„Οlarul” (Flota)

A fost un fel de dragoste la prima vedere. Un prim impuls. M-am oprit fără niciun gînd mai dinainte în fața unui magazin de mobilă unde erau mai multe biciclete. Am înțeles că vindeau mobilă și biciclete second hand. M-am asigurat că nu sînt furate și că sînt cu acte în regulă aduse în Romania.

Modestuț. I-am întrebat dacă au și nereparate. Aveau. Am intrat în curte… o piramidă de biciclete și îmi sare în ochi culoarea verde metalizat-brotac, un schimbător în butuc și o șa mai specială.

Am întrebat cît este nenorocirea aia de bicicletă… 100 de lei. Atît. Am urcat-o în mașină și dus am fost.

Spre băieții de pe Decebal, de care am mai povestit. S-a lucrat mult pe ea. Am pus o șa Brooks, dăruită de unul dintre ucenicii mei, am dat vechea șa la recondiționat la Emil … și a ieșit o treabă excelentă. Apoi rglaje, ungeri, reparații, înlocuiri consumabile …

Imediat m-am legat de fierătania asta și cînd am aflat istoricul firmei care o produce, o mică firmă de familie în orașul Sankt Augustin (mi-am făcut o teză pe Augustin, nu?) diu Germania. Bicicletă nemțească, nemțește făcută.

Apoi bicicleta s-a dus pentru reglaje de finețe la Ovidiu.

I-am pus piele pe cadru pentru protecție, pentru că se întorcea ghidonul și lovea cadrul, atunci cînd bicicleta era suspendată pe picioarele în capră.

La prima tură după reparații senzația a fost că sînt călare pe un armăsar Frizian. Cuminte, controlabil, dar agil. Totu era sub control. Frînă, viteză, frîie.

Primul gînd ar fi  fost să fac din ea bicicleta clasică, singlespeed, pentru acest proiect, dar  Krugerul (Olarul) s-a dovedit mult prea sportivă. Îi place alergătura prin oraș, este perfectă pentru o bicicletă de curierat. După cum vedeți, geanta de la OMV se potrivește perfect pe portbagaj. Mă bate gîndul să o fac bicicletă de navetă și să renunț la mașină cu totul, cînd vremea este bună.

Culoarea este incredibil de frumoasă, mai ales în soare. Piesele de cea mai bună calitate. Sînt încîntat de piciorul dublu, care se desface perfect. Coarnele foarte comode. Schimbătorul funcționează impecabil, după intervenția lui Ovidiu. Roatele de 28 de inches, preferatele mele (să nu aud de 26 și de roate de MTB), zboară peste micile gropi.

Cadrul din cr0m-molibden este foarte ușor. Bicicleta încape perfect în lift, ceea ce este pricină de mare bucurie cînd sînt obosit. Pe toate celelalte biciclete trebuie să le car în spate șapte etaje.

De un singur lucru sînt nemulțmit. N-am găsit apărătoare de pantaloni și, dacă nu sînt atent, mă murdăresc de ulei de lanț. Dacă aș găsi o apărătoare neagră, atunci s-ar rezolva mai multe probleme, inclusiv sistemul de prindere a apărătorii, care culisează incontrolobabil, dacă nu are obiectul pentru care a fost destinat.

Una dintre roate era fără toate spițele, a fost recondiționată. Cealaltă era fracturată. A fot înlocuită cu o roată cu jantă dublă. Cauciucurile Swalbe – Marathon Spezial sînt printre cele mai bune.

Această prezentare necesită JavaScript.

Îmi iau Krugerul și merg agale, nemțește, fără mofturi, ocolind generos pentru a-mi lungi drumul către birou, gîndindu-mă la lucrurile bune din anii 80, la afacerile de familie, la spiritul de atelier de casă, la micii intreprinzători, la tradiții … și dintr-o dată îmi sare în față un Mountain Bike hipertunat care îmi taie calea obraznic …

N-ai cu cine, domle…. n-ai cu cine…

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Biciclete. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la „Οlarul” (Flota)

  1. Ovi zice:

    La prima vedere nu pare cine stie ce.. E doar un fier. Dar la o privire mai atenta si dupa prima tura cu ea, ….ohoooo, ce senzatii 🙂 Perfectiune prin simplitate 🙂
    Sunt si eu de acord cu mtb-urile ultra hiper super tunate si ras-tu(r)nate. La fiecare pedala data, se balangane ca o gondola pe valurile Venetiei…. si vreo 50 % din energie pierduta in felul asta. Dar stimabilii au „suspensii, frate!”… chiar daca e mai usor sa iei o groapa cu suspensia bratelor si picioarellor, decat sa cari dupa tine cateva kile de cadru-n plus, arcuri si alte magarii.

    • Marius David zice:

      așa este, la prima vedere nu este cine știe ce, dar te îndrăgostești de ea după primele pedale,
      ce multă dreptate ai ci cu cele supertunate, exact la asta mă gîndeam și eu. Pierzi din energie în arcuri.

  2. Pingback: Update la declarație de avere – 5 noiembrie 2012 | Marius Cruceru

  3. Pingback: S-a dat și premiul al II-lea | Marius Cruceru

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.