitație – Tohan 1957 (bicicleta lui tata) pentru tricouri galbene | Marius Cruceru

  6. Pingback: Duminică – ultimii 30 de km (525), ultimele ore în șa (din 30) | Marius Cruceru

  7. Pingback: Astăzi Dumnezeu m-a lăsat și mai sărac (nenea Florea) | Marius Cruceru

  8. Pingback: Mai sînt cîteva zile pînă la începutul misiunii Countryside, ediție aniversară – 20 ani (a doua ediție și pe Bicicletă) | Marius Cruceru

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.