Ce (nu) este Biserica?

Să încercăm o definire apofatică?

Pînă atunci … un video „pentru ochişori (teologici) micuţi”:

 

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Întrebările lui Ghiţă, Biserica Baptista, Pt. studenţii mei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Ce (nu) este Biserica?

  1. Mi s-a întâmplat să am nevoie de rugăciune…singur…şi am intrat într-o catedrală. Acolo am simţit prezenţa lui Dumnezeu, un Dumnezeu aproape. M-am întrebat mai apoi de ce adunările noastre nu pot fi deschise şi peste săptămână. Întrebarea asta îmi stăruie cumplit în minte şi îmi dă târcoale din ce în ce mai mult mai ales după ce l-am auzit pe un frate păstor punând această întrebare…

  2. marinelblaj zice:

    Poate că, inspirat de ultima imagine şi de studiul biblic din biserică, va exista o legătură între subiectul acestei postări şi gândul de mai jos:

    „Şi le-a zis: „Mare este secerişul, dar puţini sunt lucrătorii! Rugaţi, dar, pe Domnul secerişului să scoată lucrători la secerişul Său” (Luca 10:2)

    Astăzi am studiat din nou una dintre pildele Domnului Isus. Cea cu grâul şi neghina. Cea care ne atrage atenţia că neghina nu apare doar datorită celui rău, ci şi faptului că „oamenii dormeau”. Şi mă gândeam câtă responsabilitate presupune „agricultura” aceasta spirituală…
    Cea în care e mereu nevoie de „ţărani” adevăraţi şi în care fac atât de mult rău… „ţărănoii”!

  3. calin zice:

    si nu are dreptate? De ceva vreme buna consider ca mersul la biserica este sa-mi vad fratii, nu sa ascult ca azi aveti o intalnire speciala cu Dumnezeu de parca toata saptamana Dumnezeu s-a ascuns de noi sau s-a lasat abia vazut. De obicei intalnirile speciale au fost in afara a ceea ce noi numim „biserica”. Saptamana asta o fetita, de 8ani, care nu poate sa paseaca (spina bifida) spre „biserica” a avut chiar o intalnire speciala, cu acea mana care face si nu sta sa cerseasca bani daruiti sau zeciuiti de pe la amvoane. A primit in dar un carucior electric, frumos ca un scuter. Si „biserica” strange bani doar pentru cladiri, salarii, cheltuieli. Si ea invartea aproape duminica de duminica doua roti in sala „bisericii’, uitandu-se la gramada de bani peste care se cerea binecuvantarea. Asta nu e biserica. As fi predicat fara lumina un an, doi doar sa fim o mana care face si un picior care umbla.

  4. Marius Tunduc zice:

    Un film profund, si de pus pe … ganduri!

    Din pacate biserica de azi nu mai este in cele mai multe locuri ceea ce ar trebuii sa fie, si cred ca e una din marile reusite ale satanei numirea de pocaiti pentru membrii anumitor culte in tara asta.

    Am reusit sa ne izolam unii de altii,inchisi in mica noatra credinta, si mai mult am reusit sa fim un neam dezbinat complet de doua forte mari – religiile si politica! Absolut usor de condus (de fapt cred ca asta este si scopul).
    In rest discuitii despre construirea cladirilor, salariile preotilor, si cea mai interesanta gaselnita neo-protestanta – plata cheltuielilor pastorilor veniti in misiune (trimis de domnul) cu sume de multe ori peste salariul minim pe economie (lunar).

    Ce este cu adevarat pacat este ca putini au curajul sa protesteze despre aceasta stare calduta in care ne cufundam incet, incet….

    Si da biserica suntem noi cu conditia sa fim invatati asta de mici, omul fiind o combinatie intre cele cu care sa nascut (inteligenta, capacitate, rezistenta) – mediul in care creste – si ce este invatat!!!

    Asa ca eu expresia de intalnire cu fratii o traduc altfel – sa vad ce haina si-a mai luat aia, ce freza si-a mai facut ala, si normal sa arat tuturor ce frumos cant eu!!!

    Interesanta in film si discutia despre celelalte 6 zile. Zile despre care ni se spune frumos ca tre sa fim… cuminti.

    Catedrala deschisa zilnic…. da oare o cantina deschisa zilnic, si o baie comunala, si un adapost, si …?
    Oricum desi intru rar e interesant logul!

    Salutare.

  5. Da, asa este, biserica nu este o cladire, nu este doar 2 ore pe saptamana. Biserica este formata din totalitatea tuturor oamenilor nascuti din nou, dar este numai atat? Putem intreba ce este o biserica adevarata? Care sunt caracteristicile ei? Ce trebuie sa se intample in mijlocul oamenilor care sunt biserica lui Hristos?

    Reformatorii au definit biserica adevarata ca avand trei caracteristici principale:
    – predicare invataturii apostolilor in mod corect. Aici incluzandu-se si pacatul SPECIFIC si nu general. Pentru ca daca intr-o predica am auzit cuvantul „pacat” asta nu inseamna ca s-a vorbit despre pacat. Aici intra si pacate mai specifice cum ar fi furtul (munca la negru, evaziunea fiscala), mandria, minciuna (semnarea de contracte de angajare false), etc.
    – aplicarea sacramentelor (actelor de cult – cina si botezul) in mod corect.
    – disciplina in biserica, care vine in urma unei responsabilizari corecte a fiecarui membru. Matei 18.

    Ce vedem astazi in biserici este spectacol copiat din lume cu cantari crestine, oamenii vin ca si vizitatori, nu este pastorire, nu este responsabilizare in ce priveste pacatul, nu este disciplina (si cand spun disciplina ma refer la a aplica Matei 18 in mod corect).

    Deci ce este sau ce ar trebui sa fie o biserica?

  6. Bun raspuns Claudiu, dar il vad prea mult pe M. in raspunsul tau mai ales cand enumeri pactele specifice. Oare cu 1 an in urma cand credeai aceleasi lucruri lista de pacate era aceasi? 🙂

    Oricum sunt de acord cu fiecare iota pe care ai zis-o si astept si eu un raspuns la intrebarea ta. Pana atunci spun ca mi-a placut video-ul si pun si eu cateva la fel de interesante pe acesi tema, poate ii ajuta si pe altii, daca vor fi vizionate.

    Madalin P.

  7. ACIDUZZU zice:

    Se tinde tot mai mult spre o biserica de tip „HIBRID”…si aceasta solutie aleasa este dezastruoasa pentru insasi Biserica lui Hristos, ca Trup al Sau, ca Institutie Divina , Cereasca !
    Oare de ce ne straduim atat de mult sa-i copiem mimotic pe americanii care au ajuns intr-un coplaps spiritual cu toata eleganta, somtuozitatea di fastul declarat al bisericilor lor ? De ce nu ne-am intoarce la acel „Imitatio Cristi” de la inceput ?

    N-as dori ca randurile ce urmeaza sa fie rezultatul doar gandirii mele, al adevarurilor descoperite NUMAI MIE ! Aceasta ar insemna sa ma umflu de mandrie, si nu doresc lucrul acesta cu niciun chip ! De aceea atasez mai jos link-ul unde puteti citi detaliat si-n liniste cele ce urmeaza alaturat citatelor:

    http://vesteabuna.wordpress.com/2010/06/02/

    1. “Noi, creștinii ne deosebim de ceilalți oameni prin faptul că avem două naturi, două firi: carnea(firea pământească) și Duhul(firea cerească).
    Avem implicit două gândiri corespunzătoare, gândirea cărnii și gândirea duhului. Ca un computer cu două softuri, două sisteme de operare sau două browsere, etc. Comparația se poate extinde!
    Amestecul acestor două gândiri produce confuzie gravă, alterează mărturia, știrbește gloria lui Dumnezeu.”

    2. “Între gândirea cărnii și gândirea duhului stă crucea lui Cristos, lucrarea lăuntrică de răstignire a ”omului vechi”, de nimicire(ineficientizare) prin Duhul a ”faptelor trupului”. Cei ce nu se leapădă de ei înșiși, de gândirea comună, chiar de ”orice gând mai dinainte” sunt numiți de apostol vrășmași ai crucii lui Cristos și au un viitor sumbru.
    Biruitorii din Apocalipsa sunt cei ce s-au luptat ”după rânduieli”, nu cei ce au învins pe mulți, ci cei ce au respectat regulile luptei. O cerință este înfrânarea în toate privințele, alta este cea de a lupta ”cu armele luminii”,”armele dreptății”,”echipați cu armătura LUI DUMNEZEU”, nu cu armătura noastră.” (II Corinteni 10:3-4).

    3.În toate acțiunile, apostolul menționează cu grijă CINE săvârșește acțiunea. ”Nu eu, ci Cristos” este motto-ul ușor de depistat în toate scrierile lui. E esența vieții creștine. ”Cristos în voi, speranța gloriei!” Și ca să nu lase dubii, că această stare ar fi un deziderat intangibil, sau insuficient atins, descrierea LA TRECUT a lucrării lui are același motto:

    ”Prin harul lui Dumnezeu sunt ce sunt. Şi harul Lui faţă de mine n-a fost zadarnic; ba încă am lucrat mai mult decât toţi: totuşi nu eu, ci harul lui Dumnezeu, care este în mine.”. . I (Corinteni 10:15)

    Desigur, veti zice, aceste cuvinte sunt adevarate dar…nu se aplica dezbaterii de fata !
    Si totusi se aplica doar daca ne conformam celor scrise in citatele biblice enuntate mai sus. Chiar si fara comentarii.Asta doar in cazul in care DOMNUL HRISTOS DOMINA CU ADEVARAT FIINTA NOASTRA !
    Care a fost secretul unitatii bisericii din secolul intai ? Hai sa privim mai indeaproape !

    1. Fapte 2:42: PERSEVERENTA : “Ei stăruiau în învăţătura apostolilor, în legătura frăţească, în frângerea pâinii şi în rugăciuni. (Fapt 1.14; Fapt 2.46; Rom 12.12; Efes 6.18; Col 4.2; Evr 10.25;);

    2. Fapte 2: 43: REVERENTA BINECUVANTATA CU RASPLATIRI SI IMPUTERNICIRI:
    “Fiecare era plin de frică, şi prin apostoli se făceau multe minuni şi semne.” (Marc 16.17; Fapt 4.33; Fapt 5.12: );

    3. Fapte 2:44-45: UNITATEA INTR-UN SINGUR GAND SI_O SIMTIRE (Filipeni 2:1-6), (nicidecum unitate in diversitate ca si la Corint: I Corinteni 3:4-11);

    4. Fapte 2:46 a: FRECVENTA DE LA TEMPLU (alta decat partasiile fratesti si agapele din casele particulare);

    5. Fapte 2: 46 b: PARTICIPARE CU BUCURIE LA CINA DOMNULUI (cu cercetare serioasa asa dupa cum remarca apostolul Pavel mai tarziu in I Corinteni 11: 27-32 si cu pocainta autentica, in 2 Corinteni 7:10-11);

    6. Fapte 2: 47: IMPLETIND LAUDA CU MARTURIA PERSONALA;

    7. Fapte 2:47: SECRETUL INMULTIRII BISREICII, A ADEVARATEI TREZIRI se afla in versetele acestea , nicidecum intr-o solutie de compromis, de tip HIBRID !
    HIBRIDUL este o “linie moarta” care nu se poate inmulti mai departe !
    In completarea afirmatiei mele despre sensul etimologic al expresiei uzitate, iata aici, la indemana tuturor lecturarea facuta accesibila din:

    http://dexonline.ro/definitie/hibrid

    HIBRÍD, -Ă, hibrizi, -de, s. m., adj. 1. S. m., adj. (Organism) provenit din încrucișarea a doi indivizi de specii, de soiuri, de genuri sau de rase diferite. 2. Adj. Fig. (Despre realizări, idei, fapte) Alcătuit din elemente disparate; lipsit de armonie. – Din fr. hybride, lat. hybrida. (Sursa: DEX ’98)

    HIBRÍD1 ~dă (~zi, ~de) 1) biol. Care provine din hibridizare; obținut prin hibridizare. Puieți ~zi. 2) fig. (despre concepții, idei, fapte etc.) Care este alcătuit din elemente disparate, nelegate organic. [Sil. hi-brid] /<fr. hybride (Sursa: NODEX )

    HIBRÍD2 ~zi m. Organism provenit din încrucișarea a două specii diferite; corcitură. /<fr. hybride
    (Sursa: NODEX )

    HIBRÍD, -Ă adj. 1. (Despre organisme; adesea s.) Rezultat din încrucișarea a doi indivizi cu ereditate diferită; metis. 2. (Despre idei, fapte, etc.) Format din elemente luate la întâmplare; disparat. [Var. ibrid, -ă adj. / < fr. hybride, cf. lat. hybrida]. (Sursa: DN)

    HIBRÍD, -Ă I. adj., s. m. (organism) rezultat prin hibridare; bastard, metis. II. adj. 1. care aparține la două categorii, tehnologii, clase diferite. 2. din elemente eterogene, disparate; lipsit de armonie. ◊ (despre cuvinte) prin contaminare sau încrucișare, din elemente caracteristice unor tipuri flexionare sau unor construcții diferite. (< fr. hybride, lat. hybrida) (Sursa: MDN)

    HIBRÍD adj., s. 1. adj. v. corcit. 2. s. corcitură.

    hibríd s. m., adj. m. (sil. -brid), pl. hibrízi; f. sg. hibrídă, pl. hibríde (Sursa: Ortografic)

    BISERICA LUI HRISTOS , ca SANCTUAR, CA TEMPLU AL DUHULUI SFANT, include totalitatea credinciosilor nascuti din nou (Evrei 12:23-24), un organism viu care functioneaza armonios doar prin totalitatea madularelor strans inchegate in Hristos care este CAPUL TRUPULUI ! (Efeseni 4:16).

    Tendinta de a se aduna Biserica lui Hristos, Mireasa Lui, Trupul Lui, dupa principiul “transarii”, este primul pas spre DESACRALIZAREA acestei Biserici ce urma sa fie infatisata in viitor ca Slavita…(Efeseni 5:27) unde Hristos este “proslavit IN SFINTII SAI” (nicidecum de sfintii Sai ) (2 Tesaloniceni 1:10-12).
    Al doilea pas este FENOMENUL EMERGENT ( 1 Ioan 2:18-19) si cel de-al treilea si cel din urma pas grozav de dezastruos este APOSTAZIA, adica Biserica…dar numai ca si cadavru ambulant, mort pe picioare, adica “ITI MERGE NUMELE CA TRAIESTI DAR ESTI MORT !” (Apocalipsa 3:1)

    Partasia prin case, nu va tine niciodata loc de Biserica ci doar de inlocuitor, surogat, daca nu se intruneste in totalitatea ei “la un loc si nelipsiti de la Templu” (Biserica). Oare de ce-am mai construit atatea biserici noi si somptuoase, cu toate utilitatile necesare daca stau incremenite si din ce in ce mai goale, pe motiv ca se pot aduna si-acasa…
    Da, grupurile mici de partasie, reprezinta in cel mai fericit caz, “BISERICA RASPANDITA. Dar, oare cum sa te poti raspandi daca tie nu-ti place sa te aduni la un loc cu fratii ?.
    Grupurile de partasie reprezinta BISERICA ADUNATA IN HRISTOS !

    • ACIDUZZU zice:

      Ca si o completare pentru solutia HIBRID, as dori sa subliniez ca, nu prea este credibila calea “hibrid” intrucat nu are in ea puterea de…germinare !
      Hibridul in sine, este rezultatul incrucisarii a doua soiuri diferite. ceea ce intra sub incidenta, in primul rand a poruncii existente in Vechiul Testament:

      ”Să nu împreunezi vite de două soiuri deosebite; să nu semeni în ogorul tău două feluri de seminţe; şi să nu porţi o haină ţesută din două feluri de fire…” (Levitic 19:19)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.