Astăzi într-o localitate din Bihor m-am întîlnit cu un alt doritor să meargă în tura noastră la Auschwitz. Ne găsise pe Facebook. Imediat am intrat în discuții despre biciclete, tipul de bicicletă, înălțime, setare etc.
Foarte importantă setarea corectă a bicicletei, în special a șeii, apoi a ghidonului și, nu în cele din urmă, a pedalelor. Șaua, mai ales pentru băieți, trebuie să fie la distanța potrivită de ghidon, nose down (neapărat!!!!) și cu protecție pentru prostată (de dorit).
De asemenea! FOARTE IMPORTANT! Pantaloni cu bazon, mai ales la ture mai lungi de 20 de km și ridicați-vă din șa în pedale la fiecare 30 de minute pentru cîteva minute. Pauzele după o oră de pedalat sînt, de asemenea, căldăros recomandate.
Cea mai comodă șa pe care am avut-o pînă acum a fost o Selle Italia, X0 (merge la cursiere și semicursiere), apoi un Shimano Kite Pro, pentru touring (Nishiki), Vetta pentru trekking (Univega), și neîntrecutele Brooks, care merg la orice. Investiția într-o șa bună este o investiție în viitor, credeți-mă! Cicliștii mă vor înțelege. Oricum, o șa din piele este de neîntrecut în trekking și touring. Pentru viteză și cursiere, da, carbonoasele și gelurile pot merge destul de bine. Citiți aici pe scurt și despre șei.
Și cel mai bun material în limba română pe care l-am găsit pe net.

sursa bicifix.blogspot.ro
Sursa AICI.
Eu nu recomand șaua perfect dreaptă!!! O înclinație nose down de 3 sau 4 grade este binevenită, la Colnago este înclinată chiar pînă la 7 grade. Azi și ieri și toată săptămîna trecută am făcut teste pe propria piele.
De ce? Iată un articol bun AICI despre posibilele probleme cauzate de o șa prost aleasă și prost reglată.







Pantalonii cu bazon ii recomand pe cei cu gel… la magazinele decatlon bazonul are culoarea portocalie…
Și eu la fel!
As face o clasificare a echipamentului in ordinea importantei:
1 casca
2 pantalonul
3 ochelarii
4 manusile
5 tricoul
6 pantofii
7 bidon apa
8 geaca vant (ploaie)
exact, stai ca vin cu o listă întreagă de MUSTuri, SĂ VEZI am ajuns la 44 de lucruri. 🙂
Wow! Abia astept 🙂
Pingback: Primele impresii despre Devron Zerga D 3 | Marius Cruceru
Pingback: Ce trebuie să știi, să ai și să faci pentru călătoria la Auschwitz cu bicicleta? Episodul 1 – AMR 14 | Marius Cruceru
Pingback: Ce trebuie să știi, să ai și să faci pentru călătoria la Auschwitz cu bicicleta? Episodul 2 (Ce trebuie să ȘTII?) – AMR 13 | Marius Cruceru