Pasacaglia

sursa youtube artofcello

sursa youtube melgaration

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Muzica, Schimb de iutuburi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Pasacaglia

  1. Dor zice:

    multumim frumos pentru cadoul de Paste 🙂 nevasta-mea, care e violonista inca dinainte de a se sti pe sine, keeps wondering how in the world is that possible…

    • Marius David zice:

      şi eu m-am mirat de acelaşi lucru. Sînt două filmări suprapuse, dar bănuiesc că nu asta a fost mirarea soţiei tale, ci faptul că un violoncelist cîntă în „halul ăsta” la vioară.

  2. dorin zice:

    Acum incep sa intru incetişor in ceaţă. Cum ar trebui sa fie ţinută vioara corect, şi cum să fie priza pe arcuş pentru a fi mai eficientă ? Oricum contrabasiştii care au şi o a treia posibilitate de priză pe arcuş au această dilemă de mai multă vreme.
    Am văzut vilonişti şi chitarişti care din diverse motive ţin instrumentul pe stânga, având aceleaşi rezultate ca şi cei care ţin instrumentul în mod tradiţional. De curând am văzut tehnica de percuţie aplicată la cântatul pe chitara amplificată. Aştept cu nerăbdare ca cineva să ţină vioara cu dinţii şi arcuşul să mânuiască arcuşul cu unul dintre picioare, în timp ce cu celălalt evident se amestecă în tocană.
    Lăsând gluma la o parte cred că dincolo de performanţa tehnică a violonelistului care cânta la un violoncel micuţ cât o vioară, sau mai de grabă la o vioară da gamba, pentru a păstra o oarecare rigoare a predării acestui instrument, şi aşa dificil, ar trebui promovată poziţia pentru învăţarea căreia avem profesori, asta până când vom şcolariza o nouă generaţie de prof-i de instrumente da gamba.

    • Marius David zice:

      L-am văzut pe unul dintre cei mai mari gambişti cîntînd la o viola da gamba de dimensiunile unei viole.
      Oare de cînd este această poziţie a viorii, sub gît? Pare mult mai naturală şi fără atît de multe dificultăţi această poziţie de tip viola da gamba.

      Şi chitariştii discută acum ridicarea gîtului chitării mult mai sus, este ca şi cum ai ţine chitara în braţe, dar cu poziţia gîtului aproape în poziţia violoncelului.

      Există o doamnă profesoară la cluj care predă viola da gamba.

  3. Pingback: Memling, Pasacaglia, Pascalis admirabilis, cu creierul la spălat « La patratosu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.