Este cineva care își dorește să încalece din nou un Tohan? Amintirile copilăriei vor reveni imediat cu roatele puțin în 8, cu ghidonul care trage puțin dreapta sau stînga, odată cu masivitatea bicicletei, lungimea enormă, șaua ultracomodă. Vă mai amintiți aceste biciclete. Aveam destul loc să pedalăm pe sub cadru, și atunci cînd frîna nu mai acționa, pentru că fie sărea lanțul, fie cauciucul care presa roata din față lipsea, puneam frînă cu piciorul între spițe sau cu talpa goală pe cauciuc.
Acest Tohan, prezentat AICI, a ajuns să îmi dea senzația pe care o ai atunci cînd conduci o mașină veche de epocă. Ceva în genul unui Cadillac negru.
După alte cîteva intervenții, Tohanul a ajuns să arate astfel:





Între timp bicicleta a apărut pe Freerider, ceea ce îi crește valoarea de obiect de colecție.
Și tot aici, pe freerider, puteți vedea cu ce seamănă Tohanul, cum au revenit modelele vintage și retro și asemănarea izbitoare dintre cadrul acestui model și Tohan.

sursa http://www.freerider.ro/
LATER UPDATE
Această bicicletă intră în licitație pentru suma de pornire de 660 ron (150 de euro, mare diferență față de cei aproape 1000 de euro pe care îi plătiți pentru ce vedeți mai sus pentru aproape aceleași senzație), exact atît ne este necesar pentru a face tricouri galbene, tricourile despre care este vorba AICI și, dacă suma va fi cumva mai mare, sper să ne ajungă pentru cîteva căști, absolut necesare într-o astfel de călătorie.
Sper ca în cel mai scurt timp să avem designul final al tricourilor.
Misiunea bate la ușă în circa două săptămîni și tricourile acelea ne sînt absolut necesare. Sper să mă despart de acest proiect de suflet în favoarea cuiva care va aprecia acest obiect de colecție și, de cîte ori se va plimba cu bătrînul Tohan, să își aducă aminte de Oltenia profundă, teritoriu care a fost acoperit cu urme de roți de bicicletă în ultimii 70 de ani și, pedalînd, să spună o rugăciune pentru noi.






Este o b icicleta fabricata la Tohani { unde se fabricau si …”altele ” } ce purta denumirea Carpati . Avea frana pe fata prin presiune iar pe spate prin actionarea in sens invers a pedalelor . Ingheta bicicleta cand actionai spatele !!! Am avut o astfel de bicicleta { ce apartinea de fapt copiilor strazii deoarece fusese cumparata prin ” subscriptie publica …voluntara ” prin ’60 la pretul de 700 de lei } si …chiar stiu despre ce este vorba : un adevarat Cadillac al bicicletelor romanesti asa cum foarte corect ati definit-o !
da, acolo se fabricau și arme, de ce să nu o spunem, la fel ca la Gugir, și ce dacă! Vorba aia… unchiu a furat compoenentle de la o mașină de cusut ca să o monteze acasă și cînd a montat-o …i-a ieșit un tun de 80mm
Soției mele îi plac numai acele biciclete cu frîna prin tracțiune inversă.
Și astăzi am mers cu ea, am făcut ultimul drum la Comunitatea Baptistă pentru ultima ședință.
M-au năpădit o grămadă de amintiri în acest fel.
Pingback: Tohan 1957 – licitație încheiată | Marius Cruceru
Pingback: Duminică – ultimii 30 de km (525), ultimele ore în șa (din 30) | Marius Cruceru