Sfîntul Hip-Hop … și altele UPDATE

Disclaimer adică ATENȚIONARE!

Următorul articol conține violențe împotriva limbii române, împotriva bunului simț lingvistic, tricouri, mașini și alte alea care nu trebe la omu cugetătoriu. 

https://vimeo.com/80291749

SURSA

În ultimul timp vreo doi prieteni mi-au cerut ceva surse sau bibliografie despre muzică și creștinism, muzica creștină (eu nu cred că există așa ceva! după cum am mai afirmat) și altele pe acest subiect.
Iată mai sus o discuție foarte interesantă și cîteva puncte de vedere în articolul la care am făcut link-ul.

Cea mai suprinzătoare poziție vine din partea cui nu vă așteptați.
Cine ghicește cui aparțin următoarele rînduri?

There is no interest here to sanitize everything in culture or to be an advocate of the exclusive use of rap, country-western, or opera as the best approach to the participatory worship of the church. Churches are supposed to be composed of folks of all cultural and ethnic backgrounds. As long as the cultural or ethnic form engaged does not violate morality or Scriptural truth, is it not subject, like the donkey that carried Jesus, to the Master’s use? Some forms are more helpful than others and some are more aesthetically valuable than others. But to say to an earnest rapper, obviously gifted for this engagement, a man who is right in his theology and behavior, „you cannot use that medium and please God,” even if some are led to Christ through that medium, is seriously off base.

și acum ceva extrem, pentru susținerea unor puncte de vedere

via Mihai P.

citez: m-am săturat de-atîta prostie

și UPDATE pentru comparație

via Marinel Blaj

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Biserica Baptista, Dezbatere, inventarul stricaciunilor spirituale, Muzica, Perplexităţi, Pătrăţoşenii, Scoala de muzica. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Sfîntul Hip-Hop … și altele UPDATE

  1. Beni zice:

    Eu moare de râs.

  2. Incredibil … de penibil …

  3. marinelblaj zice:

    N-am mai comentat de multă vreme aici, deşi citesc mereu şi mereu. Acum nu mă pot abţine să spun că e într-adevăr penibil ce fac aceşti copii. Chiar aşa… incredibil de penibil! Şi nu-mi vine să râd.
    Nu sunt deloc un fan al acestui gen de muzică (uneori chiar muzica lipseşte din asemenea producţii!). Dar sunt de acord cu ceea ce spune acel participant la discuţii.
    Cu ceva vreme în urmă, chiar aici, era postată o piesă, care e tot din genul hip-hop. Comparaţi:

    Concluzia? Nu orice lucru e prost în sine. Dar orice lucru poate fi făcut prost!

    • marinelblaj zice:

      Am uitat să pun o întrebare: vă miră poziţia/opinia lui Paige Patterson? N-ar trebui ca aceia care sunt mai în vârstă să aibă o viziune mai „amplă” asupra unor subiecte pe care alţii le tratează cu „ochelari de cal”? În fond, nu este Patterson unul dintre promotorii evanghelismului şi misiunii fără frontiere? Întreb şi eu…

  4. STEFAN T. zice:

    Amen to that brother!!

    Multumesc pentru post.Vad o problema mare in care multe elemente straine lumesti se introduc prin muzica in biserica.Este o problema serioasa care trebuie adresata ,mai ales cu generatile tinere.

  5. Lidia Matzek zice:

    Multi crestini respectabili habar nu au cum sa deschida subiectul „Isus”. Prin contrast, baietii, dupa cum vad eu, cauta si ei sa fac ceva cu viata lor asa cum stiu ei mai bine. De aceea nu m-as grabi sa ii ironizez pe ei (poate muzica lor da). deoarece cred ca au nevoie de modele mai bune in comunitatea lor. Ii admir ca au avut curajul sa vorbeasca despre salvare, credinta, isus.

  6. andrei f. zice:

    Si totusi, exista si hip-hop-eri romani care nu sunt penibili…

    Ascult foarte rar acest gen de muzica, dar nu pot decat sa respect un astfel e om care isi produce albumele din banii munciti cu greu si apoi le pune la liber pe internet.

  7. Ionut zice:

    Comparatie si cu ……Se zice ca ar fi cea mai profunda si reusita piesa hip-hop …

  8. szromulus zice:

    Foarte buna dezbaterea, rezultata dintr-o analiza atenta. Ultimul dintre vorbitori sublinia, foarte bine, o caracteristica importanta a cantarilor crestine : „the purpose of music is to raise sounds of joy”. Are dreptate legat de faptul ca multe cantari sunt „funeral dirges”. Spre ex (in viziunea unora) corul poate fi o expresie perfecta a funaral dirge. Conteaza factorii pe care ii amplifica genul muzical. Pentru unii un tip de muzica amplifica un aspect, pentru altii, aceiasi melodie produce reactii cuantificabile intr-un sector opus. Probabil ca cel mai important atribut prin care se poate aprecia relevanta muzicii este reactia produsa. Cu toate astea as considera bine venite afirmatiile din footage.

    Muzica este un tip de comunicare. Comunicarea, pe de alta parte, este un proces care implica intreaga personalitate. Desi, majoritatea nu sunt antrenati sa inteleaga comunicarea non verbala, ea totusi reprezinta mai bine de 80% din informatia transmisa. Cineva poate sta fara sa spuna nimic, chiar si asa comunica o cantitate mare de informatie. De foarte multe ori mesajul exprimat prin cuvinte este negat de limbajul non verbal. Cum foarte bine exprimai intr-un alt articol, poezia recitata in biserici exprima, de multe ori, exact opusul unei credinte vii. Modul de exprimare, trairea, confirma sau infirma valoarea cuvintelor. Identic si in muzica.

  9. Mihai Sorin zice:

    sintagma „Sfîntul Hip-Hop” nu e deloc potrivita…
    cuvantul ” Sfant ” are intotdeauna doar o singura semnificatie ( si anume aceea pe care o reprezinta adica separare totala de pacat, curatie desavarsita, puritate la modul absolut neavand grade de comparatie cum ar fi: mai mult sau mai putin sfant, foarte sfant, cel mai sfant etc.) si niciodata alta… de aceea..nu poate fi folosit in sintagme ironice ..

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.