5 tendinţe (tensiuni) între evanghelicii din Statele Unite în perspectiva 2011-2020

Trevin Wax enumeră cinci tendinţe (le-aş enumera mai degrabă şi ca posibile tensiuni) care ar putea preocupa lumea evanghelică din Statele Unite pentru următoarea decadă. Credeţi că acestea se pot aplica şi sînt relevante şi pentru evanghelicii din România?

1. Implicarea în politică şi relaţia cu viaţa politică.

2. Raportarea la evanghelia prosperităţii.

3. Tensiuni teologice cu privire la patologia sexualităţii. (Aş completa eu: şi cu privire la viaţa de familie)

4. Misiunea locală versus misiune internaţională. Teologia misiunii.

5. O şi mai mare polarizare cu privire la teologia (doxologia) şi fillozofia închinării.

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Analize, Biserica Baptista. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la 5 tendinţe (tensiuni) între evanghelicii din Statele Unite în perspectiva 2011-2020

  1. Paul Pantea zice:

    Atentie! Urmeaza pareri pur personale (i.e. subiective):

    1. Problema politicii se pune diferit in America fata de cum se pune la noi. Trevin Wax spune ca evanghelicii nu vor mai pune accent pe influentare prin activitatea politica. La noi a inceput macar sa se faca acest lucru? Nu stiu, de-aia intreb.

    2. Teologia prosperitatii a existat dintotdeauna in America si tind sa cred ca pe asta a fost construita. Trevin Wax spune ca asta nu va inceta, probabil de-acolo se vede mai bine ca nici macar ultima criza economica nu i-a scuturat. E foarte confortabil, intr-adevar, sa crezi ca daca esti un bun crestin, Dumnezeu te va rasplati cu bunastare.

    3. Cat tine de casatoriile intre homosexuali in particular, si problemele sexuale in general, nu cred ca in Romania problema este la fel de avansata. Pot dezvolta daca e careva curios, nu vreau sa monopolizez.

    4. Din pacate nu cred ca avem puterea economica necesara sa desfasuram misiuni ambitioase, dar poate e mai bine asa. Poate asta ne va motiva mai puternic.

    5. Fenomenul plictiselii in biserica e la fel de prezent la noi ca la ei, deci cred ca problema se pune. Trevin spune ca dihotomia modern-traditional va disparea, din cauza ca gusturile sunt prea variate, si ca tinerii nu isi vor mai alege biserica dupa gustul muzical. Asta ar fi un gest de aplaudat, dar se pune intrebarea: care va fi atunci criteriul?

    • ACIDUZZU zice:

      Apocalipsa vorbeste nu numai despre biserica Satanei ci si despre „adancimile Satanei”, ca fapt real, subversiv, care primejduieste viata duhovniceasca a Bisericii lui Hristos. (Apocalipsa 2:13,19-25) (Efeseni 6:12 ‘…impotriva duhurilor rautatii care sunt in locurile ceresti ” SUNT ! Biserica este trupul lui Hristos cel Ceresc, este un loc ceresc, prin traire, , dragoste, credinta, nadejde…)

    • Marius David zice:

      draga Paul,

      1. .la noi se încearcă prin lobby în PArlament, parlamentari pocăiţi etc. Părerea mea? Strict zero! Nu aceea este calea.
      2. La noi abia începe.
      3. Ba, te va surprinde amploarea fenomenului în următorii ani.
      4. Eu cred că da, Albania, Turcia au fost făcute în ultimii patru ani numai cu fonduri româneşti. Mă refer la călătoriile studenţilor noştri. am mari speranţe.
      5. Ei, abia începem la noi cu dezbaterea asta şi cred că va fi foarte intreresant.

  2. Nicoleta M zice:

    Imaginea asta e cea mai reprezentativa pentru ceea ce simt cand citesc ce spui aici http://shoppers.ro/i_feel_like.jpg

  3. Pingback: 5 tendinţe, 9 semne, Open Theism-Open Futurism? « La patratosu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.