Săptămîna trecută 120 de români au tras o țeapă. Au plecat de la un restaurant fără să plătească. Au mîncat, au băut și au fugit. Ne fac de rîs, așa veți spune!
Nu! Problema noastră este noi înșine în mentalul colectiv ne lăudăm că sîntem hoți. Ne facem de rîs cu tema hoției și istețimii românești. Avem bancuri și glume cu românii-hoți. Sîntem șmecheri și sîntem mîndri de asta! Ne descurcăm și sîntem mîndri de asta.
Acceptăm cu bucurie să ne conducă oameni dovediți hoți. Nu ne pasă, chiar dacă evidențele sînt de netăgăduit. Hoțul este admirat în spațiul românesc, este un fel de haiduc. Nu avem noi legende cu violatori și tot felul de nemernici, care, după cum arată realitatea istorică au fost niște infractori de drept comun, dar au devenit figuri mitologice?
Am auzit cu urechile mele argumente de genul: ”Ce, bă, bine că s-a descurcat! Asta e! Ăsta măcar ne dă și nouă! Așa a promis! Nu ne-nteresează dacă mărește pensia!”.
Pînă nu vom ieși din genul acesta de intoxicare nu avem nicio șansă să schimbăm fața țării, chiar dacă vom tot ieși în stradă din cînd în cînd, cam o dată pe an. Schimbarea trebuie făcută în fiecare zi.
Atît timp cît strungarul ia șuruburi de la servici, doar pentru că îi vor trebui cîndva pe acasă, atît timp cît birocratul ia agrafele de pe biroul instituției cu argumentul că ”lasă că au ăștia destul, și așa nu mă plătesc cît trebuie…”, degeaba ieșim cu pancarte geniale în stradă. Nu se va schimba nimic. Ni se duce buhul în lume de neam de hoți.
Astăzi #REZIST împotriva glumelor și bancurilor cu hoți isteți din spațiul românesc.
Astăzi #REZIST împotriva celor care cred că este ok să pui mîna pe mărunțișuri la lucru.
Astăzi #REZIST împotriva celor care cred că nu este nicio problemă să furi sub o anumită sumă, un ac, o agrafă, un ou, sub 199.000 de lei.
Astăzi #REZIST împotriva celor care cred că nu este nicio problemă dacă iei de la Stat, să nu iei de la om, dar de la Stat se poate.
Astăzi #REZIST împotriva celor care cred că taxarea este o formă de furt.
Astăzi #REZIST împotriva celor care, loviți de o ideologie de stînga, cred că nu este nicio problemă să îi tragi în țeapă din cînd în cînd pe cei bogați, că este o faptă eroică să nu plătești consumația la un restaurant, fugind de la locul faptei.
Chestiunea cu abuzul în serviciu, aşa cum a „clarificat-o” (defapt, cum a interpretat-o Curtea Constituţională printr-o decizie tîmpitoidă) este o mare mizerie ROMÂNEASCĂ! O să încerc să explic pe scurt această mizerie juridică din „dreptul” românesc!
chiar vă rog!
Patru tiganci au fost arestate saptamana trecuta ca au furat dintr-un magazin de bijuterii in Sacramento, California. Nu li s-a spus la stiri nationalitatea, doar numele. S-au extins si peste ocean, vin prin Mexic.
Pai nici nu trebuie sa li se mentioneze nationalitatea, poza e destul 😀
http://www.sacbee.com/news/local/crime/article136188998.html
oamenii din punct de vedere social nu se judecă după față, nici după etnie, ci după naționalitate, acte, buletin.
Nu doresc ca acest discurs să capete accente de acest gen. Sînt, vreți nu vreți, vă convine sau nu vă convine, conaționalii noștri.
Ce avem de făcut? Educație, integrare, evanghelizare!
Sunt conationalii nostri, dar sunt si legi care trebuiesc respectate. Jos palaria pt cei integrati, muncitori, dar ce te faci cu cei care nu vor sa se integreze? Cu cei care te privesc ca o prada?
Exact, să nu generalizăm!
Sînt și ramuri verzi în pădure.
A Gypsy child is raised being told the tale of the young Gypsy boy who saved the life of Jesus. The tale (with some variation) tells of four nails made to be used in the crucifixion: one each for the hands of Jesus, one for his feet and the fourth, a nail of gold, for his heart. Late at night the Gypsy boy stole the golden nail, so when the crucifixion took place the next day, only three nails remained. God appears to the young Gypsy boy telling the child his act of thievery saved Jesus from having the nail plunged through his heart. In payment for the boy’s deed, God allowed the Gypsies the right to steal with no moral consequences … forever and ever.
Gypsies choose a lifestyle of thievery, one that is as natural to them as eating and sleeping. This organized crime family, masters of fraud and false identification, does not associate with normal society and speaks a language rarely mastered outside the culture. Seldom caught, rarely prosecuted and almost never jailed, Gypsies even have their own court, known as a „kris” where all grievances (marriage, territory, debts, etc.) are resolved. They look upon the rest of society simply as their „prey.”
http://m.policemag.com/article/1774/gypsies-kings-of-con
Pingback: #REZIST – copiatul și plagiatul – ziua 18 | Marius Cruceru
Vă trimit un link legat de ideea de funcționar public. Sînt încă ocupat, dar o să scriu zilele acestea cîteva cuvinte în legătură cu abuzul în serviciu, după cum am promis.
nu reușesc să trimit un comentariu, îmi apare URL nevalid. Mi-o fi uzurpat cineva parola 🙂
Se pare că acum a funcționat!
Vă trimit un link legat de ideea de funcționar public. Sînt încă ocupat, dar o să scriu zilele acestea cîteva cuvinte în legătură cu abuzul în serviciu, după cum am promis.
Pingback: #REZIST – total 40 de zile | Marius Cruceru