„Opel your eyes!” (P)

Am avut vreo 10 maşini! Nu toate ale mele. Cele mai multe în folosinţă. Maşini de servici!

Cea pe care mi-o amintesc cel mai bine este o Dacie 1100 din 1970. Îi ştiu pînă şi mirosul şi îi simt încă striaţiile volanului şi imitaţia de lemn maro de pe bord. Ţin minte una dintre cele mai dulci imagini din viaţa mea. Eram pe bancheta din spate, la vreo 5 ani, cu faţa în sus, vedeam peisajul răsturnat, în maşină era cald. Mama şi tata vorbeau fără să ştie că sînt treaz. Cîteodată mă aşez pe bancheta din spate culcat în vreo maşină. Aşa mi-am petrecut partea cea mai frumoasă a copilăriei.Pe Valea Oltului şi-a Prahovei, Văleni de Munte şi Potcoava… Era verde. Era maşina în care a murit tata.

sursa-masini-de-vinzare.jpg

Am părăsit-o, sau ea ne-a părăsit, imediat după 1975, prin 1977. Solidă maşină, tablă de 1, motor pe spate, de REnault, zgomotoasă, dar de încredere.

Prima maşină pe care am condus-o, Dacia de la şcoala de şoferi. Ca să intre în viteza a III-a, trebuia să o bag întîi într-a patra. Cu Dacia 1300 nu te plictişeşti niciodată. Trebuie să te dai jos, să mai sufli în furtune, să mai legi cu sîrmă ..Cu maşina aia am văzut numai Oradea, cu toate stopurile, intersecţiile şi spaţiile posibile de parcare. Instructorul, foarte bun, a compensat.

Prima maşină pe care am condus-o eu de eu a fost un VW TRansporter din 1981. Motor Boxer. O minunăţie. Şi acum mai merge prin ORadea. E galbenă cu o dungă albastră. Un jaf de maşină la interior, dar mergea ca o vrabie. Consuma mult. Primul drum serios: Oltenia. Al doilea, la mama, la Iaşi. Apoi drumuri de misiune pînă i s-au înfundat galeriile de admisie de aer şi asta la un motor boxer este moarte… Acum e diesel!

vw-si-transit.jpg

A doua maşină, am mers vreo 70.000 de km cu ea. Am vîndut-o de nevoie. O parte din ea a intrat în apartament. Mari satisfacţii am avut cu ea. Cutia de vieteze? Cu un deget băgai într-a-ntîia, cu mijlociul băgai într-a-doua, te uitai un pic la manetă şi intra în treapta a III-a, într-a patra şi a cincea intra dacă loveai puţin cu manşeta cămăşii, ca din greşeală. Nu se mai faci maşini ca atunci. Un Golf II din 1988. M-am rugat pentru ea. M-am rugat lui Dumnezeu să îmi dea un Golf II, cu motor de 1,6 pe motorină, albastru metalizat, cu genţi de aliaj, bună, să pot face multe drumuri cu ea. M-a ascultat! UUUUfffff! Am uitat să Îi spun să fie cu patru uşi! 🙂 A văzut cele mai urîte drumuri din ţara asta. Oltenia, Moldova, BAnatul, Dobrogea, Bucovina, drumuri de şes, drumuri de munte, văgăuni şi cătune, noroaie şi gropi. Avea suspensia modificată tocmai pentru a fi în stare să facă ceea ce am făcut cu ea.

primul-golf-ii.jpg

A urmat un REnault 18. Benzină. Am bătut recordul cu ea de la Slatina la Aleşd în vreo 5 ore jumătate. Tablă bună. Din 1986. Nu se mai fac acum maşinile aşa. Nu am văzut maşină să aibe mai mulţi avertizori la bord ca maşina aia. Delicatessen! Acum este la cumnatu. Încă merge. Cară scule. Este maşina primei călătorii în Albania.

sursa-forum-auto-com.jpg

Apoi, maşină de servici, un Ford Tranzit de 2,5 TD, tracţiune pe spate. Maşina aia se bucura şi bătea din palme cînd vedea dealul. Piatra Craiului? O joacă. Şi acum îi ţin minte torsul. Am făcut vreo 120.000 de km cu ea.. Povestea ei s-a încheiat destul de trist. Dar pînă atunci, a văzut Ukraina, Turcia, Albania, Kosovo, Republica Moldova. Aici este undeva în Turcia prin fostul Constantinopol.

cu-masina-in-turcia-1.jpg

Au mai fost cîteva junk cars pe ici pe colo… Vorba multă, sărăcia omului…

Nu prea mă păcălesc la maşini, dar are Dumnezeu pentru fiecare o modalitate de-a umili. Cea mai mare ţeapă am luat-o cu un VW Passat II din 1986. Mi-a vîndut-o cineva „de încredere”. Eu am cumpărat-o de milă („familie mare, remuneraţie mică, are nevoie de boiler, să facă încălzirea la casă” etc.) şi strîns de nevoie. Nu mai aveam cu ce să fac naveta la biserică. Maşina aia avea 383000 de km la bord. Motorul mergea impecabil. Nu curgea nimic din motor, dar ploua în ea… E o poveste nostimă. Am vîndut-o în pierdere mare. Se întîmplă. Eu, la rîndul meu, i-am spus actualului proprietar că plouă în ea. 🙂 I-am dat o listă întreagă cu defecte de omul nu ştia ce să creadă. Am făcut fix 6000 de km cu ea. Unul din drumurile frumoase le-am făcut ca să văd o Broscuţă verde. 🙂

vw-passat.jpg

A urmat o scurtă pauză în care am avut un fel de vehicul… Un Matiz. Prietenul meu, mult mai înalt ca mine, trebuia să scoată scaunul din faţă, putea să conducă de pe bancheta din spate. Era cu spatele pe un număr şi cu tălpile pe celălalt număr. Nu merită poza! În chichineaţa aia de maşină trebuie să bagi tot timpul 7 litri pentru fiecare sută de km ca să se mişte a maşină.

Apoi a urmat masina care ne-a căzut dragă de tot, şi mie şi soţiei şi copiilor. De la început!. A fost prima experienţă de condus pentru soţia mea. Un Opel Astra Classic, 2001, argintiu. Diesel. Motor 1,7 DTI. O frumuseţe de maşină. Am făcut cu ea vreo 135000 km. O bunăciune! 4,7l la sută în afară, 5,5 în oraş. Pînă trebuia să alimentez eu se schimbau benzinăriile prin oraş. Dintr-o dată am constatat că nu mai este Shell, ci în locul Shell-ului se construise Moll. Am uitat de alimentare de mai multe ori.

sursa-opel-punct-ro.jpg

Aer condiţionat manual, ce-ţi trebuie climă? Jenţi de aliaj, dacă aveam de fier, eram de multe ori pe drumuri făcînd pene. Pe Valea Oltului am luat bolovani pe sub ea de m-a aruncat în sus. N-a avut nimic. M-am uitat cu lanterna pe sub ea, aşteptînd să îmi curgă baia de ulei, nimic!!! Am mers mai departe. Întreţinere? la 60% faţă de VW.

Nu ştiu de ce este tot românul înnebunit după VW şi iar VW şi iar VW. La toate Vw am observat că fac faruri proaste. TRebuie să mergi prin credinţă noaptea, nu prin vedere. Iar încuietorile? Mai mare ruşinea! Cum poate un neamţ care face motoare atît de exacte şi bune să facă o încuietoare simplă aşa de proastă? Apoi, la drumurile noastre rezistă din ce în ce mai prost. Să te apuci de bucşăraie acum la VW? La opel, am făcut acelaşi număr de km şi i-am schimbat un rulment pe care îl stricasem într-o groapă prin Bucureşti! La VW cînd începe să scîrţiie şi să se clatine şi să bată, trebuie să te scormoneşti bine prin buzunare.

În primul rînd VW nu mai este ce-a fost! BA te lasă una, ba te lasă alta. I-au băgat tot mai multă electronică şi, se ştie, nemţii sînt specialişti la mecanică, nu la electronică. Să îţi iei maşină japoneză cu multă electronică pe ea, da nu nemţească!Vrei confort, ia-ţi maşină franzuţească!

În al doilea rînd, la preţ mai mic, Opelul oferă tot aceleaşi lucruri, ba chiar mai bine.

La design? Vw, plictisitor. Opelul? Noul Opel? Siguranţă, confort, dotări? Face de ruşine VW-ul la orice oră.

Acum bocim Opelul în care avem atîtea amintiri. Am alergat după medici cu problemele de sănătate, cu ochii şi inima, am fost la înmormîntări ale unor dragi din familie, am rîs în ea, am plîns în ea, am dormit în ea (este una dintre puţinele maşii la care bancheta din spate se transformă într-un pat drept, fără denivelări), am alergat prin Bucureşti după ucenicie profesională, pe la părinţi, în multe localităţi din ţară ca să predic. Am citit Biblia în ea, reviste, am scris pe laptop concluziile la teză, în timp ce Natalia conducea pe autostradă. Concedii! Copiii noştri, ca şi mine, au crescut pe bancheta din spate a maşinii. Ca şi mine au privit cerul senin sau cerul cu stele culcaţi în spatele nostru.

Din 2003 încoace am trecut prin multe împreună. Fără să mă lase-n drum, fără accidente. Acum, la 265000 km, este ca o doamnă care are în jur de 46 de ani, dar arată de 30. Încă tînără şi plină de viaţă. Nu „fumează”, tot timpul pe drumuri, în stînga, în dreapta. Credincioasă la orice pornire, fie la -25 de grade, cît ami prins la Bistriţa în una dintre ierni, fie la 40.

Îmi pare aşa de rău că pleacă de la noi! O vindem! Cu durere, dar asta-i!

Guys, „Opel your eyes”. They are building better cars…!

PS:

Care-i maşina mea preferată dintotdeauna?

Maşina după care am bătut ţara ca să îmi cumpăr … aşa… una de drag? Broscuţa?

Iat-o, Beetle cea veche, nu cea nouă. Cea nouă este un kitsch oribil! Se miră lumea că n-a avut succes la vînzare. La fel de proastă la sistemele electrice-electronice!

volkswagen_beetle_last_edition_2003.jpg

Care îmi este marca preferată?

SAAB! Oricînd! L-am condus pe-al unui prieten! Te simţi ca în avion! Totul este diferit. Chiar şi contactul. Nu am avut vizibilitate mai bună în nici o altă maşină! Saab, pentru cei care nu ştiu fabrică avione şi maşini, pe o poartă ies avionele, pe altă poartă ies maşinile.

Mi-aş lua-o oricînd, numai că este o singură problemă. Pe lîngă ele sînt nişte băieţi tineri şi simpatici care le păzesc tot timpul 🙂 . Ehe, Saabu nu-i pentru români cu buget limitat. Maşină de domni şi cucoane! E acră! 🙂2006saab9-5sportcombi-sursa-autowire-net-2.jpg

Mai vorbim! Acum Saab, Opel şi Chevrolet s-au aşezat sub acelaşi acoperiş de garaj. GM! Ce înseamnă asta? Vom vedea!

Cînd au început, chiar de la avioane au început!

first-saab-automobile-sursa-wikipedia.jpg

Uite dovada! Aşa arăta primul Saab. Poate şi de asta îmi plac atît de mult. Am vrut să devin pilot de aviaţie militară.

Deocamdată mă gîndesc tot la Opel. Opel your eyes, români, şi încercaţi să uitaţi un pic de Golfuri şi Broscuţe din 70. Nu se mai fac maşini din alea!

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Amintiri, dulce Românie, Fabrica de barbati, Meşteşugăreşti, Pătrăţoşenii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

52 de răspunsuri la „Opel your eyes!” (P)

  1. Vitalii zice:

    Lada e cea mai buna!

  2. Mircea zice:

    Atat de fascinant articolul si cu multa pasiune facut. Opel sunt masini ok, cel putin noua Insignia arata bestial.

  3. Claudiu zice:

    Ai putea lua bani pentru un advertorial de asta.

  4. Alex zice:

    Frumos le zici, dragă Marius! Faine amintiri despre aceste „prietene” pe roţi, martore la drumul vieţii noastre… şi care ne slujesc în toate preumblările noastre.
    Experienţa ta este una grozavă. Cred că ai făcut demult milionul de kilometri!
    Şi mie îmi place mult Opelul! Am avut un Kadett (sora mai în vârstă a modelului Astra!) Mergea ca tractorul pe orice fel de drumuri şi nu te lăsa în drum. Şi pornea fără greaţă şi la minus 20 de grade! Diesel! 😀

    Marius, am un coleg care e pasionat rău de Broscuţe. Acum montează „din temelii” una, la care a recondiţionat piesă cu piesă, până la ultimul şurub. Abia aştept să văd ce iese din toată această muncă!

    Ai mers vreodată cu …Volga? Asta mi-a produs cea mai tare impresie! Eram copil, era una neagră, masivă, cu un motor puternic şi zgomotos. Parcă era tanc!

    • Marius David zice:

      Alex, frumos zici şi tu… „martore la drumul vieţii noastre” pentru unii…chiar martore ale capătului vieţii.
      Nu, n-am făcut încă milionul, dar mă apropii de 600.000.
      Vreau neapărat să îl cunosc pe prietenul tău, broscarul, trebuie să fie foarte interesant.
      Prin 2003 am petrecut un pic prin lumea broscarilor. Fascinant.

      Da, am mers, n-am condus Volga pentru că trebuie permis de tanc 🙂

  5. Ben zice:

    Sa uitam de Golf…in sensul ca erau masini bune banuiesc (alea vechi). Ti-as fi f. recunoscator daca ne-ai spune totusi ce parere ai de golf 3 din 1992 (1.8, benzina, a fost si pe gaz), merita cumparat sau nu? 🙂

    PS: nu ma pricep absolut deloc la masini.

    • Marius David zice:

      Golful 3 ÎNCĂ au mai fost maşini bune, de la 4 încoace s-au stricat.
      De la VW as lua diesel, nu benzinari.
      Dar… depinde cum a fost intretinuta. depinde de proprietarul dinainte.
      Poti cumpara o masina de la o marca mai proasta, dar intretinuta bine si sa mearga excelent,
      dar sa cumperi o masina de marca buna intretinuta de cineva care baga doar picioarele si cheile in masina si te-ai ales cu fier vechi. Mare grijă.
      Mergi la ales masina cu cineva care se pricepe. Neaparat.
      Nu alege masina dupa design si caroserie.

  6. sam zice:

    Daca mai gresesti odata si ajungi in Londra si nu anulezi intalnirea again iti dau o tura cu un Saab dar nu ca ala din poza, nu-i de nasul meu. Un 9-3 de mai hat. Modelul facut cu motor de Vectra de cand cu smecherii de la GM.

  7. Alex Pop zice:

    Nici beduinul lui Cosbuc n-a fost in stare sa-si descrie calul atit de plastic cum ati facut-o dvs cu Opelul!
    Nadajduiesc insa ca bocetul si durerea cu care va despartiti de El Zorabul dvs nemtesc va disparea de indata ce un pur-sange japonez ii va lua locul.
    Nimic mai ieftin si durabil decit o Toyota!

  8. gigi l zice:

    …am avut si noi dacia 1100…
    bine spune alex pop despre toyota, discutabil cind vorbim de prez…
    a mea are 265 000 , mecanicul ami garanteaza 500 000…sper sa ajunga pina acolo ca nu prea am bani sa o schimb…noua costa 42.000 .
    e buna si de romania , altfel ia gropile …tata spune ca ma pricep la condus , doar ca sint prea relaxat…de ce sa ma enervez ca am luat o groapa sau sa obosesc sa o evit ?
    ca sa nu mai vorbim ce se poate intimpla schimbind brusc directia pt a evita gropile…
    marius multe masini ai avut !!!!
    dacia 1100 a fost prima si la noi, ce ar fi sa ati iei un land cruiser si tu ? 🙂

  9. Gabriel Harapescu zice:

    Un passat b2 combi, 1,6 diesel, 313003 km avea dimineata, merge brici, 5 %,(si nu ploua 🙂 ), as da-o dar cu 10 lei pe saptamana – motorina ma duce unde vreau in oras – asta am si chiar imi place „tractorasul” ….

  10. Am facut scoala de soferi pe Dacia Logan, diesel, si am adorat acea masina. Pana sa imi cumpar eu masina, am condus Renault Clio, Matiz, Logan pe benzina,Ford Focus,VW Golf3, tractor, cisterna,Wola etc.etc.(ultimele nu pe drumuri publice, dar mama lucrand in domeniu, am dorit sa dau o tura cu ele). Acum am o Dacia 1310L din `93. De cand am luat-o, nu am bagat bani decat in maruntisuri(huse, husa de volan,filtru de aer,ulei pentru schimb etc.) Are o singura problema: imi cam trage stanga de la planetare, insa nu imi bate. O tin cu mana si chiar m-am invatat ca la depasiri sa las volanul liber caci se duce singura unde trebuie si in ritmul in care trebuie. Are motorul facut, am facut Cheia, Poiana Brasov, Valea Prahovei si multe cu ea. Credeti-ma ca n-as schimba-o. Ma simt foarte bine in ea, chiar daca nu are dotarile unei masini mai noi. Vorba aceea… prima dragoste nu se uita. Poate peste 2 ani cand imi expira ITP, o sa am bani de Logan. Pe alta masina nu as da banii. Si atentie!!! Logan benzina! La cele pe motorina se duc repede injectoarele.

    Ma bucur la aceasta masina ca am putut sa umblu in ea. Mai aveam putin si ramaneam cu motorul in brate din simpla curiozitate privind functionarea unui motor. Am demontat-o si am montat-o fara nici o problema. Cand o scot din viteza in timp ce merg si este liniste, aud motorul cum toarce ca la relanti. Ador sunetul ala! Am carnetul din martie anul acesta. Putin… dar bine 😀 . Masina nu a stat o clipa pe loc, si am facut in tot acest timp 5100km lejer. Cam 1000km/luna.

    Nu ma simt prost cand unii vin la scoala cu BMW, ma simt mandru ca masina e pe numele meu, ca am reusit de mi-am cumparat-o singur si ca imi e credincioasa. Vara asta o sa aiba mai multe drumuri de facut: mare, munte, multe partide de pescuit sportiv. Am dormit de multe ori in ea, este foarte spatioasa. A vazut si bune si rele. La inmormantarea mamei unui coleg, am participat toata clasa. Impreuna cu 4 colege, am fost de am facut aprovizionarea(portbagaj plin). Iar la plecarea spre cimitir am luat in masina inca 8 persoane. Unele peste altele. A fost fantastic, nici nu simteam masina suprasolicitata. Vorba aceea: benzina si voie buna sa fie! 😀 De restul, are Dumnezeu grija!

    Vreau sa vad Transfagarasanul. Anul trecut am vrut sa il fac pe bicicleta impreuna cu prietenii de la clubul de ciclism. Nu am reusit din cauza timpului datorat scolii si a pregatirii pentru asa o urcare. Vreau sa merg la un prieten la Sibiu. Acela va fi drumul. Si voi merge cu… Dacia :D!

    • Marius David zice:

      Mare atenţie, Transul este un test şi pentru sofer şi pentru maşină.
      Cîteva sfaturi!
      1. uită-te tot timpul la apă.
      2. dupăp 30 de km de urcare, dă drumul neapărat la căldură în maşină, la maxim, altfel s-ar putea să îţi frigi motorul, dacă maşina este mai veche.
      3. dacă ai probleme la direcţie, rezolvă asta înainte de TRans.
      4. Frînele, foarte importante. Atenţie!!!! Dacia nu frînează egal pe toate roţile. Nu te ambala prea tare mai ales că eşti începător. Sînt cîteva curbe foarte înşelătoare pe Trans… în ac, acolo era să o păţesc şi eu prima dată, noroc de Golfuleţ, că a avut frîne bune, dar am fost cu botul spre prăpastie.
      Am oprit maşina şi a trebuit să mă dau jos să iau o gură de aer să îmi revin
      5. Fă-ţi plinul, ai 86 de km fără benzinărie. Nu vrei să faci cu canistra semne prin peisaj, nu-i aşa?

      Mai am şi alte sfaturi, dar ţi le dau după ce faci Transul prima dată 🙂

  11. avi zice:

    Waw!Nimeni nu zice nimic de skoda!Eu sunt incepatoare,conduc de cateva luni(9)si am o” fabiuta”break,disel.Imi e tare draga,m-am obijnuit cu ea,cosuma ~5%…e super.Insa,dak tot aduse fratele Marius vorba de masini…(chiar asteptam asta),am nevoie de cv sfaturi.E din 2003 si cu ce am dat pe ea si, cu ce am bagat in ea ptr.ce era nevoie,s-a facut la 5000euro.Ideea e k mai am datorie la ea,si cu micsorarea salariilor,ma bate gandul uneori sa o vand si sa iau alta mai ieftina,dar nu matiz.Si ma mai dezavantajeaza k e de 1,9 si taxele sunt cam mari.Dak o dau trebuie sa iau pe ea neaparat 5000, k daca nu,nu o dau,ca altfel pierd la ea.Nu stiu ce sa fac…sa incerc…,voi gasi cv mai ieftin si la fel de buna si,cu capacitate mai mica si disel si cu 4 usi si incapatoare la portbagaj???Aoleu…da multe mai vreau!Stiti vorba romanului:si frumoasa si laptoasa si devreme acasa…!Dak are cineva o vorba utila pentru mine,i-as multumi anticipat!

    • Marius David zice:

      BA da, aş zice, dar n-am avut. A avut un prieten şi a fost foarte mulţumit de ea.

      Ce să spun? Sînt alţii mai pricepuţi ca mine la sfaturi de cumpărat maşini…
      Depinde… aveţi familie? Copii? Contează toate amănuntele astea.
      Părinţii sîjnt departe? La ţară?

      • avi zice:

        Situatia mea nu e roz deloc….Sunt mama unei adolescente de 18 ani,cam razvratita in vremea aceaste(v-am mai spus cate ceva despre disperarea mea in privinta ei);tatal ei ne-a parasit,tatal meu a murit de mult,iar mama e la pat de 13 ani si prin harul si ajutorul nespus de mare al Domnului o ingrijesc eu si fetita mea si locuim in casa ei.Surorile si fratii mei,sunt fiecare cu crucile lor,iar eu lucrez ca asistenta medicala la radiologie.Naveta grea la serviciu si mai ales la Biserica- 34 km dus intors-,m-a determinat sa imi cumpar aceasta masina ,la care mai am de dat 1500 euro,bani pe care ii pot strange mult mai greu ca pana acum,datorita situatiei reale pe care o cunoastem cu totii….De preferat ar fi sa vand skoda si sa iau cv mai ieftin,k sa imi dau datoria,da imi e teama sa nu ma pacalesc… Ma incred in Domnul din toata inima si stiu k El va lucra,da stiu ca si eu trebuie sa imi fac partea mea,iar in cazul de fata nu stiu sigur cum sa procedez.Frate Marius,daca aveti vreo idee,un sfat,o incurajare …cred ca mi-ar fi de folos!Multumesc ptr timpul acordat si Domnul sa va binecuvanteze din plin!

        • Marius David zice:

          draga Avi,
          am fost surprins să citesc comentariul tău chiar în drepul acestei postări, era cît pe ce să trec peste… crezînd că este vorba de altceva.
          Emoționant ce spuneți în prima parte.
          În cazul acesta vă trebuie ceva care să consume puțin și să fie rezistentă.
          Eu aș opta pentru un opel corsa, benzină. motor mic.
          Dacă luați second hand… aici lucrurile se complică.
          Mașinile second hand se iau cu rugăciune. Fără glumă.
          Avem un Dumnezeu care a creat tot universul i, suprinzător… se implică și în micile noastre problem, pînă la firul de păr.

          • avi zice:

            Surprinzaror! :)) Opel corsa e masina care mi-a placut cel mai mult…,doar k s-a nimerit sa iau skoda….Nici vorba sa cumpar una noua,da trebuie mai intai sa o vand pe a mea.Sigur k o sa ma rog…imi face placere sa stiu k depind de DOMNUL!Am multe experiente frumoase cu EL,doar k uneori…mai m-am clatinat,dar stiu k nu ma va lasa.Ma rog k si dvs.sa va dea o masina pe masura…asa cum doriti,si va multumesc pentru raspuns.

  12. Marius David zice:

    Lia cu poemele, cealaltă lia, nu LiaLorena,
    Poemuţu tău închinat mie musteşte de ură şi frustrare.
    Simple spume…
    Ai vreo idee constructivă totuşi? În afară de a-ţi exprima ciuda?
    Să vedem idei, că nu-i simplu cu ajutorarea.
    Aia nu-i numai pricină de rugăciune, este pricină de ACŢIUNE!
    S-ar putea ca din cele ce se adună pe aici să fie ceva şi în favoarea dorohoienilor… postarea ta nu-i în favoarea nimănui, nici măcar a ta.

    Vai de noi … ….

  13. Dyo zice:

    Eu am avut doar Opel pana acum, un Kadett iar apoi o Astra. Cea de-a doua inca o avem si ne despartim tare greu de ea, chiar daca e din 95′. Din ce am condus pana acum, si am vazut … este trista faza cu usile la VW, sunt prost facute, ergonomia lasa de dorit cam peste tot ( la un VW Golf nu puteam deschide usa din spate decat cu mana dreapta in timp ce la Opel poti si cu degeteul mare de la picior …). Toyota este ok, dar nu m-a impresionat; un coleg de munca a dat gata una, dupa doar doua-trei drumuri de tara, in timp ce Cielo al meu, de serviciu, rezista eroic peste toate hartoapele fara probleme…
    Opelul e masina lenesa, in general, spre bucuria pasagerilor, indeosebi a consoartei, careia nu-i plac emotiile vitezelor exagerate. Daca ar fi sa schimb brandul as face doar pe un Ford sau Hyundai, fiecare cu partile lui de atractie …

    • Marius David zice:

      da, încuietorile de la VW, dar le-au reparat la ultimele modele, că le-au scăzut vînzările.

      Am auzit şi eu de fiabilitatea Cielo, consumă mult, motoare depăşite din păcate.
      De asta îi place soţiei mele Opelul, exact din acelaşi motiv, că este leneşă, dar … un şofer bun o face să pară cu benzină. Mai mulţi m-au întrebat în habitaclu pe drum dacă este pe motorină sau benzină.. _:)

  14. gigi l zice:

    Vad ca se vorbeste mult de masini pe aici…
    Marius poti sa ati iei un Land Criuser si uzat cum am facut eu…:)
    oricum este mai solida decat orice masina despre care sa vorbit pe aici…deocamdata.
    cei care se urca intr-o masina si nu stiu de e disel sau benzina …ori nu se pricep la masini ori nu se pricep la musica…am avut si eu o masina care nu se auzea deloc…punea la proba urechea pasagerilor, se numea Rover 213…masina englezeasca cu motor japonez (honda).Cred ca a fost masina cea mai confortabila pe care am condus-o …nici nu se mai construieste asa ceva , vorbesc despre anii 95/96.
    este bine sa cunosti vechiul proprietar cind iei o masina usata , mai ales daca e masina cu motor mic , deci mult solicitat…
    Avi nu schimba masina…masinile usate sint ca si un cadou frumos impachetat…nu stii ce este cu el pina nu il desfaci…
    Oricum , Marius…eventual te injura ei ( enoriasii).
    Masina mea inca mai valoreaza 10 000 , daca o mai tin 5 ani am facut o afacere…si la masini este greu sa spui ca ai facut afacere sa o cumperi …

  15. Vasilis zice:

    daca tot ai laudat-o atata mi-am luat si eu una, inscrisa in 2005, din D.
    Opel Astra H, 1.7 CDTI. are 120.000km la bord.
    pana acum dupa masuratorile mele mai imprecise mi-a dat un consum mediu de 5%
    totusi cred ca mi-as fi luat un Golf diesel daca as fi gasit la un pret bun. n-a fost sa fie…

    mi se pare ca turuie prea tare motorul… sau sunt eu obisnuit cu benzinare.

    • Marius David zice:

      Nu cred că vei fi dezamăgit.
      N-ai ce face, asta este dieselul. Dar ai să vezi… nu se compară preturile de intretinere la VW cu cele de la Opel! cu 30% mai putin la Opel.

  16. Vitalii zice:

    Permis de tanc nu trebuie pentru volga, dar trebuie sa fii proprietar de peco, ca sa poti sa te foloseti de ea.

  17. bilt zice:

    Cu masinile din ziua de azi, daca se opresc, acolo ramai. Mi-e dor de dacia 1300 unde ridicai capota si rezolvai rapid problema. Aveam in portbagaj un dulapior de scule. Acum am dus-o la Rabla, avea vreo 35 de ani si tabla sudata la refuz cat sa nu pic din ea 😦

  18. Pingback: Chitarele Ramirez sau Opel your eyes 3 | Marius Cruceru

  19. Pingback: Dacia 1100 | Marius Cruceru

  20. Pingback: Taxa de înmatriculare, o taxă abuzivă? Despre mașinile second hand … | Marius Cruceru

  21. Pingback: Update la declarație de avere – 5 noiembrie 2012 | Marius Cruceru

  22. Pingback: Santana – sau “Ce te uiți ca după mașini străine?” | Marius Cruceru

  23. Pingback: După oftaturi și hîțîituri Opelul și-a dat obștescul sfîrșit – “Opel your eyes” 5 | Marius Cruceru

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.