Comunicatul din partea Consiliului Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din România – UPDATE

Vă transmitem salutări sfinte și pline de dragoste în numele Domnului Isus Hristos care s-a născut în ieslea din Betleem! Convinși, pe baza Scripturii, că Isus Hristos, Capul Bisericii „este același, ieri și azi și în veci” (Evrei 13:8), vă îndemnăm să sărbătorim nașterea Mântuitorului într-o atitudine de smerenie și de recunoștință pentru Darul lui Dumnezeu nespus de mare pentru toți oamenii. Prin îndurarea lui Dumnezeu, bisericile creștine baptiste s-au bucurat și în anul acesta de harul Său pentru creștere spirituală și pentru mântuirea multora. Suntem mulțumitori lui Dumnezeu pentru libertatea religioasă din țară și pentru dedicarea slujitorilor și a bisericilor noastre în slujirea încredințată și în dorința de a rămâne neclintite lângă Domnul, păstrând curată „credinta care a fost dată sfinților odată pentru totdeauna” (Iuda 3).

citeşte mai departe AICI.

UPDATE:

1. Poate că vestea este încă prea caldă şi unii au nevoie de „răcire”. Din pricina faptului că deja au apărut comentarii extrem de violente (nu am timp de pierdut la vînat de comentarii, dacă cumva acestea nu intră direct în spam… funcţie uneori greu previzibilă pe wp), am hotărît să întrerup temporar comentariile la această postare. Cred că blogosfera este destul de bogată în locuri care au afişat exact acelaşi comunicat şi în această perioadă sînt sigur că cei care au chef doar de „viu schimb de vorbe” vor găsi acele spaţii.

2. Deja a apărut o primă reacţie a domnului Iosif Ţon la acest comunicat. Ce părere am despre acest comunicat? Nu spun acum! Să se răcească!

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Anunturi, Biserica Baptista. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

87 de răspunsuri la Comunicatul din partea Consiliului Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din România – UPDATE

  1. Shifu zice:

    Decat „treaz” ca Ton, Demeter, Peia si Popa, mai bine „adormit”/”letargic” in Domnul… Nu inteleg de ce nu e crestineste, dupa unii, sa stai cuminte in banca ta si sa te rogi Domnului in linistea sufletului tau. Si nu inteleg de ce e mai crestineste daca dai din maini, te rogi strigand laolalta cu altii care striga si asa mai departe. Cine-i adormit si cine-i treaz? Nu toti cei ce se roaga in liniste sunt adormiti sau letargici si cu siguranta nu toti cei ce fac pe Strajerii sunt treji… Si, cum m-am bagat in seama pe blogul lui Petrica Lascau, o fac si aici: prin declaratiile sale din ultimele saptamani, Iosif Ton a trecut de partea penticostalilor; ma mir ca i-a fost retrasa doar ordinarea. Si, ca sa fie cat se poate de clar, mai spun o data: nu-i nimic ca Ton a trecut de partea penticostalilor, dar e gresit (si dogmatic si moral si etic si cum mai vreti) sa te tii baptist promovand invataturi penticostale.

    • Otniel Veres zice:

      asa e Shifu.
      m-am uitat si eu la transmisiunea strajerilor. daca asta e trezirea mult trimbitata eu am sanse reale sa ajung cardinal la Roma

      • Un pacatos zice:

        Scapam de Romania lui Iliescu si Basescu.

        • Marius David zice:

          Poate că vestea este încă prea caldă şi unii au nevoie de „răcire”. Din pricina faptului că deja au apărut comentarii extrem de violente (nu am timp de pierdut la vînat de comentarii, dacă cumva acestea nu intră direct în spam… funcţie uneori greu previzibilă pe wp), am hotărît să întrerup temporar comentariile la această postare. Cred că blogosfera este destul de bogată în locuri care au afişat exact acelaşi comunicat şi în această perioadă sînt sigur că cei care au chef doar de „viu schimb de vorbe” vor găsi acele spaţii. xx

          • Marius David zice:

            am dat drumul din nou la comentarii, mai ales după ce primele flegme au fost deja împărţite democratic pe alte bloguri.
            mulţumesc „tutulor” tymoticilor că s-au răcorit la alte colţuri.
            Deci?

            • Ciprian Simut zice:

              de ce minti dan? chiar ai intalnit aici cele mai multe flegme?

              asta poate insemna doar doua lucruri (de fapt, nu sunt sigur de acel „doar”, se poate sa fie mai multe):

              1.ori nu te plimbi suficient pe alte bloguri unde curg flegme
              2.ai o „neplacere” (ca sa nu spun ura … de fapt termenul e cel englezesc „grudge”, pica…nu suna bine romaneste) pentru acest blog si posesorul sau.

              concluzie? daca nu iti dai seama de unul singur, eu nu iti spun.

      • adrian zice:

        strajerimea nu alunga si duhul de nesimtire? Ce-ar fi sa le faci o vizita?
        Daca esti prea departe de ei, te poti teleporta (am auzit ca au rezolvat si problema asta).

      • eLioR. zice:

        vrei sa ajungi cardinal, andrei?

      • Marius David zice:

        remarcile tale, Andrei, sînt foarte ….. încerc să îmi găsesc cuvintele.
        Nu se face ce ai făcut tu!
        Ca urmare vei fi pus la moderare. Prefer să te filtrez înainte de te mai scăpa.
        Incontinenţele de acest fel trebuie amendate serios.

    • eLioR. zice:

      dar ce i se mai putea retrage afara de ordinare?

    • Liviu Vultur zice:

      In ce fel, Ton, a trecut de partea penticostalilor? Nici macar penibilul comunicat nu-l incrimineaza concret. „Abateri doctrinare”, este tot ce pot invoca, dar nimic concret. Macar pastorul ala teribil ce trebuia sa ramana filozof, l-a facut curvar.

      „Si-a facut publice experientele personale” – ce grav, cand la noi nu se poarta. Auzi, sa aiba cineva „experiente” si in plus „personale”!

      Dar nu-i bai. Il vom reabilita. Daca nu noi, copiii nostri.

      Si inca ceva: nu o tot dati inainte cu aberatiile celor de langa dansul. Invinuiti-l cu propriile-i cuvinte si observati schimbarile ce deja se produc in preajma dansului.

      Vechiul narav baptist: Niciodata nu a suportat in sanu-i, oamenii grei. Vezi Liviu Olah (o, cate sicane baptiste, „noroc” ca nu a prins aceste vremuri de maxima precipitare), Iosif Ton,…

      • elisa zice:

        Da, dar Olah a avut alt nenoroc,
        mai sapa,
        Sapa pina dai de stele-n apa. 🙂
        Mai traiesc frati de pe vremea aceea.
        De fapt ma mir ca nu cunosti cu ajutorul caror „frati” a fost inlaturat.

      • Marius David zice:

        interesantă alăturare: Liviu Olah – Iosif Ton şi în aceeaşi frază… şicane, nesuportat, dat afară…
        no (more) comments

        • Un pacatos zice:

          Nu cunosc multe date, DAR, nu Iosif Ton l-a dat la o parte pe liviu Olah?

        • Andrei zice:

          Sunt inlacrimat, si o data am chemat judecata de sus, Doamne judeca. Azi voi sta ingenunchi si voi chema judecata Lui. Opriti Va rog aceasta zarva. Nu-i nimic cristeneste aici.

          • Marius David zice:

            Draga Andrei, îmi pare rău pentru lacrimile tale.
            Aşa să faci şi mîine, nu numai zi, de obicei Vinerea este zi de post.
            Cheamă judecata, dacă consideri asta cel mai înţelept,
            numai că unii recurg la astfel de metode sau lozinci:

            „Opriţi fraţilor… scandalul”
            „Să vină judecata Domnului să se lămurească cît mai repede, să moară ori Cruceru ori ăilalţi… ”
            „Să facem armistiţiu de Crăciun … ” şi alte de astea.

            În spatele unei dorinţe de pace şi linişte poate să se ascundă cîteodată lenea gîndirii şi fuga de responsabilitate.

          • Andrei zice:

            Buna! Eu nu o fac din cauza lenei, pt ca am citit toate „copilariile”, prin toate saiturile, am vazut dornta de cearta – duh de cearta, pofta tineretii. As mai avea mai multe de comentet si practic si teologic, doar nu e locul potrivit. Crediti-ma nu e lenea.
            Doar sa Va spun ca nici nu sunt lozinci. Ca dovada, erau mai multe cazuri, doar o sa Va povestesc scurt numai unu. Trei oameni intr-o biserica s-au ridicat impotriva pastorului de onoare al bisericii. Pastorul tinar (actualul), diaconul, contabila bisericii (imi cer scuze pt „romana”- sunt bulgar). Dupa o indelungata birfeala si explozie de tot felul de iesiri, eu fiid tinar si neavind cuvin mare de spus in biserica, am oprit discusiile si am chemat numele Domnului si judecata Lui, nu I-am cerut Domnului nimic concret in privinta aceasta, doar am zis: „Sa judece Domnul!” Am fost invinuit de blasfemie, ca-blastem dar s-a terminat cu asta cearta aceia, pe ziua respectiva. In scurt timp, pstorul a inceput sa vada dublu toate lucrurile, care il iconjoara – i- s-a stricat vederea, doar si-a cerut iertare si i-a trecut. Diaconul, brusc vederea si asa a ramas, pt ca a ramas incapatinat, dupa cum a fost toata viata incapatinat. Contabila la o virsta mai inaintata fiind, si-a rupt genunchiu, doar in mumentul cum i-a trecut piciorul, a fost la usa pastorului, ca sa-si ceara iertare.
            Deci nu vorbesc lozinci. Doar dupa cum a fost invatat de Dumneavoastram la Oradea, (avind un mare respect fata de Dv. fiind mai mare ca mine cu doi ani, ati ajuns la titluri mari si realizari – respect sincer) ca Dumnezeu si azi in mod supranatural, actioneaza si intervine in istoria omenirii. Deci este covingerea mea si nu lozinci goale, raspindite in fratietatea noastra. Modalitatea de exprimare si de actiune pe tema discutii actuale – este una copilareasca, lumeasca (ne avind ca scuza, ca este o disputa teologica), as spune ca este chiar draceasca, avind in vedere impactul distructiv asupra acelor oameni, care au venit la Domnul prin Dv. sau prin alti frati care sunt discutati sau discuta aici. Sa opresca Domnul toata zarva aceasta, in Numele Marii Lui – expimata in Adevar si Dragoste. ( „credinciosi adevarului in dragoste” Ef. 4:15) Daca dumneavoastra sunteti credincios adevarului, fiti plini de dragoste, fara ca sacrificati adevarul, pe care ii luati aparare, din p. de v. al Dv.

            • Marius David zice:

              draga Andrei,
              te inteleg foarte bine şi totuşi nu pot să nu mă gîndesc…

              dacă se întîmplă ceva cu Iosif Ton acum sau cu Demeter sau cu mine… ce înseamnă acest lucru.

              Bun, să vină judecata lui Dumnezeu să aleagă El… îţi dai seama în ce situaţie sîntem cu toţii…
              ce fel de confuzii s-ar trage daca vreunul face vreun accident, trage vreun infarct scurt de dimineaţă?

              Deci, să fim atenţi la gheaţă. Alunecă!

  2. Paul Dan zice:

    Si poporul Domnului zice AMIN la ce Uniunea Baptista a hotarit sub inspiratia Duhului Sfant. Sa dea Domnul pocainta autentica si restaurarea pastoriilor suspendati.
    Comentariul lui Cristian nu slabeste cu nimic rigoarea deciziei luate. Ba din potriva, il pune pe el intr-o lumina proasta. Sa dea Domnul ca fratii Baptistii sa se roage, sa posteasca, sa fie uniti, si sa vegheze la credinta data sfintiilor odata pentru totdeauna.

    Paul Dan

    • Ciprian Simut zice:

      elior, baptistii si penticostalii sunt frati in Cristos?

      • Otniel Veres zice:

        asculta domnu Rubens
        daca unul de la penticostali incepea sa vorbeasca impotriva vorbirii in limbi si a doctrinelor specifice penticostalismului care crezi ca era reactia cultului?
        hai nu va mai dati ochii peste cap degeaba

      • Ballack zice:

        ” nu stiu altii cum sunt, dar eu …” ii consider verisori 🙂

    • iota zice:

      Ai si verset? Sau este doar o experienta personala?

    • CRISTIAN zice:

      Cat mai suntem de inconsistenti in momentele astea „grele” si cat ne mai domnim cand suntem aproape morti in cotet!!! Pai cine sunt eu sa fiu pus intr-o „lumina proasta” stimate Paul Dan? Opinia mea personala, care nu e musai sa fie impartasita, ma pune pe mine in lumini de diferite nuante dupa cum i se pare fiecaruia…?? Nici gand! Multumesc totusi ca apreciati efortul pe care l-am facut scriind 3 randuri si le cititi!
      Ceea ce s-a intamplat la C.U. nu este in nici un fel riguros, bun sau incurajator. Decizia s-a bazat pe influente, necunoastere, presupozitii – daca nu cumva exista informatori in randul „ereticilor” care sa transmita reportaje din sanul producerii „pacatelor de moarte”. Ceea ce lipseste, insa, cu desavarsire, este INFORMATIA pura si directa si oficiala! Si cand te gandesti ca scriu avand o parere formata despre personajele in cauza cu mult inainte de iscarea acestor monstruoase dispute pasnice neoprotestante si ca informatiile nu sunt neaparat de bine… Ceea ce ma face insa sa am o retinere majora este MODUL de lucru al C.U.-neprofesionist si izbitor de previzibil!

    • Valer Adomnicai zice:

      Poporul Domnului sa nu se pripeasca cu Amin-uri. Din cate stiu eu, Duhul Sfant al lui Dumnezeu, nu greseste niciodata! (sa nu ne trezim, deci, peste ani ca am facut o gafa omeneasca in Numele Sfant al lui Dumnezeu si sa ne pierdem rasplata luand in desert Numele Lui).
      Domnul sa ne dea un duh de pocainta reala tuturor!

  3. iliebledea zice:

    Acesta este o reactie buna la ceea ce s-a intamplat, dar nu trebuie sa fie totul. Este un prim pas important, dar trebuie sa urmeze si alti pasi. De ex. in acest moment este fundamentala pentru UBR accentuarea si articularea unei doctrine biblice despre Duhul Sfant, darurile Duhului si umplerea cu Duhul Sfant.
    Faptul ca UBR prin consiliu s-a delimitat de ceea ce se intampla la „strajeri” si a retras ordinarea lui Iosif Ton, arata respingerea invataturilor pe care ei le propaga, dar am vrea si o afirmare clara a doctrinei noastre. As vrea sa aud si o pozitie clara in disputa cesationism, necesationism.
    Ma rog Domnului sa dea lumina si claritate in comunicare fratilor care pot împlini acest demers şi tuturor sa ne dea multa crediciosie fata de adevar in dragoste!

    • iota zice:

      Corect Ilie, corect! Dar cine sa articuleze aceasta doctrina? Probabil imi vei spune ca scolile teologice ar trebui sa faca aceasta slujba, nu? Eu te intreb care dintre ele? Ce profesori sa participe? Cesationisti sau necesationisti? O varianta ar fi sa se apeleze la Marturisirea de Credinta dar nu mai stiu in ce masura ajuta aceasta. Alta varianta ar fi ca in scolile teologice sa se accentueze un pic mai mult problema. Si apoi, ti se pare ca situatia nu e clara? Vorba cuiva: e multa discutie pe tema aceasta… 😉

    • bogdan zice:

      Ilie, ai pus punctul pe ‘i’.
      Cred ca ar fi folositori si alti pasi pe care UBR sa-i faca in problema aceasta. Se va bate insa pasul pe loc, acela in care se face doar delimitarea de Miscarea Strajerilor?
      Pentru mine punctul ‘1’ al comunicatului nu a fost suficient de clar. Citim ca se face delimitarea de ‘practica profetiilor nebiblice’. Exista profetii legitime (biblice) pe care le putem face acum (in afara de cele inregistrate in Cuvint)? Care ar fi profetiile biblice?
      De asemenea, se face delimitarea de ‘practica conditionarii prezentei Duhului Sfint de vorbirea in limbi’, ceea ce nu e rau, insa ce se poate spune despre vorbirea in limbi in sine?

    • DRAGO zice:

      In ce priveste DOCTRINA BAPTISTA, UBR are 3 optiuni in aceasta situatie CREATA SI CONDUSA de Dumnezeu prin Duhul Sfint;

      1)-REVIZUIRE intregii doctrine Baptiste si PUNEREA DE ACORD -IN TOTALITATE- cu CUVINTUL lui Dumnezeu ,in ce priveste PRIMIREA DUHULUI SFINT si a DARURILOR SALE.
      Aceasta optiune este THE BEST.

      2) -Sa recurga doar la O COSMETIZARE a doctrinei Baptiste vis-a-vis de PERSOANA DUHULUI SFINT si a DARURILOR SALE, riscind prin aceasta SA PIARDA O PARTE din credinciosii baptisti(prin plecare la alte confesiuni) iar RESTUL de credinciosi SA RAMANA „INTEPENITI „(diagnostic pus de fr.I TON).
      Aceasta optiune NU SE RECOMANDA
      .
      3)- SA NU INTREPRINDA NIMIC -pe aceasta directie- AJUNGANDU-SE astfel TOT LA REZULTATUL optiunii #2 POSIBIL MAI RAU.
      Aceata optiune NU TREBUIE SA AIBA LOC.

    • Andrei zice:

      Bravo frate, sunt deacord, si eu as vrea sa vad ce pozitie au fratii in privinta activitatii Duhului Sfint in zilile noastre, pt ca nu o avem.

  4. Otniel Veres zice:

    domnule Cristian nu ai fi vrut tratat teologic in acest comunicat?

    limbaj de lemn? hmmm … uita te din nou peste mesajul tau …

    • CRISTIAN zice:

      Otniel Veres, mai mereu, „tiparul” prin care gandesti nu te ajuta foarte mult in a intelege fondul; formele te acapareaza si te deformeaza pardon dezinformeaza. Reactia mea nu este decat normala pentru ca: asteptam altceva si altfel, in alt moment si in cu totul alta directie (mai ales ca s-a ivit acest neasteptat moment prielnic) decat cea a raului de moarte ce curge fara oprire. Deschide ochii trupesti si ochii mintii si nu te mai amagi singur; iar apropos de limba si limbaj nu o sa iti raspund cu aceeasi moneda ajunge zilei necazul ei si Proverbe 8:11

      • Otniel Veres zice:

        asculta Cristian

        in primul rind, tiparul meu nu il cunosti, ca sa fii atit de sigur. ia o mai incet. la fel nu stii tu cit sint eu de acaparat de forme.
        poate oi fi de unele, sint sigura ca tu esti de altele.

        in al doilea rind, nu ai avea bunatatea sa ne spui si noua ce asteptai in acest moment prielnic?

        • CRISTIAN zice:

          Stimate Otniel Veres,
          Unu, nu, nu mai ascult! Doi, merg cat de tare vreau atata timp cat e legal! Am acest drept! Iar tu, tot la fel, ai obligatia sa iti iei tonul mai bine cand canti pentru ca falsezi si nu sunt obligat sa ascult si sa schimbi banda de mers daca nu iti plac calatorii.
          Sunt Baptist si nu sunt de acord cu modul in care s-a procedat in toata perioada post declansare revolutie strajereasca si evident ca nu avea cum sa se termine altfel decat prost. Domnule, oamenii neinformati nu pot emite decat comunicate ipocrite si unilaterale ca cel in discutie, comunicate ce nu fac decat sa agraveze relatii sa creeze gauri de comunicare si mai mari si sa lase loc de intors cat pentru orice cap i-luminat! Acestea fiind spuse, va doresc sa ganditi cu propriul creieras si sa incetati sa functionati ca un ecou profesionist al fiestecarui cap mai mult sau mai putin incoronat.

          • evedyahu zice:

            Sunt curios – de ce zici oameni neinformati? Exista declaratii clare IN SCRIS peste tot pe internet despre ce sa intamplat.
            Nu e cazul ca „am auzit ca X a zis” etc. Sunt declaratii si articole clare care arata aderarea la Strajeri etc…chiar daca sa aderat pt „schimbarea/definirea teologiei lor”- whatever that means, and however that is possible!?

        • Otniel Veres zice:

          domnule, gindesc cu propriul creieras
          si tot nu pot sa imi dau seama de unde stii dumneata cit de informati sau dezinformati au fost TOTI acei oameni din consiliu? i-ai intrebat pe fiecare?

          si doi, cind l-am vazut pe Nelu Demeter nu mi-au mai trebuit alte informatii.
          mi-am dat seama ca la astfel de manifestari se raspunde cu psihologia, psihiatria, nu cu teologia.

          somnul ratiunii naste monstri, ca ii cunoscuta expresia.

          drum bun!

  5. Emana zice:

    Daca ne raportam la stadiul actual al situatiei cred ca au procedat intelept: cumpatat. Daca de exemplu domnul Ton s-ar fi apucat sa lanseze acuze sau alte lucruri de genul acesta atunci cel mai probabil raspunsul ar fi fost diferit.

  6. elisa zice:

    Ma bucur ca ne-am delimitat clar si fara echivoc de invataturile gresite.
    Avem inainte raul si binele si vom da socoteala de raul sau binele pe care il vom fi facut
    Domnul sa ne ajute sa facem lucrurile placute Lui si chiar daca suntem slabi, El ne poate intari sa ducem la bun sfirsit mintuirea noastra.

  7. CiprianS zice:

    Marius, vorbeai nu demult de noua generatie de teologi. Te intrebam si atunci (pe tine si pe ceilalti care poposesc) cum, unde si cand devine cineva teolog? N-a raspuns nimeni.
    Cei care au absolvit UEO si/sau predau acolo sunt/devin automat teologi???
    de-asemenea, promovezi cativa (cred ca e limpede la cine ma refer) dintre acesti asa-zisi teologi din noua generatie, pe ce baza, numai voi o stiti.
    Dar daca generatia noua de teologi e formata din persoane care haladuiesc prin blogosfera (si in special aici) si impart palmi in dreapta si in stanga, nu vad prea bine viitorul nostru evanghelic. Iar tu te faci vinovat ca incurajezi astfel de atitudini. Si stim cu totii unde se ajunge pornind de la atitudini gresite.
    Pentru mine a devenit tot mai apasator sa parcurg comentariile de-aici.

    • CRISTIAN zice:

      Eu am iesit, cu ocazia acestui comunicat, de tot din acest spatiu pentru ca unii baptisti-teologi sunt apti, dispusi si vrednici sa dea palme pe-aici oricui nu e pe acelasi ton….desi cei ce falseaza pot fi foarte des chiar stimabilii cantori!

    • Marius David zice:

      ba eu cred că am răspuns, am răspuns nu acolo direct, dar am răspuns în mai multe rînduri şi postări.

      1. Ce este teologia? Logoi prepoi tw Thew, încercarea de a găsi cuvinte potrivite pentru Dumnezeu. De aici lucrurile se complică.
      Teologul trebuie să îşi rezolve cîtea probleme de epistemologie şi de filologie.
      Teologul este cel care încearcă să îl acomodeze lingvistic pe Dumnezeu lumii sau … cum spunea cineva… să participe semantic la viaţa lui Dumnezeu, de aceea este foarte importantă limbajul tehnic. De asta mi-am şi luat ca cercetare de doctorat o temă care are de-a face cu limbajul teologic tehnic.
      Teologul este cel care vorbeşte despre Dumnezeu,
      dar nu poate vorbi despre Dumnezeu, dacă nu vorbeşte cu Dumnezeu,
      deci…
      Teologul, vorba lui Stăniloae, este cel care se roagă…. atunci rosteşte faţă şi rosteşte despre Dumnezeu.
      2. Teologia se învaţă numai şi numai prin ucenicie.
      Nu, un absolvent de teologie nu devine teolog, poate deveni un foarte bun prestator de servicii spirituale eventual, un onest slujtor de parohie, un mercenar spiritual, un pastor cu inimă, un laic, dar care slujeşte biserica în „timpul liber” etc. programele analitice nu te fac teolog.
      3. Teologia este o vocaţie, nu o profesie, este o ocupaţie, nu este o carieră.
      4. Despre pălmi şi acest fel de reacţii, încă nu ştii cît am la moderare.
      Mă bate deja gîndul să opresc comentariile definitiv la acest fel de postări. Oricum nu este textul meu.
      Devin încasator de serviciu pe textele mele.

  8. Paul Dan zice:

    @ Doru D. ILIOI si eLioR

    Profesorul de greaca, Emanuel Contac de la Institutul Penticostal, a folosit expresia “Habemus Papam” pe blogul lui, cind fratietatea Penticostala si-au ales presedintele: http://vaisamar.wordpress.com/2010/11/19/habemus-papam/ . Aceasta formula este folosita de Romano Catolici cind aleg un nou papa. Ceea ce a facut profesorul Contac inseamna ca il califica pe el ca Romano Catolic, sau ca este vreo legatura intre Romano Catolicism si Penticostali? Nu. Contac a folosit o figura de stil pentru a exprima bucuria dansului in ce priveste un eveniment in denominatia Penticostala. Eu si alti Baptisti nu am intervenit cu tot felul de comentarii pe marginea acestor lucruri.
    Cind insa eu am folosit o expresie comuna in bisericiile Baptiste Romane, cit si in anumite biserici Americane: “si tot poporul Domnului a zis amin”, Doru D. ILIOI si eLioR, (amindoi Penticostali) folosind un joc de semantica, au incercat sa denigreze acordul meu si a multor credinciosi Baptisti in ce priveste decizia Uniunii. Intentiile lor nu sunt curate. Au un comportament de hackers.

    Paul Dan

    • ..ei,nici chiar asa frate Paul…de unde si pana unde hacker?..doar e la moda ironia si sarcasmul in spatiul acesta:)…cand sa incerc si eu…hacker..imi cer scuze!..

    • eLioR. zice:

      : )) ma amuza chestia cu hackers.
      nu am incercat sa denigrez nici acordul dvs nici al altora vizavi de acest comunicat. imi cer scuze ca s-a inteles asa.
      suntem pe un site unde dl cruceru ne perminte sa comentam, mai mult sau mai putin pe placul fiecaruia in parte. asta e.

      • Marius David zice:

        Poate că vestea este încă prea caldă şi unii au nevoie de „răcire”. Din pricina faptului că deja au apărut comentarii extrem de violente (nu am timp de pierdut la vînat de comentarii, dacă cumva acestea nu intră direct în spam… funcţie uneori greu previzibilă pe wp), am hotărît să întrerup temporar comentariile la această postare. Cred că blogosfera este destul de bogată în locuri care au afişat exact acelaşi comunicat şi în această perioadă sînt sigur că cei care au chef doar de „viu schimb de vorbe” vor găsi acele spaţii.

    • Vaisamar zice:

      „Contac a folosit o figura de stil pentru a exprima bucuria dansului in ce priveste un eveniment in denominatia Penticostala.”
      Domnule Paul Dan, unde aţi studiat hermeneutică? Dacă aţi studiat… Asta aţi înţeles din tonul sec al postării mele şi din titlul „Habemus papam”? Bucurie?

      • Paul Dan zice:

        @ Contac
        O hermenutica corecta nu poate ignora titlul folosit de dvs. “Habemus papam” (probabil preluat de la pastorul Lascau… ). Stiti foarte bine ca alegerea unui nou papa este o bucurie pentru catolici in mai toate cazurile.
        Nu am intentionat sa va ofensez. Ati actionat disproportionat.
        Imi cer scuze oricum.
        Paul Dan

      • Marius David zice:

        stai liniştit, eu am înţeles, mai ales partea cu „pe viaţă” 🙂

    • Marius David zice:

      draga Paul Dan,
      nu cred că sînt de acord, deja judecăm intenţiile unor oameni despre care avem prea puţine date.
      Să ne relaxăm un pic.

  9. eLioR. zice:

    a aparut si raspunsul lui iosif ton vizavi de acest comunicat. poate-l postati separat. daca nu, cine doreste sa-l citeasca, il gaseste si pe blogul lui petrica lascau, unde tocmai l-am citit.

    • Marius David zice:

      Mulţumim de anunţ. Vrei şi o traducere liberă a acelui comunicat?
      O traducere în limba română pentru „ochişori micuţi”?
      Este un exerciţiu mediatic excelent, retorică, dar prinde, mai ales la cei uşor impresionabili, la săracii de duh şi de… cunoştinţă.
      Iosif Ton este un specialist la flick-flack-uri de acest fel.

      • Highlander zice:

        Marius, te-ai gandit macar pt vreo clipa, ca poate exista posibilitatea, cat de mica ea, sa gresesti in ce-l priveste pe fratele Ton? (si te rog frumos in numele Dlui, zi-i frate, si macar ca frate roman, daca nu altceva). Si poate undeva a gresit consiliul in aceasta hotarare pripita si ne-cumpanita. De ce pripita si ne-cumpanita? Tu ai citit ultima scrisoare a lui Radu Gheorghita. Asa trebuia procedat. Stat de vorba macar inainte de orice altceva (desi ma tem ca ar fi fost greu pentru fr Negrut sa o faca, dat fiind imposibilitatea reconcilierii celor doi, datorate desigur unit greseli trecute, de ambele parti, dar mai ales datorate unei mari masuri de mandrie in ambele parti). Si totusi, inainte de orice altceva, consiliul tbuia sa stea de vorba cu fr Ton (chiar daca intelept ar fi fost sa o faca fara fr Negrut present) si sa ia o decizie abia apoi. Prin ceea ce au facut pripit si in graba, si nu la rece, au atras (remember these words for future reference) niste efecte neprevizibil de grave asupra comunitatii baptiste, cu alte cuvinte, aceasta decizie pripita se va intoarce vehement impotriva lor si a comunitatii baptiste in general. E trist, e foarte trist. E trist ca nu s-a gasit un Gamaliel biblic acolo care sa aduca echilibru acolo. Sau poate a fost, dar in zadar si-a ridicat vocea. Se vor vedea rezultatele, vom vedea ce se va intampla. Dar in intimitatea inimii tale, inainte de a ingenunchea seara ingaduie inimii si constiintei tale, macar sa te intrebi: si daca totusi, exista cea mai infima posibilitate sa fi gresit? Daca? Daca totusi? Ca macar sa incetam sa denigram acest om, daca nimic altceva.

        • Marius David zice:

          Nu, nu m-am gîndit, pentru că sînt sigur că nu greşesc în acest caz. Simplu. Ştiu ce am crezut şi pe baza credinţei mele în Evanghelie am fost botezat.
          Nu îmi pun la îndoieala credinţa de cîte ori apare cîte un Benny Hinn sau cînd cîte unul dintre cunoscuţi o ia razna.
          SE mai întîmpla.

  10. Gheorghe Barna zice:

    cine e in stare sa defineasca erezia?vis a vis de invatatura sanatoasa , uitati-va in istoria crestinismului, Duhul Sfant a fost in control in orice miscare de trezire care s-a dovedit autentica , …acum este nevoie sa intelegem , sa simtim ,’De aceea nu fiti nepriceputi, ci întelegeti care este voia Domnului.’
    …cei care se pripesc cu hotarari sau decizii ,sau chiar sa impace si capra si varza, pun in evidenta faptul ca nu umbla cu Domnul la nivelul de intimitate cerut de vremurile in care traim.

  11. elisa zice:

    S-au racit spiritele in alta locatie deja. 🙂

  12. Observatii din textul comunicatului:

    1. Cristos care S-a nascut in ieslea din Betleem. Indemnul vine pentru a sarbatori nasterea Mantuitorului intr-o atitudine de smerenie si recunostinta. Iata, asadar, smerenia, umilinta, lipsa de avere, pozitie, faima in lumea aceasta puse in opozitie cu valorile divine – darul lui Dumnezeu.

    De fapt, ce avem noi de pret? Unde sta valoarea noastra? Apoi, ce trebuie sa urmarim pe acest pamant: bogatia, averea? La asa ceva ne-a chemat Domnul? El ne-a chemat la slava Sa minunata. Totusi, nu inca, chiar daca avem deja totul deplin in El. Trupul nostru nu a primit infierea, el fiind marturie ca suntem inca in vremea nadejdii si a credintei, cand inca asteptam implinirea fagaduintelor nespus de scumpe ale lui Dumnezeu. Smerenie si rabdare, dupa exemplul Domnului Isus.

    2. Credinta cea pe care noi trebuie s-o pastram curata e pusa in opozitie cu sistemul de valori schimbator, care aduce o oarecare noutate, al invatatorilor mincinosi. Raspundem chemarii de a veghea prin predicarea unei Evanghelii intregi si curate. Suntem, asadar, chemati nu sa cautam erezii in primul rand, ci sa pastram mesajul adevarului. Dedicandu-ne in a pastra Evanghelia neacoperita in vreun fel, ne lustruim o arma puternica de aparare si de lovire in fata dusmanului care lupta cu armele minciunii.

    3. Suntem chemati la veghere: in viata personala, in viata de familie, in viata Bisericii. Ori, tocmai aceasta caracteristica spune multe despre cel treaz, pentru cel care are ochi sa vada. Iata pe ce ziduri sa stam, iata unde sa fim cu luare aminte. Descoperim cu uimire starea in care lumea este astazi, situatia in care Biserica se afla, dar suntem atenti sa ramanem in picioare, numai prin harul Domnului, cu teama sfanta. Incercarea credintei noastre trebuie sa se faca pana la sfarsit, iar cei sfinti vor straluci ca stelele – cei ce-i vor invata pe multi sa umble in neprihanire.

    Iata cel putin trei lucruri care mi-au atras atentia din acest comunicat, care ne pot ajuta sa ne focalizam asupra adevaratelor probleme. Intr-un fel ele sunt puse indirect in antiteza (nu stiu daca intentionat sau nu) cu practicile mentionate vis-a-vis de Strajeri, aratandu-se, prin comparatie, ceea ce straluceste cu adevarat pentru ochiul omului duhovnicesc.

    Nu suntem mai buni decat nimeni, dar am fost apropiati de Dumnezeu prin Cristos. Sa ne apropiem, dar, cu frica. Fiindca Dumnezeul nostru este un „foc mistuitor”, noi nu suntem „din aceia care dau inapoi ca sa se piarda”, ci mergem inainte asteptand „fericita noastra nadejde” stiind foarte bine ca „incercarea credintei noastre lucreaza rabdare” in scopul clar de a fii „desavarsiti si cu totul destoinici pentru orice lucrare buna”.

  13. Un pacatos zice:

    Un singur lucru ma roade, poate acum vine Ţon la creştinii ortodocşi pe motiv ca el pune baza pe Evanghelii. Ca vad ca numai noi si catolicii n-am pus inca botul la invatatutile lui. Bine ca macar unii baptisti s-au trezit de-adevarat, nu ca somnambulii.

  14. marius zice:

    domnule pastor,
    nu credeti ca era frumos sa publicati si raspunsul persoanei cel mai „incriminate” in acest comunicat?! macar asa pentru consecventa…
    sper sa nu fie vorba de rea intentie,il puteti gasi aici : http://lascaupetru.wordpress.com/2010/12/14/raspunsul-lui-iosif-ton-la-comunicatul-uniunii-baptiste/
    si daca nu este prea mult pentru dumneavoastra,aici puteti citi un articol despre o situatie similara celei tratata in acest comunicat: http://vaisamar.wordpress.com/2010/12/15/ce-au-facut-prezbiterienii-americani-in-1970-cand-au-fost-in-situatia-baptistilor-romani-de-astazi/

  15. Utilizator zice:

    Concluzii la o controversă:

    Portret de generaţie 4

  16. Dan H. zice:

    Ei, Ciprian, din pacate m-am plimbat destul de mult pe bloguri in ultimul timp.
    Asa am ajuns la concluzia la care am ajuns.
    Te-as invita sa recitesti primele postari pe tema Ton & Strajeri, precum si comentariile lui Marius. As putea sa-ti citez eu dar nu vreau sa te scutesc de munca. Ai ce invata… D-ul Chiu este cireasa de pe tort, un fel de trufanda care se serveste in doze mici din doua motive: prelungesti climax-ul si eviti otravirea.
    Sper sa constati cu ocazia asta ca nu am mintit.
    Daca nu…asta e. Zona in care ne miscam implica o doza mare de subiectivism.
    Apropos, cred ca echivalentul mioritic al englezscului „grudge” este mai degraba „ciuda” decat „ura”.
    Si asa-i…mi-e ciuda pe Marius si-l invidiez. Probabil ca n-o sa-l egalez vreodata in materie de ironie „nesocratica”.
    O seara faina sa ai…

    • Marius David zice:

      draga Dan,
      unde-i multă lume e şi aglomeraţie…
      iar neamul prost se cunoaşte la întuneric şi la aglomeraţie.

      Pe blogul meu e mulţi şi de toate soiurile aşa că nu te mira… şi mai este ceva.
      Nu te da aşa scîrbit cînd tu însuţi n-ai făcut economie de epitete în dauna raţionamentelor şi demonstraţiilor clare ca cristalul.

  17. Andrei zice:

    Comentariile mele nu sunt impotriva anumitei persoane, doar ca aceasta tema legata impotriva unur slujitari trebuie discutata intre ei, si nu trebuie lasata, la indemina intregii lumi. Pina nu este clarificata, nici nu trebuie afisata – este distructiva.

Lasă un răspuns către ascultareacredintei Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.