Ne mîntuie botezul?

Un prieten bun îmi scrie:

Ce înţelegi din asta?

1Pe 3:21  ὃ καὶ ὑμᾶς ἀντίτυπον νῦν σώζει βάπτισμα, οὐ σαρκὸς ἀπόθεσις ῥύπου, ἀλλὰ συνειδήσεως ἀγαθῆς ἐπερώτημα εἰς Θεόν, δι᾿ ἀναστάσεως ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ,

1Pe 3:21  Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuieşte astăzi şi pe voi, nu ca ştergere a necurăţiei trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, (BOR)

1Pe 3:21  Icoana aceasta închipuitoare vă mîntuieşte acum pe voi, şi anume botezul, care nu este o curăţire de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos, (COR)

„problemele sunt mari la acest text”, scrii tu. De aceea nici nu m-am multumit sa bâjbâi cu explicatiile din alte surse.

Ma întrebi CE anume ma „arde” în acest verset:

  1. în primul rând acel „va mântuie”; daca chiar mântuie, atunci de ce anume si mai ales cum te mântuie un ritual, fie el chiar si „un raspuns al unui cuget curat spre Dumnezeu prin învierea lui Isus Hristos din morti”. Ori pâna când?
  2. în al doilea rând – si legat de primul punct – de ce, o data ce cugetul a fost curatat, ar mai fi nevoie de un „alt raspuns”, de data aceasta ritualic? – adica simbolic!
  3. nu în ultimul rând (dar ma opresc aici deocamdata), de ce raspunsul neofitului ar tine neaparat de învierea lui Isus Hristos din morti? – fiindca au mai fost curatati si au mai raspuns si altii lui Dumnezeu înainte de învierea lui Hristos etc.

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Întrebările lui Ghiţă, Biserica Baptista, Dezbatere, Greaca, guest post, Meşteşugăreşti, Periegeza, Pt. studenţii mei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Ne mîntuie botezul?

  1. Cristi Jugariu zice:

    Poate ar trebui mers pe directia ca botezul in apa presupune intrarea intr-o comunitate. Botezul, ca ritual, nu a fost inventat de crestini, si nici macar de iudei. El se practica si la alte popoare si religii in diverse forme. Si atunci daca Petru spune ca botezul – aceasta icoana inchipuitoare va mantuieste pe voi acum, dincolo de marturia unui cuget curat, nu tine cumva si de intrarea mea intr-o comunitate mantuitoare? De intrarea in comunitatea lui Cristos? In Biserica? Pentru ca daca se respecta Matei 18, Biserica are (ar trebui sa aiba) un rol mantuitor asupra mea, atat timp cat accept confruntarea.

    Eu asa cred ca botezul are un rol mantuitor, daca prin acest act (simbol, icoana, etc) ma dau de bunavoie in grija comunitatii si comunitatea se angajeaza prin botezarea mea sa imi poarte de grija. Ii responsabilizez pe ceilalti prin acest „da” al meu, si ei se responsabilizeaza fata de mine.

  2. Phileo zice:

    „Acum si pe voi va mantuieste imaginea acesteia , botezul care … este cererea (implorare) catre Dumnezeu pentru o constiinta buna prin Isus Hristos cel inviat.”

    Este corecta o asemenea traducere? Pentru mine mi se pare mult mai logica decat cea a lui Cornilescu din care nu prea se intelege mare lucru.

    Adica asa cum cele 8 persoane au fost mantuite prin arca lui Noe asa ne mantuieste pe noi acuma botezul care este o cerere pentru o constiinta buna = pocainta.

  3. titirez zice:

    Cel mai probabil răspunsul meu va fi naiv.
    (Nu răspund neapărat la cele 3 întrebări).
    Cu siguranţă, cine a fost mântuit, iertat, adus în Harul lui Hristos, este încă în această stare în momentul botezului.
    Mântuirea este şi un proces pe durata vieţii.
    Ştim că botezul este un act de ascultare faţă de Domnul Isus, botezul fiind o poruncă a Lui.
    Botezul nu curăţă de păcate, dar este un pas obligatoriu ca şi ascultare de Domnul Isus în procesul mântuirii, care a început o dată cu pocăinţa.
    Privind la aceste afirmaţii, nu „capătă sens” versetele? Pentru mine, da.

  4. naomi zice:

    Boetezul in sine fara acceptarea si marurisirea ca Domn si Manuitor in viata individului este doar o baita buna.
    Botezul este actul ascultarii si supunerii fata de divinitate, actul „umilinte”, zdrobirii eului inaintea Celui care a muri pe cruce. Naman a avut nevoie de supunere, ascultare si umilire inainte de a fi vindecat.
    Botezul este: scufundarea -moartea omului vechi si ridicarea -invierea omului nou in Isus Cristos.
    Cam asta a insemnat pentru mine, in mare…..

    De este necesar botezul? Pentru ca este o porunca a Domnului nostru Isus Cristos:”Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. ”
    Domnul insasi a fost botezat.

  5. claurarau zice:

    Întâi de toate sacramentul botezului în apă este „semn şi pecete” a mântuiri. Semnul exterior care la botez este apa arată spre realităţile interioare. Deci „Icoana aceasta închipuitoare vă mântuieşte acum pe voi, şi anume botezul, care nu este o curăţire de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos”. Deci botezul nu ne curăţeşte de întinăciuni trupeşti ci arată spre realitatea interioară a spălări pe care Dumnezeu a făcuto deja în candidatul la botez, astfel semnul exterior indica spre realitatea interioară. Şi pe urmă toate acestea sunt pecetluite cu învierea lui Hristos.

  6. Nicu Oros zice:

    Botezul copiilor? Sau a oamenilor maturi?
    Botezul nu mantuie pe nimeni.

    Actiunea umana: credinta si pocainta. Actiunea lui Dumnezeu: regenerarea(nasterea din nou). Adica mintuirea. Expresia publica a acestui fapt este prin simbolistica BOTEZULUI!!! Botezul este doar un simbol a ceea ce s-a intamplat in viata credinciosului.

  7. Pomisor zice:

    Botezul ca ceremonie sau ca semnificatie (realitate spirituala) mantuie?

    Botezul ca ceremonie nu are putere in sine sa mantuiasca pe nimeni dar daca el este un simbol (o marturisire publica) a faptului ca respectiva persoana: 1)nu mai doreste sa traiasca pentru ea ci pentru Isus Hristos recunoscandu-L ca Domn si Mantuitor, 2)si ca viata ei sa fie o reflectare a modului in care a trait Domnul Isus, atunci aceasta REALITATE spirituala invizibila, devenita vizibila prin ceremonia botezului (plus o viata in conformitate cu aceasta marturisire), mantuieste respectiva persoana…

    Eu asa inteleg acest verset…

  8. dumnezeueateu zice:

    Va referiti la botezul la maturitate? Sau la ala absurd de la cateva luni?
    In orice caz, cred ca e o exagerare chiar si la nivel teologic sa zici ca mantuie ceva, oare dumnezeu nu stie daca esti credincios sau nu fara sa te uzi?
    Eu zic ca e important doar ca ritual social, pentru ca ceilalti sa te accepte in mijlocul lor cu toate bunele si relele.
    E ca un fel de antivirus, daca nu vrei sa te uzi inseamna ca esti spyware si trebuie sa fii eliminat.

    • naomi zice:

      Nu te uda Dea stai uscat, noi te acceptam si asa. 🙂

    • Claudiu Lupu zice:

      Bravo, DEA!
      Aşa este, ai intuit foarte bine (dacă nu cumva ai ştiut deja, dar ai trişat 🙂 ), actul botezului este foarte important pentru comunitate.
      Dar, are şi pentru cel botezat semnificaţii extrem de importante:
      scufundarea = îngropare, moarte faţă de „omul cel vechi”;
      ridicarea = învierea la o viaţă nouă „ascunsă în Cristos”
      Romani 6:6: „Ştim bine că omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El, pentru ca trupul păcatului să fie desbrăcat de puterea lui, în aşa fel ca să nu mai fim robi ai păcatului;
      7  căci cine a murit, de drept, este izbăvit de păcat.
      8  Acum, dacă am murit împreună cu Hristos, credem că vom şi trăi împreună cu El,
      9  întrucît ştim că Hristosul înviat din morţi, nu mai moare: moartea nu mai are nici o stăpânire asupra Lui.
      10  Fiindcă prin moartea de care a murit, El a murit pentru păcat, odată pentru totdeauna; iar prin viaţa pe care o trăieşte, trăieşte pentru Dumnezeu.
      11  Tot aşa şi voi înşivă, socotiţi-vă morţi faţă de păcat, şi vii pentru Dumnezeu, în Isus Hristos, Domnul nostru.”

      Este limpede că apostolul Pavel foloseşte aici un limbaj figurativ, foarte bine exprimat prin simbolistica actului botezului.
      Vezi şi

      2 Timotei 2:11: „Adevărat este cuvântul acesta: dacă am murit împreună cu El, vom şi trăi împreună cu El.”

    • romuluss zice:

      nici nu iti poti da seama ce util mi se pare sfatul tau 😀 😀 😀

  9. alex zice:

    Dincolo de botezul ca simbol, sau ca ritual, eu văd şi botezul ca eveniment. Printre altele, rolul unui eveniment este acela de a fixa în memoria participanţilor un moment important, aici, momentul mărturisirii publice a credinţei în jertfa mântuitoare a lui Cristos. Prin actul botezului beneficiezi de un reper al integrării în Trup. Cât priveşte partea cu mântuirea, … un alt verset ciudat ar fi Mc.16:16 Cine va crede si se va boteza va fi mantuit; dar cine nu va crede (şi nu mai apare conditia botezului) va fi osandit.

    Marturisirea are un rol important ne spune Pavel in Rom 10:9+10. Daca marturisesti deci cu gura ta pe Isus ca Domn si daca crezi in inima ta ca Dumnezeu L-a inviat din morti, vei fi mantuit. Caci prin credinta din inima se capata neprihanirea, si prin marturisirea cu gura se ajunge la mantuire,- or botezul fixeaza tocmai acel moment in care credinţa devine manifestă prin mărturisirea de care trebuie să ne ţinem toată viaţa.

    Ca şi excepţie- avem exemplul tâlharului de pe cruce care recunoaşte domnia lui Cristos şi primeşte făgăduinţa mântuirii, şi ataţia alţii care pe patul de moarte au avut harul de a se pocăi.

    Suntem mântuiţi din iniţiativa Tatălui prin jertfa lui Cristos şi prin păstrarea în har lucrată de Duhul Sfânt.

    • Vasilis zice:

      Mi-a placut comentariul tau si subscriu la ideea ca botezul e o marturisire esentiala necesara mantuirii!
      Botezul mantuie orice ar spune unii sau altii. Mantuire inseamna salvare iar un crestin poate fi salvat de mai multe lucruri nu doar de la pierzare vesnica.

      Botezul e mai mult decat un simbol. Prea l-au simbolisit protestantii ca sa fuga de eroarea catolica.
      Botezul e marturia unui cuget curat ce se identifica cu Cristos in moartea si invierea Lui.
      Dupa cum doi tineri isi marturisesc dragostea lor inaintea ofiterului starii civile si primesc certificat de casatorie, la fel credinciosul isi marturiseste dragostea inaintea oamenilor, ingerilor si demonilor ca e a lui Cristos.
      Botezul poate fi comparat cu acest certificat de casatorie.
      Nu o bucata de hartie face ca doua persoane sa fie casatorite ci dragostea lor care in cele din urma este exprimata inaintea altora.

      Prin botez eu am marturisit oamenilor si dracilor ca-s al lui Cristos, ca am murit in El fata de pacat, am inviat in El si traiesc pentru Dumnezeu.
      Cand Satana vine si ma acuza ca n-am scapare de pacat ii raspund ca in Cristos am murit fata de pacat. De asemenea ii spun ca dupa cum moartea nu l-a putut tine legat pe Cristos nu ma poate tine nici pe mine legat de pacate, de indoieli, de necredinta.
      In felul acesta sunt mantuit, sunt salvat de toate acuzele Acuzatorului si-L laud pe Dumnezeu pentru aceasta mantuire! Dumnezeu a invins uriasii inaintea mea, trebuie doar ca prin credinta si prin puterea Duhului Sfant sa iau tara in stapanire!

      Apocalipsa 12:10-11
      10.”Acum a venit mantuirea, puterea si imparatia Dumnezeului nostru si stapanirea Hristosului Lui; pentru ca parasul fratilor nostri, care zi si noaptea ii para inaintea Dumnezeului nostru, a fost aruncat jos.

      11. Ei l-au biruit prin sangele Mielului si prin cuvantul marturisirii lor, si nu si-au iubit viata chiar pana la moarte.

  10. michael zice:

    botezul este o extensie a unei realitati spirituale din viata credinciosului. nu mantuieste, dar fiind o porunca este obligatoriu sa fie respectata. este si un semn, un sigiliu al regenerarii in Cristos, o marturisire a unirii cu Cristos. singurul lucru comun cu bisericile istorice este ca botezul marcheaza separarea de lume si intrarea in Biserica lui Cristos. nu pot fi de acord cu botezul copiilor mici. sa faci asa ceva echivaleaza cu a pune caruta inaintea boilor. ne putem da seama usor de ce in acest caz drumul „copilului botezat” este atat de intortocheat si nu are traseu comun cu acea „cale stramta” de care vorbeste Isus.

  11. Homo Baptisticus zice:

    Dumnezeu mantuie, prin acceptarea jertfei Fiului Sau, acceptare demonstrata public prin actul botezului la varsta maturitatii! Acestea fiind zise, sper ca este limpede ca botezul nu mantuie dar nici nu este optional. De asemenea, asa cum mpetric a observat foarte prompt, pentru noi baptistii, botezul nu este in nici un caz sacrament.

    • Phileo zice:

      „acestea fiind zise, sper ca este limpede ca botezul nu mantuie”

      Daca textul spune ca mantuie de ce zici ca e limpede ca nu mantuie?

  12. Gabriel Băloi zice:

    Cîteva cuvinte despre VOCABULA omenească contemplativă a principiului divin al mîntuirii din 1 Petru 3:21, imperfectă în medierea discursivă.

    – Formulările echivoce , care sunt , deseori , piatra de încercare a spiritului nostru , reprezintă dovada incapacităţii omului de a fi perfect în exprimare şi , în genere , în orice altă acţiune din orice alt domeniu.
    Am cumpărat anul trecut o lucrare despre Mircea Eliade privitoare la „anii tulburi 1932-1938” unde este redat următorul îndemn eliedian : „Să nu încerci niciodată să faci un lucru perfect ( cu referire la o lucrare scrisă). Fă-l doar cît de bine poţi , şi publică-l !”. Şi avea dreptate omul !

    Cuvîntul Lui Dumnezeu este PERFECT în esenţa Lui , dar rostirea Lui devine imperfectă fiindcă e mijlocită prin vocabulistica omenească. În rostirea omenească (mă refer strict la aspectul cuvintelor şi nu al esenţei sau adevărurilor dorite a fi exprimate) există şi spirit sau însufleţire omenească , adică pămînteană ( aici nu mă refer la duhul lumesc cel fără de Dumnezeu sau contrar Lui Dumnezeu , ci la natura proprie pe care o configurează înseşi aceste dimensiuni ale existenţei noastre pămînteşti).

    Lumea aceasta , pe care noi o numim „realitate obiectivă” ( ciudat fapt ! , deşi realitatea noastră e mai mult personală decît obiectivă ) , nu are capabilitatea să ridice faptele sale şi nici măcar o acţiune la nivelul impersonalităţii realităţii obiective.
    Ca să ne apropiem un pic de semnificaţia „realităţii obiective” a existenţei noastre ar fi mai bine s-o numim „realitate personală-obiectivă” , fiindcă ea nu denotă exactitate în procesul de reflectare a realităţii transcendentale.

    Aşadar , VORBIREA omenească este o realitate personal-obiectivă care nu poate exprima o idee în mod exhaustiv ( fiindcă nu deţinem vorbirea transcendentală ) şi , mai ales , nu poate exprima exhaustiv un fapt ce are caracter resortisant ceresc.
    Nici DOVEZILE , din orice domeniu , nu pot fi realizate în mod exhaustiv , ci ele se administrează , în scopul concluzionării , potrivit principiului SUFICIENŢEI.

    FAPTUL nostru şi IDEEA tratată , acum şi aici în aceste condiţii , nu sunt acte complete , ci abordări suficiente , făcute să genereze efecte sau concluzii SUFICIENTE.
    Din perspectiva aceasta – a teoriei suficienţei – se poate vorbi despre relativismul realităţii noastre personal-obiective ( iar nu cum îl răstălmăcesc unii încercînd să aducă relativismul asupra existenţei sau asupra Realităţii Obiective a Lui Dumnezeu ).

    – Deci , fie că eşti apostol sau un alt om de lume , scrisul sau comunicarea ta nu poate îmbrăca FORMA perfectă.
    VORBIREA omenească , în speţă cea a apostolului din 1 Petru 3 : 21 , însufleţită şi inspirată , nu poate fi foarte parcimonioasă în contemplarea apostolului asupra salvării sufletului omenesc tocmai datorită dimensiunii spirituale imense a MÎNTUIRII; apostolul inspirat are în minte CONTEMPLAŢIA principiului divin mîntuitor şi , în acest context DISCURSIV , raţionează finalitatea mîntuirii amintind CARACTERUL SOLEMN al mîntuinţei , întărit şi desăvîrşit prin parafarea botezului.
    Adică , BOTEZUL , ca act solemn al faptului mîntuirii , ESTE UN ACT AL MÎNTUIRII.
    Sau , BOTEZUL este AL MÎNTUIRII , iar nu mîntuirea este a botezului. Nu te mîntuieşti fiindcă te-ai botezat , ci te botezi fiindcă ai fost mîntuit.

    Acest text din 1 Petru 3:21 , ce prezintă o confuzie doar aparentă , este un ACT DE RUMINARE SPIRITUALĂ , aşa cum mai există în vorbirea apostolică contemplativă.
    În trăirea înaltă în realitatea Lui Dumnezeu apostolii au ajuns la o formă , la fel de înaltă , de cunoaştere a esenţelor divine , iar aceste esenţe sunt contemplative (privesc direct finalitatea lucrurilor) şi non-discursive.
    Cunoaşterea directă a Lui Dumnezeu ( cunoaştere care VIZIONEAZĂ adevărul – deci e O STARE de cunoaştere ) este eliberată de intermedierea sau mijlocirea raţionamentelor. Într-o astfel de stare PRINCIPIUL DIVIN este FOARTE GREU DE MEDIAT cu ajutorul vocabulelor.
    Parcă-l văd pe apostol supra-încărcat de tensiunea anilor trăiţi împreună cu Cristos şi participînd la tot traseul suferinţelor Domnului , şi , după toată această VIZIONARE , pe care începuse s-o povestească unor simpli oameni , le spune acuma , după tot chinul trăit de Mîntuitor , că vouă nu v-a mai rămas decît această ICOANĂ ÎNCHIPUITOARE MÎNTUITOARE , care este botezul , fiindcă doar el mai poate grăi despre moartea şi învierea Mîntuitorului la care trebuie să participaţi şi voi public, condiţie în care vă mîntuiţi.

    Acesta e excedentul sau supra-încărcarea spirituală a discursului înalt , contemplativ de finalitate a faptului mîntuirii.

    – În privinţa lucrurilor de importanţă extremă ( cum e mîntuirea sufletului ) Dumnezeu , avînd în vedere CONDIŢIILE noastre RELATIVE DE EXISTENŢĂ (adică , faptele noastre şi puterea noastră RELATIVĂ de exprimare ) a dorit să asigure cîteva chestiuni importante prin porunca BOTEZULUI :
    1. să atenţioneze părţile implicate în Actul Noului Legămînt asupra importanţei deosebite a acestui act solemn , care atestă (prin botez ) fără echivoc ANGAJAREA IDENTITĂŢII unei persoane în Noul Legămînt. Cu identitatea nu te joci , ea trebuie să fie autentificată , certă , prin actul public al botezului , al propriei declaraţii şi al martorilor asistenţi , şi nu relativă ( adică , nu poate rezulta din fapte implicite ) , fiindcă urmează JUDECATA şi trebuie să ai DOVEZI CERTE privitoare la identitatea persoanei , iar răspunderea se face „ex contractu” ( adică se angajează din Legămîntul încheiat sau neîncheiat de către fiecare om );
    2. Dumnezeu a căutat să se asigure de LIBERTATEA şi CERTITUDINEA CONSIMŢĂMÎNTULUI dat de către fiecare om în parte , care s-a angajat în Legămînt;
    3. A stabilit şi UN CONTROL AL SOCIETĂŢII ŞI AL BISERICII asupra omului deţinător de Act Nou Testamental , FIINDCĂ Actul acesta al încheierii Noului Legămînt e atît de important încît el DEPĂŞEŞTE INTERESELE OMULUI ANGAJAT ÎN EL. De-aia se face în FORMA SOLEMNĂ a AUTENTIFICĂRII prin BOTEZ public. E grăitor de VIAŢĂ şi de MOARTE – lucruri mari cu care se va confrunta omenirea.
    Viaţa şi moartea sunt realităţi care trebuiesc strigate prin toate posibilităţile de exprimare.

    Cunoscîndu-ne Dumnezeu cum suntem noi oamenii , El „nu şi-ar fi permis” să procedeze cu noi fără un ACT CLAR ŞI NEECHIVOC , care e tocmai BOTEZUL , fiindcă , repet , JUDECATA nu se poate face pe baza unor acte aparente , neexplicite , sau doar pe temeiul unor prezumţii care se desprind din fapte şi raţionamente implicite, CI doar pe baza ACTULUI DOVEDIT , PROBAT , cu parafa scufundată în apa botezului şi în prezenţa MARTORILOR pămînteni şi nepămînteni.
    Astea sunt PROBE veritabile şi SUFICIENTE pentru ca să poată începe judecata.

    Cam aşa văd eu condiţia botezului.
    Dacă am excedat în anumite divagări , e de vină şi fondul muzical , pe care am scris aceste rînduri , al Concertului de pian Nr.1 , Op.40 , II. Andante , de Giuseppe Martucci !!!
    E copleşitor , iar cuvintele mele sunt imperfecte !

  13. gusti zice:

    Sa incercam o parafrazare a textului. Aceasta, adica salvarea oferita lui Noe, este o icoana inchipuitoare despre mantuire, asa cum este botezul (sau un fel de ascundere- botez de mania divinitatii) care nu este o spalare de intinaciunile trupesti cum pare prin acea imbaiere, ci cum stim toti este o marturie a unei minti schimbate.

  14. Adinel zice:

    Marcu 16:16
    Cine va crede şi se va boteza va fi mântuit; dar cine nu va crede va fi osândit.

    „Pocăiţi-vă”, le-a zis Petru, „şi fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veţi primi darul Sfântului Duh. (Faptele Apostolilor 2:38)

    Evanghelia după Matei, Cap.3
    13 Atunci a venit Isus din Galileea la Iordan, la Ioan, ca să fie botezat de el.
    14 Dar Ioan căuta să-L oprească. „Eu”, zicea el, „am trebuinţă să fiu botezat de Tine, şi Tu vii la mine?”
    15 Drept răspuns, Isus i-a zis: „Lasă-Mă acum, căci aşa se cade să împlinim tot ce trebuie împlinit.” Atunci Ioan L-a lăsat.
    16 De îndată ce a fost botezat, Isus a ieşit afară din apă. Şi în clipa aceea, cerurile s-au deschis, şi a văzut pe Duhul lui Dumnezeu coborându-Se în chip de porumbel şi venind peste El.
    17 Şi din ceruri s-a auzit un glas care zicea: „Acesta este Fiul Meu preaiubit în care Îmi găsesc plăcerea.”

    1 Ioan 4:13
    Cunoaştem că rămânem în El şi că El rămâne în noi prin faptul că ne-a dat din Duhul Său.

    Romani 8:9
    Voi însă nu mai sunteţi pământeşti, ci duhovniceşti, dacă Duhul lui Dumnezeu locuieşte în adevăr în voi. Dacă n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui.

    Nimeni nu se poate mântui fără a avea Duhul lui Dumnezeu. Şi dacă Duhul lui Dumnezeu se primeşte în urma botezului, atunci pentru mântuire este nevoie de botez. Care nu înseamnă stropire, ci scufundare. Care este mărturia unui cuget curat. Care este o mărturisire a Domnului Isus în faţa oamenilor şi în faţa norului de martori.
    Ioan botezătorul a afirmat că are trebuinţă să fie botezat. Domnul Isus, care nu avea nevoie de pocăinţă şi să fie botezat pentru iertarea păcatelor, a dat un exemplu botezându-se.
    Asta înţeleg eu şi asta mărturisesc.
    În altă ordine de idei, nu înţeleg foarte bine mântuirea tâlharului depe cruce. Dar cred că explicaţia este suveranitatea lui Dumnezeu care poate mântui pe cine vrea. Pe Enoh la ridicat la cer fără să fie botezat. Dar Enoh a umblat cu Dumnezeu. Tot aşa probabil că va mântui Dumnezeu şi pe cei care au trăit înaintea jertfei Domnului Isus, dar au fost credincioşi. Şi pe cei care s-au născut ortodocşi, sau în altă confesiune şi cărora nu le-a propovăduit nimeni botezul, dar au crezut şi au avut o inimă după placul lui Dumnezeu.
    Dar când Dumnezeu îţi arată o Cale clară şi sigură prin care să fii mântuit, de ce să te mai învârţi în jurul degetului şi să nu faci ce ţi se cere?

    Matei 7:21
    Nu oricine-Mi zice: „Doamne, Doamne!” va intra în Împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu care este în ceruri.

    Ioan 14:21
    Cine are poruncile Mele şi le păzeşte acela Mă iubeşte; şi cine Mă iubeşte va fi iubit de Tatăl Meu. Eu îl voi iubi şi Mă voi arăta lui.”

    1 Ioan 2:5
    Dar cine păzeşte Cuvântul Lui, în el dragostea lui Dumnezeu a ajuns desăvârşită; prin aceasta ştim că suntem în El.

    1 Ioan 5:3
    Căci dragostea de Dumnezeu stă în păzirea poruncilor Lui. Şi poruncile Lui nu sunt grele;

    Dacă oamenii credincioşi din vremea Vechiului Testament ar fi înţeles că voia şi porunca lui Dumnezeu este ca ei să se boteze, s-ar fi botezat.
    Dacă tâlharul de pe cruce ar mai fi avut posibilitatea s-ar fi botezat.
    Pe noi ce ne împiedică să împlinim botezul când ştim că asta este voia lui lui Dumnezeu? Filosofia? Nu degeaba în ochii lui Dumnezeu înţelepciunea lumii este nebunie.

  15. Adinel zice:

    De mântuit nu botezul mântuie.
    Probabil că vor fi destui botezaţi şi nemântuiţi.
    De mântuit mântuieşte Domnul Isus Cristos.
    Dar Domnul acesta care poate da mântuirea, ne cere să ne botezăm.
    Domnul Isus să ne ne dea înţelepciunea să împlinim poruncile Lui. Şi atunci vom fi mântuiţi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.