Azi a fost ultima zi de misiune (26 iulie – 7 august). De cîteva ore am intrat în casă, dar casa încă se hîțînă cu mine în ritmul VW T 4 care m-a ajutat să sfîrșesc drumurile. Opelul a murit chiar la final.
Ieri, chiar la ruta 60, Opelul ajuns la 250.000 de km n-a mai vrut să pornească. Nici tras, nici împins. Electromotorul praf, nu știu ce coroană praf, asta după ce în Austria, în urmă cu 2 săptămîni m-a lăsat cutia de viteze.
Am vorbit cu mecanicii și verdictul a fost usturător: „așa sînt făcute astea pentru Europa de Răsărit, să crape toate la 250.000, la drumurile dvs. nu vă puteți permite luxul de a fi tractat cu 200 roni la 30 km”.
Mașina mea tocmai a împlinit această frumoasă și senioricească vîrstă și sînt mai convins ca niciodată de ce am spus aici. Există o mare diferență între mașinile făcute de ei pentru ei și mașinile făcute de ei pentru noi, la fel cum există mare diferență între mașinile făcute de noi pentru noi (logan, să luăm exemplul) și la cele făcute de noi pentru ei. Adică mai bune pentru ei. Cel care m-a ridicat (usturătoare treabă) cu trailărul mi-a confirmat acest lucru din experiența-i vastă. Frustrant!
Am fost foarte încîntat de Opel. Le-am și făcut reclamă. Primul m-a slujit impecabil. Și acesta a tras destul de bine, dar acum sînt convins să schimb marca. Nu știu ce m-ar putea sluji mai bine, dar știu sigur că vreau un combi (pentru multele instrumente muzicale), sigur motorină, motor sub 1800 cm3 și portbagaj pentru biciclete 🙂 sau cîrlig pe care să se poată monta așa ceva. De fapt nici nu prea mă mai interesează marca acum. Japoneză să fie! 🙂
Ar trebui să fiu supărat pe Opel, pe nemți, pe polonezi. Nu sînt! S-a dus vremea mașinilor pe viață, vremea Cobrelor și vremea Golfurilor. M-a dus măgărița asta exact pînă la finalul misiunii din acest an. Îi mulțumesc lui Dumnezeu că în Austria sau în Italia nu m-a lăsat în vreun tunel, îi mulțumesc lui Dumnezeu că nu am avut accidente cu ea (numai studenții mei au avut 🙂 ), îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru toți îngerii pe care i-a trimis să ne învelească cu aripile lor la plecare și la venire.
Mîine sau vineri vom merge să ne luăm adio împreună cu Natalia de la această credincioasă vită de povară și vom începe căutările după o mașină second hand. Idei? Nici gînd să mai cumpăr vreodată mașină nouă. Acesta a fost nouă, dar nu m-a impresionat mai mult decît primul opel, care merge spre 400.000 de km acum.
Cîteva statistici? În 250.000 de km am făcut 275 de plinuri, am consumat 13807 litri de motorină, cu o medie de 5,6 litri la 100 de km. Întreținerea reprezintă 24% din costurile totale. Am ținut o fișă foarte detaliată cu toate problemele de la km 0 pînă la km 250.000 cît avem acum. Domnul a dat, Domnul a luat, fie numele Domnului binecuvîntat.
Deci…
Recomand un Ford Focus cu motor de 1.8, benzina. Suficient de puternic si nu cred ca ar consuma mai mult decat un 1.6, de exemplu. Nu se chinuie atat sa miste masina. Avantaj fata de diesel e ca poti sa pui gpl si iesi mai ieftin asa. Plus ca benzinar fiind, nu are atatea piese scumpe si mult prea fine pt combustibilul mioritic.
Daca vrei un diesel de la ford, alege varianta tddi, mult mai fiabila decat tdci ( care e mai silentioasa, in schimb.. )
Nu stiu ce japoneza sa-ti recomand. Ii las pe altii mai cu experienta.
Ar mai fi o varianta: Celebrul Golf 4 cu motor tdi de 90 sau 110 cai. Foarte economic si fiabil.
Golg 4 este o varianta excelenta dar este recomndat motorul ALH de 90 cai nu cel de 116 cai {AJM}, am eu si e betiv 😛
sau o japoneza!:)
p.s. herghelia lui ALH poate fi marita pana la 150! 😉
Draga Ovi, omul a zis clar: Motorina, sub 1,8 si japoneza.
Am avut Ford C Max 2.0 benzina. Consum in Bucuresti 12,5%, consum extern 10%. Putere ioc, trebuia sa urc Feleacul cu a 2-a. (Fordul e fantastic, e facut din plastic)
Am mers in Germania cu Ford Mondeo 2.0 Diesel, nici nu se compara zici ca era cu totul altceva. La 200km/ora am crezut ca am 130.
Acum am Opel Astra F 1.6 benzina Combi, Consum in Bucuresti, 12%, afara 10%. Urc Feleacul cu a 4-a pe GPL. Asta nu a costat decat 1300 de euro 🙂 , C-Maxul 16.000.
Ma gandesc sa imi iau o alta masina evident tot SH. Valoarea masinilor scade foarte mult asa ca nu se merita noua.
Eu am mai cumparat de pe acest site, insa nu masini pana acum. Preturile sunt bune, dar masinile trebuie verificate la fata locului: https://www.troostwijkauctions.com/ro/vans/02-17968-163/
Alta varianta, as vorbi cu cineva care sta in Germania, sau aduce masini la comanda din Germania. I-as spune caracteristicile si in ce bani ma incadrez, si intr-o luna, doua, noua sa imi gaseasaca cea mai buna varianta. Important e sa nu te grabesti la cumpararea masinii. Dar din pacate noi ne luam masini la nevoie, cand nu mai avem incotro si atunci nu prea putem opta pentru varianta cea mai buna.
Succes!
VW sau ceva din grup.
Nu inteleg totusi cum is facute masinile astea pt Europa de est, cum se complica asa de tare pe linia de productie sa puna altfel de piese.
MArius DAvid de ce spui că Opel-ul a dat colțul ? Cu câteva sute de Euro se pot face multe, asta doar la Opel. Compară prețurile pentru piese de schimb la nipon cars și Opel și apoi mai stăm de vorbă. La Opel-ul tău probabil că este terminat calculatorul de pe pompa de injecție. Se găsește cu 100 Euro. Electromotor se găseste cu 300-400 … de lei.
Chestia cu cutia de viteze, este o coincidență sau un stil de a schimba vitezele nu prea …
Și care-i problema de te gândești la priveghi și cauți fanfară ! Nu a murit Opel-ul tău. Dacă ar putea vorbi ar spune: dacă mă vei repara … pre multe alte mașini am să le popesc !
Repară Opel-ul și va popi alte mașini, te asigur de asta.
SDM
Revin… al meu are 218.000 Km și am schimbat, amortizoare, curele, flitre, ambreaj, rulmenți la roțile din față, bucșe bară stabilizatoare, bielete bară stabilizatoare, capete de bară, cauciucuri, plăcuțe frână, discuri frână, perii electromotor, la alternator regulator și bloc de diode de 2x … atât. Dar să văd cu ce mașină rulezi 250.000 și nu schimbi în Ro (asta pe care într-un post te căzneai cum să-ți aduci prietenii să cadă pe spate de dragul Carpaților și al Dunării ) toate acestea ???
ȘI VW are metehne și Audi, și NIssan, și Honda și toate au probleme cînd circuli pe drumurile lui A – – – – – – – U și ale lui P – – – A și ale lui I – – – – – U și alții ca ei și alimentezi motorină sau benzină de la pompele lor.
Nu-ți doresc ca la un VW Passat să schimbi brațele pe față.
Oricum la un SH față de prețul unui Opel mai pui 1500-2000 Euro pentru VW sau Audi. Pentru cele japoneze mai pui ceva pe lângă ce pui la VW sau Audi.
Deci:
,,Stai pe loc și te gîndește
Unde-alergi așa grăbit…
În lumină frate dragă
Liber vei putea să mergi… (C. Ev. vechi 531)
SDM
SDM
Honda, toyota pentru fiecare buzunar. 150000 mile la un civic, merge struna.Ma gandesc ca o sa ma duca pe undeva la 300000 mile daca ii fac maintenance corespunzator. Toyota Sienna 129000 mile, nici o problema cu exceptia unor mici probleme cosmetice. Recomand masini japoneze. Mai putin nissan.
Ford all the way!
Dacă e Focus şi e din seria 2004, categoric. Dar să fie adusă de afară! La 265.000 km, în afară de obişnuitele schimburi de ulei şi filtre, am schimbat plăcuţele de frână, un pivot şi un antiruliu, dupa aproape 200.000 km rulaţi în ţară şi (mai puţin) afară, din 2006 până în prezent. Îmi pare rău pentru Opel, dar… până şi cei de la Opel au spus că Fordul Focus TDI e net superior omologului de la ei. Acum, fiecare îşi laudă marfa…
Însă cel mai rău îmi pare pentru fratele Marius. Chiar folosea maşina asta „creştineşte”!
Contrar miturilor generale, eu am o experienta foarte placuta cu Peugeot. Am avut un 307 Combi care l-am dus pana in 240,000 km, si acum un 308SW cu care am deja 40,000 km.
Probleme? Nimic. Bucsaraie (care sunt mai ieftine ca la Golf) din cauza drumului de Arieseni, si revizii.
Foarte important, sa nu le cumparati din Romania. E plin pe forumuri de oameni cu probleme. Eu ambele le-am adus de la un frate care se ocupa cu asa ceva, si este de incredere. A doua mi-a trimis-o pe trailer, i-am trimis banii prin banca, si masina a fost chiar peste asteptari, toate in regula.
Consum bun, intretinere ieftina, si atata timp cat nu faci improvizatii, tine mult si bine.
De ex distributia se schimba din 180,000 km in 180,000 km. Prima data se schimba la 240,000 km.
In rest as mai recomanda Toyota, sau Honda daca va tenteaza japonezele. Sunt mai scumpe (vama) dar foarte fiabile.
Eu m-as risca si la o coreeana (kia/hyundai) fiind marci care se lupta sa ajunga din urma, calitatea este net superioara din orice punct de vedere, si au garantie 5 sau chiar 7 ani!
Ceea ce la Audi este maxim 2 ani. Asta spune multe.
Succes la noua vita de povara!
Oricand, TOYOTA Avensis!
am avut trabant, dacia, mercedes,opel, ford si acum matiz.
cel mai bun e ultimul …pentru ca il am
Pentru că văd că măgarul ți-a căzut sub povara lui, am un cuvânt de încurajare pentru dumneata: TOYOTA.
…și peste 200.000 de km o să vezi că ți-am vrut binele.
Îmi pare rău, dragă Marius. Am citit de-atâtea ori aici, ce frumos i-ai lăudat calităţile acestei maşini. Important este că şi-a făcut datoria. Dacă o vei da pe mâna cuiva pasionat de resuscitarea căzute la datorie, sunt sigur că ar putea să o „readucă la viaţă”. Am eu un vecin care din orice rablă, face minuni. E pasiunea lui.
Pentru tine şi drumurile tale, probabil că urmează un „cal” tânăr! 🙂
Numai bine!
de ce totusi nu iei in considerare benzina + gpl?
cam putine sugestii care sa respecte cerintele d-voastra …
ma rog, nici eu nu le voi respecta in totalitate.
ar fi de mare folos sa ne spuneti cati bani sunteti dispus sa dati pe noua
masina si atunci va fi mai usor sa va sugeram variante …
eu nu recomand asiaticele datorita pretului mare la intretinere.
nu recomand nici motoarele mici deoarece niciodata nu vor avea
o viata asa de lunga ca un motor mai mare (mai sunt si exceptii. dar de regula
asa este). Recomand motorul de 2.0 diesel facut de PSA, unul dintre cei mai mari
producatori de motoare diesel din lume. De fapt, ei sunt primii care au construit
motoare diesel. Motorul amintit se gaseste pe Peugeot, Citroen, Ford, Volvo …
frantuzoaicele sunt scumpe la intretinere, Volvo idem.
Ramane Fordul. Si Focus de 1.8 e facut tot de ei si e acceptabil, dar cel mai bun
este 2.0 diesel. Recomand Mondeo sau S-Max. Am vazut in Germania S-max din
2009, 2.0 diesel, 140Cp cu 560000 de km la bord si inca mai mergea. Am vazut altul din
2010 cu 400000 de km la bord si inca mai mergea. Este o masina mai mare decat C-max,
dar mai mica decat Galaxy. E frumoasa, a fost masina anului 2007 si are o calitate
a executiei de invidiat. Pacat ca s-a vandut, dar vreo 2 saptamani pe autovit era cu anunt
cu un S-max din 2007, 126000 de km la bord, cu 6500 euro. Era full option (jenti de 18, piele alcantara …) … Mondeo e la fel de bun, dar nu chiar asa de spatios ca S-max.
VW e bun in general, pana prin 2006. Motorul 2.0 Tdi a avut o groaza de problem,
motorul 1.9 Tdi e bun, motorul 1.6 diesel, inlocuitorul celui de 1.9 e destul de tanar in gama
si inca nu stim cat e de fiabil. Oricum, repet ceea ce am zis mai sus: nu prea intalnesti
motoare mici care sa mearca atatea sute de mii de km cat un motot mai mare.