Pastorul Vasile Talos revine cu un nou document Cine sînt baptiştii? Citiţi AICI
Pagini
-
Alătură-te celorlalți 3.948 de abonați.
Meta
Calendar
-
Alătură-te celorlalți 3.948 de abonați.
Arhive
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
- decembrie 2014
- noiembrie 2014
- octombrie 2014
- septembrie 2014
- august 2014
- iulie 2014
- iunie 2014
- mai 2014
- aprilie 2014
- martie 2014
- februarie 2014
- ianuarie 2014
- decembrie 2013
- noiembrie 2013
- octombrie 2013
- septembrie 2013
- august 2013
- iulie 2013
- iunie 2013
- mai 2013
- aprilie 2013
- martie 2013
- februarie 2013
- ianuarie 2013
- decembrie 2012
- noiembrie 2012
- octombrie 2012
- septembrie 2012
- august 2012
- iulie 2012
- iunie 2012
- mai 2012
- aprilie 2012
- martie 2012
- februarie 2012
- ianuarie 2012
- decembrie 2011
- noiembrie 2011
- octombrie 2011
- septembrie 2011
- august 2011
- iulie 2011
- iunie 2011
- mai 2011
- aprilie 2011
- martie 2011
- februarie 2011
- ianuarie 2011
- decembrie 2010
- noiembrie 2010
- octombrie 2010
- septembrie 2010
- august 2010
- iulie 2010
- iunie 2010
- mai 2010
- aprilie 2010
- martie 2010
- februarie 2010
- ianuarie 2010
- decembrie 2009
- noiembrie 2009
- octombrie 2009
- septembrie 2009
- august 2009
- iulie 2009
- iunie 2009
- mai 2009
- aprilie 2009
- martie 2009
- februarie 2009
- ianuarie 2009
- decembrie 2008
- noiembrie 2008
- octombrie 2008
- septembrie 2008
- august 2008
Marius Cruceru
Art. 3. –
(1) Cultul Creştin Baptist din România formează o unitate atât din punct de
vedere doctrinar, cât şi organizatoric.
Ce inseamna „doctrinar”? Se refera si la manifestari in inchinare, conceptie despre podoabe, bautura etc? Daca da, atunci e doar pe hartie asa.
Baptistii marturisesc:
“In invataturile biblice esentiale, UNITATE,
in aspectele neesentiale, LIBERTATE!”
pastor, Vasile Al. Talos
Imi place formularea dl Talos, dar ma tem ca vizeaza doar componentul evanghelic care in doctrina este apropiata in inflatia de interpretari existente in sânul NP. Dealtfel eu cred ca mâ întâi evanghelici trebuie sa-si faca ordine in propria ograda si dupa aceia sa ne aduca si pe noi „pagâni” la „ordine”
Pe de alta parte, eu vad unitate foparte mare in invataturile esentiale a scripturilor, ne diferentiaza politica si mamona care si-a tras pe calpodul acestor invataturi invelitoare cu care ne tin in ceata, dezbinare si ura. Eu nu cred ca România trebuie evanghelizata, ea este evanghelizata ca si Europa. Nu cred ca conceptul Np este compatibil, nici infialibil pentru al considera optim. Exista multe aspecte pozitive in miscarea evanghelica de care trebuie tine cont, sunt numa bune a-le revigora, observam ca deja se implementeaza in România de dupa 89, astfel poate ca in 20 de ani vom ajunge si cu evanghelici la un numitor comun asa cum spune si dl Talos.
Am doua comentarii:
1. Prima parte a documentului nu are ce cauta acolo. Daca se vrea descrierea istoriei baptistilor, trebuie facuta impartial si descrise in paralel toate celelalte denominatii asemenea lor. Tot ce face primul „capitol” e sa faca un baptist sa se simta bine cand citeste ca ei sunt cea mai raspandita denominatie dintre protestanti si ca au „inventat” misiunea moderna. In orice caz, o pagina nu e nici pe de parte indeajuns.
2. Tot crezul, doctrina si practica baptista au fost reduse la cateva pagini, ceea ce e inacceptabil. Partile acestea trebuie dezvoltate enorm, altfel nu vad rostul documentului. Pana si wikipedia ofera mult mai multe informatii.
NU e tratat de istorie.
Nu-i de istorie. Corect. Am si scris, ca prima parte n-ar trebui sa fie acolo. Eu intreb: ce ii?
draga Paul, acest document este de fapt un preambul la un alt document, de aceea nu a putut fi mai lung.
Cu tot respectul ce v-il port domnule Cruceru, dar mie „siguranta mantuirii”, prezentata in sectiunea IV, mi se pare o erezie ( E drept, autorul nu sunteti dumneavoastra).
Cum se explica atunci urmatoarele versete?
– ” Căci Fiul omului va sa vina intru slava Tatalui Sau, cu ingerii Sai; si atunci va rasplati fiecaruia dupa faptele sale.” ( Matei 16: 27).
– ” Căci daca, dupa ce au scapat de intinaciunile lumii prin cunoasterea Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos, iarasi se incurca in acestea, ei sunt invinsi; li s-au facut cele de pe urma mai rele decat cele dintai.
Căci mai bine era pentru ei sa nu fi cunoscut calea dreptatii decat, dupa ce au cunoscut-o, sa se intoarca de la porunca sfanta data lor.” ( II Petru 2: 20-21).
– ” Oricine uraste pe fratele sau este ucigas de oameni si stiti ca ORICE UCIGAS DE OAMENI NU ARE VIATA VESNICA, DAINUITOARE IN EL.” ( I Ioan 3: 15);
Si nici dumneavoastra, domnule Cruceru, nu sustineti ” siguranta mantuirii”, ca doar de aceea ati scris articolul ” This is not my Jesus”.
Dumnezeu ne-a facut liberi, ca doar de aceea ne-a spus: ” Alege viata” ( Deuteronom 30: 19).
Apostolul Ioan ne-a invatat cu rabdare si dragoste ca cine are pe Fiul are viata, cine nu are pe Fiul, nu are viata. In prima sa epistola afirma: „V-am scris aceste lucruri ca sa STITI ca voi, care credeti in Numele Fiului lui Dumnezeu aveti viata vesnica”. Asadar, notiunea de „siguranta a mantuirii” nu este tocmai straina de Scriptura. In acelasi timp, problema este ce intelegem prin acesta si in ce sistem teologic, dogmatic sau al credintelor o plasam.
Tocmai fiindca suntem facuti liberi se vorbeste despre credinta noastra. In acelasi timp, trebuie sa avem in vedere si relatia cu Domnul, adica viata noastra de crestere spirituala care nu se poate face fara El, fara lucrarea de transformare a Duhului Sfant.
poate ca dl Talos este calvinist.
o marturisire de credinta a baptistilor asa cum au penticostalii, exista? m-ar interesa s-o citesc.
Cauta pe google ” Marturisirea de credinta a Cultului crestin baptist din Romania”.
da, există!
Si am mai gasit:
” Căci este cu neputinţă pentru cei ce s-au luminat odată şi au gustat darul cel ceresc şi părtaşi s-au făcut Duhului Sfânt,
Şi au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu şi puterile veacului viitor,
Cu neputinţă este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăşi spre pocăinţă, fiindcă ei răstignesc loruşi, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu şi-L fac de batjocură.”
( Evrei 6: 4- 6).
pacatosule, siguranta mantuirii n-are nicio legatura cu versetele de mai sus. acolo vorbeste de cei care au cazut de la credinta, care si-au pierdut mantuirea. ai pus deci oarecum argumente pt calvinisti, care zic ca mantuirea nu se poate pierde.
cat despre siguranta mantuirii, crestinii ar trebui s-o aiba.
Hm, s-ar putea sa ai dreptate!
( Dar eu tot il prefer pe Apostolul Toma).
M-am mai gandit. Siguranta ca exista mantuire trebuie sa o aiba orice credincios; dar „siguranta mantuirii” are totusi un sens mai restrans, ceva de genul: odata mantuit, pe veci mantuit!
Un pacatos spune: „Cu tot respectul ce v-il port domnule Cruceru, dar mie “siguranta mantuirii”, prezentata in sectiunea IV, mi se pare o erezie ( E drept, autorul nu sunteti dumneavoastra).”
Unde este erezia?
Pentru Matei 16:27 sugerez cu respect sa nu uitati ca mantuirea nu este o rasplata ci darul nemeritat. Mantuirea este prin HAR „nu prin fapte ca sa nu se laude nimeni”.
2 Petru 2:20-21 -Cine sunt acei „ei” din versetul 21?
– Sunt invatatorii mincinosi despre care se vorbeste in tot capitolul?
– Sunt cei nascuti din nou ?
– Sunt oameni care au mimat o viata de credinta dar nu au avut niciodata parte de nasterea din nou?
Nu cred ca in aceste versete este vorba despre cei nascuti din nou, ar fi contrar multor pasaje ale Scripturii care vorbesc depre siguranta mantuirii.
Pe de alta parte „erezie” este un atac la adresa acelor adevarui Biblice care nu permit interpretari (absolutele lui Dumnezeu) si nu diferenta de opinie asupra „parerilor indoielnice” ma refer la acele pasaje sau teme asupra carora se fac diferite interpretari.
Iuda Iscarioteanul, Simon Magul, Anania si Safira, Dimas oare n-au fost catva timp credinciosi, dar mai apoi au cazut?
” IAR ORICE POM CARE NU FACE ROADA BUNA SE TAIE SI SE ARUNCA IN FOC.” ( Matei 7: 19).
” Pentru ca a Lui faptura suntem, ziditi in Hristos Iisus SPRE FAPTE BUNE, pe care Dumnezeu le-a gatit mai inainte, ca sa umblam intru ele.” ( Efeseni 2: 10).
un pacatos
asa mare ca mine si tine frate ortdosc nu vazi pe acest blog, ne baga pe ambi contul alex sub masa, ne umfla ocarinele… nu vezi frate ce tare ataca omul problema? Stie ce gavareste omul… io ma duc la soieleala ca sa nu ies cu buza umflata, dar si rumeg la ce zice omul (alex)
” De aceea, cel caruia i se pare ca sta neclintit SA IA SEAMA SA NU CADA” ( I Corinteni 10, 12);
fecioarele nebune, chiar daca au credinta ca Mirele vine, El tot nu le-a primit, pentru ca nu erau pregatite.
E interesant, din cate cunosc se pare ca parintii Bisericii l-au identificat pe Simon in cel de la care au plecat toate ereziile (cel putin aceasta ar rezulta din scrierile care ne-au mai ramas de la ei, majoritatea scrieri apologetice).
un pacatos,
mai mare incurcatura de mate este in ograda noastra (ortodocsa), privitor la mântuirea, fapte, credinta…, au dreptate baptisti, nu baptisti ci Papa Luther, al doilea om din lume ce a înteles corect nebunia cruci, bapotisti au inebunit-o si ei ca toti ceilanti, ami ales ortodocsi, catolici si alte muraturi instutionale
Mai frate, stii dupa ce criteriu va separa Domnul nostru si Mantuitorul Iisus Hristos oile de capre?
Te rog frumos sa citesti din Matei cap. 25, versetele 31- 46. Sa n-ai pace daca nu citesti!
( Interesant, suntem doi crestini ortodocsi p-acilea si ne certam.)
Nu, nu ma cert cu nimeni, in nici-un caz pentru Dumnezeu, care se mai poate apara si singur…
pacatosule draga ,
ma bucur ca esti un om profund, Domnul sa te binecuvinteze.
Multumesc!
sssst!
europa citeste Matei 25 . 🙂
Excelent acel capitol in contextul asta!
Nu poti fi crestin ancorat in Sfânta Treime si sa nu ai siguranta mântuiri, este o aberatie teologic-dogmatica in care nu trebuie sa mai persistam.
Pai cum vine asta, se mântuie doar Teoctist si Pr Justin iar io ghelbanul niet… atunci ptr ce a mai murit Hristos?
Cand ma gandesc la ” siguranta mantuirii” mi-a aduc aminte de ce i-a spus diavolul Evei: ” NU, NU VETI MURI!” ( Facerea 3: 4).
Exista credinciosi adevarati, care stiu de unde vin si spre ce se indreapta. Ei traiesc in frica de Domnul, asteptand fericita lor nadejde – viata vesnica. Nu ca si cum ar fi castigat premiul chemarii ceresti, dar facand un singur lucru – uitand ceea ce este in urma si privind spre Cristos – alearga inainte.
Da, s-a profitat din plin pe seama sigurantei mantuirii si primul care a facut-o a fost insusi diavolul. Dar, sa nu uitam de Scriptura, de puterea lui Dumnezeu si de faptul ca istoria a inregistrat pe paginile ei vietile unor adevarati credinciosi, mucenici si sfinti ai Domnului Isus. Apocalipsa ne deshide o usa in cer, prin care vedem ca o mare multime de oameni au ajuns acolo. Asadar, cerul nu e gol!
Normal ca unii oameni ajung in rai, dar eu ma refeream la cei in viata.
Pai, raiul este si pentru oameni, iadul pentru spurcat si slujitori sai (ingeri), asa ca; nu doar uni ci trebuie sa spunem, totii oameni trebuie ajunge in rai.,iar de vrea Dumnezeu pe totii îi poate baga, totul atârna de Dumnezeu ce se indura de cine voieste El, pai ce crezi d-ta;
Daca esti crestin, credincios,pacatos stiu ca esti asa cum stiu si de mine, crezi mata ca credinta ce o ai este meritul mata?
uhuuuu, din nou ajungem la chestiunea sigurantei mantuirii.
ce ar fi sa ne uitam la siguranta mantuirii ca fiind o garantie a lui Dumnezeu? adica, noi, aici, ne chinuim, ne indoim, dar Dumnezeu ne tine mantuiti.
hai ca o spun inca o data: siguranta mantuirii nu justifica lenevia spirituala.
dintre cei care cred in siguranta mantuirii sunt cei care cred ca pot face ce vor ca doar sunt mantuiti, ce mai?
dar, si dintre cei care cred in faptele meritorii sunt aceia care ajung in pacatul mandriei crezand ca faptele lor sunt atat de iubite de Dumnezeu incat au puterea sa ii tina mantuiti.
sa nu va inselati singuri…n-ar omul nici un merit, indiferent de fapta.
ne vedem in Cer …
Astazi, Dumnezeu ne cere sa credem:
” SI IISUS I-A ZIS: EU SUNT INVIEREA SI VIATA; CEL CE CREDE IN MINE, CHIAR DACA VA MURI, VA TRAI.
SI ORICINE TRAIESTE SI CREDE IN MINE NU VA MURI IN VEAC. CREZI TU ACEASTA?
ZIS-A(m) LUI: DA, DOAMNE. EU AM CREZUT CA TU ESTI HRISTOSUL, FIUL LUI DUMNEZEU, CARE A VENIT IN LUME.” ( Ioan 11: 25-27).
Si eu tot la ei. Aceia care traiesc nu mai mor niciodata, fiindca Il au pe Cristos – Dumnezeul adevarat si viata vesnica.
Ca sa-L cinstesti facind fapte demne de credinta,
Hristos nu a murit pentru smecherii care cred ca pot trai ca paginii;
ci celor care Il asculta ; El le-a spus:daca ascultati poruncile Mele, veti fi prietenii Mei.
Unde si cand a fost publicat acest document?
am dat linik-ul, a fost publicat pe blogul dînsului, este preambulul la referatul din perioada în care era bătălia pentru Legea Cultelor.
S-a cerut un preambul la prezentarea Statutului Cultului.
Daca mantuirea e sigura, atunci de ce ne mai rugam: ” SI NU NE DUCE PE NOI IN ISPITA, CI NE IZBAVESTE DE CEL RAU.” ( Matei 6: 13).
Cine face Rugaciunea Domneasca? Nidodata diavolul, Cui recomdanda Hristos Rugaciunea Domneasca? Crestinilor, Ia vezi mata pe Petru….
„pacatosule”
da, ai dreptate, mai invata-i si pe altii, care cred ca exista pocainta fara roade, de…le-ar place sa mearga cu traista fara roade in Rai. 😦
Darul fara plata, inseamna o inima daruita, care face Voia Tatalui, altfel sunt copii din curvie.
Credinta fara roade este moarta; „plecati de la Mine”.
Fiul meu ortodox crede si el in mintuirea celor care primind harul, fac si fapte.
Noi colaboram cu Dumnezeu prin ascultare; fara ascultare e cu neputina sa fim placuti Lui.
O Europa crestina cu fii din curvie..asta avem acum.
Domnul Hristos a murit pentru ca oricine crede in El sa aiba viata vesnica.
Cine crede , acela si asculta si face ceea ce Stapinul ii cere:
sa traiasca in adevar, facind faptele dupa credinta pe care o are;
altfel rastigneste din nou pentru el, pe Domnul slavei si nu mai e cu putinta sa fie mintuot Evrei 6cu 6.
Ce va voi spune acu nu cred ca-o sa va placa, dar simt ca trebuie zis pentru a ne pricepe pe noi insine;
Din propria mea experienta am vazut deslusit urmatorul fenomen; crestini indiferent de confesiune nu sunt sfinti, nu sunt cea ce simuleaza a fi, dimpotriva de crestini trebuie feri deoarece îti da la cap când nu te astepti. In lumea islamica se constata o mai mare seriozitate pe toate planurile, un musulman nu-ti da la cap pe sestache, eu vorbesc de relatile interumane. Si in privinta responsabilitati fata de sarmani am constatat mai multa si mai corecta actiune in segmentul islamic decât in cel crestin, vopsit sclipitor dar in realitate, fratelui sarman se da rugaciuni din belsug,mai putin -deloc bucata de pita. Un crestin pios, un frate de credinta de aceiasi confesiune te inseala fara prea multe retineri, un musluman nu te inseala , te vinde la secu, la orce colt de strada, documentele dovedesc ca 80% au fost ciripitori, vânzatori de frati, un muslman se gaseste mai greu as vinde fratele, ba acesta isi da viata apara fratele…
Un musulman când întâlneste un frate se bucura nespus de revedere, se pupa, pe când un crestin cel mai bun caz intoarce capul , iar de nu-l întoarce te întreaba de esti pocait, baptist, penticostal, ortodocs, iar de difera confesiunea incep discutile contradictori,si ce lovituri sângeroase se da in Numele lui Hristos.
Asa pocainta io nu servesc. NU, nu cer nimanui fi mai bun decât mine, daca nu cer acest lucru nu ma veti auzi (vedea scriind) niciodata cum ca am pretentia ca liderul X, ori fratele X in Hristos sa fie mai pocait decât mine, nu ma intereseaza, stiu ca totii suntem slabi, fiecare are un punct slab cu care este rapus in fiecare zi, cine zice ca nu-o sfecleste zilnic cu slabiciunea lui, MINTE! Paradoxal;faptele ce se impun, asa-zisa pocainta (confuza) le-am gasit la muslumani si nu odata chiar si atei, la crestini.. vorbarie , multa vorbarie, si-o masca pioasa de care sunt obosit. Batrâni nostri, vorbesc de România profunda decimata de bolsevici, ma refer la cea de pâna in 1947, nu avea cunostintele teologice ce le vad-aud la crestini de azi, recenti, insa in fapte .. hm.. respira Sfântul Duh prin totii pori in acei tarani analfabeti, si ei destul de pacatosi, dar in actiuni majore te puteai baza pe ei, nu-ti fura tarusul, nu te mintea, bateai palma cu el, asa ramânea, nu era nevoie de notar cum este azi si cu toate notariile din lume tot te tepuieste fratele de credinta, tot te vinde, bârfeste si câte si mai câte nu se vad si aud mai nou, dar totii, absolut totii cunsoc scripturile, iti baga placa cu pocainta in fata. Este o constatare, nimic mai mult, nu critic pe nimeni,pentruca nici eu nu sunt mai bun si de as fi, tot nu as indrazni cere cuiva perfectiunea pe care doar Hristos a atins-o pentru a fi Jertfa curata pentru noi pacatosi. De nu ar fi fost Hristos care sa ma fi apucat si pe mine, eu nu as fi fost crestin. DA, cred cu toata taria ca sunt mântuit prin Harul lui Dumnezeu, prin Jertfa lui Hristos, este pârgia mea pe care o declar fara reticienta fata de ceii ce ma vor lua de urechi cu versete biblice, ca trebuie fi asa si pe dincolo, eu pocainta am facut-o odata pentru totdeauna, de la ea nu mai abdic, chiar de as fi cel mai mare pacatos, si sunt pacatos, Hristos este frângia de care ma agat spre salvarea mea, altfel pentru ce a mai murit (Jertfit) Hristos, nu si pentru mine pacatosul, daca tâlharul se mântuie in ultima secunda, fara fapte, cum as fi io lasat de izbeliste. In aceasta chestiune sunt mai degraba lutheran decât ortodocs, baptist nu pot fi, ca de alte confesiuni nici vorba sa fie, daca la baptisti nu as putea integra in dogma lor, cum as putea la alte case mai dure decât baptisti.
Daca dvs puteti fi atât de perfecti asa cum lasati intelege, permite-ti a va spune raspicat, prefer duce lânga pacatosi care macar isi vad neputinta, caderile.
Europa…
nu trebue sa fim extremisti; sa intelegem ce ni s-a spus de catre Domnul nostru;
cine itrieste inn inrunerec acela nu va sedea la masa cu Domnul.
Cine desi cade se ridica; de 7 ori cade, de 7 ori se ridica, adica se pocaieste, termen deopotriva ortodox si baptist/penticostal; acela va avea parte su fintii in Cer.
Sunt destui care se insala pe ei, tarind cu o siguranta falsa, care nu-i poate duce nicaieri;
preferabil sa duci la capat mintuirea cu frica si cutremur , si la sfirsit sa vezi ca esti primit de Tatal ceresc, decit invers.
Daca am primit in dar o mimntuire asa de mare, nu vom sta lenesi pe o siguranta falsa.
O.Ghita, am ascultat predica, n-are rost să mai împrăştiem otrava.
Pingback: Ce nu este un pastor? Cine sînt baptiştii? De ce “părinţii Bisericii”? « La patratosu