Între Scriptură și ziar(e) – ”Vechi și nou în „liturghiile” evanghelicilor” – cu Pastor Dr. Gheorghe Mocan

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Între Scriptură și ziar. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Între Scriptură și ziar(e) – ”Vechi și nou în „liturghiile” evanghelicilor” – cu Pastor Dr. Gheorghe Mocan

  1. Adorian zice:

    Carnea și sângele lui Isus Christos îndestulează sufletul nostru nu mai puțin decât pâinea și vinul mențin corpurile noastre în viață. Altfel, dacă sufletele noastre nu ar găsi hrană în Isus Christos, analogia semnului nu ar rezulta validă. Aceasta nu s-ar putea verifica dacă Isus Christos nu s-ar uni realmente cu noi, și nu ne-ar îndestula cu hrana trupului și sângelui său. Ni se pare incredibil faptul că carnea lui Isus Christos, separată de noi, și de la așa mare distanță, poate să ajungă la noi întru a ne hrăni? Să considerăm puterea secretă a Duhului Sfânt care suprabundă în măreția sa toate simțămintele noastre și de care ar fi o nebunie a voi a se reduce dimensiunea infinită la a noastră. Astfel, să fie credința cea care să primească ceea ce depășește capacitatea noastră de a înțelege: și anume, Duhul realmente unește lucruri separate de distanță. Isus Christos ne adeverește și garantează la Cină această participare a cărnii și sângelui prin care face ca viața să coboare în noi cum ar penetra în oasele și în măduva noastră. (Institutio christianae religionis, J. Calvin, IV, 17, 10) Se pare, Calvin nu prea a fost calvinist. Mă întreb ce va ieși când și dacă textul va fi vre-o dată tradus în română (în sens, analogia fidei reprinsă și de Barth e în realitate teologie tomistă). De altfel, toate mișcările fundamentate pe un anume individ, pleacă de la o premisă lacunară. Și Luther, spre ex., fiind în necunoștință de documente neaccesibile to low church, a luat decizii aleatorii. Decizia Conciliului de la Trento în ceea ce privește canonul biblic nu a fost deloc una originală ci doar a reafirmat documentul De explanatione fidei ori Decretul lui Damasus unde papa Damasus I prezintă Conciliului din Roma (382) canonul biblic. De altfel, succesiunea pontificală vizibilă (Isus, Petru, Anaclet, Clement, ș.a.m.d.) ancorează realitatea în eveniment.

    • Marius David zice:

      da, totuși care este întrebarea sau frămîntarea? De acord cu dvs. Am mai spus-o de mai multe ori; Calvin n-a fost calvinist. Unii dintre cei care se reclamă acum calvniști sînt doar johnmacarturiști. 🙂

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.