Din nou despre „Broscuţă” şi despre New Beetle

Am mai spus-o: dacă ar fi să mă trezească cineva la ora 3 noaptea şi să mă întrebe care este maşina mea preferată, aş răspunde fără pic de ezitare…. VW Kaffer 1971.

sursa Calin Valean

O vreme bordul acestui tip de maşină a fost imaginea-logo a blogului.

Noul Beetle, apărut în 1998 (eram chiar la tîrgul de maşini de la Detroit cînd s-a făcut lansarea în Statele Unite) a fost o dezamăgire cumplită. Pentru toată lumea, nu numai pentru iubitorii de Broscuţe. A devenit o maşină chicioasă precum PT Cruiserul.

 

Am avut experienţe de condus cu ambele maşini. Dezamăgitoarea şi una şi cealaltă. Poate că mai frustrantă cu PT Cruiserul.

Acum văd că apare noul Beetle. L-au făcut puţin mai sport, puţin mai lung, puţin mai turtit la gardă, i-au dat un plus de agresivitate pentru că cealaltă variantă era prea „feminină” (hei, susţinătorii corectitudinii politice, nu vă revoltaţi? Discriminare!)

Abia aştept să îl văd pe viu, dar primele imagini par la fel de descurajante precum cele cu varianta 1998. Interiorul aduce puţin, amai ales la pasager cu bordul vechiului Beetle.

sursa

Cred că cel mai reuşit experiment de acest tip, încercarea de a renaşte nostalgii oferind tehnologie de ultimă oră, o  punte între viitor şi trecut, l-a făcut Fiat cu al său Fiat 500 redivivus.

 

Dar… despre gusturi..

Oricum rămîne proba de condus.

 

 

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Pătrăţoşenii, utile. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la Din nou despre „Broscuţă” şi despre New Beetle

  1. Logo-ul de pe volanul broscutei din fostul banner este asemanator cu logo-ul orasului Linz.
    Ma intreb daca este undeva o legatura.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Linz

  2. SDM zice:

    Toate sunt făcute pentru anumite vremuri. Aici a greşit vW, a intenţionat să reactualizeze aspiraţii ce nu mai sunt relevante pentru generaţia de acum. Beetle nu s-a ridicat nici la nivelul de replică, a fost ceva nedefinit.
    Cred că că aspiraţiile au un caracter istoric.
    Cine încearcă să reactualizeze ,,trapezii” sau să poarte ,,Mamaia” pe braţul stâng, va sfârşi la fel, ceva nedefinit.
    Ultima frază nu este relevantă pentru acum şi nu va fi înţeleasă…sorry.
    SDM

    • Marius David zice:

      da, înţeleg, SDM, şi totuşi… pentru nostalgici merge ori originalul, ori ceva de genul redivivus, dar reuşit.

      • SDM zice:

        În astfel de situaţii (mă refer la nostalgici) sunt adeptul originalităţii; ajungem la conceptul de ,,maşini de epocă” şi doar atât. Redivivus, este greu de obţinut. Aici trebuie să prinzi esenţa modelului original (de exemplu chiar şi aspecte legate de caracterisitici cum ar fi fiabilitate, stabilitate nu doar estetică sau design), altfel ajungi la Beetle! Şi dacă totuşi obţii un pseudo-redivivus, ca producător, te confrunţi cu mai multe situaţii, una fiind aceasta: cei din generaţia originalului nu mai sunt pe aici. Astfel plaja doritorilor se îngustează extrem de mult. Aici, cred eu, a greşit VW.
        Broscuţa ,,a prins” atunci, cel puţin pentru motivul că ofertele în domeniu au fost destul de limitate, pieţele erau golite de eforturile pentru susţinerea intereselor ultimului război mondial.
        Astăzi în producţia de autoturisme (şi nu doar aici), evoluţia este foarte rapidă. Ceea ce pot oferi designerii şi tehnicienii, atrage ca un magnet spre înainte, uneori devastator şi pentru nostalgici.
        Referitor la redivivus (pentru că sunt neâncrezător faţă de acest concept), cum ar fi un redivivus pentru ,,trapezi”?
        SDM

        • Marius David zice:

          Pînă la urmă, SDM, nu mă las şi la pensie tot fac rost de maşnă de epocă, ori un Citroen din acela cocoşat, ori neapărat un Beetle. 🙂
          Da, precum spui, maşina de epocă este cea mai bună soluţie. Ce este frumos la maşina asa? Motorul Boxer cu răcire pe aer. Are un sunet inconfundabil.

          • SDM zice:

            Succes la achiziție!
            Atenție că întreținerea sau reabilitarea costă considerabil. Cu trecerea anilor piesele originale sunt tot mai greu de găsit. Cred că peste 25 de ani (când vei ieși la pensie!) nu vei găsi prea multe piese originale. Un sfat: cumpăra acum și la treabă !!!
            Un amănunt: orice reparație afectează calitatea dacă nu este făcută de personal supercalificat.
            Atenție ce cumperi!
            Tehnologia de reparare a motorului de la VW, boxerul, are căteva particularități: uneori se uzează și semicarcasele blocului (sunt din aliaj de aluminiu). Mai sunt multe alte lucruri de care trebuie să se țină seama la cumpărare dar și la reparație .
            Boxerul de la VW sună frumos pentru că ordinea de aprindere și implicit succesiunea fazelor cilindrilor diferă de motoarele în L sau în V. Ceea ce este de remarcat la aceste motoare, este că pentru vremea lor, nemții au scos foarte mult din ele.
            Mare dreptate avea Sadoveanu (cred) cănd a spus că Dumnezeu a dat neamțului șurubul.
            Referitor la Citroen: nu mi-a plăcut niciodată această marcă, prefer Renault, BMW, familia pătrățoasă !!!, VW, chiar și Fiat, etc.
            Gata mă opresc aici că-i miezul nopții !
            SDM

            • Marius David zice:

              Multumesc mult de sfaturi. Like de trei ori la comentariul tău!
              Mărturisesc că mi-a trecut prin cap şi am fost la un pas de cumpărarea unei broscuţe, dar…. nu mi-a dat Dumnezeu mie darul şurubăritului, aşa că m-am oprit la timp.

  3. STEFAN T. zice:

    Sunt curios despre noul Beetle,dar nu imi pun sperante prea mari.Celalalt Beetle nu a avut un rezultat stralucit cu multe probleme de reliability.Interesant doar,ca am cativa colegi pasionati de cele din ani 60-70.Mi se par interesante, daca sunt facute pt sand dunes modificate cu un motor de v8.A Beetle on steroids LOL!!

  4. Andrei C. zice:

    fața seamănă cu Porsche

  5. guitarschizofrenic zice:

    emblema de pe volan am mai vazut o si la alte broscute si este din fabrica. Broscuta a avut dintotdeauna fata de Porsche (si nu numai fata) pentru ca (asa cum probabil stie toata lumea) Volkswagen Type 1 este o masina gandita de Ferdinand Porsche.

  6. Dani zice:

    De unde pana unde PT Cruiser masina chicioasa?

    • Marius David zice:

      Ai condus-o? La exterior este fermecătoare! Am condus-o pentru nu mai puţin de 2400 de mile. repet MILE nu km, Socoteşte cît vine asta în km. Mi-a ajuns! Este o maşină imposibilă din punctul de vedere al celui care conduce mai ales la drumuri lungi. Asa cum ii spune şi numele este un Cruiser pentru Cruising, adică să te plimbi prin oraş ca să te dai grande. A fost greşeala mea că am închiriat o asemenea maşină pentru un drum aşa de lung. În rest… cu puţină bunăvoinţă şi cu un pic de tuning poate fi adusă la o maşină din seria redivivus chiar decentă.

  7. eLioR. zice:

    o broscuta (de-aia rosie) mi-ar placea si mie.

  8. adrian zice:

    Tocmai citesc „Forma si structura, de la inginerie la natura”, scrisa de un inginer roman exceptional, Adrian Bejan. Se pare ca percepem ca „placut” ceea ce se incadreaza intr-un patern natural de „curgere” (curgerea fiind inteleasa ca miscarea unei entitati relativ la o alta). Un sistem de „curgere” genereaza un anumit design. Interesant cum estetica si optimizarea inginereasca par sa-si dea mana. Frumusetea si utilitatea pot merge impreuna, zice stiinta moderna. Din perspectiva acestei lecturi, discutia de aici mi se pare foarte interesanta, pentru ca fiecare pare sa aiba o anumita perceptie despre raportul frumos/util.
    Acum ma intreb: ce anume „curge” in forma vechii „Broscutei” de o face atat de simpatica?!

  9. Marius Bota zice:

    Sunt unele tipuri de masini care oricate imbunatatiri si forme noi le-ai da in decursul evolutiei lor, in mintea omului ramane un model de referinta, asa cum la Broscuta e modelul de care aminteati. Imi aduc aminte, copil fiind, ca un prieten al parintilor avea o asemenea bijuterie , si de pe atunci am tinut-o minte cu toate ca nu prea stiam eu cu ce se mananca decat ca si raportare de forma cu alte masini. Acum, daca ar fi sa o intrebati pe sotie , ce masina prefera ar fi Beetle!!! Dar noul, care pare mai feminin decat predecesorul model. Multumim pentru frumoasele amintiri scoase de la sacul istoriei auto

  10. Alex zice:

    Tare frumoasă maşinuţă a mai fost Broscuţa. Poate reuşesc băieţii de la VW să o refacă, într-un mod cât mai aproape de ideea originală.

    Am un prieten care este pasionat rău de vechile Broscuţe şi tot meştereşte în garaj la una de ani de zile.
    O zi bună, dragă Marius! 🙂

  11. tibe87 zice:

    Un VW Beatle suspendat si un trabant elicopter. Pozele spun totul 🙂
    https://picasaweb.google.com/108475272907834905793/KunstmuseumLentosLinz

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.