„Iuda e printre noi”

Nu-i interesant acest text?

Din nefericire, Iuda nu e doar personajul unui anume moment istoric, ci si un personaj al istoriei de dupã el, multiplicat peste tot, la scarã planetarã, in ipostaza sãrutãrii care acoperã trãdarea.
Printre noi, cei ce beneficiem de civilizatie, de culturã, de progres stiintific, de libertate, de bunurile pãmântului si de harurile cerului, printre noi se instaureazã, incetul cu incetul, un duh perfid care rãstoarnã valorile si perverteste limbajul. Anormalul devine normal, viciul devine virtute, minciuna devine adevãr, furtul inteligent devine profesie onorabilã, sodomia se cheamã orientare comportamentalã, cuvinte nobile precum prietenie, prieten, prietenã se degradeazã in conotatii dubioase, pervertirea tineretului se intituleazã program de sãnãtate antiSIDA, destrãmarea familiei se numeste planificare familialã, crimele ingineriei genetice se fac in numele vindecãrilor miraculoase, prostitutia se legitimeazã prin libertatea femeii de a face ce vrea cu propriul ei trup, proxenetismul se reclamã de meditatia transcendentalã, sãrãcirea spiritului devine globalizare, invadarea unei tãri se cheamã rãzboi preventiv, terorismul isi reclamã valente divine, infeudarea economicã se numeste credit bancar, pomana politicã devine act de caritate. si multe altele.


Iuda se plimbã nestingherit prin societate, prin istoria omenirii, dar si prin crestinãtate. Isprava lui cea mai mare este aceea cã dintr’o singurã Bisericã a fãcut mai multe. Din mai multe a fãcut o puzderie. si continuã s’o facã, prin ceea ce ii este propriu: lãcomie, invidie, orgoliu. Se adapteazã usor, si-a rafinat metodele. Lucreazã la lumina noptii si comunicã prin unde hertiene. E un iscusit importator de religie, oferind-o concurential pe piata bunurilor de consum. Altfel, e un ecumenist convins. Când nu lucreazã pe furis, te invitã la dialog frãtesc. Dacã-l refuzi sau dacã te aperi, te pomenesti intolerant, conservator, fundamentalist, retrograd.

Cunoaste bine Biblia, are studii universitare, vorbeste câteva limbi strãine. El stie cã Iscarioteanul era unul din cei doisprezece care au ascultat si memorat invãtãtura lui Iisus. Dacã ar fi avut curãtie si talent, putea sã scrie o Evanghelie tot atât de bogatã ca a lui Matei.

A scris-o postum, in cheia sãrutãrii perverse. Iuda e un excelent teolog, asa cum este si patronul sãu din Qarantania, care ii oferea lui Iisus citate din Scripturã.

Iuda e tot atât de zelos printre ai sãi, de vreme ce instinctul dezbinãrii il mobilizeazã peste tot, oriunde s’ar afla. Partenerul trebuie mai intâi sedus, dominat, si numai dupã aceea nimicit. Iuda isi abordeazã semenul cu gratia cobrei care, intâlnind o viperã in junglã, o invitã la un dans aerian, fascinant, ametitor, pe durata cãruia isi calculeazã cu precizie secunda muscãturii mortale. Iuda e un maestru al crimei perfecte.

Iată acum sursa.

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în dulce Românie, In-text-esant. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la „Iuda e printre noi”

  1. Lia zice:

    greu text, greu titlu…
    Suntem asi in comparatii metaforice.
    Dar uitam un lucru.
    Tot ceea ce este expus, poate deveni un fals.
    Isus nu mai poate fi vandut. E VIU !
    Ne vindem pe NOI atat.
    Vindem credinta noastra(individuala) DAR, in nici un caz noi nu-L mai putem vinde pe HRISTOS.
    Ideea de vanzare-cumparare o metafora largita este la fel de periculoasă.
    Iuda l-a vandut pe insasi Mantuitorul.
    Noi vindem DOAR ceea ce ar trebui sa avem Noi mai de pret pentru mantuirea sufletului noastru.
    Hristos e viu!
    Nu pe EL il vindem noi(atunci cand facem troc) ci pe noi ne vindem.
    Cel putin asa vad eu lucrurile.
    Cred mai degraba ca suntem generatia lui Petru.
    SI of-topic
    SARBATOARE PASCALA BINECUVANTATA, tuturor!

  2. elisa zice:

    Petru a trait o viata intreaga dupa ce a primit Duhul Sfant;pentru Hristos!
    a fost rastignit cu capul in jos,spunand ca nu merita cinstea de a fi rastignit ca Mantuitorul,ma tem ca suntem tare departe noi de Petru.
    Sa ne ajute Dumnezeu sa avem bucuria trairii prin biruinta prin sfant Sangele Mielului.

  3. Liviu zice:

    Cel mai trist ar fi ca autorul textului mai sus sa fie tot un Iuda.Din nefericire, asupra sa planeaza mult prea multe suspiciuni si ”coincidente”…

  4. alb zice:

    E un mod elegant de a transmite un mesaj mascat, îl înţeleg doar prietenii foarte buni şi vrăşmaşii cei mai înverşunaţi.
    Definirea lui Iuda de azi ca „… un iscusit importator de religie, oferind-o concurential pe piata bunurilor de consum. Altfel, e un ecumenist convins. Când nu lucreazã pe furis, te invitã la dialog frãtesc. Dacã-l refuzi sau dacã te aperi, te pomenesti intolerant, conservator, fundamentalist, retrograd…” e şi plastică şi adevărată. Atacul ecumenic catolic în Romania izbeşte două citadele, una fotificată a ortodoxiei, apărată de o armată conştientă de mercenari antrenaţi şi alta entuziastă dar inconştientă şi fără ziduri înalte, a evanghelicilor năuci. Doar conjunctural, nu din interes, în acest punct interesele celor doi rivali coincid, a atacat al treilea. Trădătorii din interior sunt vizaţi de isteţul mitropolit, coerenţa mesajului său şi eleganţa exprimării îi dau dreptul la o bulină roşie. „După Cristos” privind, aceste lucruri trebuie să se întâmple, nu le pot opri cum nu pot opri venirea iernii sau a nopţii. Mai bine decât să mă strofoc opunându-mă la implacabil, mă odihnesc visând la o dimineaţă de primăvară.

  5. Rodica Botan zice:

    – nu trebuie neaparat sa-L vindem personal pe Domnul Isus ca sa fim un Iuda. El spune ca daca facem ceva bun sau rau celor din jur…Lui ii facem. Ma intreb care mai are curajul sa arate cu degetul?

  6. Lia zice:

    Iuda s-a spanzurat. Asta implica ideea de suicid. Deaceea am spus ca ne este foarte usor sa comparam, sa metaforizam cum ne place noua.
    Putem largi la nesfarsit aria comparatiilor a metaforizarilor, a comentariilor pe textele biblice si a personajelor.
    Important este sa luam in calcul TOATE actiunile si sa vedem in profunzime lucrurile.

    • Marius David zice:

      Tot nu văd care şi unde este problema.

      Încearcă să limpezeşti lucrurile!

      Hai să luăm în calcul TOATE acţiunile şi să vedem ÎN PROFUNZIME lucrurile. AJUTĂ-NE!
      Se pare că ai un înţeles care mie îmi scapă.

  7. Pingback: Textele Biblice şi sec. XXI- IUDA « Angel Zori

    • Marius David zice:

      Draga Angelzori sau Lia, tu ai postat pe blogul tau urmatoarele rînduri, dupa care iti redai propriul comentariu pe care l-ai lasat pe blogul meu:

      AM CITI UN TITLU SI UN TEXT AICI PE CARE IL DEZAPROB !
      Nu sunt de acord cu compararea textelor biblice la nivelul acesta. Am impresia că, adesea cădem in mreaja panzei de paianjen si toţi devenim foarte inventivi ,cand este vorba să largim semnificaţia unui anume personaj, sau a unei anume întamplari biblice, pentru secolul XXI dar, uitm să privim la profunăimea lucrurilor
      Deaceea am comentat ASTFEL la textul respectiv:

      cîteva lucruri:

      1. asteapta, nu toata lumea sta in fata computerului tot timpul 🙂 . Comentariul a fost aprobat. Astea sint apucaturi a la Alin Cristea. Daca nu-si vede comentariile aprobate, se repede si le pune pe blogul lui ca sa fie sigur ca perlele nu se pierd. 🙂
      2. din textul tau nu prea se intelege mare lucru. Deci… De ce dezaprobi, ca sa inteleg bine? nici in comentariul de pe blogul meu, nici in comentariul de pe blogul tau nu inteleg de ce pierdem „profunăimea lucrurilor” şi unde lărgim semnificaţii în mod inutil.
      3. Textul despre Iuda nu imi aparţine mie, este al lui BArtolomeu Anania. LA el te referi? La mine? La noi în general?

      Încearcă să îţi clarifici critica şi nu te mai grăbi chiar atît de tare. Slow down, mai ales într-o săptămîna ca asta.

      Să ai Paşte binecuvîntat şi lent!

      • Lia zice:

        Marius Daviv
        Dezaprob 🙂 ideea compararii !
        Imi pare rau ca nu ai inteles 😦 nicidecum nu a fost vorba de moderarea comentariilor mele!

        Textul si tilul spune:
        „Iuda este printre noi”
        UNDE? – intreb eu cu mintea mea.
        Iuda s-a spunzurat
        Toti cei care sunt „vanzatori” sunt si sinucigasi?
        De ce ii numim pe toti IUDA sau IUDE.
        fiecare isi vinde doar propriile valori, credinte,sufle..si ce mai vreti.
        Nu inteleg de unde si cand s-a perpetuat ideea de Iudă generala sau generalizata.
        Explica+mi tu te rog.
        si te rog respectuos sa nu ma compari cu Alin Cristea.
        Era vorba doar de textul si titlul:
        „Iuda e printre noi” – atat.

  8. CNI zice:

    Astăzi s-a adunat soborul cel viclean asupra lui Hristos şi s-au sfătuit asupra Lui cele deşarte ca să dea lui Pilat spre moarte pe Cel nevinovat. Astăzi şi-a pus asupră Iuda sugrumare pentru bani şi s-a lipsit de amândouă vieţile: de aceasta trecătoare şi de cea dumnezeiască. Astăzi Caiafa a prorocit fără de voie, zicând: Mai bine este să piară unul pentru popor. Că a venit să pătimească pentru păcatele noastre, ca să ne scape pe noi din robia vrăjmaşului; ca un bun şi iubitor de oameni.
    Din utrenia marii Joi

  9. Mno bine k nume zice:

    Daca tot vorbim de Iuda..ce se intampla daca nu il vindea pe Isus? El a fost sortit de la inceput pentru aceasta? Daca da,de ce el? E corect? Intelegeti la ce ma refer?

  10. Paul zice:

    E scandalos de insinuant episcopul Anania. Dansul cauta in aceste zile sa abata atentia enoriasilor B.O.R. de la gravele sale fapte continute in documentele CNSAS, care zugravesc uritele acte de tradare/vinzare ale vechiului secretar personal al patriarhului rosu/comunist al BOR. Documentele de arhiva in descriu pe tortionarul Anania Bartolomeu siluindu-si tovarasii de credinta si de inchisoare pentru a se lepada de convingerile lor crestine puternice si a le lua asupra pe cele comunist-ateiste. Insinuarea sa e stravezie, Anania bate atit in directia evanghelicilor scoliti [de la UEO], elocventi si persuasivi, dar si in directia eruditului catolic Andrei Marga ce tocmai a prefatat si lansat, la Cluj, primul volum biografic in limba romana: Andrei Marga, ABSOLUTUL ASTĂZI. Teologia şi filosofia lui Joseph Ratzinger – Note de lectură (I) – http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=40511

  11. Pingback: Scrisoare către Meşteşugar, Iuda, BWV 1021, cărţi la pachet « La patratosu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.