Despre blogări, influenceri și prosteștile lor pretenții – ”blogarisească-se!”

Iată o nouă meserie! Influencer! Ducă-s-ar pe pustiile netului! Sper să dispară cît mai curînd acest pseudo-meșteșug învecinat cu preocupările de pe centurile marilor orașe!

Da, știu cu ce se mănîncă acest fel de afacere! În acești 13 ani de ocupat spațiul altora (spre marea lor frustrare 😉 ) și topurile (preferatele lor!) în toate felurile posibile … cred că  am învățat destule și acum știu despre ce vorbesc (încerc să fiu modest și nu îmi iese! 🙂 ).

Spun ceea ce urmează nu din poziția celui care vede strugurii, tînjește și le declară acreala. Am gustat, cînd alții nici nu știau cum să scrie blog, aerul rarefiat al accesărilor care au trecut de milion (cred că am fost primul evanghelic care a reușit performanța, dacă nu mă înșel). Am văzut peisaje de la înălțimea topurilor de tot felul, pe cînd școlile de jurnalism dădeau lucrări de diplomă la studenți pe tema bloggingului (chiar s-a întîmplat să fiu subiectul unei asemenea lucrări).

Am fost contactat în nenumărate rînduri (și încă am dovezile!), mai ales în perioada topurilor wordpress, dar și acum de cînd sînt prin ze-list (sînt în primele 50 de locuri din vreo 96.000 de bloguri) pentru a face reclamă, recenzii, propuneri, prezentări contra cost pentru diferite locații, servicii, produse sau chiar partide sau politicieni. Am refuzat cu încăpățînare!

Mi s-a părut indecent să primesc beneficii pe care nu le meritam, nemuncite și neplătite, chiar dacă mi s-ar fi oferit! N-am considerat niciodată ce fac în acest spațiu muncă! Pentru mine este relaxare, plăcere, odihnă! Cum să te plătească cineva pentru că te odihnești? Pentru că faci katharsis?

sursa boredpanda.com

Mi-am păstrat independența în acest fel. Am rămas UN OM NORMAL. De aceea refuz constant eticheta de blogăr. Nu sînt blogăr! Ce urît sună cuvîntul!. Sînt un modest profesor, atît, și sînt foarte mîndru de asta!

Nu poate spune nimeni că mă va fi plătit cîndva cu ceva pentru a-i face vreun serviciu de tip reclamă sau influență media. Cînd am făcut-o, am făcut-o voluntar, din convingere și pentru că am crezut în produsul respectiv sau am dorit să îmi ajut prietenii, cunoscuții în promovarea afacerilor lor. Dacă cineva mi-a făcut vreodată vreun cadou, mi l-a făcut ca prieten, din proprie inițiativă, nu ca un schimb de servicii pentru ce se întîmplă pe http://www.mariuscruceru.ro sau pentru ce s-a întîmplat pe www.patratosu.wordpress.com.

În urmă cu vreo 8 ani, la lansarea http://www.mariuscruceru.ro, cineva mi-a spus că sînt un fraier, că mi-aș fi putut face casa numai din blog și aș fi condus o mașină premium tot ca rezultat al contractelor de publicitate și influență mediatică. Fraier? Ce etimologie frumoasă făcea Steinhardt acestui cuvînt!

Deci? …

Nu înțeleg cum poate să îi treacă cuiva prin cap că are drepturi, altele față de noi ăștia normalii, la masă, cazare, tuns, frezat, numai pentru că are cîteva accesări în plus pe o pagină de social-media! Nu înțeleg cum poate cineva să se gîndească la un asemenea schimb: tu îmi repari mașina gratis, eu îți fac reclamă pe blogul meu … Asta este meserie? Asta este chemare? Vocație?

Nu înțeleg cum cineva care stă toată ziua pe facebook, instagram, wordpress sau mai știu eu ce ”cuc-armenesc” al zilelor noastre poate cere bani pentru asta. Toți facem asta și ducem vieți normale. Mai avem timp și pentru viața așa cum este ea.

În fond toți pierdem timpul pe social media! Nu-i așa? De ce tu, influencer obraznic, ar trebui să fii și plătit pentru asta?

Am demonstrat în acești ani că poți fi citit, accesat et c. și ducînd o viață normală, absolut normală, adică muncind (altceva decît blogging), avînd viață de familie, citind (nu contra cost și contra cărți!), predînd, lucrînd din greu pentru a-mi face un rost mie și copiilor mei. Totul este să ai puțin talent la scris.

Poate că uneori tocmai asta devine mai fascinant pentru unii, faptul că nu ești influencer de profesie, că duci o viață normală și scrii despre lucruri normale: viața așa cum este, creșterea copiilor, sport, hobbies, frustrări cotidiene. Cînd cineva este influencer tot ce spune poate deveni suspect. Atunci știm că are agendă. El trăiește din influențare. De ce aș asculta ce spune? E manipulator de profesie!

Nu înțeleg tupeul, obrăznicia, gîlgîiala mîndră, senzația că ești special și că oamenii ar trebui să se facă preș numai pentru că ai avut culoar, un pic de talent, un pic de avans (am început devreme, pe cînd wordpress-ul era la începuturi  … pe cînd bloggingul era un trend) și … gata: cazare la hotel gratuită (ca să îi faci recenzie), mașină gratis, ca să îi faci reclamă.

Bored Panda face o colecție de astfel de întîmplări savuroase. Refuzuri și rușinări publice ale unor blogări/influenceri care au pretins servicii gratis contra reclamă în spațiul controlat de ei.

Citind, am avut aceeași satisfacție ca atunci cînd vezi cum cad păduchii după tratamentul cu gaz, ca atunci cînd vezi un șobolan prins în capcană, ca atunci cînd auzi sunetul făcut de puricele strivit între unghii. Niște paraziți!

Pentru ce să ceri discriminarea de acest fel din partea altora care muncesc, iar tu stai cu șoricelul în palmă toată ziua?

Ce nu înțeleg mai dihai este cum tocmai (și aici este vîrful tupeului!) RATații mediatici (vezi unul dintre exemplele în care propunătorul avea mai puține accesări decît serviciul căruia voia să îi facă reclamă) au pretenții de stea. Niște neaccesați! 🙂

Există cucuvele mediatice care cred cu încăpățînare în celebritatea lor inexistentă și care pretind recunoaștere și servicii pentru ce putem face oricare dintre noi, pentru niciun talent sau abilitate, muncă sau chin special. Să te plătesc eu pentru că navighezi? Pentru că scrii agramat două, trei vorbe despre șaormeria de la capu blocului?

Vorba Scripturii: cine nu muncește nici să nu mănînce! Așa să îi ajute Dumnezeu pe toți influencerii!

Sper ca tot mai multe firme și servicii să se trezească, precum au făcut-o aceștia și să nu le mai ofere paraziților firimituri  ca să își facă cuiburi șobolănești în subsolurile noastre. Sper să devină o meserie pe cale de dispariție.

Calitatea va fi recunoscută oricum. Un client, orice client, fără niciun fel de altă discriminare, orice client satisfăcut este un influencer autentic pînă la urma urmei.

Iar acești închipuiți influenceri să se blogarisească cît și pe unde vor ei. Cine se uită în gura lor își merită soarta! Iar cei care plătesc astfel de servicii pentru a-și atrage clientela înseamnă că nu au încredere în calitatea produselor lor.

Așa să fie!

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Blogroll, inventarul stricaciunilor spirituale, Perplexităţi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Despre blogări, influenceri și prosteștile lor pretenții – ”blogarisească-se!”

  1. Mike zice:

    Foarte bun articolul MArius! Noi aici ii numim pe acestia „profesioanl hoockers”. Eu nu inteleg cum cineva poate sa aiba incredere in spusele cuiva care este platit sa spuna de bine?

  2. XLucian zice:

    Vă citez:
    „tocmai asta devine mai fascinant pentru unii, faptul că … duci o viață normală și scrii despre lucruri normale: viața așa cum este, ”

    Acum puțin timp vorbeam cu o persoană nemîntuită și cînd i-am spus că fac un anumit lucru pentru că „așa e normal” parcă s-a luat puțin ceața mentală și a aprobat.

    La fel este cu momentele în care argumentăm anti-LGBTQ (sau anti-mainstream).
    Se pare că nu este doar o perdea, ci o cortină suficient de groasă care să îi oprească pe mulți oameni să vadă și să se bucure de normal (un termen relativ la unii, dar de un singur tip din punct de vedere biblic).

    Romani 1.21,22 (GBV2001)
    „Fiindcă, după ce L-au cunoscut pe Dumnezeu, nu L-au glorificat ca Dumnezeu, nici nu I-au mulţumit; ci au ajuns deşerţi în gândurile lor şi inima lor fără pricepere a fost întunecată. Susţinând că sunt înţelepţi, au ajuns nebuni”.

  3. De apreciat și de urmat! Vă mulțumesc pentru că ați adus lumină asupra acestui subiect.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.