Noua serie Iris: „Şi cei doi vor fi un singur trup”

Din luna noiembrie vom aborda o nouă serie de subiecte în cadrul serilor de tineret Iris. În cele cîteva studii vom încerca să explorăm Sfintele Scripturi pentru a descoperi felul în care Dumnezeu a creat familia şi modul în care a gîndit vieţuirea celor doi în ceea ce Scripturile numesc „un singur trup” şi UNA, dar…. doi, bărbat şi femeie, persoane în relaţie, după Chip şi Asemănare, creaţi atît de diferit, atît de asemenea totuşi.

VSCN1518

Foto: Naum Cruceru

Motivul pentru care am abordat această tematică este constatarea faptului că familia în general, familia creştină în special, este mai ales în ultimul timp sub un atac extrem de dur din partea Celui Rău. De asemenea, constatăm o contaminare cu mentalităţi străine de Cuvînt, care conduce în consecinţă ultimă la o incidenţă îngrijorătoare a disoluţiei căsniciilor.

Pentru că Biserica din Iris studiază în această perioadă cartea Geneza, vom folosi exemple din prima carte a Bibliei pentru a ilustra adevărurile pe care restul Scripturii le susţine.

Sperăm ca această călătorie de cîteva luni prin Geneza, Evanghelii şi teologia paulină să îi ajute pe cei care se pregătesc pentru căsătorie să ia deciziile potrivite, pe cei care au început deja viaţa de căsnicie să construiască pe temelia solidă a cuvintelor lui Dumnezeu şi… să nădăjduim, pe de altă parte, că cei care au ajuns deja în criză vor găsi lumină în învăţăturile divine.

Diferiţi sau asemenea?

Masculinitate şi/sau bărbăţie?

Feminitate autentică?

Temelia unei căsnicii durabile?

Stîlpii pe care înţelepciunea i-a tăiat pentru construirea unei Casei…

Cum pot încăpea lucrurile din două valize într-una singură?

Trădare! „Nu mă mai iubeşti?”

Iubire, îndrăgostire şi chimie

Acestea sînt cîteva dintre subiectele pe care vom încerca să le abordăm din perspectiva Cuvîntului lui Dumnezeu.

Ne întîlnim din luna noiembrie! Pe 22 noiembrie, seara, de la ora 18.00, cînd vom încerca să învăţăm să luăm decizii corecte… după ce vom fi şi votat… bine… sper eu 🙂

Prima temă pilot din serie tocmai se desfăşoară din seara aceasta la Fabrica de bărbaţi!

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Anunturi, Fabrica de barbati, serile Iris. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Noua serie Iris: „Şi cei doi vor fi un singur trup”

  1. Geraldinio zice:

    Frate Marius, iarta-ma ca aduc asta in discutie, dar daca tot vorbim de „cei doi vor fi un singur trup”, ce parere aveti despre acest comment care ma socat pe noul blog al lui Daniel Manastireanu, in una din conversatiile lui cu un participant la discutii:

    „the idea that homosexuality or transexuality are sins are your interpretation and assumption. Not everyone agrees with you. I certainly do not.”

    http://dmthinktank.wordpress.com/2009/11/11/resisting-the-picketing-reflex/

    Sa fie oare adevarat ca asa incep sa gandeasca si unii crestini romani, si unii copiii de lucratori crestini romani, din cate am inteles ca e cazul aici. Ma tulbura ca atat de repede sa fi ajuns sa implinim, unii dintre noi, crestinii, versete ca si cele unde se spune ca in zilele din urma vor numi binele rau si raul bine, sau… gasesc de buni pe cei ce le fac. Nu e ingrijorator?

    • Marius David zice:

      ultima oara cind am vorbit cu Daniel încă mai credea ca homosexualitatea era păcat. Nu ştiu ce crede acum. Sînt de acord cu el, că nu toată lumea crede la fel. Despcre ce crede dînsul acum? este o noutate pentru mine.
      Ultima oara l-am întrebat dacă, fiind slujitor în biserica pentru care se pregăteşte să fie slujitor … ar ordina un homosexual… răspunsul la vremea aceea a fost NU.
      nu ştiu care este răspunsul acum.
      Lumea se schimbă şi noi odată cu ea.
      Am sperat întotdeauna că prietenii mei nu fac parte din lume. uneori speranţele mi-au fost deşarte.
      Nu cred că în cultul baptist şi-a făcut loc o asemenea concepţie… încă.

      • Nelu zice:

        Marius, cred ca era putin mai simplu sa-i spui interlocutorului tau din anonimat sa il intrebe pe Daniel si nu sa birfeasca pe la tine prin curte. Din pacate e greu sa ne dezvatam de astfel de apucaturi – vorbiri si lovituri pe la spate. Daniel se pare a incercat sa-i raspunda anonimului.
        Toate cele bune

        • Marius David zice:

          draga Nelu, din cite am inteles l-a intrebat si a primit si raspuns. Tu ce ai inteles? Eu asta am inteles.
          mi se pare mie sau locul faptei si/a schimbat configuratia?

          am revizitat linkul si mi se pare ca tot cursul comentariilor a fost schimbat. fiecare proprietar de blog are dreptul la asta, la rafinarea si moderarea comentariilor.
          as fi intervenit in discutie, dar inteleg ca regula pe blogul lui Dani este … doar engleza.
          prefer sa transez in limba romana in privat si cind voi avea timp problema in care Daniel mi se pare intr-o ingrozitoare confuzie.Deocamdata doar sesizez tensiunea teolog-pastor, o schizoidie metodologica din care sper sa iasa inainte de a intra in lucrare.

          Citez:
          sursa http://dmthinktank.wordpress.com/2009/11/11/resisting-the-picketing-reflex/

          I thought it would be useful to clarify one of my statements above, namely that ‘it is my personal opinion that homosexuality or transexuality are not sins’.

          Let me begin by saying that this is my unfinished personal opinion at this point in time. It is not a theological statement, since theology (in my view) has not resolved the issue. I also have my doubts it will ever actually be resolved in our life time. We just have to learn to live with unresolved tensions – it is part of living by faith.

          It is rather a pastoral statement. It is pastoral both for people who are homosexual or transsexual and may feel that their life will be made impossible for this reason, and for people who are heterosexual and feel that their heterosexuality will save them.

          What I mean is that homosexuality and transsexuality are not sins in themselves, just as heterosexuality cannot be classed as sinful in itself. There is however homosexual destructive (or sinful) behaviour, just as there is heterosexual destructive behaviour. Heterosexual promiscuity is just as bad as homosexual promiscuity. I make no distinction between them.

          The only theological statement I can make at this point in my journey is that the Bible says very, very little about homosexuality (Jesus never mentions it!) , and then it refers almost exclusively to destrucive lust of a homosexual variety, which can very well apply to heterosexuality, and indeed it does apply to it.

          The Bible makes no reference to long-term loyal relationships between people of the same sex, since that was unknown to the ancient world. Homosexuality was inextricably linked to promiscuity and prostitution, hence the biblical injuctions against it. This can be disputed, of course, and it is not a final conclusion, nor can it be.

          The question we need to ask pastorally is this: Is it possible for two people of the same sex to live together in a long-term relationship of love and companionship, in a way that is mutually supportive and beneficial? Personally, I know people who live in such a relationships and who love God with all their heart. And not just one or two, but several.

          I also know countless heterosexual couples who live in destructive relationships, and yet claim to be holy and righteous.

          That is why I’m saying it is a pastoral statement. This is not an easy issue to deal with, especially if you come from a fundamentalist environment where homosexuals have been demonised and stigmatised without mercy for centuries in the name of religion. We have to be aware that we are dealing with real people, with real issues, and not just with theological abstractions. It’s easy to talk about people you’ve never met and never had to minister to!!!

          In conclusion, as a pastor, I would rather be wrong by loving people too much, than by condemning them. And as a pastor, I am painfully aware of, and willing to take that risk and love those who are rejected and marginalised. Do not take my position as normative for anyone. Everyone has to make their own decision and live with the consequences.

        • Marius David zice:

          nu, nu cred ca s-a schimbat cursul comentariilor acum am vazut la ce facea referire anonimul nostru
          citez din aceeasi sursa

          DanielM
          November 12, 2009 at 12:19 am

          I saw a funny comic with two guys talking. One of them says: “God says…”, and the other responds: “Wow, God sounds a lot like you!” You talk a lot about what God hates and loves. I think a little humility and self-doubt go a long way when making statements about what God wants.

          First of all, the idea that homosexuality or transexuality are sins are your interpretation and assumption. Not everyone agrees with you. I certainly do not. However, I choose not to debate this on this blog, since this is not the space for it. It is my personal opinion and I choose not to discuss it here, or to convince anyone that I’m right. (So please don’t continue the discussion in these lines, because it will be cut short.)

          But I will say, even if this is off topic for this post, that this whole idea of ‘love the sinner and hate the sin’ which you’re suggesting, is a MYTH. It’s a little trick invented by fundamentalists to mask their hatred of those who are different to them.

          Human beings cannot do that. We are simply not built to do it. Our logic will eventually take us to ‘Kill the sinner – that is the loving thing to do, since that way he won’t live in sin no more!’ (If we can’t kill them, at least marginalise them and point fingers. That’ll teach them!)

          We either accept that we are ALL sinful and in need of forgiveness, or we don’t, thus kidding ourselves that we are ‘holier’ than they are, because we ‘believe’ the right stuff and we are heterosexual. Aren’t we righteous?

          We are ALL sinful and in need of grace. Every single one of us, regardless of our sexual orientation. We are not forgiven on the basis of our heterosexuality, but on grace. Saying something like “A homosexual cannot be saved!” is to say that you’re saved based on your heterosexuality.

          This stands regardless if homosexuality is a sin or not. Again, we’re not debating if homosexuality is a sin or not. It’s not about that. Stay on topic please!

      • Geraldinio zice:

        Iata ca fratele Manastireanu si-a carificat putin pozitia fata de homosexualiate:

        „What I mean is that homosexuality and transsexuality are not sins in themselves, just as heterosexuality cannot be classed as sinful in itself. There is however homosexual destructive (or sinful) behaviour, just as there is heterosexual destructive behaviour. Heterosexual promiscuity is just as bad as homosexual promiscuity. I make no distinction between them.

        The only theological statement I can make at this point in my journey is that the Bible says very, very little about homosexuality (Jesus never mentions it!) , and then it refers almost exclusively to destrucive lust of a homosexual variety, which can very well apply to heterosexuality, and indeed it does apply to it.

        The Bible makes no reference to long-term loyal relationships between people of the same sex, since that was unknown to the ancient world. Homosexuality was inextricably linked to promiscuity and prostitution, hence the biblical injuctions against it. This can be disputed, of course, and it is not a final conclusion, nor can it be.”

        Si interesant este ca in opinia domniei sale, cei doi vor fi un singur trup, e posibila si in varianta, el cu el. Sau ea ce ea.

        „The question we need to ask pastorally is this: Is it possible for two people of the same sex to live together in a long-term relationship of love and companionship, in a way that is mutually supportive and beneficial? Personally, I know people who live in such a relationships and who love God with all their heart. And not just one or two, but several”

        http://dmthinktank.wordpress.com/2009/11/11/resisting-the-picketing-reflex/#comments

        Nu sunt pastor, si nici teolog, dar am o intrebare: se poate facem o distinctie intre un pastor si teologia acestuia?

        • cornelbucur zice:

          Geraldinio,
          Gresesti!

          Vezi ca, ceea ce citezi tu este pozitia lui DanielM si nu a lui Danut Manastireanu. Stiu ca DanielM si DanutM, pot fi vazuti una si aceeasi persoana, dar nu sunt.

          Danut vorbeste despre altceva, despre „a protesta public impotriva homosexualilor”
          Mare atentie…

  2. Geraldinio zice:

    Dar ati reusit sa cititi intreg articolul cu pricina si conversatiile, dincolo de my quote? Sper sa nu fi inteles eu gresit, dar mi se pare destul de clara pozitia domniei sale, si din articol nu doar din comentariile de dupa.

  3. inspirata (de Sus) alegerea tematicii pt serile de tineret, mai ales ca la Cluj se studiaza Geneza (si nu doar la Iris).
    in contextul actual, trebuia reafirmata pozitia casatoriei in Creatia lui Dumnezeu.

  4. nu l-am vazut, dar m-am documentat si am gasit ca are calificative f. bune.

  5. Pingback: “Un Homme Et Une Femme” – Un bărbat şi o femeie… « Marius Cruceru

  6. Pingback: Noua serie Tineret Iris: “Şi cei doi vor fi un singur trup” « Clujul Evanghelic

  7. Pingback: Răspunsuri la Întrebări după Iris despre “crătiţiste”, “independente”, “călugăriţe” fără voie, poliţiste, militare, reporteriţe, Zoe şi Bios « Marius Cruceru

  8. Pingback: Duminică, 4 iulie, la ora 18.00, la Tineret Iris: NUNTA | Marius Cruceru

  9. Pingback: Retrospectivă Iris “Şi cei doi vor fi un singur trup… ” – Final de serie: “NUNTA” | Marius Cruceru

  10. sotia a divortat de mine ce se intimpla acum mai am voie sa ma casatoresc sun dat afara din biserica eu ccccccccceeeeeeeeeeeeeeeeeee fac de acuma inainteeeeeeeeeee

Lasă un răspuns către Nelu Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.