Vandalizăm sau nu afişele cu pruncuşorul homosexual?

Am înţeles că s-au pus nişte afişe.

Am înţeles că cel puţin Biserica Ortodoxă a reacţionat! Bravo!

Am înţeles că şi alţii au reacţionat. Au vandalizat afişele.

Au făcut bine? Rău?

Care sînt căile pe care putem să apucăm cînd se întîmplă aşa ceva?

Nu mai este de discutat dacă aceasta era cea mai bună cale de a promova ideea cu pricina, nici dacă acesta este cea mai bună perioadă a anului pentru a-i irita pe creştini…

Ce facem? Vandalizăm creştineşte sau nu?

Zilele trecute un tip a făcut nişte poze. Un crucifix într-un pahar de urină. Artă sadea.

Nişte dreptcredincioşi au tratat pictura cu piciorul şi ciocanul.

E bine? E rău?

Vezi aici cum se încheie excelenta punere în problemă a lui Florin Puşcaş.

Una peste alta, povestea neromanţată a unui panou publicitar are rădăcini mult mai adânci şi ramuri mult mai întortocheate. Miza jocului e mai mare decât simplul confort vizual al timişorenilor. Or fi românii mai puţin toleranţi şi mai tradiţionalişti decât occidentalii, dar orice comunitate are dreptul de a decide pentru ea. La fel cum, spre exemplu, elveţienii nu au fost pregătiţi să accepte minarete lângă moscheile din ţara lor, nici timişorenii nu au acceptat un panou publicitar pro-gay. Nu se numeşte homofobie, ci conservarea propriilor valori. Unele care se întâmplă să fie moral-creştine.

Citeşte AICI tot articolul.

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Întrebările lui Ghiţă, dulce Românie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

46 de răspunsuri la Vandalizăm sau nu afişele cu pruncuşorul homosexual?

  1. freedfromthelaw zice:

    judecand dupa faptul ca acele „statements” de pe afisele stradale erau niste minciuni, si dupa faptul ca au fost postate in Saptamana Mare, vadit cu scopul de incitare la reactii „discriminatorii”, cred ca nimic nu poate fi considerat neobisnuit. Probabil ca mai nimerita ar fi fost o manifestare similara a bisericii(ilor) cu panouri stradale care sa contina adevarul. N-as inclina sa consider „vandalizarea” drept condamnabila, avand in vedere contextul. Ma indoiesc totusi ca a fost facuta de pocaiti.
    Din nefericire, cred ca autorii panourilor asta au cautat – scandal si motive de reclamatii la Consiliul Discriminarii – si „vandalizatorii” au cazut frumusel in capcana indivizilor astora fara Dumnezeu.

    • Cristina zice:

      freedfromthelaw tu spuneai: „N-as inclina sa consider “vandalizarea” drept condamnabila, avand in vedere contextul”…repectand principiul tau, am putea sa gasim exemple de contexte in care nici crima, minciuna, curvia n-ar fi condamnabile.

      • freedfromthelaw zice:

        amesteci abominatia cu o replica (chiar si nepotrivita) la abominatie…si pretinzi apoi ca replica la abominatie ar putea fi justificarea pentru…alte abominatii!!! cine a spus mai sus ca a nu condamna „vandalizarea” este un principiu? E foarte clar ca n-am enuntat nici un principiu.

        • Cristina zice:

          Ok, vad ca iti plac jocurile de cuvinte … inlocuieste atunci termenul – principiu – cu termenul – logica – si raspunde apoi vizand continutul nu forma.

      • Marius David zice:

        nu, nu cred că găsim contexte în care curvia să nu fie condamnabilă. La minciună şi crimă sînt dezbateri acerbe. Vezi postarea despre teologia minciunii sau crimele din război.

  2. Genul asta de reactie, vandalism si discutii, nu face altceva decat sa dea apa la moara celor care au pus panoul. Cum cred eu ca ar trebui rezolvate astfel de lucruri (desi nu imi dau seama cat de practica este ideea):
    – crestinii, cand vad astfel de panouri, ar trebui sa verifice mai intai daca sunt legale sau nu. Daca sunt ilegale trebuie date jos cat mai repede pentru a le vedea cati mai putini oameni.
    – aparitia panourilor crestine in orase. In Bucuresti, chiar in apropierea Pietei Universitatii exista un panou care ma unge pe suflet cand trec pe langa el. Panoul spune asa:” Trebuie sa va nasteti din nou.” Panoul este semnat: „Isus (Ioan 3:5)”.

    • freedfromthelaw zice:

      ucenicule – intrebare de 100 de puncte pentru tine: dar daca vezi o femeie imbracata indecent, desi legile tarii indeamna la decenta, conform „bunelor moravuri”, ce faci: te duci si o imbraci „cat mai repede pentru a o vedea cati mai putini oameni”???
      nota: sunt 1000% convins ca homosexualitatea este un pacat grav (de la promovare pana la practicare inclusiv), deci nu dati cu pietre

      • Intrebarea ta nu are nici o noima. Discutia era daca vandalizam sau nu afisele. Raspunsul meu este: nu vandalizam nimic, nici macar afisele. Putem sa le dam jos pe cale legala daca ne deranjeaza.
        In primul rand trebuie sa facem evanghelizare. La asta suntem chemati asa cum bine spune si naomi in comentariul de mai jos.
        Nu castigam nimic daca ne concentram pe ceea ce face diavolul. Noi suntem chemati sa le spunem oamenilor despre Dumnezeu. Daca oamenii L-ar cunoaste pe Dumnezeu nu ar mai aparea astfel de panouri. Deci problema se rezolva invers: nu le dam in cap homosexualilor ci mergem la ei si ii facem ucenici.

        P.S. Nu exista notiunea de 1000%. Din punct de vedere matematic este un nonsens.

        • freedfromthelaw zice:

          well – are noima intrebarea mea, trebuie doar sa meditezi daca judeci doua situatii similare utilizand acelasi standard sau nu; altfel se poate spune ca folosesti doua unitati de masura.
          Hai sa ma explic, totusi: din ce am mai citit din luarile tale de pozitie, te aratai curand foarte iritat de ideea ca barbatii crestini ar putea fi ispititi sa pacatuiasca (mental) la vederea femeilor imbracate indecent in biserica, iterand faptul ca „oare ce se fac oamenii astia cand ies in lume?”. Atunci de ce in cazul afiselor, esti pe ideea inlaturarii „priciniei de pacatuire” (citez „ca sa nu le vada cat mai multi”), dar in cazul femeilor indecente in biserici – treaba care este reglementata de Biblie clar – consideri ca nu trebuie luata pozitie, pe ideea ca vina nu ar apartine ispititorului, ci celui ispitit??? gandeste-te la asta, inainte sa replici…
          nota: 1000% era o figura de stil; figurile de stil nu se supun regulilor matematicii 🙂

          • Ideea mea era legata de articol si cred ca decat sa vandalizezi un afis care nu iti convine din diverse motive mai bine il inlaturi pe cale legala.
            Solutia la a indrepta pe cei ce sustin acele afise nu este inlaturarea lor ci evanghelizarea.
            In ceea ce priveste problema decentei despre care vorbesti in comentariu, nu stiu de unde ai venit cu astfel de lucruri. Daca te referi la ultimul meu articol nu ai inteles bine si iti recomand sa il citesti cu atentie inainte de a ma acuza. De asemenea, daca vrei sa discutam pe tema asta te invit pe blogul meu. Mi se pare lipsa de respect pentru cel care detine acest blog sa aducem discutii din alte parti aici. Ar trebui sa postez tot articolul aici ca sa vedem concret pe ce text discutam…

            • freedfromthelaw zice:

              pai mai devreme ziceai ca primul lucru pe care ar tb sa il faca un crestin ar fi sa il dea jos cat mai repede, acum intorci foaia si zici ca mai bine ar fi sa ii evanghelizam pe autori…trebuie sa te hotarasti cumva.
              Nu ma refeream la ultimul tau articol, stai linistit. Te iriti repede si din presupuneri. Nu iti mai scriu, scuze, nu stiam ca esti atata de iritabil. Daca tot esti asa, ar fi o idee sa eviti sa te exprimi in scris.

              • mihaela zice:

                eu cred că este o deosebire fundamentală între un afiș (care e menit să formeze, adică manipuleze opinia publică) și înbrăcămintea unor femei care nu reflectă decât o atitudine personală. (părerea mea e că mai bine te-ai lega de cei care promovează astfel de ținute decât de femeile care le poartă 🙂 )

              • freedfromthelaw zice:

                Mihaela – chestia asta cu a da vina pe vanzatorii de „dezbacaminte”, cum ca nu femeile ar fi vinovate pentru imoralitate vestimentara, este ca si cum un criminal ar spune judecatorului: „stiti, vinovati sunt producatorii de cutite”…e penibila afirmatia…daca ar recita 50% din pastorii din Romania textul predicii lui Albert Martin despre subiectul vestimentatiei femeilor in biserica, la urmatorul recensamant am avea ori cel mai mare numar de biserici evanghelice fara pastor, ori o scadere dramatica a numarului de femei crestine, ori, Doamne-ajuta, o trezire la sobrietatea si decenta absolut necesare in Casa Domnului si nu numai acolo…

              • freedfromthelaw zice:

                Mihaela – e penibil sa dai vina exclusiv pe producatorii de imbracaminte pentru modalitatea imorala in care se imbraca majoritatea femeilor azi. Este la fel de penibil ca barbatii sa pretinda ca vina pentru adulterul din inima apartine exclusiv femeilor. Biblia spune ca in lumea reala nu putem elimina prilejurile de pacatuire (chiar daca ne-am dori sa fie eliminate), dar vai de cel prin care vin prilejurile de pacatuire. Asa ca nici producatorii de imbracaminte indecenta, dar mai ales cei sau cele care poarta asa ceva, ispitind in acest fel pe cei credinciosi, nu scapa de judecata lui Dumnezeu, judecata care este mai aspra in cazul celor care pretind ca sunt crestini, dar actioneaza ca si cum ar fi copii ai satanei.

            • mihaela zice:

              se pare că suntem de acord 🙂 dacă e penibil să-i acuzăm pe producătorii de „dezbrăcăminte” pentru imoralitatea vestimentară atunci e la fel de penibil să le acuzăm pe femei pentru imoralitatea din inima bărbaților 🙂

              Personal nu văd problema în faptul că numărul credincioșilor ar scădea drastic … ce rost are să-i păstrăm pe cei (sau cele) care nu sunt cu adevărat credincioși. A face o selecție ar fi mai mult decât binevenit. Părerea mea.

      • alaxandra zice:

        @freedfromthelaw

        pui problema prost. nu e logica intrebarea ta.

        a imbraca fortat o femeie nu e acelasi lucru cu a face demersurile legale pentru daramarea unui panou ilegal.

        de aici, neantelegerea cu partenerul tau de discutie.

        • freedfromthelaw zice:

          n-ai inteles nimic…
          …si n-am nici o neintelegere (nici intelegere) cu „ucenicul”
          apoi, daca as fi barbarizat limba romana asa („neantelegere”), as fi fost repetent in clasele primare…daramite sa-mi fac blog…

  3. naomi zice:

    Nu stiu de ce ne agitam atat pe aceasta tema. Care pacat este mai mare: sa ucizi, sa curvesti, etc sau sa fi homosexual? Care ne este cantarul pacatelor pe care-l folosim? Atata timp cat Satan este intre noi tot timpul vor fi oameni slugitori lui. Agitatia noastra ar trebui sa fie in jurul Evangheliei, langa cei care pier nemantuiti si sa sfidam orice actiune diavoleasca.
    Normal, acuma noi le facem publicitate ori noi nu la asta suntem chemati.

  4. Pruncuşor homosexual?
    Ce pueril!!! Nu se poate vorbi de sexualitate la un pruncuşor. Dar ce e drept….reacţii pro şi contra, poate stârni o astfel de expunere.

  5. elisa zice:

    Miine-poimiine vor fi expuse afise pornografice.

    Eu personal le-as pune benzina si le-as da foc.
    P.S> cine a nascut bebelusul? banuiesc ca nu homosexualii>

  6. Gabriel Mirel zice:

    Traim in vremurile de pe urma, pacatul a ajuns la cote alarmante si aceste lucruri trebuiau sa se intample.
    Anormalul a ajuns sa fie normal si normalul a ajuns sa fie anormal.

    Nu cred ca violenta rezolva ceva.

    In loc sa se ocupe cu vandalizarea acestor anunturi pupblicitare, mai bine le-ar fi prezentat acestor oameni cu „gene diferite” calea mai buna, calea Domnul Isus Cristos.

    Nu este nici o „boala” care sa nu poate fi sfintita in Domnul Isus; deci, cu alte cuvinte, exista speranta pentru orice pacatos.

    Insa, sa nu consideram homesexualitatea un pacat mai mare decat barfa, de exemplu.
    Singura diferenta e ca unul ii mai usor de digerat decat celalalt.

  7. In Romania sunt oameni cum a fost Pruteanu, care au subliniat atipicul din notiunea de homosexualitate in raport cu naturalul observabil oriunde in jurul nostru. Acesta este un argument puternic, oricum.

    In acelasi timp, in sens religios, Bisericile au luat atitudine si bine au facut, dupa parerea mea.

    Dar, relatiile nu se desfasoara dupa tipul televizorului si al spectacolului, cand faptele sunt undeva pe o scena, ci fiecare credincios, prin viata sa, are putere de a sara (daca are) in mediul in care traieste, in asa fel incat impactul tuturor este mult mai mare, chiar daca mai putin cuantificabil si observabil.

    Asadar, homosexualitatea este o greseala, un pacat si trebuie amendata ca atare, prin exprimarea punctelor de vedere ale credinciosilor si prin marturia Bisericii locale. Tacerea nu este o solutie, dupa cum nu este nici violenta.

  8. Vaisamar zice:

    Etichetarea unui bebeluş ca „homosexual” este simptomul unei sclerozări ideologice. Ateul secularist Richard Dawkins se declara oripilat de etichetarea religioasă a copiilor (pe motiv că părinţii lor au o anumită religie). Cred că seculariştii ar trebui să se declare la fel de oripilaţi că se practică astfel de etichetări (fie şi numai publicitare).
    .
    În altă ordine de idei, cred că Biserica nu trebuie să-şi pună problema în termenii: ce facem, vandalizăm sau nu? Când un creştin îşi pune problema: răspund răului cu rău sau mă conformez mesajului lui Hristos?, deja identitatea lui creştină este ea însăşi sub semnul întrebării. Întrebarea nu este dacă vandalizăm sau nu, ci „Ce trebuie să facem”? Până la afla ce „trebuie să facem”, putem trimite comunicate, putem scrie editoriale, articole, cărţi, putem organiza simpozioane, dezbateri, putem face contra-afişe mai inteligente etc. Vandalizarea afişelor „celuilalt” este ea însăşi semnul unei (altfel de) sclerozări ideologice.

    • Marius David zice:

      da, sper că ţi-ai dat seama care este răspunsul meu implicit la chestiune.
      Vandalizarea nu face decît să rostogolească încă o dată roata răului. Problema este că bisericile neprotestante, vioaie de altfel pe internet, sînt impiedicate de tot la asumarea unor chestiunide genul acesta în public.
      BOR reacţionează imediat, noi ne tot împiedicăm în condei.

      Ce trebuie să facem?
      Păcat că tot pe bloguri trebuie să luăm atitudine.
      Dacă sperăm la conducerile cultelor .. fie al meu, fie al tău… slabă nădejde.

      • Vaisamar zice:

        Eu mi-am dat seama. Dar băteam şaua ca să nu creadă vreun cititor că vandalizarea e o opţiune. Or fi unii care vor crede că putem alege ori una ori alta.
        .
        Biserica Adventistă e destul de dinamică la acest capitol. De la ai noştri (evanghelici) nu sper nimic. Ortodocşii, pe care îi acuzăm deseori că sunt „încremeniţi în proiect”, au înţeles necesitatea de a reacţiona prompt la astfel de probleme.

        • Marius David zice:

          Ah, m-am liniştit 🙂
          Poate că ne mai trezim şi noi.
          să vedem, avem alegeri, poate că viitorul preşedinte va înţelege mai bine necesitatea de a comunica corect şi rapid în public.
          Actualul n-a înţeles deloc chestiunea, cînd a făcut-o a făcut-o prost, tardiv, cu greşeli de concepţie şi inclusiv gramaticale. Asta este.

  9. Edgar zice:

    Eu ma gandeam sa acopar cu hartie alba primul „NU”. Adica in loc de „Orientarea sexuala nu este o alegere, nu este o boala” sa ramana doar „Orientarea sexuala este o alegere, nu este o boala” 🙂

  10. Paul Pantea zice:

    As pune un afis la fel de mare in dreapta celui existent cu textul: „Afisul din stanga e o porcarie”.

  11. daniel zice:

    Isus iubeste homosexualii, betivi, prostituatele…. in toat biblia ne arata ca Isus nu a certat pe nici unul din acestia, dar ia certat urat pe cei ce se credeau ceva FARISEIIIIII

    io zic sa dati cu pietre in afis 🙂 nu numai cu condeiu pe blog!

  12. Cristina zice:

    Referitor la acest articol mi-a trecut prin minte o analogie: Luarea de pozitie in acest caz seamana foarte mult cu tratamentul simptomatic (apare durerea cauzata de infectie si o tratezi cu algocalmin) cand actionand cu antibioticul s-ar elimina infectia din corp iar efectul ar fi mult imbunatatit daca am putea face schimbari in functionarea sistemului imunitar.
    Pacat ca ne sesizam doar la nivel superficial aplicand doar medicatie simptomatica, de multe ori doar in contextul in care ne este atinsa zona de confort, in plus, suntem suficienti de nejudecati incat prin multe dintre interventiile noastre lucreaza in directia opusa obiectivului propus.

    Despre vandalizare nici nu cred ca merita discutat in termeni de: „poate ca totusi nu-i asa gresit”.

    • elisa zice:

      La Brasov, parintele Milotoiu(tata a patru baieti )organiza de 1 iunie, in fiecare an, un mars ProVita,
      participam oamenii din toate confesiunile, dela capatul orasului, unde e BB2 pina in Centru istoric (unde se tine Cerbul de AuR) acolo avea o prelegere,
      condamnarea avortului si a relatiilor dezordonate.
      Ma bucuram ca „pot” face ceva si eu. 🙂
      La fel se pot organiza multe actiuni si pentru promovarea unei vieti sexuale normale.

  13. Marius David zice:

    Sorin Petru, pe acest blog nu se citează, click, cancan, libertatea şi wikipedia.
    Mulţumesc de înţelegere.
    Ah, şi mai am cîţiva spamaţi care nu se citează şi nu au liber la vizitare şi comentarii.

  14. Sensul real al istoriei cu afisul respectiv , articolul din ziar si acesta de pe blog este atentionarea catre CEI CARE TREBUIE SA INTELEAGA spusele Domnului ” Cum a fost pe vremea lui Lot, asa va fi si la venirea Fiului Omului ” NU degeaba se canta in adunari : ” Pregateste-ti haina, tu, Mireasa Mea….”si alte cantari in aceasta tema, in toate confesiunile, oare tu si eu luam seama la mesaj, sau doar ne place spectacolul ?

  15. Am citit in Scriptura la Leviticul 20.13: ” Daca un om se culca cu un om cum se culca cineva cu o femeie, amandoi au facut un lucru scarbos ; SA FIE PEDEPSITI CU MOARTEA , sangele lor sa cada asupra lor ”
    De asemenea, este scris : ” Sa nu fie nici o curva din fetele lui Israel- poporul Domnului- si SA NU FIE NICI UN SODOMIT din fii lui Israel” DEUT. 23.17
    In cartea REGILOR sunt relatate faptele imparatului Iosia, printre care si DARAMAREA CASELOR SODOMITILOR. Se mai relateaza : ” Paste ca acesta -sarbatorit in cinstea Domnului, Dumnezeului nostru, cum este scris in aceasta carte a legamantului – nu se mai praznuise din vremea cand judecau judecatorii pe Israel……ci abia in al optsprezecelea an al imparatului Iosia s-au praznuit aceste Paste IN CINSTEA DOMNULUI, la Ierusalim. ( cred ca asa a fost anul acesta si la Cluj-Napoca, cel putin in adunarea unde am mers eu si tu, iubite cititor , ca sa sarbatorim singura sarbatoare lasata in Noul Testament,: vestirea MORTII DOMNULUI, Mielul Lui Dumnezeu, ca zalog al invierii noastre, pana va reveni EL, -Cina-)
    Eu cred ca daca Cuvantul Domnului este asa de aspru cu inversatii sexuali, asta arata ca ei sunt mincinosii pretinzand ca sunt asa din nastere, ,dar daca se pocaiesc, au o ultima sansa de salvare. Sau, DACA AU DREPTATE, daca s-au nascut cu trupul predispus la SCARBOSENIE arata ca sunt acea samanta a Sarpelui, a caror cap va fi zdrobit , si sa fie starpiti din comunitate ( Imparatul Asa „a scos afara din tara pe sodomiti”) Care crestin nu realizeaza ca traieste sfarsitul vremurilor, cand vede pe lmparatii de astazi dand legi aprobatoare acestor „uraciuni” pana acolo ca acestia sa infieze copii, ca sa-i creasca in nelegiuire
    FRATE si SORA, sunteti pregatiti ? EL A PROMIS CA VINE CURAND- Acesta este unul dintre semnele prezise chiar prin gura Domnului- Luca 17.28 Daca acum 3 ani, in statiile de metrou din Londra era un afis care invita la al 39-lea congres al homosexualilor, cat timp va mai ganditi ca va amana EL implinirea fagaduintei de revenire a Fiului Omului?. Vai de noi in ziua -n care vom afla ca s-a petrecut evenimentul si noi n-am stiut nimic

  16. Ruben zice:

    Ce-ar fi ca bisericile să pună nişte afişe de genul: „Nu te-ai născut homosexual”?

Lasă un răspuns către Paul Pantea Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.