Impresii şi imagini după Drive Test Pegasuri

Mi-era dor de stat în aer liber cu prietenii. Am stat şi am discutat vrute şi venite. Nu ştiam nimic despre condamnări şi procese ieri. Abia cînd am ajuns acasă mi-am amărît sufletul. A fost o zi senină.

Această prezentare necesită JavaScript.

Fetele au pregătit mesele cu prăjituri, limonadă, cookies „cu psalmi”, băieţii au pregătit bicicletele şi arcurile. Cred că s-au perindat peste 30 de tineri de vîrsta lor şi tineri de vîrsta noastră prin faţa meselor cu dulciuri şi peste şaua pegasurilor. Spookie şi copiii ne-au făcut să rîdem cu lacrimi.

Ovidiu şi-a adus low-riderul lui pentru comparaţie cu Pegasurile. Camix a venit cu „împachetabila” ei. Mulţumiri lor şi în special colegului D.B. pentru arcuri.

Ne-am distrat, am rîs, dar la un moment dat mi-a rămas un nod în gît cînd a apărut domnul K.

– Ştiţi de ce am venit? Am atîtea amintiri rele…. am avut o copilărie grea… dar …. într-o zi bunica … ştiţi… ea ne-a crescut …. m-a dus la Crişul. Eu m-am oprit la biciclete. M-a întrebat: „Îţi place vreuna?”… „Da, asta…” i-am răspuns. „Ia-o!”, „Eh, bunică, nu se poate!”,  „Ba da, ia-o!”. A dat patru pensii pe ea. Era vreo 1900 de lei la vremea aia. Numai ca să mă facă fericit. Ştiţi, trei zile am dormit cu ea în cameră şi soneria era pe perna mea. Coboram de la etaj pe scări cu ea pînă jos. Mergeam şi patru copii călare pe ea….Acelea au fost zilele senine din copilăria mea.

L-am urmărit cu nodul în gît, un om de 1.80 şi peste 95 de kg aşezîndu-se gînditor pe Pegasul mic de 33 de ani apoi năpădit de amintiri.

Şi pentru asta s-a meritat tot evenimentul de ieri. Copii de 3 şi 7 şi 10 ani au intrat în schimb de amintiri cu părinţii lor, cu unchii şi prietenii părinţilor.

Cei născuţi după 1989 se uitau lung şi curios la bicicleta de 33 de ani, cu mare interes la Noul Pegas.

Primele impresii?

Deocamdată excelente!

Puncte pozitive:

– Bicicleta este uşor de condus, foarte manevrabilă, deşi este neaşpteptat de masivă. E o plăcere. Stai comod. Poţi călători pe ea zeci de km. zilnic.

– Estetic este impecabilă, chiar întoarce privirile altor biciclişti pe stradă şi nu numai. Culoarea turcoaz în combinaţie cu albul creează un mediu coloristic şi estetic pe care prezenţa la cravată sau papion călare pe şa devine şi mai interesantă, mai ales că este moda papioanelor 🙂 Cea mai mar distracţie? Să mergi în picioare pe ea. Este o senzaţie care nu se poate proba cu semicursiera MBK-Trainer pe care o deţin.

– Cele trei viteze?  O alegere excelentă, altfel dealul devine un duşman pentru o bicicletă peste 15 kg. Am testat-o pe dealurile din Felix. Problema este greutatea pedalantului, în rest…. la vale merge ca motocicleta.

– Frînarea foarte eficientă, frînarea în torpedo solicită mai puţin frînarea pe faţă. Şi dacă se face frînarea pe faţă nu există pericolul aruncării peste coarne tocmai din cauza poziţiei low-rider. Frînarea în torpedo la greutatea asta trebuie păstrată neapărat.

– Alegerea cu roatele de 26! Felicitări! Pe drumurile noastre 20 ar fi fost un chin.

– mînerele moi, comode, striaţiile asigură aerisirea palmei. Ar fi fost enervantă transpiraţia lipicioasă pe un plastic prost. Dotarea cu aer condiţionat, de asemenea, este o alegere bună 🙂

– şaua este mai lungă şi cuprinde orice „gabarit”.

Deocamdată nu există puncte „negative”. Hai să le spunem sugestii pentru băieţii de la Pegas.

1. Bicicleta este foarte grea şi înaltă. Este un avantaj pe drumurile noastre, dar…. urcatul la etajul 7 este un sport în sine. Coborîtul, la fel. Nu încape în niciun lift. Se poate uşuora? Nu ştiu. Cadrul de aluminiu? Ştiu că va costa mult. Ne gîndim la o variantă de lux pe mai mulţi bani la o altă clasă? Şa de piele, schimbător cu şapte viteze în butuc, cadru uşor de aluminiu etc.?

2. Vechiul defect al Pegasului vechi, dacă nu se găseşte o soluţie bună, bascularea coarnelor, va fi prezent curînd şi la celelalte biciclete. La mine a apărut. Vă gîndilţi la o soluţie inginerească de blocare a coarnelor? Blocarea în trei sau patru poziţii, spre exemplu, altfel ne vom simţi la fel ca şi la vechiul Pegas…. vom regla coarnele din mers :).  Pîrghia mare şi trasul de coarne la încordările pentru deal poate să vă basculeze sau să împingă coarnele în faţă şi în spate.

3. Piciorul de sprijin este foarte fragil pentru o asemenea bicicletă. Recomand un picior reglabil. Din pricina centrului de greutate raportat la punctul de sprijin bicicleta cade cînd este sprijinită fără întoarcerea coarnelor la maxim.

4. Grijă la transport. Probabil este vina băieţilor de la firma de transport. Bicicleta mea a venit cu trei zgîrieturi de toată frumuseţea. Ştiu că este distanţă de la Bucureşti la Oradea. Totuşi! Nimeni nu doreşte biciclete noi gata zgîriate. Pe mine nu mă deranjează, dar pe un copil care a aşteptat la rînd multă vreme o asemenea bicicletă, da!

5. Trusă de scule minimală. Bicicleta vine demontată, dar o trusă de scule minimală aşa cum venea Pegasul Modern şi Pegasul Kent. La varianta de lux ne gîndim la trusă de scule prinsă în faţă, de coarne, din piele, în asortare cu şaua? Ah, şi nu puneţi, fraţilor, goarna aia, produce infarct la pietoni. Sonerie clasică, cling, cling stă mai bine pe asemenea biclă. Şi un far clasic cum este pe cea veche.

6. Şaua este tare, foarte tare (doare la dos, mai ales la cei mai subţiri de cărnuri) şi materialul de pe ea extrem de fragil. Ne gîndim la o variantă de lux cu o şa mai moale, tapiţată cu material din belşug sub piele naturală? Ar fi extraordinar!!!! După ce termin şaua asta, oricum îmi fac eu la un tapiţer. Piele de piele adevărată.

7. Unele piese mai ales şuruburile de strîns par extrem de fragile pentru o bicicletă de asemenea gabarit. Joc în furcă şi alte destrîngeri. Deja le-am avut. Dar am rucsacul cu trusa de scule.

Una peste alta, Bicicleta Pegas este o alegere extrem de reuşită şi îşi merită bănuţii. Nu-i nici foarte ieftină, dar nici nu ajunge la 2000, 2500 ron. Principalul concurent? Bicicleta Jaguar, cea care este prezentă şi în imagini.

Dezavantajele Jaguarului? Greutatea şi gabaritul ceva mai mare. Lipsa frînării în torpedo o face greu de oprit. Lipsa schimbătorului în butuc şi poziţia ceva mai incomodă la condus pentru cei mici de statură. La preţ? Identic!

Am pus kilometraj pe ea. Sîntem la 40 de km deja. Ne vedem cu o nouă evaluare la 500 de km şi apoi la 1000. Staţi pe fază!

A propos. DE AICI PUTEŢI COMANDA.

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Analize, Biciclete, Fabrica de barbati, Meşteşugăreşti, Recenzii-critică, utile și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Impresii şi imagini după Drive Test Pegasuri

  1. gh80iulian zice:

    … heee…amintiri .frumos;a fost adoua mea bicicleta;la mana a doua;”m-a tinut” ceva ani; superba,buna ,sursa de invidie pt. ceilalti;chiar mergeam cate 4 baieti pe ea;mergea „la troc”chiar si cu un skatebord desi era deja batrana ,iar skat-ul era o mare nautate. …am primit-o de la ai mei drept recompensa pt. „rezultatele bune la invatatura”(ca alea la disciplina deja incepeau sa scartie 🙂 ).se intampla in perioda in care si treaba intre ai mei cam incepea sa scartie…

  2. Camix zice:

    Nu o poți depozita în pivniță? Ar fi o soluție, deși nu știu dacă încape chiar și acolo.

    A, voiam niște fotografii cu jaguarul lui Ovi, dar din profil, că așa front nu se vede lookul. Sper să mai ai ceva.

  3. Camix zice:

    Alte reacții ar fi că scaunul, nu doar că e cam tare, dar e prea îngust ca să stai comod. Nu o comoditate de fotoliu, dar una ne-jenantă. Însă poate fi și o chestie de preferințe.
    Și o altă chestiune: Distanța prea mare între ghidon și scaun, simți că îți fură din control, însă astea vin la pachet cu modelul ales, știu.

    • Marius David zice:

      tocmai aici stă farmecul, acea distanţă,
      spre marea mea suprindere am făcut un test şi, deşi este difernţă de greutate între mbk şi pegasulnou, cu mbk am mers cu maxim 34 km la oră,
      cu pegasul cu 37,7 km la oră,
      este o bicicletă care se comportă foarte bine la viteză, are stabilitate şi inerţie foarte mare,
      iar sistemul de rfrînare în torpedo ajută mult la siguranţă la asemenea viteze

  4. eLioR. zice:

    like la prajituri. pegasul sa-l folositi sanatos.

  5. Alex M zice:

    Apropos Marius , ai uitat ceva. Mersul pe o roata . Tii minte cum toti incercam sa mergem cat mai mult pe o roata (cea din spate , fireste , altfel eram buni de circ…) si numaram cat de multe pedale puteam sa dam dupa „cabrarea ” initiala. Cred ca merge si aici o comparatie-test cu „Jaguarul”. Eu am avut o bicicleta Pegas din aceea cu sa scurta care se plia de la mijloc si port-bagaj in spate. 17 kg de carat pe scari…greu, da’ merita. De unde mai pui ca faceam si cascadorii de genul sarituri de pe plan inclinat (moto cross ce mai!) cu avant initial, e adevarat nu avea suspensii si dupa vreo trei ani am dus-o la sudat, dar merita adrenalina…cu tot cu vanatai. Vorba ta, viata faina cu bicicleta asta, amararea sufletului cu politica asta.

  6. Cip zice:

    O copie după Pegas Modern? Deci o copie dupăcopie? 😀

  7. Pingback: Proiect: bicicleta lui Nenea Florea | Marius Cruceru

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.