Scrisoare către pastori, preoţi şi toţi predicatorii care se vor urca la amvon în Ziua de Paşte

Dragi pastori, preoţi, predicatori,

Mîine este ziua de Paşte. Abia aşteptăm slujba. Vom veni cu drag la biserică, însă ne este puţin teamă.

Ştim că este foarte greu să predicaţi în fiecare an din aceleaşi texte şi totuşi orizontul nostru de aşteptare n-a scăzut. Ani la rînd v-am ascultat cu răbdare. Ne permiteţi cîteva sfaturi… de aici din bancă?

1. Vă rugăm să nu începeţi iar cu acel repetat „Cristot a înviat!” ca să vă răspundem mai tare abia la a treia urare. Credem că este adevărat, nu insistaţi!. Să trecem mai departe. S-ar putea ca prietenul care tocmai a venit cu mine să creadă că facem un fel de cenaclu în care răspundem la strigătură cu strigătură.

2. V-am ruga, dacă se poate, să nu luaţi predicile de pe internet. Le găsim şi singuri! Am venit să vă dăruim 40-45 de minute din viaţă nu pentru a ne plictisi cu aceleaşi istorioare lacrimogene narate mai prost „live”.

3. Dacă le luaţi totuşi, vă rugăm să indicaţi sursa. Am dori să le reascultăm în varianta originală. Am observat că de obicei celor care rostesc prima dată predica respectivă le iese mult mai bine. Ne puteţi scuti, dacă ne daţi link-urile. Citim oricum mai repede decît puteţi voi pronunţa cuvintele şi uneori chiar traducem mai bine din limba engleză.

4. Ştim că Paştele este de bucurie, dar aţi putea să ne scutiţi de glume, mai ales de cele proaste. În ultimul timp ni s-a acrit de circari şi disk-jockei amvonarzi. Nu pentru asta v-aţi urcat acolo, aşteptăm Cuvînt. De vorbăreţi care ascund banalităţi în spatele unor titluri de predică pompoase e plină lumea. Lumea, subliniem!

5. A propos de Cuvînt… aţi putea să încercaţi să vă ţineţi mai mult de text decît de acronime? Uneori ajută la memorie, dar preferăm să ne aducem aminte de predicile voastre, de „puncte”, cînd ne uităm pe text iar şi iar… nu cînd ne recitim cine ştie ce notiţe pe care le-am putea pierde.

6. Dacă nu aţi avut inspiraţie şi textul nu vi s-a deschis, fiţi sinceri, povestiţi-ne ceva de la inimă la inimă, cum aţi petrecut la masa de Paşte cu familia, este mai autentic şi mai credibil. Vom solidariza urgent! În cel mai rău caz recitim împreună pasajele din Evanghelie!

7. Puteţi să faceţi economie măcar în acest an de îndemnuri moralizatoare şi de atitudini de judecată de genul „alţii petrec Paştele cu mîncare şi băutură, noi să… „. Ştim, nu ne interesează! Ştim, de asemenea, cum trebuie petrecut Paştele. Ne-aţi mai spus şi în anii trecuţi. A propos… vă rugăm şi vă implorăm… Lăsaţi-o baltă cu „Ştirile ProTV”. Nu ne interesează cîte crime, violuri şi bătăi au încasat alţii de Paşte, nici cîţi s-au înnecat cu oul de Paşte din lăcomie.

8. Am prefera, dacă se poate, să înţelegem mai mult din teologia pascală, să înţelegem textele pauline despre moarte şi Înviere. Poate că la prima Slujbă puteţi citi din Evanghelii, dar la următoarele v-am sugera să citiţi Apostolul. Este o bogăţie pe care o simţim prea puţin explorată faţă de naraţiunea evanghelică. Ştim că este mare ispita de a vă repeta predicile din anii trecuţi. Este adevărat că vouă nu vă este greu să repetaţi şi nouă ne este de folos. Dacă sînt predici reuşite… treacă … meargă. Ne vom face că am uitat. Mai bine o predică veche şi bună decît una nouă şi proastă.

9. A propos de naraţiune. Dacă aveţi imaginaţie şi echipare retorică, atunci merge să încercaţi „Să ne imaginăm cum…”, dacă nu, este mai bine să ne scutiţi de portretele lui Petru, ale Mariilor. Ne par nouă personaje mai bine conturate în Evanghelii decît caricaturizarea de care au avut parte în unele sermonete. Predicile narative îi prind pe cei care sînt şi foarte buni actori.

10. E Paşte, vă apreciem pentru tot efortul pe care l-aţi făcut în tot acest an liturgic pentru zidirea noastră. Apreciem orele de studiu, de pregătire, orele de rugăciune investite în „coacerea” mesajului. Chiar dacă veţi avea o predică mai slabă sau ratată… vă iubim! Nu-i sfîrşit de lume. Veţi simţi din primele momente dacă Duhul vă şi ne ocoleşte, atunci puteţi să scurtaţi predica. Ne vom întîlni cu bucurie la masa de după… În fond … mai avem încă 51 de duminici împreună.

cu drag,

nişte enoriaşi… aproape aproape mulţumiţi!

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Biserica Baptista, Pt. studenţii mei, Pătrăţoşenii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

76 de răspunsuri la Scrisoare către pastori, preoţi şi toţi predicatorii care se vor urca la amvon în Ziua de Paşte

  1. daniel zice:

    hmmm…. ce indemn. interesant 😦
    draga predicatori va inbarbatez si incurajez sa credeti ce sunteti si cine va facut Jertfa lui Isus. fiti plini de curaj in a predica iertarea pacatelor si bucuria astei vietii noi . sunteti unsi cu Duhul Sfant ceee ce veti rostii cu gura voastra de la anvon va zidi si incuraja pe cei ce asculta. voi veti vorbii inima si gandurile Lui despre copii Lui . nu va fie teama de ce veti vorbii Isus locuieste in tine si El va vorbii lucrari minunate prin gura voastra! Amin

    Daca nu credeti asta, daca nu credeti ca mesajul pe care o sa l predicatii nu este de la Isus ? de ce mai mergeti sa predicati? dar voi nu credeti asta! amin. voi stiti si credeti ca Isus traieste si se manifesta in voi. de aceea fiti plini de incredere.

    nu va inditi de voi si de Isus care locuieste in voi. niciodata
    nu lasa descurajarile si criticele si acuzarile sa stea la tine in minte. blesteamala si da le afara.

    voi aveti o chemare mare!!! ce prijilej!
    eu sunt mandru de voi stiind cine este tatal vostru si cine sunteti in Isus. :0)

    Hristos a inviat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. daniel zice:

    acesti „enoriaşi… aproape aproape mulţumiţi!” niciodata nu are sa fie multumiti de ce se predica! cat timp nu crezi ca Dumnezeu iti vorbeste prin acel om de la amvon, nu vei fi complet multumit.

    dar vad ca le place sa inprastie cu suspiciunii si sa le de a lectiii cum si ce sa predice! de ce nu predica ei?
    miaduc aminte ca odata eram si eu asa ca si ei. (mereu comentator si indreptator si…)
    waw! haleluia Isus ma vindecat!!!

  3. naomi zice:

    🙂 e buna, semnez si eu.
    Doamne ajuta ca toti pastori sa sustina Adevarul si sa nu ni se pare plictisitor niciodata predica invierii Tale. Amin!

  4. Bogdan Burghelea zice:

    Pentru cei în pană de inspiraţie (căci Duhul suflă încotro vrea şi uneori nu-i auzim vuietul), iată o anecdotă din viaţa lui Andrei Ciurunga

    „Mărturisitorul

    Andrei Ciurunga, poetul, era planton într-o noapte. Mijlocul acesteia avu loc pe când se plimba el de ici-colo. Singur alesese să stea treaz de la 11 noaptea la 1 dinspre zi: râvnea cu mare arşiţă sufletească să audă clopotele Învierii sunând şi răsunând zglobiu dinspre mica biserică din Valea Neagră. Când aceasta se împlini, se socoti vrednică slugă a Domnului său Hristos, fecioară înţeleaptă care-l primise pe mire după cuviinţă.

    Îl rugaseră câţiva dintre prieteni să-i trezească pentru a ciocni câte un ou nevopsit, primit în pachet de acasă şi a-şi face urările cuvenite şi îmbucurătoare.

    Mai trecu ce mai trecu şi se pomeniră că intră caraliul în dormitorul coloniei unde-şi ispăşeau condamnările. Proaspeţii deşteptaţi se adânciră sub pături şi se puseră pe un sforăit vârtos. Datoria celui de planton era să cuvânteze: „Domnule (gradul), sunt plantonul schimbul doi în baraca E4. În timpul schimbului meu nu s-a întâmplat nimic. Raportează deţinutul Cutare”.

    Însă Andrei Ciurunga era prea cutremurat de evenimentul cosmic ce tocmai avusese loc. Aşa încât nu se putu păzi de a mărturisi: „Domnule (gradul), sunt plantonul schimbul doi în baraca E4. În timpul schimbului meu a înviat Hristos!” Pe loc a fost dus şi închis în carcera îngustă din curte. A rămas acolo, cum povesteşte „trei zile încheiate, cât au durat sărbătorile Paştilor”. Trebuie ştiut că hrana i se compunea, în condiţiile noi, dintr-un sfert de pâine pe zi şi-o cană de apă. Atât. Iar de dormit, n-o putea face decât sprijinindu-şi spinarea pe unul dintre pereţii carcerii sau ghemuindu-se ca un câine pe glodul de pe jos, fiindcă noua locuinţă era prea nespaţioasă.

    :: Pateric al Inchisorilor Române, Mihai Rădulescu :: http://www.Literaturasidetentie.ro ::”

    Despre Andrei Ciurunga: http://martirii-inchisorilor.blogspot.com/2010/09/andrei-ciurunga-1920-1924.html

  5. dorin zice:

    Un sfat si mai bun pentru predicatori in ziua de …Paste( al cui?)
    ~http://barzilaiendan.wordpress.com/2011/04/21/lucruri-de-mirare-in-joia-mare/

  6. daniel zice:

    Draga Marius,

    imi cer scuze pentru scrisul meu care nu este perfect gramatical. sunt un om care nu a prea a avut capacitati la limba romana(recunosc) 😦

    Dragi predicatori! Va imbarbatez si va incurajez sa fiti plini de incredere stiind cine sunteti prin jertfa lui Isus Cristos. Fiti plini de curaj in a predica iertarea pacatelor si bucuria acestei vieti noi! Sunteti unsi cu Duhul Sfant! Ceea ce veti rosti cu gura voastra de la amvon va zidi si va incuraja pe cei ce va asculta. Voi veti vorbi inima Lui pentru copiii Lui . Nu va fie teama de ceea ce veti spune! Isus locuieste in voi si El va vorbi lucruri minunate prin gura voastra! Amin!

    Daca nu ati crede asta, daca nu ati crede ca mesajul pe care il predicati este de la Duhul Sfant, de ce ati mai merge sa predicati? Dar voi stiti si credeti ca Duhul Sfant locuieste si se manifesta prin voi. De aceea fiti plini de incredere! Nu va indoiti de voi si de Isus care locuieste in voi! Niciodata!
    Nu lasati descurajarile, acuzarile si criticile sa va afecteze! Respingeti-le si scoateti-le din mintea voastra!

    Voi aveti o chemare mare!!! Ce prilej!
    Eu sunt mandru de voi stiind cine esteTatal vostru si cine sunteti in Isus :0)

    Hristos a inviat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Marina zice:

      Nu contesta nimeni ca nu sunt copiii ai lui Dumnezeu, e foarte bine sa aiba incredere in Dumnezeu, nu in ei insisi,ci mai degraba sa mearga cu frica sfanta la amvon, fiind constienti ca transmit Cuvantul lui Dumnezeu.Degeaba au incredere in ei daca nu sunt pregatiti si nu au nimic de dat.Duhul Sfant nu face treaba in locul lor.

    • naomi zice:

      Daniel, mandria e pacat 🙂
      Poate dv nu cunosteti predicatori povestitori care vorbesc despre orice numai din Cuvant nu, ei eu cunosc si acestora le este adresata aceasta postare.

      Eu cred ca atunci cand Adunarea este intr-o munitate sfanta si fiecare lucreaza cu talantul dat, nu este nicio piedica in predicarea Cuvantului, dar atunci cand dam loc vrasmasului sa ne dezbine si intra gandul judecatii in locul duhului de rugaciune, sunt radacini de amaraciune care aduc egoismul si fiecare „trage focul la oala lui”, cand unitatea dispare, este clar ca si predicatorului ii este greu sa lucreze in asemenea conditii. Sunt deasemenea si predicatori- pauni care numai ei au dreptate si se ridica mai presus de orice (despre astia este vorba aici)

  7. sunt solidar cu enoriasii! ai dreptate, multa multa bogatie se gaseste in textele pauliene.

    • cipriansimut zice:

      iar noi suntem insetati dupa cuvintele lui Pavel. Cristos e predicat mai mult prin Pavel, poate pt ca Pavel e mai … teolog. Sublim! Ne uitam la Cristos, fata catre fata in rugaciune, in predica, in asteptari, dar il luam pe Pavel ca intermediar, sau mijlocitor al gandurilor noastre, in dialogul cu Cel care l-a facut si pe Pavel si pe noi.

      Cristos a inviat!

    • Liviu Vultur zice:

      Ca se gaseste bogatie in textele pauline, sunt de acord. Ca s-ar gasi mai multa bogatie in aceste texte, este deplasat, pt ca este imposibil de facut o astfel de comparatie, chiar si de acest Paste… cand se poarta Pavel ca sa ne potrivim cu „ceilalti”.

      Sunt si eu solidar cu cei ce-au trimis epistola. Saracii de noi, nu ne-a mai ramas, din tot ce ar putea fi „Pastele Domnului”, dacat sa degustam predici (bune, rele) si atat.
      Predica – punctul culminant, „imaginaţie şi echipare retorică”, lucru fara care nu exista Paste, nu exista Dumnezeu – a umplut pana la refuz universul nostru spiritual. In vidul format pana la Pastele urmator (sau predica urmatoare), spirala muteniei, ne va convinge si mai mult ca adrenalina pastorilor, revarsata din belsug, in predici, peste capetele noastre, este singurul lucru ce ne lipseste… si care ne mantuie.

      • Marius David zice:

        Şi nici Evanghelia nu trebuie lăsată deoparte. Numai că s-a făcut abuz din păcate.
        m-a făcut să rîd expresia „cei ce au trimis epistola”. Mi-am trimis-o singur ca Mister Bean care şi-a pus singur felicitări de Crăciun în poştă şi apoi s-a arătat uimit de faptul că cineva i-a trimis atît de multe urări. 🙂

    • naomi zice:

      Sa nu uitam ca Apostoli predicau „multimilor”, nu isi predicau lor, iar Adunarea se rugau ca Dumnezeu sa dea usa de cuvant si oameni sa-L accepte pe Isus ca Mantuitor. Noi suntem atat de satui de Cuvant incat cautam „bucate alese” calcand in picioare ceea ce altii ar numi delicatesse. Eu cred ca aici este „buba” nu ca predicatori nu mai au subiecte; un predicator adevarat se ridica oriunde si oricand si predica Cuvantul de oriunde din Biblie.

    • Marius David zice:

      aşa cum spui, numai că există şi cealaltă parte .. . să nu ne cultivăm în continuu nemulţumirea.
      Există enoriaşi nemulţumiţi indiferent cine predică. Sînt sigur că şi la voi în biserică există.
      acolo unde predicatorii sînt prea documentaţi, îi doresc pe cei simpli, acolo unde sînt simpli, îi doresc pe cei cu doctorate…

      • asemenea enoriasi.adica nemultumiti gasim in fiecare biserica,daca le aduci un mesaj mai tare,esti judecat pentru ca nu il inteleg,daca le aduci un mesaj mai slab,esti criticat pentru ca nu te-ai pregatit.

      • enoriasi nemultumiti gasim in fiecare biserica,nu ar trebui sa venim la biserica nemultumiti,cu duhul asta de nemultumire,s-a intamplat sa aduc un mesaj mai tare,dar am fost judecat pentru ca nu l-au inteles,am incercat sa le aduc un mesaj mai slab,dar si atunci am fost criticat pentru ca nu m-am pregatit.Am ascultat anul asta de pasti predici foarte bune,ziditoare chiar pentru mine, personal.Domnu sa-i binecuvinteze pe toi pastorii care in fiecare duminica,si in fiecare an de pasti trebuie sa-si pregateasca mesajul pentru biserica.Nu este usor sa stai la anvon ,te uiti in sala si vezi atatia crestini multumiti sau mai putin multumiti,care asteapta sa-i multumesti cu un mesaj potrivit pentru fiecare.

  8. cipriansimut zice:

    predica e esentiala, dar problema nu e ea, ci predicatorul … ca intotdeuna. eu nu inteleg de ce e predica in a doua jumatate a programului, sa in a treia ora din programul de dimineata. asta e aspectul practic.

    la teorie, alta poveste. predica nu ar trebui sa lipseasca din serviciul de inchinare. nu ea mantuie, dar e o unealta folosita cu putere.

  9. elisa zice:

    fantastica scrisoare..
    de unde stiti ? ca doar nu stati in banca, ca noi. 🙂
    cea cu predicile de pe net e f.buna; numai ca au prefer una buna de pe Net,
    cum s-ar spune furata de la Dumnezeu, pentru ca El a dat-o altcuiva;
    decit una neispirata. 🙂

  10. elisa zice:

    Ciprian ,
    ma gindeam zielel trecute sa intreb pe fratele Marius unde ai disparut. 🙂
    mai era si „un pacatos” pe care nu-l mai vede nimeni;
    adica ..da..se vad mai multi chiar. 🙂
    stie cineva pe unde o fi? s-o fi dus la Mormint ?

  11. Gabriel Băloi zice:

    E clar că deja s-a intrat în sărbătoare !
    Nu a fost , pînă în prezent , o postare urmată de un aşa spirit deconcertat al comentariilor , care să mă amuze atît de tare , aşa cum este aceasta !
    Sînt pe burtă de rîs !
    Auzi acum , după toate astea , o mai aud şi pe soţie prin baie trîntind nu ştiu ce pe-acolo !!!

  12. As fi bucuros sa citesc pe acest blog predica de Paste a lui Marius David,( sau cel putin ciorna,) pt. ca inspiratia finala vine prin vorbire

  13. Un prieten mi-a trimis prin SMS urarea ” Paste fericit”
    I-am raspuns tot prin sms : ” Sunt o oaie ascultatoare
    Multumesc pentru urare
    Si , ca sa ne fie Bine
    Paste si mneata cu mine! ”
    Intelegeti la ce „pascut ” ma refer : hrana Cuvantului Celui Atotputernic
    Care l-a indemnat pe apostol : ” Paste oile Mele !” ( impreuna cu mieluseii si mioarele Mele ) Asadar, daca veti intra – in Duhul lui Hristos – veti iesi si veti gasi pasune, in toate zilele vietii, nu numai in dimineata cand ” sarbatoriti ” (ziceti voi ), INVIEREA

  14. elisa zice:

    pina si la radio romania criticau acest salut fara mireasma….
    de unde si de cind ne salutam asa?
    Hristos a inviat!!
    sarbatoarea sarbatoriilor si minunea minunilor sa ne intre in inima si in casa!

  15. calin zice:

    la noi surpriza. De Pasti o nousa sonorizare. Cica mai buna. Are control „inteligent al sunetului”. Oricum, tot au fost prea multi decibeli imprastiati pe pereti. Predica,…. trebuia sa citeasca postarea. In rest fratilor, incredintarea invierii sa ne-nsoteasca tot anul.

  16. Andreea zice:

    Ce bine era daca pastorul bisericii unde am participat dimineata la slujba v-ar fi citit postarea…atunci poata ca ziua de azi s-ar fi centrat pe invierea Domnului Iisus si nu pe Maria Magdalena…despre care am aflat ca:( citez)” a fost primul predicator apoi pardon primul evanghelist”…dupa aceasta afirmatie facuta de persoana care a predicat eu am plecat cu gandul la plimbare…am mai revenit putin cand ni s-a cerut sa cantam cantarea Mariei (” E viu, e viu traieste Domnul meu!”). In rest Doamne iarta-ma pentru cate pacate mi-am facut azi!

    • naomi zice:

      Andreea, fiecare lucru are o parte buna si una rea, tu ai luat-o pe cea rea din predica fratelui. Poate ca daca te axai pe cea buna nu-ti faceai nici pacate. Oricum fratele va avea o rasplata iar tu, se pare, o pedeapsa. Te intreb: cine a pierdut?

      • Andreea zice:

        De ce judeci si te grabesti sa imparti pedepse?
        Iar daca asta faci atunci te-as sfatui sa fi un judecator intelept si sa asculti ambele parti…In acest caz te-as sfatui sa asculti predica si apoi daca iti menti parerea sa imi dai pedeapsa, dar daca ti-o vei schimba roaga-te intr-o zi pentru mine…
        Un singur lucru as tine mortis sa mentionez: e foarte important ca atunci cand esti in fata unei multimi sa folosesti cuvintele cu intelepciune, cu atat mai mult cu cat oamenii pot interpreta si disocia lucrurile foarte usor, iar atunci cand esti un vorbitor in biserica pretentiile cresc pentru ca esti responsabil de ce sadesti in inima si sufletul oamenilor…Azi cand miscarea feminista prinde tot mai mult contur, si tu ca si vorbitor al bisericii spui despre Maria Magdalena ca a fost primul predicator risti cam mult…
        Cat despre pacatele mele mi le-am facut pentru ca am mers la biserica ca sa il sarbatoresc pe Domnul cel inviat, nici intr-un caz sa aflu de ce a fost numita „femeie” Maria Magdalena si in rest sa mai aud despre Dumnezeu numai dupa rugaciunea de incheiere…Eu vreau sa il marturisesc pe Hristos cel rastignit si inviat pentru ca el aduce viata inimii mele …
        Cu respect pentru cel de citeste chiar si pentru cel care comenteaza…

    • D. Ana zice:

      Andreea, sa fi fost oare la aceasi biserica? Si la noi a fost aceeasi predica- atat doar ca ora de rugaciune a inceput cu o gluma.

    • Marius David zice:

      nu ştiu să fac un zîmbărici 🙂 sau o faţă tristă 😦 ?

  17. elisa zice:

    Calin,
    decibelii…..marea problema…
    cred ca unii au probleme cu auzul, altfel nu inteleg de ce urla muzica . 😦
    conducatoarea Corului mereu afce semne spre orga sa dea mai tare;
    nu mai rezist;
    ma duc la biserica sa ma inchin in liniste, nu sa fac cefalee;
    asa ca diminetile de Pasti am ascultat Trinitas radio ortodox, unde esti intr-o atmosfera bisericeasca;
    apoi m-am mutat la Arad, bis.Speranta, unde fanfara cint lin si melodios, nu cu bubuituri , unde mesajul fartilor Iuga a fost consistent.
    Mare pacat de ceea ce se face cu muzica in locasul comun de inchinare.
    Trist e sa alegem Netul …insa in loc de tulburare prefer pacea.

  18. Giovanni zice:

    Ar fi ceva sublim daca dupa congres cei de la Conducerea Uniuni ar discuta problema Muzicii in Bisericii ca e ca la Concert, numeri pe degete Biserica unde nu se cinta cu set de baterii de concert si se afirma „Lauda si Inchinare” eu cred ca se doreste sa se ajunga la un punct „Lauda ” si Dezbinare.Pacat ca Fr.Pastor Marius C nu a atins in totalitate subiectu cind a fost la Alba Iulia.Dar cine a vrut a inteles.Marius te mai asteptam.

    • Paul Pantea zice:

      Se doreste sa se ajunga la Lauda si Dezbinare? De catre cine? Si de ce credeti asta, doar pentru ca oamenii doresc in biserici tobe? Acuzatii cu bataie lunga, domnule Giovanni. Prefer la orice ora orchestra, dar sa nu scoatem ochii celor care nu vor asta. Va fi o problema atunci cand nu vor mai exista deloc astfel de biserici. Cat timp ele exista, chiar daca sunt minoritare, ajunge.

      • eLioR. zice:

        eu cred ca se doreste sa se ajunga la adormirea totala a bisericii, si asta din cauza unor frati pastori dubios de conservatori, care cu niciun chip nu vor instrumente si tineri la timpul de lauda si inchinare. numai cum stiu ei ii bine. altfel ii pacat.

        • daniel zice:

          eLior.

          nu mai au mult acesti frati pastori.
          🙂

          • Ciprian Simut zice:

            Elior si daniel, dar e mai corecta abordarea voastra?

            ce ati zice de o biserica, si acum iar ma repet, in care se canta 3-4 imnuri cu intreaga biserica, avem predica si apoi … gata programul?

            • eLioR. zice:

              pai ce sa zic? ma duc mai repede acasa. deci as zice bine. : ))
              stii ce salveaza un program de biserica de predica nereusita a unui pastor? timpul de rugaciune si cantare, timp care place cel mai mult, zic eu, credinciosului. ii buna si invatatura, nu zic nu, dar fara rugaciune si cantare nu se poate. altfel nu s-ar duce credinciosii la biserica daca ar stii ca trebuie sa-i asculte iar si iar pe aceeasi vorbitori. unii cu mare dorinta de afirmare.

            • Ciprian Simut zice:

              bun, sa presupunem ca te afli in situatia in care predicatorul/pastorul de la biserica ta e atat de jenant in predicare incat mai degraba intarata decat zideste, ce faci? nu ai cumva o modalitate de a rezolva problema? din cate stiu eu exista.

              sa presupunem ca rezolvi problema, si vine un predicator/pastor exceptional, sau cel putin bun de tot la predicat si dat sfaturi biblice, dar care spune ca in biserica nu are rost sa aduci stiluri-stiluri de muzica, ci e mult mai de folos sa avem imnurile clasice, ce faci cu el?

              • eLioR. zice:

                daca a fost chiar atat de jenant, pastorul care a prezentat programul, ar trebui s-o dreaga el cumva apoi in cateva cuvinte si minute. apoi sa urmeze un timp de cantare si rugaciune(a finala).
                in al doilea caz, ma cam indoiesc ca un pastor asa de bun sa fie atat de ingust incat sa fie setat pe un anume stil de muzica in biserica.
                eu din cate am observat in biserica baptista (si in unele penticostale), e ca tinerii se supun celor mai in varsta, pt ca nu pot fi nicicum induplecati. iar cei care nu mai vor asa ceva, pleca din biserica. pot sa dau nume de biserici rupte (si) din acest motiv, care in continuare isi spun baptisti sau penticostali.

              • Ciprian Simut zice:

                a ramane la imnuri nu inseamna a fi ingust la minte. din contra.

                daca inchinarea inseamna marturie, atunci accentul nu cade pe stil ci pe continut, sau pe teologia cantarii. deci, cantarea trebuie sa fie usor de memorat, usor de cantat, iar biserica sa stie ca ceea ce canta este o marturie.

              • eLioR. zice:

                si crezi ca acest lucru ii posibil numai cu imnurile clasice? numai imnurile clasice au continut? se pare insa ca din cauza continutului lor (si nu numai) se duc unii in alte locuri, si biserica in loc sa creasca, scade. ori care crezi tu ca ii cauza?

              • Ciprian Simut zice:

                deocamdata imnurile clasice au mai mult continut decat multe din cantarile de la tineret, ca asta e buba mare in inchinare. in esenta totul se reduce la dihotomia: tinerii cu stilurile lor, batranii cu stilurile lor, nici una dintre categorii nu se intelege pentru ca ambele cred ca au dreptate, tinerii au dreptate pt ca …, batranii au dreptate pt ca …

                nu ar strica un studiu comparativ intre continutul teologic al imnurilor si cel al cantecelor noi. scopul imnului este sa fie usor de cantat si de memorat.

              • eLioR. zice:

                corect.

                am auzit si cantari clasice cantate cu instrumente. au sunat putin mai altfel, mai fain.

              • Ciprian Simut zice:

                intocmai. eu unul nu cred ca bisericile se inchid din cauza inchinarii, ci din cauza ca accentul se pune mai mult pe inchinare decat pe cuvant. e prea putina Biblie predicata si e prea putina Biblie citita in Biserica si in afara ei.

          • Ciprian Simut zice:

            dar ca sa puteti raspunde si mai eficient la intrebarea mea, daca vreti sa raspundeti, sa nu uitam ca modul in care definim biserica este fundamentul pe care ne zidim intreaga teologie despre inchinare. deci, cum definiti voi biserica?

    • Marius David zice:

      draga Giovanni,
      Aceea a fost predică, conferinţe pe tema muzicii putem face special, dacă se doreşte.
      ste mult de discutat.

  19. daniel zice:

    Giovanni,

    biserica suntem noi, nu tobele si harfa….
    oamenii sunt foarte diversi ne spune biblia. Sunt lucrari diferite, deasemenea
    Fi linistit, in Rai nu va fi numai muzica ta preferata, va fi si a mea 🙂 si a lui si lor…

  20. elisa zice:

    In mod sigur niciuna din ele . 🙂
    va fi o muzica sublima, nemaiauzita niciodata pe pamint;
    cum afirma nu de mult fratele cu trei copii, care a avut moarte clinica
    si Domnul i-a facut o nemaipmenita descoperire ; l-a dus in Rai ; muzica care se cinta
    era complet diferita fata de cea mai frumoasa muzica ascultata vreodata pe pamint.
    I-a parut tare rau ca a revenit acasa, desi avea trei copii. 🙂

  21. sebastian zice:

    Multumesc, mi-a inseninat ziua sa vad ca mai exista persoane care vad acolo unde majoritatea nu vor sa recunoasca. Mult curaj si indrazneala cereasca.

  22. ACIDUZZU zice:

    Oare n-ar fi mai corect fata de noi insine si fata de Cel Inviat, o recunostinta calda: „Domnul este Pastorul meu; El MA PASTE (nu imi canta…) adica;
    1. V-am cantat din fluier si n-ati jucat;
    2. V-am cantat de jale si n-ati plans…

    Si-atunci, ce „Paste fericit” ar fi asta fara Hristosul Inviat ?
    Daca ne-am pus nadejdea in Hristos, numai pentru viata aceasta, suntem CEI MAI NENOROCITI DINTRE TOTI OAMENII ! Adica, asa dupa cum spunea regretatul frate Olah Liviu:”Doar…cadavre ambulante !”

    Corect ar fi, 1COR 5:7: „Maturati aluatul cel vechi, ca sa fiti o plamadeala noua, cum si sinteti, fara aluat; caci Hristos, Pastele noastre, a fost jertfit …”

  23. elisa zice:

    Ciprian,
    oare cintarea placuta Domnului la inchinare, nu ar trebui sa fie asemenea Cuvintului ?
    precum El este scris in Scriptura, asa ar trebui sa fie si cintarile care se cinta in Casa
    lui de rugaciune: inspirate.
    Tot ce nu tine de acest capitol, sa se cinte in afara bisericii, acasa, in excursii;
    fiecare sa ascute dupa pofta inimii;
    dar nu in Sanctuarul lui Dumnezeu; unde ar trebui sa se urmareasca doar placerea Lui;
    asta inseamna sa -I dam ce e mau bun; caci a Lui e toata Muzica si o merita pe cea mai buna;
    nu dupa poftele noastre, ci prin calauzire de sus.
    Imnurile pe care le am pe niste CDuri sunt superbe, vesnic frmoase, ca si Cuvintul.
    Apoi minunatele cintari inspirate ale fr Niculita Moldoveanu, cu cuvinte superbe, mesaj binecuvintat.
    Tinerii pot sa cinte cind sunt impreuna si altele, dar deocamdata muzica lor nu se mai asseamana cu a celor care au peste 30 de ani; ca in toate domeniile: s-a diluat esenta
    si se umbla voiniceste pe o cale lesinata; fara mesaj si fara melodie.

    • Ciprian Simut zice:

      sa facem o diferentiere intre insuflat, inspirat si luminat.

      ne-am scuti de o GROAZA DE GRESELI si timpi morti si pierduti aiurea daca am citi mai des Scriptura … si am astepta sa se aseze Cuvantul in tzarana mintzii. Apoi am astepta sa ude Dumnezeu la timp, si, ne-am uita atent la cum creste. Roada vine la final. Procesul ne doare. Nu avem rabdare.

      Va recomand o predica de-a lui Isaac Barrow despre rabdare. Descrie 14 roade ale rabdarii. E nepretuita intelepciunea acestui om.

    • ACIDUZZU zice:

      @Elisa,

      Permiteti-mi sa remarc o realitate si totodata o dureroasa constatare:
      Vad in tot mai multe biserici nou-testamentale (!?!) ca amvonul (pentru propovaduirea Cuvantului, desigur) este inghesuit intr-un colt (de obicei in partea dreapta, inspre „partea surorilor” care stiu a sta mai mult la picioarele Domnului Isus, ca si Maria altadata), iar PARTEA CENTRAL – STANGA este consacrata in exclusivitate estradei ca doar, asa cum am mai spus adineaori, „Domnul este Pastorul meu, El MA PASTE, NU IMI CANTA…”
      Evident cantarile trebuie sa aibe un continut, un mesaj si un scop special. Ele sun expresia unei trairi sufletesti inainte de predica sau rugaciune, in timpul predicii sau a rugaciunii si apoi, MARTURIA DE DUPA predica sau rugaciune !

      Despre Matania, stra-stranepotul lui Asaf, se spune doar atat: „…canta lauda la rugaciune…!” (Neemia 11:17). Si a fost suficienta „estrada” pentru manifestarea intr-o permanenta ispita de afirmare luciferica…, adica : „PUTINA LAUDA, SLAVA SI PENTRU MINE…!”

    • ACIDUZZU zice:

      @ elisa,
      „…si se umbla voiniceste pe o cale lesinata; fara mesaj si fara melodie.”

      Ascultati mai jos…

      EL MA PASTE,
      NU…IMI CANTA !

      PSALMUL 23:2; MATEI 11:17;
      LUCA 7:32.

      “Domnul este-al meu Păstor,
      El mă paşte, nu îmi cântă !”
      Şi sunt păstorit cu dor,
      Cu iubire, când cuvântă !

      Când Îl recunosc pe El
      De Păstor ce-aduce tihnă,
      El, Păstorul, e un Miel
      Ce îmi dă a Lui odihnă !

      Cu El în comuniune,
      Cu a Sa Turmă de oi,
      El mă paşte pe păşune
      Până-n Ziua de Apoi !

      Când usor, cel rău prelinge
      Soapte pline de venin,
      El, Păstorul mă atinge
      Cu Toiagul Său divin !

      Ca să nu m-abat din Cale,
      Ca să nu mă rătăcesc
      Printre ispitiri prin Vale;
      Ci prin El să le-ocolesc !

      Când sudoarea morţii rece
      În broboane-mi prinde fruntea,
      Valea Morţii-atunci voi trece !
      Crucea Lui îmi va fi Puntea…

      Când mă paşte, al meu pahar
      Este plin, mereu prea-plin
      De-o călăuzire-n Har;
      Căci mi-e Domn, Păstor Divin !

      “El mă paşte” nu îmi cântă
      Din vreun fluier, ca să joc;
      Firea veche nu-mi încântă
      Şi mă pocăiesc pe loc !

      “El mă paşte” pe-a Sa cale,
      Mă hrăneşte doar cu mană;
      Nu îmi cânt-un cânt de jale
      Sau de dor dup-un satană…

      Nu îmi prinde-n pofte duhul
      Doar să tropotesc pe Cale;
      Nu-mi încinge-n nări văzduhul
      După poftele carnale…

      Nu mă vrea doar menestrel,
      Artist liric, cabotin;
      Ci mă vrea Păstorul- Miel
      La-nchinare-n Duh senin

      Şi smerit, de rugăciune;
      Că doar ruga mi-e cântare !
      Nu c-un duh de-ntinăciune,
      Laudă şi…fală mare !

      Trepăduşi din colţ de stradă,
      Zdrăngănind chimvale noi,
      Toata lumea să îi vadă
      Cât sunt de…străini şi goi…

      Poartă-n microprocesoare
      Cântece cu cari colindă
      Fiecare Adunare,
      În amăgire ca să prindă

      Fraţi, surori, tineri, bătrâni,
      Într-un duh străin, de ură;
      Pe biserici sunt stăpâni,
      Percep taxe de…”uzură”

      Pe lumeştile-nstrumente
      Toate electronice;
      Prestând doar cântari stridente
      Cu duhuri demonice…

      Numarând pe degete
      Trupa lor de închinare;
      “Taxa” făr’ să pregete,
      O “palmează”-n buzunare…

      Cu acea “contravaloare”
      A “prestaţiei” depuse,
      N-ar putea o, Doamne, oare,
      Trişti păstorii Tăi, Isuse,

      Să tot predice vreo lună,
      Ne-ntrerupt, necontenit ?
      Dând numai “păşune bună”
      Oilor de păstorit ?

      Oilor, care n-au bani,
      N-au nici lapte, n-au nici…lână;
      Sunt biserici de sărmani,
      Ascultând o săptamână

      “Muzici” electronice,
      Textele repetitive
      Şi-n delir, demonice;
      Stări d-extaz sau…convulsive…

      Melodii ce le sunt dragi,
      Bune de intrat în…”transă”;
      Cămăşi scoase din…nădragi,
      Vieţi străine, fără şansă !

      “El mă paşte” nu incită
      Duh lumesc chemând la dans;
      Profanând Sfânta Incintă
      Cu Sodome în avans !

      “El mă paşte” cu-a Sa Mană
      Pe păşunea cea mănoasă;
      Hrana, sfântă să-mi rămână
      Unică, în Sfânta Casă !

      El nu a dorit vreodată,
      Ca-ntr-o Sfântă Adunare
      Doar să aibă Sfântul Tată
      Grup de laudă şi-nchinare !

      Ci doar fii, trăind curaţi,
      Nou-născuti din Duhul Sfânt;
      Închinători adevăraţi
      Trăitori, pe acest pământ !

      El nu a permis “un pic”
      Din trăirile-efemere;
      Dansatoare din buric
      Prin biserici, baiadere…*

      El n-a poruncit vreodat’
      Cum că-i bună-nlocuirea
      Cu programe surogat…
      Sfântă-i propovăduirea !

      Nicicând, Domnul nu-I uimit
      De vreo trupă de…hip-hop;
      După ploaie-a răsărit
      Minunea de…”pară-n…plop”!

      Cântecele de pahar
      Le-au intitulat pompos,
      Cum că sunt “Cântări sub Har”,
      Laudă pentru Hristos…

      Altădata s-au cântat
      Pe aceeaşi melodie,
      Pe-o estradă, în păcat;
      S-au cântat pentru…simbrie !

      Menestreli, artiştii lirici
      De-azi, bântuie-Adunarea;
      Nenăscuţi din nou, onirici
      “Rotunjindu-şi” bunăstarea !

      Azi, nu mai “lipim” bancnota
      Cu salivă, pe-a lor frunte;
      Pe-un CD trecută-i nota,
      Preţul, în parale multe…

      Nu îţi bagă-n buzunar
      Mâna, după mărunţiş;
      Manieraţi, trăind sub…Har,
      Te înşeală pe furiş…

      * BAIADERĂ- dansatoare orientală.

      După ce-au “prestat” concertul,
      Sufocând Servici divin,
      Inocent, te-ndreaptă sfatul
      Drept la standul ce stă plin

      Cu CD-uri, DVD-uri,
      Cântări de la “A, la…Zet”;
      Te simţi la…Casa de Pariuri
      Când eşti “jumulit” incet…

      De aceea, Doamne mare,
      Vreau să-mi fii Păstor mereu;
      Vreau păşunea-Ţi sfântă-n care
      Să hrăneşti sufletul meu !

      Să mă păstoreşti, să-mi dai
      Doar păşunea Ta, mănoasă;
      Golgota, mai fă-mi-o plai
      De odihnă-n Sfânta-Ţi Casă !

      Să contemplu-a Ta splendoare,
      Să mă satur doar de Tine ;
      Ruga, fie-a mea cântare
      Înălţată-n slăvi divine !

      Fericirea, îndurarea,
      Tot mereu m-or însoţi;
      Şi-mi vor dezvolta cântarea
      Într-un imn ce Te-ar slăvi

      De-aici până-n veşnicie,
      Tot pe-a Ta sfântă păşune;
      S-am o dulce părtăşie
      Sfânt şi separat de lume !

      ACIDUZZU, 28.02.2011

  24. elisa zice:

    Ciprian,
    Adica sa avem rabdare la inchinare, pina ce tinerii vor creste?. 🙂
    pina isi vor gasi un repertoriu mai aproape de Viata?
    rabdarea este roada Duhului si avem fiecare mare nevoie de ea, fiecare din noi;
    dar cind in locul unde te-ai dus pt inchinare, in loc sa-ti decalti mintea, esti obligat sa asculti muzica cu ficatul si pancreasul ,(asa cum spunea fr Marius ca a ascultat undeva..chiar aici unde sunt eu) iti trebuie indelunga rabdare; dar de tulburat ramii tulburat;
    iar predica nu mai”are loc liber” spre inima si duhul tau.
    Daca pina la urma rabdarea e de vina, vai noua, daca ni se ofera noua si Domnului asa o muzica care necesita rabdare;
    multam, renunt la acea rabdare, si ascult pe net ce-i place sufletului si pastrez rabdarea pt alte locuri.
    Sunt destul situatii in viata in care Domnul ne modeleaza rabdarea; de ce ar face-o oam
    enii in lacasul sfint, pentru ca ei asa vor si pentru ca pastorii fac cu nebagare de seama lucrarea care este pentru slava Domnului.
    Sunt tot mai multi frati si surori nemultumiti; dar oare cui ii pasa ca se goleste biserica?
    Mereu se spun: predic mai pe scurt ca nu mai e timp, ca si ieri , aici;
    unde s-a cintat pina la refuz; DE CE????
    de ce? din doua ore in care stai la inchinare nu e loc pentru Domnul?
    pentru ca vor cit mai multi sa se produca si sa-si etaleze hainele? chiar nu se vede de peste tot acest lucru?
    Ar fi superb ca, Corul sa stea ca la ortodocsi la balcon, in fata sa nu mai existe Scena, ci doar Altarul si sa-l vedem doar pe Popa care aduce Cuvintul .
    Ca la tudoristi, cea mai simpla inchinare, fara vedete.
    Multe s-ar schimba.
    Tinerii care cintau acum 10 ani aveau un repertoriu minunat; ii ascultam cu mare drag.
    Si slava Domnului avem mii de cintari , unele inspirate de Duhul sfint ( e gresit spus insuflat aici . :)???
    Am casete vechi cu muzica inregistrate in adunare; superbe.
    Calitatea lipseste.

  25. Ciprian Simut zice:

    eu nu am spus ce afirmati dvs in prima fraza, ci spuneam sa vegheati asupra acelor tineri care acum se coc si sa va asumati neintelegerile inevitabile care apar.

    chiar daca nu direct, dar dvs. alaturi de cei care au trecut cu anii prin viata, sunteti cei care fac ucenicie cu tinerii din biserica.

    da, sa aveti rabdare pana cresc pentru ca gusturile ca si teologia se invata si se rafineaza in timp, nu peste noapte. asta nu inseamna sa stati in banca si sa le plangeti de mila de cat sunt ei de pierduti si cat de incapabil e pastorul sau preotul sau cine o fi sa isi tina predica bine, ci sa interveniti cu intelepciune si sa modelati comportamentul si sa argumentati cu intelepciune sfaturile pe care le dati.

  26. Felicitari pentru blog.Am facut si eu blog despre Mandria de a fi Român , daca va intereseaza va astept sa intrati la adresa de mai jos.Sper in unitatea Românilor adevarati si scriu pentru ei.Asa sa ne ajute Dumnezeu!
    mandriadeafiroman.blogspot.com/

  27. Stefan zice:

    Hristos a Inviat!
    Va vad ravna voastra si ca discutati despre cantare … si la un moment dat am zarit pe cineva care sustinea k ar fi mai bine dk at fi slujba mai scurta (fara predica)
    Tin sa va reamintesc ca, Apostolii, brabati sinti si plini de Duhul Sfant, inainte de a frange painea (adica de a face Sfanta si Dumnezeiasca Liturghie) invatau poporul.
    Poate k o sa zic ceva care o sa va deranjeze … dar predica e una dintre cele mai importante parti din slujba!!!
    !!!! (asta poate fi deranjant) Pentru ca preotii ortodocsi (cu o pondere mare la sate) nu mai tin predici si cateheze (cuvinte de invatatura prin care se explica diverse probleme, pasaje biblice, lucruri legate de morala si dogma) au ajuns sectele neo sau simplu protestante sa ii atraga. oamenii admira un bun vorbitor!
    Sfantul Ioan Hrisoston a fost supranumit Gura de Aur de popor datorita cuvantarii sale despre Dumnezeu, cuvantare care ajunge la inima omului. E adevarat k a lasat pentru crestinism cea mai importanta Litrughie dar cuvantarea de dumnezeu i-a adus renumele printre poporeni.
    Oricat de slab ar fi cuvantul preotului el trenuie sa existe si sa nu se piarda!
    Cat despre ceea ce zicea pastorul scriitor pe blog in acel articol (destul de interesant as putea zice) cum ca tre sa se renunte la repetarea „Hristos a inviat!” il contrazic!!!
    Invierea lui Hristos Iisus Domnul nostru covarseste toate incat trebuie facuta cunosctuta intregii lumi aceasta mare minune. Nu se poate pune lumina sub obroc!!! Atat de mare e sarbatoarea incat zice Sf. Ioan Gura de Aur ca nimeni in acest ceas sa nu isi planga pacatele ci toti si toate sa se bucure (de aceea in prima sapt dupa Paste – cea numita in popor Luminata nu se face Sf Taina a MArturisirii sau spovadei pt a nu se face mahnire prin aducere aminte de pacate; nu se citesc psalmi, catisme – de aceea nici molifta pt spovada nu ar putea fi facuta- ci in locul lor se cata Hristos a inviat si alte catari asemenea despre Inviere)
    Trebuie tinut seama ca asa cum invocarea numelui lui Iisus Hristos in Rugaciunea inimii (pt nestiutori aceasta este: „Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, milueste-ma pre mine pacatosul (a)”, rugaciune cuprinzatoare prin care se marturiseste Iisus ca Hristos (Mantuitor P.S. pr. Dumitru staniloae mentioneaza k pe Iisus tre sa il munim mere si Hristos sau Mantuitor sau Domn, deoarece Iisus e nume de botez de la 8 zile ale lui, dar Hrostos arata Dumnezeirea lui) ca Fiu al lui Dumnezeu; ne rugam Lui pt mila si ne recunoastem starea de pacat)) aduce in prezenta insusi persoana careia se adreseaza [in numele Lui tot genunchiul sa se plece (oare numelui sau Persoanei se pleaca cei din cer cei de dededupt si pamantenii!?)] asa si prin recunoasterea Inviererii prin zecile de cantari si rostiri liturgice concretizam invierea in noi insine si astfel devenim una prin duhul nostru cu Duhul Invierii lui Hristos Iisus care a luat firea nostra cea cazuta ca sa o ridice!
    Dumnezeu sa va lumineze spre cunoasterea adevarului
    sau cum zice pr Arsenie boca
    Invredniceste-ne Doamne sa ajungem martori marturisitori martiri ai Dumnezeirii Fiului Tau pre pamant! Amin

  28. elisa zice:

    Ciprian,
    nu ai citit cu atentie, nu am spus cele de mai jos, imi pare rau;
    „de cat sunt ei de pierduti si cat de incapabil e pastorul sau preotul sau cine o fi sa isi tina predica bine”
    spuneam ca se ocupa majoritatea timpului cintind, incit nu ramine timp pentru predica; ceea ce e cu totul altcevca;
    cit despre gusturile tinerilor care in timp se modifica…ele se modifica deodata la nasterea din nou;
    cu regret spun, tinerii de acum citiva ani, iubeau „de la inceput cintarea intelepta”
    ( in psalmi scrie asta, mi-a placut „inteleapta cintare”care spune totul) si duhovniceasca cu mesaj ziditor;
    acum se cinta „ceva care aduce ” f.departe a cintare ,suntele alungiteeee si versuri repetate; fara mesaj.
    Copiii au un repertoriu mult mai apropiat de cea ce ar trebui sa se cinte in Casa de Rugaciune; poate pt ca invatatoarele nu-s tocmai tinerele si au pastrat ca si corul mare, cintarea-cintare!

  29. Pingback: Asemenea “învierii”, rămân/e valabilă/e şi după eveniment: « Hunedoara Evanghelică

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.