De unde alimentăm? Rompetrol, OMV, Moll, Shell, Lukoil, Petrom, Petromv?

Parcurg circa 50.000 de km pe an. Multe alimentări. Alimentez întotdeauna de la plin la plin. Mai bine spus de la gol complet la plin complet. Îmi păstrez o fişă a maşinii cu toate defectele, reparaţiile, consumul etc.

Cam aşa arată tabelul meu după aproape trei ani.

Se înţelege că notez şi cît am alimentat şi de unde am alimentat. Am alimentat cam de la toate tipurile de benzinării, cel mai adesea de la marile firme prezente pe piaţa românească şi, ca orice şofer, am un nume de la care alimentez cel mai des.

Cîteva observaţii:

1. Benzinăriile din România, aproape toate, sînt destul de curate. Excepţie face OMV-ul Gilău la care i-am făcut deja două reclamaţii pînă acum pentru mizerie.

La un moment dat, simţindu-mi accentul de moldovean, şefa de tură:

„Ei, au venit moldovenii să ne facă ordine aici… avem aşa mizerie că vin ăştia ca voi cu autocarele şi este tîrgul aici lîngă noi, toţi… se (CENZURAT) aici… „

„Domnişoară, cei care vin vă şi cumpără una alta… dar daţi-mi, vă rog caietul cu reclamaţii şi numărul de telefon de la centrala OMV – Bucureşti. „

În faţa ei care înconjura nişte ochi uimiţi, repede şi fără anestezie am relatat tot incidentul şefilor ei de la capitală. A redevenit „fată de casă”, dar mizeria a rămas. Poate că este cel mai mizerabil OMV din ţară.

2. Primele mele experienţe bune cu benzinării au fost legate de Shell. Păcat că au plecat din România. Am alimentat de la fostul Shell din Episcopia Bihor, mi-au distrus din cauza motorinei proaste două filtre, am făcut reclamaţiunea şi totul a mers strună. Au plătit toată reparaţia. Este adevărat. Am fost inspirat să îmi păstrez mostrele de combustibil în care s-a găsit un pic de motorină pe lîngă parafină 🙂

3. Legat de calitate şi consum. Am observat că în momentul în care alimentez de la anumite benzinării, deşi merg cam la fel (destul de repede, sportiv, dar nu tare) maşina consumă sensibil mai mult sau mai puţin după cum urmează:

– Lukoilul este în top. Nu ştiu de unde îşi fac rost de motorină, dar, cînd alimentez de la ei, motorina fiind mult mai vîscoasă, motorul consumă mai puţin.

– Urmează Rompetrolul, Mol-ul şi OMV-ul Petromv-ul.

– Recordul meu? Am reuşit să merg cu 4,12 la sută cu un Opel Astra 1,7 Diesel cu motorină de Lukoil.

Dar…

– Am observat, de asemenea, interesîndu-mă la băieţii de la pompă că acelaşi brand poate alimenta din surse diferite. În acest caz se întîmplă ca unele staţii din acelaşi lanţ să ofere motorină mai bună pentru consum, dar mai proastă pentru motor. Exemplu: omv-ul are motorină foarte „uscată”, este bună pentru anumite motoare, dar se duce mai repede.

Mai nou am observat că cei mai consecvenţi în calitatea motorinei sînt cei de la Rompetrol. Îşi îmbunătăţesc şi calitatea serviciilor de la minibar.

4. Atmosfera. Fiecare dintre firme a încercat să îmbunătăţească una alta. Magazinele sînt bine aprovizionate, atmosfera plăcută, WC-urile decente. Ca restaurante? OMV-ul este în frunte. Serviabilitate?

Noile benzinării Moll? Arată bine, sînt bine aprovizionate şi se mănîncă binişor. Enervant rămîne la vechile Moll-uri faptul că trebuie să ceri cheia pentru WC şi să mergi în spate, undeva pe lîngă butoaiele cu ulei uzat.

Benzinării preferate: OMV-ul de după Călimăneşti, pe malul Oltului. Este superb. Luk-oilul de după Predeal, cred.

5. Servicii suplimentare? Tot cei de la OMV sînt în frunte. La Rompetrol wireless-ul şi internetul nu le prea merge. Lukoilul nu se deranjează cu astfel de chestii neruseşti.

De unde să alimentăm? Greu de spus, oricum eu alimentez de acolo de cafeaua este mai bună şi miroase mai frumos…. 🙂

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Întrebările lui Ghiţă, dulce Românie, Meşteşugăreşti, Pătrăţoşenii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

81 de răspunsuri la De unde alimentăm? Rompetrol, OMV, Moll, Shell, Lukoil, Petrom, Petromv?

  1. Mihai zice:

    Eu zic ca nicaieri nu se compara cafeaua cu cea de la Hei / Rompetrol. Oricum „De gustibus non est disputandum” zicea candva profesoara mea de latina din liceu… 🙂

    • Marius David zice:

      Mihai, ai dreptate, gusturi şi gusturi… eu beau cafeaua după miros.
      La rompetrol îmi place altceva, ceaul verde îndulcit cu lămîie 🙂

      Mi-a plăcut cronica de la înmormîntare. Acum, că tot veni vorba de invidie, sînt invidios pe Dan Botica.

  2. Putinstiutoru' zice:

    Eeeee, asta da postare, cam nespirituala dar foarte utila pentru motoarele noastre. 🙂

    Eu alimentez cel mai mult de la Petrom (ne-v) ca cica tiristii si firmele de transport zic ca e cea mai buna motorina pt motor, si e si buna la pret. Evit sa alimentez de la OMV sau Mol sau Rompetrol pentru ca nu vad logica deocamdata sa dau bani in plus pt acelasi produs. Poate ca exista in realitate avantaje calitative dar nu mi s-au explicat clar si nici nu prea le simt.
    Cind am nevoie de putere extra la motor, atunci alimentez Top Euro sau Nordic iarna, si se simte.

    Cit despre cafea, tin sa spun ca atit OMV si Petromv fac cafea dupa ureche cu automate presetate si nu e real thing. Beau mult capuccino si in mult locuri vad ca acesta se face automat si ma enerveaza 😉 La omv linga aeroprotul Cj fac capuccino cu spuma de lapte si e un pic diferit. Oricum o cafea buna cere ca expresorul sa fie „servisat” forate bine ceea ce nu se intimpla prea des in Ro. Totusi, acolo unde se vinde cafeaua Illy sunt sanse foarte mari sa dai de o cafea buna pt ca expresoarele sunt intretinute bine. Lavazza in schimb mi se pare foarte acra de multe ori, si tin sa cred ca e din vina expresoarelor neintretinute.

    Da, intr-adevar e jenant ca in unele OMV-uri e mizerie si e si mai jenant ca la Mol tre’ sa ceri cheia si sa mergi in spate si sunt foarte uimit de lipsa lor de orientare catre client cind au construit asa.

    Nici eu nu inteleg de ce nu exista wireless peste tot mai ales la cit de „eftin” e acum internetul, insa vei fi uimit cit de ingusti la minte sunt cei care decid achizitiile in aceste lanturi de bezinarii. De ex. OMV vinde printre cea mai scumpa motorina si pune la toalete cele mai ieftine si de proasta calitate servetele si sapun. Ceva e putred!

    • Marius David zice:

      Călin, m-am tot frămîntat dacă să dau drumu şi la astfel de postări, aşa de nespirituale.
      Dar … şi asta este o formă de slujire, de spălat picioarele, dacă vrei. Poate învaţă cineva ceva şi din faptul că umblu mai mult ca alţii… Sînt puţini care fac 50.000 pe an şi care au atîtea alimentări ca mine.
      chiar azi m-a recunoscut cineva într-un OMV … (mă cunosc ca pe un cal breaz 🙂 ). Le-am spus că am scris ceva de ei… „Sper că de bine, domnu, sper că de bine… „.
      Tocmai îmi luam cafeaua în mînă „da, asta-i de bine” 🙂

      Da, şi eu am avut experienţe bune cu Petromul. Am ieşit bine la consum. La fel de bine ca Lukoil. De fapt au aceeaşi sursă şi reţeta de tratare asemănătoare.

      Aici cu expresoarele ai mare dreptate. Puţină lume ştie că, dacă nu le cureţi la timp, dacă nu le faci service corect, cafeaua iese ca şi apa de la spălat vase.

      Acum mi-au spus cei de la OMV că vor avea şi ei carduri în sfîrşit… Mollii erau vechi la chestiune. Shell erau specialşti în fidelizare.

      Omv-ul are în schimb hîrtie la şters pe mîini, nu suport suflătoarele alea cu aer cald. Totdeauna îmi aduc aminte de Mister Bean 🙂

      Illy? Da, bun! Lavazza? Depind de preparare.

      Eh… ce nespirituali sîntem! 🙂

  3. cipriansimut zice:

    Incercati motorina de la Agip. Am alimentat de pe Mestesugarilor. E drept, am pus cea mai scumpa motorina (oricum au doar doua), dar s-a simtit la motor: toarce ca nou, nu tu grohaituri, nu tu tremuraturi, nu tu porniri cu chin. Iar la acceleratii, well, incercati! Totusi depinde de motor.

    Eu ma bucur de alegerea mea: Megane Sedan 1,5dCI, 100cp, (doar la 4000 de turatii, in rest 80cp), 120000 de km parcursi. Cu pneuri de vara, la o viteza de croaziera intre 90-110 pe autostrada consuma: 3,9l/100. Nu ma crede nimeni: mi se spune clar si simplu, chiar raspicat ca mi s-a stricat computerul de bord…da, de aia am facut 1300 de km cu un singur plin. Romanul nu poate fi devirusat de mitul masinilor germane. Asta e: decat una nou frantuzeasca, mai bine un second german…da, fiecare cu fixul lui. Eu tot fericit sunt.

    • Marius David zice:

      Nu Agipul este de vină, ci maşina, Cipri.
      Da, de maşină… că tot veni vorba de invidii… cum adusese cuvîntul Florin…
      Maşina se poate schimba! Dar tot nu mă convingi cu Renaultul.
      Am întreţinut REnaulturi. Două la număr. Nu vreau să aud de piese de schimb!!!!!
      Motoare? Excelente!
      Confortul? După Saab şi Volvo, Mercedes şi BMW? Renaultul sînt cei mai tari.
      Eu nu sînt virusat de maşinile germane.
      Virusul meu se NUMEA SAAB. Acum nu! A decedat!
      Sa-ţi porţi maşina fără accidente!
      Am uitat: Renaultul sînt foarte tari la siguranţă.
      Studenţii noştri au scăpat ŞI PENTRU că erau într-un Renault, pe lîngă ajutorul lui Dumenzeu şi cei 1000 de îngeri pe cap de ocupant de maşină.

      • Putinstiutoru' zice:

        @Marius….si pe mine ma atragea ceva la Saab dar am inteles recent ca in ultimul timp puneau tot felul de motoare in ele numai Saab nu…pacat. Ca tot vorbim de virusi, al meu se cheama BMW M3 (coupe sau sedan, inca nu sunt decis, pe linga faptul ca nu am banii pt el). Imi place ca e sportiva dar nu opulenta, daca nu esti familiar cu marca zici ca e un BMW seria 3 amarit, dar cind o calci…vai si amar! :-b

      • cipriansimut zice:

        E drept, de piese nici eu nu vreau sa aud. Dar de piese nu vreau sa aud la nici o alta firma.
        Recent mi s-a stricat incuietoarea la usa soferului. In rest nu am avut nici o problema cu ea: nici la motor, nici la altceva.
        Noi, in familie avem trei renaulturi: clio-ul simbol al lui Corneliu, clio-ul tatalui nostru si megane-ul familial (folosit in principal la drum lung…iar eu zilnic. Nu e drept, dar lucram sa imbunatatim situatia). Nu am avut ce schimba la ele.

        Deci, nu se pot compara primele renault-uri cu acestea noi. E o diferenta izbitoare.

        Citisem un articol despre Mercedes, in care se scria ca mai marele peste Mercedes doreste sa ridice nivelul de fiabilitate al tuturor modelelor Mercedes la nivelul celor din anii 85-90.

        Oh, nici nu ma chinui sa conving pe nimeni. Eu imi laud produsul cumparat…pentru ca: e cel mai tare de tot de tare ce este la el!

        • Bogdan Burghelea zice:

          Eu cred că e o chestiune profund creştină să vezi potenţialul acolo unde alţii privesc cu dispreţ, cred în materie de inginerie auto e o firmă foarte subestimată. Ca şi Opelul, de altfel, şi n-o spun ca să-l măgulesc pe Marius.

          • Marius David zice:

            opelişorul împlineşte acuş 200.000 şi se ţine bine. Destul de bine. DAcă era făcut pentru Europa de Vest s-ar fi ţinut la fel de bine ca cel care a trecut de 300.000 de km

  4. R. zice:

    Ioi ce tare e tabelul! Ar trebui sa-mi fac si eu unul. : )) Eu alimentez (si plec) de la Rompetrol si Moll. Nu prea-i inteleg pe astia care beau cafea intr-o benzinarie… Prefer cafenelele din oras.

    • Marius David zice:

      Cînd eşti atît de drum, R., nu mai ai timp să te opreşti în oraş. Cînd faci 1400 de km în 24 de ore n-ai chef de fluşturare prin oraş, în primul rînd arăţi ca un zombi şi sperii lumea bună din cafenelele cu stil.
      La benzinării ştiu ei ce ai, urme de faruri pe retină.

  5. stelia mareescu zice:

    wowww…asta da postare!!!!imi place mult tabelu!!!!eu….Lukoil…stiu ca nu se gaseste cel mai bun combustibil..dar …asta e…nu imi permit buzunaru de ceva mai bun!:)
    1300 km cu un sg plin…din nou wow…inseamna ca esti chiar binecuvantat cu astfel de mashina!!!

    • Marius David zice:

      Stelia, şi eu am făcut 1300 cu un singur plin de 50 l şi maşina se numea Opel Astra 2001, 1,7 DTI, combi. Am scos 3,81, recordul meu personal de consum. Drum Oradea – Bacău şi retur.
      Este adevărat: am fost singur în maşină, am condus cu maxim 100, leneş, bătrîneşte. Deci se poate şi cu maşini nemţeşti 🙂

      • michael zice:

        de luam un cal si o taiam pe scurtatura scoteam un timp mai bun. consumul, asisderea!

      • cipriansimut zice:

        se poate si cu masini germane, dar eu eram cu inca cineva, iar in spate plin cu bagaje…si masina nu e tocmai usoara, si nici mica. are 1300 de kg.

        eu sunt incapatanat si la capitolul „masini germane”. Nu le urasc, nu le dispretuiesc, dar nici nu imi plac. Sunt facute cu raceala nemteasca in materie de design. La capitolul tehnologie, well, da, sunt cu duiumul, dar pentru ca sunt fan Renault, imi voi apara masinuta si marca. Sunt un scump, stiu!

        • Putinstiutoru' zice:

          @Cipriansimut…din start iti spun ca sunt fan masini germane 😉
          de ce? pentru ca in primul rind tot interiorul lor se indreapta spre functionalitate si dupa aia urmeaza designul. Recent am condus in Citroen C5 de 3 ani, si sincer conclucuzia a fost ca mai bine imi iau un Audi vechi de 7 ani decit un Citroen mai nou. Calitatea finisajelor lasa de dorit, o parte din indicatoarele de bord mutate pe mijlocul din fata a masinii sunt cam aiurea ca sa nu mai zic ca aratau cam „cheap”. M-am mai urcat si in Laguna de vreo 4 ani vechime si impresia a fost cam la fel. Nu stiu de ce, dar parca si in VW Passat, Golf sau Audi, si tinuta de drum e mai inchegata fata de frantuji. Sotia mea are o Skoda veche de 3 ani (facuta pe platforma de Golf) cu motorul diesel de 100 de cp, si e fantastica masina, atit la cuplu cit mai ales la repartizarea rapoartelor in cutia de viteze. Renault Clio e departe (in urma) de Skoda, parerea mea. 🙂

          • cipriansimut zice:

            Ei vezi, preconceptiile sunt imposibil de schimbat. Habar n-am de ce.
            Poate ca au a face cu personalitatea si filosofia de viata a fiecarui individ.
            Parerea mea despre masini germane vs. masini frantuzesti este discursul tau, dar in oglinda.
            Eu conduc un megane 1.5 dCI, iar la capitolul functionalitate este mult superior vw, iar ergonomia este impecabila. Clio-ul tataului meu are bord digital: este intuitiv. Bordul ultimului model de laguna este: GENIAL, de simplu de folosit.

            Dar, eu sunt adeptul minimalismului: Renault imi satisface aceasta nevoie. Masinile germane au cate un buton pentru fiecare functie. Am zeci de butoane care la renault sunt incorporate in butoane cu functii multiple. Calitatea plasticelor in ultimele modele de Renault este net superioara, iar toate sunt imbinate foarte bine. E drept: calitatea nu e cea dintr-un mercedes sau audi, dar pe de alta parte nici nu ma astept sa o am la o masina de 13, 14, 15 mii de euro. Dar, pentru acest pret sunt cele mai bune.

            Citroen-urile noi sunt un pas mult inainte fata de generatie anterioara. Dar nu sunt fan Citroen: imi plac, dar nu mi-as cumpara.

            Oricum: Renault are cel mai bun raport: calitate/pret/dotari. Aici nu ma refer la cat de lunga este lista: ci la ce contine lista. M-am dus de curiozitate la Mazda: o lista de dotari de doua pagini. Dar jumatate din ele erau dotari normale, de bun simt. La renault lista era mai scurta, dar erau trecute dotarile care lipseau concurentei. La modelele megane, cred raportul se mentine.

        • Marius David zice:

          da, a mea are 1250, da, eşti un „scump” 😉

  6. cristividican zice:

    Cand aveam Solenza si alimentam (benzina) de la Lukoil, nu stiu cum se facea ca pornea foarte greu. La inceput am crezut ca e o problema a masini, dar pe urma am observat ca de fiecare data cand alimentam de la ei problema se repeta.

  7. michael zice:

    oricat de buna ar parea motorina, un aditiv „presarat” din cand in cand ajuta.
    alimentez de la omw si petrom v.
    lukoil NET! adica sunt supus prejudecatilor in ce priveste multe chestii rusesti; )

    • Marius David zice:

      da, într-o perioadă eram mare fan al aditivilor, acum au destule preparate în combustibili. Nu mai merită să dai banii pe tot felul de smacuri.

      • michael zice:

        „smacurile” adica aditivii sunt componente de baza in motorina. cand ele lipsesc, pompa de injectie si injectoarele sufera. nu as baga mana in foc in ce priveste calitatea produselor romanesti. procesul de rafinare a titeiului presupune o calitate deosebita si orice rabat de la aceasta poate avea efecte in timp asupra motorului. cand alimentez din ungaria/ austria/ germania/ masina simte diferenta si se comporta ca atare.

        pentru curatare folosesc aditivi cam odata la 2-3 alimentari. (10 ani „motorinar” cu experienta;)

  8. Ionel Condor zice:

    benzinari e voie?
    eu am avut/am doar masini pe benzina. pe vremuri puneam OMV, acum pun Rompetrol. Mai pun OMV cel de 100 cifra octanica doar cand am drumuri mai lungi, autostrada, etc.
    Experiente neplacute nu am avut cu nimeni pana acum, media pe an la mine este pana in 30 de mii km, deci nu mult.

  9. Maria zice:

    … cred ca cel mai bine de alimentat este …USA 🙂 Primul meu soc de America a fost cand pentru un drum de 1200 km dus/intors, sotul meu a platit aprox.$170 (asta in 2004)!
    Partea ce-am mai faina a fost cand a venit mama la mine (mama esteo femeie simpla de la tara, de 70 ani) si de cate ori ne urcam in masina sa mergem undeva, dansa se stresa ca cheltuim benzina pana cand i-am explicat in economia romaneasca cat cheltuim… De atunci se tot intreaba de ce nu cumpara si „romanii” benzina de unde o cumpara americanii :)) si unde se duc banii de pe benzina in Romania :))

  10. michael zice:

    de la calitatea combustibilului am ajuns sa transferam discutiile spre preferintele marcilor de masini. toate au si bune si mai putin bune. nu sunt de acord ca alegerea unei masini are neaparata legatura cu personalitatea cuiva. de regula oamenii se uita la cat de adanc ar trebui sa bage mana in buzunar la achizitionare. apoi ar mai conta si tipul de informatii acumulate despre un anumit model. se stie despre masinile nemtesti ca sunt cele mai fiabile din EU. cred ca sunt depasite doar de tehnologia japoneza, dar care, iata, da si ea gres cateodata. (am muuulte virgule, este??)

    preturile pieselor de schimb la masinile frantuzesti ma trimit cu gandul la inventivitatea specific frantuzeasca (usor parsiva) care cer pe aceste piese si de trei ori mai mult decat s`ar cuveni. asta in conditiile in care calitatea materialelor din habitaclu este proasta. am spus habitaclu si nu altfel, pt ca „habitacle” este termenul francez de la care il avem pe al nostru. nu ca am ceva racile in legatura cu natia dumnealor, dar nu ii pot „ierta” de cand ne`a bagat pe gat o masina depasita tehnologic si uzata moral ( sa nu va sperie termenul, e unul tehnologic) „olticit” a fost o bataie de joc, numai buna de servit unor inapoiati tehnologic.

  11. wes zice:

    Daca tot alergi asa de mult prin tara poate ma iei la ocazie de pe undeva , intr-o zi 🙂 . M-am bucurat sa te ascult in direct de la Constanta , vineri si duminica dimineata . Mesajul cu instrumentele trebuie sa fie prezentat in toata tara, asa ca : Doamne tine masina si pazeste-l pe sofer cu instrumente cu tot ! 🙂

  12. Nicu D. zice:

    O mica parere la capitolul combustibil. Conduc un Golf VI cu motor de 2000 si Common Rail. Am alimentat in Rompetrol in Oradea (nu ma intrebati de ce, probabil ca era mai aproape si nu mai aveam chef sa ma uit dupa alta benzinarie). Motorul a devenit zgomotos si pana la Viena a trebuit sa astept sa se goleasca rezervorul iar apoi am alimentat la British Petrolium. Totul a revenit la normal, adica motorul a devenit silentios.

    • Marius David zice:

      asta spuneam: inconsecvenţa în alimentare. Am văzut maşini scumpe trase pe dreapta în România în urmă cu cîţiva ani din pricina „aditivilor” din motorina de aici.

    • Bogdan Burghelea zice:

      Si eu am patit-o cu OMV din Oradea – cel dinainte de trecerea frontierei: cu un plin de motorina facut acolo mi-a crescut consumul de la 5,2÷5,6 l/100 km la peste 6,5 (Logan 1.5 dCi 70 CP), de era sa fac pana prostului in Ungaria. Iar cind am alimentat din nou la MOL Tg. Mures, consumul a revenit la normal. Rusinica!

      • Marius David zice:

        îmi pare rău, una dintre cele mai bune motorine le-am găsit la OMV Floreşti.
        este cel mai jegos OMV din toată ţara, dar cu cea mai bună motorină.

        • Bogdan Burghelea zice:

          Am aşteptat pînă cînd am scris următoarele, fiindcă am vrut să pot oferi concluzii cît mai corecte:
          Am făcut o călătorie la Viena şi retur (cca. 850 km × 2), fără a circula prin oraş (doar intrarea şi ieşirea – cca. 5 km). La fel ca în anul trecut, am făcut plinul de acasă, de la OMV şi am completat la acelaşi OMV din Oradea. Diferenţa din acest an: am mers cu alt Logan, nou-nouţ – sub 10.000 km rulaţi, 1.2 MPI, 16 supape; deci am alimentat cu benzină cu cifra octanică 100.

          La plecare aveam un consum mediu (afişat de computerul de bord) de 5,7 l/100 km. Pe măsură ce mă apropiam de destinaţie (Viena), consumul a crescut la 6,4 l/100 km – normal spun eu, fiindcă am mers în regim de autostradă – 130-140 km/h, 4.000-4.500 rot./min. ore în şir.

          La întoarcere am alimentat din nou la OMV Austria de această dată, din nou rezervorul plin. Pe autostradă în Austria şi Ungaria, consumul a rămas constant la 6,4 l/100 km. La sosire aseară, cu cca. 10 km înainte de casă (deci după 1.700 de kilometri) mi s-a aprins avertizorul. În acel moment consumul mediu afişat era de 6,0 l/100 km.

          Concluzia: de data aceasta OMV Oradea nu s-a făcut de rîs. Benzina a fost, prin prisma consumului, la nivelul celei din Austria.

  13. Sergio Bugattini zice:

    Eu conduc un Bugatti Veyron de colectie. M-a costat destul de putin (doar 32 de milioane de dolari!) si alimentez permanent de la OMG. E putin mai scumpa benzina la ei dar sunt incantat ca miroase a cafea Delavazza. Wc-urile sunt destul de curate dar e nasol ca trebuie sa te stergi cu servetele calde si uneori sunt cam fierbinti. Recordul de consum l-am stabilit intr-o zi cand mergeam cu bunica la bai. Masina era destul de grea (in portbagaj aveam 6 cai frumosi si vreo 2 legaturi de usturoi si am scos 65 de litri/100 km. Pare cam putin dar pentru un Bugatti…. Vad ca toti recomanda masini frantuzesti sau nemtesti, dar eu , frate Marius, merg in continuare pe mana italienilor….

  14. Raul zice:

    Sunt nou pe site in ceea ce priveste postarile de comentarii…
    Ce sa zic am condus pentru vreo 6 luni un VW Polo TDI motor de 1,4 litri, 3 cilindri. Alimentam DOAR de la OMW dat fiind ca aveam card de fidelitate la ei. Astea se intamplau in 2007. Deci OMW inca de pe atunci oferea carduri de fidelitate – cel putin pentru companii.
    In fine, ideea e ca data fiind descrierea postului faceam in jur de 1300-1500 km saptamanal…(Bihor-Cluj-Sibiu-Valcea) (deci numai drumuri bune de „pilotaj”) ei bine vreau sa va spun ca alimentam odata pe saptamana!!! A, aici connoisseur-ii de VW vor sti ca VW are un buton mic care deschide rezervorul pentru inca aproximativ 10 litri de motorina. Dupa 400 km acul la indicatorul de motorina era la maxim, inconditiile in care acesti 400 km erau parcursi pe ruta Cluj-Valcea (deci plin de dealuri). Consumul era in medie de 4 litri. Am scos si 3,8l/100km. Seful s-a mirat – colegii scoteau consum de 6l…etc. Bine, ei biciuiau cei 3 cilindri de numa’…asa pe la 3/4000 rpm. Eu schimbam treptele intre 2000-3000 la mers normal bineinteles. A, nu, nu am 70 de ani, atunci aveam 25 de ani. 😉
    Comfort? Polo era extraordinar pentru clasa sa. Ergonomie interioara – no coment. Calitatea materialelor – aici depinde de client – am vazut si VW Touran cu butoanele radio-cd-ului zgariate si manerele usilor la fel…depinde de unghiile mari ale stapanei 😉
    Pe de alta parte am vazut si Audi cu volan de piele care la „ora 11” unde tin mana toti cei care stau „culcati” pe scaune in astfel de masini de smecheri, pielea era deja roasa. Era „alcantara”.:D Ce nu imi place la VW – mocheta interioara. Adica la anumite modele. Sta nisipul in ea, desi era aspirat amasian saptamanal si o intretineam exemplar. Pur si simplu mocheta e aiurea, nici macar nu se compara cu mocheta din „ursuletul” 323 din ’83 pe care il am.
    Citroen am condus – XM. Masina exceptionala – comfort super. Insa era foarte complexa, mai ales sub capota. Piese in RO – scumpe – astfel de masini erau rare prin 2000 cand o aveam noi. Cu toate acestea actuala gama Citroen este de departe superioara oricaror masini frantuzesti din toate punctele de vedere.
    Concluzionand, am avut si 2 BMW 520 din 1992 si inca mai detin un „ursulet” 323. Nimic nu se compara cu aceste masini! Punct. Putem vorbi de design …etc, insa ca valoare in timp si depreciare, BMW conduce detasat. Nu degeaba au atatea premii – motoarele cele mai bune in ultimii ani, plus valoarea cam cea mai buna la revanzare.
    Da, stiu, in Romania lumea asociaza BMW cu valutistii…etc…Mai sunt si oameni de omenie cu BMW. Adica le connoisseurs. 😉

    pace voua!

    • Marius David zice:

      Raul, mulţumim pentru această experinţă. S-ar putea să te ceară ăştia la revistele de teste auto. Ai descris foarte bine situaţia.
      Bravo.
      eu rămîn totuşi la opinia ca VW Golf II este una dintre cele mai reuşite maşini care s-au făcut vreodată.

  15. Vasilis zice:

    asa, spuneti mai multe ca si eu caut de zor o masina diesel, ori un Opel ca zicea Marius ca-i buna ori un VW ca-l lauda toti. Break sa fie!
    Ma ia si pe mine cineva in Germania sa-mi cumpar una? 🙂
    Ma suprinde ce ziceti despre Lukoil, gura satului spune ca ar avea cel mai prost combustibil… cel putin benzina…

  16. Marius NISTOR zice:

    Dragii mei, am vazut ca exista multe persoane care au postat aici comentarii despre calitatea motorinei. Eu am o Toyota Yaris 1,4l D4d din 2008, fac 10.000km pe luna, acum bordul imi arata undeva la 221.000km, am alimentat de peste tot (Petrom,OMV, Lukoil,Agip). Cea mai de proasta calitate motorina am intalnit-o in Petrom si Lukoil iar cea mai buna la Rompetrol. Vorbesc despre despre tipurile de motorina cele mai scupe ale acestora. Si credeti-ma ca multi soferi de serie 5 sau 7 se uita la mine urat cand ii depasec cu Yaris-ul meu.

  17. Ciprian Simut zice:

    Depinde de motor. Pentru megane-ul meu Agip e cea mai buna motorina. toarce ca noua.

  18. unabuna zice:

    Faina suntem
    Foarte multe nemultumiri, printre care si a mea. Sunt o clienta f fidela la Rompetrolul din Arad de pe Calea Timisorii. Am participat la toate promotiile care au fost si nu de multe ori m-am gandit ca sunt marsavite, ca premiile sunt castigate de oameni din cadrul companiei, dar se pare ca s-a dovedit aceasta, oare cum e posibil castigatorul Atv-ului sa fie chiar cumnatul sefei de tura. D-voastra ce parere aveti vii se pare in regula?

  19. Pingback: Socar | Marius Cruceru

  20. SDM zice:

    Dacă au devenit de actualitate motorina, benzina şi pompele, uite poziţia mea: alimentează de acolo de unde scoate mai puţin fum, eventual de unde nu scoate nici gram de fum, chiar în pantă şi încărcat. Dacă motorina şi managementul motorului sunt OK, nu trebuie să vezi fum.
    Acum ATENŢIE: dacă scoate fum pe evacuare, înseamnă că o parte din fum trece pe lângă segmenţi în ulei şi de aici înnegrirea prematură a uleiului. Dar mai e ceva extremily important: uleiul cu particole de fum (unele sunt extradure) va sabla segmenţii, cilindrii, arborele cotit, cuzineţii, lagărele turbinei şi nu a mai rămas nimic nesablat.
    O motorină de la ,,nesimţiţi” face exact ceea ce ar face un pic de praf de hârtie abrazivă pus în ulei.
    Concluziile şi le extrage fiecare.
    SDM

  21. Pingback: Iarna demografică, vibrafon şi blogging, ultimul twitter, mormîntul lui Weiss, cum să facem predici proaste? « La patratosu

  22. cristian zice:

    Am citit, cateodata printre zambete, intreg topicul, cu placere.
    Revin… Ma folosesc de un opel, o chestie cu motor de 2500 cc. care care nu se mai fabrica (nu stiu din ce motiv) din 2003, pe are o alimentez cu motorina. Si, ca sa citez un amic sofer cu patalama, „pun motorina de la PetromV, Lukoil si Rompetrol, cu exceptia Lukoil-ui”(asta din urma n-a sunat deloc bine).
    Pun mai ales de la Rompetrol, cateodata de la PetromV, unde, apropo de discutiile despre cafea, am baut cel mai bun ceai verde. Ma incalzeste sentimentul ca motorina lor curata injectoarele. Si eu am sase…
    Ma enerveaza la culme cand nu gasesc manusi la pompa sau cand cel care imi alimenteaza imi lasa o dara de motorina cand scoate pistolul cu care alimenteaza.
    In rest… numai de bine, Sau nu mai de bine…

    • Marius David zice:

      domnule Cristian, aveți prea mari pretenții de la benzinarii romani,
      se pare că ați alimentat prea mult în afara țării, în țări mai civilizate 🙂

      • cristian zice:

        Mi-as dori sa nu le trec la capitolul pretentii. Ma vad insa nevoit sa o fac, desi sunt chestiuni normale, de bun-simt.
        Realizez acum, asa cum spuneti, ca cele cateva iesiri mai lungi cu masina in afara tarii, imi creeaza probleme de adaptabilitate, chiar de intelegere…

  23. N zice:

    Pai se poate, dom’ profesor? 🙂

  24. Pingback: Socar – acum și în Oradea | Marius Cruceru

  25. Gabriel H zice:

    opel astra g 1,7 cdti: alimentat numai de la lukoil, consum in oras intre 5,5 si 6, il am de 9 luni am facut cu el 7000 km, consum extraurban intre 4,5 si 5. Fara excese, schimbat viteze la 2200 ture, viteza extraurban maxim 120. Am alimentat numai de la lukoil, de la petrom am alimentat de 3 ori cand aveam passatul vechi si parca mergea cu carbuni, fum cat sa faci o afumatoare. cum am trecut pe lukoil a „taiat” 90 % din fum si mergea si motorul mai bine, avea ceva caluti in plus.
    Raman pe lukoil !

  26. Larisa zice:

    Buna!
    Vis-a-vis de servicii… Se pare cea Lukoilul a devenit mult mai serviabil si ma cafengiu… Sa vedeti ce cafea au acum. Foarte buna. Daca pana acum ma opream la OMV pentru o cafea, de la un timp ma opresc la Lukoil…. In ceea ce priveste carburantul nu am sesizat nici o diferenta negativa intre benzina de la Lukoil si a celor de la OMV sau Rompetrol…

  27. jijibau zice:

    Dacă permiteți o întrebare legitimă din partea unui începător: ce fel de aditivi recomandați din când în când la un motor de Logan 1.5 DCI? Și de unde să îl iau? 😀 Mulțumesc frumos!

  28. Pingback: Biserici-breloc – Blog Creștin Ardelean Viorel

Lasă un răspuns către michael Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.