Astăzi am depășit 500 de km făcuți cu noul Devron Zerga de 27.5 inches. Legată, adunată, elastică: pe off-road, ca un tanc; pe șosea, ca o gazelă. Pe coborîri este stabilă, furca pe aer lucrează mulțumitor. Deși inițial doream echiparea Sram, acum sînt foarte mulțumit de Shimano Deore. Schimbătoarele merg perfect. Nicio diferență față de Zerga D3 pe care l-am testat înainte. Nu simt încă nevoia articulației de mijloc la bicicletă. Poate că pentru downhill ar fi necesară, dar nu pentru asta este Zerga. Zerga este o bicicletă de amatori-avansați, un pic chiar supraechipată pentru nevoile unui amator. Nu cred că aș îndrăzni să cobor Craterul cu ea, dar cred că ar fi posibil.
După 500 de km i-am învățat toate mișcările. Schimbătoarele rezistă la manevre neașteptate. Schimbi în sarcină și nu are nimic.
Simt nevoia unor cauciucuri diferite. De fapt a unui alt set de roți. Aș pune un set de roți de off-road și un alt set de touring-cross, continentaluri cu profil mai îngust.
Șaua de piele, schimbată de mine, se comportă excelent. Postul de conducere a devenit faorte comod, odată cu schimbarea pedalelor și bicicleta s-a ușurat cu puțin. Am mers cu ea și încărcată la maxim (20 de kg în total, coburi și rucsac), dar și mai ușor, descărcînd-o de toate accesoriile. Cel mai lung drum? 132 de km! Dovadă că poți face touring-trekking-mtb-cross-coutry fără probleme cu un 27.5 bine echipat. De fapt asta mi-am și dorit, o bicicletă hibrid, multifuncțională, pe care să pot încărca mult, dacă vreau, pe care să o pot elibera imediat pentru a sări peste dealuri.
De ce am ales 27,5 și nu 29er, așa cum eram ispitit? Poate că și articolul acesta m-a convins. Se pare că acesta este noul trend, noul standard și spre acesta vor merge și producătorii de anvelope și de jante, 27,5.
Am primit portbagajul top-peak. Am avut emoții. Credeam că va ceda la șocuri sau va atinge roțile sau călcîiul addidasului.
S-a comportat perfect, deși, după cum vedeți, distanțele sînt la limită.
Iată pe unde am dus-o cu tot cu portbagaje.
Mărturisesc. Am abuzat Devronul fără milă în toată această perioadă. Am sperat să cedeze ceva, să văd cum se comportă noii intreprinzători. Deocamdată nimic! Să ne revedem la 1000 de km și apoi la 2500 și, finalmente, la 5000.
Dacă bicicleta asta rezistă la mine 5000 de km, atunci înseamnă că își merită fiecare bănuț.
Iată aici o coborîre pe Paleu. Viteza este relativ mică. Undeva la 60 de km la oră maxim, față de 72, cît am prins maxim pe această pîrtie.
Iată alte două recenzii apărute între timp. Vezi AICI, pentru Riddle, o versiune mai puțin echipată și AICI, pentru o versiune asemănătoare cu ce călăresc eu acum. Eu fac testele pe Zerga D 3, pe care am mai prezentat-o o dată și mai ales pe ACEASTA, Zerga D6.7, vîrful de gamă de la Devron.
Una peste alta, recomand cu mare căldură devronul oricărui pasionat de MTB. Mă repet cu intenție: nu există concurent acum pe piață (în afară de Canondale-ul 29er de la Greenbike )
Configuratie | |
Schimbator fata | Shimano Deore FD-M610, pentru 40/42T, tragere dubla |
Schimbator spate | Shimano Deore, RD-M610, 10 viteze, prindere standard |
Manete schimbator | Shimano Deore SL-M610, cu display viteze |
Angrenaj | Shimano Deore FC-M610-L, 42-32-24T, 175mm |
Ax pedalier | Shimano |
Pinion | Shimano CS-HG62-10, 10-viteze 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36T |
Lant | KMC X-10, 114 zale & Missing Link |
Tip frana | Shimano BR-M446, rotor fata-180mm / spate-160mm |
Manete frana | Shimano BL-M445 |
Cadru | Alu 6061 |
Suspensie fata | Rock Shox XC30 TK 27,5, cursa 120mm |
Cuvete | semi-integrat pe bile |
Ghidon | Truvativ STYLO T10, φ31,8mm, L:680mm, Rise:20° |
Pipa ghidon | Truvativ STYLO T20 |
Tija sa | Truvativ STYLO T20, φ31,6mm, Lungime:350mm |
Sa | WTB Volt Sport înlocuită cu Selle Italia Koobi |
Pedale | HTI A70 Aluminiu înlocuite cu Forester |
Butuc fata | Shimano HB-M475-L, 32H, Quick Release |
Butuc spate | Shimano FH-M475-L, 32H, Quick Release |
Jante | BlackLine 27,5″ Disc |
Anvelope | Wolverine SS 2.0 Comp, 27Tpi, sarma, 650gr |
Mărime | S – 420/16.5” |
Douā rînduri de roti,unul de pādure si un rînd pentru asfalt,o ideie bunā.Dar totusi de ce ati renuntat la Sram?Prima datā ati încercat si spunea-ti cā e super,se schimbā usor fārā zgomot.
sînt cam la fel, am optat pentru deore pentru sistemul shadow, un pic mai sus fata de Sram X5 si X7, care vin pe Zerga D3
apoi… am vrut neaparat 27,5 si acest tip nu venea decit cu Deore.
frate MARIUS cat au costat aripile pe fata si pe spate? doresc sa imi iau si eu ptr DEVRON !
Cand vin la oradea as vrea sa le iau. Cu voia domnului plecam vineri pe la pranz.Venim cu FAM
Moisescu JUNIOR.VA IUBESC! CU DRAG ALDUMNEAVOASTRA NEPOT
Iosua Ben IOAN
Draga Iosua Ben Ioan,
Cind am vazut prima data adresa m-am infiorat! 🙂
Da, rezolvăm. Stai liniștit!
Abia aștept să ne vedem.
Eram convins ca un 29er ar fi alegerea potrivita ( front suspension). Depinde ce fel de traseu folosesti si ce inaltime ai. Eu nu am mai mult de 1,80 si l-as folosi exclusiv pentru hard trail. Am aflat ca daca nu ai mai mult de 1,80 nu se mertia sa ai un 29 si ca nu e foarte recomandat pentru hard trail ,carari sau drumuri inguste. Deci, pana la urma, foarte curand o sa optez pentru un 27,5. Ceva recomandari pentru marci de afara?
Cred ca ai dreptate. 29er-ul are avantajele si dezavantajele lui. Trece mai ușor peste gropi, este greu de urcat la deal, este mai ușor la coborîri, are spitele mai lungi, usor de descentrat rotile etc.
Comparativ cu marcile de afara recomand totusi Zerga d6.7.
Nu-l bate nimic de afara.
Poate cannondale?
Daca se poate, ce parere aveti despre aceasta? (componente, pret si da stiu ca e un 29)
http://www.fezzari.com/cross-country/wasatch-peak
Pare foarte interesantă ca echipare și design, cred că este un pic mai jos ca echipare decît devronul. Ma uit acum cu atenție
Da, exact cum am bănuit. Mai joasă echiparea și ai 27 de viteze în loc de 30, ca la D.6.7.
Spuneati ca Zerga 6.7 nu are concurent pe piata. Ce credeti de oferta Decathlon (raportat la aceasta bicla)?
Dar raportat la Zerga D3?
care este oferta Decathon, pentru că nu cred că sînt variații mari de preț? Eu am optat pentru Zerga D6.7
http://www.decathlon.ro/mtb-cross-country/8168918-bicicleta-81-2012-1.html Asta ar fi Rockriderul 8.1, f. bine vazuta de useri
http://www.devronbike.ro/zerga-d3. Si concureaza, cred eu, cu Zerga D3.
Strict ca piese si greutate, cum stau treburile ? Ca pret e cam tot aia.
Rockriderul are garanția pe viață la cadru, din cîte știu, dar … cadrele evoluează, cine păstrează un cadru mai mult de 5 ani?
Da, știu că Rockriderul are recenzii bune, vezi însă și recenziile la Zerga.
Am călărit Zerga D3. N-am călărit Rockriderul, dar între Zerga D3 și Zerga D6.7 este o mare diferență.
Între cele două prezentate de tine, aș alege tot 6.7-ul din pricina roților, a sistemului Shadow de la Deore si pentru cele 30 de viteze. Crede-mă că ai nevoie, dacă vrei o bicicletă care să știe și downhill și uphill, trekking, touring, mtb classic. Nu văd loc unde să nu mă bag cu Zerga mea. Am încercat-o peste tot.
OK, m-am hotarat sa continui pe o bicla de 26 – merg mai mult oras/macadam, asa ca manevrabilitatea bate viteza.
Ma intreb daca merita banii diferenta dintre Zerga D3 si D5 ?(http://www.marosbike.ro/mtb-xc-hardtail/bicicleta-devron-zerga-d5-27g-c.html).
Practic, dispare Altus la foi, vine X5, ghidon, pinioane si butuci nitel mai sus, cauciucuri nitel mai putin cramponati, Elixir 3 fata de 1, vreo 700 grame in minus.
In alta ordin de idei, pot lua ambele bicle cu 10% reducere. Merita ? Alternativa Decathlon e veche (2012) si are frane mai slabe, si cu vreo juma’ de kil mai grele, la bani mai multi (10%).
da, eu cred că este o alegere bună, dacă vrei manevrabilitate mai bună, atunci Zerga D 3 sau D5 este cea mai bună alegere. Eu vreau să fac și touring și de asta am luat 27,5.
Am cumparat si eu un devron zerga 6.7 de vreo 2 luni.am 1000 km si in continuare merge impecabil.o singura problema au:anvelopele.pe suprafete ude,nisipoase,off road sau in viraje stranse tre sa ai mare atentie.pe trasee mtb,pe catarari abrupte are tendinta sa se ridice roata fata
da, Ovi, bicla Devron pe care ai luat-o este un hibrid. Nu este un MTB pentru downhill sau cățărări periculoase, de aceea trebuie să ai grijă.
Prima problema se poate rezolva cu o schmbare de anvelope,
a doua prin cumpărarea unei biciclete cu suspensie spate și special desemnată escaladelor abrupte.
pentru mine e ok.doar 1/3 din km totali parcursi sunt off road, restul sosea.fac mult touring. dar si pe sosea apar probleme daca asfaltul e ud, mai ales daca trebuie redusa brusc viteza sau in viraje stranse.cat despre traseele de munte, le fac cele pt amatori (drumuri pietruite, pamant, carari si poteci prin padure).acea ridicare a rotii se poate datora faptului ca am tendinta sa ridic de ghidon cand imping la urcare?sau cadrul meu e prea mic (16.5 la 172 cm inaltime)?acesta mi s-a recomandat de vanzator.in rest devronul e ok.vom vedea si cat timp.oricum la pretul lui nu cred ca gaseam dotari mai bune (apropo, prin olanda se vand la 1000 euro)
pentru așa ceva Devronul este foarte ok. Se poate să ai cadrul prea mic dacă basculează, la 172 ti-ar trebui ceva intre 18 și 20 inches. 16,5 este mult mult prea mic, chiar și mie îmi este mic, asta înseamnă că șaua îți este prea în spate și este centrul de greutate cu totul mutat.
Eu am Zerga de 495 mm (20 inci) cu un top tube de 580 mm si la 1,82 parca e cu 10 mm mai mare decat idealul – am dat saua cu 1 cm mai in fata oricum. Pozitia de racing este insa ideala, evident.
Nu poti cere 2 pozitii ideale simultan la aceeasi bicla, trebuie reglare si compromis.
Faptul ca roata fata tinde sa o ia in sus se explica prin unghiul furcii – 69 grade, aproape ca la o bicla de trail. E buna pt. drumuri denivelate plane, mai putin buna la urcus, per total isi face treaba.
Oricu, e printre putinele bicle cu top tube scurt, pe directia de design pe care a apucat-o si Cube, la modelele entry level si mid level, probabil si-au dat seama ca e mai imp. confortul pe pozitia normala, decat cel pe racing.
Am aceeasi inaltime, 1,72m, am probat un Devron Riddle men si la 18 inchi (457mm , parca) imi atinge osul pubic cand stau cu picioarele pe asfalt, conteaza asa mult treaba asta? Daca comprim putin furca, nu mai atinge. Intreb asta pentru ca in magazin unu zicea ca mi-e mare cadrul, celalalt zicea ca e bun. Deci?:D
parerea mea este ca ti-e putin mare cadrul, dar te vei descurca,
ai grija cum sari de pe bicicleta.
Salut. As dori si eu achizitionarea unei Zerga D6.7, unul din motive fiind si touring-ul. Intrebarea mea ar fi … exista gauri prevazute in cadru care sa suporte un portbagaj clasic,pe care sa pot monta doi coburi (stanga/dreapta) ? Nu reusesc sa imi dau seama din foto.
Multumesc
Nu, nu există, dar eu folosesc cu mare succes, de fapt așa am și făcut drumul la Auschwitz, cu roți de balonaj mai mic și cu un portbagaj prins pe tija de șa de la topeak.
Aș recomanda totuși o bicicletă de touring dedicată. Eu am o univega pentru asta.
Pe site-ul producatorului arata ca furca e pe aer. Solo air. Insa pe alte siteuri apare ca ar fi pe arc. Ma poti lamuri?
Depinde de model. La acest model este pe aer.
Salut! Am vazut ca ai scris ca furca este pe aer. Vreau sa-mi cumpar si eu acest model, dar gasesc informatii contradictorii – unele sunt pe arc/ulei, altele pe aer. Stii cumva de ce? O voi comanda online si vreau sa ma asigur ca nu voi avea probleme. Multam.
Lucia Mihaela, sînt diferite tipuri de furci, unele doar pe aer, altele pe arcuri, altele pe ulei et c.
Cele mai performante și ușor de întreținut sînt cele de pe modelul prezentat aici, model pe care și eu l-am ales.
Am 1.72 si vreau sa iau o Zerga D6.7. Ce marime sa aleg, S sau M? Am probat un Riddle 6.7 si este extrem de mare pentru mine….
S va fi un pic scurt la escalade. Ia M-ul.
Bună ziua! Am și eu o întrebare …vreau sa îmi achiziționez o bicicletă, ce mi-ati recomanda, zerga d5 sau 6.7?
eu am încercat pentru 5000 de km d 6.7, asta recomand
Mi-au fost foarte utile comentarile dumneavoastra, domnule Marius, prin urmare am ales Zerga D6.7 pentru mine, iar sotiei i-am luat Zerga D5. Sunt doua biciclete excelente… Tot la dumneavoastra am vazut aparatorile de noroi de la Topeak, pe ambele bicilete arata super, fiind acelasi model, doar unul pentru 27.5″, iar celalalt pentru 26″. Multumesc mult!
Bună, mă bucur că v-a fost de folos recomandarea! Eu sînt acum la 5000 de km aproape și totul este în regulă.
Am rulat cu devron d 6.7 circa 3000 km, inclusiv participari la concursuri de amatori si pot spune ca se comporta impecabil.am avut o singura problema initial la butucul pedalier(monobloc) rezolvata de vanzator (in garantie).a trecut cu brio si testul (ca nu pot sa-i zic altfel la ce conditii au fost) de la crater mtb 2016. Foarte multumit. O recomand tuturor
exact asta spun și eu! CAlde recomandări. Eu am 5000 km și încă am același lanț și aceleași pinioane, aceleași cauciucuri și am făcut și off road și șosea
Hello frate Cruceru, mai aveti zerga-ul? Câți km are in istoric in prezent după 4 ani? Si ce nota credeți ca merita ?1-5
🙏
da, are 5700 de km, merită nota 5 de la 1-5.
Salut, intre modelul Devron Riddle 3.7 2016 sau Riddle 2.7 2017, care ar fi alegera cea mai buna?
Modelul din 2016 (3.7)are butuci si janta devron in schimb are furca rock shock frana tektro, modelul din 2017 (2.7)are furca Suntour XCR, frana Altus BR-M365 , janta wtb si butuci joytech.
Multumesc
Salut,
hmmm, greu de ales, eu regret că nu mai fac d 6.7, nimic din ce este descris aici nu se compară cu ce am pe această variantă.
prefer prima variantă, furca rock shock si tekro. altus și suntour în această combinație se coboară la entry level.
Doresc sa achizitionez Zerga 4.9 sau chiar 6.7. Am primit oferta la 4.9 : 2400 LEI si vad pe site 6.7 la 3150 LEI. Mi se pare mul mai ales citind acum comentarii de prin 2014. Stiti unde as gasi mai ieftin?
hmm, nu știu unde ai putea găsi mai ieftin mai ales acum la începutul sezonului. Acum vor crește prețurile, mai ales după 1 martie.
Bicicletele se cumpără din noiembrie pînă în februarie. Grăbește-te!
Ai încercat pe site-ul devron.ro?
Eu am niște recenzii, chiar azi le-am revivitat.VEzi recenzia de la 5000 de km. Acum mă apropii de 7000 km.
Nu m am gandit la aspectul acesta, al perioadei, dar aveti dreptate. Cat despre d6.7 varianta 2014 nu mai este. Pe devreo ar mai fi o singura Zerga D4.9 dar furca pe arc.
Nu mertiă furcă pe arc. Caută și la Kross, dar și alte variante. Ti-am spus. Devron s-a stricat la calitate și cere prețuri mari pentru oferte de calitate și echipare mici.