Radu Gheorghiţă: poziţia cu privire la Proclamaţiile pastorului Chris – guest post

Aşa cum am anunţat deja, în această perioadă vor sosi mai multe declaraţii ale unor teologi, pastori, profesori de teologie, personalităţi ale lumii evanghelice, declaraţii referitoare la ultima serie de evenimente şi conjunctura (conjugarea?) nefericită prin care asocierea dintre Străjeri şi Şcoala de vindecare a pastorului Chris, apoi asocierea lui Iosif Ton cu Străjerii, creează atît de multă confuzie. Poziţionarea Dr. Radu Gheorghiţă, profesor de exegeză, va fi urmată de alte declaraţii ale altor teologi evanghelici din spaţiul conservator.

Înainte de a trece la comentarii pe textul proclamaţiei, doresc să reamintesc faptul că cel mai periculos duşman al adevărului nu este minciuna, ci este adevărul spus pe jumătate. Documentul de faţă este plin de astfel de afirmaţii pe jumătate adevărate şi ca atare îl consider deosebit de periculos, nu în ceea ce afirmă, dar în ceea ce evită să afirme cu aceeaşi claritate.
1. Există adevăr biblic în aceste afirmaţii dar este amestecat cu multă manipulare a Cuvântului lui Dumnezeu şi de aceea cred că atât autorul cât şi cel ce îşi asumă integral aceste proclamaţii se fac vinovaţi de „a scoate ceva” din Cuvântul lui Dumnezeu, un act la fel de periculos ca cel făcut de cei care adaugă.

2. Ce lipseşte din proclamaţii? Lipseşte exact realitatea inconfortabilă a Creştinismului, acel adevăr pentru care majoritatea oamenilor nu acceptă Creştinismul: o viaţă de luptă continuă cu păcatul, o viaţă de luptă continuă cu firea pământească, o viaţă de luptă continuă cu lumea. Fiecare din aceste adevăruri este trecut cu vederea şi ascuns în spatele declaraţiilor îmbâtâtoare ale biruinţei.

3. În plus, nu regăsesc niciunde una din axiomele Creştinismului: Cine vine după mine, să se lapede de sine, să-şi ia crucea, să mă urmeze! Pe lângă zeci de versete care sprijină această definiţie a ucenicului, aş putea-o adăuga şi pe cea a lui Petru, pentru care “Cristos a suferit nu ca noi să nu mai suferim ci ca să ne dea o pildă despre cum să suferim, călcând pe urmele lui” 1 Petru 2:21 (parafrazat). Nimic despre aceste lucruri nu se regăseşte în Proclamaţie.

4. Greşeala teologică mare de care se face vinovată Proclamaţia este faptul că rupe mesajul Noului Testament de lumea primului secol în care mesajul a fost dat, a fost înţeles şi a fost proclamat la alţii. Creştinismul promovat de ei nu este un Creştinism autentic al Noului Testament ci mai degrabă un Creştinism ieftin, consumerist, convenabil, de fapt un non-Creştinism.

5. Goana după senzaţional îi împiedică să observe că manifestarea autentică a Creştinismului este dezbrăcarea de omul cel vechi, înnoirea minţii, şi îmbrăcarea în omul cel nou (Efeseni 4:22-24). Adevăratele minuni ale Duhului lui Dumnezeu se realizează în acest proces. Personal cred că vindecarea unui om de o meteahnă trupească este mai uşor de realizat decât vindecarea lui de una spirituală: Este mai uşor să vindeci pe cineva de orbire fizică decât de orbire spirituală.

6. Legat de p. 4, mai trebuie adăugat că parte a erorilor teologice ale Proclamaţiei, de fapt la fundamentul lor, constă in inabilitatea lor de a înţelege sau de a lua în calcul gândirea eschatologică iudaică din vremea NT şi modificările substanţiale pe care învăţătura lui Isus şi a apostolilor o aduc acestei gândiri. Cu riscul de a deveni ceva mai tehnic, eschatologia iudaică propovăduia două ere/epoci eschatologice: zielele de acum/veacul de acum şi veacul viitor/zilele de pe urmă/sfârşitul zilelor. Fiecare din aceste două ere aveau caracteristici contrastante: În prima ne întâlnim cu o creaţie căzută, în care domină păcatul, moartea, boala, răutatea, suferinţa, ura, distrugerea, etc. Cea de-a două, este epoca mesianică, o epoca în care Vechea Creaţie devine Noua Creaţie, o realitate în care domneşte exclusiv Mesia şi este caracterizată de dreptate, viaţă, sfinţenie şi toate caracteristicile opuse primei realităţi. Iudeii din vremea Domnului Isus aşteptau ca Era mesianică, epoca în care Dumnezeu să pună definitiv capăt răului, păcatului şi morţii, va veni brusc, într-o clipă, în momentul în care Dumnezeu va spune istoriei STOP şi tot răul va fi înlăturat şi distrus printr-o intervenţie divină, cataclismică. În limbajul apocaliptic cu care era iudeul era obişnuit să opereze, „Ziua Domnului”, astfel prorocită de proroci şi aşteptată de popor, urma să schimbe totul, pentru toţi, pentru totdeauna.

Venirea lui Isus, moartea, învierea şi înălţarea Lui, ca Mesia promis, profeţit şi aşteptat, a adus o dimensiune nouă acestui peisaj eschatologic. Cele două ere întra-devăr sunt definitorii, dar schimbarea lor, tranziţia de la prima la cea de-a două va fi o tranziţie gradată. La fel cum lumina zilei înlocuieşte întunerecul nopţii în mod gradat, tot aşa perioada mesianică va înlocui gradat vremurile vechi. A se observa acest adevăr exprimat cât se poate de clar în 1 Ioan 2:8, Evrei 8:13 ( pe lângă alte pasaje clasice).

Aşa se explică confuzia mare din Proclamaţie: Ei cred şi proclamă că Era mesianică a venit (până aici sunt întru totul de acord cu ei); Ei, însă, cred şi proclamă că Era mesianică a venit deja în toată plinătatea ei (noi domnim, nu mai este boală, mergem din victorie în victorie, nu mai putem păcătui, nu ne mai putem îmbolnăvi, manifestarea prezenţei lui Dumnezeu este integrală, etc.) Aici, eu (împreună,cred, cu orice cititor atent al Cuvântului) nu mă mai identific cu poziţia exprimată în Proclamaţie.

În termenii jargonului tehnic NT, această chestiune se regăseşte sub nomenclatura „Deja / Nu Încă” (Already / Not yet). Nu cunosc nici un teolog biblist de marcă, evanghelic, care să nu opereze cu această tensiune care defineşte existenţa Bisericii şi a creştinului între cele două veniri ale lui Isus. Da, odată cu venirea Lui, Era mesianică a venit în mijlocul nostru, ea este prezentă între noi … „Împărăţia lui Dumnezeu este în mijlocul vostru”. Dar, această Era mesianică nu se manifestă în totalitatea, plinătatea, finalitatea, şi perfecţiunea ei. Doar revenirea lui Cristos va aduce finalizarea acestei perioade de tranziţie, de aceea ne rugăm în rugăciunea domnească „vie Împărăţia Ta”. Deci Împărăţia a venit … dar trebuie să vină; Păcatul a fost răpus … dar trebuie răpus; Am murit şi înviat cu Cristos … dar trebuie să murim şi să înviem cu el moment de moment; Satana cu tot arsenalul şi armata lui au fost înfrânţi … dar trebuie să luptăm împotriva lui şi a lor să-i înfrângem; suntem sfinţiţi … dar vom fi sfinţiţi, suntem mântuiţi … dar vom fi mântuiţi.

Ceea ce este în România este doar o mică parte a unui fenomen care în SUA este deja cunoscut foarte bine: de fapt, cunoscut, cântărit, şi găsit insuficient. Mesaje de genul „Dacă Isus ar trăi astăzi, ar conduce un Rolls Royce şi ar sta în cea mai frumoasă vilă” par a fi deraieri exagerate … au început însă cu ani în urmă de la mesaje de genul „suntem victorioşi asupra tuturor lucrurilor”.

Recomand site-ul www.equip.org The Bible Answer Man şi linkul „Christianity in Crisis” pentru o dezvelire a falsului Creştinism propovăduit şi propagat de aceştia.

dr. Radu Gheorghiţă

AICI observaţiile pe text ale dr. Radu Gheorghiţă

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Biserica Baptista, guest post. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

43 de răspunsuri la Radu Gheorghiţă: poziţia cu privire la Proclamaţiile pastorului Chris – guest post

  1. artzar zice:

    Se pare ca nu este loc in aceasta proclamatie pentru „ideea” de suferinta si „frangere” launtrica; aceste elemente nu se armonizeaza cu plinatatea unei Evanghelii prospere. „Mai mare”, „mai bun”, „mai bine”, „mai frumos”, sunt elementele culturale care pun presiune pe o performanta religioasa in care inchinarea este mentionata dar nu atinsa. Cu toate acestea sacrificiul care incanta inima lui Dumnezeu este un duh smerit si zdrobit(Ps 51.17).
    Cartea lui Hank Hanegraaff este un bun punct de reper pentru detalii asupra teologiei cu samburi eretici iar in ea sunt detalii despre Kenneth Copeland, Benny Hinn, Joel Osteen, Joyce Meyer, Creflo Dollar(asta da nume de pastor prosper), T.D. Jakes, Frederick K. C. Price, Morris Cerullo, Paul Crouch, Juanita Bynum, Paula White, Todd Bentley si John Hagee. Are cineva idee de ce l-am lasat(si evidentiat prin asta) pe Hagee?

  2. DanutM zice:

    Cei interesati pot gasi la linkul de mai jos Declaratia Miscarii lausanne cu privire la falsa evanghelie numita ‘evanghelia prosperitatii’/
    http://www.christianitytoday.com/ct/2009/decemberweb-only/gc-prosperitystatement.html
    Cei interesati sa stie mai multe despre acest profet mincinos, numit Chris Oyakhilome, pot gasi mai multe informatii la acest link:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Oyakhilome

  3. JTP zice:

    Mulțumesc pentru documentul PDF in special!

  4. elisa zice:

    Este casatorit cu „pastor Anita OyaKhilome” .

  5. Un astfel de post este cu adevărat eficient. Desigur, și celelalte guest posturi.
    Pentru bisericile noastre este un mare pericol această evanghelie a prosperității care începe să se infiltreze încet-încet pe meleagurile noastre mioritice și nu avem nevoie decât de o articulare clară a doctrinei biblice în această privință.
    Sunt curios ce caută acest nigerian în Europa pentru că are destule pe cap în țara lui. Să se ducă să-i vindece pe-ai lui că și-așa speranța de viață în Nigeria este 47 de ani. El are deja 49…

  6. michael zice:

    in sfarsit o persoana echilibrata, una care prefera sa nu practice atacul la persoana, in schimb isi argumenteaza solid discursul. toata consideratia mea! felicitari, Radu Gheorghita!

  7. costica H. zice:

    O intrebare sta la mine in minte in ultimele zile;ba chiar mai multe…
    Ce este un teolog?Cine sunt telogii pe care-i avem azi in viata?
    Fratele Ton Iosif nu este teolog,dar ce sa facem cu oamenii care s-au pocait la predicile lui?chiar duminica trecuta am auzit o marturie ca tata unui frate de al nostru din adunare s-a intors la Domnul ascultand predica Fr.Ton la radio.
    -Nu pot sa cred ca fr.Ton nu a facut greseli,sigur a pacatuit,dupa cum aud acuma de la unii pe care eu ii respect,dar oare sigur nu mai este fratele nostru In Domnul Isus?
    Mai lasati pasiunile acestea si fiti mai linistiti putin si asteptatisa se lumineze lucrurile!

    Nu este bine sa reactionezi la manie sau la suparare oricare ar fi motivele ei,nici unii nu stapanim,nu detinem monopopul atot stiintei…ok;sunt si eu un novice,vorba cuiva
    de aici,dar Doru Radu are un mare avantaj in pozitia prezentata de el;si anume aceea de a se putea intalni cu fr.Ton fara a-si cere iertare pentru violenta in limbaj,sau supararea incarcata intr-un mesaj.personal mai astept si cred ca lucrurile se vor limpezi,si apoi mai vedem.Nu pot sa vad asa departe

    • Coenel Tudorache zice:

      Fr Costica,fara sa fiu inteles gresit as raspunde la comentul tau cu urmatorul exemplu.In urma cu vre-o 70 de ani am cunoscut un evreu foarte credincios in Sibiu.Acesta devenise copil a lui Dumnezeu auzind prima data Evanghelia citita dintr-o Biblie(poate Noul Testament)in parcul Cismigiu de un nebun(un bolnav mintal era stiut de toti)urcat sus pe un trunchi de copac.Citise cuvintele Domnului Isus cind a spus;”Veniti la Mine voi toti cei truditi si impovarati si Eu va voi da odihna”.Aceste cuvinte l-au urmarit si nu s-a lasat pina nu a aflat cine a spus acele cuvinte.Asa a ajuns la o casa de rugaciune a pocaitilor si acolo a acoscut pe autorul acelor cuvinte,pe Domnul Isus si L-a primit in inima.
      Nu vreau de loc sa spun ca I Ton este nebun(ba dimpotriva este foarte inteligent),doar vreu sa spun ca Dumnezeu poate folosii orice cale pentru a faca cunoscuta Evanghelia mintuitoare.
      De asemenea nu vreu sa insinuez ca I Ton nu a fost(este) copilul lui Dumnezeu,ci vreu sa spun ca Biblia este foarte limpede cind vorbeste despre „sfirsitul felului lor de vietuire” ca sa le urmam credinta. De asemena Biblia este limpede cu privire la vremea sfirsitului si a minunilor din aceasta perioada.De altfel inca pe vremea cind traiam in Romania prin 80 si auzisem de „minuni „de tot felul petrecute in Occidend,mai ales USA,asa am inteles atunci,iar astazi sint tot mai convins ca aceste „miracole”se incadreaza foarte bine in pasaje ale Bibliei privitoare la vremea sfirsitului.
      Te rog citeste Mat 24;11-13 (Cine va rabda pina la sfirsit,nu cine va prospera,va avea de toate,etc…va fi mintuit) 2 Tes 2;9
      Sfatul meu este in aceste vremuri din urma sa CUNOASTEM Cuvintul lui Dumnezeu,dar prinDuhul Sfint si dela El si nu dela oameni print tot felul de asa zise actualizari.Nu exista actualizare a spuselor Bibliei,ci doar acceptare si traire si atunci nu vom fii purtati incoace si incolo de „orice fel de invatatura”.
      Apostolul Pavel avertizeaza credinciosii zilelor lui despre unii care aduc”o alta evanghelie”.Noi avem una de veacuri curata si limpede,sa traim in ea si nu vom vii clintiti de nici-o miscare sau alta,indiferent de unde vine ea.
      Tragedia si durerea zilelor noastre este ca copiii lui Dumnezeu de astazi si cu precadere noii nascuti nu au suficienta fundatie in credinta lor si atunci sint usor clatinati.Eu ma rog Domnului sa puna pe inimile celor mai vechi in credinta sa se ocupe de acestia in vederea intariri lor in credintasi sa-i lasam in pace pe cei care vor sa umble dupa naluci.Doamne ajuta,Doamne da izbinda.

  8. Pionierul Timonier zice:

    Ceea ce mi se pare absolut senzational citind acest set de Proclamatii (un fel de Edicte Regale!) nu este dementialitatea lor (sau a celui ce „nu se imbolnaveste niciodata”) ci faptul ca exista o credulitate si o necunoastere a Scripturii atat de mare incat astfel de indivizi sa-si gaseasca adepti. Aceste Proclamatii colcaie de erezie dar se pare ca sunt inghitite pe nemestecate de cei ce se extaziaza voluntar la auzul mantrelor minion-ilor locali ai lui Pastor Chris. In Romania este primul dus cu adevarat rece care se serveste Protestantismului traditional, dar astfel de fenomene stranii au fost si sunt in continuare la ordinea zilei in Vest. Nu cred, si am mai spus-o, ca trebuie sa ne isterizam vis-a-vis de astfel de ciudatenii si sa incepem atacuri la baioneta impotriva acestor nefericiti ci mai degraba, asa cum face si Radu Gheorghita si tinerii teologi de la Oradea, sa incepem sa luam in serios invatatura Scripturii si s-o facem cunoscuta maselor. Poate ca este vremea sa depasim odata si odata capcana mesajelor sporific-arminian-evanghelistice si sa incepem sa punem bazele unei invataturi sanatoase, cu adevarat biblice. Ani de zile dupa 1989 ne-am complacut in jocuri politice, ademeniti de morganatice iluzii de putere si influenta, in goana dupa sponsori degraba varsatori de verde maculatura si in constructii de mausolee baptiste, generatoare de umflate facturi de intretinere, ne-am complacut in imoralitati si amoralitati de orice fel fara sa clipim in fata furtunii ce se apropia amenintator si predictibil de noi. Am neglijat Scriptura si voia lui Dumnezeu si riscam sa culegem ceea ce am semanat. Acum, iata a inceput sa bata destul de tare vantul ereziei si cred ca ar trebui sa alergam cu totii la adapostul Cuvantului lui Dumnezeu, iar daga mai sunt inca babe care se piaptana fac un apel serios sa deschida ochii si sa ia aminte la semnele vremurilor.

  9. Cristi L.H. zice:

    Poate chiar de aceste aberatii se va ocupa fr. Ton in miscarea strajerilor. Il vedeti chiar inghitind orice? Mi se par pripite acuzatiile ce i se aduc si nici intr-un caz facute intr-un spirit fratesc.

  10. Mihai zice:

    Excelent post.Cine vrea sa inteleaga, intelege.

  11. alterema zice:

    si uitati fr. Marius, cum un post elegant si bine argumentat teologic capata numai 11 comentarii, iar cel scris de barbatul cu o duritate vecina cu diamantul (asta ar trebui sa ne impresioneze?) scoate 106 commenturi la ora la care scriu. Q.E.D.

    • Flavius zice:

      Ai observat cine comenteaza ce? …nu compara perele cu merele…

    • Otniel Veres zice:

      sint si eu intristat ca nu se aduna mai multe comentarii la astfel de posturi, desi si eu am stirnit multe comentarii la celelalte … 🙂

      pe de alta parte, nu pot sa nu constat ca cei mai inflacarati sustinatori ai strajerilor nu se baga la comentat cind vine vorba de teologie, de exegeza,
      uitati-va si la postul lui Ionut: nu stiu, nu pot?

    • Marius David zice:

      Da, şi sînt multe motive pentru asta.
      A propos, îl cunoşti pe Daniel Chiu?
      Eu îi cunosc pe amîndoi şi pe Radu şi pe Daniel Chiu.
      Te pot asigura că Daniel este pasional, dar nu pătimaş, iar pasiunea poate naşte şi pasiuni, dar şi patimi.
      Radu, ca de obicei, este echilibrat, cerebral.

  12. Agnusstick zice:

    „Învierea-Înălţarea-Rusaliile formează o unitate şi trebuie luate împreună. Odată cu venirea Duhului Sfânt, lucrarea de mântuire a fost completă. … Dacă pretindem că există mai multe Rusalii, trebuie să pretindem, de asemeni, că există mai multe Înălţări.”
    „Lucrarea a fost completă” este o exprimare eliptică, după părerea mea, şi nu doar pentru că desigur mai urmează alte etape. Dacă nu definiţi termenul de „lucrare” nici nu se mai vede rostul creştinismului, ne relaxăm total. Apoi, cine pretinde că există mai multe Rusalii? Mi se pare o acuzaţie hazardată, exagerată în orice caz, folosind un artificiu logic şi de exprimare.

    „Ceea ce ni se prezintă în cartea Fapte este unic în istoria lumii.” Cine spune asta? Luca? Dumneavoastră?

    Precizez că nu sunt carismatic, nici penticostal, dar ca om cu pretenţii de raţionalitate mi-ar plăcea să văd foarte clar diferenţa dintre reflecţii şi proclamaţii. Dacă textul biblic lasă loc la discuţii şi nu elucidează complet problema, este important să ştim că reflecţiile reprezintă o opinie, o alegere, o preferinţă personală, aşa cum extrem de corect aţi spus în introducere.

  13. florian zice:

    Fr Radu,

    Fiti binevenit in blogosfera romaneasca, vestica!

    Multumim pt comentariile la proclamatiile pastorului Chris.

    Stiu ca v-as jigni daca v-as cere sa comentati si proclamatiile lui Demeter!

    Dar, in calitate dvs de teolog baptist, sper ca nu va simtiti jignit, daca va spun ca astept de la dvs comentarii la proclamatiile fr Ton Iosif (are pana acum vreo trei articole pe site-ul strajerilor, iar al patrulea, intitulat Clarificari, il veti primi in curand). Va asigur ca veti avea peste 100 de comentarii la postarea aceasta! Deci, asteptam cu interes … deoarece problema baptistilor romani nu este Chris sau Nelu Demeter! Astia-s ca si terminati … Dar noile orientari teologice ale fr Ton, aruncate pe piata romaneasca, cer raspunsuri pe masura. Stiu ca multi prefera comoditatea, in locul razboiului. Sper sa ridicati manusa …

  14. Maria zice:

    Multumim mult, asta asteptam multi dintre noi…
    Har si Pace!

  15. Shifu zice:

    Excelent articol; menit a clarifica, iar chestiunile clare nu atrag comentarii. As fi curios sa vad o analiza a lui Radu Gheorghita atat in cazul Strajerilor, cat si a lui Iosif Ton. Ma tem insa ca daca le va produce, il vor spurca si scuipa cu totii din toate partile. Iertati cuvintele deloc duhovnicesti, dar asta se intampla cand spui adevarul – mai cu seama cand iti si justifici pozitia aducand dovezi in aceasta privinta. Felicitari, Radu Gheorghita si mult succes in toate!

  16. Simona8004 zice:

    Multumim mult pentru un raspuns atit de clar. E mare nevoie.
    Pentru cei care se simt „lezati”cu privire la asaltul asupra celor intimplate cu Ton (imi vine sa scriu frate, dar am senzatia ca gresesc) vreau sa ii intreb ceva: ” A-ti vrea ca nimeni sa nu reactioneze in nici un fel? a-ti vrea ca pur si simplu sa lasam totul sa treaca de la sine?” Atunci ar insemna ca nu ne preocupa sub nici o forma starea sirituala a noastra, a tuturor. e bine oricum. orice s-ar intampla e normal. Nici Domnul Isus nu a ramas indiferent fata de cei care vindeau in Templu si fata de farisei. De ce am tace noi?
    Domnul sa ne ajute sa veghem asupra caii pe care mergem, pentru ca e foarte usor de cazut. Sa fie Duhul Sfint cel care ne tine treji.
    Fiti binecuvintati!

  17. Mutumesc foarte mult fratelui Radu Gheorghita.
    Suntem intradevar in vremea lui „faceți ucenici din toate Neamurile“, nu a lui aduceți toate Neamurile în Împărăție. Suntem în vremea Bisericii, nu a Împărăției terestre, a cetățeniei creești, nu a celebrărilor pământești, a lepădării de sine, nu a domniei, a așteptării binecuvântatei noastre nădejdi, nu a consumării ei milenare.

  18. Adrian zice:

    1. Revendicatul drepturilor promise incepe in viata oricarui credincios prin predare. Mantuirea e o fagaduinta. Nu ai-ti“revendicat-o”? Ce drept avem sa fim mantuiti? Nici unul! Dar am primit mantuirea prin credinta.

    2. Isus NU s-a zbatut in lipsa. El nu s-a ingrijorat de ziua de maine si sti de ce? Pentru ca EL insusi aplica ce ne-a invatat pe noi cu privire la hrana pasarilor si imbracamintea firelor de iarba. Si sunt atatia oameni care zic ca Isus a fost sarac…
    Va amintiti de scena cu datul darii catre templu? Ai spus Isus ca nu a avea bani de templu… Oare Petru l-a scapat pe Isus de datorie? Petru l-a scos pe Isus din necaz? Daca era dupa “priceperea” lui Petru… stateau si o noapte intreaga fara sa prinda un peste macar… daramite unul cu bani in gura! Intamplarea dovedeste contrariul: ISUS A AVUT TOTUL LA DISPOZITIE EXACT CAND AVEA TREBUINTA. Nu uitati: EL este DUMNEZEU! Si exemplele pot continua…

    3. Prosperitate NU INSEAMNA nici desfrau cum cred unii, nici opulenta, nici atitudine tip Becali. Prosperitate inseamna pur si simplu sa nu duci lipsa de nici una din binecuvantarile PROMISE ale lui Dumnezeu!

    4. Oare credeti ca pe Dumnezeu nu l-a interesat decat sa intram si noi “de mila de sila” in cer? Oare chiar jertfa Lui nu vorbeste si de alte fagaduinte in acelasi “pachet”? Am ajuns atat de spirituali dupa ce am primit fara merit mantuirea incat nu mai avem nevoie de nici o alta fagaduinta din Scriptura in drumul nostru catre Cer?

    5. Articolul acesta face o confuzie intre ceea ce eu as numi „unelte” si „context”. Nu e de vina lingura pe care o folosesc pentru ca am pus ciorba pe masa si nu in farfurie. Tot asa si proclamatiile (care pot fi asupra oricarei fagaduinte din Scriptura, nu doar ce a exemplificat pastorul Chris) nu au nici o legatura cu nivelul caracterului persoanelor ce le folosesc. Biblia poate sta in mana unui criminal sau in mana unui ucenic adevarat. Nu Biblia este de vina ci omul…

    • anonim..... zice:

      Legat de 2. Nici noi nu trebuie să ne îngrijorăm. Dacă avem ce să îmbrăcăm și mânca de ajuns. Isus ne spune să nu ne îngrijorăm, concluzionând că ajunge zilei necazul ei (deci există necaz în zi, poate chiar în fiecare zi). Dar, Pavel, care avea un țepuș în trupul lui – deși avea Cuvântul lui Dumnzeu în fiecare fibră a lui – știa că puterea Lui în slăbiciunile noastre se face desăvârșită.
      În comparație cu veșnicia, cu eternitatea, viața de acum nu mai poate fi gândită în categoriile pe care le folosesc cei care se cred veșnici pe acest pământ. Creștinismul înseamnă o valorizare diferită de gândirea lumească. Întocmai ca și ceva de genul: unii știu, alții sunt siguri că nu le lipsește un stilou Parker, sau o undiță de pescuit DAM, sau un cuptor cu microunde sau mașină, sau casă etc.
      După părerea ta, ce înseamnă în lumina Scripturii, să treci prin lipsuri? Ce ar însemna să te zbați în lipsa?

  19. Adrian zice:

    Interesant cum se grabesc oamenii la critica fara argumente solide…

  20. eMi zice:

    Biserica ‘Raul Vietii’ nu e cumva cea in care s-a ‘pocait’ Bodo?
    Daca e asa (si Bodo tot a militat pe ‘neoprotestantism’ in emisiunea Acces Direct), nu ar fi oportune cateva precizari (macar) de delimitare intre neoprotestantism si baptisti (vorbesc in dreptul meu, de baptist)?

  21. Dan Harabula zice:

    Cred ca acest gen de mesaje este o alternativa la atacurile la persoana (persoane) si la mistocarelile ieftine care abunda pe aici in ultimul timp.
    Apreciez argumentele, atunci cand sunt. De asemeni, prefer discutiile civilizate in jurul acestor argumente. Din pacate, articolul acesta este exceptia care confirma o regula care n-ar trebui sa existe intre crestini.
    In ce va priveste, maidanul lingvistic ramane „neindumnezeit”.

  22. Nu orişicine-Mi zice: „Doamne, Doamne!” va intra în Împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu care este în ceruri.

    Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: „Doamne, Doamne! N-am prorocit noi în Numele Tău? N-am scos noi draci în Numele Tău? Şi n-am făcut noi multe minuni în Numele Tău?”

    Atunci le voi spune curat: „Niciodată nu v-am cunoscut; depărtaţi-vă de la Mine, voi toţi care lucraţi fărădelege.”

    De aceea, pe orişicine aude aceste cuvinte ale Mele, şi le face, îl voi asemăna cu un om cu judecată, care şi-a zidit casa pe stâncă.

    A dat ploaia, au venit şuvoaiele, au suflat vânturile şi au bătut în casa aceea, dar ea nu s-a prăbuşit, pentru că avea temelia zidită pe stâncă.

    Însă oricine aude aceste cuvinte ale Mele, şi nu le face, va fi asemănat cu un om nechibzuit, care şi-a zidit casa pe nisip.

    A dat ploaia, au venit şuvoaiele, au suflat vânturile, şi au izbit în casa aceea: ea s-a prăbuşit, şi prăbuşirea i-a fost mare.”

    Acestea sunt adevăratele cuvinte ale lui Dumnezeu, şi singurele vrednice de crezare.
    Ceea ce se întîmplă cu generaţia actuală nu este decît pedeapsa lui Dumnezeu pentru ignoranţă. Cine îşi mai ia osteneala să cerceteze zilnic Cuvantul lui Dumnezeu? Cine se mai adînceşte în Cuvînt pentru a gasi hrana pentru fiecare zi? Soluţia e simplă: nici nu mai trebuie s-o faci a facut-o pastorul Chris pentru noi a inventat el o alta Scriptura mai mica, mult mai mica si mai usoara pentru noi, luand foarfeca si taind dupa buna lui placere pasajele care i se potrivesc proclamatiilor lui. Nu regasesc invatatura Domnului Isus in nici una din proclamatiile pastorului Chris. Domnul Isus ne spune ca daca vrea sa Il urmeze cineva sa se lepede de sine sa isi ia crucea si sa Il urmeze. Astazi nu mai e la moda crucea, ci bunastarea, sanatatea, fuga dupa binecuvantari cu orice pret.

    Cine a crezut în ceea ce ni se vestise? Cine a cunoscut braţul Domnului?

    El a crescut înaintea Lui ca o odraslă slabă, ca un Lăstar care iese dintr-un pământ uscat. N-avea nici frumuseţe, nici strălucire ca să ne atragă privirile, şi înfăţişarea Lui n-avea nimic care să ne placă.

    Dispreţuit şi părăsit de oameni, om al durerii şi obişnuit cu suferinţa, era aşa de dispreţuit că îţi întorceai faţa de la El, şi noi nu L-am băgat în seamă.

    Totuşi, El suferinţele noastre le-a purtat, şi durerile noastre le-a luat asupra Lui, şi noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu, şi smerit.

    Când a fost chinuit şi asuprit, n-a deschis gura deloc, ca un miel pe care-l duci la măcelărie, şi ca o oaie mută înaintea celor ce o tund: n-a deschis gura.

    Domnul a găsit cu cale să-L zdrobească prin suferinţă… Dar, după ce Îşi va da viaţa ca jertfă pentru păcat, va vedea o sămânţă de urmaşi, va trăi multe zile, şi lucrarea Domnului va propăşi în mâinile Lui.
    Apostolii de asemenea vorbesc despre suferinta, sa nu uitam ca in primul secol martor al invierii era egal cu martir. Cati din apostolii Domnului au platit cu viata? Si noi ne declaram apostoli?
    Intr-un fel aici e testul> Ferice va fi de voi cand din prcina Mea oamenii va vor ocari va vor prigoni si vor spune tot felul de lucruri rele si neadevarate impotriva voastra. Aceasta e crucea noastra prigoana din pricina Numelui Sau.
    Orice va voi sa traiasca cu evlavie in Hristos va avea de suferit.
    Va urez dragii frati si surori sa cercetati scripturile si nu lasati asa de lesne sa fim furati cu o alta evangelie chiar daca un inger din cer ar veni sa ne o vestesca.
    Stiu ca traim intr o lume bolnava si fiecare avem probleme de diferite feluri si cautam rezolvare dar sa nu ne trezim ca ajungem sa facem orice fel de compromis numai ca se ne atingem scopul aici pe pamant.
    Eu cred in minuni, si nu odata am avut parte de vindecare miraculoasa si de protectia Domnului care ma scapat de la moarte de mai multe ori in viata, si cu toate acestea eu zic ca acesta e putin lucru pe langa faptul ca intr o zi am inteles ca sufletul meu e mult mai bolnav decat trupul. si daca trupul acesta sufera e pentru o vreme, dar daca problema sufletului nu e rezolvata acesta va avea consecinte vesnice. Si ca pentru sufletul meu trebuia ca Insusi Fiul lui Dumnezeu sa moara. aici cred ca e miezul Evangheliei pe care ma tem ca l pierdem asa de usor. Din zece leprosi pe care ia vindecat Domnul doar unul s a intors sa I multumeasca. Pavel, Timotei, aveau probleme de sanatate si Domnul nu a intervenit. harul Lui era in slabicunile lor facut desavarsit. Caund sunt slab atunci sunt tare, zicea Pavel.
    Despre prosperiate ce sa mai spunem ca in primul veac crestinii erau intr o saracie lucie.
    Domnul Isus zice despre el ca Fiu al omului ca pasarile si o vulpile earu mai bogate decat El. Pasarile au cuiburi, vulpile vizuini, Fiul omului nunare unde isi pleca capul.
    Domane trezeste Ti Tu biserica si nu o lasa mancata de lupi rapitori.

  23. Adrian zice:

    La capitolul discutii civilizate… sa mai asteptam sa dea rod Duhul Sfant in noi, ca nu prea se vad „nici schimbare nici umbra de mutare”… La o privire sumara ai zice ca Isus a venit sa cladeasca biserica lui baptista! pe acest blog, diferentele sunt abordate la rang de grave erezii. Mai ramane sa fie pus un banner cu apel la recrutare pentru cruciada impotriva celorlalti… nu conteaza cum se cheama, important ca nu sunt 100% ca noi…
    Trist!

  24. Balam-uk zice:

    Vă rog să mă corectaţi dacă logica mi-e cavernoasă: conform poziţiei Dr. Gheroghiţă, la care subscriu personal, teologic vorbind Proclamaţia şi toate rezultatele sale (Străjerii se includ aici, nu?) sunt o erezie. Dr. Iosif Ţon s-a alăturat Străjerilor ba chiar le argumentează teologic poziţia. Ce este atunci, din punctul de vedere teologic formulat de Dr. Gheorghiţă, Dr. Iosif Ţon ?

    • Marius David zice:

      Radu este un gentleman desavirsit. Nu va pune etichete.

      • Balam-uk zice:

        Tocmai, e de la sine înţeles şi nu etichetele contează până la urmă ci scopul final, acceptarea evidenţelor. Sper ca nimeni să nu posteze etichete în acest segment, spre a-i fi păstrată curăţenia. Dar sper de asemenea că cititorii nu se vor opri numai la a admira eleganţa unui om ci şi miezul argumentului său şi, cel mai important, vor aplica principiile lui în teologia şi până la urmă teleologia lor…

  25. Revival zice:

    **************************************************************
    *****NU MA MAI STERGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE*****
    **************************************************************
    Evrei 5:12 În adevăr, voi, care de mult trebuia să fiţi învăţători, aveţi iarăşi trebuinţă de cineva să vă înveţe cele dintâi adevăruri ale cuvintelor lui Dumnezeu şi aţi ajuns să aveţi nevoie de lapte, nu de hrană tare. iosua 1 cu 8 Cugeta… acolo cuvantul in original este „haga”… a medita, a murmura…
    Cat despre lupta, desigur ca avem de luptat impotriva firii pamantesti, dar Scriptura spune: „dar dacă, prin Duhul, faceţi să moară faptele trupului, veţi trăi.”
    Romani 8:1,2 ”Acum, dar, nu este nicio osândire pentru cei ce sunt în Hristos Isus, care nu trăiesc după îndemnurile firii pământeşti, ci după îndemnurile Duhului.
    2. În adevăr, legea Duhului de viaţă în Hristos Isus m-a izbăvit de legea păcatului şi a morţii.” Omul este liber de pacat din momentul nasterii din nou! alegerea e a lui. fiecare pacat il face cu vointa! Asa ca nu are nimeni scuza ca a fost biruit de pacat! Ci doar a raspuns poftei de care era atras. Iacov.1.14.” Ci fiecare este ispitit, când este atras de pofta lui însuşi şi momit. 15. Apoi pofta, când a zămislit, dă naştere păcatului; şi păcatul, odată făptuit, aduce moartea.” Dumnezeu sa va binecuvinteze si sa stiti ca noi va iubim. Asa ca aceasta este tinta spre care ne indreptam, sa devenim ca El, Capetenia si Desavarsirea credintei noastre! si sa ţinem cu tarie mărturisirea nădejdii noastre, căci credincios este Cel ce a făcut făgăduinţa.Evrei 10:23 ….(marturisire – proclamatie, declaratie MĂRTURISÍ, mărturisesc, vb. IV. 1. Tranz. A declara, a relata, a spune, a susține. ♦ Spec. A face o depoziție în fața unei instanțe. ♦ (Înv.) A propovădui, a predica o credință, o învățătură morală. 2. Intranz., Tranz. A dovedi, a adeveri, a proba. 3. Tranz. A recunoaște (ca adevărat); a admite, a accepta. 4. Tranz. A spune deschis, a da pe față, a arăta fără ocol. 5. Tranz. și refl. A (se) destăinui. ♦ Refl. A se spovedi. ♦ Tranz. (Despre duhovnici) A primi spovedania cuiva; a spovedi. – Din sl. marturisati.
    Sursa: DEX ’98 | Adăugată de RACAI | Greșeală de tipar | Permalink )
    Daca mai aveti nelamuriri puteti sa ma intrebati… sunt de la RÂUL VIEŢII! 🙂
    **************************************************************
    *****NU MA MAI STERGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE*****
    **************************************************************

    • Marius David zice:

      NU MAI ŞTEEEEERG! Vezi? A avut efect strigătul tău!
      Bun! Acum ai avut ceva de spus atît de important, Revival, încît să merite să nu şterg.

      DEX-ul?
      Sau cut and paste-urile din Biblie?
      ia un creion roşu şi înconjoară ideile tale apoi serveşte-ni-le calde

    • Cornel Tudorache zice:

      Eu as avea una singure.Si daca nu te superi,fi scurt si spune-ne(sau cel putin mie) ce ai vrut omule sa ne comunici cu multele rinduri scrise?
      Daca si alte comentarii ce ai dorit sa fie publicate semanau cu acesta foarte bine a facut Marius David ca nu le-a lasat pe blog.
      Si un sfat dela unul care are prea multi ani ca sa-si mai permita a pierde vremea inaintea unor comentariu care se cere el in sine comentat; gindeste totdeauna inainte de-a pune pe hirtie niste lucruri,fie ele si texte biblice,dar care n-au nici un cap sau coada,dor o insiruire de cuvionte.Multumesc frumos.

  26. Pingback: Evanghelia lui Isus sau Evanghelia lui Pavel ? | B a r z i l a i – e n – D a n

  27. Eduard Serediuc zice:

    Nu-l cunosc in profunzime pe pastorul Chris si nu pot sa garantez ca tot ce spune este incadrat in adevarul biblic. Ceea ce stiu clar este ca faptul ca o persoana face miracole si vindecari si Dumnezeu lucreaza prin acea persoana, nu inseamna ca Dumnezeu este neaparat si de acord cu caracaterul acelei persoane. Dumnezeu poate face miracole prin oricine pentru ca El iubeste pe oameni. Poate vorbi si printr-o magarita. Asa ca doar testul timpului va dovedi daca lucrarea si invatatura pastorului Chris sunt autentice sau nu. Asa cum Dumnezeu a dovedit in multe situatii (Todd Bentley, Mike Guglielmucci, Ted Haggard, etc)
    Pe de alta parte, cred ca in Romania, la general vorbind, se predica o evanghelie putin distorsionata si „legalista” si care nu aduce prea multa eliberare sau diferenta fata de sistemul ortodox condamnator. Eu propun niste intrebari sau subiecte de meditatie:

    1. Galateni 3:13 spune ca Cristos ne-a eliberat de sub blestemul legii, dar nu si de sub binecuvantarea legii. Deuteronom 28 descrie foarte in detaliu blestemele si binecuvantarile legii. Enumar doar cateva din binecuvantari care sunt extraordinare: sanatate, binecuvantare financiara, dusmanii vor fugi, libertate de datorii, vei fi cap si nu coada. In Exod 15:26, Dumnezeu spune ca vindeca pe cei care asculta de El.
    Dupa cum inteleg eu, conditia ca aceste binecuvantari sa fie ale noastre, a fost implinita de Isus, iar noi suntem in El. El a ne-a eliberat de blestemul legii, prin faptul ca a implinit toata legea si aceasta implinire sau neprihanire castigata de El, ne-a imputat-o noua celor care suntem nascuti din nou. Asta inseamna ca daca in vechiul legamant, cei ce tineau legea aveau asa promisiuni extraordinare, cu atat mai mult in noul legamant unde Isus a implinit toate legea, acele binecuvantari sunt ale noastre. 2 Cor. 1:20 spune ca toate promisiunile lui Dumnezeu sunt DA in El. Ce parere aveti asupra celor spuse aici?

    2. In legatura cu vindecarea, Isaia 53:4-5 pune pe acelasi loc suferintele si durerile noastre cu pacatele si faradelegile noastre. Isus a fost strapuns pentru ambele si le-a purtat pe ambele. De ce ne este asa de usor sa credem in ce priveste pacatele, dar in ce priveste vindecarea avem indoieli? Isaia 53:5 spune clar ca prin ranile Lui am fost tamaduiti. 1 Petru 2:24 spune ca prin ranile Lui am fost vindecati. Apoi Marcu 16:18 Isus spune ca unul din semnele ce vor insoti pe cei ce vor crede este ca isi vor pune mainile peste bolnavi si acestia se vor insanatosa. Eu inteleg bazat pe acest cuvant, ca in momentul in care ma confrunt cu un bolnav, Isus asteapta ca eu sa imi pun mainile peste el ca sa se insanatoseze. Asta implica faptul ca voia lui Isus este
    ca orice bolnav sa fie vindecat. Unii spun ca poate nu e voia lui Dumnezeu in situatia ta specifica sa fii vindecat, ci vrea sa te invete ceva prin boala sau are vreun plan misterios. Atunci eu intreb: daca voia lui Dumnezeu este sa fii bolnav in situatia ta specifica, de ce te mai duci la doctor sau iei medicamente ca sa te vindeci? Apoi mai intreb: care parinte de pe pamant intreg la minte ar vrea sa il invete pe copilul sau ceva dandu-i un cancer sau o sida sau o boala de orice fel? Daca noi ca tati pamantesti suntem asa, oare cum e Dumnezeu? Altii spun ca Dumnezeu este glorificat prin boala lor. Atunci eu spun: daca Dumnezeu este glorificat prin boala, atunci ar trebui sa avem toti boli ca Dumnezeu sa fie si mai glorificat.

    3. Ce facem cu urmatoarele pasaje biblice care mie mi-au dat batai de cap ani de zile? In Romania, in afara de comentarii si invataturi, nu prea am vazut intamplandu-se lucrurile specificate aici. Pasajele sunt urmatoare:

    Marcu 9:23 – In contextul vindecarii si eliberarii, Isus spune ca TOATE LUCRURILE sunt cu putinta celui ce crede. E o afirmatie foarte puternica. TOATE LUCRURILE include TOATE LUCRURILE la care te poti gandi. Eu nu gasesc explicatie la versetul asta decat in contextul in care cineva crede evanghelia deplina, nu doar o evanghelie care ne iarta pacatele pana la urmatorul pacat si ne scapa de iad. Evanghelia e mult mai mult decat atat. Evanghelia e menita sa anuleze toate efectele intunericului aduse prin Adam. Si acestea sunt: moartea fizica si vesnica, pacatul si condamnarea, boala, saracia. Nu inseamna ca noi trebuie sa cautam aceste lucruri si nu persoana lui Isus. Dar toate aceste lucruri sunt cuprinse in persoana Domnului Isus, in evanghelia harului.

    Marcu 11:24 – Aici spune ca ORICE LUCRU veti cere, cand va rugati, sa credeti ca l-ati si primit si-l veti avea. Acest pasaj este in contextul blestemarii si uscarii smochinului.
    Eu intreb: ce mare chestie spirituala a realizat Isus prin blestemarea si uscarea unui biet smochin? Era un ORICE LUCRU. Iarasi este o afirmatie dura, la care nu prea auzit comentarii. ORICE LUCRU implica ORICE LUCRU.

    Ioan 14:12-14 – Iarasi sunt niste afirmatii „frustrante” pentru mine pe care nu le vad intamplandu-se in Romania, ci numai in alte parti. v12 spune ca cine crede in El, va face lucrarile Lui, ba chiar mai mari. v13 spune ORICE veti cere in Numele Meu, voi face.

    Efeseni 1:20-22 spune ca Isus a fost inaltat in locurile ceresti deasupra oricarei domnii, stapaniri, puteri, dregatorii, orice NUME care se poate numi, nu numai in VEACUL ACESTA (al nostru) dar si in cel viitor. EL i-a pus TOTUL sub picioare si L-a facut cap peste biserica care este trupul Lui. Acum eu intreb: daca Isus are totul sub PICIOARE, El este capul Bisericii, biserica este trupul Lui, iar noi suntem in Cristos, ASTA NU INSEAMNA ca TOATE LUCRURILE SUNT SI SUB PICIOARELE NOASTRE CA SI CREDINCIOSI? Afirmatia este intarita si de Efeseni 2:6 care spune
    chiar ca ne-a inviat impreuna cu Cristos, si ne-a pus sa sedem IMPREUNA in locurile ceresti, deasupra tuturor lucrurilor. Asta s-a intamplat la convertire si in prezent orice credincios este in aceasta pozitie de autoritate.

    1 Ioan 4:17 spune „Cum este EL, asa suntem si noi in lumea aceasta”. Cum este Cristos, asa suntem si noi credinciosii in lumea asta. De asta a spus Isus, ca e mai bine ca El sa plece si sa vina Duhul Sfant, pentru ca atunci vor fi mai multi „Cristosi” – crestini pe pamant plini de Duhul Sfant care sa faca aceleasi lucrari ca si El, ba chiar mai mari. Altfel, nu inteleg LOGIC cum poate sa fie mai bine cu Duhul Sfant decat cu Cristos. Pentru ca daca Cristos ar fi aici pe pamant azi, nu stiu daca ar fi ceva cu care sa se confrunte si El sa nu rezolve.
    Si noi putem face aceste lucruri, nu datorita sfintirii noastre si nu bazat pe sfintirea noastra, ci exclusiv pe ceea ce a facut Cristos la cruce si pe neprihanirea pe care El a castigat-o si ne-a imputat-o noua. El a devenit pacat, ca noi sa devenim neprihaniti ACUM. Asta nu inseamna ca un copil al lui Dumnezeu trebuie sa neglijeze sfintirea si lupta cu pacatul. Pacatul trebui supus si infrant prin puterea harului lui Isus.
    ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
    Nu ii tin partea pastorului Cris sau a lui Benny Hinn sau Oral Roberts. Dar haideti sa recunoastem faptul ca si la pastorul Chris si la Benny Hinn si la Oral Roberts si la Peter Youngren si la multi altii se intampla si lucrurile reale, vindecari si miracole reale. Da, sigur lucrurile autentice se vor amesteca intotdeauna si cu lucruri false, omenesti, exagerari si emotionalisme. Vezi si miscarea din Toronto si miscarea lui Todd Bentley, etc. Pentru orice lucruri de valoare, vor exista intotdeauna si falsuri. Nu vom vedea niciodata hartie igienica falsa, ci doar bani falsi.
    Dar in loc sa spunem ca lucrurile astea nu se mai intampla astazi si sa ponegrim pe cei care fac astfel de lucruri prin puterea lui Dumnezeu si azi, sau sa afirmam ca unele locuri sunt prea grele spiritual sau blestemate cum se afirma despre Iasi cu cateva saptamani in urma, sau ca ortodoxismul este prea puternic si influent in Romania, in loc de toate acestea, sa vedem daca nu cumva este ceva in neregula cu evanghelia pe care o predicam.

    • Eduard Serediuc zice:

      Mai adaug ceva vis-a-vis de vindecare: daca Dumnezeu L-a dat si L-a sacrificat pe singurul Lui Fiu, tot ce a avut mai scump pentru noi, si nu vrea sa ne dea vindecare in orice caz, atunci inseamna ca vindecarea si binecuvantarea financiara (suficienta) sunt mai pretioase decat Isus, ca deja pe Isus L-a dat pentru noi, dar celelalte lucruri nu ni le da.

    • Marius David zice:

      Draga Eduard, la toate acestea ţi s-a răspuns deja, dacă citeşti comentariile legate de această serie de postări.
      Tocmai am spus, evanghelia predicqată de aceştia este o evanghelie falsă.
      Citeşte încă o dată scripturile.
      Miracolele „reale” nu mă impresionează şi nu sînt un semn al credincioşiei şi ortodoxiei credinţei lor, nici măcar un semn al mîntuirii, Matei 7 ne arată clar că poţi face minuni şi să fii recunscut de Domnul.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.