Biserica noastră…

În Biserica din Aleşd am ajuns în octombrie – noiembrie 1994 pentru prima dată. Apoi am revenit de Paşte 1995. Din 1996 ne-am luat biletele membrale şi ne-am transferat ca membri în această comunitate acum de circa 250 de enoriaşi. Este acel ACASĂ al nostru, care ne-a lipsit pretutindeni pe unde am umblat în ţară. Pe cînd ne-am întors la Iaşi, după anii de facultate din Bucureşti, am găsit un Iaşi complet schimbat din punctul de vedere al bisericilor evanghelice, la Bucureşti am fost tot timpul în căutare, în zona Oradea vizitasem deja aproape toate bisericile pînă am ajuns la Aleşd. Aici Neriah şi-a găsit imediat prietene de vîrsta ei, Natalia s-a simţit înconjurată cu dragoste, iar eu m-am simţit folositor. Aşa a început călătoria noastră alături de Biserica din Aleşd, călătorie care se apropie în cîtva timp de aproape 20 de ani. Aceşti oameni ne-au fost alături în multele încercări prin care am trecut, aşa cum le-am fost la căpătîiul morţilor lor sau le-am ţinut în braţe copiii, copii pe care mai apoi i-am însoţit în apa botezului, peste alţii mi-am ridicat mîinile în semn de binecuvîntare la nuntă. Aceste lucruri îmi sînt comoară neîmpărţită, tezaur sufletesc nerăpit, una dintre cele mai frumoase perioade din viaţa mea de slujire eclesială, poate că mai frumoasă decît aceasta n-a fost decît perioada în care mi-am început slujirea la amvon la Scînteia şi Potcoava.

Mîine, după o serie de călătorii şi evenimente care ne-au ţinut departe de biserica noastră dragă, vom fi din nou … acasă, la Cina Domnului, aşa cum se cuvine.
De fapt este rînduiala bisericii noastre ca la fiecare Cină să fim cu toţii alături de Turmă. Misiunile, călătoriile, toate îndepărtările se pot programa altcînd.

Acum studiem din nou, a doua oară, cartea Efeseni. Redescopăr eclesiologia paulină după 16 ani de slujire, la 10 ani distanţă de la primul studiu în Biserică. Se vede cu totul altfel, totul altfel.

Foto Daniel Chiş

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Amintiri, Biserica Baptista, Oameni, Zidul rugăciunii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Biserica noastră…

1. ACIDUZZU zice:

„Este acel ACASĂ al nostru, care ne-a lipsit pretutindeni pe unde am umblat în ţară.”

Da, este foarte adevarat ! In Biserica, te simti intotdeauna acasa ! Pentru ca in Biserica te intalnesti cu propria-ti familie si cu familiile bisericii care formeaza Marea Familie de Rascumparati! Aici ai partasie, aici iti stamperi necazurile, aici (re)dobandesti acea mult dorita oaza de liniste, de mangaiere. Aici esti in acel cadru intim si indisolubil al tuturor acelor care se intrunesc in familie. Aici, exersezi de fiecare data cu nadejde acel final, ACASA; adica, „Cortul lui Dumnezeu cu oamenii „!

2. ACIDUZZU zice:

„Acum studiem din nou, a doua oară, cartea Efeseni.”

…Si ca sa completez, numai aci, ACASA, inveti despre ce inseamna CASA si ACASA; Legile Casei si, cel mai important, despre Cel ce este Capul si zice Tatal despre familie, despre intrunire, despre relatii, despre partasie, despre Legatura Duhului…

3. Samuel zice:

Da a trecut ceva vreme,si cum zice Scriptura sunteti „adaugat„ in istoria Biserici Alesd.
    Da au trecut vremurile in care mergeam la Boga.
    Da au trecut vremurile de tineret.
    Sa dea Domnul sa nu lasati Biserica din Alesd.
    Da sunt unul peste care v-ati pus mainile in baptistier.

4. Aldea Sorin zice:

„…Cina Domnului, aşa cum se cuvine.”

The Lord’s Supper: Rehearsal Dinner for the Wedding Banquet of the Lamb:

5. Dan B. zice:

Ne impartasiti ce cititi pentru pregatire (pe langa, evident, cartea Efeseni)?

6. Pingback: “Fiecare să se cerceteze dar…” despre Trup şi Sînge şi “chipul vrednic” în care se poate bea “paharul dracilor” | Marius Cruceru

7. Pingback: Cum îmi pregătesc predica? | Marius Cruceru

8. Pingback: Biserica din Aleşd după 20 de ani | Marius Cruceru

9. Pingback: Biserica “noastră” – 16 ani | Marius Cruceru

10. Pingback: Comunicat referitor la activitatea mea din Biserica Creştină “Sfînta Treime” din Aleşd | Marius Cruceru

11. Pingback: Bursa “Nicolae Moldoveanu” | Marius Cruceru

12. Pingback: Puterea (liturgică a) pastorului evanghelic | Marius Cruceru

13. Pingback: “9 meşteri mari şi cu Manole … 10″ – cei 10 meşteri-demolatori ai Bisericii – Partea I | Marius Cruceru

14. Pingback: Cîteva sfaturi despre creşterea copiilor din partea unui tată nereuşit | Marius Cruceru

15. Pingback: Ce (nu) mi-aş dori de ziua înmormîntării mele | Marius Cruceru

16. Pingback: Proiect: bicicleta lui Nenea Florea | Marius Cruceru

17. Pingback: Cateva sfaturi despre creşterea copiilor din partea unui tată nereuşit! « Daniela Delibas

18. Pingback: Cîteva sfaturi despre creşterea copiilor din partea unui tată nereuşit | Biserica Penticostala Maranata Vulcan

19. Pingback: “9 meşteri mari şi cu Manole … 10″ – cei 10 meşteri-demolatori ai Bisericii (RELUARE) | Marius Cruceru