Pastor Ilie Milutin despre primirea fondurilor de la stat

Simt nevoia de a spune ceva pe aceasta temă si mă folosesc de spaţiul virtual gestionat de fr. Marius caruia îi mulţumesc pe aceasta cale.
1. Trebuie făcută distincţie între „a accepta” şi „a accesa” fonduri de la stat pentru spaţiul funcţional baptist (exceptând salarii). Una este să accepţi şi alta este să ceri. Bine este să nu accepţi şi rău este să ceri. Documentul rezultat în urma votului din Consiliu vorbeşte de „accesare” (textual : „pot accesa”)
2. Problema nu se rezumă doar la aspecte politice sau economice. In fapt, o economie secătuită de consumismul bugetar, nici nu va putea răspunde celor ce se bucură că de acum pot „accesa” fonduri. Si principiul proporţionalităţii ne va dovedi că sumele „accesate” vor fi de nimic. În schimb, la capitolul verticalitate şi mărturie în societate marcăm o pierdere.

3. Se dovedeşte acum, că după 20 de ani de la revolutie, noi am uitat bună parte din istoria noastră antedecembristă. Sau mai bine zis morala ei. Problema noastră atunci a fost legată de faptul că noi incomodam autoritatea statală fiindcă am refuzat să acceptăm ideologia pe care se baza. Ca entitate, noi eram „altceva” şi prin asta subminam „unitatea de monolit” a naţiunii socialiste. Prima mea problemă pe care am avut-o la angajare, în 1982, a fost că de ce eu sunt „altfel”? Se ştie că celor care au trădat atunci li s-a servit momeala că sunt chemaţi să stea aproape de stat, de popor, şi trebuie să contribuie la interesul comun. Această „apropiere” de organele statului le-a fost fatală, căci li s-a frânt verticalitatea. Să ne apropiem noi acum de bună voie de stat şi să considerăm că vom câştiga din asta?

4. Din discuţii şi diverse întâlniri am constatat că pastorii tineri, care au intrat în lucrare după 89, sunt neaşteptat de deschişi la o colaborare cu statul pe diferite paliere de interes. Ei sunt tributari unei istorii baptiste netrăite şi nedesluşite mai ales în punctele de convergenţa a slujitorilor bisericii cu statul. Institutele în care se pregătesc ar trebui să aibe în vedere nu numai prezentarea istoriei supravieţuirii noastre în comunism ci şi istoria compromisurilor noastre atunci cînd s-a muşcat din momeala întinsă abil de un stat care nu ne-a iubit atunci şi care, nu văd din ce pricini, ne-ar iubi acum.

5. Nici eu şi nici colegii mei din Comunitatea Caras Severin nu am votat ceea ce s-a votat de cei mai mulţi. Odată votul exprimat în forma cunoscută, ar trebui să dovedim precauţie extremă când e vorba să întindem mâna statului. Să nu ne trezim în situaţia lui Ghehazi care odată cu banii lui Naaman a luat şi lepra lui. Condiţia noastră de „oi în mijlocul lupilor” nu s-a schimbat, chiar dacă părul lupilor se mai schimbă. Ce bine că Dumnezeu rămâne neschimbat în dragostea Lui faţă de noi.

 

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Biserica Baptista. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

38 de răspunsuri la Pastor Ilie Milutin despre primirea fondurilor de la stat

  1. Lucia zice:

    S-ar putea ca ceea ce s-a intamplat la Comanesti sa fie doar o incercare a Uniunii de a impaca si varza si capra… Deoarece ca urmare a alegerilor in structurile statului a liderilor credinciosi, evanghelici, acestia sa fi considerat de bine sa faciliteze intr-o oarecare masura sponsorizarea din resursele statului a anumitor lucrari, proiecte sociale, constructii biserici… Acum, astfel stand lucrurile si multe fiind faptuite deja pe banii statului, Uniunii nu i-a ramas decat sa dreaga lucrurile, responsabilitatea cazand pe umerii sai… mai ales ca explicarea articolului respectiv s-a facut la cererea Ministerului… Consiliul Uniunii ar putea fi doar o victima? Ca urmarea a consideratiei unora ca bani sa fie, de oriunde ar apare, numai lucrarea sa se faca… Oricum , nu e cea mai biblica pozitie… cu aducerea focului strain pe un altar sfant… Sigur ca intentiile beneficiarilor de sume au fost bune … insa nimeni nu s-a gandit probabil la ce semnificatie vor primi aceste actiuni…

  2. Jeremy Necredinciosu zice:

    Pe mine, personal, ma nelinisteste candoarea cu care se face abstractie de una dintre trasaturile definitorii a ceea ce inseamna, istoric vorbind, „baptismul”, si anume, separarea bisericii de stat. Ar fi interesant de vazut in ce masura aceasta deschidere a statului inspre a ajuta bisericile (asa cum arata fr. Ilie, intr-un moment in care actul in sine este eminamente imposibil!)aduce sau nu cu sine o compromitere a alteritatii ce ne-a creat pana acum o anumita identitate. Dincolo de aspectul de netagaduit al unui dezechilibru intre generozitatea ofertei si sumele insignifiante ce se vehiculeaza, oricand vom putea fi aratai cu degetul ca niste „milogi guvernamentali”, ce se inchina unui Dumnezeu impotent financiar. Este de notorietate anticamera pe care o fac slujitorii amvoanelor la niste trepadusi politici in speranta „agatarii” catorva milioane! Daca nu primeaza principiile biblice si istorice in modul in care ne raportam la niste functionari vremelnici, oare un pic de demnitate nu se mai gaseste pe ici pe colo?
    In alta ordine de idei ma intreb, odata deschisa cutia compromisurilor cu Statul, cine o mai inchide la loc?

  3. Nelu zice:

    Multumesc Domnului pentru acest frate ca si pentru toti slujitorii care isi inteleg menirea chemarii in contextul biblic al necompromisului… intelegand clar ca „prietenia cu lumea este vrajmasie cu Dumenezeu”.

    Se pare ca unii n-au invatat nici astazi din recenta nefasta istorie a colaborationismului cu puterile
    vremelnice….

    Adevarata biserica a lui Hristos are un singur Mire, iar mariajul cu puterile lumii nu poate fi pus pe lista la masa de negocieri…

    Doamne da mai multa, lumina, curatie, si iubire dupa Adevar (singurul) care ne elibereaza si ne invredniceste sa traim drept si demn.

    Doamne da mila, lumina si indurare.

  4. pelease corneliu zice:

    desi nu-l cunosc personal pe fr Milutin, ii admir pozitia argumentata,clara si neechivoca.Felicitari! Sunt indurerat insa de pozitia acelor frati din conducerea Cultului care sustin cu cerbicie mariajul bisericilor cu statul!!!
    Daca unora nu le-as fi cunoscut potentialul intelectual – unii mi-au fost profesori,altii mi-au fost colegi – as fi crezut ca au cazut in prostie sau orbire. Marturisesc ca multa vreme le-am acordat prezumtia intentiilor bune. Faptele lor insa,imi intaresc tot mai mult ideea (mult mai grava si mai periculoasa!) ca nu-i vorba de prostie ci de o … anume agenda. Nu este vorba de orbire ci de…anumite obligatii pe care unii le au!!!
    Sunt profund mahnit sa vad lejeritatea cu care mai marii mei,care ar trebui sa ne reprezinte si sa ne apere interesele, expun bisericile la masa lupilor.
    Imi vin in minte cuvintele pline de durere rostite de Dumnezeu in Ezechiel 34 ,, De aceea pastorilor ,ascultati Cuvantul Domnului!Pe viata Mea,zice Domnul Dumnezeu,pt ca oile Mele au ajuns de jaf si sunt prada tuturor fiarelor campului,din lipsa de pastor,pt ca pastorii mei n-au nici o grija de oile Mele,ci se pasteau pe ei insisi, si nu pasteau oile Mele…
    Aceste cuvinte ar trebui sa ne dea tuturor de gandit! Dumnezeu sa binecuvinteze atat Conducerea Cultului cat si pe noi toti cu o inima plina de dragoste pt turma lui Hristos!

    • Marius David zice:

      Frate Pelease, Bine ati venit aici.
      Fratele Ilie stie si despre ce vorbeste, fiind finantist ca formare.
      Despre agende… vom mai discuta.
      Daca tot sint, sa le scoatem la vedere.
      Macar sa stim incotro mergem!

  5. gamaliel zice:

    Daca tot vrem banii de la stat poate era mult mai intelept sa se obtina facilitati nu drept de accesare a unor fonduri guvernamentale sau europene. Daca impozitul pe salariu aferent tuturor angajatilor Cultului Baptist ar ramane la dispozitia acestuia pentru investitii , ar fi o suma din care s-ar putea face multe!

  6. baptist_curat zice:

    Revin aici, postarea pozitiei fr. milutin fiind mai proaspata. Deci, daca se poate sa stim numele celor care au votata, de un fel sau altul, sa le stim. Sa incepem cu comunitatea din care faceti parte, fr. Cruceru. Cum ati votata aceasta comunitate? Apoi sa mergem in sus spre comunitatea de Cluj, sa trecem la Suceava, la Bacau, la Braila, la Constanta, la Bucuresti, la Sibiu, la Craiova, la Caras, la Timisoara, la Sebes, la Arad. Banuesc, conform celor scrise de fr. Milutin aici, ca stiu deja cum au votat cei de la Caras,dar, probabil, ca votul a fost individual si membrii din CU au votat fiecare cum l-a lasat cugetul.

    • Marius David zice:

      Am votat mult mai mulţi împotriva. Voi face o rectificare la procesul verbal trimis prin poştă. Numai de la noi din comunitate am votat doi împotriva. Eu, fratele Doru Hnatiuc, fratele Florin Negruţ s-a abţinut.
      Eu am mai văzut şi alţii care au votat împotriva preluarii ORICĂROR fonduri de la stat PENTRU ORICE FEL DE PROIECTE. Cel puţin 7 sau 8 voturi, deşi problema a fsot pusă confuz, nicidecum trei voturi.
      De asemenea, clujenii au votat la fel ca noi, Am văzut şi Bacăul la fel, Suceava? În dreptul celorlalte nu ştiu, n-am văzut. Fratele Ilie a votat împreună cu noi, la fel.
      votul, asa cum este cuprins in procesul verbal, pe care tocmai l-am contestat, a fost 22 pentru varianta
      a. acceptare de fonduri pentru proiecte sociale, culturale, educationale si repratii si constructii de biserici. – 22 voturi
      b. accptra de fonduri pentru proiecte culturale, sociale si educationale, dar refuzarea de fonduri pentru cladirile bisericilor – 9 voturi
      c. refuzul oricărui ajutor din partea statului. 3 voturi.
      Eu cred ca sint mult mai multe voturi la c. dar, fiind neclar exprimate optiunile, unii care ar fi votat c. au votat b.
      Eu insumi am fost in confuzie si am spus la finalul votului ca vreau ca votul meu sa fie in dreptul variantei c.. Cred ca si alti colegi ar fi dorit acelasi lucru.

      Consider ca aceasta este problema EXTREM DE IMPORTANTA, nu pentru ca fost ventilata in campania pentru presedintia uniunii, tocmia de asta a fost venitlata atunci, pentru ca este o chestiune importanta pentru noi baptistii si pentru felul in care ne-am definit identitatea in secolul trecut in mijlocul persecutiilor.
      Preluarea de bani de la stat pentru cladirile biseicilor mi se pare o incalcare flagranta nu numai a traditiilor noastre, care vor fi acelea, ci si distrugerea unui model teologic pe care l-am articulat in eclesiologia noastra practică.

      • Nicu D. zice:

        Daca optiunile de votare nu au fost clare pentru votanti atunci sincer si direct s-a votat degeaba deoarece nu se pot lua decizii corecte pe baza rezultatului. Deci procesul trebuieste reluat.

        • Marius David zice:

          Nu avem ce relua, pentru că acest vot este nelegit. Nici măcar nu trebuie pusă problema în CU.

          • Nicu D. zice:

            Cu atat mai bine! 😉

            Ca si principiu atunci cand se voteaza trebuie sa le fie clar la toti ce optiuni de votare exista si ce inseamna acestea.

            Daca nu, atunci se impune reluarea nu inainte de a clarifica optiunile…deoarece oamenii voteaza alandala.

            Acum imi vine in cap o alta chestie. Daca imi dau seama ca sunt confuz atunci mai bine cer sa se precizeze clar optiunea inainte de a purcede la vot. Mi se pare o notiune de bun simt.

            • Marius David zice:

              Nicu, să vedem ce se alege de aceasta dezbatere, după acest vot. Deocamdata trebuia rezolvata o problema „retroactiv”. Unii au băgat mina pina la cot si acum aveau nevoie de „acoperire.”
              Toata lumea este fericită. Acoperirea s-a dat!
              De ce sa mai votam o data?

              • Nicu D. zice:

                In cazul acesta nu mai are rost sa se voteze. Perfect de acord.

                Ce nu mi-a placut de loc a fost si modul in care s-a votat.

                Deci in concluzie este ca la urmatorul vot din cadrul uniunii – indiferent pentru ce va fi el – ar trebui sa fie stabilite clar regulile jocului. Ceva de genul:
                1. prezenta a X % din numarul celor cu drept de vot ( un prag de genul 70 – 80%) pentru ca votul sa poata fi validat. De ex: intr-o adunare in care 100 de oameni au drept de vot si numai 20 se prezinta din care 4 se abtin atunci am sincer indoieli in prezenta modului in care se voteaza. Practic 16 voteaza efectiv si decid pentru cei 100 in exemplul de mai sus.

                2. stabilirea optiunilor de votare in mod CLAR. Asta inseamna si formularea fara echivoc a acestora. (pe romaneste spus..tot prostul sa poate intelege exact ce se voteaza). Iar am fost direct. Deci formurarile in doi peri nu-si au rostul. Daca cineva are impresia ca formurile sunt confuze atunci sa semnaleze inainte de a se purcede la vot, sa fie reformulate ca toata lumea sa STIE ce voteaza sau ce NU VOTEAZA.

                3. votul nominal. Astfel stimabilii o sa fie nevoiti sa aibe grija macar de IMAGINEA lor daca nu de altceva sau ALTCINEVA. Cred ca prima varianta ii doare mai tare.

                In rest din pacate neoprotestantismul romanesc a reusist sa se compromita in 20 de ani intr-o masura greu imaginabila cand eram eu copil in biserica. Atunci ne uitam cu nasul pe sus la bisericile din occident iar acum ajungem sa avem probleme destul de mari.

                Acum o experienta personala care mie mi-a dat de gandit. CENZURAT DE MODERATOR

                Acum la ceva timp de la acel eveniment si implicit de la dezvaluirile din vara asta m-am intrebat sincer de ce?

                Referitor la cei care au bagat mana pana la cot. Stimabilii sigur si-au primit partea, atat ei cat si cei din administratie care au distribuit fondurile.

                Cu respect,
                Nicu D.

              • Nicu D. zice:

                Chestia cu acoperirea retroactiva. Asta e o treaba tipic mioritica: am mancat si ustoroi dar gura nu ne miroase. Iar totul se intampla din cauza unui lant al slabiciunilor… cei care sunt acolo sus stiu cum se potrivesc verigile in lantul asta.

                Traiasca Caragiale care a descris asta foarte bine!!!

                Acum o alta intrebare intrebatoare. Daca asta se intampla la nivel inalt ce sa mai pretinzi din partea unor simpli membrii de biserica?

                Ups…iar am comis-o adica am zis-o pe direct…

                Nicu D.

              • Marius David zice:

                draga Nicu, de acord pina la chestiunea cu B.P.
                mi-am luat libertatea de a edita acel pasaj. As vrea, in masura in care nu este relevant pentru subiect. Discuția desre fața cuiva sau despre o persoana anume fara legatura cu subiectul nu cred ca incurajeaza dialogul autentic si cu argumente despre care discutam zilele acestea si spre care tindem, nu-i asa?

              • Nicu D. zice:

                draga Marius,
                ai dreptate. Chestiune cu B.P nu facea parte din tematica noastra si putea deschide un alt front care nu-si are locul aici. In rest esti gazda asa ca ma conformez regulilor.

              • Marius David zice:

                ma bucur ca ai inteles!

  7. ambasadorul zice:

    Frate Marius,

    apreciez și agreez cu poziția fratelui Milutin. Chiar dacă sunt un păstor tânăr, intrat în lucrare după 89, mă cuprind fiori la gândul că baptiștii își deschid brațele cu atâta lăcomie pentru a îmbrățișa un stat care a avut mereu o agendă ascunsă și dubioasă în relația cu noi.

    Fac parte din comunitatea de Hunedoara, și votul meu ( din păcate minoritar ) a fost împotriva oricărui „ajutor”din partea statului pentru biserică. Am spus și la întâlnirea cu păstorii din comunitatea noastră că nu înțeleg de ce comunitățile mai sunt chemate să discute și să voteze ceva ce congresul a decis deja. La fel cum nu înțeleg votul consiliului care vine peste decizia deja luată.

    Domnul să ne ajute să umblăm cu un cuget curat și o credință neprefăcută.

  8. Jeremy Necredinciosu zice:

    Banul e ochiul….iar iubirea de bani e radacina tuturor compromisurilor (relelor).Mamonizarea slujitorilor baptisti a luat avant deplin in ultima perioada si merge mana in mana cu o laxitate morala condamnabila. S-a instalat un „laissez-faire” total din punct de vedere etic si conceptual, un vid spiritual in care idei straine Scripturii se propaga rapid si distructiv. Asa ca daca ar fi sa dau un raspuns interesului subit pentru reconsiderarea, de catre unii slujitori, a respectivei abordari as spune, cu francezul, ca e vorba „d;un simple amour d’argent!”.

  9. Pingback: Presedintele Uniunii “raspunde”! « Trezire Spirituală

  10. Nicu D. zice:

    Bineinteles ca nu eu stabilesc regulile jocului. Dar ar fi buna putina transparenta in deciziile astea.

    In rest omule, oricare ai fi tu, pregateste-te sa te intalnesti cu Dumnezeul tau.

    Mult success,
    Nicu D.

  11. Jeremy Necredinciosu zice:

    Nicu, nu cred ca ai fi surprins sa constati ca adesea gravitatea compromisului este direct proportionala cu functia pe care o detine cel ce se preteaza la asa ceva. Chiar daca ar fi sa avem in vedere doar consecintele generate de aceste compromisuri. Fratii de rand preiau adesea „trendul” liderilor lor insa miasma pacatului se propaga (in spiritul zicalei celebre!)de la cap! De aceea,in Scriptura, Domnul a pus deoparte niste blesteme speciale, rezervate celor ce in loc sa slujeasca cu frica si cutremur singurului Dumnezeu Adevarat, se inchina vioi pozitiei si banului. Cred ca nu ar trebui, pe de alta parte, sa abandonam lupta pentru un crestinism curat, pentru ca desi aprent putini suntem multi. Vezi cazul slujitorului lui Elisei in 2 Imp. 6. Situatia este grava, pacatul primind unda verde in miscarea baptista din Romania, insa nu disperata . Dumnezeu e inca viu!

    • Nicu D. zice:

      Acum ceva timp Dumnezeu m-a invatat doua chestii esentiale.

      1. Chiar si atunci cand crezi ca nu mai exista speranta totusi exista. Chiar si atunci cand crezi ca lucrarea se duce de rapa Dumnezeu isi are oamenii lui. Studiu de caz: 1 Imparati cap 17 si 18. Ilie omoara 400 de proroci ai lui Baal, se fac semne si minuni dar poporul tot nu se pocaieste. Ilie incepe sa se lamenteze, devine depresiv. Interesanta este reactia lui Dumnezeu: in loc sa-l dojeneasca ii da sa manance, il pune pe picioare ii spune ca mai are alti 7000 si ca mai are de lucru cu el. Minunat e Dumnezeu. Deci de abandonat lupta nici vorba.

      2. Dumnezeu a chemat la El oameni din orice neam, din orice semintie din orice limba. Dumnezeu are oameni in orice popor. Asta mi-a fost dat sa vad la o scoala biblica scurta tot in Occident la care am luat parte cu tema „Ilie in vechiul si noul testament”. Atunci mi-am dat seama ce inseamna aceeasi sursa si implicit faptul ca invatatura de sus este aceeasi indiferent unde te aflii. Tot acolo am urmat si o a doua scoala biblica scurta cu tema „Daniel”. Cu putin timp inainte ascultasem studiile de la UEO de Paul Negrut pe aceeasi tema. Am vazut ca invataturile nu numai ca nu se contrazic ci urmaresc aceeas linie generala. Avantajul meu a fost ca am putut sa ascult mai multe aspecte: unele pomenite numai in studiul de la UEO iar altele numai de vorbitorii de la scoala (sunt nuante date si de diferentele culturale). Dar cum am spus: acelasi Domn, acelasi Cuvant.

      Vazand unde s-a ajuns la capitolul finantare si faptul ca bisericile baptiste din Germania de ex nu primesc ajutor de la stat pentru salariile pastorilor si pentru cladiri(insa POT primi bani pentru proiecte sociale – proiecte gestionate si coordonate de biserica) incep sa trag un semnal de alarma pentru noi. In sistemul german insa toate donatiile catre biserica sunt insa deductibile din impozitul pe venitul personal. Intr-o tara in care evaziunea fiscala e foarte mare nu stiu ce efect ar avea aceasta masura.

      Inainte de a face statutare niste decizii nestatutare printr-un vot alandala mai bine si-ar pune stimabilii creierii la lucru cum sa faca lobby pentru a se inlesni finantarea bisericilor prin resurse proprii si abordarea unei linii clare. Cum s-a pomenit: scutirea de impozit a salariilor pastorilor etc. In felul acesta nu se inconjoara problema nici nu ne compromitem ci spunem clar ce vrem si cautam solutii (adica verticalizam discutia, chiar daca unora un le place sa fie luat taurul de coarne). Ar fi bine ca propunerile constructive sa fie adunate analizate si apoi propuse mai departe la organele de decizie ale statului.

      De aceea am intrebat ce statut are biserica din punct de vedere juridic. E asociatie non-profit? Ce este? Biserica plateste si facturi de gaz, curent, apa deci are o forma juridica.

      Pe de alta parte nu ma astept sa fie facuta o curatenie generala (nu stiu nici un pastor sau lider religios dintr-o biserica neoprotestanta care sa fi recunoscut ca a colaborat cu securitatea desi sunt o droaie). Daca ma gandesc bine, langa Isus a fost si un Iuda 3 ani si jumatate. Dar atunci cand acesti Iuda devin majoritari si iti baga si pumnul in gura atuni ar trebui putin sa fie trasa o linie ca sa stiu unde ma aflu. Numai atunci cand stiu unde ma aflu pot decide in mod corect spre ce ma indrept (altfel cred ca ma indrept spre ceva dar ma insel pentru ca punctul de pornire e altundeva decat l-am calculat eu). In cazul asta ar trebui facuta o analiza si decis: ori in caruta ori in teleguta.

      Sa nu mai fim aburiti cum mesaje de genul „Personal m-am rugat pentru calauzirea Domnul in aceasta problema si am vazut aceasta calauzire in raspunsul dat de fratietate prin discutiile avute la nivel de comunitati zonale, prin discutiile din Consiliul Uniunii si prin votul final.” Poate si altii s-au rugat si avut o alta calauzire (a se citi exemplul lui Ieremia si proorocii mincinosi). Ideile se bateau cap in cap.

      Atata timp cat o sa maturam gunoiul sub pres in loc sa-l aruncam la gunoi nu o sa iasa nimic bun. O sa fim niste handicapati spiritual. Problema alora care o sa fie deranjati de mesajul pertinent al meu este ca nu pot sa-mi faca nimic. De aceea imi permit sa fiu virulent sau chiar foarte virulent.

      Cu respect,
      Nicu D.

  12. Viorel Cruceru zice:

    Cine este sfant sa se sfinteasca pe mai departe cine este intinat sa se intineze mai departe, acestea vor fi coordonatele dupa care multi dintre slujitori se vor conduce si vor conduce bisericile pe care trebuie sa le slujeasca si nu numai in legatura cu a lua sau nu bani de la stat. Biserica este a lui Christos iar El este cel care trebuie intrebat , consultat, votat , inaltat si cinstit( Eu voi zidi biserica mea , zice Domnul). Politica si politicul impreuna cu politicienii au intrat in biserica cu agresivitate in ultimii ani. John MacArthur vorbeste despre biserica neghinei si biserica graului. Printre caracteristicile bisericii neghinei se regasesc multe din elementele „noi, contemporane, ale vremurilor noastre”, politica in biserica, pastori compromisi, un compromis al sfinteniei, o diluare si compromitere a invataturii, un post-modernism agresiv. Dar e bine ca mai sunt oameni care „vor straluci ca stelele si ca soarele ” si care sunt gata sa se dea cu Domnul nu sa dea cu votul. Am dicutat cu tatal meu despre hotararea Consiliului Uniunii,ordinat in anii `50(are 89 de ani)care a fost „imbiat” cu tot felul de beneficii daca accepta sa fie unul care spune „cate ceva despre unii din biserica”. El zicea ca „trupul lui Christos este sfasiat si vandut” si ca a trait prea mult , ca-i pare rau ca a apucat aceste vremuri cand biserica se da cu statul si face compromisuri .

    • Marius David zice:

      Viorel, bine ai venit.
      am auzit si eu cu urechile mele din gura lui nenea Florea aceasta fraza: imi pare rau ca am trait atit de mult sa vad unde a ajuns biserica pentru care Domnul a suferit atit.

  13. Pingback: Bisericile baptiste şi banii de la Stat… « Trezire Spirituală

  14. Pingback: Un an nou…ar trebui si (o)pozitie noua « CAP PATRAT

  15. Pingback: Portret: Ilie Milutin şi 3 lecţii din Cartea Rut | Marius Cruceru

  16. Pingback: Propunerile pentru Executivul Uniunii din partea Comunităţii Bisericilor Creştine Baptiste de Oradea şi Satu-Mare | Marius Cruceru

  17. Pingback: Propunerile pentru Executivul Uniunii din partea Comunităţii Bisericilor Creştine Baptiste de Oradea şi Satu-Mare « Timişoara Evanghelică

  18. Pingback: Accesarea fondurilor și banii lui Naaman | Ambasadorul

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.