Linkomandări: despre spirite, darul deosebirii duhurilor, evanghelia „deplină”, neuroteologie

Reiau o rubrică pe care am părăsit-o o vreme: link-omandări, link-uri la articole diverse, demne de interes sau care, chiar dacă nu sînt strălucite, cel puţin pun probleme interesante sau pun problema interesant.

Creştinii sub influenţa unui spirit străin?

Darul discernămîntului? Putem vorbi despre aşa ceva? Darul de a discerne între diferite duhuri….

Redau un prim paragraf din concluzii:

In every case in the New Testament, we have seen that the discerning of spirits is objective, not subjective. This is necessary because spirits have a great advantage over humans in the realm of the spirit world. They have been in that realm practicing deception for thousands of years and they are good at it. They can produce whatever feeling or experience a person would normally associate with God or the Holy Spirit. The dangers of deception are greater than most people realize.

Există aşa struţo-cămilă ca baptist carismatic?Iată un articol dur, dar care pune problema interesant.

Cîteva false argumente ale noilor profeţi? Oare nu le găsim pe acestea şi la noile mişcări?

Despre erezia lui Paul (David) Yonggi Cho

Evanghelia deplină?

Iată ce concuzii trage Daniel Brânzei.

Ce este Ellel-ul?

Neuroteologie!!! Iată o găselniţă!

Erezie şi apostazie.

Izbăveşte-ne de cel rău sau de rele…

Politeţe şi erezie.

De ce îngăduie Dumnezeu învăţătorii falşi?

Este Evanghelia contemporană o altă evanghelie?

Casa Internaţională de rugăciune

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Linkomandări: despre spirite, darul deosebirii duhurilor, evanghelia „deplină”, neuroteologie

  1. Otniel Veres zice:

    excelent, multumim

  2. Gabriel Băloi zice:

    Creştini sub influenţa unui spirit străin ? nu cred.
    Eventual , creştini decăzuţi , iar în această condiţie putîndu-se afla sub influenţa oricărui alt spirit străin.
    Ca să fii condus de altcineva , trebuie , mai întîi , să fii ieşit de sub autoritatea Cuiva.

    Ceea ce , însă , e foarte interesant de analizat constă tocmai în modurile (sau posibilităţile) şi cauzele care stau la baza acestora , prin care poţi ieşi de sub autoritatea Lui Dumnezeu.
    Există , oare , unele cauze vinovate , iar altele mai puţin vinovate ?
    De exemplu , care e vina naivului ce pică în rătăcire ?!
    Există cădere sau rătăcire creştină din culpă ? ( asta presupune lipsa intenţiei ).
    Ne mulţumeşte răspunsul : „vă rătăciţi pentru că nu cunoaşteţi Scripturile” ?

    Dar liderul spiritual , cunoscător de Scripturi , poate cădea din culpă ?
    Sau rătăcirea liderului (învăţătorului) creştin presupune , în mod neapărat , ca formă de vinovăţie , INTENŢIA , fie ea şi sub forma indirectă sau depăşită ? Adică , o declinare intenţionată a Învăţăturii Lui Dumnezeu urmată de acţiuni corelative cu acelaşi rang de declinare ?
    – intenţia directă – înseamnă că prevezi un anumit rezultat al faptelor tale , cunoşti clar ceea ce faci şi urmăreşti producerea acelui rezultat ;
    – intenţia indirectă ( sau eventuală) – presupune că persoana prevede rezultatul periculos al faptei sale , şi deşi nu-l urmăreşte , acceptă posibilitatea producerii lui;
    – intenţia depăşită ( sau praeterintenţia ) – care există atunci cînd fapta săvîrşită cu intenţie de o persoană a produs ŞI UN ALT REZULTAT pe care aceasta fie că nu l-a prevăzut , deşi trebuia şi putea să-l prevadă , fie l-a prevăzut însă a socotit fără temei că el nu se va produce.

    Oare , atunci cînd începi o acţiune de ZĂNGĂNIRE A NUMELUI LUI DUMNEZEU , în circumstanţe specializate , create tocmai pentru promovarea unui nou tip inventat de „întoarcere la Dumnezeu” , însă nu prin argumentul meritului Lui Cristos pentru ce a făcut El pe cruce , ci prin situaţia specială şi „merituoasă” a unor meseriaşi „de a produce anumite vindecări” , deci , oare această acţiune nu se produce în modul cel mai LUCID de către promotorii ei ?

    Cine a mai văzut vindecări pe bandă rulantă , la comanda omului , în serie , prin intimidarea sufletelor slabe fie cu cîte-o umbră , fie cu zgomotul produs de diverse borboloseli ?

    Acest tip de chemare şi „convertire la Dumnezeu” ( „veniţi la Domnul , că automatic veţi fi vindecaţi” ) , oare nu este un fel de parandărăt al omului care-L plăteşte astfel pe Dumnezeu , cu preţul convertirii sale , pentru respectiva vindecare ? Adică , omul vine la Dumnezeu , plătindu-I astfel Lui Dumnezeu cu preţul convertirii sale ( preţul = convertirea).

    Bine , dar unii vor spune că există situaţii cînd un om se poate întoarce la Dumnezeu tocmai datorită unui fapt miraculos care se întîmplă în viaţa sa.
    Da , însă MIRACOLUL acela personal reprezintă tocmai MIJLOCUL PE CARE L-A ALES DUMNEZEU DE A ACŢIONA în viaţa unui om , şi nicidecum nu rezidă în comanda omului şi nici în vreun trend sau fashion spiritual adus la modă de vreun aşa-zis nonconformist.
    Modelul vindecărilor Lui Dumnezeu nu se aseamănă şi nu se asociază deloc cu MODA vindecărilor unor „manechinuiţi” scoşi pe podiumurile lumii de vreun designer (dizainăr) spiritual meseriaş , care , defapt , vrea să-şi etaleze garderoba sa spirituală !
    Acestea sunt „vindecări” care nu-L lasă pe Dumnezeu să vindece. E o însuşire , prin fraudă , a imaginii de vindecători. Numele Lui Dumnezeu devine numai zornăiala locului cu pricina.

    Iată că hipnoza bate intelectul slab , iar „vorbirea în limbi” împăienjeneşte inteligenţa spirituală a unor creştini !

    Explicaţia despre Duhul Sfînt nu e greu de înţeles , însă trebuie să vrei , să accepţi înţelegerea ei simplă.
    Semnul vorbirii în limbi nu a fost pentru credincioşi , ci pentru necredincioşii poporului iudeu , care trebuiau SĂ ÎNŢELEAGĂ în acea vreme că darul Duhului Sfînt S-a vărsat ŞI PESTE NEAMURI. De aceea , în Fapte 10:47 , Petru a zis : „Se poate opri apa ca să nu fie botezaţi aceştia , care au primit Duhul Sfînt ca şi noi?”.

    Altfel , devine scop în sine , motiv de mîndrie spirituală , dar şi de chinuire a pretendenţilor ce nu pot ajunge la „vorbirea în limbi”.
    Aşa se ajunge la „re”adormirea „treziţilor” adormiţi demult.

    • michael zice:

      @ Gabriel „Altfel , devine scop în sine , motiv de mîndrie spirituală dar şi de chinuire a pretendenţilor ce nu pot ajunge la “vorbirea în limbi”.

      partial adevarat. daca e sa mergem pana la capat cu firul acestei logici, faptul ca nu avem toti aceeasi masura de umplere cu Duhul ar putea fi ori un motiv de mandrie ori unul de frustrare.

      cei ce doresc sa vorbeasca cu orice pret in limbi si nu pot, iata o dilema de care nu se pot debarasa unii!

      „De exemplu , care e vina naivului ce pică în rătăcire ?!”

      este simplu! o casa curata din care lipseste insa plinatatea Duhului.

      „Duhul necurat, cand a iesit dintr-un om, umbla prin locuri fara apa, cautand odihna, si n-o gaseste.
      44. Atunci zice: „Ma voi intoarce in casa mea, de unde am iesit. Si, cand vine in ea, o gaseste goala, maturata si impodobita.
      45. Atunci se duce si ia cu el alte sapte duhuri mai rele decat el: intra in casa, locuiesc acolo, si starea din urma a omului acestuia ajunge mai rea decat cea dintai.”- Matei 12

      ce mi`a sarit chiar acum in ochi este cuvantul „impodobita” oare ce`o fi insemnand?

  3. naomi zice:

    Nu inteleg de ce trebuie sa se eticheteze credinta dupa numele cultului. De ce baptisti, sau oricare cult, trebuie sa creada dupa o regula ca sa se poata numi baptist, penticostal, carismatic ….. csnsmd. Daca fiecare cult are o lege nuantata biblic, sustinuta sus si tare „asta e cea buna”, prefer sa cu apartin niciunui cult. Nu sunt nici baptista nici penticostala nici carismatica ci eu sunt COPILUL LUI DUMNEZEU.
    Nu sunt deacord nici cu faptul ca penticostali sunt carismatici.
    Daca credem ca putem sa punem numai oameni „cu adevarat implinitori ai Cuvantului”, sub numele unui cult, ne inselam. Unde este grau va fi intotdeuna si neghina si Domnul Isus ne invata ca nu este bine sa smulgem neghina ci sa o lasam pana la sfarsit. Graul nu va fi contaminat, poate putin pipernicit, dar se va tine seama de conditiile in care a crescut.

  4. elisa zice:

    Gabriel,
    foarte bine ai explicat , pentru multi va fi o binecuvintare.
    Domnul sa te umple cu bucurii ceresti!

  5. Andrei C. zice:

    excepțional!

    am savurat, într-un foc, vreo 3 articole pe tramvai

  6. naomi zice:

    Frate Marius, sa nu mai puneti si alte „Linkomandări” pane le termin si eu pe astea, va rog

  7. Gabriel Băloi zice:

    @ Elisa
    Elisa , îţi mulţumesc frumos pentru binecuvîntarea minunată şi copleşitoare pe care mi-ai trimis-o ! Mîine vreau să-ţi scriu ceva despre importanţa , semnificaţia , conţinutul şi efectul practic-real al unei bine-cuvîntări.
    Datorită caracterului ei miraculos ( fiindcă e din Dumnezeire , dar şi secondată de Însuşi Dumnezeu) îţi trimit şi eu din inimă următoarea bine-cuvîntare : Dumnezeul mîntuirii să-ţi păzească sufletul de orice cădere , să te înconjoare cu prietenia , dragostea şi îndurarea Lui , să-ţi fixeze în minte , imuabil , gîndul că El este pentru totdeauna nădejdea ta , iar secretul fericirii din Iacov 1:25 să fie o stare permanentă a vieţii tale !
    Cu mult drag !

  8. Gabriel Băloi zice:

    @ Elisa
    Ţi-am promis ieri că azi îţi voi scrie ceva despre binecuvîntare. Îmi cer scuze că azi nu am avut dinamica spirituală necesară scrierii , dar , cu siguranţă , mîine îmi voi împlini promisiunea !
    Confirmă-mi , te rog , că eşti pe recepţie !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.