Noutăți despre misiunea „Scornicești 1001 km cu bicicleta” – partea I

Se apropie vara, deși afară sînt -3 grade. Sînt aboslut sigur că va veni și că va fi secetoasă. Nu mai este multă vreme de pregătire și cine vrea să își cumpere bicicletă bună, iarna și primăvara își cumpără, nu vara.

Revin cu o primă parte de noutăți referitoare la planurile de misiune din vară.

Mai întîi trebuie să schimbăm traseul din mai multe pricini.

1. Părinții copiilor care doresc să meargă împreună cu noi ar fi mai bucuroși să nu îi știe pe drumurile naționale, pieptănați și clătinați de TIR-uri, lucru de înțeles. Timișorenii au venit cu  o altă idee excelentă, cu totul agreată de pastorii și lucrătorii locali.

2. Poliția nu ne permite coloană de biciclete pe drumurile europene și nu își asumă prezența echipajelor, unul în față, altul în spate, pentru a ne încadra și proteja.

3. Traseul este foarte solicitant pentru cei care nu au experiență. Pedalatul pentru o zi întreagă după care să se doarmă în corturi, în fiecare seară în alt loc, ar fi fost pentru mine și încă alți cîțiva, care am mai făcut isprăvi din astea, dar nu pentru „copchii lu fiesbuc”.

4. Traseul este foarte dușmănos pentru bicicletele de serie. Acestea se pot defecta din 10 în 10 km și nu vom avea mecanic la purtător. Ο pană din cauza unei pietricele pentru o semicursieră este o bătaie de cap pentru absolut toată echipa și nu se repară ușor.

5. Costurile care cad pe fiecare dintre participanți sînt mult mai mari în cazul unei deplasări în linie de acest fel. Dacă schimbăm traseul, așa cum veți vedea, costurile se înjumătățesc.

6. Pentru noul traseu este bună aproape orice bicicletă, mai puțin cursierele pur-sînge și cele de trial. Trekking, cross-country, mtb-uri, downhill, tot ce vreți.

7. Echiparea pe bicicletă pentru un astfel de traseu este de circa 60 de kg maxim. Dacă schimbăm traseul, atunci echiparea scade cu cel puțin 30 de kg și putem înlocui toată greutatea economisită cu biblii, care vor fi cărate spre localitățile de destinație.

Va urma.

PS.

Alte noutăți?

1. Rangerul, bicicleta lui Nenea Florea a fost înlocuită (un student mi-a căzut simpatic foc cînd s-a ținut de mine să îi caut o bicicletă ca aceea, clasică, fără schimbătoare de viteze, sobră etc. și a ajuns la el) cu un Raleigh DL 22 Sport de prin 1970, o bicicletă care are o istorie interesantă, fostă misionară în India, o bătrînică foarte respectabilă, pe care o voi prezenta curînd.

2. Cu bocet, plîns, dat din roate cu șaua în jos, Șopîrla a plecat spre un alt tînăr, care sper să ne însoțească în această misiune. A fost înlocuită de o bicicletă mai bătrînească și mai puțin pretențioasă, un Nishiki all-road. Ceva mai puțin echipat decît aici, dar asemănător. O bicicletă multifuncționară trekking-cross-cruising-etc.

Fondurile obținute din înstrăinarea ambelor biciclete au fost folosite pentru pregătirile de misiune (coburi, speedometre – a propos, primii înscriși oficial, nu doritorii, primii încriși vor avea ceva surprize)

3. Bicicleta lui tata are o nouă echipare și arată mult mult mai vintage și … chiar cool, tocmai din această pricină 🙂 .  Voi prezenta poze noi cînd vom avea mai mult soare.

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Biciclete, Fabrica de barbati, Pt. studenţii mei, Zidul rugăciunii și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Noutăți despre misiunea „Scornicești 1001 km cu bicicleta” – partea I

  1. stp zice:

    Astept detaliile pentru noul traseu. Drumurile nationale sunt intradevar periculoase, imi aduc aminte foarte bine cum e sa fii „clatinat de TIR-uri”. In caz de pana, cel mai repede se rezolva schimband camera cu una noua, dureza cateva minute. Iar camera veche e peticita la prima oprire mai lunga. Putina cheltuiala in plus dar merita.

    In rest, ce as vrea sa stiu cat mai curand ar fi o data aproximativa pentru expeditie, macar luna daca se poate.

  2. Pingback: Cum se poate încărca un Iphone la bicicletă? | Marius Cruceru

  3. calin zice:

    am o bicicleta KTM tip feminin, cu 21 de viteze, roti dimensiunile cele mai mari, tip semicursa (nu stiu daca asta e exprimarea) saua Velo piele, jenti din aliaj mi-a spus cineva., Mai in tinerete am facut cu ea vreo 2 drumuri de beius, cateva de Padurea Neagra,, MArghita etc. Pentru drum lung este exceptionala (zic eu). Necesita reparatie cauciucuri, niste schimbatoare, frane. Suport cheltuielile de reparatie si o pot imprumuta pentru cineva care vrea sa mearga in acest drum.

  4. Pingback: Cum se reglează bicicleta? | Marius Cruceru

  5. Pingback: Noutăți despre misiunea “Scornicești 1001 km cu bicicleta” – partea II | Marius Cruceru

  6. Pingback: Da, îl cert pe Alex Bizău, dar trebuie să mă cert cu mine … că îmi place (sau despre noi vocații) | Marius Cruceru

  7. Pingback: Scornicești 2013 – pe urmele (de roți de Tohan și Ukraina ale) înaintașilor noștri | Marius Cruceru

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.