Rebeca este studentă în străinătate. Mi-a scris pe vechiul blog, pe Patratosu. Dintre multele comentarii care mai aterizeaza pe acolo încă, l-am remarcat pe acesta pentru că prezintă o istorie personală care ridică multe multe chestiuni demne de discutat.
Sper să se găsească cineva să îi dea un răspuns biblic, valid, un sfat bun, cu bun simț. Beșteleala și comentariile lipsite de substanță vor fi moderate. Luați această postare ca un exercițiu de făcut între serile noastre de la Iris, pînă ne reîntîlnim, cu voia lui Dumnezeu, pe 23 ianuarie.
Vă mulțumesc în numele Rebecăi pentru ajutor. Menționez că am obținut acordul ei pentru publicarea acestei întrebări.
Iată textul (este needitat):
Salutare la toti,
Sunt Rebeca,25 ani, studenta la master in Danemarca. As avea si eu o intrebare dar inainte de asta vreau sa expun o mica poveste. Sunt indragostita de un musulman (are 30 ani, e iranian stabilit de 10 ani in danemarca). Suntem f buni prieteni, este extrem de generos, ma ajuta cu foarte multe lucruri, niciodata nu ma lasa sa platesc nimic, niciodata nu l-am vazut fumand, band etc. Niciodata nu l-am vazut nervos, este f ok ca persoana. Si ma trateaza nemaipomenit. Insa cu timpul eu am inceput sa ma indragostesc de el si lucrurile s-au schimbat. El la inceput zicea ca are o prietena iranianca (are 22 ani) care l-a parasit si s-a intors in Iran pt ca nu-i place viata in dk etc etc). Povestea la maniera ca vroia sa arate faptul ca e singur si ca nu exista sansa ca ea sa se intoarca..parea asa pierdut in povestire si tot zicea i dont know i dont know. De aici ce sa inteleg, mi-au crescut sperantele. Apoi cu timpul, mi-a zis ca defapt ei sunt logoditi si ca el nu poate s-o paraseasca pe ea
pentru ca asta ar fi o rusine pt ea si familia ei si nu ar mai lua-o nici un barbat in Iran. Si i-am zis ca ce importanta are asta ca el e in Dk si ea nu mai vrea sa vina. Si el tot zicea ca posibil sa vina ca etc ca nu stie..nu spunea nimic clar. Apoi la o sapt dupa asta i-am zis ca m-am indragostit de el si ca nu mai pot continua asa. Sa ma vad cu el, sa avem si relatii intime, sa ma scoata in orash sa se comporte cu mine extraordinar si apoi sa-mi zica ca e logodit..adika nu mai puteam sta asa cu el doar de dragul de a sta. vroiam sa duc relatia la nivelul urmator. de cand i-am zis asta el nu m-a mai contactat. A zis ca el nu e capabil sa iubeasca ca ma roaga sa-l iert ca el habar n-avea ca eu o sa pun suflet si ca nu e bine sa te indragostesti repede ca viata e etc etc. Ca el vrea sa fim doar prieteni si eu i-am zis ca e un ipocrit si un manipulator din moment ce vrea sa se culce cu mine, se culca si dup-aia zice ca vrea sa fim doar prieteni. Ce fel de prietenie e asta? In
fine..am uitat sa mentionez ca incepusera sa i se intample tot felul de lucruri ciudate, ii fusesera furate nr de la masina, cineva ii aruncase cu ceva pe masina, tot timpul se simtea urmarit. Ba chiar mi-a zis sa nu mai vin la el acasa ca e spre binele meu ca eu as face bine sa-mi vad de masterul meu si sa-l las pe el pt ca traditia si cultura nu-i permite sa fie cu o persoana ca mine. ca nu ma iubeste ca etc dar ca tine la mine ca prietena. Dar eu am simtit mai mult de atat de la el.:( nush ce sa fac in privinta lui..acuma sunt in Romania dar in martie urmeaza sa plec iar acolo..mi-e asa dor de el..mi-a zis ca in perioada asta tre’ sa vina prietena lui acasa la el. Offf..ce parere aveti despre toate astea?sa ma incred in el?e interzisa casatoria intre un musulman si o crestina?el e un tip destul de europenizat si zice ca nu e de acord cu multe din lucrurile presupuse de religia lui dar in privinta institutiei casatoriei nu are ce face. a zis c an-o iubeste dar se va casatori cu
ea.ce fel de viata e asta?ce fel de religie e asta?ce fel de cultura si traditie au oamenii astia?nu-i inteleg..e totul aranjat, libertatea de a decide cu cine iti vei petrece viata, nu exista
Este foarte greu sa dai un simplu raspuns. Cred ca domnisoara respectiva ar avea nevoie de o foarte, foarte serioasa consiliere maritala. Si consilierea asta ar merge pe mai multe planuri. La cel mai de jos nivel ar fi cel cultural. Ar trebui sa se informeze mai profund in legatura cu cealalta cultura. Da, exista culturi in care casatoria este aranjata,nu trebuie sa ne socam de asta doar pentru ca la noi nu se face si cred ca trebuie sa respectam asta.
Mergand la nivelul religios cred ca din nou depinde. Daca esti crestin nominal, si iti asumi cealalta cultura cu toate ale ei si traditiile… atunci OK – am auzit de crestini care s-au casatorit in biserica in Romania si in templu hindu in India – Esti direct raspunzator de deciziile pe care le iei cu privire la viata ta.
Daca esti un crestin, hai sa spunem practicant, este alta poveste.
Oricum Rebeca nu este o crestina in sensul pe care il intelegem cei de pe blog de a fi crestin. Si de aici pornind toate posibilitatile sunt deschise.
Insa ea trebuie sa se gandeasca daca religia lui o sa-i poata permite sa traiasca o viata alaturi de el. Atunci cand el „musulman europenizat” nu se poate desprinde de trecut si trebuie sa respecte totusi anumite reguli ma intreb cum va face cu alte reguli mai tarziu?
Atunci cand te casatoresti trebuie sa stii ce directie o sa iei in cazul asta raportul lui cu privire la religia lui, la ea si raportul pe care o sa-l aibe el cu familia lui fiind casatorit cu ea. Eu am impresia ca lui ii e frica de acest lucru..cei din Iran stiu ca este logodit cu iranianca si atunci pot apare probleme. O relatie de genul pe care o are acum nu ridica nici un fel de riscuri. Traiesc impreuna etc., dar El nu are pana la urma nici o obligatie fata de ea.
Eu oricum starea asta de incertitudine nu as putea sa o suport de la o timp. Ori in caruta ori in teleguta. Mai bine un sfarsit chinuit decat un chin fara de sfarsit.
Geneza 16:12. Ei sunt un neam rebel pentru ca asa a vrut Domnul.
2 Corinteni 6:14 Jugul tau sa fie Isus.
1. Cred ca fericirea nu atarna de „relatia perfecta”, cu cine ma casatorresc sa ma implineasca mai bine.
2. Ce cred parintii tai despre relatia ta? Conteaza ca relatia ta sa fie intr-un cadru acceptat.
3. Dupa ca v-ati fi casatorit, care sunt scopurile fiecaruia, dar si scopul comun al relatiei voastre? Spre ce tindeti? Crezi ca asta te-ar ferici?
4. Daca viata ta nu il are in centru pe Cristos, vei fi reversa, egoista. Crezi ca un om te poate ferici? Zice Biblia sa nu-ti pui nadejdea in om, caci inima omului este deznadajduit de rea si nespus de inselatoare. Asta nu conteaza ca este vorba de un musulman, crestin, ateu .. etc, ci de om.
Sunt unele lucruri care din pacate ma amuza. Eu am experienta cu orientali apropiati, si stiu de ce sunt in stare. Nu m-ar mira ca numerele sa fi fost autofurate, si masina murdarita de proprietar cu scopul de a o infricosa pe domnisoara si de a avea o motivatie clara de a-i spune sa mai stea pe la ea pe-acasa.
Apoi, tare mi-e teama ca daca exista manipulare, exista din partea ei pentru el. Adica… mi se pare interesant cum respectivul are planuri de casatorie cu o compatrioata, si te trimite in treaba ta, iar tu, romanca, te interesezi de casatoria cu el, cand lui nici nu-i trece prin cap.
Rebeca, am fost musulman. Nu vreau sa fiu simplist, insa daca vrei sa ai o viata normala, nu te casatori cu el. Incearca sa-l scoti din mintea ta. El te-a uitat de mult!
CHiar daca spui ca el s-a europenizat, traditia lui il trage inapoi. In traditia musulmanilor, respectul fata de parinti conteaza enorm. El se gandeste in felul urmator: Chiar daca eu raman in Danemarca, parintii mei sunt acolo in tara mea si ei vor suferi mult din cauza mea.
Am un var care s-a casatorit cu o musulmana. A fost logodit inca de copil mic in urma dorintei parintilor lui. Desi era indragostit de o crestina, s-a casatorit cu fata dorita de parintii lui. Azi au doi copii.
NU TE MAI GANDI LA EL. NU ARE ROST!
Eu ma gandesc mai aproape de noi. Se poate casatori o baptista cu un ortodox?
Sunt ortodocsi crestini adevarati? Daca da, daca o baptista crestin adevarat se marita cu un ortodox, crestin adevarat? Putem stii care e crestin adevarat? Cum?
Ce anume reglementeaza casatoria?
draga ascultare!
Daca definim termenul de crstin cu o anume „firma” a bisericii atunci oricine poate sa se casatoreasca cu oricine! Dar sa vedem ce inseamna a fi crestin! Inainte de asta as vrea sa spun ce nu inseamna: crestinul nu este fiecare membru al unei biserici crestine!
Crestin nu este unul care s-a nascut intr-un popor „crestin”!
In Fapte 11:26 ni se spune de unde vine numele de crestin! Ar trebui probabil ca noi sa-l schimbam inapoi in ucenici! Cat despre ucenici ( crestini) tot Cuvantul ne spune ca nu are cum sa se amestece lumina cu intunericul, fii luminii cu fiii intunericului! Fiecare ucenic ar trebui sa stie ce zice Pavel in 2 Corinteni 6:14.
Daca un baptist considera casatoria cu o ortodoxa sau o baptista cu un ortodox, ar trebui sa se puna intrebarea cine este ucenicul Domnului, urmasul Domnului! Acela este crestinul adevarat!
Despre ortodoxie si baptist si orice alta denumire… este mult de vorbit (scris)
Ok, de acord, dar nu mi-ai raspuns la restul intrebarilor. Prima intrebare este in contextul celorlalte. Zic asta pentru ca e mai dificil sa raspundem la aceste intrebari impreuna, decat la prima daca e pusa singura.
Acceptand ca nu detinem monopolul (sau, ce inseamna aceasta?), ne punem in situatia de a nu putea raspunde lejer intrebarii cu casatoria. Nu stiu, poate s-a mai discutat despre asta, daca da, imi dati un link?
Buna Ascultare!
Ai drepate este foarte greu sa-ti raspund la toate intrebarile, mai ales la unele ca acestea care nu au un raspuns simplu.
As vrea daca imi permiti, sa incep prin ati spune foarte scurt ce inseamna a fi crestin, indiferent de denumirea pe care o poarta biserica (sper ca nu te superi ca dau acest raspuns): este un urmas a lui Cristos, un ucenic asa cum ti-am spus mai devreme! Daca un ucenic al lui Hristos isi permite sa se inchine cu fratii sai intr-o biserica unde Dumnezeu nu mai este Domn, da-mi voie sa pun supt semnul intrebarii seriozitatea sa ca ucenic! Te rog sa observi ca nu am spus de nici o biserica cu numele pentru ca sunt biserici cu nume frumoase al caror insemnatate este deosebita si ele l-au dat pe Domnul afara! Un ucenic serios nu sta intr-o astfel de biserica! Mai mult, daca esti un ucenic adevarat, intr-o biserica sanatoasa, care tine invatatura Domnului Isus Cristos si vrei sa te casatoresti cu o fata din aceasi biserica si ea nu este serioasa in umblarea ei cu Domnul, nu te casatori cu ea, fugi de ea, sau cel putin nu incuraja relatia pana nu ajunge si ea sa fie un ucenic al Domnului, nu un „crestin”. Sunt foarte multi „crestini” care isi omoara pruncii (avorturi), care isi inseala sotii (flirt) care isi urasc partenerii de casnicie (batai, divorturi, crime si din nefericire cunosti toata paleta).Deci daca doi nu au aceleasi prioritati in viata, casnicia nu va merge bine!
Cine reglementeaza casnicia? Cine a conceput-o! Cine a initiat-o! Acela poate si a reglementat-o! El este DUMNEZEU, nu un preot sau un pastor indiferent ce denumire ar avea biserica pe care o conduce!Sper ca ti-am raspuns la toate!
Be bless and be a blessing!
Marius ne cere un sfat de natura biblica pentru Rebeca (ce nume frumos ai!). Stiu ca in vremurile noastre sfaturile biblice simple par greu de acceptat si de aplicat, insa nu cred ca principiile si valorile biblice s-au schimbat. Biblia spune clar ca un crestin trebuie sa se angajeze in acel tip de relatii care il vor ajuta sa fie o lumina spirituala pentru cei din jur. Intre aceste relatii casatoria trebuie pusa la loc de cisnte. Pe Rebeca as sfatui-o sa isi reconsidere mai intai relatia cu Dumnezeu si atunci cand aceasta relatie va fi pe un fagas potrivit, ea o va ajuta sa isi construiaca si o relatie sentimentala care sa o faca fericita si in acelasi timp sa-l onoreze pe Dumnezeu.
PS. Am si eu legaturi cu musulmani si cred ca sfatul lui Sali Sabri este cat se poate de pertinent si de bun.
E un pas ca Rebeca a intrebat daca „e interzisa casatoria intre un musulman si o crestina?”. Imi doresc sa gaseasca pricepere si rezolvare la intrebarea ei.
Exista un risc mare si multi oameni au inceput sa se indeparteze de Dumnezeu tocmai pentru faptul ca raman la impresia ca: „Dumnezeu imi interzice sa fac asa, si asa. Imi interzice sa fac ce-mi place”, dar asta nu este cel mai indicat mod de a privi lucrurile.
Matei 22:36. „Învăţătorule, care este cea mai mare poruncă din Lege?”
37. Isus i-a răspuns: „Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău.”
38. Aceasta este cea dintâi şi cea mai mare poruncă.”
Rebeca, daca cineva dintre noi iubeste pe Dumnezeu, pe Creatorul nostru cu toata inima, sufletul si cugetul nostru, sunt foarte sigur ca nu vei auzi pe buzele acelui om sa zica: „Dumnezeu imi interzice sa fac ce vreau”, pentru ca daca iubim pe Dumnezeu asa din toata inima, dorinta noastra va fi sa fim placuti inaintea Lui, sa fim sfinti asa cum este si El. Deasemenea Dumnezeu promite ca se ingrijeste de acestia care Il iubesc asa mult.
Dumnezeu vrea binele oamenilor, numai ca oamenii vor sa-si faca bine prin propriile puteri, si esueaza. Uite de exemplu am auzit cazuri in Romania de femei casatorite cu musulmani, care sunt inchise in casa, altele traiesc cu frica sa nu fie ucise in caz ca vor gresi cumva.
Musulmanii au alte obiceiuri si legi, si acestea nu sunt compatibile cu biblia, cu Dumnezeu.
Iata ce spune biblia, Cuvantul Domnului despre casatoria cu cei necredinciosi(adica alta credinta decat cea data de Dumnezeu).
2 Corinteni 6:14
Nu vă înjugaţi la un jug nepotrivit cu cei necredincioşi. Căci ce legătură este între neprihănire şi fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunericul?
15. Ce înţelegere poate fi între Hristos şi Belial? Sau ce legătură are cel credincios cu cel necredincios?
16. Cum se împacă templul lui Dumnezeu cu idolii? Căci noi suntem templul Dumnezeului celui Viu, cum a zis Dumnezeu: „Eu voi locui şi voi umbla în mijlocul lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, şi ei vor fi poporul Meu.”
17. De aceea: „Ieşiţi din mijlocul lor şi despărţiţi-vă de ei, zice Domnul; nu vă atingeţi de ce este necurat, şi vă voi primi.
18. Eu vă voi fi Tată, şi voi Îmi veţi fi fii şi fiice, zice Domnul cel Atotputernic.”
Rebeca, alege sa fiica a Dumnezeului Atotputernic.
Chair daca inima ta este indragostita de barbatul acela, nu te increde in sentimentele tale, caci „inima este nespus de înşelătoare şi de deznădăjduit de rea; cine poate s-o cunoască?”(Ieremia 17:9)
ps. imi cer scuze pentru comentariul de mai sus, l-am scris pe notepad si a iesit cu pauze dese.
cum poti spune ca cei de alta religie sunt necredinciosi?tu ai citit ce ai scris mai sus Mihu?chiar daca esti musulman, asta nu inseamna ca esti necredincios.2 Corinteni 6:14
Nu vă înjugaţi la un jug nepotrivit cu cei necredincioşi. Căci ce legătură este între neprihănire şi fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunericul?
eu sunt lumina si persanul in cauza e intunericul?sau invers?unde vrei sa bati aici?tu analizezi ce spui?
Ai dreptate, si musulmanii sunt credinciosi, poate chiar mai credinciosi decat crestinii adevarati. Totusi sunt credinciosi religiei lor. Crestinii(autentici) sunt credinciosi lui Dumnezeu.
M-ai intrebat „unde vreau sa bat”, sa stii ca am dat raspuns la intrebarea ta de mai sus: „e interzisa casatoria intre un musulman si o crestina?”.
Daca te recunosti ca fiind crestina, atunci asta spune biblia despre relatiile cu cei care nu sunt credinciosi lui Dumnezeu.
Imi pare rau daca te-ai simtit atacata de cuvintele mele. Totusi te rog sa te lasi cercetata de versetele primite.
Va salut pe toti,
In primul rand multumesc foarte mult pentru raspunsurile oferite. Le apreciez pe toate. In al doilea rand vreau sa comentez putin la cele spuse de uwe. Nu am incercat sa-l manipulez. Pur si simplu m-am indragostit de el si i-am spus-o. Si i-am adaugat ca nu astept nimic de la el dar vreau sa stie care sunt sentimentele mele si sa-si dea seama ca ar fi bine sa se intample ceva. Ori sa ne limitam la o prietenie normala care sa nu implice relatii de alta natura ori nu stiu. Insa ar fi greu pt mine in toate situatiile. Sunt crestina da, si odata cu aparitia acestei probleme, am inceput sa-mi pun multe intrebari legate de religia mea si religia lui. Nu sunt practicanta 100% dar cred in Dzeu si da, vreau sa cred ca nu am nevoie de o persoana sa fiu fericita in viata dar haideti sa fim realisti aici o clipa: singurattea e groaznica. Imi doresc un partener in viata. Nu de disperare sau singuratate ci pt ca vreau sa-mi impart viata cu cineva. Nu neaparat cu musulmanul de care am vb. Vorbesc la modul general acum. Sali sabri multumesc pt raspunsul tau. Inseamna mult pt mine.Nu cred ca as fi capabila sa ma convertesc la religia lui si sa traiesc dupa cultura si traditia lui (asta daca el chiar si-ar dori sa se casatoreasca cu mine).De cand m-am intors in Romania, studiez tot felul de formuri ba chiar am ajuns interesata sa citesc si Coranul si sa imi dau seama defapt cum ar trebui sa procedez si cum sunt musulmanii defapt (acei persani). E ceva ce ma atrage la cultura lor, nu-mi pot explica ce e. Sa fie pt ca nu am mai luat contact pana acum cu asa ceva?A fost ceva nou pt mine, limba lor, traditia, cat de importante sunt valorile familiale pt ei, muzica lor. Iar el este un barbat..off nu-mi gasesc cuvintele, s-a comportat f frumos cu mine dar doamne iarta-ma, ce inseamna asta?daca ar fi vrut prietenie cu mine trebuia sa se limiteze numai la asta. Iar eu, da este si greseala mea ca am continuat cu el dar nu m-am putut opri.Nu am realizat decat ca de la faptul ca i-am zis ca m-am indragostit de el, in secunda doi a abandonat tot, orice relatie de prietenie si de tot si mi-a intors spatele ca unui nimic. Ingrozitor m-am simtit. Si in tara straina sa mi se intample asa ceva. Cum poti face asa ceva?Nu exista remuscari oare?Ce nu apreciez la el este ca trebuia sa-mi zica de la bun inceput ca sunt logoditi. Dar mi-a zis la mult timp dupa ce am inceput si relatiile intime. La un moment dat am avut impresia ca sunt doar o alta europeanca bifata pe lista lui si ca e ceva de genul: lasa, acuma ma distrez cu europeanca asta dar cand e vorba de seriozitate, familie, casatorie, pa la revedere. Voi fi cu o iranianca. Va trebui sa-mi vad de treaba mea si sa ..nu stiu..chiar nu stiu..nu-i pot dicta inimii. Timpul poate rezolva asta. Si apropo de familia mea, mama mi-a spus ca s-a purtat f frumos cu mine, dupa ce i-am povestit eu ca am ajuns acolo, l-am cunoscut, m-a ajutat cu job, m-a ajutat sa ma integrez in societatea daneza.N-am intalnit un danez care sa ma ajute cum m-a ajutat el.I-am spus mamei ca in momentele de deznadeje cand ma simteam singura printre straini si plangeam de dorul familiei, al mamei al casei, el era acolo langa mine, ma incuraja si imi spunea ca „sunt sigur ca mama ta e f mandra de tine in momentul asta, nu mai plange, o sa te intareasca toate astea”. Si a avut dreptate. Dar pt mine toate momentele alea au fost f importante. Insa tot mama mi-a mai zis: nu e cazul sa fie ceva mai serios cu el pt ca e musulman Rebeca, tu esti crestina. Tu stii cum e la ei?Iti doresti sa te convertesti la religia lor?Iti doresti sa porti val toata ziua sa-ti acopere parul si fatza sau mai stiu eu ce?Iti doresti sa traiesti in lumea lor?Chiar daca sa zicem vei sta cu el in Dk gandeste-te ca familia lui niciodata nu e va accepta. Iar eu am intrebat-o. Dar tu mama, l-ai accepta?Fara binecuvantarea ta, nu vad bune lucrurile. Nu a raspuns nimic la aceasta intrebare decat ca sa-mi vad de treaba mea si sa-mi gasesc un european. Pt ca poate acuma nu-mi dau seama dar mai tarziu acest aspect religios al relatiei noastre va ridica f f multe probleme. Si nu are rost sa-mi complic viata.
Va multumesc inca odata pentru raspunsurile voastre si daca mai aveti ceva de adaugat, va rog postati.
O zi buna tuturor!
Rebeca, eu incerc sa ma pun in locul lui. Imi este mai usor sa fac lucrul acesta decat altora, chiar daca, musulman fiind, am trait in Romania.
Unii tineri musulmani, maiales atunci cand sunt prin europa, si-ar dori sa fie si ei ca europenii: mai liberi, nereligiosi(insa fara sa treaca la alta religie), liberi sa-si aleaga iubita s.a.m.d. Insa cand se trezesc la realitate, isi dau seama ca ei nu pot fi altfel.
Poate in mintea Iranianului s-au nascut astfel de dorinte. Este o lupta interioara pe care nici el nu o intelege. Dar, crede-ma, la final tot la traditia si religia lui se va intoarce.
Nu vreau sa exagerez, dar de unde sti ca nu este casatorit deja?! De unde sti ca nu are copii? Daca nu ti-a spus ca era logodit, de unde sti ca nu-ti ascunde si altceva? La musulmani totul este posibil.
In Romania sunt o gramada de turci care sunt casatorite cu romance, dar in Turcia au neveasta si copii. Cu toate valorile lor pro-familie, la musulmani se obisnuieste ca barbatul sa fie plecat de acasa multi ani si sotia sa stea acasa sa ingrijeasca de copii cu banii primiti de la el.
Cat despre Koran, nu vei gasi acolo nici un raspuns cu privire la problema ta. Vei gasi alte lucruri care te vor tulbura si mai mult. Iti recomand cu toata caldura, ca unul care a citit Kuranul de mai multe ori, sa citesti NOUL TESTAMENT! Acolo vei gasi raspuns. sigur!!
Cat despre atractia cu privire la cultura si religia lor, este vorba de necunoscut. Tot ce este necunoscut ne atrage, nu-i asa? Asta nu inseamna ca este ceva bun in acel necunoscut, nu?
sabri sali zice bine.
As mai adauga cate ceva. Tu vrei multe lucruri bune. Vrei si sentimente, vrei si ceva sigur, vrei si ceva exotic,misterios de neinteles, oriental … dar orice lucru bun necesita timp, un proces, niste pasi de urmat, asa ca inarmeaza-te, de la Dumnezeu, cu multa credinta si rabdare, si cu timpul vor veni si rezultatele, lucrurile certe, chestii de care esti incredintata.
Dar dupa parerea mea, chiar si cu Dumnezeu de partea ta, se cer respectati niste pasi.
incearca sa gasesti si sa te apropii de niste fete/ femei crestine cu adevarat si de incredere. Sau de niste familii crestine de incredere, apoi de adunarea, comunitatea lor. Apoi sa cunosti prietenii, camaraderie adevarata cu niste baieti crestini de incredere. De abia apoi, daca este o nevoie reala in tine de un oriental, prin prietenii crestini poti sa cunosti niste crestini de origini musulmane sau diverse tari orientale( Cum exista sabrisali, exista si altii, cu diferite istorii, unii din ei poate s-au nascut in familii deja gata crestine, dar parintii sau inaintasii lor au fost musulmani).
Din cate stiu exista multi crestini copti in egipt. Acesti copti sunt parca un fel de crestini ortodocsi sau pe aproape, dar sunt totalmente egipteni sau mai la sud e plina Etiopia de copti.
Mai exista ramuri crestine dar minoritari si in Irak, Siria, Israel, etc … nu mai stiu poate si in Iran.
E fermecator necunoscutul, misterul daca te-ai asigurat mai intai. Tu ai nevoie de oameni maturi spiritual care sa garanteze, sa fie martori, oameni care te asigure ca X-ulescu nu te va trada, insela, lasa.
Daca nu gasesti orientali crestinatiin Europa, fa niste excursii, daca e nevoie, insotita de crestinii de incredere de care spuneam, in Egipt.
Poti avea in viata totul, si misterul care dureaza si siguranta vietii si a unei inimi neranite. Si pt asta nici nu ai nevoie de o minte brici, ci doar credinta insotita de niste Pasi/principii biblici urmati cu sfintenie.
Biblia este foarte mare, dar cauta sa intelegi inima, principiile de baza ale Vietii, scrise in ea.
Nici o femeie nu poate tine langa ea un barbat(chiar baptist sau ortodox) care nu a fost atras si pregatit mai intai de Dumnezeul crestin.
Sa nu confunzi sentimentele/pasiunile, atractia, afectiunea cu dragostea deplina dupa care tanjim cu totii. Acestea sunt trecatoare, schimbatoare pe pamant ratacitoare.
Modul de viata(crezul interior, ascuns al inimii) insa nu este asa de trecator si usor de schimbat, iar daca te gandesti bine, acesta genereaza si intretine sentimentele, simtamintele.
ATENTIE LA CAPCANA. Sentimentele, simturile nu determina modul de viata ci tocmai invers. Modul de viata determina sentimentele. Asa se explica ca desi simtiti ceva/pluteste ceva in aer nu va intelegeti mentalitatea unul altuia. Poate si tu ii pari lui exotica precum iti pare si el tie.
Este normal ca el sa iubeasca mai mult modul lui de viata decat niste sentimente frumoase. Este adevarat ca orice om se iubeste mai mult pe el si apoi pe altul. Nici tu nu ai renunta la tine pt el, la modul tau de viata si sa devi musulmana. Totusi unele romance o fac, din cate am observat o fac cele fara prea multa cultura, scoala, gandire. Trec la islamism cele interesate de bani, viata materiala comoda, cele cu un dumnezeu mic, mai mici decat Alah. Daca, sa zicem tu iti schimbi acum brusc( cu forta sau autoimpus) modul de viata o sa pierzi brusc anumite sentimente, foarte probabil si dintre acelea pe care le ai acum fata de el.
Daca o sa-ti schimbi modul de viata treptat o sa-ti dispara anumite sentimente, tot treptat. Insa cred ca orice am vrea sa-si poata controla sentimentele si sa poata beneficia cand, unde si cum are chef de acestea. Asadar daca-ti vei schimba modul de viata treptat, pe pasi calculati, ganditi, controlati o sa-ti dispara treptat(dar controlat ) doar acele sentimente rele de care vrei oricum sa scapi, in locul lor aparand sentimente mai fermecatoare, si anume cele dorite de tine.
Schimbarea modului de viata(mentalitatii, crezului) duce in schimb inevitabil la disparitia unor sentimente/atractii/placeri si la aparitia altora.
De aceea doar cine iubeste cu adevarat poate sa isi schimbe viata din temelii, mai intai pentru Creator si abia apoi pentru o fata, respectivpentru un baiat baiat.
Salutare,
Ce inseamna fraza asta?Nici o femeie nu poate tine langa ea un barbat(chiar baptist sau ortodox) care nu a fost atras si pregatit mai intai de Dumnezeul crestin.
Nu inteleg ce ai vrut sa spui aici. Si te mai rog ceva: sa-mi vorbesti despre sabrisali. Ce sunt?
draga Rebeca,
Sabri Sali este un nume, este numele real al unui absolvent al Universităţii Emanuel din Oradea, http://www.emanuel.ro
este din Medgidia, turc, fost musulman, convertit la Creştinism,
Rebeca,
un altfel de a zice ca numai Dumnezeu iti poate da si cel mai potrivit sot pentru tine!
Un om poate simti ceva trecator, unele simtaminte chiar sa mai staruie toata viata insa nu te va putea iubi(chiar daca ar vrea sincer, cu toata puterea de care dispune) asa cum trebuie( la capacitate maxima) numai daca Dumnezeu ii schimba viata, modul de viata, mentalitatea.
Inca ceva, o sa vezi cu timpul ca omul nu e capabil sa se schimbe in bine singur, oricat ar incerca. Doar Dumnezeu poate schimba oameni, si in termenii si conditiile Lui.
Am uitat sa adaug ceva: uwe cum adika numerele sa fi fost autofurate?Asta mi se pare patetic. Pt ce?Ca sa ce? Am fost la el acasa in noaptea cand s-au petrecut toate astea. De dimineata ne-am trezit la 7, si am coborat jos in parcarea blocului in care locuia, sa luam masina sa ma duca la serviciu. Cand colo, eu am fost prima care am remarcat ca numerele au disparut. I-am citit disperarea pe fatza. Incerca sa se mentina calm dar nu-i reusea. Si-a cerut miii de scuze si mi-a zis sa ma duc cu autobuzul la servici pentru ca el n0are voie sa circule asa acolo si vrea sa se duca la politie. I-am zis daca are nevoie de mine cu ceva, sa-mi spuna. A zis ca nu, ca sa plec la servici. Spre seara l-am sunat si mi-a zis cae ok, ca a primit alte nr noi, ceea ce s-a si intamplat. Si apoi l-am rugat sa-mi povesteasca ce s-a intamplat. Mi-a spus o istorioara cu niste arabi pe care nu am crezut-o. El lucra la un magazin in zona. Si au venit niste pustani arabi acolo si au cam facut galagie in magazin. El le-a zis sa iasa afara. Ei au iesit iar a doua zi cica s-ar fi intors in gasca unul din ei cu altii mai mari si a fost ceva d egenul „el este?” intreba un arab mai mare pe cel mic si cel mic a zis „da el este” si au plecat apoi. Apoi in noaptea ce a urmat i-au disparut numerele. Nu stiu daca s acred aceasta povestioara. Ca ce chestie sa fi furat numerele?baremi sa fi furat un casetofon ceva. Nu m-am gandit deca la un act de razbunare. Si nu de la arabi ci de la cineva din ai lui. Desi nu stiu sigur. S-a mai intamlat ceva si as vrea sa va adresez o intrebare daca credeti sau nu ca e adevarat ceea ce urmeaza sa va spun: intr-o zi mi-a zis sa nu mai vin la el acasa. Gata stop. NU mai venea nici el la mine. Asta s-a intamplat dupa faza cu numerele de la masina. Eu i-am zis de ce?Adica ce leg are povestea ta cu masina cu noi doi?Si el tot zicea,Rebeca nu intelegi?nu mai pune atatea intrebari. Nu e bine sa fii la mine acasa. De ce il tot intrebam. Imi datorezi o explicatie te rog frumos da-mi-o! Si intr-un final imi spune el ca blocul in care locuia el, era bloc de musulmani si ca la etajul superior locuia o familie care era ruda cu mama lui si care o cunostea si pe logodnica lui. Si ca l-au vazut cu minne intrand in bloc sau apartamentul lui. Atunci au dat telefon mamei sale.2 zile mai tarziu a fost sunat de tatal lui care i-a zis „nu ti-e rusine fiule?ne faci familia de ras umbland cu o europeanca?tu esti om logodit iubita ta trebuie sa vina din iran si tu ce faci inceteaza cu toate astea”Asta mi-a povestit el ca s-a intamplat. Si ca i-ar mai fi zis tatal lui sa plece din DK sa se duca in iran s-o ia pe logodnica lui, s-o aduca in dk. Si el ar fi refuzat. SI atunci l-am intrebat eu de ce nu te duci s-o iei?Nu te inteleg. si mi-a zis „pt ca stie drumul pana aici, eu nu ma duc acolo nici mort.”Acest raspuns a fost cam cu multe semne de intrebare. In fine nu i-am mai zis nimic. Am uitat sa mentionez ca fata in cauza este f bogata, parintii ei sunt bogati si cred ca daca tatal ei ar afla ce a facut el, i-ar rupe picioarele cand s-ar intoarce in Iran. Era vorba sa plece in Iran el acum in decembrie. Dar nu a mai plekat?Care sa fie motivul?
N-as vrea sa ma intelegi gresit. Cand m-am referit la manipularea ta pentru el, n-am pomenit nimic de un element de intentie din partea ta. Se poate intampla si inconstient, atunci cand vrei ceva. Iar tu recunosti ca ai nevoie de cineva.
Din punctul meu de vedere, exact dorinta ta te supune greselilor. Cred ca e o chestiune de cauza si efect, in sensul ca… casatoria e efectul unei relatii cu o persoana, de care ajungi sa te indragostesti pe baza unei stari de spirit care vine in urma constientizarii scopului pentru care existi, si care te face sa te relationezi natural la toate lucrurile din jur. In nici un caz nu cred ca trebuie sa cauti PE CINEVA. Atata vreme cat cauti, la un moment dat ai de facut o alegere. Iar tu fiind limitata in timp si spatiu, nu poti face decat o alegere din niste posibilitati finite. Asa ca… stii ce ai de facut. Restul lucrurilor le vei primi pe deasupra.
Din pacate in bisericile neoprotestante e plin de fete care vor sa cunoasca pe cineva, pentru ca n-a avut cine sa le educe in privinta prioritatilor si a scopurilor in viata. Iar pentru mine ca barbat e jignitor, cand ma gandesc ca… baietii sint ceruti in rugaciuni lui Dumnezeu ca niste obiecte.
Si eu ii cunosc pe musulmani. Si-mi pare rau ca sunt nevoit sa spun… „din pacate”.
Draga Rebeca,
Este important sa intelegi valorile lui Cristos, dupa a carui Nume ne spunem „crestini”. Aceste valori aduc realitati esentiale si marete in viata unui om care le cauta din inima, spre a lui mantuire.
Pentru ca suntem intr-o tara libera si putem procura o Biblie (nu ca in alte state de pe glob) in limba noastra, cred ca e bine sa ai o Biblie si s-o cercetezi in amanunt, cautand spiritul ei si sensul ei simplu si totusi adanc. Cauta-L pe Dumnezeu, Rebeca, pe Dumnezeul adevarat, Creatorul vietii, Sustinatorul nostru al tuturora si Cel care ne va judeca. Cine este Isus Cristos pentru tine?
Dincolo de cultura, dincolo de casatorie, dincolo de sigurata cadrului familial, trebuie sa ne gandim la Dumnezeu si sa-L cunoastem. Daca Dumnezeu nu S-ar fi revelat pe Sine L-am fi cautat in zadar. Dar, tocmai fiindca S-a descoperit noua, Il putem si gasi. Fiindca, la ce ne-ar folosi sa stim ca traim intr-o cultura mai buna, dar si ea trecatoare, ca noi, de altfel? Sufletul nostru va merge in vesnicie si este important, extra-ordinar de important sa ne aflam mantuirea!
Cand cineva ajunge sa priceapa, sa inteleaga, spiritul Noului Testament (Legamant), valoarea adevarurilor descoperite acolo, va primi lumina si in domeniile vietii, precum casatoria. Unii oameni nici nu se casatoresc, dar toti vom pleca in vesnicie, parasind acest pamant cu toate obiceiurile de aici, rele, bune, fara sens, cunoscute sau straine pentru noi.
Draga Rebeca, un barbat se poate purta frumos cu o femeie, ca sa profite de ea, de trupul ei. Nu trebuie sa fie labil mintal sau emotional, debil, terorist, obsedat sexual etc. Un barbat manierat, coerent, atent, iubitor, gata sa ajute si sa sfatuiasca, poate ravni in ascuns la o satisfacere sau implinire intr-o relatie. Problema aceasta este transculturala si tine de faptul ca cineva este de parte barbateasca si afectat in acelasi timp de virusul pacatului – de unde pofta rea. Altii sunt malefici si se pot preface. Altii nu sunt intentionat, dar poftele care-i macina ajung sa-l defineasca in timp. De ce crezi ca musulmanii, cu toate hainele puse pe femeie accepta poligamia? Chiar atat de radicali cum sunt… aici nu sunt atat de radicali. Promisiunile pentru unii sinucigasi sunt legate de sapte virgine in rai etc.
Imi pare rau pentru suferinta ta. Contactul fizic este o unire pregatita de Dumnezeu in cadrul de familie. De aceea, durerea e mai mare, fiindca nu exista familia. Din pacate, pentru satisfacerea unei nevoi cand nu e timpul si cadrul potrivit, aduce cu sine cateva minute de placere si apoi o viata de durere si rusine, adanc in inima. Tocmai pentru ca am o sotie si o fiica, pentru ca am mai vazut cazuri, simt alaturi de tine si inteleg conotatii ale acestui aspect. Vindecarea este la Cristos, dar, din pacate, raman consecinte pe care le vei purta cu tine. E gresit ce ai facut tu, Rebeca. Dar, exista iertare pentru tine, cum este si pentru mine si pentru altii. Dar sa nu adaugam si alt pacat celor deja facuta, ci, mai degraba sa ne intoarcem din calea si obiceiul nostru rau.
Da, nevoia de implinire, de relatie, de consort. Dar iata ce amaraciune aduce incercarea de implinire in cadrul nepotrivit.
Eu iti sugerez sa cauti adevar si eliberare la Dumnezeu, prin Scriptura si discutii cu alti crestini duhovnicesti. Vrei asta?
apreciez setea ta de cunoastere si ca ai incercat sa afli cate ceva despre izvorul comportamentului iubitului tau din coran. te sfatuiesc sa continui sa cauti la fel de insetata si in Biblie si vei afla despre Cineva care te iubeste mult mai mult decat poti tu sa-l iubesti pe acest barbat. incearca sa-L intelegi pe Cel care si-a dat viata pentru tine, vorbeste cu El si sunt sigura ca te vei indragosti si niciodata nu te vei mai simti singura. astept sa aud multe lucruri frumoase despre tine 🙂
Situatia in care te afli tu nu este una singulara. Tinde sa fie din ce in ce mai vazuta si auzita pe la noi. Tu ceri aici o opinie din ce punct de vedere?! Ca slujitor al lui Dumnezeu (si NU al lui Allah – unii spun ca este acelasi Dumnezeu, parerea mea e diferita, e mult de discutat, e de discutat paralela intre Coran si Biblie, de fapt ar fi o paralela mai buna intre Coran si Isus Cristos…e discutabila dragostea religiei musulmane sunt amanunte care, cunoscute, te duce la concluzia ca un crestin si un musulman nu sunt nicidecum frati de Dumnezeu, nici macar verisori)te sfatuiesc sa iti reconsideri raportul tau cu Dumnezeu in calitate ce crestina (cum spui ca esti). Tu nu-L cauti pe Dumnezeu, tu cauti implinire in viata intr-un mod gresit in care majoritatea o cauta. Eu cred ca esti ortodoxa dupa cum afirmi: „nu sunt practicanta 100% dar cred in Dzeu”, oricum, orice fel de crestina esti, mergi, te rog mult, la un preot sau pastor mai in varsta, care e trecut prin experienta confesiunii si a slujirii lui Dumnezeu. Pe bloguri e un teren foarte nisipos si sfaturile sunt de prisos… Totusi, te-as ruga sa citesti Biblia, Noul Testament, si Dumnezeu va schimba starea in care te afli.
Noi, crestinii, sau pocaitii, credem Biblia 100% si vrem sa fim dupa cum vrea Dumnezeu sa fim. Domnul Isus Cristos nu a venit in lumea noastra sa ne inlesneasca trairile noastre pacatoase (a trai cu un barbat inainte de casatorie e pacat, Rebeca), dimpotriva, a venit sa ne MANTUIASCA, adica sa ne scape de pedeapsa eterna a iazului (lacului) de foc pe care o meritam datorita pacatelor noastre. Noi suntem pacatosi, toti, iar singura noastra modalitate sa-I fim placuti lui Cristos este POCAINTA (recunoasterea ca avem nevoie de Cristos, marturisirea pacatelor trecute, renuntarea la ele si inceperea unei noi vieti, avandu-L pe Dumnezeu ca stapan.
Iar cu privire la relatia ta cu acest barbat, nu pot sa fiu de acord cu ea. Daca vrei sa ai un partener (toti vrem sa avem implinire si fericire in viata, e normal), fa ordine in viata ta, ce te-am sfatuit mai sus, si uita de musulman. Roaga-te ca Dumnezeu sa te ierte si sa ia El prezentul si viitorul tau in mana Lui, caci El stie mai bine ce sa faca cu ele.
MariusDavid probabil ca ti-a dat un sfat deja, cred ca toti opinantii de pe acest blog ar dori sa stie parerea duhovniceasca (dansul e pastor,nu?) a dansului.
Iti doresc sa gasesti implinire in Domnul Isus Cristos si El iti va da si cel mai potrivit sot pentru tine!
spui tu,
am corespondat şi corespondez pe privat cu REbeca pentru unele chestiuni mai dificile şi delicate,
in rest eu cred ca v-ati descucat destul de bine
felicitari tuturor,
se pare ca clee mai multe din contributiile voastre au ajutat-o pe Rebeca si inca mult
mc
dori..raspunsul tau nu ma satisface pe nici o parte:)
multumesc oricum! nu vreau sa par in nici un fel dar nu ma intereseaza cat ma apreciezi tu ca am incercat sa aflu ceva despre „comportamentul iubitului meu” din coran.si de unde stii ca n-am „sorbit” deja cu insetare Biblia?desi comentariul tau pare „religios” simt o urma de ironie in el, nu stiu de ce.se pare ca ai inteles partea de suprafata la ceea ce am spus eu mai sus.
ascultareacredintei iti multumesc din suflet pentru raspunsul tau. sabrisali si tie iti multumesc.raspunsul tau mi se cel mai ok. asa e.nu stiu poate e cumva casatorit deja. poate are copii.m-am gandit si la asta. ma crezi? se prea poate sa ai dreptate. si asa voi face, voi incerca sa-mi vad de ale mele si sa fiu rationala. nu exista viitor cu acest barbat. multumesc inca odata.
imi pare rau ca ai interpretat astfel ce ti-am scris. eu chiar am fost sincera, fara urma de ironie. mai degraba am incercat sa te incurajez, imi pare rau ca nu am reusit. omuletul de la sfarsit se voia un zambet de prietenie. chiar doresc sincer sa aud lucruri bune despre tine in viitor.
S-a nimerit sa lucrez ceva la computer, asa ca am vazut foarte repede raspunsul tau Rebeca.
Cred ca Dumnezeu te va lumina ce sa faci in continuare, a inceput deja sa te lumineze si se vede.
Vad din scrierile tale ca esti o persoana buna.
Ma bucur ca vei incerca sa-ti vezi de viata ta. Este o algere foarte buna. Meriti mai mult decat un personaj ascuns, ciudat, musulman s.a.m.d
Te vei bucura de alegerea facuta!
Dumnezeu sa te binecuvinteze pe tine si familia ta!
Sali Sabri multumesc din inima pentru cuvintele tale.Mi s-a luminat chipul dintr-o data cand am citit ce mi-ai scris! Dumnezeu sa te binecuvanteze si pe tine si toti cei dragi tie!Mi-ai facut seara aceasta superba!Multumesc!
Dummnezeu sa va binecuvanteze pe toti!
Mă bucur că te-a ajutat! Sali ştie ce spune!
Am citit si sunt framantat de zbuciumul tau sufletesc, Rebeca. Ma straduiesc sa nu fiu patetic si nici ridicol.
De vreme ce baiatul te-a atras, sigur au fost momente in care a fost sincer cu tine si evident ca s-a folosit de acest lucru. Cred ca a tratat relatia dintre tine si el in mod egoist fara sa se gandeasca in mod neinteresat la tine.
Cred ca relatia voastra putea continua daca nu erau in blocul acela si alti musulmani care sa il cunoasca. Si cum ar fi continuat ?? Simplu, ati fi trait impreuna, v/ati fi iubit fara regret pana intr/o zi in care probabil te/ar fi devastat adevarul despre iubitul tau.
Sa spunem ca Dumnezeu te/a pazit ca iti rasplateste sinceritatea si cautarea ta. Si cred ca asa este.
Ai o decizie grea de luat. Una cu mintea fara ca inmima sa aibe ceva de spus. O operatie grea, dar necesara. Dumnezeu sa te ajute!
As dori sa cunosc mai multe despre istoria ta si voi urmari cu interes.
Cred ca exista cel putin un om in lumea aceasta care te/ar putea iubi asa cum trebuie.
Nu stiu cat de mult tine el la mine dar am simtit ca tine.Mi-a demonstrat asta de cateva ori. De ex, cand i-am spus ca m-am indragostit de el (plangeam cand i-am zis), a ramas (vezi Doamne) socat si mi-a zis ca nici prin cap nu i-ar fi trecut ca eu o sa ajung sa am astfel de sentimente pt el. Nu stiu daca sa cred asta. Mi-a multumit din inima pt sentimentele care i le port dar a zis ca nu poate intoarce moneda. Si niciodata nu mi-a dat o explicatie clara. Il simt om bun altfel nu stateam eu atata cu el dar a facut si el niste greseli enorme.
In schimb e de apreciat ca dupa ce i-am zis ca m-am indragostit de el, el nu m-a mai cautat. Si intr-un final cand am dat de el mi-a zis ca a facut asta pt ca acuma ca stie ca tin la el, nu vrea sa-mi faca rau. Adica sa continuam o relatie frumoasa de prietenie si relatii intime in contextul in care eu le traiesc pe post de relatie serioasa si el le traieste pe post de relatie de prietenie+relatii intime.
Da, a fost mai bine ca s-a intamplat sa fiu dezamagita de acuma si inclin sa cred acelasi lucru ca si tine trecatorule: ca Dzeu mi-a rasplatit sinceritatea si cautarea.
Dar de ce asa?tocmai cand ma simteam asa bine..stii cum a fost?am ajuns in Danemarka pe 23 august anul trecut.Mi-a fost f greu pe acolo iar cand a aparut el in peisaj, totul s-a domolit. A fost ca un fel de inger pazitor si norocos pt mine.Intr-un fel am fost norocoasa ca l-am intalnit.Exact cand aveam mai mare nevoie de asa ceva (nu de un partener, ci de sprijin in acea perioada) atunci a aparut el. Nici prin cap nu-mi trecea ca o sa se ajunga unde s-a ajuns. A inceput totul frumos, printr-o prietenie frumoasa. Treptat, ii cunosteam cultura, traditia, obiceiurile, lucruri care pana atunci le auzisem pe la tv sau le vazusem prin filme. Totul mi s-a parut interesant, exotic, periculos, cu multe subintelesuri dar astea faceau parte din el. A stiut sa..nu stiu..sa isi puna in valoare calitatea de om in primul rand si apoi sa scoata intr-o lumina f placuta faptul ca e persan. Mi-a spus de multe ori ca sunt o fata frumoasa si inteligenta si ca e sigur ca o sa fiu extrem de fericita in viata dar nu cu el. Ci cu un barbat care ma merita cu adevarat. Si e sigur ca voi gasi acel barbat. Dar iti dai seama cum ma simteam eu auzind toate astea?O parte din mine era happy iar o parte trista mai cu seama la auzul cuvintelor „not with me, but with another man”..
Nu sunt prostuta, am incredere in mine si stiu ca voi lua decizia corecta dar sufar. Asta e adevarul.
De cand DRAGOSTEA tine cont de RELIGIE ?
Hai sa va spun o scurta ”anecdota” spusa de celebrul
actor de comedie Martin Lawrence in unul din stand-up
comedy show’s pe care le-a sustinut.
” In ziua de azi, se duce acest razboi al religiilor. Musulmani VS Crestini. Ambele religii, de fapt sustinatorii religiilor respective, sustin ca RELIGIA LOR propovaduiesc PACEA. Deci esenta e aceasi. Se cearta insa, cine e mesagerul ? Iisus sau Mohamed ?
Si acum vine intrebarea mea : ” DID YOU GET THE MESSAGE ??!! ( PEACE ! ) WHO THE HELL CARE’S WHO’S
THE MESSENGER WHEN THE MESSAGE IS THAT IMPORTANT ? DID YOU GET THE MESSAGE ( FROM GOD ) ??? ”
ASTA e esenta. Si acum suneti voi. O crestina se poate marita cu un musulman ?
Pai dupa cum vezi dragostea nu tine cont de religie, te poti indragosti de oricine dar mai departe casatoria si comuniunea in 2 cu acea persoana, acestea sunt aspectele care ridica probleme. ridica probleme la modul ca, daca cei doi sunt de religii diferite si practicanti 100% fiecare in religia lui, atunci se ridica semne de intrebare asupra nuntii. mai sunt si familiile celor 2 parti..si tot asa..e usor de vorbit..dar cand esti in fapt iti dai seama cum e. Va mirati de ce multe romance sau femei renunta la religia lor si se convertesc dupa musulmani. ele nici macar nu sunt constiente de partea religioasa. nu vor decat sa fie casatorite cu respectivii din x motive. iubire, bani, interes, mai stiu eu ce. nu stiu cat la suta din ele cantaresc cu adevarat aceasta situatie si ce schimbari implica ea. Eu una tind sa cred totusi ca daca doua persoane se iubesc nespus de mult, atunci aceste bariere vor fi depasite.
Florin, după cum ai înţeles, în principiu …. NU.
MAI ALES dacă amîndoi sînt practicanţi.
OMG ce subiect! Sa trecem deci la vorbe.
Survolind opiniile exprimate cel mai mult ma apropiu ca baza de argumentatie de Mihu.
1. veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face slobozi.” si continuarea pasajului de valabila insa nu o scriu sa nu fur spatiu (Ioan.8:32)
Rebeca, dintr-un punct de vedere esti libera sa te casatoresti cu un un musulman, Dumnezeu nu constringe pe nimeni. Insa numai dupa ce il cunoastem pe Dumnezeu ne dam seama ca unele alegeri sunt bune si altele gresite (pacatoase), de aia cunoasterea Adevarului ne face liberi. Pina sa cunoastem Adevarul eram robi pacatului de aceea intr-un fel eram pusi pe pilot automat in a alege gresit.
2. Matei 22:36. „Învăţătorule, care este cea mai mare poruncă din Lege?”
37. Isus i-a răspuns: „Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău.”
38. Aceasta este cea dintâi şi cea mai mare poruncă.”
Rebeca, ce alegi? Sa-i fi placuta Domnului indiferent de pretul platit (adica sa renunti la relatia ta cu acel domn), sau sa-l parasesti pe El alegind sa te casatoresti cu cineva care slujeste unui alt dumnezeu. In biserica din care fac parte am vazut multe drame ca si a ta, si am cunoscut destul de multe persoane care au fost puse in fata acestei alegeri, si cred ca numai iubirea ta fata de Dumnezeu poate sa te ajute sa faci alegerea corecta.
3.
2 Corinteni 6:14
Nu vă înjugaţi la un jug nepotrivit cu cei necredincioşi. Căci ce legătură este între neprihănire şi fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunericul?
15. Ce înţelegere poate fi între Hristos şi Belial? Sau ce legătură are cel credincios cu cel necredincios?
In casatorie esti pusa in fata unor multe decizii extrem de delicate, si daca nu exista o credinta comuna in Dumnezeu consecintele vor fi dezastruoase, crede-ma.
4.
Isus i-a zis: „Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine. (Ioan.14:6)
Daca, casatoria ar consta intr-o relatie care se petrece doar pe Pamint, fara alte consecinte in viata de dupa moarte sa zicem ca ti-ai putea asuma riscul sa accepti o posibila suferinta. Insa casatoria este o calatorie a familiei inspre Rai, alegind calea lui Isus. Este prietenul tau dispus sa-l aleaga pe Isus ca si cale spre intilnirea voastra cu Dumnezeu Tatal? Daca raspunsul lui va fi DA, atunci e ok, daca raspunsul lui este NU (si rezulta clar ca este NU) atunci nu fa pasul asta.
Sunt multe multe argumente de dat inclusiv din viata practica si aici is convins ca Marius are o experienta vasta dat fiind natura muncii lui, insa Rebeca, sper sa nu faci aceasta greseala.
Si totusi, nu pot sa incetez sa ma mir cum crestinii sunt dispusi sa renunte asa de usor la credinta lor atunci cind e vorba de a se casatori cu persoane care nu l-au cunoscut pe Isus ca Domn si Mintuitor.
Da Calin, stii cand a inceput RELIGIA sa devina o problema ? Exact atunci cand OMENIREA a inceput sa interpreteze vorbele lui D-zeu sau Iisus. Fiecare a intrepretat si a inteles ce a vrut. Astfel daca la inceputul post-ului tau ne zici ca e OK sa se marite cu un musulman, mai incolo dai citate din care noi ar trebui sa deducem ca de fapt, NU E OK !
Vezi.. interpretare. ASA s-a ajuns la ce e azi !
Unii s-au crezut ALESII, altii Credinciosii, Altii propovaduitori si asa A iesit ce e azi !
Si ma intorc la postul meu de deasupra celui al tau si iti spun : DID YOU GET THE MESSAGE ?!
Florin, cred ca m-ai inteles gresit putin sau ma rog, nu m-am exprimata eu clar.
Am incercat sa merg mai adinc decit la a spune ce zice sau nu o religie. De multe ori cred ca noi oamenii ne cramponam strict in dogme religioase pt ca ne e lene sa gindim sau incercam sa gasim o portita in normele astea.
Referitor la chestia cu mesagerul, chestia suparatoare pentru multi pe care o zice Isus, adica Eu sunt calea, adevarul ….elimina orice alt mesager.
Io zic ca dragostea fata de Dumnezeu se ridica mult deasupra religiei si a normelor sale, de aceea inchei cu: spune-mi pe cine iubesti si o sa-ti spun cu cine te casatoresti.
Vazand cat de frumos vorbesti despre voi realizez faptul ca inca lupta care se da in inima ta nu poate fi inteleasa de catre noi cei care judecam la rece faptele.
Trebuie sa te aprob si sa te dejamagesc:
Da, acestea sunt ingredientele necesare unei indragostiri veritabile. Faptele nu pot fi sterse pur si simplu cu buretele – sunt judecate prin prisma unor amintiri frumoase cu incarcatura afectiva. Ele constituie puncte de referinta in viata ta. Mereu te vei raporta la ele chiar si atunci cand te vei reindragosti de cineva.
Din pacate acestea s/au intamplat in viata ta intr-un mod nefericit.
In astfel de momente strangi din pumni si din dinti stiind ca va trebui sa recunosti ca ai gresit – ceea ce parea a fi un detin s/a transformat intr/o ruina.
De acum va trebui sa iti pui alti ochelari. De exemplu trebuie sa iei in modul cel mai serios perspectiva lui Sali, ca unul care stie ce spune.
Faptul ca acel baiat a fost nesincer, desi pentru tine el reprezenta un samaritean milos, este de neacceptat: cu un astfel de interes orice barbat din lumea aceasta ar fi procedat la fel mai ales ca poate nu la costat nimic. Spun un lucru extrem de dur: sa traiasca cu tine ca si cum tu ai fi fost sotia lui (intelegi ce vreau sa spun….).
Orice om chiar si necrestin s/ar simti tradat daca la un moment dat ar constata ca cineva a fost nesincer si s/a folosit de el. Poate ca el sufera si ii pare rau dar, in sinea lui, a mai bifat o cucerire. Toti stim cum gandesc barbatii. Nu/i asa ??
Din pacate, judecand mai departe regulile dragostei, faptul ca ceva a inceput frumos nu este suficient daca adevarul odata marturisit provoca suferinta si deceptie. Adevarul odata aflat ( ma refer la adevarul despre tine si la adevarul despre el) trebuie sa va uneasca si nu sa va desparta. El te/a iubit in ascuns iar tu l/ai iubit la lumina. Ptr ca atunci cand ai vrut sa faci lumina el te/a lasat.
Imi cer scuze ca am devenit patetic. Cele de mai sus trebuiesc tratate matematic. In consecinta, nemaiavnd nimic de spus in plus (poate de clarificat) eu ma retrag, dar o sa urmaresc cu interes optiunea ta. Nu cred ca este momentul sa crezi ca totul se sf aici. De fapt, de aici incepe totul.
Am trait 2 ani in Israel, am lucrat cu romani si musulmani. In Israel sunt cartiere izolate unde locuiesc musulmani. Aparenta bunatate care spui ca a avut-o fata de tine, este de fapt impunerea religiei lui asupra lui. Din momentul in care nu te comformezi religiei lor, sunt in stare sa te omoare, am vazut cu ochii mei. Salisabri, daca gresesc te rog sa intervii. Vorbesc in general, nu strict la cel de care te-ai indragostit. Rebeca, daca esti crestina, nu inteleg de ce nu actionezi ca o crestina. Crezi ca Domnul Isus te vrea in relatia aceasta? Ai facut cateva greseli, de aceea te-ai indragostit de el. Putea sa fie oricare, de orice religie in locul lui. In primul rand, te-ai apropiat prea mult de el, petrecand prea mult timp cu el. Apoi, scuza-ma dar ai fost putin naiva sa crezi tot ce spune el. Ai doar 25 de ani si deja ti-ai pierdut speranta ca in poporul Domnului nu este nimeni pentru tine? Da-mi voie sa iti spun ca este destul de dezamagitor faptul ca el a venit cu sugestia de a va desparti si nu tu. Am totusi o intrebare daca doresti sa iti raspunzi sincer la ea: Ce te intereseaza mai mult, dezvoltarea relatiei cu el, sau dezvoltarea relatiei cu Domnul Isus? Lumina cu intunericul nu vor sta niciodata impreuna, decat in masura in care lumina devine intuneric. Esti pe drumul de a deveni o „sare care si-a pierdut puterea de a mai sara”, trezeste-te Dumnezeu are ceva cu mult mai bun ptr tine. „Asteptarea celor neprihaniti va fi numai bucurie”, si opusul trebuie sa fie adevarat.
Buna Rebeca!
Am citit intrebarile si raspunsurile tale! Nu as putea sa-ti spun ca te inteleg, pentru ca sunt un barbat si sunt un pic mai experimentat, adica mai in varsta, dar totusi vreau sa-ti spun ca inteleg singuratatea, nelinistea, si alte simtaminte care le are un tanar intr-o tara departata! Am plecat din RO cand aveam 21 de ani, intr-o tara al carei limbi si obiceiuri nu le cunosteam! Fara prieteni, fara familie, fara drum de intors: aceasta era soarta emigrantului roman acum 20- 30 de ani in urma! Deci iti inteleg singuratatea! Nu as vrea sa-ti dau sfaturi pana nu stiu un pic mai mult despre tine. Ai zis ca esti crestina, nu practicanta 100 % dar crezi in Dumnezeu! Prima intrebare: Esti crestina in sensul de urmasa a lui Cristos, sau crestina in sensul de apartenenta la o biserica sau un popor crestin! De raspunsul tau la aceasta intrebare depinde raspunsul pe care as vrea sa ti-l dau la intrebarea ta originala: este voie ca un crestin sa se casatoreasca cu un musulman!
Sa fii binecuvantata!
Mike Loz
Cred in Dumnezeu. Nu e vorba de apartenenta la nimic sau de aprins lumanari in biserica sau mai stiu eu ce alte ritualuri care pt unii sunt egale cu a fi crestin. Nu e vorba de religie aici. Am sapat prea mult in aspectul religios zic eu. Problema nu vine de la religie la el, pb vine de la faptul ca e logodit cu o femeie din poporul lui. Si cum la ei traditia e f importanta si el deja o are pe femeia asta, nimic altceva nu e posibil. E ceva aranjat de familie. Poate deja e casatorit, eu stiu?daca am aflat mai tarziu ca e logodit..na..cine stie?Deci ideea generala: da un musulman se poate casatori cu o crestina dar situatia mea nu a expus numai religia ca problema sa zicem.
Brainerd am citit ce ai scris si acuma permite-mi sa-ti comentez spusele.”Aparenta bunatate care spui ca a avut-o fata de tine, este de fapt impunerea religiei lui asupra lui. Din momentul in care nu te comformezi religiei lor, sunt in stare sa te omoare, am vazut cu ochii mei”. Hai sa fim seriosi te rog frumos. Vorbim de Danemarca, de Europa.Cum adika s-a comportat frumos cu mine ca asa ii impune religia?:) I mean come on..e stabilit de 10 ani in DK. s-a comportat frumos venind de la el asta nu de la religia lui. ce spui tu e scenariu de film.”Ai doar 25 de ani si deja ti-ai pierdut speranta ca in poporul Domnului nu este nimeni pentru tine?” Doamne Doamne de unde ai inteles asta?Nu mi-am pierdut nici o speranta.:))) „Esti pe drumul de a deveni o “sare care si-a pierdut puterea de a mai sara” ..no comment:)
Rebeca ai nume biblic, protestant, folosit de pocaiti.
Cred ca ai putea fi sfatuita mai bine,mai in cunostinta de cauza daca sfatuitorii/cititorii ar sti ce cult are familia din care tu provi, sau macar unul dintre parintii care te-au crescut.
Sau macar sa stim daca ai frecventat biserici evanghelice in Romania, si ce cunostinte ai in domeniu ? Sau esti ortodoxa si sti cam ceea ce stiu ortodocsii cu studii superioare in general ?
Moromete, iti inteleg demersul dar nu sunt neaparat de acord cu el. Nu cred ca trebuie sa stim din ce cult crestin vine Rebeca.
Ce trebuie Rebeca sa afle pentru ea in aceste zile e daca alegea calea lui Isus sau calea inimii ei. Adevarurile lui Dumnezeu sunt la fel de valabile atit pentru protestanti cit si pentru neprotestanti, si mai mult decit atit, principille lui Dumnezeu functioneaza si pentru cei ce cred in El si pentru cei ce nu cred.
Demersul meu este de a provoca lumea sa mearga mai departe de eticheta de religie, pt ca totul, in ultima instanta, se reduce la a asculta de Dumnezeu sau nu. Da, e adevarat de multe ori ascultarea de Dumnezeu cere sacrificii imense, si cel putin parerea mea e ca pt Rebeca, (asa cum am inteles eu din situatia redata de ea) ar fi mai bine sa nu se casatoreasca niciodata decit in aceste conditii. Cei care suntem casatoriti stim de ce.
Se pare ca problema este mai mult culturala nu religioasa, deoarece inteleg ca nici la el religia nu este asa „sfanta” si nici la tine daca am inteles bine ( s-ar putea sa fiu gresit si daca sunt iarta-ma si corecteaza-ma). Din experienta familiei apropiate si a mai multor prieteni, da-mi voie sa-ti spun ca problema culturala este foarte importanta. Am in familie cumnata casatorita cu un american (by the way locuiesc in chicago) de aceasi religie, un baiat super cum spunem noi romanii, dar…vezi atunci cand te casatoresti cu cineva trebuie sa o faci cu cateva premize: in primul rand trebuie sa o faci pt viata intreaga. Nu trebuie sa fie idea ca daca nu merge divortam. Apoi te „casatoresti” fie ca vrei fie ca nu cu toata familia: vor veni copii, vor trebui sa fie educati intr-o anumita cultura, familiile largite se vor intalni, multe multe detalii, pe care, din nefericire atunci cand esti indragostita nu le vezi. Deci sfatul meu ar fi sa nu te casatoresti cu un musulman, si nu numai atat: sa nu te casatoresti cu unul de o cultura diferita! Stiu ca dragostea e „oarba” dar tu trebuie sa fii treaza!
Good luck!
Rebeca stai departe de el asa cum ti-a spus , ca el stie ce stie . S-ar putea ,daca nu renunti , ,,logodnica ” sa-ti arate ce inseamna ,,gelozia musulmana „. Si sfarsitul sa fie tragic .Ei nu au mila ! ,,Domnul sa-ti fie desfatarea si El iti va da tot ce-ti doreste inima ” Psalmul 37.4
wes @ parca ai vorbi cu niste ENTITATI, ceva de pe alta planeta, si NU creatia lui D-zei . Citez : ” Ei NU AU MILA !! ”
Da de gelozia pur romaneasca si ortodoxa ai auzit ? Ai auzit de cazuri in care sotul si-a maciularit familia DIN GELOZIE ? ( daca e sa mergem pe principiul asta ).
Ce crezi ca noi nu avem asa ceva ?
In alta ordine de idei, sa zicem ca ADMIT faptul ca ar exista o religie ”infailibila si suprema”. Ei bine, sa stii ca nu exista SUPURI INFAILIBILI si supremi ! E ca acel cos de mere si cateva mere stricate…Imi pare rau de tonul putin mai dur, insa exprimarea lui WES a fost cel putin rautacioasa, mai ales venind din partea unui ”Crestin” Banuiesc.
Ce zici WES, o punem de o cruciada ? Ei au Jihad, noi avem cruciadele.. hmm?
:)))))))))
Buna Rebeca!
Cred ca ai citit raspunsul meu! Nu stiu daca te-a satisfacut, dar se pare ca in ce-l privevste pe „el” te-ai lamurit! Sau cel putin asa am inteles. Daca sunt gresit spune-mi. Ceea ce as vrea sa-ti spun acum este altceva: faptul ca ti-ai pus intrebari si ai cautat raspunsuri ma face sa cred ca esti o fata despteapta! Stiu ca esti la un program de masterat dar din nefericire nu toti cei cu diplome sunt destepti!Am spus ca mi-a placut ca ai intrebari la care astepti si se pare ca primesti raspunsuri… si se pare ca ai primit mai multe decat intrebari ai avut! Oricum este bine sa le tii ca nu stii cand ai nevoie de ele( glumesc un pic, sper sa nu te superi). Nu as vrea sa-ti dau un raspuns la o intrebare pe care nu a ai pus-o, sau poate daca ti-ai pus-o nu ai scris-o, nu ai lasat-o facut-o cunoscuta! As vrea eu sa-ti mai pun o intrebare ( vezi si mie imi place sa pun intrebari LOL) foarte serioasa: nu ai vrea sa afli cum poti sa fii intra-devar „crestina”? Vezi nu am spus „practicanta” nu am spus „baptista” sau „ortodoxa” nici macar „catolica”! Nu ai vrea sa fii crestina? Crestina in sensul de al urma pe Cristos! Crestina in sensul de a fi ca „Cristos”?
Ce zici?
LIMITĂRILE DINTRE RELIGII SUNT SIMPLE CONVENŢII! LIMITĂRILE SUNT DOAR ÎN MINTEA OAMENILOR! M-AM MĂRITAT DIN DRAGOSTE NĂBUNĂ, RĂVĂŞITOARE ŞI DEPLIN ÎMPĂRTĂŞITĂ ŞI AM AVUT DE LUPTAT ŞI CU MAREA ŞI CU MUNŢII CARPAŢI. SOCRII AVEAU ÎN PLAN O NEVASTĂ GĂSITĂ DE EI ŞI M-AU URÂT, M-AU RESPINS ŞI M-AU AMENINŢAT CU MOARTEA. DUPĂ 21 DE ANI SOACRA MĂ URĂŞTE CU FEROCITATE, MERGE LA VRĂJITOARE ŞI LA POPI, MĂ BLESTEMĂ LA MIEZUL NOPŢII LA TELEFON. DAR SOŢUL MEU M-A IUBIT INTENS ŞI MI-A STAT PROTECTOR ALĂTURI. SUNT PARTIZANA DRAGOSTEI ŞI A LUPTEI PENTRU IUBIRE! DAR, EU NU AM AVUT NICIODATĂ DE LUPTAT CU SOŢUL MEU. EL A FOST UMĂR LA UMĂR CU MINE ŞI M-A SUSŢINUT.CAZUL TĂU ESTE DIFERIT. DACĂ EL NU TE IUBEŞTE SĂ NU POATĂ RESPIRA FĂRĂ TINE, EŞTI ABONATĂ LA SUFERINŢĂ VEŞNICĂ. BUNICA MEA AVEA O VORBĂ: CINE NU MĂ VREA NU ÎL VREAU! AI INVESTIT MULT ÎN ACEASTĂ RELAŢIE ŞI VEI AVEA O SUFERINŢĂ INTENSĂ. VERIŞOARA SOŢULUI MEU A AVUT O RELAŢIE TRASĂ LA INDIGO CU A TA CU UN STUDENT ARAB. TRADIŢIA ŞI RELIGIA PENTRU EI SUNT INTANGIBILE.CHIAR DACĂ TE-AR IUBI NU AR PUTEA RENUNŢA LA EA, FIINDCĂ AR PRODUCE O MARE UMILINŢĂ LOGODNICEI LUI ŞI ASTA PENTRU EI ESTE INACCEPTABIL. CUNFORM REGULILOR ŞI TRADIŢIEI, DACĂ EL AL MURI, FRATELE LUI AR FI OBLIGAT SĂ O IA DE NEVASTĂ! EŞTI TÂNĂRĂ ŞI AI VIAŢA ÎN FAŢĂ!AI DOUĂ ABORDĂRI: UNA SIMETRICĂ CU A LUI, SĂ-L FOLOSEŞTI CUM TE FOLOSEŞTE EL, SĂ VEZI ÎN EL DOAR UN COMPANION CU CARE SĂ AI O RELAŢIE PUR SPORTIVĂ DAR, EU CONSIDER CĂ NU MERITĂ SĂ-ŢI PETRECI VIAŢA AŞA ŞI VARIANTA CEA MAI CORECTĂ: PUNCT ŞI DE LA CAPĂT! VEI FI FERICITĂ CÂND UN BĂRBAT TE VA IUBI MĂCAR LA FEL DE MULT CÂT ÎL VEI IUBI TU! DAR, PENTRU ASTA TREBUIE SĂ FII LIBERĂ!LIBERĂ! LIBERĂ! ŢINE MINTE CĂ TOATE LIMITĂRILE SUNT DOAR ÎN MINTEA NOASTRĂ! DAR, NU UITA: PENTRU IUBIRE ESTE NEVOIE DE DOI! ŞI ÎNCĂ CEVA! CÂNDVA AM AVUT O AFACERE PE TELEFONIE MOBILĂ ŞI AVEAM UN FURNIZOR ARAB CU O FIRMĂ PUTERNICĂ. NE INVITA SEARA LA GOLDEN-BLITZ. VENEA CU SOŢIA ROMÂNCĂ ŞI COPILUL ŞI ERA IMPRESIONANT. CULT, EDUCAT, INSTRUIT,IUBITOR, ATENT. A PLECAT ÎN ŢARA LUI LA O ÎNMORMÂNTARE ŞI NU A MAI AUZIT NIMENI DE EL. AFACEREA, NEVASTA ŞI COPILUL AU RĂMAS ÎN AER. SE ÎNTÂMPLA PRIN ANUL 2000. AU TRECUT 9 ANIDE ATUNCI. AM ÎNTÂLNIT FOŞTI ANGAJAŢI AI FIRMEI ŞI NIMENI NU-ŞI EXPLICĂ UNDE-A DISPĂRUT.
Doina, bine ai venit, îți mulțumesc pentru deschiderea ta și pentru această mărturie.
Mike,
Ma simt obligat sa iti recomand link-ul de mai jos.
http://drezina.wordpress.com/2009/12/21/fictiunea-obligatorie-2/
este foarte bun articolul!
Multumesc Trecatorule! articolul este foarte interesant si as spune bun de folosit! Fii binecuvatat
Multumesc Trecatorule! foarte interesant articolul, nu-i asa!
Rebeca,ce nu inteleg eu..el nu te vrea de sotie,mai zice si ca nu te iubeste,atunci ce conteaza daca e voie sau nu sate casatoreti cu el?
Am avut in chirie o fata care s-a imprietenit cu Ali,care era musulman.Lasase o nevasta in tara sa cu un copil,in Brasov isi luase o nevasta cu care a avut doi copii;acum se impritenise cu acesta fata,cu care se purta f.frumos.
Eu mi-am dat seama ca nu este ceva in regula;din pricina cugetului,nu doream bani care provin din curvie;le-am spus,,nu voiam sa o mai tinem,desi el platise instalarea ceasului de gaz,a apometrelor,pusese usa de metal;Ali ne-a spus ca a inteles ca religia noastra nu ne permite..
Se purta f.frumos cu ea,dar cum religia lor le permitea cate neveste voia,pentru el nu era niciun bai,daca sotiile acceptau.
Problema era ca voia ca nevasta sa fie musulmana.
Peste cativa ani am intalnit-o pe ea,era de nerecunsocut atat era de impachetata pentru dumnezeul lor mort,asa cum crestinele din ziua de azi nu o fac pentru Dumnezeul cel viu…imbracata simplu,nefardata..insa el o iubea,asa ne spusese..
daca tot nu te iubeste;Uita-l!
Daca poti da masterul in alta tara sau alt oras,,cauta sa nu-l mai vezi.Meriti mai mult crede-ma.
Daca renunti acum,Dumnezeu se va ingriji de tine.
Domnul sa te ajute sa te poti desprinde de acest om.
Am mai avut un musulman in gazda,care era urmarit dupa plecarea sa, de politie la adresa noastra,pentru probleme mari,nu stii niciodata cu ce se ocupa acestia…unii sunt f.suspecti( spuneai ca i se intampla lucruri ciudate)
Deci atentie !
Draga Florin,
nu cred ca wes a fost rautacios, daca nu esti in tema cu religia musulmanilor, te inteleg sa intervii astfel. A fost un sfat cat se poate de sanatos, si in cunostinta de cauza. Diferenta dintre mesajul tau si mesajul lui wes, draga Florin, este ca wes a fost cat se poate de crestin si de obiectiv. Din pacate interventia ta mi se pare mai degraba o lingusire fata de Rebeca. Expresii ca „o punem de o cruciada”, suna cat se poate de necizelat. Daca nu ii poti oferi un sfat Rebecai, incearca sa nici nu desfintezi pe cei ce se straduiesc sa faca asta. Rebeca a primit demult raspunsuri la problema ei, chiar daca dupa parerea ei, sfatul meu se exclude, celelalte sunt foarte bune, depinde de ea daca este dispusa sa asculte sau asteapta mai degraba sa primeasca incurajari ptr a dezvolta relatia cu respectivul. Mult Har si multa pace sa fie atat ptr tine Florin, dar si pentru Rebeca.
Aș adăuga ceva: Isus a spus „cine nu este cu Mine este împotriva mea” (Matei 12:30). Chiar dacă e greu de acceptat, un om matur care respinge conștient Evanghelia se constituie într-un dușman al lui Dumnezeu.
Întrebare retorică: se poate căsători un creștin cu un dușman al lui Dumnezeu?
Adi, din perspectiva musulmanilor noi sîntem duşmanii lui Dumnezeu.
conteaza să te uiţi şi din alte perspective. nu este chiar aşa de simplu!
Nu știu sigur dacă e chiar așa (creștinii și evreii sunt „poporul cărții”).
Desigur, contează și alte perspective. Ce am scris eu e doar răspunsul unui creștin la întrebarea unui creștin.
Vorbind de perspective, care e cea a lui Dumnezeu asupra acestei situații?
Adi, problema este mult mai complexă. Ai dat răspunsul tipic al unui creştin neoprotestant unui credincios ortodox atipic.
Mai gîndeşte-te!
Teo Stanciu scria zilele trecute de acestă boală a noatră: dăm răspunsuri prea repede, fără a ne pune în papucii celuilalt.
http://drezina.wordpress.com/2009/12/21/fictiunea-obligatorie-2/
eu am fost in papucii ei, fiind si femeie cred ca am reusit sa prind cateva subtilitati care barbatilor le scapa. imi da impresia ca si-a dat seama si rebeca de asta, de aceia a respins comentariul. cat despre ingaduinta crestina cea mai buna remarca am citit-o recent in cartea biografica „Viata lui A.W. Tozer”. fiind redactor la „The Aliance Witness” Tozer a stabilit niste principii clare pentru colaboratori. printre acestea scria:
„Revista trebuie sa mentina totdeauna o universalitate. ….
Aceasta universalitate trebuie sa fie suficient de cuprinzatoare incat sa imbratiseze toti crestinii adevarati si suficient de ingusta incat sa excluda apostazia de orice forma.”
daca nu ati citit cartea o recomand cu caldura. la capitolul „Redactor” sunt cuprinse niste idei de baza cu care cred ca ar fi frumos sa faca cunostinta toti cei care au bloguri crestine.
În esență, nu cred că problema este complexă. Argumentațiile sunt complexe și există multe unghiuri din care se pot privi lucrurile. Eu am prezentat doar un unghi particular și un răspuns gândit îndeajuns, în ciuda părerii tale contrare 🙂
E drept că răspunsul meu a fost tipic, nu m-am concentrat asupra creativității 🙂
nu-i vorba de creativitate, este vorba de COMPASIUNE in sens etimologic, adică să te pui în papucii celorlalţi.
părerea mea nu este contrară, cred că trebuie însă nuanţat răspunsul.
Adică formulat cu dragoste, grijă şi PE ÎNŢELES. Noi sîntem obişnuiţi culozincile şi limbajul nostru de lemn nprotestant,
ti-am adus aminte că te adresezi cuiva care vine dintr-o altă paradigmă de gîndire şi din cadrul unui alt dicţionar. tot de lemn, dar din altă esenţă.
Marius, ne-ai incins creierii cu postul asta. 🙂
Io is de acord in principiu cu tine cind zici sa ne punem in papucii celuilalt, insa pe un blog e greu sa fii si emaptic si concis, pt ca ia mult spatiu si comunicarea nu curge natural din cauza timpului dintre 2 postari. Ii si inteleg pe unii care au fost mai transanti si are au apelat la versete biblice (chiar cu riscul de a parea ca dam cu Biblia in cap) insa dilema Rebecai trebuia adusa cit mai aproape de Scriptura.
La noi in biserica au fost multe cazuri asemanatoare cu experienta Rebecai, si intr-adevar lucrurile trebuie tratate cu mare finete pentru ca se opereaza pe cord deschis.
Sper ca Rebeca sa ia hotarirea cea mai buna desi stiu ca-i este fffff greu.
draga Calin,
se pare ca acest fel de postari ne folosesc tuturor.
Cred ca si Rebecai i-a folosit.
Ii multumesc inca o data pentru deschiderea ei.
A riscat mult sa se lase analizata si problema ei sa fie tratata din atitea unghiuri de vedere, dar se pare ca face parte din scoala noastra.
Eu cred ca vom putea invata si sa fim plini de compasiune, si biblici, si eficienti, concisi. Nu ma deranjeaza versetele biblice, numai sa nu fie numai referinte scoase din context, neinfasurate in suflet.
Este prima data cand comentez pe acest blog desi „imi mai arunc ochii” la ce se intampla pe aici destul de des.
Cred ca ar trebui sa privim sursa problemei dintre cei doi si nu rezultatele. Adica mantuirea.
Rebeca, cred ca ar trebui sa iti pui problema cea mai importanta pe care si-o poate pune vreun om in viata: Esti mantuita?, adica vei merge in Rai dupa moarte? (alternativa este Iadul) Daca nu, te sfatuiesc sa cauti sa te impaci cu Dumnezeu.
Poate este un comment cam „din barda” dar nu vreau decat sa afli ceea ce este cel mai important. Nimic nu este mai important decat locul unde iti vei petrece vesnicia.
Claudiu, eu sunt de acord cu tine, citeste prima mea postare, dar cred ca pe Rebeca nu o intereseaza Dumnezeu mai mult decat ne intereseaza pe noi extraterestrii. Iar noi nu avem ce sfat sa-i dam in afara iubirii lui Cristos, Cel care i-a chemat pe toti la crucea Sa. Totusi, sa nu incetam sa ne rugam pentru ea… face mai mult decat comentariile noastre incomode. Cristos o poate convinge cu adevarat sa ia decizia cea mai buna!
ba, believe it or not, pe Rebeca o intereseaza Dumnezeu. Trust me! O spun cu garantia convorbirilor pe privat, asa ca ar fi bine sa fim atenti!
Multumesc tuturor pt raspunsurile date si pt timpul acordat.Doinapopescu multumesc pt deschidere si pt tot.M-am gandit mult zilele astea la tot. In mintea mea am luat deiciza sa-mi vad de treaba. Dar inima se impaca mai greu cu asta.
draga Rebeca, ma bucur ca aceste discutii te-au ajutat.
Cred ca ai luat o decizie dureroasa, dar buna!
Cu voia dvs. a tuturor, dar mai ales cu voia Rebecai, voi inchide comentariile la acest post. Nu de alta, dar mi s-a mai intimplat să vină după ceva timp careva să dea cu bîta în baltă.
Încă o dată, Rebeca, ai toată aprecierea mea pentru felul în care te-ai raportat la dialogul nostru şi mai ales pentru deschiderea şi transparenţa de care ai dat dovadă într-o problemă atît de delicată.
Sper ca această istorie, pentru care tu ai plătit cel mai greu preţ, să fie spre folos şi învăţătură şi altor fete şi băieţi.
Dumnezeu cu tine!
Vom continua să ne rugăm pentru tine. Unii!
Cu multă simpatie,
mc
Te felicit, Rebeca! Il cred pe mariusdavid. Sa fii sigura ca esti ‘pe maini bune’. Doamne-ajuta!
Pingback: Strigăt de ajutor din partea lui Y « Marius Cruceru
Pingback: “Te iutubesc”, întrebarea Rebecăi, “suport tehnic” şi “mitraliera cu cărţi” « La patratosu