Cel mai frustrant aeroport din lume

Cel mai frustrant aeroport din lume . Charles De Gaulle, Paris

degaulle sursa history central

Poate că Charles De Gaulle merita ceva mai mult decît acest aeroport. Cred că sînt a patra oară în CDG, dar impresia nu s-a îmbunătățit. Am vizitat peste 30 de aeroporturi mici și mari, dar pe de parte CDG este cel mai încurcat, mizerabil și lipsit de logică.

Pare simplu, trei ovale unul peste altul, sau unul lîngă altul, dar înăuntru ai impresia ca ai intrat într-o farfurie cu spaghetti și umblli prin gaura macaroanelor.

Totul începe promițător la terminalul E, unde este ceva mai curat și nu pute. Dar… pentru a ajunge în terminalul D sau A sau C trebuie să te înarmezi cu multă răbdare.

Am aterizat la 11, iar la ora 13.30 eram în terminalul de la care pleca avionul nostru. Cine are conecții mai apropiate de o oră și jumătate, trebuie să renunțe lla idéea de a mai prinde avionul.

Cel mai mare păcat al acestui aeroport este faptul că după ce ai terminat cu un zbor, te aruncă afară, în contact cu exteriorul, ceea ce necesită trecerea din nou prin filtrele de securitate… Filtre în care n-am întîlnit nici cea mai minusculă amabilitate.

Uneori sînt cozi immense de mii de persoane, mai ales la zburile de dimineață. La începutul lunii august am stat o oră și 10 minute la aceste cozi.

Ce să mai spun de doamnele de la birou, înțepate, neprietenoase, care vorbesc uneori o franceză cu accent puternic, fiind fie din fostele colonii franceze, dau indicații greșite și în Engleză și în Franceză.

M-au trimis la terminalul A, pentru că luaaseră în calcul terminalul la care ajungea avionul nostru în Budapesta.

În sfîrșit, cam totul este pe dos.

Scaune în care nu potți să stai cum trebuie pentru că aluneci în față, de fapt CDG este un fel de autogara un pic mai spălată, dar nu exagerat.

Mizerie peste tot,

WIFI plătești de te stingi,.

Totul se lipește, iarba este netunsă, WC-urile n-au capace.

Parisul are farmecul lui, dar acesta nu se arată cu aeroportul.

Ce-ar fi de făcut?

Poate că mult s-ar ușura și povara angajaților și povara călătorilor, daca aeroportul ar fi izolat, dacă transferul pasagerilor s-ar face ca peste tot în țările civilizate în interiorul aeroportului, după filtrul de securitate, ca să nu mai fie necesară a doua sau chiar a treia, dacă ai intrat în terminaul greșit… filtrare.

Iar laptopul, iar descălțarea, iar metalul jos…

Poate că ar trebui invitaţi nişte consultanţi nemţi ca să facă un pic de ordine în sectorul TRANSFERURI. Dacă harta aeroportului pare atît de simplă, mă întreb de ce, atunci cînd cobori la faţa locului, nu se pot crea alte circuite de transfer.

Poate că ar trebui invitate nişte firme de curăţenie din Statele Unite să spele balustradele alea şi să cureţe WC-urile cum trebuie.

Şi poate că, deşi bucătăria franţuzească este vestită, ar trebui să îi invite pe maghiari pentru a da un pic de gust mîncărurilor de la gheretele de fast food.

Firma Starbucks ar trebui invitată cu prioritate ca să îi înveţe să facă cafea, dacă nu se îndură să se umilească în faţa italienilor.

În rest, călătorii plăcute, scurte şi fără frustrări, dar evitaţi zborurile prin Paris ca să se împlinească urarea mea!

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Amintiri, Perplexităţi, utile. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Cel mai frustrant aeroport din lume

1. cuvintealbastre zice:

Mi-a placut analogia cu farfuria cu spaghetti si umblatul prin gaura macaroanelor. Nu stiu daca ati preluat-o de undeva, sau ati inventat-o dumneavoastra, oricum, este deosebit de reusita! 🙂

2. A.Dama zice:

Si experienta mea cu aeroportul Charles de Gaulle a fost cel putin la fel de nereusita. Si am vazut multe aeroporturi, si mai mari, si mai mici. Plus ca vorbeam limba lor. Francezii chiar ne spuneau ca vorbim mai corect decat ei… „Je ne sais pas” ramanea ca atare, nu foloseam „j’sais pas”. Dar, un lucru care mi-a ramas in minte, a fost ca toate indicatiile ce ti se dadeau erau complet aiurea. Aveam mai bine de 3 ore de petrecut in aeroport, si tot era sa pierd avionul, fiindca am ajuns la poarta potrivita cu 5 min. inainte de decolare. Si m-au si taxat pentru greutate la bagaj… Mi-a pierit cheful de chocolat, ca asta atarna greu (probabil mai greu decat cartile) 😀 !
    In orice caz, rar mi se-ntampla sa bat la portile imprecatiilor, dar dupa ce-am ajuns in avion, numai ganduri de pace nu aveam vizavi de cei responsabili… 😀

3. adrian zice:

Am retinut sfatul, inteleg ca este de evitat locatia atunci cand exista si alta alternativa.

Exceptand Otopeniul nostru, pana acum nu am avut decat experienta foarte placuta a aeroporturilor anglosaxone.
    Desigur, nu mai iau in considerare pataniile de la ‘autogara’ Baneasa (prilej cu care m-am vindecat de atractiile curselor low cost).

4. Florin zice:

O fi fost conceput de vre-un roman. Daca nu, e doar mintea complicata a francezului dupa prea mult Don Perignon si branza ! :))))

5. frontlinevet zice:

Salutare, ca sa te intoarca pe dos un aeroport nu trebuie sa fie murdar sau oamenii sa fie neprietenosi.trebuie doar sa ti se intample ceva si sa pierzi legatura pe care o aveai …De exemplu la Dallas terminalele sunt etichetate cu litere si ele merg asa spersa nu gresesc d a c b e di urcate mataluta in trenulet ca iti arata ca te duce la c dar de fapt duce la e prima data si bineinteles ca te panichezi si te dai jos ca esti deja in intarziere soi nu ai timp sa deschizi ochiila schkitza ..si cand colo tu mergeai pe drumul cel mai scurt si uite asa te ai dat jos si astepti aiurea un alt trenulet in timp ce avionul tau taman isi ia trasa ideala ,,,na poftim ca te a dat pe jos …
    Si aeroportul asta este unul dintre cele mai moderne sincer il bate pe Heathrow cu tot cu terminalul lui 5 ,,
    sa zburam si sa aterizam cu Bine!!

• Marius David zice:

Frontlivenet, da, am trecut și prin DAllas, dar nu mi s/a parut asa de rau, de fapt chiar vara asta am trecut pe acolo.
      In orice aeroport ti se pot intimpla chestiuni de genul asta pentru ca fiecare are alta arhitectura,
      dar unele sint atiti de intuitive… Nu stiu, dar unul dintre cele mai bune mi se pare Chicago O Hare,
      Cleveland, Hopkins.
      la fel
      poate că m-am obistnuit eu prea mult cu ele

6. vesteabuna zice:

De ce suntem limitati?
    fapte 17:26:”…le-a aşezat anumite vremi şi a pus anumite hotare locuinţei lor, ca ei să caute pe Dumnezeu…”

De ce-s in lume multe hotare si opriri
    Atatea vami la care e-atata de-asteptat
    E plin intreg pamantul de ziduri si-ngradiri
    La ce slujesc acestea mirat m-am intrebat!

Si mai departe iarasi am meditat uimit
    La clipele preascurte ce ne-nsotesc zburand
    La cat de matematic ni-e timpul impartit
    Vremi dupa vremi urmandu-si cadenta lor la rand.

Dup-asteptari si ruga prin duhul, un raspuns
    din ghemul de mistere, ca fir mi se dessira,
    din taina Celui care pastreaza TOT ascuns
    spre mintea mea flamanda ce ne-ncetat se mira!
    Raspunsul:
    Ca sa privim la Domnul, caci numai ingraditi
    Privirea ni se-nalta din framantatul praf
    Spre Cerul catre care zburda-vom sloboziti
    lasand taranei numai un jalnic epitaf.

Cam asa am inteles eu ca sta treaba cu Cel ce ne-a pus aceste granite. Am scris aici: http://vesteabuna.wordpress.com/2008/09/02/de-ce-suntem-limitati/

Daca cineva nu e de acord, sa dea delete si sa tina cont ca a scris o minte sucita de calvinist. Spre lauda Harului Sau.

7. Micul Teolog zice:

oriunde se plateste WIFI in EU mai putin in Est …

vestea buna vezi ca esti off-topic !

8. Anca Gherman zice:

Bine de stiut… sa fim pregatiti daca trecem pe-acolo. Sa ne inarmam cu multa rabdare 🙂