Noua conducere a Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din România

Preşedinte, după numărarea celor 922 de voturi valid exprimate:

Otniel Bunaciu – 489

Viorel Iuga – 433

Secretar General, din totalul de 922 de voturi valid exprimate:

Ionel Tutac – 584

Dan Boingeanu – 272

Aurel Gacea – 66

Vicepreşedinte cu educaţia, din totalul de 924 voturi valid exprimate

Paul Negruţ – 751

Vicepreşedinte cu pastorala, dintr-un total de 921 de voturi valid exprimate:

Ilie Tinco – 525

Vasile Paul – 396

Vicepreşedinte cu misiunea, dintr-un total de 927 de voturi valid exprimate:

Viorel Candrianu – 489

Romică Iuga – 233

Marcel Cordoş – 205

Secretar general adjunct, dintr-un total de 910 voturi valid exprimate:

Ilie Milutin – 476

Timotei Rusu – 444

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Anunturi, Biserica Baptista. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

36 de răspunsuri la Noua conducere a Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din România

  1. dorin zice:

    „Ce este a mai fost” sau „dar noi locului ne tinem, cum am fost asa ramanem”

    • Marius David zice:

      să nu fim răi, toţi avem dreptul la două mandate. Este un drept statutar.
      Se spune că în primul mandat te chinui să îl cîştigi pe al doilea.
      În al doilea faci treabă.

  2. Pingback: Noua conducere a Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din România | Pasiune pentru slujire

  3. elisa zice:

    Sa ai 433 impotriva….e cam mult pentru credibilitare;
    as demisiona din onoare;
    daca dintr-o comunitate unde ai fost presedinte un mandat ai primit doar 53%…
    sa nu ai o majoritate calificata….
    ci doar una simpla…ufffff !

  4. elisa zice:

    Cum au tras?. 🙂
    de asta credibilitatea „fostului-actual-presedinte” e asa de mica?. 🙂

  5. ACIDUZZU zice:

    Oricum, amandoi sunt fratii nostri de credinta ! Ni se cere cat de cat, putina decenta ! Daca nu dragoste ! Care nu se poarta necuviincios ! Sa incercam mai des sa spunem ca si cei din prima biserica: „Ni sa parut nimerit Duhului Sfant si noua…”
    Sau cum obisnuia regretatul frate Olah Liviu: „Dumnezeu si cu mine, formam majoritatea !”
    Adicatelea…”CALITATEA CANTITATII !”
    Sau mai precis: Exodul 23:1-2, Iacov 3:1 s.a.m.d,…pentru cei amatori de…

  6. Ciprian L zice:

    Daca procentajul obtinut de fratele Paul, pentru unii nu este cu nimic deosebit, el fiind singurul candidat, pentru mine altceva imi provoaca mirarea: De ce este singurul candidat?
    Respectul meu fata de dansul si raspunsul la intrebare se naste din gandul ca poate nimeni nu indrazneste sa ii ia locul in lupta cu legile date in tara asta si probabil putini au avea curajul sau mai bine zis viziunea de a intelege consecintele unei educatii/idei gresite sau distorsionate.
    Influenta pe care o are educatia este incontestabila. De aceea pentru mine este de mirare de ce nu exista mai multi candidati.
    Face fratele Paul o treaba intradevar foarte buna in locul in care este sau nu se gaseste nimeni mai curajos si capabil? Sau altceva?
    M-as bucura sa citesc un comentariu la aceasta idee din partea fratelui Marius Cruceru.

  7. Daca acesta este sistemul si asa s-a ales, atunci toata lumea trebuie sa respecte rezultatul, indiferent de cum a votat. Cu atat mai mult ceilalti, care nu au fost delegati sa exprime vot in numele fratilor din Biserici.

    Se pot face si sisteme mai complexe, dar numai cu o anumita mentalitate. Nu cred ca la noi se va face vreodata. E vorba de mai multe, printre care si capacitatea de organizare si standardul pe care ni-l propunem. Noi folosim vot simplu, cu majoritate, fara prea multa bataie de cap. Nu conteaza de unde vine votul, nu conteaza pe cine reprezinta si cine-l da, in sensul ca uneori se poate impoune o pondere. Apoi, sistemul ar trebui sa tina cont de mai multe variabile care trebuie identificate si intelese corect in contextul intregului. Dar, pana una alta, demn este sa se respecte votul asa cum s-a dat.

    Sunt de acord cu comentariile in care unii isi exprima dezamagirea, dar sa nu se depaseasca linia spre jignirea altora, sau spre subminarea unei hotarari luate corect. Oamenii iau decizii. Trebuie respectate ca atare.

    • ACIDUZZU zice:

      @ ascultareacredintei,

      Am subscris mai sus, in acelasi duh cu domnia-ta frate…
      Tragem nadejde ca Domnul Savaot ESTE IN CONTROL asupra Lucrarii Sale ! deci, IN CONTROL si peste oamenii alesi de…oameni, adica fratii nostri in Hristos, care au parte de aceeasi chemare cereasca impreuna cu noi !
      Sa nu fim ispititi sa ne erijam in NOUL UZA…

      NOUL UZA…
      ( 2 Samuel 6:1-11 ;
      1 Samuel 5: 1-5 )

      Sus , pe terasa casei cu vie şi umbrar ,
      Privind la luna plină ce domina seninul
      Cu-argint şi strălucirea din ultimul pătrar…
      Adânc contemplă bolta ce-o străjuia divinul .

      Uza , stră-strănepotul casei din stirpea lui Aaron,
      Preotul mare-al obştii , ce în trecut, demult,
      În toiul nopţii-şi scoase neamul robit de Faraon ;
      Trecând prin vadul mării cu-al apelor tumult …

      Aşa visa în noapte, cuprins de-adânc fior,
      La gloria cea mare din vremile apuse ;
      Intâi născutul casei şi-al lui Aminadab fecior,
      Gândind că fi-va vrednic urmaş la cel ce fuse

      Prea – păzitorul Legii şi – al Chivotului Sfânt,
      Din Muntele Sinai şi până la Iordan !
      Aşa visa să fie, clădind gând după gând
      El , Uza – strănepotul şi … nu visa în van !

      “Căci mâine-i o zi mare pentru întreg norodul …!”
      Şi cetele de preoţi îşi primenesc făptura :
      Îmbracă haine albe de in şi-apoi efodul…
      Tresaltă-n cântec ţara şi cântă şi natura !

      Căci se întoarce-n tară, în car nou întocmit
      Chivotul lui Iehova cu Legea-ascunsă-ntrânsul;
      Şi-un omer plin cu mană, toiagul înflorit …
      Iar Ahio şi Uza se-apropie de dânsul .

      Porunca era dată, de necălcat cuvânt :
      Să fie-n rânduială alaiul ce-nsoţea
      Emblema naţiunii şi Chivotul cel Sfânt ;
      Nimic să nu se-ntâmple, nimic în calea Sa !

      …Dar boii se-opintiră să scoată caru-n piept :
      Iar Ahio si Uza- i ţinură în pripon
      Să nu se răzleţească si-i cârmuiră drept,
      Să nu se-ncline carul la holda lui Nacon …

      Cu ochii mari şi-n spaime că se va prăbuşi
      Chivotul sfânt în drum, sărmanul Uza-apoi
      Se repezi la car, grăbind a-l sprijini ,
      De-a ţine drept Chivotul: plecă de lângă boi …

      Dar nici n-atinse bine cu degetu-n Chivot :
      Căci din tăria-naltă îl fulgeră pe loc,
      Pe prea-zelosul Uza , Iehova Savaot
      Ce-şi apără Chivotul când I-este slava-n joc !

      Căci câte zile oare şi nopţi,de-asemeni, sta-se
      Printre străini şi-ofrande în casa lui Dagon ?
      Şi-n câte dimineţi Chivotul răsturnase
      Pe zeu în templul lui, nu-n holda lui Nacon ?!!!

      Şi-acolo-n holda şuie cu-a lui Nacon avere
      Se petrecu lucrarea ce-opri pe călăuza
      Ce vru s-atingă carul (uşor ,ca o părere)
      Dar Domnul pedepsindu-l la locul Pereţ – Uza !

      …Ani după ani trecură ! Uitată e-ntâmplarea !
      Unii chiar azi visează de-a fi…viteji ca Uza…
      “Apărători ai Legii”, ei bântuie-adunarea
      Şi dup-un falnic nume le umezeşte buza…

      Îl vezi pe câte unul…, cu ochi deschişi visează:
      “Căci mâine-i o zi mare pentru frătietate…
      Mă duc la Casa Sfântă iar mintea mi-este trează:
      Pândesc orice greşeală ! Vânez dacă se poate…!”

      Se scoală-n zori creştinul, grăbit se bărbiereşte;
      Îşi pune-n geanta Cartea şi… ceva pentru scris !
      În timpul pregătirii, o rugă-n gând rosteşte!
      În grabă ! Timpul trece şi… el este “trimis”…

      Să apere Chivotul şi-al Mărturiei Crez !
      Să privegheze carul cu Vestea Bună-n el !
      Auzul i-e de şoarec şi ochiul cu bun văz
      Şi are scrisul iute de…”intelectuel”…

      Se caută în haină cu gestul studiat
      Să aibă la-ndemână un pix mai nou şi fin:
      “OK ! E totul gata ! De-acum eu am plecat !”
      Nevasta-i strigă-n urmă : ”Izmenele de in

      Ţi le-ai uitat acasă ! Nu poţi la Adunare
      Să mergi aşa murdar ! Te-ntoarce de te schimbă !
      Te-mprospătează-n dată ! Tu mergi la închinare ,
      Să te-ntâlneşti cu FRAŢII, nu să îi tragi de limbă …!”

      Dar “fratele”n-ascultă . Porneşte drept nainte
      Spre ţinta lui din vis: de-a sprijini Chivotul!
      Nimic nu îl opreşte şi nu îi vine-n minte
      Cum se sfârşise Uza, cu visul lui cu totul !

      Cu paşii mari şi ţanţoşi, el intră-n Adunare :
      Se-aşeză drept în faţă, ca să audă clar ,
      Cum se greşeşte-n predici, doctrina de-are sare,
      De-i nimerit Cuvântul (şi de mai este…Har ,

      Să-i ţină pixu-n mână când el vânează buchii
      Rostite-n Adunare de orice prea-scump frate
      oricum, nu mai contează…!)
      Deschide brusc agenda cu-a sale roase muchii
      Şi-ncepe vânătoarea: notează, iar notează…

      Căci el e Noul Uza ,”trimisul” pe pământ !
      Şi-a lui menire este de-a corecta frăţia,
      De-a apăra doctrina şi Chivotul cel sfânt !
      Şi-n ura fin mascată se lăfăie trufia …

      Şi uită de-nchinare, de părtaşia sfântă !
      De vestea mântuirii el e străin de tot !
      El are-o “misiune” şi asta îl frământă:
      Să protejeze Carul, pe Domnul Savaot !

      Şi uită noul Uza al vremurilor noastre
      Ca să-şi aduc-aminte ce-a pătimit străbunul !
      Că-n vremi de încercare, din zările albastre ,
      Îşi apără Lucrarea doar Dumnezeu Preabunul !

      Şi e prea bun cu Uza şi nu îl pedepseşte
      Cu fulgerarea-I sfântă ! Ci plin e de răbdare !
      Mai are timp cu-acesta ! Poate … se pocăieşte
      Şi- L caută pe Domnul când vine la Adunare …!

      ACIDUZZU, 15-19.10.2007

      • vesteabună zice:

        Frumoasă poezie și actuală. Chivotul trebuia dus de drugi, pe umeri, nu pus în car. Pare un amănunt, ca alte amănunte a căror nerespectare a dus la lepădarea sau pedepsirea ”infractorilor”: lovirea stâncii de către Moise, ”grațierea” lui Agag de către Saul, călcarea anului sabatic și a anului de veselie de către tot poporul, etc.
        Cum bine spunea omul lui Dumnezeu: Gusztav Pocsy, în februarie 1975(către Iosif Ton): ”. Nu este adevărat că si adunările asa zise “secte” au decăzut din cauza strâmtorărilor
        administrative ale inspectorilor de Culte. Cu mult înaintea erei socialiste, deja nu mai era alegerea conducătorilor adunării după voia Duhului Sfant. Cred că nu este ceva nou ceea ce scriu. Cum am devenit Cult am și pornit pe calea devierii de la Adevăr. Încetul cu încetul am început să lucrăm pentru Cultul nostru. Am început să ducem Chivotul Domnului în “Car nou”(1 Sam. 6.7,8, 2 Sam. 6.3-7, 1 Cron. 15.2,3,12-15). Apoi nu mă mir că ne e frică că se răstoarnă Cultul. Dar adunările noastre sunt pline de membrii care n-au dat morții viața lor veche și noi ce facem? Chemăm pe acești nepocăiți să moară pentru Hristos? Nu o dată au fost dați afară din Cultul Baptist cei mai buni fii ai adunării(Arad, Constanta, etc.) și nu împuterniciții cultului, ci ei au cerut ajutorul Departamentului sau chiar al securității statului.” -citat închis.
        Transpare din comentarii un ton de critică și răzvrătire care nu cred că este o atitudine potrivită. Ești baptist, membru în cult: stai cuminte și nu critica. Conform Scripturii, ai voie (sau ești obligat) la o mustrare, două mustrări. După acestea Cuvântul spune: ”îndepărtează-te de oamenii aceștia”. Dacă nu poți să te îndepărtezi pentru că iubești mai mult slava numelui Cultului decât slava lui Cristos de la care cultul a abdicat, atunci taci molcom. Dacă mergi pe două cărări, dacă critici continuu în loc să zidești, dacă cultivi o atitudine de răzvrătire tacită sau verbalizată, atunci te distrugi pe tine și pe ceilalți, vă nimiciți unii pe alții. Independența adunării locale presupune și independența față de cult, uniune sau asociere. Cei ce nu vor să se îndepărteze de pastorii securiști de exemplu, de asocierile vinovate, să tacă din gură și din tastatură pentru că și ei s-au îndepărtat de Cuvântul Domnului care poruncește:”îndepărtează-te de oamenii aceștia”. Sau, pentru că ei sunt asociați într-un cult cu o aură ”divină”, ne vrăjește într-un mod care ne lasă fără discernământ?
        Domnul nu vorbește cultelor, ci Adunărilor: ”iată ce zice adunărilor Duhul…”, apoi trece la singular. Nu ”știu faptele voastre” ci ”știu faptele tale”. Biruitori, nu sunt indivizii, ci adunările, stă la ușa..nu a inimii, ci a adunării, adunărilor le vorbește, nu la indivizi singulari, nici la culte. Principiul independenței adunării nu este o joacă sau o afirmație goală, ci un mijloc rapid de curățire atât de des necesară. Dacă în comunism nu ar fi fost ierarhia cultică, dracul ar fi avut o misiune mult mai grea. Așa, a câștigat din prima repriză și pe urmă a dus o partidă de simulare care se pare că continuă și acum.

  8. SDM zice:

    Cel mai tare moment a fost cel cu …. caricaturile. Bravo pentru cel ce a gândit aşa ceva.
    Acum mai mulţi în urmă am fost la o întrunire cu nişte tipi simpatici de peste ocean, undeva, nu la noi. În program au fost şi momente de divertisment. Dintre toate cel mai haios a fost când au avut pretenţia să ne urcăm pe mături şi să fugim prin curte. Unii chiar au făcut-o. Astăzi, la momentul cu caricaturile, am avut aceiaşi senzaţie: cineva a avut pretenţia să ne urcăm iarăşi pe pe mături. Nu mai ştiu câte caricaturi s-au prezentat, două, trei, patru, ce importanţă mai are acum, dar ştiu că două au fost groaznice.
    SDM

    • Marius David zice:

      Aşa a fost şi la Conferinţa de la Lugoj, chestia cu caricaturile este un fel de kakotopie şi kakocronie, adică potrivire urîtă cu locul şi timpul.

  9. Pingback: Congresul Baptistilor – rezultate finale | Petrica Moisuc

  10. SDM zice:

    M-am întrebat de multe ori, cum le poate face pe toate Marius David şi le face bine. Astăzi, am aflat unul dintre răspunsuri: scrie extrem de repede la calculator, uneori nici măcar nu priveşte la butoane. Nota 10 pentru prestaţie. Acelaşi Marius, adâncit în atmosferă, atent la tot ce se vorbeşte, priveşte undeva şi scrie despre altceva, nu-i scapă nimic. Pe hol, lasă impresia că a trecut şi nu a observat, poartă o geantă imensă la umărul drept, care-l apleacă puţin într-o parte, dar încearcă să compenseze trăgând înspre partea opusă, are o haină de costum închis la culoare a cărui umăr lungeşte mâneca. În sală, în timp ce unii se amuză de propriile glume, Marius vorbeşte puţin, faţa nu-i trădează nici un zâmbet, nici măcar la chestia cu papagalul de 5000 USD, semn că nu acceptă glumele la nivelul unui congres, scrie, scrie, şi iar scrie. Marius, te-am înţeles şi nu am fost doar eu, fii sigur de asta.
    Aceasta nu este o periuţă, să fii sigur şi de asta.
    SDM

    • Gabriel Băloi zice:

      SDM ,
      prof. Marius Cruceru – maestrul , creierul şi SUFLETUL CEL MARE care a fost prezent acolo , fiind covîrşitor şi copleşitor pentru toţi ceilalţi – a făcut şi a reprezentat mai multe decît enumeraseşi mai sus.
      ( Menţiune : cuvintele mele sînt strict obiective , fiindcă nu am , absolut , nici un motiv personal-subiectiv să aduc laude domniei sale ).

      Cu prilejul acesta , în el a fost văzut omul alb al cultului baptist , omul extrem de normal , factor de echilibru , central , liant , fără de care e greu şi nu se prea poate, fiind foaaaaarte departe de omul negru din mintea întunecată de firesc a unor slujitori.
      Voi încerca să adaug cîte ceva , dar , momentan , nu am încă liniştea necesară.
      (şi , la poanta cu papagalul , să ştii că a zîmbit 🙂 )

      • elisa zice:

        @Cu prilejul acesta , în el a fost văzut omul alb al cultului baptist , omul extrem de normal , factor de echilibru ….
        ce trist ca avem asa de putini ……

      • Marius David zice:

        Doamne fereşte, GAbriel Baloi, să fi fost eu creierul a ce a fost acolo!!!
        păcat că a fost aşa de scurt comentariul tău, începea să îmi placă, deşi nu încurajez epitetele 🙂

    • Marius David zice:

      Mulţumesc, SDM, eu cred că mă înţeleseşi.
      Da, pe două urechi mi-a intrat, pe două mîini a ieşit… Gura? Mucles!
      Uite aşa am scăpat fără fibrilaţie după acest congres.
      Nu, nu las impresia că nu am observat, de multe ori chiar nu observ. Nu uita că am un ochi rău.
      GEanta imensă… cu cît se împuţinează neuronii cu atît se îngreiază geanta.
      mulţumesc pentru compasiune şi condoleanţe

  11. comehe zice:

    Am si eu cateva intrebari:
    1. votul democratic e biblic ? inteleg ca e democratie peste tot si asa s-a votat la acest congres. Stiu ca voia Domnului din biserica primara cu privire la locul lui Iuda se afla prin tragere la sorti (asa cum s-a facut in VT cu privire la locul semitiilor lui Iacov sau al imparatilor, etc).
    2. perioada de timp pana la urmatoarea decizie e de 4/5 ani ? ca la presedinte ? adica nu raman aceeasi conducatori pana vrea Domnul ? n-ar fi mai adecvat sa se faca anual ?
    3. fondurile congresului vin de la Uniune ? masa a 1000 de oameni duce la o suma destul de mare. cazarea am inteles ca au facut-o fratii la ei acasa.
    4. am citit in Biblie despre categoriile ocrotite: saracii, vaduvele, orfanii. In NT se dadeau ajutoare pentru astfel de oameni si se incurajeaza astfel de acte de caritate in NT. Sa inteleg ca Biserica „caldicel” (nici rece, nici in clocot) nu aloca fonduri pentru aceste categorii. Ar trebui sa fie vorba doar despre ograda proprie ? (ex. saracii care s-au botezat).
    De exemplu, la masa congresului sa fie adusi 1000 de saraci din toata Romania.
    5. cum sta treaba cu salariile. ce organism abilitat pune acel prag ce nu trebuie depășit. e unic pentru toata tara ? se ia in calcul faptul ca 600ron salariu la tara nu e tot una cu 600ron salariu in Bucuresti ? se ia in calcul si alte venituri ale pastorului ? (ex. in cele 5 zile lucratoare/sapt lucreaza undeva si castiga salariul mediu pe economie). Cand eu ca pastor stiu ca am parohia in mijlocul saraciei intr-un an al secetei si cei 70 de saraci impart painea dandu-mi mie jumatate de paine si cealalta jumatate celor 5 copii cum as putea eu sa iau intreaga suma cand stiu cat de greu o duc oamenii astia pe cand eu ma gandesc sa imi sporesc confortul (mai nou vad evanghelistii cu passat, mercedes, bmw ca au mai multe parohii la distanta). Ma gandesc ca responsabilitatea pastorului consta si in a calcula corect cat are nevoie din ce i se da. in VT se specifica clar ce poate lua preotul dar si ce nu ii e ingaduit sa ia (grasimea e a Domnului). De ex. daca aleg sa fiu pastor si lucrez in cele 6 zile libere castigand un salariu mediu pe economie, ar fi necinstit sa iau si partea de la biserica (50-100ron/predica de 30 min)
    6. neplata impozitelor catre stat e un pacat ? cum poate un pastor sa fie exemplu de moralitate daca obtine venituri independente si nu le declara sau isi baga somaj si lucreaza la negru ?

  12. Highlander zice:

    Corect! Incredibil dupa ce criterii voteaza/ar vota unii. Ca sa nu mai vbim de faptul ca Brasovul nu e chiar asa de… vest. Cel mult „centru” ai putea zice. In fine, nu pot sa cred ca gasesc si aici discutia puerila cu est-vest, nord-sud.

  13. Marinel zice:

    „Aglomeraţie, şuşoteli şi comentarii, pronosticuri şi speranţe pronosticate, organizare cu elemente improvizate, feţe congestionate, feţe albe, feţe relaxate, glume cu tâlc şi fără, strategii de viitor pe principiul „am făcut”, program fix… maleabil, comentarii maliţioase şi comentarii de (inutil) bun simţ şi, Doamne!, câte-ţi pot vedea ochii şi auzi urechile! Şi, vorba poetului… „pentru că toate trebuiau să poarte un nume”… i s-a spus Congres.
    În tonul celor spuse de SDM, când simţeam nevoia de „aer curat” îl priveam pe fratele Cruceru. O altă imagine. Un alt fel de nelinişte…Mai liniştită! Normală, fără distorsiuni… Parcă prea normală…
    Evident, tot „fără periuţă”… Că au fost şi-aşa destule…
    Primesc un apel telefonic. De-al nostru, aflat in Germania… Ies pe hol. „Cum e? Ca la PDL?” Nu răspund. Tac pentru că sunt prea mulţi care n-ar merita nedreptatea răspunsului corect…
    Uneori voia lui Dumnezeu este greu de înţeles. N-ar trebui să fie şi greu de acceptat. Dar sigur OBLIGĂ…

    • Marius David zice:

      da, cred că ai prins bine o parte din atmosferă.
      mulţumesc pentru apreciere. M-am chinuit să notez totul imparţial. Era mare ispita să pun de la mine 🙂 sau să îmi scriu propriile comentarii la fapte.

  14. Emanuel zice:

    Am mai auzit pe cineva spunand anumite aspecte asemanatoare cu ce spui tu. La ce te referi de fapt?

    • Shifu zice:

      La faptul ca s-au numarat x participanti, s-au impartit (prin urmare) tot x bilete de vot, dupa care a mai fost nevoie de cateva zeci de bilete. De unde, frate? Culmea nu e ca a mai fost nevoie de cateva zeci de bilete (semn evident ca „cineva” a intrat cu oameni in sala), ci ca s-au impartit acele cateva zeci de bilete de vot dupa numararea candidatilor… Asta e frauda in toata regula. Acum patru ani, la presedinte s-a votat de cateva ori pana a iesit Bunaciu (votul fiind contestat de alde ai lui Bunaciu si Tutac cu urlete in plen). De aia am spus ca Bunaciu si Tutac au avut de unde invata… mai tineti minte cum a castigat Basescu in 2004? Duca-se pe pustii…

  15. Emanuel zice:

    Ar fi interesant de vazut cate voturi primea daca ar fi avut un contracandidat, nu crezi? probabil ca tot ar fi castigat in cele din urma, insa cu siguranta ar fi avut inca cateva sute de voturi in minus 😉

    Nu stiu de ce, dar observ in ultima vreme un curent „anti -negrutian” in lumea baptista din Romania…

  16. ACIDUZZU zice:

    „Un pic mai încolo”…
    Se va vedea daca sunt sau nu Lucrarile Domnului…
    Nu intodeauna, lucrarile noastre sunt si Lucrarile Domnului ! Tot la fel de bine, se va vedea daca noi, intr-adevar, facem Lucrarile Domnului, sau doar…ne facem de lucru…
    Sunt constient de cele spuse mai inainte si chiar am anticipat CONTROLUL DOMNULUI SAVAOT ASUPRA LUCRARILOR SALE !
    Atfel, „Doamne, Doamne deschide-ne… N-am facut noi…(nu Tu !)….?”
    „Vremea coace ciresele….” spune un proverb romanesc. Avem suficient timp, patru ani de-acum incolo sa vedem Lucrarea Domnului, in aceleasi maini din vechea…candidatura ! Si-atunci, un alt proverb, tiganesc de data aceasta: „Lungeste Doamne boala, pana se coc dudele…” Iar noi (incepand cu noi doi, desigur) avem suficient timp sa ne rugam Domnului sa-si faca intr-adevar DOAR VOIA SI LUCRAREA SA

    • Gabriel Băloi zice:

      Dragă ACIDUZZU , am fost înţeles greşit. Propoziţia „un pic mai încolo” nu are legătură cu rezultatul sau „deznodămîntul de peste vremuri” al voturilor exprimate la acest congres. Mă refeream la faptul că voi mai zice cîte ceva AZI , MÎINE , iar , parţial , m-am şi explicat mai sus în răspunsul dat lui Shifu. 🙂

      • ACIDUZZU zice:

        Am inteles si asa ! Astept „soon”, adica „will be continue…”
        Poate ne intelegem corect si acolo. Nu cred ca exista neintelegeri intre noi ci doar vorbim…”in sinonime” !
        Oricum, imi face placere lecturarea transanta a comment-urilor domniei tale. Cu sincere aprecieri…

  17. Gabriel Băloi zice:

    Oare , la ce zbierături ale mele te referi ?! fiindcă , în tot ce am spus şi voi mai spune , nu vizez chestiunile insinuate de tine privitoare la voturi , sistem de vot , persoanele cîştigătoare ş.a.m.d.
    Se pare că nu prea înţelegi vorbele mele.
    Eu nu am amintit şi nici nu voi discuta vreodată despre rezultatul voturilor sau despre CUM anume s-a votat (nu sînt neliniştit din pricina aceasta).
    Prezum , potrivit „bona fides praezumitur” , pînă la proba contrară , că s-a aplicat o procedură corectă , fără alte implicaţii frauduloase.

    În schimb , vorbesc despre oameni , obiceiuri , fapte , sisteme omeneşti date de Dumnezeu în administrarea mîinilor omului , lăsate de El în responsabilitatea omenească , ceea ce înseamnă altceva decît „imixtiunea” , insinuată de unii , a Lui Dumnezeu în aceste chestiuni administrative.
    Că Dumnezeu te luminează ( dacă te laşi luminat , binenţeles )cum trebuie să procedezi într-o anumită situaţie , nu înseamnă , sau nu e acelaşi lucru cu alegerea finală , care e , defapt , lăsată în responsabilitatea ta , ca om. ( Asta , vis-a-vis de înţelegerea pe care au exprimat-o unii , cum că , pînă la urmă , un anumit rezultat al actelor omeneşti ar fi similar cu alegerea făcută de Însuşi Dumnezeu , înţelegere pe care eu o consider eronată )

  18. Marinel zice:

    Dragii mei,
    Incă de când am plecat de la congres am fost convins că vor fi multe „discuţii” pe marginea celor întâmplate acolo. Nu-mi place să comentez degeaba…
    Personal, cred că avem altceva de învăţat… Şi anume, că şansa baptismului românesc nu stă în birouri, ci ÎN BISERICI! Faptul că unele aleg să facă politică în loc de ceea ce sunt chemate să facă… se va vedea la „seceriş”! Câtă vreme se va crede că „agricultura” asta spirituală se face din „Ministerul agriculturii” şi „ogoarele” rămân nesemănate, vom ajunge, ca pe vremuri, să depăşim statistic suprafaţa agricolă a ţării dar să „murim de foame”. Mie asta îmi spune toată „întâmplarea” de ieri…
    Şi nu trebuie să ne preocupe semănatul doar între cei ca noi… Semănătorul care seamănă Cuvântul o face peste tot… acasă, la servici, pe stradă… adică „lângă drum… în locuri stâncoase… între spini… în pământul cel bun…”
    Ce vorbesc, ce fac sau… nu fac, cum reacţionez… toate sunt semănat. Ce voi culege? Vine o zi când voi afla! Să nu fie însă prea târziu!
    Până şi sezonul “agriculturii spirituale” are un sfârşit…

  19. Marinel zice:

    Ca să nu fiu greşit înţeles şi să fiu scutit de comentarii maliţioase (exprimate sau doar gândite) de genul „măi, da spiritual se mai crede ăsta!”…
    „Masele de manevră” cu care se „face” politica electorală, fie ea şi religioasă (sic!) există atunci când nu există „educaţie electorală” (în cazul nostru, spirituală) corectă. Apoi, viaţa m-a învăţat (păcat că nu-s în stare să şi aplic întotdeauna!) că e preferabil să te concentrezi asupra cauzelor şi nu asupra efectelor.
    Am văzut, am auzit şi am înţeles ce aveam de înţeles la acest congres. De aceea şi vorbeam despre „Un alt fel de nelinişte…Mai liniştită! Normală, fără distorsiuni… Parcă prea normală…” referindu-mă la fratele Cruceru…

Comentariile sunt închise.