Piper în româneşte

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Pt. studenţii mei, Pătrăţoşenii, Schimb de iutuburi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

113 răspunsuri la Piper în româneşte

  1. yoyo zice:

    Multumesc frate Marius pentru aceste postari !

  2. daniel zice:

    Prime-le doua filme sunt iaccccc, buahhhh,
    nu imi vine sa cred cat de diferit intaleg eu fata de acest Piper. hm..
    Al 3 film este ceea ce sunt de acord cu el 100%/

    • Marius David zice:

      de ce nu-ţi plac primele două?

      • daniel zice:

        primul film. chiar si titlul: Sacrificiul crestin radical – Suferinta
        Isus este sacrificiu nostru
        Isus a suferit
        acest mesaj nu este in noul legamant care spune: ca Isus a inpacat lumea cu Dumnezeu.
        Acest mesaj este o evanghelie a faptelor noastre. tot focusul este pe noi. ceea ce facem noi.
        poate te miri de ce lumea nici nu vine la asa viata. cine vrea sa sufere si traiasca in suferinta? tu/? eu? ei?
        nimeni nu vrea asta! oare de ce ar vrea Dumnezeu ? cand el uraste suferinta.? ce evanghelie se predica? unde este victoria bucuria viata din abundenta? libertatea, pacea …. Isus a venit si a murit si a inviat ca noi sa avem viata! si nu suferinta.
        de asta nu-mi place mesajele 1 si 2.

        daca as arata la prieteni acest film ias speria si ar fi mirati.

        In noul legamant este totul despre cine este El si ce a facut El
        ….

  3. benjib zice:

    E greu de inghitit evanghelia.

  4. Florin.G zice:

    @daniel, tu ai nevoie sa te intilnesti cu Isus. Cere har si rabdare.

  5. Multi crestini se uita la astfel de mesaje si se gandesc: „oau, eu sunt un adevarat ucenic pentru ca sufar. Sunt bolnav, sunt sarac lipit pamantului si accept toate acestea. Inseamna ca sunt un ucenic care sufera pentru Domnul.” Ei bine, nu este asa.
    Ca sa fii un ucenic al Domnului Isus trebuie sa faci ce a spus El: sa te duci sa predici Evanghelia, sa vindeci oamenii de boli, sa ii eliberezi de demoni si sa inviezi mortii in Numele Lui. Cand veti incepe sa faceti aceste lucruri sa vedeti atunci persecutie pentru Numele lui Isus. De abia atunci veti face ceea ce trebuie: veti aduce oamenii la mantuire si veti fi persecutati pentru Numele Lui.

    Matei 9:35-38, 10:1, 10:7-8
    Isus strabatea toate cetatile si satele, invatand pe norod in sinagogi, propovaduind Evanghelia Imparatiei si vindecand orice fel de boala si orice fel de neputinta care era in norod. Cand a vazut gloatele, I s-a facut mila de ele, pentru ca erau necajite si risipite ca niste oi care n-au pastor. Atunci a zis ucenicilor Sai: „Mare este secerisul, dar putini sunt lucratorii! Rugati, dar, pe Domnul secerisului sa scoata lucratori la secerisul Lui.”
    Apoi Isus a chemat pe cei doisprezece ucenici ai Sai si le-a dat putere sa scoata afara duhurile necurate si sa tamaduiasca orice fel de boala si orice fel de neputinta.
    …….
    Si pe drum, propovaduiti si ziceti: „Imparatia cerurilor este aproape!” Vindecati pe bolnavi, inviati pe morti, curatati pe leprosi, scoateti afara dracii. Fara plata ati primit, fara plata sa dati.

    • daniel zice:

      ucenicul lui Hristos,

      asa cred si eu merci pentru ceea ce ai scris. totul de acord.
      Lasai pe ei sa fie ucenici Lui si noi sa fim Fii si fratii lui Hristos.
      Nu mai traiesc eu ci Hristos in mine. Cum este El asa sunt eu.

      • benjib zice:

        Care Hristos? Cel din Biblie? Sau Hristosul care ne convine ? Daca nu Il iubesti pe Hristosul din Biblie oricare alt Hristos pe care il iubesti inseamna idolatrie.

        • daniel zice:

          dragul meu benjib,
          Hristos care ma iubit si a murit pentru mine
          acest om prin care este este iertare a pacatelor.
          Haleluia!!

          • Dan zice:

            Dragul meu Daniel,

            Propovăduim un Dumnezeu care ne face toate hatârurile, toate mofturile şi nu se pocăieste nimeni. De ce oare?

            1. Pentru că însuşi Capul Bisericii a suferit, iar „sămânţa lui de urmaşi” cred că trebuie să-L urmeze altfel nu mai sunt urmaşi. Dacă El, Capul a suferit şi noi trăim în huzur şi ne lăfăim în aşa-zisele binecuvântări mă întreb care e legătura dintre noi şi Hristos. Şi dacă nu mai e legătură între noi şi Hristos, la ce să se mai pocăiască oamenii…

            2. Pentru că vorba lui Tertullian: „Sângele creştinilor e sâmânţă pentru noi creştini”… Astăzi când spunem că Evanghelia oferă totul nu mai vrea nimeni să audă de ea… atunci când creştinii credeau că Evanghelia le-a oferit adevărata viaţă, au renunţat cu bucurie la această imitaţie de viaţă şi şi-au pus viaţa în joc, suferind, renunţând la plăceri şi confort… atunci arenele unde creştinii erau martirizaţi erau cuprinse de un fior şi mulţi îl căutau pe Dumnezeul acelora care erau gata să moară / să sufere cu bucurie pentru Dumnezeul lor…

            Dragul meu, ai ales un har ieftin care nu mântuie pe nimeni… eu unul mă rog să aleg un har care mă costă… Şi mă rog să fiu gata să plătesc preţul!

            • daniel zice:

              Dan,
              pretul La platit Isus pe cruce ca tu sa nu mai platesti nimic. ci doar sa crezi ca esti facut neprihanit prin ceea ce a facut El. daca crezi ca poti sa platesti pentru cristos ceva plateste. eu cred ca nu pot sa ma apropii de Isus cu gandul ca eu trebuie sa platesc ceva. eu nu mai am nimic al meu cu ce sa platesc. tot ce am sunt al Lui. amin. Doar vreau sa spun ca mesajele care te indeamna la fapte si la fsuferinta si la llllll. stau inpotriva harului care spune ca Isus a sfarsit lucrarea. Si doar cei care primesc lucrarea lui Isus sunt rascumparati si pentru asta nu se cere decat sa credem.!!! eu sunt rascumparat de sangele care rupt perdiaua din templu. si eu nu am facut nimic pentru asta .
              acum eu predic asta ca Isus a suferit si a murit ca noi sa nu mai suferim si sa murim . E a facut asta in locul nostru.amin.
              Pocainta este ceea mai frumoasa viata, doar stiiind si creza-nd esti facut neprihanit .
              si daca va trebuii sa suferim si sa murim pentru ca credem in Isus . eu cred ca este un privilegiu. dar sa suferi numai asa nu cred ca este un privilegiu, ci mai degraba un atac o opresie. noi traim cu asteptari bune nu cu frica ca ni se intampla ceva rau si Isus ne incearca credinta ……. nu. Daca esti neprihanit pti sa faci un singur lucru: dai lauda si multumest-i si bucurate cu toata fiinta ta caci El a facut asta posibil. amin!!!

              • dan zice:

                Dragul meu, nimeni nu vorbeste aici de Hristos + suferinta pentru mantuire…

                Jertfa lui Hristos e suficienta si nu mai avem nimic de adaugat la aceasta jertfa…

                Dar spune-mi te rog unde ne promite Hristos ca daca il urmam ne fereste de suferinta in aceasta lume?
                Si eu iti voi arata unde ne spune ca vom avea parte de necazuri.

                Ioan 16.33: V-am spus aceste lucruri sa aveti pace in Mine. In lume veti avea necazuri, dar indrazniti, Eu am biruit lumea.

                Cu alte cuvinte, nu va speriati de ele, caci Eu le-am biruit… voi doar veti trece prin ele…

                Si acesta e doar un verset… ar mai fi, dar nu cred ca le poti duce…

                Ma intreb ce legaturi poti avea cu Hristos daca nu esti in stare sa treci prin necazurile lumii acesteia fara sa te clatini si te temi de ele spunand ca nu trebuie sa existe asa ceva in viata credinciosului.

                Ma intreb cum vei trece peste cele mai cumplite experiente din viata daca tu ai impresia ca El te va scapa de toate si vei trai in puf.

                In lumea asta ti-a garantat doar ca va fi cu tine… nu ca te va feri de greu… Mai mult trebuie sa fi gata de sacrificiu in slujire pentru fratii tai, nu ca sa fii mantuit ci pentru ca vrei sa semeni tot mai mult cu El…

                Daca asta ti-e prea greu sa o pricepi… Atunci da-i inainte cu Evanghelia prosperitatii si cauta explicatii si spune ca esti necredincios ori de cate ori dai de greu… Dar iti spun ca aici nu e de vina El, ci e prostia omeneasca…

    • fan Isus zice:

      pentru „fr” Nelu sau „ucenicul lui Hristos”
      daca poti citeste si versetul 1 din Matei 10 unde scrie:Ai Sai si le-a dat nu s-au luat.
      Oare poti sa te duci daca nu esti trimis? sau toti sunt trimisi?
      Nu ti se pare cam fortata exprimarea care ai folosit-o: sa vindeci oamenii de boli, sa ii eliberezi de demoni si sa inviezi mortii ?? poate un muritor face asta ? sau le face Dumnezeu cand vrea El? Sau suntem si noi dumnezei? Apropo poti sa ne spui cam cand a fost ultima inviere din morti in Romania? ca daca nu-i ne strsam tastaturile degeaba si lasam false impresii. Bolile se mai fenteaza 5 minute la o emotie iar vindecarea lor se mai imita totus pentru unii mai putin credinciosi te invit la un spital sa intri din salon in salon si apoi sa tragem linie. Dupa aceea sa nu vorbim degeaba o comisie de medici sa stabileasca cam cum stau lucrurile.

      daniel mai mediteaza la Evrei 11.Ai Domnului traesc cum a trait El si asteapta o alta patrie unde vom fi ca El nu prosperi pe terra.

      Domnul sa te binecuvinteze frate scump benjib!

      Multumesc frate Marius pentru aceste clipuri.

  6. daniel zice:

    bine mai Dan,
    predica tu in continuare cu nenea Piper despre suferinta si necazuri!
    😦

  7. Ioan 16.33: V-am spus aceste lucruri sa aveti pace in Mine. In lume veti avea necazuri, dar indrazniti, Eu am biruit lumea.

    Cu alte cuvinte, nu va speriati de ele, caci Eu le-am biruit… voi doar veti trece prin ele…

    Iti recomand sa studiezi ce inseamna acel cuvant grec tradus prin „necazuri”. Se refera el la boli? Se refera el la saracie? Se refera la persecutie? Despre ce fel de necazuri este vorba?
    Daca predici adevarata Evanghelie, da, vei avea parte de persecutii in Numele Domnului Isus. Asta este suferinta de care vom avea parte, nu alta.
    Ai un verset care sa spuna ca in viata asta crestinii ar trebui sa sufere altceva decat persecutia pentru Numele Lui Cristos? Si ma astept sa analizezi bine versetele respective in loc sa le interpretezi dupa doctrina invatata.

    Pot sa inteleg cand oamenii se bazeaza pe experienta si cred ceea ce vad. Asta este o viata condusa de experienta, nu de credinta. Nu pot sa inteleg insa faptul ca oamenii incearca sa schimbe cuvantul Domnului in functie de experienta. Daca cineva va trece peste ceea ce vede si va crede mai degraba ce spune Domnul va vedea ca lucrurile stau altfel. Experienta se schimba in functie de cuvantul Domnului, nu cuvantul se schimba in functie de experienta.

    Fii binecuvantat!

    • daniel zice:

      ucenicul lui Hristos,
      merci pentru interventie eu vroiam sa-l rog pe Dan sa studieze cuvantul mantuire ce inseamna. asa ca nu mai zic nimic. frumoasa interventie 🙂

    • Dan zice:

      Ucenicule ziceai: Asta este suferinta de care vom avea parte, nu alta.

      ok… daca in termenii tai persecutia nu inseamna suferinta atunci nu mai inteleg nimic 🙂

      Si pe langa asta te intreb chiar nu ai parte de dureri: nu ai fost bolnav niciodata, nu ti-a murit nimeni apropiat, nu ai intrat chiar niciodata in incurcaturi… Dragul meu, daca raspunzi cu „nu” la intrebarile astea da-mi voie sa te intreb pe ce lume traiesti… ca nu seamana deloc cu cea in care traiesc eu. Dacă îmi răspunzi cu „da” dar, atunci ai avut un scurt-circuit în credinţă … o să îmi pari puţin amuzant şi chiar cred că nu are rost discuţia aceasta. Aaa, şi încă o chestie nimeni nu zice că asta e suferinta pentru Hristos… e pur şi simplu suferinţă… dar într-un mod curios ea există, de vrem, de nu vrem, de ne place de nu ne place, ea există pe pământul acesta chiar şi în viaţa creştinului…

      Nu cred deloc ca intelegerea mea se bazeaza pe experienta mai mult decat pe Scriptura… Dimpotrivă cred că Scriptura mă învaţă cum să trăiesc în această lume nenorocită… şi are nişte răspunsuri fenomenale de fiecare data… cu toate astea trec prin necazuri si trec cu bucurie, pentru că stiu că Domnul meu e mai tare decat toate acestea.

      Pe de alta parte am impresia ca tu traiesti o utopie cand spui ca in afara persecutie nu te atinge nici o suferinta… Acesta e un mesaj complet irelevant pentru cei care nu-L cunosc pe Dumnezeu. Pentru că tu le spui că nu există suferinţă dacă eşti în Hristos, ori ei vad clar că sunt creştini care trec prin încercari şi mai sunt şi bolnavi şi mai au şi lipsuri… asta e o viaţă reală în care Hristos vrea să rămânem puternici şi neclintiţi… (aaaaa, ştiu cei bolnavi sunt bolnavi ca au probleme cu credinta… 🙂 ) Până şi Pavel avea un mic ţepuş pe lângă toate suferinţele pentru înaintarea Evangheliei… Cu ţepuşul ăsta ce-o fi oare că nu se încadrează deloc în lumea utopică pe care o construieşti…

      Ce facem cu cei care au spus: Doamne şi de îmi dai şi de nu îmi dai eu te urmez cu bucurie, Ce facem cu un Iov care a spus Domnul a dat, Domnul a luat… Aaaa, ştiu ei sunt din Vechiul Testament şi totuşi diferenţa dintre ei şi tine e că ei sunt mai realisti decat tine chiar dacă au trăit cu mii de ani inainte de tine

      Şi acestea fiind spuse eu mă retrag la sfatul Elisei… pentru că cine nu vrea să priceapă nu pricepe şi de ai aduce îngeri din cer să-i lămurească…

      Să ai parte de binecuvântare!

      • Am inteles ca nu vrei sa mai continuam discutia si ma voi retrage nu inainte insa de a lamuri ceea ce am spus pentru a nu ma intelege gresit.

        Si pe langa asta te intreb chiar nu ai parte de dureri: nu ai fost bolnav niciodata, nu ti-a murit nimeni apropiat, nu ai intrat chiar niciodata in incurcaturi… Dragul meu, daca raspunzi cu “nu” la intrebarile astea da-mi voie sa te intreb pe ce lume traiesti… ca nu seamana deloc cu cea in care traiesc eu. Dacă îmi răspunzi cu “da” dar, atunci ai avut un scurt-circuit în credinţă … o să îmi pari puţin amuzant şi chiar cred că nu are rost discuţia aceasta. Aaa, şi încă o chestie nimeni nu zice că asta e suferinta pentru Hristos… e pur şi simplu suferinţă… dar într-un mod curios ea există, de vrem, de nu vrem, de ne place de nu ne place, ea există pe pământul acesta chiar şi în viaţa creştinului…

        Traim intr-o lume cazuta si oamenii sunt atacati din toate partile cu tot felul de probleme. Crestinii insa nu fac parte din lumea asta, ei fac parte din Imparatie si pot sa treaca peste toate greutatile prin credinta. A trece prin aceste greutati nu inseamna ca le suporti si le tratezi ca orice om, inseamna ca le depasesti, nu mai ai parte de ele. Asa cum un crestin nu ar trebui sa mai fie sub puterea pacatului tot asa nu ar trebui sa mai fie nici sub puterea bolii.

        Cand evreii au ajuns intr-o situatie imposibila, cu marea in fata, muntii de netrecut in laterale si cu armata faraonului in spate, Dumnezeu nu le-a zis „asta este, va descurcati cum puteti, asta este lumea in care traiti”.
        Matei 9:35-38
        Isus strabatea toate cetatile si satele, invatand pe norod in sinagogi, propovaduind Evanghelia Imparatiei si vindecand orice fel de boala si orice fel de neputinta care era in norod. Cand a vazut gloatele, I s-a facut mila de ele, pentru ca erau necajite si risipite ca niste oi care n-au pastor. Atunci a zis ucenicilor Sai: „Mare este secerisul, dar putini sunt lucratorii! Rugati, dar, pe Domnul secerisului sa scoata lucratori la secerisul Lui.”
        Ce a facut Domnul Isus dupa acest episod? Le-a zis oamenilor ca asta este viata pe acest pamant si trebuie sa se descurce cum pot? Nu. Uite ce a facut:
        Matei 10:1. Apoi Isus a chemat pe cei doisprezece ucenici ai Sai si le-a dat putere sa scoata afara duhurile necurate si sa tamaduiasca orice fel de boala si orice fel de neputinta.
        Unde sunt astazi acei lucratori care ar trebui sa faca aceste lucruri in Numele Domnului Isus? Unde sunt acei crestini care sa se roage asa cum a zis Isus pentru aparitia unor astfel de lucratori? Nu sunt pentru ca suntem invatati ca asta este viata si trebuie sa trecem prin toate aceste suferinte, suferinte care au produs intristare Domnului Isus.

        Şi acestea fiind spuse eu mă retrag la sfatul Elisei… pentru că cine nu vrea să priceapă nu pricepe şi de ai aduce îngeri din cer să-i lămurească…
        Pot sa vina toti ingerii sa-mi spuna ca voia Domnului este ca oamenii sa traiasca in boala si saracie ca tot nu ii voi crede. Eu cred cuvantul Domnului in care vad ca Domnul Isus a murit pentru sanatatea noastra spirituala si fizica. Versetele care vorbesc despre aceasta sunt postate intr-un comentariu chiar pe aceasta pagina. Dumnezeu este bun si iubitor si nu doreste moartea pacatosului cu atat mai mult a unui copil al Lui. Preferam sa dam vina pe Dumnezeu pentru ce se intampla cu noi crestinii in aceasta lume in loc sa dam vina pe necredinta noastra. Eu prefer sa cred ca daca ceva in viata mea nu se intampla asa cum scrie ca ar trebui sa fie sunt eu de vina si necredinta mea nu Domnul.

        Fiti binecuvantati!

        • daniel zice:

          waw ce rumos scris. merci ucenicul luiHristos.
          asa cred si eu . acum suntem in noul legamant une totul este prin credinta. da asa este nu se predica ceea ce suntem in Isus ci tot focusul se pune pe noi . uitate la tine ce nevrednic esti . tu vorbesti? bla bla bla… in loc sa spunem uitate la Isus ce vrednic esti ce perfect esti ce lucrare minunata esti. as vrea sa va dau un raport despre toate vindecarile care le-am facut si alte lucruri dar nu este cazul. vreau doar sa va spun ca noi putem vindeca si scoate demoni si lega spirite pentru ca acum Isus este viata noastra . Si diferenta intre noi si ucenici este ca noua nu ni sa dat putere , nu. noi o avem in noi caci el locuieste in noi. amin. dar daca esti invatat ca odata o sa ajungi ca si Isus si ca noi suntem in Isus numai pozitional sa alta invatatura pai atunci de ce ne miram ca nu vindecam pe nimeni. daca tu nici macar nu crezi ca Isus este in tine si El este totul in tine nici nu ai sa-l folosesti . dar cand sti, si crezi atunci poti sa faci minuni .

          • un oarecare zice:

            pentru daniel

            Teoretic prin rastalmacirea Bibliei reusesti sa spui ceva dar hai sa vedem practic . Eu cred ca un om nascut din nou nu poate afirma asa ceva.

            Tu ai spus mai sus citez: „daca tu nici macar nu crezi ca Isus este in tine si El este totul in tine nici nu ai sa-l folosesti”

            Uite ce zice Isus:
            Eu nu pot face nimic de la Mine insumi: judec dupa cum aud; si judecata Mea este dreapta, pentru ca nu caut sa fac voia Mea, ci voia Tatalui, care M-a trimis. (Ioan.5:30)

            Noi sa folosim pe Isus? te-as intreba: Reusesti sa spui inimii tale sa bata? Poti sa stii daca la dimineata te vei trezi? Poti sa spui ierbii cand sa creasca? sau soarelui cand sa se arate?
            Poti face ceva tu prin dorinta ta? ,sa acesezi puterea pozitiva nevazuta cu formule rostite?
            Te rog uita-te in oglinda nu ti se pare ciudat ce vezi? Trezeste-te vorbesti de Isus!

            Romani 8:14. Caci toti cei ce sunt calauziti de Duhul lui Dumnezeu sunt fii ai lui Dumnezeu.
            subliniaza CALAUZITI

            Diferenta intre duhovnicesc si malefic este ca primii se lasa folositi de Dumnezeu (prin rugaciune si ascultare) iar ceilalti acceseaza maleficul prin formule, rostiri, ritualuri si o pot face cand vor (cu programare sau la comanda).
            Dumnezeu lucreaza cand vrea prin cine vrea (omul nu poate programa nimic) si nu poate fi manipulat pentru ca numele Lui este DUMNEZEU.

            • daniel zice:

              un oarecare,

              biblia ne spune sa mergem sa predicam iertarea pacatelor prin Jertfa Lui Isus.
              si daca tu crezi ca Isus este pretul pentru ca tu sa fi neprihanit atunci biblia ne invata ca vom vindeca bolnavi si vom face semne si minuni. nu vreau sa ti dau versete. dar stiu un lucru ca am fost odata asa de mintit despre ce inseamna sa fii rascumparat . waw waw waw… si te pot italege. diferenta este ca noi am fost rascumparati de la moarte la ce? VIATA!!!. cred ca asta ar fi ideea.
              Dumnezeu nu mai este suparat pe nimeni. Isus a facut plata pentru TOATA LUMEA!!!

              stiu ca te irita multe lucruri dar asta este problema ta. imi pare rau eu asa cred. defapt am fost surprins sa aflu ca tot ce ma irita si pe mine era din cauza lipsei de invatatura. sau mai bine zis o invatatura incompleta!

              eu cred ca Dumnezeu nu ne foloseste. tu ai copii? tu iai pune la lucru in locul tau ? nu. cred ca noi suntem chemati si inpreuna (este un privilegiu pentru noi) sa stricam lucraril celui rau.
              noi nu suntem slujitorii . nu. suntem fii.
              un fiu stie cine este tatal lui si ii cunoaste inima si gandurile tatalui. slujitorii niciodata!.

              el nu o sa te foloseaca niciodata. este o minciuna chestia cu folositul.
              noi stiind cine suntem stiind cine este tatal nostru, stiind unde mergem, vrem sa slujim oamenii si sa le aratam inima tatalui. este o mare diferenta.
              noi il numim pe Dumnezeu tata si prieten. unii vor cu tot dinadinsul sal numeasca boss!

              vezi sa nu faci ceva care sal supere pe bossul. ok? succes!

              uni cred ca Dumnezeu este undeva departe si noi suntem aici pe pamant incercand sa facem lucrari pentru ca asai place Lui. si sa fim placuti Lui.
              eu nu cred bazaconia asta.

              El locuieste in noi . trupurile noastre sunt templul noi suntem si sfanta sfintelor, El este in noi. unde mergem noi este si El. noi stim ce El gandeste si cunoastem inima Lui. dar sa spui asa ceva este periculos, erezie bla bla bla….
              nu vreau sati dau versete pentru ca as vrea sa le gasesti tu!:)

              uni mai cred ca vor fii facuti desavarsiti odata cadva, dau un citat:

              ” eu VOI FI complet, desăvîrşit în Cristos, bănuiesc că nici tu nu eşti acum… sîntem pe drum”

              si acesti multi asta predica : ca nu esti complet in El! ci ca odata vei fii. si atunci ne miram de ce credem si cat de confunzi suntem.

              hmmm….
              succes in tot ce faci , merci de comentariu 🙂

              • un oarecare zice:

                Hai sa-ti spun ceva:
                Tocmai te-ai lipit de o teologie ieftina teologia prosperitatii adusa in Romania prin carti si oameni dornici de afirmare (in cazul nostru din Africa) care viseaza la imperii financiare si slava desarta chiar la umbra crucii (da o cautare pe google si scrie: oyakhilome fals profet).
                Daca reusesti sa-i faci pe „frati” sa creada ca ei sunt importanti (nu Dumnezeu) ca ei il folosesc pe Isus si ei fac minunile oricand vor si oriunde, vei reusesti sa aduni multi adepti ca toti vor sa fie prosperi ,sanatosi si sa aiba mare succes (acestea sunt dorintele unei lumi care zace in cel rau).
                Poti sa iei din biserici oameni indoielnici si sa le spui ca trebuie doar sa proclame ,sa rosteasca si sa declare. Chiar si un betiv dintr-un bar ar corespunde la teologia prosperitatii ca nu se cere sfintire ,renuntare nici macar cunostinta biblica.Li se prezinta multe asazise vindecari iar prin manipulare omul crede ca merge bine.
                Nu te insela pentru ca Isus spune:

                Multi Imi vor zice in ziua aceea: „Doamne, Doamne! N-am prorocit noi in Numele Tau? N-am scos noi draci in Numele Tau? Si n-am facut noi multe minuni in Numele Tau?”
                Atunci le voi spune curat: „Niciodata nu v-am cunoscut; departati-va de la Mine, voi toti care lucrati faradelege.”

                Fara de lege cam asa se merge la pierzare.
                Fugi de oamenii acestia si incearca sa te pui sincer pe genunci si sa-L rogi pe Domnul sa te lumineze. Uita tot si ia Noul Testament fara vreun gand maidinainte. Cauta frati sinceri si inca ceva: Este aproape inposibil sa scapi de felul acesta de gandire dar daca esti hotarat urmeaza lupta.
                Poti alege sa mergi mai departe tot asa dar sa nu pui vina pe Dumnezeu ca nu te-a atentionat.

  8. elisa zice:

    Dan,
    crede-ma ca nu merita efortul de a explica ceea ce a foarte limpede in Scripturi’;
    acest suiect s-a dezbatut mult pe acest blog; nu toata lumea citeste Cuvintul cu ochii deschisi si marama luata.
    Pavel a suferit:
    batai de 5 ori cite 39 lovituri;
    de 3 ori a fost batut cu nuiele;
    odata imprscat cu pietre;
    de 3 ori s-a sfarimat corabia;
    de nenumarat ori a fost in tot felul de primejdii, in necazuri,adesea in foame si sete;
    in frig si lipsa de imbracaminte.
    Nici Daniel, nici asa zisul uncenic nu au citit acest pasaj; e limpede, atunci ce rost are?
    Ei vor sa fie aici fericiti ca martorii mincinosi, nu are rost sa ti irosesti energia, am incercat atitia; nu s-a vazut nici o schimbare.
    Nu o fi fost sfintul apostol Pavel vrednic???
    ba a fost vrednic sa sufere de dragul lui Hristos;
    el acre a putut spune: calcati pe urmle mele, caci si eu calc pe urmele lui Hristos.
    Oamenii vor doar sa culeaga, ei sa nu afca nimic;nu stiu ca fara suferinta nu se ajunge la desavirsire.

    • daniel zice:

      elisa,
      imi pare rau ca te agiti asa de tare dar nu este cazul. eu doar asa cred ce te deranjeaza asa tare? ca nu cred ca si tine? nu te supara dar asta este .

    • Exact, Pavel a suferit pentru Numele lui Isus. A suferit pentru ca predica Evanghelia. Asta inseamna persecutie. La asta se poate astepta orice ucenic al lui Hristos.
      Daca stai bine merci si nu predici Evanghelia desi esti crestin si suferi de o boala de inima din cauze naturale sau esti sarac lipit pamantului pentru ca nu iti gasesti de lucru nu inseamna ca suferi pentru Numele lui Hristos.
      Poti sa faci diferenta intre a suferi de foame pentru ca esti persecutat pentru Numele lui Isus si a suferi de foame pentru ca nu gasesti de lucru? Daca nu poti face diferenta intre aceste doua situatii discutiile sunt zadarnice.

    • Oamenii vor doar sa culeaga, ei sa nu afca nimic;nu stiu ca fara suferinta nu se ajunge la desavirsire.

      Tu vrei sa spui ca dupa ce ai fost nascuta din nou prin credinta datorita jertfei Domnului Isus acum e nevoie sa faci tu ceva ca sa ajungi la desavarsire? E nevoie acum de suferinta ta pentru asta? Adica jertfa Domnului Isus nu e suficienta?

      • daniel zice:

        ucenicul lui Hristos,
        elisa nu cred ca vrea sa zica asta. nu cred.
        cred ca intalegi ce vrea sa zica . nu o mai atata.
        cine ar crede asa ceva? Oricine crede ca Isus este mai mult decat suficient pentru ca noi sa fim mantuiti.(sa avem viata)
        🙂

        Ps. imi place cum gandesti ucenicul lui Hristos. 🙂

    • Dan zice:

      Da, Elisa ai dreptate… mă retrag din această dispută nu din lipsă de argumente, ci pentru că energia merită folosită în alte lucruri mai constructive 😉

      Mult har !

      • Marius David zice:

        uneori este o decizie bună să te retragi dintr-o dispută din cu totul alte motive decît cele bănuite de ceilalţi.

        • Dan zice:

          Fr. Marius care credeti ca sunt „adevăratele” motive?

          • elisa zice:

            Dan,
            poate ca „a fost omeneste” sa-ti spun sa te retragi;
            poate ca Domnul te-ar mai fi folosit in acest dialog cu Daniel.
            Fusesera epuizate numeroase argumente in alte ocazii , de aceea nici nu mai comentam , ieri
            vazind ca Daniel spune ca pe el nu l-am binecuvintat …mi-a pus pe inima „Cineva” sa ma mai ostenesc odata. 🙂
            mult har si pace!

          • Pomisor zice:

            Domnule Dan, eu am inteles ca era o aprobare, nu un repros sau vre-o aluzie…

            Nu toate disputele este necesar sa se termine rapid prin infrangere/victorie, unele nu se pot rezolva prin vorbe, ci invingatorii se pot decide doar traind viata reala (cazul disputei in care sunteti implicat).

            • Dan zice:

              Pomisor: poti sa-mi spui Dan :)… nici eu nu am considerat că e vorba de un reproş… Şi îţi dau mare dreptate că disputele nu se rezolvă doar prin vorbe, acesta a fost şi motivul pentru care am înţeles că e mai bine să mă retrag… Viaţa cred că demonstrează de multe ori că teoriile noastre sunt rupte de realitate, ori Biblia din punctul meu de vedere e bine înfiptă în această realitate.

              Elisa, e lăudabil efortul tău, dar din păcate rezultatul e acelaşi… Vezi urarea lui Daniel spune să prosperi în toate, e o urare frumoasă, dar…

              Dar vorba lui Pomisor: „Nu toate disputele este necesar sa se termine rapid prin infrangere/victorie, unele nu se pot rezolva prin vorbe, ci invingatorii se pot decide doar traind viata reala”

              BINE PUNCTAT!

              • Pomisor zice:

                „Viaţa cred că demonstrează de multe ori că teoriile noastre sunt rupte de realitate, ori Biblia din punctul meu de vedere e bine înfiptă în această realitate.”

                Corect!

        • daniel zice:

          marius,
          „disputa” nu cred ca este cazul de disputa. dupa cum vezi sunt doar declaratii de credinta si cautari ale adevarului . eu nu vad nici un atac la persoana.
          eu consider ca este un privilegiu ca sunt aici si pot sa inpartasesc si sa citesc ce altii crestini cred. merci pentru acest blog! 🙂

  9. Tu intelegi ceva elisa din versetele de mai jos? Sunt ele cuvantul lui Dumnezeu pentru tine? Este mai comod sa stai si sa asculti un mesaj plin de ura ca cel de mai sus al lui Piper si sa arunci cu pietre in altii in loc sa stai si sa gandesti singura si sa crezi cuvantul Domnului. Asculti un predicator care spune ca uraste Evanghelia. Cum e posibil asa ceva? Domnul Isus a purtat si bolile noastre pe cruce nu numai pacatele. E posibil ca cineva care isi spune crestin sa isi bata joc de jertfa Domnului? Am trait sa o vad si pe asta.
    Isaia 53
    4. Totusi El suferintele noastre le-a purtat, si durerile noastre le-a luat asupra Lui, si noi am crezut ca este pedepsit, lovit de Dumnezeu si smerit.
    5. Dar El era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile noastre. Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste El, si prin ranile Lui suntem tamaduiti.
    6. Noi rataceam cu totii ca niste oi, fiecare isi vedea de drumul lui, dar Domnul a facut sa cada asupra Lui nelegiuirea noastra a tuturor.

    Matei 8
    16. Seara, au adus la Isus pe multi indraciti. El, prin cuvantul Lui, a scos din ei duhurile necurate si a tamaduit pe toti bolnavii,
    17. ca sa se implineasca ce fusese vestit prin prorocul Isaia, care zice: „El a luat asupra Lui neputintele noastre si a purtat bolile noastre.”

    1 Petru 2
    24. El a purtat pacatele noastre in trupul Sau, pe lemn, pentru ca noi, fiind morti fata de pacate, sa traim pentru neprihanire; prin ranile Lui ati fost vindecati.
    25. Caci erati ca niste oi ratacite. Dar acum v-ati intors la Pastorul si Episcopul sufletelor voastre.

  10. Gabriel Mirel zice:

    Cel care isi imagineaza viata de crestin ca o viata plina de fericire si fara nici o urma de suferinta, se inseala amarnic.

    Domnul Isus cand ne-a chemat, ne-a chemat sa ne luam crucea si sa-L urmam.

    Matei 16:24 Atunci Isus a zis ucenicilor Săi: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea şi să Mă urmeze.
    Matei 16:25 Pentru că oricine va vrea să-şi scape viaţa o va pierde; dar oricine îşi va pierde viaţa pentru Mine o va câştiga.
    Matei 16:26 Şi ce ar folosi unui om să câştige toată lumea, dacă şi-ar pierde sufletul? Sau ce ar da un om în schimb pentru sufletul său?

    Matei 10:38 Cine nu-şi ia crucea lui şi nu vine după Mine nu este vrednic de Mine.
    Matei 10:39 Cine îşi va păstra viaţa o va pierde; şi cine îşi va pierde viaţa pentru Mine o va câştiga.

    Vrem sa fim asemenea Domnului Isus, insa nu vrem sa avem parte de suferintele Lui. Daca s-ar putea, am vrea de la Domnul Isus numai lucrurile care ne aduc fericire.
    Ori acest lucru este imposibil…

    Orice lucru care vine de la Dumnezeu este o binecuvantare pentru noi. Deci, orice necaz suferit din pricina Numelui Sau este o binecuvantare pentru noi.
    Suntem atat de limitati intelectual incat uneori nu ne dam seama de planul maret pe care il are Dumnezeu pentru noi.
    Fiti siguri ca orice necaz si orice suferinta isi are rostul ei. Si toate lucreaza pentru binele nostru.

    Proverbele 3:11 Fiule, nu dispreţui mustrarea Domnului şi nu te mâhni de pedepsele Lui.
    Proverbele 3:12 Căci Domnul mustră pe cine iubeşte, ca un părinte pe copilul pe care-l iubeşte!

    Proverbele 15:10 Cine părăseşte cărarea este aspru pedepsit, şi cine urăşte mustrarea va muri.

    Scopul nostru in aceasta viata este sa tindem sa fim asemea Domnului Isus. Ori acest prices de sfintenie, nu este un proces care sa poata fi terminat aici pe Pamant. Dumnezeu ne mustra pentru ca vrea ca noi sa nu lenevim in procesul nostru de sfintenie; El vrea sa tindem sa cautam tot mai mult fata Sa.

    Un lucru e cert: viata de crestin nu este o viata lipsita de probleme. Orice crestin adevarat trecut prin viata poate spune acest lucru.

    Va propun o carte cu privire la acest subiect: Vise naruite – Larry Crabb.

  11. daniel zice:

    Gabriel Mirel,
    „Scopul nostru in aceasta viata este sa tindem sa fim asemea Domnului Isus. Ori acest proces de sfintenie, nu este un proces care sa poata fi terminat aici pe Pamant.”

    eu cred ca noi suntem ca si Isus odata ce am primit darul neprihanirii. avem gandul Lui.
    avem viata Lui. cum este El asa suntem si noi. toate astea sunt in biblie.
    problema este cred eu ca noi nu credem ca este asa . dar cand credem ca asa este , o sa si vrem sa umblam ca atare.
    eu cred ca nu poti sa fi mai sfant decat esti acuma. problema este ca noi uitam cine sunte si ne comportam ca si cum am fi acel vechi care defapt este mort in Christos.
    eu cred ca trebuie sa umblam in sfintenia si vata care o avem in Christos. si atunci vei trai cu adevarat. Dar cand tu te vezi nevrednic , pacatos nenorocit….. vei si traiii ca atare.
    eu cred ca viata de crestin este imposibila. nimeni nu poate sa o traiasca .
    dar isus poate sa traiasca in noi si asta este viata de crestin.

    • Gabriel Mirel zice:

      Noi suntem socotiti neprihaniti prin jertfa Domnului Isus de pe cruce.

      Romani 5:9 Deci cu atât mai mult acum, când suntem socotiţi neprihăniţi, prin sângele Lui, vom fi mântuiţi prin El de mânia lui Dumnezeu.

      Sfintenia, dupa parerea mea, este progresiva, si nu se incheie decat atunci cand vom fi in prezenta Domnului Isus in Rai.

      Apocalipsa 22:11 Cine este nedrept să fie nedrept şi mai departe; cine este întinat să se întineze şi mai departe; cine este fără prihană să trăiască şi mai departe fără prihană. Şi cine este sfânt să se sfinţească şi mai departe!

      Eu dimpotriva, ma consider nevrednic, neputincios, si acest lucru ma indeamna tot mai mult sa caut prezenta Domnului. Pentru ca singur, sunt nimic; insa prin faptul ca Domnul Isus traieste in mine, sunt socotit neprihanit, insa doar prin acest lucru.

      1 Timotei 1:15 O, adevărat şi cu totul vrednic de primit este cuvântul care zice: „Hristos Isus a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoşi”, dintre care cel dintâi sunt eu.

      Sunt de acord ca viata de crestin este imposibila atata timp cat nu-L lasi pe Domnul Isus s-o traiasca pentru tine. Atata timp cat nu-L ai in viata ta pe Domnul Isus, binenteles ca este imposibil sa traiesti viata de crestin.

      • daniel zice:

        Gabriel Mirel,
        „Sfintenia, dupa parerea mea, este progresiva, si nu se incheie decat atunci cand vom fi in prezenta Domnului Isus in Rai.”

        E cred ca sfintenia este in full si nimic mai mult sau mai putin.
        Dar cred ca trairea sfinteniei este progrsiva. cat de mult crezi si umblii ca si un sfant ce esti. asta este ideea.
        daca te uiti la tine este normal sa vezi mizeria si depravarea, dar biblia ne invata sa ne uitam la Isus, cum este El asa suntem si noi. deci este El ok? esti si tu ok!. nu vreau sa ti dau versete pentru asta. Duhul Sfant ne aduce aminte ce neprihaniti suntem. cand nu credeam in Jerfa Duhul Sfant ne convingea de pacat, dar dupa ce ne am pocait(meta noia) si credem in Jertfa, Duhul Sfant nu ne mai convinge de pacat ci de neprihanire!

        Isus este viata mea. Nu mai sunt eu ci El este in mine! si daca El este in mine El este Sfant si daca El este sfant si eu sunt sfant. amin. Pentru asta ca sa crezi asta, cred ca ti trebuie Duhul Sfant
        Oricine crede ca daca faci rau primesti rau. dar noi nu mai suntem asa. Noi azi primim binele pe care nu l meritam pentru ca Isus a luat raul pe care nu la meritat. acest schimb a avut loc . Amin!

        • Gabriel Mirel zice:

          Daca tu nu mai ai nimic la ce sa lucrezi in viata ta, si esti sfintit in toate… laudat sa fie Domnul si slavit sa fie Numele Lui!

          Eu pe de alta parte, simt in fiecare zi nevoia sa ma sfintesc si sa-L caut tot mai mult pe Domnul Dumnezeul meu. In fiecare zi descopar anumite lucruri pe care Domnul vrea sa le indrepte la mine, si incerc cu ajutorul Lui sa le indrept ca sa pot sa ii fiu pe plac Domnului in tot ceea ce fac.

          Eu prefer in fiecare zi sa ma infatisez inaintea Domnului intr-o stare de smerenie, intr-o stare de pocainta. Socotesc smerenia unul dintre cele mai importante lucruri din viata unui crestin. Mandria este unul dintre cei mai mari dusmani ai unui credincios.

          Matei 23:12 Oricine se va înălţa va fi smerit; şi oricine se va smeri va fi înălţat.

          Corect, Duhul Sfant ne convingea de necesitatea credintei in jertfa Domnului Isus cand eram in starea noastra pacatoasa, si acum ca ne-am facut una cu Hristos, nu mai traim noi, ci Hristos traieste in noi.
          Acum Duhul Sfant ne convinge sa umblam in neprihanire.

          Galateni 2:20 Am fost răstignit împreună cu Hristos, şi trăiesc… dar nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine. Şi viaţa, pe care o trăiesc acum în trup, o trăiesc în credinţa în Fiul lui Dumnezeu care m-a iubit şi S-a dat pe Sine însuşi pentru mine.

          Deci, noi suntem socotiti sfinti prin harul Domnului (foarte importanta prezenta harului) si prin jertfa Domnului Isus. Suntem socotiti neprihaniti, insa starea de neprihanire o vom atinge atunci cand vom fi in cer in prezenta Dumnezeului nostru cu trupurile noastre schimbate.

          Romani 3:24 Şi sunt socotiţi neprihăniţi, fără plată, prin harul Său, prin răscumpărarea care este în Hristos Isus.

          • daniel zice:

            Gabriel Mirel,
            „Daca tu nu mai ai nimic la ce sa lucrezi in viata ta, si esti sfintit in toate… laudat sa fie Domnul si slavit sa fie Numele Lui!”
            Da nu mai am nimic de facut! sunt neprihanit!
            Pentru mine lucrarea lui este sfarsita!!!!!!!
            laudat sa fie Domnul si slavit sa fie Numele Lui!

            „Eu pe de alta parte, simt in fiecare zi nevoia sa ma sfintesc si sa-L caut tot mai mult pe Domnul Dumnezeul meu. In fiecare zi descopar anumite lucruri pe care Domnul vrea sa le indrepte la mine, si incerc cu ajutorul Lui sa le indrept ca sa pot sa ii fiu pe plac Domnului in tot ceea ce fac.”

            Ceea ce simti nu are nici o relevanta! Dumnezeu SPUNE DESPRE TINE: ESTI PERFECT!!!
            COMPLET IN CHRISTOS! NU MAI AI NIMIC DE FACUT CA SA AJUNGI PERFECT.
            INVATA DRAGUL MEU PREAIUBIT SA UMBLI IN ACEASTA VIATA NOU PERFECTA.!!!
            Daca noi vrem sa schimbam ceva inseamna ca nu sunt complet.
            biblia spune clar ca suntem completi in Christos.
            vezi biblia.

            „Eu prefer in fiecare zi sa ma infatisez inaintea Domnului intr-o stare de smerenie, intr-o stare de pocainta. Socotesc smerenia unul dintre cele mai importante lucruri din viata unui crestin. Mandria este unul dintre cei mai mari dusmani ai unui credincios.”

            Starea de pocainta ar trebui sa fie cam asa: din nou nu am CREZUT ca sunt complet!. imi pare rau.
            sa umbli in umilinta inseamna sa afirmi cu toata indrazneala ca esti complet in Isus. si esti neprihanit!. asta inseamna umilinta.

            Daca spui ca ti pare rau ca ai facut aia si aia si nai facut aia si aia atunci tu il umilesti pe El si jerta Lui care zice despre tine ca esti o faptura nou perfecta in El!
            Dumnezeu vrea sa afirmi cu indrazneala ca esti curat. doar astfel Ii dai lauda!!! declaran si crezand acest adevar. amin.

            • Gabriel Mirel zice:

              Apocalipsa 22:11 „Şi cine este sfânt să se sfinţească şi mai departe!”

              Esti socotit sfant prin har, dar asta nu inseamna ca esti fara pacat. Doar Domnul Isus a fost fara pacat in lumea aceasta.
              Daca Domnul Isus ar veni astazi sa-si ia Biserica, toti cei care au crezut in jertfa Sa sunt sfinti. Insa asta nu inseamna ca daca suntem declarati sfinti prin har, nu ar trebui sa ne mai intereseze de felul in care ne comportam, de felul in care vorbim, etc. Dimpotriva, fiindca suntem socotiti neprihaniti, trebuie si sa ne comportam ca atare. Si acest proces, spuneam eu, trebuie sa fie un proces de continua imbunatatire.

              Romani 6:1 Ce vom zice, dar? Să păcătuim mereu, ca să se înmulţească harul?
              Romani 6:2 Nicidecum! Noi, care am murit faţă de păcat, cum să mai trăim în păcat?

              Romani 6:12 Deci păcatul să nu mai domnească în trupul vostru muritor şi să nu mai ascultaţi de poftele lui.

            • un oarecare zice:

              Daca zicem ca n-avem pacat, ne inselam singuri, si adevarul nu este in noi.
              Daca ne marturisim pacatele, El este credincios si drept ca sa ne ierte pacatele si sa ne curete de orice nelegiuire.
              Daca zicem ca n-am pacatuit, Il facem mincinos, si Cuvantul Lui nu este in noi.

              • daniel zice:

                Cred ca un crestin este o fatura noua! si accea faptura este perfect complet neprihanita. cand pacatuiesti, trebuie sa faci o diferenta intre tine si cel care pacatuieste pentru ca noi cuntem mortii fata de pacat . Si atunci nu mai sunt eu cel care face lucrul acesta, ci pacatul care locuieste in mine. Stiu, in adevar, ca nimic bun nu locuieste in mine. deci?

                1 Ioan 2:12 Vă scriu, copilaşilor, fiindcă păcatele vă sunt iertate pentru Numele Lui.

                1 Ioan 3:9 Oricine este născut din Dumnezeu nu păcătuieşte, pentru că sămânţa Lui rămâne în el; şi nu poate păcătui, fiindcă este născut din Dumnezeu.

                amin!

              • daniel zice:

                -Righteousness can only be received, it can never be achieved.

                -Righteousness is God’s gift to man, not man’s gift to God.

                -Righteousness is a spiritual state of BEING, not a place that one attains to as a result of effort, growth, and DOING.

                -The Gospel is not a revelation of the sins of man, but it is a revelation of the righteousness of God given to man as a free gift.

                -Jesus Christ is the Righteousness of God freely given to man. You either have Him, or you don’t. You are either righteous, or you are not. There is no in between.

                So, IF you are in Christ, rest assured that you’re righteousness is not based upon your performance, but your righteousness is based upon His perfect performance. And b/c of His lawless performance that was carried out on our behalf, we are truly the righteousness of God in Christ!

              • Gabriel Mirel zice:

                Pentru daniel…

                ” Ce intelegem prin justificare

                A justifica inseamna a declara neprihanit. Atat cuvantul ebraic (sadaq) , cat si cel grecesc (dikaioo) inseamna a anunta sau a pronunta un verdict fabvorabil, a declara neprihanit. Conceptul nu inseamna a face neprihanit, ci a anunta neprihanirea. Este un concept juridic, potrivit caruia a justifica inseamna a da un verdict de neprihanire. Remarcati contrastul intre a justifica si a condamna in Deutoronom 25:1; 1 Imparati 8:32 si Proverbe 17:15. Exact asa cum anuntarea condamnarii nu face din cineva un om rau, nici justificarea nu face din cineva un om neprihanit. Fara indoiala, condamnarea sau justificarea anunta adevarata stare actuala a persoanei. Totusi, omul rau este deja rau atunci cand este pronuntat verdictul condamnarii. La fel persoana neprihanita este deja neprihanita cand este anuntat verdictul justificarii. ”

                „Teologie elementara” – Charles C. Ryrie – pagina 319

  12. benjib zice:

    E usor sa discutam despre evanghelie, exegeza lui Ioan 16:33 saracie, bogatie, necazuri, persecutie din fata laptopurilor contectate la internet de mare viteza.

  13. daniel zice:

    un fil interesant:

  14. elisa zice:

    Dan, Mirel, Benjib,
    Domnul sa va binecuvinteze cu putere de sus in tot ce faceti;
    1P 1-6-7 macar ca acum sunteti intristati pentru putina vreme prin felurite incercari,
    stim ca INCERCAREA credintei e mult mai scumpa decit aurul.
    Ce cuvinte minunate!
    Ma bucur sa intilnesc tineri ca si voi.
    Slavit fie Domnul!

  15. elisa zice:

    1 Petru 1 -16 Fiti sfinti , caci Eu sunt Sfint!
    17-Si daca chemati ca Tata pe Cel care judeca fara partinire,
    pe fiecare dupa faptele lui, purtati-va cu frica in timpul pribegiei voastre!

    Cui spune Domnul aceste lucruri? nu racumparatilor prin singele lui?
    pentru ca El stie ca inima omului este nespus de rea si necredincioasa.(Evrei 3-12 )
    care ne poate desparti de dragostea lui Dumnezeu. de Dumnezeul cel viu.

  16. elisa zice:

    Daniel,
    Domnul sa te binecuvinteze si pe tin sa fii si tu ca tinerii acestia. :))

  17. elisa zice:

    Daniel,
    pentru tine incerc inca odata. 🙂
    Filipeni 3-10
    Si sa-L cunosc pe El si puterea invierii Lui si partasia suferintelor Lui, si sa ma fac aemenea cu moartea Lui.
    2Cor 1-5,6
    5a -caci dupa cum avem parte din belsug de suferintele lui Hristos….
    6…care se arata prin faptul ca rabdati aceleasi suferinte ca si noi.

    Colseni 1-24
    Ma bucur acum in suferintele mele pentru voi;
    si in trupul meu implinesc ce lipseste suferintelor lui Hristos,
    pentru trupul lui care este Biserica.
    Iacov 5-10
    Fratii mei luati ca pilda de suferinta si de rabdare pe prorocii care
    au vorbit in Numele Domnului.

    Daniel degeaba fugi de suferinta pe pamint; ca vei da de ea in viata de dupa moarte.
    Lasa-te calauzit de Duhul si nu de oamenii care promit prin voce straina de Cuvint,
    fericirea pe pamint.
    Martorii mincinosi spun la fel;
    diavolul spune Evei:
    oare a zis Dumnezeu cu adevarat?
    Textele de mai sus, le-am scos special pt tine (s-a facut ora 1) desi ii spusesem lui Dan ca nu are sens; se vede ca am gresit ,ca Domnul mi-a pus pe suflet sa-ti scriu, vrind sa-ti mai acorde o sansa. El vrea sa-i citesti Cuvintul cu rugaciune, ca sa-L pricepi.
    Vezi ca Dumnezeu te cauta inca; stai in rugaciune sa-ti arate ADEVARUL.
    Te las in grija Lui.

    • daniel zice:

      elisa,
      esti o draguta ca ai luat timp special pentru mine. asta ma obliga.
      nu te ingrijora pentru mine. sunt in bratele celui care ma creat si sunt bucuros sa fie pentru mine Abba.

      Apreciez gandurile tale . 🙂
      fii binecuvantata si sa prosper in toate umblarile tale. amin.
      🙂 🙂 🙂

  18. elisa zice:

    Dan,
    frumos blog ai, si sanatos. 🙂

  19. elisa zice:

    Daniel,
    cred ca atunci cind cineva are Duhul , nu are liniste cind Domnul ii vorbeste;
    nu are liniste defel sa stii.
    Tu de ce ai?
    Pina nu vei spune: fratilor m-am rugat pentru tot ce am auzit (daca? . 🙂 de la voi
    si Domnul mi-a raspuns :asa>
    daca nu ai auzit, ai ocazia sa recitesti. 🙂
    pina atunci eu n u-ri mai spun nimic, decit Domnul sa-ti dea Lumina Sa.
    Sa stii ca fr Marius a vorbit in general de disputa.
    Ai ocazia e a vorbi aici cu tiineri foarte seriosi; ma intreb daca si unde merg eu or fi. 🙂
    Harul Sau bogat sa ramina peste noi toti . inclusiv peste fr Marius si familia sa.

  20. daniel zice:

    elisa,
    „cred ca atunci cind cineva are Duhul , nu are liniste cind Domnul ii vorbeste;
    nu are liniste defel sa stii.
    Tu de ce ai?”

    EU AM PACEA LUI.AMIN, PENTRU CA ISUS MA UNIT CU EL . SI EL ESTE PRINTUL PACII! ACEASTA ESTE NATURA LUI 🙂

    „Pina nu vei spune: fratilor m-am rugat pentru tot ce am auzit (daca? . de la voi
    si Domnul mi-a raspuns :asa>
    daca nu ai auzit, ai ocazia sa recitesti.
    pina atunci eu n u-ri mai spun nimic, decit Domnul sa-ti dea Lumina Sa.”
    SUNA(PUTE) A AUTONEPRIHANIRE 😦
    DA-TI O DIPLOMA 🙂

    „Sa stii ca fr Marius a vorbit in general de disputa.”
    DA. AM INTALES. STIU.

    „Ai ocazia e a vorbi aici cu tiineri foarte seriosi; ma intreb daca si unde merg eu or fi”
    NU PREA INTALEG CE VREI SA SPUI.
    DAR CRED CA SUNTETI FFFF SERIOS. NU MA-AM INDOIT NICI O CLIPA DE ASTA.

    „Harul Sau bogat sa ramina peste noi toti . inclusiv peste fr Marius si familia sa.”
    ACESTA ESTE MODUL NOSTRU DE A TRAII. NUMAI IN HAR(ISUS)

    🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    DAR TOT NU INTALEG CE TE DERANJEAZA DESPRE MINE ? HABAR NU AI CINE SUNT.

  21. elisa zice:

    Daniel , nu ma deranjeaza nimic

    „despre tine” ci despre modul tau de interpretare a Cuvintului; am vazut ca te-au atentionat si altii , dar fara de folos .

    PS.cit despre problema cu autoneprihanirea,,,de unde pina unde?
    cauta cuvintul”pute” in Scriptura sa vedem pe unde s-o afla?. 😦
    Daca ai fi unit cu Domnul nu ai avea propria Scriptura. si niic o pace falsa,
    nefiind in Adevar!
    Pacat.
    ramii sanatos.
    PUNCT!. 😦

  22. elisa zice:

    un oarecare,
    trebuie sa stii ca in evanghelia lui Daniel scrie: Isus a facut plata!
    E limpede cum gindeste el?
    Oricum este irecuparabil, deocamdata cel putin;
    citeste comentariile si vei vedea
    ca s-au straduit mai multi sa -l faca sa „vada”.
    Inca nu poate; vede numai ce vrea el.
    Unde o fi citit ca noi nu suntem slijitori?
    nu vede ca suntem de fapt robii lui Dumnezeu;
    sa ne ajute El sa fim asta.
    Nu primeste ce i se spune si basta. 😦

    • un oarecare zice:

      Ciudat Daniel asta se pare ca are o alta traducere a Bibliei dar daca ar fi numai el…
      Din pacate se ridica o mare miscare la nivel national si mari oameni o inbratiseaza si pe loc isi dau seama ca ce au crezut pina acum nu era bun iar acum ei au gasit adevarul. Oare unde s-or fi dus cei care s-au intors la predicile lor cand vedeau lucrurile diferit?

      • daniel zice:

        un oarecare,
        nu stiu ce vrei sa zici cu alta traducere? pentru ca cred altfel decat tine?sau de ce te arunci? defapt nici nu stiu ce crezi nici tu nici elisa. nu va ti exprimat ceea ce credeti. 😦

        da am crezut multe lucruri si asta este atat am stiut. cei complicat in asta ? oamenii se schimba mereu. schimbare este un lucru normal la fiecare om. si voi va schimbati continuuuu. nu?
        hei! 🙂

        • un oarecare zice:

          Cam asa este o traducere noua:
          http://video.google.com/videoplay?docid=6624807536646277241#
          la ce ma refer este dupa o ora si 43 de min in acest video (min 1.43.00).

        • un oarecare zice:

          Candva te-ai intors la Domnul pentru ca ai crezut Evanghelia intr-un fel, acum te-ai schimbat si crezi altceva………. Cand ai ajuns la adevar atunci sau acuma?
          Pavel spune:
          Evanghelia pe care v-am propovaduit-o, pe care ati primit-o, in care ati ramas
          si prin care sunteti mantuiti, daca o tineti asa dupa cum v-am propovaduit-o; altfel, degeaba ati crezut.

          • daniel zice:

            da asa este, am crezut ca pacatele sunt iertate pana la cruce si ca dupa ce am fost spalat de sangele Lui Isus fac pacate trbuie sa- mi cer iertare ca sa fiu curat din nou. asa am crezut.
            nu mai cred asa.
            Isus a murit pentru toate pacatele mele trecute, prezente si viitoare. asa cred acuma.
            da este o mare diferenta! am crezut ca trebuie sa inplinsc cele zece porunci ca sa fiu ok cu Dumnezeu. acum nu mai cred asa. Acum cred ca sunt neprihanit deja prin sangele Lui Isus si nu mai trebuie sa inplinesc cele 10 porunci ca sa fiu ok cu Dumnezeu. Isus este singurul inplinitor al celor 10 porunci, si eu sunt in El. amin

            • Pomisor zice:

              Si cum ne puteti dovedi noua celorlalti ca sunteti in Domnul Isus? Sau cum puteti dovedi ca aveti credinta? Doar pentru ca spuneti dumneavoastra ca o aveti?

              Uite eu nu va cred ca aveti credinta in Domnul Isus…
              Eu ma incred in Domnul Isus… si de aceea imi dau silintele sa ma aseman cu El.

              Dumneavoastra cum dovediti credinta dumneavoastra?

              • daniel zice:

                mai stiu pe cineva care si-a dat silinta. il stii pe petre?

                draga petrisor tu esti ca si El (ne spune biblia) nu te stradui sa fi ca si El. Mai degraba straduiestete sa sa nu faci nimic TU, si lasa-l pe El sa faca totul prin tine.
                poate nu intalegi ce scrie. nu mai esti tu. ci El este viata ta!!!

                nu cum sunt eu sunt eu ci cum esti tu sunt eu un fel de tu pe care nu la-i mai lasa sa fie eu.
                n.s.

                daca ne vedem separat sau afara din El atunci ma voi strabuii dar cand cred ca sunt in El atunci voi traii victoraaaa.

              • Pomisor zice:

                V-am intrebat altceva la care nu mi-ati raspuns: Cum puteti dovedi credinta pe care o aveti?

                Si chiar daca Petru (si eu…) a mai cazut, s-a ridicat si a continuat cursa! Nu a abandonat-o (nici eu)… Ca toate caderile costa scump este mai mult decat evident, dar „cine nu munceste, nu greseste”…

  23. daniel zice:

    elisa,

    Isus spune :
    „…du-te la fraţii Mei… ”
    amdevenit fratii Lui Isus.

    Fiindcă plata păcatului este moartea,
    dar darul fără PLATA al lui Dumnezeu este viaţa veşnică în Isus Hristos

    daca as sti si eu ce este asa de gresit sa cred asta?
    elisa. tot nu intaleg ce esti asa frustrata de ce cred eu?
    linistestete 🙂

    • Pomisor zice:

      Domnule Daniel citind poezia urmatoare („Robi si fii” de Costache Ioanid) veti intelege cum vad eu (si nu numai) statutul de fiu/rob in fata lui Dumnezeu. Personal m-as bucura sa fiu gasit macar ca un rob vrednic..

      Robi si fii – Costache Ioanid

      „Un împărat a vrut să-nalţe-odată
      un templu tainic pentru fiul său.
      Şi, alegându-şi dintre robi o ceată,
      îi aşeză la trudă necurmată,
      la daltă, la cuptoare, la ilău.

      Cu ei în rând, din zori şi până seara,
      cioplea şi prinţul albe flori de lunci.
      Dar numai ei vedeau în stânci comoara.
      Căci robii nu simţeau decât povara
      și meşteşuguri grele şi porunci.

      Dar într-o zi, chemându-i împreună,
      voievodul ce trudea în rând cu ei
      se înălţă cu lacrimi să le spună:
      „ Iubiţii mei, vă dau o veste bună:
      de azi încolo sunteţi fraţii mei!

      Căci pentru voi am dat moşii bogate
      şi m-am vândut pe mine însumi rob.
      Iar tatăl meu mi le-a întors pe toate.
      Acum oricine vrea să-mi fie frate
      să-şi lepede trecutul ca pe-un ciob!”

      Luară-aminte robii cu sfială
      la tot ce-a spus feciorul de-mpărat.
      Dar au rămas răpuşi de îndoială,
      şi reci ca fierul stins pe nicovală.
      Deodată… un vătaf… s-a-mbărbătat.

      Înaintând spre prinţ să i se-nchine,
      acesta iute-n braţe l-a cuprins.
      Apoi luându-l dintre robi cu sine,
      i-a dat veşmânt de aur şi rubine
      şi-un foişor de diamante nins.

      Iar împăratul vru ca să-l cunoască.
      Şi-i spuse de pe tronul azuriu:
      „ De azi nu mai sunt legi să te silească.
      Dar nu uita de haina-mpărătească.
      Eşti fiul meu. Trăieşte dar ca fiu!”

      Iar noul prinţ, între ostaşi de pază,
      în foişorul său intră măreţ.
      Şi-a doua zi abia către amiază
      veni la trudă, dar ca prinţ cu vază.
      Şi se purtă cu fală şi dispreţ.

      Ca starea sa de prinţ să şi-o arate,
      el răsturnă tiparele de lut,
      sfărâmă pe nicovală nestemate,
      lovi pe robi, aprins de răutate,
      şi se-apucă apoi de petrecut.

      Dar împăratul şi-a aprins mânia
      văzându-l cum se poartă. Şi-ntr-o zi,
      i-a zis: „Ţi-ai lepădat numai robia.
      Dar ţi-ai păstrat întreagă viclenia.
      Nu-mi eşti nici fiu, nici rob!” Şi-l izgoni.

      A doua zi, cu vorbe-nlăcrimate,
      vorbi voievodul iar: „Popor sărman,
      Nu-i nimeni printre voi să-mi fie frate?”
      Şi-atunci veni, cu genele plecate,
      un rob cu mâini zdrelite de ciocan.

      Şi, îmbrăcat cu scumpă-mbrăcăminte,
      El fu adus, cum cronicile scriu,
      s-asculte-aceleaşi tainice cuvinte:
      „Tu nu mai eşti sub legi de azi-nainte!
      Eşti fiul meu! Trăieşte dar ca fiu!”

      Iar noul prinţ porni cu voievodul.
      Şi-acesta-l duse pe-un înalt liman
      şi-i arătă într-un palat isvodul,
      cununa de lumină şi efodul…
      Şi s-au întors la daltă şi ciocan.

      Atunci, cu ochi de altă plămădeală,
      privi în jurul său cel înfiat.
      Lovi apoi cu drag pe nicovală.
      Şi-n piept un cântec nou dădu năvală,
      Un cântec sfânt, măreţ, înfiorat.

      „Loviţi ciocane! Dălţile să sune!
      Să crească templul sfânt din zi în zi!
      Să sufle aprig foalele-n cărbune!
      Noi înălţăm o veşnică minune
      în care toţi nemuritori vom fi!”

      Şi cântecul şi bucuria nouă
      dădură-n mâna lui belşug de rod.
      Lovea-n ilău cu mâinile-amândouă.
      Sudoarea lui părea pe frunte rouă.
      Şi-n adevăr… era un voievod!

      Atunci alţi robi au îndrăznit, şi roabe,
      să fie fiice de-mpărat şi fii.
      Nu doar de dragul sfintelor podoabe,
      ci spre-a simţi în piepturile slabe
      fioru-acelei sfinte bucurii.

      De-atunci, dând unul altuia povaţă,
      veniră mulţi, în fiecare zi.
      Nu toţi râvnind nemuritoarea viaţă,
      ci, cei ascunşi ca să se dea pe faţă,
      iar cei adevăraţi pentru-a iubi.

      Şi-acum, tu, frate care prin credinţă,
      porţi haine albe cu sclipiri de nea,
      Isus te vrea cu El de o fiinţă!
      Pârâşul vechi e-nvins de neputinţă,
      căci n-are lege împotriva ta!

      Eşti liber azi, şi îmbrăcat ca rege.
      Şi ai în cer un sceptru şi-un palat.
      Nici un păcat oprit de vechea Lege
      nu poate sub osândă să te lege.
      Dar cum te porţi ca fiu de împărat?

      Eşti liber azi de-orice porunci morale.
      Hristos a frânt pe cruce jugul greu.
      Te-a aşezat pe culmi spirituale.
      Puteri și Rai sunt toate ale tale.
      Dar cum trăieşti ca fiu de Dumnezeu?

      Eşti liber azi. Ce faci din libertate?
      Eşti tu smerit pe-atât cât eşti de sus?
      Simţi inima lui Dumnezeu cum bate?
      Cuprinzi tu oare-n dragostea de frate
      tot idealul sfânt al lui Isus?

      Eşti liber azi, dar totuşi ţine minte
      că dacă iar te-alături lui Satan,
      tu nu eşti fiu, tu n-ai în cer Părinte,
      dar nu mai eşti nici rob ca înainte.
      Şi soarta ta va fi cu cel viclean.

      Căci dacă Legea, ca un leu la pândă,
      a frânt pe cei chemaţi în veacul trist,
      cu cât mai mult vor suferi osândă
      toţi cei ce trec cu faţa surâzândă
      peste ofranda sângelui lui Crist?

      Ia seama dar – şi-n inima ta scrie! –
      că pe pământ, în cer şi-n Empireu
      nu-i nimenea mai bun în veşnicie,
      mai iertător, mai plin de duioşie, –
      dar nici mai aspru decât Dumnezeu!

      Ia seama dar… că nimeni nu se frânge
      mai mult ca El spre-a te feri de rău.
      Dar nu uita că eşti plătit cu sânge,
      că nimenea de mii de ani nu plânge
      mai mult ca Dumnezeu… de dragul tău…”

      via Resurse Crestine: http://www.resursecrestine.ro/poezii/22584/robi-si-fii

  24. daniel zice:

    frumoase versuri,
    aici avem insa o mica trimitere catre pierdera statutului de print. unde eu cred ca nu se mai poate pierde.

    „Eşti liber azi, dar totuşi ţine minte
    că dacă iar te-alături lui Satan,
    tu nu eşti fiu, tu n-ai în cer Părinte,
    dar nu mai eşti nici rob ca înainte.
    Şi soarta ta va fi cu cel viclean.”

    invatatura despre pierderea mantuirii, nu tine apa in ea
    Daca Costache Ioanid credea asta nu inseamna ca asa trebuie sa cred si eu.
    Iov la un momentdat a crezut: Domnul a dat, Domnul a luat; fie numele Domnului binecuvântat! dar asta nu inseamna ca eu cred asa.

    oricum frumoase veruri 🙂 merci

  25. Eu accept spusele predicatorului Piper si pe cele ale comentatorilor , desi nu am avut timp suficient sa le citesc pe toate. Sunt „puncte ” de vedere diferite, si asa spune Cuvantul : ” Cine vorbeste primul , pare ca are dreptate, dar vine celalalt si-l ia la cercetare „( ati citit acest verset dinspre „pricina” fiecaruia )
    Cred ca un crestin sufera nu numai din pricina ca nu este „primit „-inteles de ceilalti oameni, si aceasta respingere se manifesta nu numai cu „batai cu vorba”, ci de multe ori prin raniri fizice si chiar omucidere, ci mai degraba el sufera fiindca STIE ce soarta ne asteapta pe toti aceia care NU-L CUNOASTEM pe Acela Care ne poate Mantui= Salva VIATA
    Ganditi-va cu ce ton a spus Pavel cuvintele ” va rog fierbinte, impacati-va cu Dumnezeu „

  26. elisa zice:

    un oarecare, sarmanii ..trist , va fi si mai ntrist;
    pentru ca lipsa statorniciei in viata duce numai la rau;’da, acum exista traducerea
    cea noua”evanghelia prosperitatii:; unde nu. scrie:
    –ca fiecare are un moment personal cind se intilneste cu Hristos
    –apoi decide sa-l asculte stiind ca e Dumnezeu
    –traieste pentru promisiunile care i s-au facut, daca stie ca este in ascultare de El.
    Domnul le-a spus uncenicilor sa mearga sa-i invete sa asculte tot ce a poruncit sa facem.
    Noua evanghelie este a celor care vor mosteni pamintul.

    • Pomisor zice:

      „Noua evanghelie este a celor care vor mosteni pamintul.”
      Gresiti… nu vor mosteni nimic pe pamant… doar lumea lor imaginara…

      Matei 5:5. Ferice de cei blanzi, caci ei vor mosteni pamantul!

      • elisa zice:

        Pomisor,
        nu m-am exprimat bine”ei cred” ca vor mosteni pamintul ,
        care le este f.drag;
        nu-si fac probleme de neascultare de Domnul;
        sau neimplinire, ca doar „Domnul este acela care lucreaza , nu noi”;
        noi DOAR STAM, STAM SI CASCAM GURA. 🙂

  27. daniel zice:

    Pomisor,
    ai grija ce vorbesti. cineva umbla dupa orice cuvant. 🙂

    • Pomisor zice:

      Multumesc pentru avertisment. Domnul Isus m-a avertizat si m-a invatat asupra acestui lucru inainte:

      Matei 12:36. Va spun ca, in ziua judecatii, oamenii vor da socoteala de orice cuvant nefolositor pe care-l vor fi rostit.

Lasă un răspuns către daniel Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.