I-am învins! Pe toți!

În aceste două zile toată lumea s-a întrebat cine a cîștigat. Băsescu, Antonescu, Ponta, Voiculescu, Petre Roman, Ion Iliescu?

I-am învins. I-am învins noi pe toți. Ei au pierdut! Toți! Fie că v-ați prezentat sau nu la vot, cei trei sînt orientați cu fața spre ieșirea din viața politică. Este o victorie oarecumva, dar o victorie amară. Nu există român normal la cap în aceste zile care să savureze oarece simț al biruinței.

Băsescu a pierdut.  Chiar dacă susținătorii săi nu au mers la vot, are o problemă de imagine serioasă și la masa verde, acolo unde a cîștigat meciul, la acea masă verde este de fapt învins.

Ponta? Cei din familia lui politică îi arată ușa și îi pendulează arătătorul în semn de amenințare. Este deja în putrefacție după scandalurile în care a fost implicat și după organizarea celui mai scump sondaj din istorie, cum spunea cineva. Tînăr? Și ce dacă. Micile gafe ale domnului Geoană pălesc pe lîngă catastrofalele declarații și decizii ale micului Titulescu.

Antonescu? Poate că este cel mai vrednic de milă. Cărțile i-au căzut prost. Legat de propriile vorbe spuse la adrenalină, acum trebuie să decidă între o retragere onorabilă și, după ce va cîștiga simpatia poporului, va reveni pe o altă ușă, tot la cererea poporului.

Cei care au mers la vot l-au pedepsit pe Băsescu, cei care nu au mers la vot l-au pedepsit pe Pontanescu. În sumă au fost cu toții amendați și sictirul național a funcționat și de această dată.

Ce va fi de acum încolo? Mă aștept ca toți trei să dispară de pe scena politică într-un fel sau altul. Dacă vor rămîne intacți după această sinistră joacă de-a democrația, atunci va trebui să ni se umple fața de rușine în orice aeroport din lume pe cînd va trebui să ne scoatem pașapoartele la control.

O altă șansă? Presiunea externă. În felul acesta vom arăta încă o dată că nu sîntem în stare să ne guvernăm singuri, că sîntem destinați spre vasalitate.

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în dulce Românie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

102 răspunsuri la I-am învins! Pe toți!

  1. Si, uite-asa, ramanem cu Blaga, Ungureanu, Neamtu, Diaconescu, Tariceanu, Geoana, Voiculescu, Ciorbea. Adica, tot bine n-o sa fie, pentru-anoastra Romanie….
    Trist este cand unii ar vrea sa aiba mai putini semeni pentru a impune vointa unora (uneori, in unanimitate, criticand grav absenteismul si considerandu-l o dovada a lipsei de mandrie nationala)!

  2. pytt72 zice:

    Demazagire
    Imi pare rau ca unii romani au pirdut trenul democratiei si i-au permis lui Basescu sa obtina prin smecherie, viclenie, hotie ceea ce si-a dorit, ramanerea la Cotroceni. Au ales sa se distreze, iar in ultimul moment s-au trezit si ei sa mearga la vot, desi, fizic, nu mai era timp. Degeaba faceau cozi interminabile la sectiile de votare, trenul democratiei plecase de mult. S-a demonstrat, inca odata daca mai era nevoie, ca ne meritam soarta. Romanii trebuiau sa se mobilizeze exemplar mai ales ca premierul Ungariei, Victor Orban, a avut acel discurs, o imixtiune in treburile interne ale Romaniei, ceea ce nu este normal, dar romanii nu s-au grabit sa sanctioneze acest abuz. Asa-i cand iubesti mai mult distractia decat democratia. Poate ca pe viitor vor intelege si ei ce anume este importat, si ca trebuie sa faci sacrificii pentru apararea democratiei.

    Regulile jocului
    Ceea ce s-a intamplat la acest Referendum,in viziunea lui Basescu si a PDL-istilor, poate fi comparat cu un meci de box in care un boxer este facut K.O., dar pentru ca nu sunt suficienti spectatori in tribuna, este declarat invingator boxerul facut K.O. Hilar, nu?

    Doar o dorinta
    Mi-as dori ca la alegerile parlamentare din toamna, atat PDL-ul cat si UDMR-ul sa stea acasa, ca sa poata castiga alegerile, la fel ca la acest referendum.

    • Octavian zice:

      Apai nici nu mai stii pe cine sa sanctionezi mai intai. Daca-l mai luam si pe Orban in calcul… Si pe Putin n-ar fi bine sa-l sanctionam si pe el un pic, ca si el s-a mai bagat cu cate-o declaratie?

    • Sebi P. zice:

      Comparatiile cu boxul nu is nimerite. Eu o pot face cu fotbalul. Intr-un meci eliminatoriu ai nevoie de 3-0 pentru a merge mai departe. Tu bati doar cu 2-0. Ai castigat….dar cui mai foloseste!

      • pytt72 zice:

        E bun exemplul tău, numai că nu l-ai dus până la capăt. Ai 2-0 în minutul 10 (de exemplu), echipa domină și îți dai seama că îți dă scor. Ce faci? Scoți echipa de pe teren și merigi să câștigi la masa verde, pentru că în momentul în care „s-a terminat meciul” (ai părăsit terenul) scorul era 2-0 ! Asta a făcut Băsescu și PDL-ul „Am o rugăminte la simpatizanții mei : voturile în favoarea mea nu ne ajută. Singurul lucru care ne ajută este statul acasă.” (Traian Băsescu 29 iulie 2012 în ziua Referendumului când nu avea voie să mai facă referire la cum să se voteze, campania electorală finalizându-se pe 28 iulie 2012 la ora 07:00)

    • Daniel zice:

      Domnule/Doamna Pitt72, sunt de acord cu ceea ce ati prezentat mai sus vis-a-vis de distractie vs. democratie. Asa este… romanii nu au fost responsabili in privinta aceasta. S-au trezit sa mearga la vot cand era aproape ora inchiderii si apoi au facut scandal ca de ce nu-i lasa sa voteze. Asta este. Programul e program, nu e ca la piata sa negociezi.
      In schimb, referitor la regulile jocului si la analogia rezultatului de la referendum cu knok-out-ul de la box, cu respect va spun ca este fortata. Aici nu e vorba ca nu sunt suficienti spectatori. Ca sa va explic, raman la aceeasi analogie, dar am sa va prezint o alta latura mai realista… la referendum era vorba de pragul de 50% + 1, care constituie o conditie sina qua non pentru castigarea referendumului. Ei bine, pragul acesta nu a fost indeplinit. Ce-i drept, a fost foarte aproape, dar totusi, nu suficient. În paralel, in lumea boxului, cel care pierde prin knock-out in runda a 5-a ar veni in fata presei si ar sustine: ,,Da, am pierdut prin knock-out, dar stiti, eu a dominat jocul 3 runde. M-am ferit foarte bine de lovitura de dreapta a oponentului meu si i-am aplicat o lovitura in fata de l-am ametit.,,. Cam asa suna declaratiile din politica. CE conteaza daca ai dominat 3 runde, daca cu toate astea, ai fost invins? E ilogic modul in care se pune problema. Fratele meu, 46 nu e egal cu 50. Se tot aude de moralitate, ca 87, si nu stiu cat % din populatie a votat impotriva lui Traian Basescu… de unde 87%? 87 reprezinta procentul din cei care au fost la vot, nu din toata populatia. Si ce se intampla cu cei care nu au fost la vot, dar care ar fi votat nu? Pai, asta e sistemul de votare… ma duc pentru ca vreau sa castige unul sau altul… si ce daca nu a castigat ala pe care l-am votat eu? fac contestatie si spun ca nu sunt de acord, ptr ca eu de-aia am fost la vot ca sa castige cutare? e o prostie, asta e sansa votului.
      Sper ca am fost suficient de clar, daca nu, voi mai reveni,
      respecte !

    • L.I. zice:

      pe langa pdl si unguri au stat acasa si pocaitii.

    • Lidie L zice:

      Cred ca dvs nu stiti ce inseamna democratia. Ar trebui sa mai studiati putin si apoi sa comentati.

  3. gh80iulian zice:

    mda.
    sunt de’acord.intr-un fel,trist,au invins romanii.sa vedem daca „estii” o sa se simta…
    poate ca, pina la urma, tot sictirul national ne va salva…eu visez ziua in care la o votare (preferabil doua ,pt. parlament si presedinte),se vor prezenta la vot 5 %din „contribuabili”-ei si toti ai lor…

  4. pytt72 zice:

    Cum calcueaza Basescu &PDL
    Un calcul care vă pune pe gânduri. Populație cu drept de vot 18.308.612 (cel la care se face referire pt acest referendum), 9.154.307 este 50%+1. Chiar dacă s-ar fi prezentat la vot 10.000.000 de persoane cu drept de vot din care 9.000.000 pentru demiterea lui Băsescu și 1.000.000 împotriva lui Băsescu. Acuma fiți atenți la felul de gândire a lui Băsescu: „Eu trebuie să rămân președinte pentru că după calculul meu avem 9.308.612 voturi (1.000.000 de voturi de la referendum + 8.308.612 voturi de la electoratul nostru care a stat acasă) față de 9.000.000 de voturi pentru demiterea mea” !

  5. pytt72 zice:

    Urmeaza Decizia CCR
    Depinde cum se judecă. Dacă se judecă doar în litera legii, atunci Referendumul va fi invalidat. Dacă se va judeca în spiritul legii, se va putea valida Referendumul, și anume cum, trebuie avut în vedere că cea mai mare participare la vot, din istoria post-decembristă, a fost în 20 mai 1990, când la vot s-au prezentat 14.378.693 cetățeni cu drept de vot. (sursa http://www.insse.ro/cms/rw/resource/stat_electorale.pdf?view=true)
    Acuma, dacă la acest Referendum au fost 7.403.836 voturi pentru demiterea lui Traian Băsescu, diferența dintre 14.378.693 voturi (cea mai mare participare la vot de după Revoluție) și 7.403.836 voturi exprimate în favoarea demiterii lui Băsescu ar fi 6.974.857 voturi împotriva demiteri lui Băsescu. Deci 7.403.836 este mai mare decât 6.974.857 (lăsând la o parte că populația României din 2012 este cu mult mai mică decât cea din 1990). S-o lase Băsescu mai moale cu declarațiile de felul că diferența dintre numărul total al cetățenilor cu drept de vot și cei care au spus DA la referendum ar reprezenta voturi împotriva demiterii lui. Păi, domnule Băsescu, spuneți-ne și nouă când a fost prezență de 100% la alegeri sau referendum pe teritoriul României, după decembrie 1989 ? Tare mi-e frică, că ar trebui să va faceți un control …

    • Se „vorveste” aici si pe aiurea despre „smecheriile lui TB” . In mod special pe A3 si pe mai toate locurile unde se „televizeaza” sunt niste insi care se cred liberi spunandu-ne ca negrul este alb si invers. Acestia flutura argumente sifonate, argumente care nu stau in picioare, argumente false, „uracioase”, menite a scandaliza a pune in mod nedemn lumea pe certa. Acestia parca vrea sa certe pe cei care nu au votat sa ii declare morti chiar. Recomand un articol ptr acesti domni care surprinde foarte bine situatia schzofrenica in care se afla niste „ilustiri lideri, dar din pacate si cei care sorb fiecare cuvantel scos de „gandea, bandea si ciuntacu”.

      Eu cred ca acest referendum nu este a lui TB si nu este „vorva” despre TB. Este rezultatul urii irationale a unor frustrati care si-au primit raspunsul din partea unor morti. Se afla in acest fel un text scris de catre cineva pe pagina de facebook a domnului Tapalaga si care spune asa:
      //”A fost multa lume la vot, dar oameni putini.”, iar lista celor vii a lui Sova, Miniunescu si „Cacarau” are urmatoarele categorii: Viii care au votat din propria constiinta, viii care au fost santajati sa voteze, viii care au fost stimulati sa voteze, viii care au fost mituiti sa voteze, viii care au votati si pentru morti, iar ca bonus, furaciunile care au fost facute in mod cinstit, mobile si imobile, intre orele 17 si 23. Semneaza, mortul lui „Cacarau”, Ioan Ghenof, care ar mai fi trait dupa referendum, ar fi implinit 60 de ani pe data de 3 august. Cu stima si respect, mortul”//

      Tapalaga mai aminteste in articol faptul ca, toti: „Victor Ponta si Crin Antonescu invoca acum tocmai recensamantul contestat”, in 2011 , ” cu scopul de a cobori pragul electoral necesar validarii referendumului de demitere a presedintelui. Antonescu se inchina la Romania reala si huleste Romania birocratica, imaginata ca plina de morti si fugari peste granita.” Anul trecut cand se facea recensmantul populatiei, echipa s-a organizat la boicot. „Nastase, Badea, Sova & Co le-au cerut anul trecut cetatenilor sa nu-si declare CNP-ul si sa nu raspunda la cateva intrebari care le-ar pune in pericol averea sau le-ar viola intimitatea. Sova a explicat, citat de Adevarul, ca recensamantul incalca cel putin trei legi si ca nu-l intereseaza. In mintea USL, actiunea Guvernului Boc era inca tentativa de a frauda alegerile prin intocmirea unei baze de date sub acoperirea recensamantului. Motiv pentru care, repet, au atacat HG-ul in instanta, proces care se judeca si azi. ”
      Aici este articolul: http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-12930552-mortii-vii.htm

      Or, referendumul nu inseamna campanie electorala cum vor unii sa ne minte. La referendum este consultata populatia cu privire la o situatie exceptionala. Iar la aceasta situatie exeptionala, in cazul in care este exceptionala, trebuie sa iasa mai mult decat jumate dintre romani ptr. a se exprima. Cum putem sa o numim exceptionala si cum am putea da curs unei astfel de provocari daca nu am sti de cine a fost facuta, cu ce scop si ce anume i-a trimis la lupta pe acesti oameni??? Cum au calcat in picioare tot ceea ce era de calcat si cum au speriat o tara intreaga? Nu mai luam in calcul „manipularea” grosolana si inegalabila care se dezlantuie la latrina 3. Acest post de ani buni incoace face divertisment politic, atragand in capcana „shoului” oameni de buna credinta, care neavand ce face isi pierd vremea. Spun un lucru grav pe care l-am observat si l-am verificat : cu timpul unii chiar se tampesc. Stim ca in Bereea erau niste crestini care mai verificau ceea ce primeau. Azi crestinii nostri nu o mai fac si iau de buna situatia unui teolog pervertit la „shou politic” orientat in mod partizan fata de niste oameni dubiosi.

      • CMD zice:

        Eu cred ca NU!
        Cine are dreptate?

      • pytt72 zice:

        ”A fost multa lume la vot, dar oameni putini.” nu înțeleg ce vrei să spui, cumva că noi cei care am fost la vot suntem neoameni? Dar cât de normal poate fi cineva pe care 7.403.836 de cetățeni l-au trimis la plimbare să strige în gura mare VICTORIE !? Dacă voi nu mă vreți, eu vă vreau… Trebuie să îți amintesc că acest scor (7.403.836), comparat cu cel obținut de vreun candidat într-o cursă electorală de după decembrie 1989 încoace, fie la alegeri, fie la referendum, este al 2-lea după cel obținut de Iliescu pe 20 mai 1990.
        1.Ion Iliescu 12.232.498 pe 20 mai 1990 (un singur tur);
        2.Împotriva lui Băsescu 7.403.836 pe 29 iulie 2012 (referendum);
        3.Ion Iliescu 7.393.429 pe 11 oct. 1992 (turul 2);
        4.Emil Constantinescu 7.057.906 pe 17 nov. 1996 (turul 2);
        5.Ion Iliescu 6.696.623 pe 10 dec.2000 (turul 2);
        6.Ion Iliescu 5.914.579 pe 17 nov. 1996 (turul 2);
        7.Ion Iliescu 5.633.456 pe 27 sept. 1992 (turul 1);
        8.Traian Băsescu 5.277.068 pe 06 dec. 2009 (turul 2 mult discutat și nici până astăzi elucidat);
        9.Traian Băsescu 5.126.894 pe 12 dec. 2004 (turul 2);
        10.Adrian Năstase 4.278.864 pe 28 nov. 2004 (turul 1).

        • Stimate pytt72, cu tot respectul, aberati! Observ ca nu sunteti in stare sa faceti diferenta intre un referendum si un vot electoral, asa ca v-as recomanda sa mai studiati putin diferentele, daca n-ati inteles explicatia lui Petran Virgil. O zi buna

  6. Frate Marius,

    Probabil nu ati luat contact cu Latrina3 unde se savureaza gustul victoriei de cateva zile. E drept pe baza un or documente cerute pe la Pensii, Asigurari de sanatate, Institutul de Statistica, fara romanii din afara granitelor, … nici nu mai conteaza important este mesajul:

    „Dragi romani, va multumim, ati castigat! Ramaneti cu noi, numai asa va putem garanta manipularea in continuare!”

    Deci, iata ca sunt si castigatori in urma acestui referendum! Totul depinde de sursa unde te informezi!

    • belu zice:

      Da, adevărata informare se face exclusiv din sursele favorabile puterii. Avocatul apărării are totdeauna dreptate. Acuzarea nu trebuie ascultată niciodată. Ea minte şi dezinformează, din start. Ce-ţi e şi cu „disidenţii” ăştia! Am auzit că unii chiar vor să-i desfiinţeze. Bine ar mai face. Doar şi pe vremea comunismului se considera şi se făcea la fel.

      • Aveti dreptate. Adevarata informare se face atunci cand poti sa accepti toate punctele de vedere. Insa aceast lucru inseamna o abordare rationala. O discutie la masa unde argumentele si contraargumentele sunt detaliate. Uitati-va va rog de exemplu la cele doua „prese”. Se va obseva de departe cine lucreaza mai pervers cu factorul emotional, instigator, acuzator si in consecinta manipulator. Deci, nu mai victimizati o parte de presa care se victimizeaza imediat ce este pusa sub semnul intrebarii.

  7. Alex M zice:

    Cu o mana ii votam. Pozitiv sau negativ. Cu doua trebuie sa-i aducem inaintea lui Dumnezeu . Oricat de rai sau buni ar fi. Asa ne spune Cartea. Ca sa se poata implini Proverbe 21.1. Si Romani 13 (v1-5). Democratia devine foarte usor mizerabila. Dar ceva mai bun dpdv pamantesc NU exista. Mazare-primarul Constantei, a adus ocara (impreuna cu televiziunile) asupra noastra. Seamana cu un batjocoritor de serviciu. Televiziunile inghit, inghit si…varsa. Ma uit la Olimpiada si vad, desigur, doar partea frumoasa. Cata determinare, cata munca, asta parca ne mai scoate din marasmul nostru, parca mai vedem niste exemple. Avem o alergare spre tinta…cu martori in tribune. Pastrati directia.

  8. adrian zice:

    nu toti cei care nu au mers la vot l-au pedepsit pe Ponta. O parte a populatiei cu drept de vot (30%?) nu este interesata sau, din diferite motive, nu are chef sa voteze (a se vedea alegerile din ultimul deceniu). Sunt persoane care simt greata fata de ambele personaje. Este o manevra de manipulare sa spui ca toti cei ce nu au fost la vot sunt pro-Basescu, asa cum spun multi pdl-isti, care mie mi se pare ca traiesc un fel de euforie prosteasca. Parca ar fi niste „ultrasi” care, desi echipa lor a pierdut pe teren cu 8-1, fac valuri si striga „victorie!” doar pentru ca Federatia le-a dat meci castigat cu 3-0.
    Cat de „majoritori” sunt acum pdl-istii, vom vedea la alegerile din toamna.

  9. belu zice:

    „Cei care au mers la vot l-au pedepsit pe Băsescu, cei care nu au mers la vot l-au pedepsit pe Pontanescu.”
    Prima afirmaţie din această frază este clară, corectă, verificabilă. Pe când a doua este speculativă, falsă, manipulatorie. Chiar consideraţi că toţi cei ce nu au mers la vot, sunt pentru Preşedintele Băsescu şi împotriva lui „Pontanescu”? Asta cum ar trebui socotită, vis a vis de „normalitatea la cap”? Nu cumva prea uşor folosiţi un limbaj dur, jignitor, pentru cei ce nu privesc prin prisma dumneavoastră la ceea ce se (spune că se) întâmplă?
    Cât priveşte o „oarecare savurare a biruinţei”, deşi aceasta ar fi legitimă într-o direcţie, ne afectând normalitatea la cap, este totuşi împiedicată de o lege NEDEMOCRATICĂ, introdusă prin jmecherie şi şantaj (internaţional chiar); legea privind cvorumul. Da, un furt legalizat, rezervat doar uneia dintre părţi. Dacă tot vrem democraţie, de ce îi încălcăm valorile fundamentale!? Asta da lovitură, dată democraţiei!

    • covariuc zice:

      Domnule Belu, dupa cum scrieti nu prea respirati aerul din Romania. Vorbiti de o lege nedemocratica, „jmecherii” santaj, Atat ati vazut dvs din toata mascarada asta numita referendum ? Daca va plac dictaturile va inteleg. Dar daca va doriti sa traiti intr-o tara democratica aici chiar comis-o. Ati facut dvs vreun sondaj printre cei care nu au mers la vot sa vedeti motivul absentei lor ? Vi se pare democratic sa obligi un popor sa voteze impotriva vointei si constiintei lui ? Vi se pare normal ca sa se cheltuie aproape 30 mil. de euro din banii publici numai ptr a da jos un presedinte incomod ptr coruptii din tara asta ? De ce a inceput „revolutia” asta a celor de la USL imediat dupa arestarea lui Nastase ? Nu va spune nimic ? Va este dor de o dictatura ? Nu vedeti ca parlamentul,guvernul, curtea constitutionala, presedintia acum e pe mana unei aliante malefice numita USL ? Nu va strange in spate gandul ca in tara asta nu o sa mai existe nici un fel de opozitie dupa demiterea lui Basescu ? Daca va chinuie nostalgiile dupa dictaturi, saracie,coruptie, cersirea vizelor la ambasadele europene, va recomand sa va mutati in Belarus, Cuba sau Coreea de Nord. Copii nostri au dreptul sa creasca si sa munceasca intr-o tara civilizata si democratica. Copii nostri nu vor sa traiasca intr-o tara condusa de tatucul mineriadelor Ion Iliescu si toata clica lui de securisti care isi vor freca maine mainile de bucurie cand referendumul va fi validat.

      • Belu zice:

        Domnule Covariuc,
        „Atat ati vazut dvs din toata mascarada asta numita referendum ?”
        Un referendum luat în serios, nu poate fi niciodată o mascaradă. Ci este prin definiţie un mijloc de a sonda şi confirma adevărata dorinţă a unui popor la un moment dat, dincolo de ceea ce partidele politice sau vreo personalitate politică ar pretinde / susţine că acesta (poporul) doreşte. A-l boicota, sau a-l evita, poate avea în spate teama de opţiunea poporului şi dorinţa de a nu ţine cont de aceasta. Tocmai dictaturile au acest specific. Ele ştiu dinainte ce doreşte poporul, nu are rost să-l mai întrebe.
        Cât priveşte presupunerile pe care se bazează întrebările dumneavoastră, permiteţi-mi o provocare: sunteţi sigur că sunt corecte? Exemple:
        – „Vi se pare normal ca sa se cheltuie aproape 30 mil. de euro din banii publici numai ptr a da jos un presedinte incomod ptr coruptii din tara asta ?”
        Oare chiar „numai pentru…”?
        Oare chiar incomod pentru cei corupţi? Nu cumva protectorul unora dintre marii corupţi ai prezentului? Nu cumva el însuşi a făcut şi / sau face parte dintre ei?
        – „De ce a inceput “revolutia” asta a celor de la USL imediat dupa arestarea lui Nastase ?”
        Se mai poate întreba şi altfel: De ce a fost condamnat Năstase doar după „venirea la putere” a guvernului Ponta? A trebuit să se aştepte ani de zile pentru a-i găsi o vină, ce merită doar doi ani de înshisoare? Nu cunosc răspunsul. Aştept să apară, peste timp, un eventual răspuns.
        – „Va este dor de o dictatura ?”
        Nu, nici vorbă! Tocmai sunt sătul şi îngrijorat de cea de până acum, instalată subtil, cu paşi mărunţi, la temelia societăţii. (Sau dumneavoastră nu aţi văzut-o?) S-ar putea să nu scăpăm de aşa ceva oricum. Europa însăşi o clădeşte în subteran. Cred că l-a invidiat pe Preşedintele Băsescu în acest sens. Dar înainte să mă speriu de un vis, chiar de ar fi posibil să se întâmple, iau atitudinea corectă faţă de ceea ce trăiesc acum. Aceasta este ceva sigur, palpabil. Şi apoi implor şi sper în mila lui Dumnezeu pentru a ne cruţa, în felul în care doar El poate, de împlinirea acelor vise tulburătoare.
        Cred că trebuie să ne uităm mai atenţi nu la mesajele în care-şi împachetează politicienii faptele, demersurile, deciziile, ci la faptele înseşi! Chiar sunt ele potrivite cu ambalajul în care ni se servesc? Nu-i aşa că şi dumneavoastră aveţi aceeaşi intenţie în această privinţă? Asiguraţi-vă că o chiar aplicaţi. Asta încerc şi eu în dreptul meu. Cât reuşesc… se va vedea peste vreme.

  10. pytt72 zice:

    Se pare că a luat naștere un nou slogan național: „Stai acasă și câștigi !” Mi-aș dori ca toții românii să-l pună în practică, și anume cum. Cei care au un loc de muncă să stea acasă, să nu meargă la serviciu și să le plătească Băsescu și PDL-ul salariile. Absolvenții de liceu să stea acasă, să nu se prezinte la BAC și Băsescu & PDL-ul să îi declare admiși cu nota 10 la BAC. Sportivii să stea acasă, să nu participe la competițiile sportive de la Olimpiadă și Băsescu & PDL-ul să le dea titlurilr și medaliile de campioni olimpici. Cei care ar trebui să se prezinte la un interviu în vederea obținerii unui loc de muncă, a unei funcții etc. să stea acasă, să nu se prezinte la interviu, iar Băsescu și PDL-ul să îi declare admiși. Și exemplele ar putea continua. Trăim într-o țară în care toate sunt cu susul în jos și unde minciuna, hoția, frauda sunt ridicate la rang de virtuți, iar cinstea, corectitudinea, adevărul sunt aruncate la lada de gunoi. Vai de cei ce numesc raul bine, si binele, rau, care spun ca intunericul este lumina, si lumina, intuneric, care dau amaraciunea in loc de dulceata, si dulceata in loc de amaraciune! (Isa.5:20) Vai de cei ce rostesc hotarari nelegiuite si de cei ce scriu porunci nedrepte (Isa.10:1) Vai de cei ce cugeta nelegiuirea si fauresc rele in asternutul lor; cand se crapa de ziua o infaptuiesc, daca le sta in putere. (Mica.2:1)

    • Florin zice:

      Felicitari pytt72, ai explicat atat de clar si logic incat numai cine nu vrea nu poate pricepe cum stau lucrurile cu adevarat.

      • Marius David zice:

        Florin, alias Pytt, esti spamat temporar pentru că ți-ai schimbat ID și te-ai felicitat singur!
        IP-ul te-a trădat și … stilul.
        Spam la 86.123.98.178

        • pytt72 zice:

          sau poate că nu vă place adevărul , adevărata față a pocoiților care s-au vândut?

          • Marius David zice:

            Domnule Florin? Mă ajutați să arbitrez, pentru asta spamăm sau nu? Mie mi-a căzut banul pe vultur, adică spam.
            Vă rog să îi țineți ușa puțin lui Pytt72, după care să îl urmați.

        • adrian zice:

          totusi, se poate intampla ca mai multe persoane din aceeasi retea sa iasa in „exterior” cu acelasi IP (cum se intampla la multe firme/institutii). De exemplu, daca cineva din firma unde sunt eu comenteaza acum pe blog, va avea acelasi IP si tu ai putea crede ca sunt eu cu id schimbat. Poate ca e un coleg din aceeasi institutie/firma. Nu-i iau apararea respectivului, vreau doar sa ai in vedere si aceasta posibilitate tehnica.

          Pe de alta parte, este posibil ca unii sa se felicite singuri, dupa exemplul reputatei specialiste in strategii militare in zona Marii Negre, doamna Elena Udrea, care la un post de radio s-a prezentat drept admiratoare a… Elenei Udrea.

        • Florin zice:

          Domnule Marius Cruceru, comentariul de mai sus este primul comentariu al meu pe blogul d-voastra, nu am nici un fel de legatura cu Pytt72. Consider ca are dreptate iar dumneavoastra prin ceea ce afirmati mai sus nu faceti altceva decat sa il decredibilizati.
          Daca sunteti de buna credinta cred ca puteti verifica inca odata cum stau lucrurile si va puteti cere scuze pentru confuzie si afirmatia lipsita de adevar, retragandu-va mesajul de mai sus. Daca nu ma simt nevoit sa ma retrag de pe un blog unde se folosesc asemenea tehnici impotriva aceluia care nu iti impartaseste convingerile.

        • adi g zice:

          nu pot sa cred :))))

  11. marinelblaj zice:

    Concluzia mea, după această bătălie:
    „După lupta de la Valea Albă (26 iulie 1476), armata lui Ştefan cel mare se întoarce, învinsă şi rătăcind de zile întregi, târându-şi după ea răniţii. Nu mai mâncaseră de câteva zile. Obosit, călare pe calul său, Ştefan caută disperat o soluţie la foamea care-i măcina oastea rămasă. La un moment dat, observă pe jos o cutie cu… biscuiţi. Încântat, sare de pe cal, ridică deasupra capului cutia cu biscuiţi şi, victorios, strigă: „Biscuiţi, oştenii mei!” Şi toată oştirea, într-un elan nestăvilit, strigă din toţi rărunchii: „BISCUIM, Măria ta!”
    Cam aşa şi-acum… 😦 sau 😀 …

    • pytt72 zice:

      Sau mai bine cum zice Alexandru Lăpușneanul: „Dacă voi nu mă vreți, eu vă vreau, răspunse Lăpușneanul, a căruia ochi scîntieră ca un fulger, și dacă voi nu mă iubiți, eu vă iubesc pre voi și voi merge ori cu voia, ori fără voia voastră. Să mă-ntorc? Mai degrabă-și va întoarce Dunărea cursul îndărăpt. A! Nu mă vrea țara? Nu mă vreți voi, cum înțăleg?”

  12. Florin zice:

    Apropo… in mod real nu cred ca au pierdut toti, din 8.459.053 romani care au votat 7.403.836 i-au spus pa lui Traian Basescu. Si astfel cred ca e clar cine a pierdut. Orice alte variante sunt …
    vorbe in vant.

  13. L.I. zice:

    base despre el: http://www.youtube.com/watch?v=YfxZNf4gDyU de la min 13:30 incolo.

  14. octi zice:

    Ma asteptam la mai multa intelepciune de la niste crestini in a discerne intre bine si rau. Se compara aici clica Ponta- Crin-Voiculescu adica plagiatori mincinosi oportunisti, lichele, oameni slabi, vinzatori cu Basescu?.. Ce i se imputa lui Basescu? A furat flota, a furat Romania, hahaie, e betiv, e incult etc. Exsta oare termen de comparatie? Hai sa fim seriosi. Romania nu a avut si nici nu o sa mai aiba lider ca Basescu cum nici America nu o sa mai aiba lider ca Ronald Reagan. Da, ati auzit bine. Pot sa il compar pe Basescu cu Ronaldus Maximus. Am revazut mai deunazi dezbaterea Basescu-Geoana. A maturat Basescu pe jos cu Geoana atit in continut cit si in forma. Daca nu il vreti pe Basescu il luam noi si vi-l dam pe Barack Hussein Obama (peace be upon him).

    • adrian zice:

      va credeam cu cateva minute mai inteligent. ori glumiti, ori v-ati trimis neuronii in concediu pe vreo insula din Pacific. Daca ati ajuns sa-l comparati pe Basescu cu Ronald Reagan (si chiar nu glumiti) va recomand un consult psihiatric (atat in continut, cat si in forma).

      • octi zice:

        Ramin la parerea mea. Cit despre consultul psihiatric… multumesc de recomandare. Niciodata nu strica un consult. Acum 2 luni am fost in Romania. Tot la 2 ani fac aceasta vizita. Eu cel putin sint placut impresionat de fiecare data cind vin de schimbarile in bine care le vad, economic si politic. E adevarat nu ma uit la televizor. Romania s-a civilizat mult. De exemplu intr-o simbata dimineata in Gara de Nord am vazut zeci de oameni cu biciclete de teren, destul de scumpe dupa parerea mea, asteptau trenul de Brasov pentru un weekend la munte. Oamenii politicosi, amabili. Am baut si o cafea dimineata la MCDonald la aceiasi masa cu un calator care se desfata cu 2 beri. Am avut o discutie interesanta cu el. Desigur este loc si de mai bine dar in general mie mi se pare ca Romania a progresat enorm in ultimii 4 ani. Inca odata. PARERE PERSONALA.

        • adrian zice:

          scuze, pentru gluma acida, insolitul comparatiei m-a cam facut sa sar calul.
          Una este ce spuneti acum, alta comparatia Basescu-Reagan, care este jignitoare pentru Reagan. Tot mai cred ca ati spus-o in gluma, ca sa-i enervati pe cei care au mers la referendum.
          Daca Romania s-a mai civilizat (mie nu mi se pare), asta s-a intamplat in ciuda conducatorilor, nu datorita lor.
          Se pare ca ati beneficiat de niste experiente fericite. As putea sa va povestesc mii de experiente nefericite, cu care sa demonstrez contrariul. Romania imi pare, din unele puncte de vedere, mai necivilizata chiar si decat Ucraina si Rusia. Am fost pe acolo si am putut dormi noaptea, ca sa pomenesc doar de un aspect.
          Nu zic ca Basescu nu a facut si lucruri foarte bune. Dar de aici si pana la Ronald Reagan sunt milioane de ani lumina (portocalie). PARERE (TOT) PERSONALA.

        • marinelblaj zice:

          Octi dragă, sunt absolut convins că şi cometa Halley a rămas plăcut impresionată de planeta Pământ când a trecut în apropierea ei! Sper să nu consideri comparaţia mea exagerată dar e aproximativ de acelaşi calibru cu cea pe care ai făcut-o între Băsescu şi domnul Reagan… No offense! 😀

        • elisa zice:

          Octi,
          Da, ai dreptate, comparativ cu ceilalti presedinti, unii rosii;
          Basescu a dus tara in UE, in Nato;
          nu e un sfint, e doar un om;
          si nu e pe lista premierilor detinuti politici;
          nici asta nu se vede?
          ca Nastase bietul e pe aceeasi lista, de cind cu Crinulescu-Pontescu _voiculescu,
          cu Coposu?????????????????????
          halal tara!

          • marinelblaj zice:

            Mai studiaţi, soră Elisa, cum e cu intrarea în NATO! Că nici Ponta n-a făcut autostrada la care a tăiat panglica! 😀 Dar aşa fac politicienii noştri, taie panglica şi se laudă că au băgat ţara în NATO, că au făcut autostrăzi… cam cum ar pretinde moaşa că e copilul ei cel pe care l-a asistat la naştere!

            • ela zice:

              Ponta nu a sustinut ca in timpul guvernarii sale s-a facut autostrada, au fost invitat si Emil Boc alturi de Calin Popescu Tariceanu la inaugurare. S-a inceput in timpul guvernului Tariceanu si s-a terminat in cel al lui Ponta.

          • PaulLiviu zice:

            Dar are şi don Băsescu nişte dosare penale, suspendate deocamdată. Amintesc numai de flota, spălarea de bani, casa din Mihăileanu. Chiar, ce s-a întâmplat cu actele casei din Mihăileanu care se aflau în arhiva primăriei capitalei?
            Cât despre NATO şi UE mai studiaţi istoria recentă.
            România a intrat în NATO pe vremea lui Iliescu şi Năstase iar admiterea în UE era deja negociată la 31.12.2004, documentele de aderare fiind semnate de Băsescu în 2005.
            Când admiraţia faţă de cineva este mare putem rescrie şi istoria, „DA! ROMÂNIA A ÎNTRAT ÎN NATO ŞI A ADERAT LA UE ÎN TIMPUL PREŞEDINŢIEI BĂSESCU” Punct.
            Cât despre „premieri deţinuţi politici”,aţi scăpat porumbelul, aveţi perfectă dreptate. Adrian Năstase este deţinut politic.
            Nu peste mult timp acest lucru va fi confirmat de CEDO. Modul de desfăşurare a procesului va intra în manualele de drept „aşa NU se face justiţie” şi va rămâne o ruşine pentru justiţia română.

          • gh80iulian zice:

            si cam ce-ar fi asa de „great§cool”,la „intrarea”asta a romaniei in nto si u.e. ?

        • @octi
          De când se bea bere la McDonalds?

      • anca zice:

        Va recomand sa invatati care este diferenta intre un consult psihiatric si unul psihologic, inainte de a utiliza termeni de genul.

  15. elisa zice:

    Ma mir ca uitati de Voiculescu care joaca tara asta pe degete;
    si care prin cumpararea televiziumilor a intoxicat romanii;
    care oricum nu stiu ce este aceea un exercitiu de democratie;
    traind prea multa vreme sub comunism.
    Basescu este un f bun politician;
    si nu uitati, inca nu e pocait;
    sigur am vorbit cu totii mai mult decit ne-am rugat pentru presedintele tarii,
    pus acolo de catre Dumnezeu.
    Rom 13:1,2.
    Domnul cu mila!

    • marinelblaj zice:

      Două lucruri mi-au plăcut în comentariul acesta:
      1. „Băsescu pus acolo de Dumnezeu” şi
      2. „încă nu e pocăit”…
      În rest, mi-a tremurat mâna şi mi-a scăpat începutul comentariului meu… 😀
      P.S. Poate ştergeţi acel „Dou”, frate Marius…

      • elisa zice:

        Fr Marinel,
        cum sa citesc eu Romani 13 1-2? va rog!
        „Caci nu este stapinire care sa nu vina de la Dumnezeu,
        Si stapinirile care sunt, au fost rinduite de Dumnezeu!
        CINE se impotriveste stapinirii, se impotriveste rinduielii puse de Dumnezeu.;
        si cei ce se impotrivesc isi vor lua osinda.”
        Este ceva de ris????? sau de placut, ma rog;
        e Cuvintul Domnului, nu al meu.
        In legatura cu faptul ca Basescu e doar un lider pamintesc si nu unul crestin;
        tin sa va spun, ca, parerea mea e ca nu trebuie sa ne asteptam ca presedintii de tara sa fie lideri crestini; dar macar sa nu mai fie comunisti.

        • elisa zice:

          Si va rog sa-mi spuneti daca ..si..Basescu a fost pus de Dumnezeu?

        • marinelblaj zice:

          Soră Elisa, încercaţi să citiţi varianta aceasta: „Orice persoană trebuie să se supună autorităţilor, pentru că nu există nici o autoritate care să nu fi fost instituită de Dumnezeu. Autorităţile care există au fost instituite de Dumnezeu. Prin urmare, oricine se împotriveşte autorităţii, se împotriveşte rânduielii puse de Dumnezeu, iar cei care se împotrivesc îşi vor primi condamnarea.” Apoi, încercaţi să vă gândiţi la două lucruri:
          1. A vota nu înseamnă a te împotrivi, ci a opta.
          2. Deocamdată, autoritate este şi Ponta, numit prim-ministru chiar de către preşedintele Băsescu. Aşadar, cum e cu aceia care i se împotrivesc lui?
          Recapitulând, „a institui” nu înseamnă „a pune pe cineva într-o instituţie”, „stăpânire” nu înseamnă „stăpân”…
          Ştiţi ce este ciudat? Că nici eu nu aveam impresia că e obligatoriu ca liderii să fie neapărat creştini (deşi, Doamne, oare cum ar fi?).
          Faza cu „macar sa nu mai fie comunisti” m-a amuzat, dacă mă gândesc că Băsescu e singurul din trio-ul penibil care luptă pentru ciolan şi pe care l-a prins „loviluţia” cu carnetul roşu încă în buzunar! Şi încă un carnet roşu însoţit de merite, altfel greu de explicat postul de la Anvers!

          • marinelblaj zice:

            Ah, şi am mai uitat să reamintesc un lucru, pentru a nu fi acuzat de partizanat. Eu susţin în continuare asanarea politicii româneşti. Sunt şi voi rămâne monarhist!

            • adrian zice:

              cu republicani „levantini” ca TB, chiar ca mi se face rusine sa mai afirm ca sunt republican.

              • marinelblaj zice:

                Ehe! Avantaj serviciu, Adrian! 😉 Mie, cu un rege ca Mihai, decent, sobru, educat, nu mi-e ruşine să fiu monarhist! 🙂

              • marinelblaj zice:

                Adrian, este a treia tentativă de a-ţi răspunde şi nu ştiu care este motivul pentru care răspunsul nu apare. Aceasta mai ales în condiţiile în care am constatat că am cam intrat la moderare cu unele comentarii (nu sunt atât de priceput în cele tehnice ca să-mi dau seama care este motivul). Mai încerc o dată şi… gata! Deci…
                Spuneam că sunt avantajat faţă de tine! E avându-l pe regele Mihai, cu statura sa decentă, discretă, educată, nu am de ce să-mi fie ruşine că sunt monarhist! Vorba regretatului Caragiu, „avantaj serviciu”! 😉

              • Octavian zice:

                De ce? Omul e un fel de Ostap Bender, „nu e un inger, dar respecta Codul Penal”. Ceilalti doi – Balaganov si Panikovski, gainari fara subtilitati. 🙂

                Din pacate (?), eu nu-s milionarul Koreiko; speram sa urmeze conventia de la Suharev si sa se intoarca toti trei la ocupatia de baza (fii ai locotenentului Schmidt).

              • adrian zice:

                pastrand analogiile, la ce fel de final trebuie sa ne asteptam? la cel din „12 scaune” sau la cel din „Vitelul de aur”?!

              • Octavian zice:

                Nu stiu. In cele doua carti dezordinea locala generata de Bender se „stinge” natural in ordinea din jur (daca pot sa zic asa). Noi, in politica, ceva peste nivelul Ostap Bender n-am produs, asa ca nu prea exista o ordine la care sa revenim. Sper sa nu ni se impuna in final o ordine externa mai putin convenabila; dar mai stiu si eu ce sa mai sper?

            • elisa zice:

              si eu am dorit intotdeuna pe REGELE!. 🙂
              ps nu am inteles de ce a trebuit sa citesc cealalta varianta ?. 🙂
              eu ramin cu Cornilescu ,….si ….cind votez, nu votez urmasii lui Stalin,
              care se comporta excrecabil, folosind metode fasciste.
              PUNCT!
              votul meu l-am dat acum trei ani si nu voi vota e cite ori vin mitomanii,
              care arunca banii statului pt ca sunt inevuniti de a lua ei puterea;
              care stau cu burta la soare la mare, cind „tara arde”;
              seceta face ravagii, oamenii sunt afectati de seceta cumplita;
              iar ei vor DOAR capul lui Basescu;
              si nu de dragul mult invocatului popor,
              nu le pasa de oameni, decit de averile lor incomensurabile;
              nu iau nicio initiativa, absolut!
              In momentul de fata, nu avem o alternativa!
              De ce nu ne-o fi dat-o Domnul?
              Pedeapsa!
              pt ca poporul lui Dumnezeu este lacom de bani, de lux, imbracaminte indecenta..
              Tara este sub blestem!
              Problema e ca noi nu vedem.

              • marinelblaj zice:

                Sora Elisa, îmi pare rău să spun asta, este ultimul comentariu la care vă mai răspund pentru că nu vreau să vă necăjiţi şi mai mult cu un „orb” ca mine!
                Subtilităţile de genul regele Mihai – REGELE aduse în discuţie sunt o eludare a răspunsului la ceea ce spuneam, aşa că…
                V-am oferit cealaltă variantă fiindcă este o traducere actualizată. Mă miră faptul că dumneavoastră, veche pe acest blog, nu aţi aflat încă despre traducerile care se străduiesc să îndrepte anumite insuficienţe ale traducerii Cornilescu. Traducerea pe care v-am oferit-o era menită să vă ajute, nu să va îndemne la eretism!
                Ce votaţi este probloema dumneavoastră! PUNCT! 😀
                Nu vă mai necăjiţi doar pentru averile unei tabere, mai uitaţi-vă dacă nu cumva înavuţiţi de talia lui Voiculescu şi gaşca mai sunt şi prin jurul lui Udrea, Videanu şi gaşca! Chiar nu vedeţi că toţi sunt nişte tâlhari? (apropo de „noi nu vedem”)
                Da, e tragic că se poartă lupte politice în timp ce seceta face ravagii, dar oare de ce îmi aduc aminte de o cucoană Udrea care împărţea pantofi cu tocuri cui amărâţilor de la inundaţii?
                Of, greu e când se uită omul doar la B1…
                Din toată inima vă doresc mai multă linişte şi pace! De sus!

              • marinelblaj zice:

                Sora Elisa, îmi pare rău, am impresia că nu mai sunt acceptate comentariile mele… Multă pace să aveţi! V-o doresc sincer!

        • PaulLiviu zice:

          Don Băsescu a fost şi probabil, după modul de gândire şi acţiune, este încă comunist.
          Mai mult, a fost si colaborator al securităţii.
          În schimb Ponta şi Antonecu, nu au fost membri ai PCR.

          • coco zice:

            Faptul ca cineva a fost sau nu membru de partid a devenit, din pacate, total irelevant. Unii dintre ei, de exemplu ponta, nu au fost comunisti din simplul motiv ca erau prea tineri…. Totusi comportamentul atat de nesimtit i-ar fi calificat cu mult succes chiar si la statutul de activist

            • adrian zice:

              sau MRU, mare nemembru de partid, care in schimb, fiind genial, a activat ca sef de pionieri, utecisti si asecisti. Cica pentru ca era olimpic. Structurile de conducere de dinainte de 1989 erau pline de olimpici. Ca sa fim corecti, activistii UTC nu faceau politica, ei rezolvau in nestire integrale, conjugau verbe si luptau pentru pacea si curatenia planetei. Toti activistii astia ascultau pana la epuizare Bach si fiecare aveau pe perete cate un Chagall, Magritte sau MIro. Date fiind calitatile lui unice, MRU a ajuns si seful unui serviciu de spionaj. Au contat, desigur, competentele in istorie (indispensabile pentru ocuparea unui astfel de post) si trecutul de olimpic. Iar acum, pohta pohtelor, vrea sa fie si prezident, adicatelea, sef peste „ungurenii” lui. Doar mai avem si altii sefi de servicii secrete care au ajuns prim-ministri si presedinti! Cu asa propovaduitori ai dreptei, daca avem parte si de ceva ploaie, Romania capitalista va inflori.

              • marinelblaj zice:

                Ei, la comentariul ăsta chiar era să cad de pe scaun de râs, Adrian! Ai uitat să spui că îşi bea întotdeauna tot lăpticul! 😀

              • coco zice:

                Adrian, nu vreau sa-i iau apararea lui MRU eu habar n-am ce facea el cand era utcist, nici nu stiam ca n-a fost membru de partid 🙂 habar n-am daca si cat de mult a fost activist; habar n-am ce facea in timpul liber; probabil tu stii (scuza-mi te rog familiaritatea) mai mult si nu „de pe surse”. Totusi eu ma uit si ma crucesc de comportamentul unora de ACUM. Pe mine asta ma intereseaza/doare direct si personal …. Poate ca si el o fi la fel de corupt si putred ca si ceilalti. Deocamdata, din ceea ce vad si aud, mru nu mi-a dat motive sa ma indoiesc de sanatatea lui (cel putin) intelectuala ….

              • L.I. zice:

                coco, pai faptul ca era si este mana dreapta a lui base, ar trebui sa-ti spuna cam cine si ce este MRU.

              • virgil zice:

                O mica corectie: MRU are un masteratul în Studii Ebraice la Centrul Oxford pentru Studii Ebraice și Evreiești din cadrul colegiului St. Cross al Universității Oxford. Comunist comunist, dar ce studii are. Cum le stiti voi pe toate – si cu trecutul si cu viitorul. Cu prezentul suntem mai indulgenti.

              • adrian zice:

                MRU are SI un masterat in studii iudaice, foarte bun si asta pentru competentele necesare unui sef SIE. Trebuie sa cadem toti pe spate ca loja/soros/agentul007 l-a(u) trimis la cambridge (bravo lor si vai de noi!)?!
                Intamplator, eram in sala cand si-a rostit un discurs celebru. Pe mine m-au pus sa tin o plancarda, salvatorul natiunii era la tribuna. Sigur ca are studii, foarte la obiect cu tot ce a practicat pana acum. Studiile ebraice sunt absolut necesare cand ai de-a face cu spionii. Cat despre antonescu&ponta si vocea rusiei, nu aveti dreptate. Respectivii asculta radio vocea prostiei. Nu se nasc toti coplesiti de geniu ca tovarasu ‘ activist.

          • virgil zice:

            Ponta si Antenescu nu au fost membri pcr, dar actioneaza inspirati de radio vocea rusiei. Apropo, au fost multi comunisti sau au trait in comunism, dar nu am vazut un „bocanc” mai comunist dat democratiei ca actiunea lor. Asta nu va sperie?

    • gh80iulian zice:

      ce simplu e:dam vina pe DUMNEZEU si ne-am spalat pe miini…

  16. octi zice:

    Este adevarat comparatia cu „Ronaldus Maximus” poate e exagerata. Poate ar fi fost mai bine sa spun ca Basescu este un Reagan al Romaniei. Cit despre Ponta pot sa spun ca se aseamana cu cel mai iubit fiu al Americii Barak Hussein Obama (peace be upon him). Imi plac comparatiile, epitetele, hiperbolele etc. @adrian si marinelblaj . Este adevarat ca sint multe aspecte negative, experiente nefericite, dar eu incerc de fiecare data sa le trec cu vederea si sa ma bucur de ce-i frumos in viata. Mai ales daca esti crestin si stii ca pentru noi viata aici este cel mai mare rau lucru care poate sa ni se intimple pe cind cei fara credinta in Dumnezeu aici este cel mai bun lucru ce poate sa li se intimple.

    • marinelblaj zice:

      Ah, da, Octi… Bucuriile sunt trecătoare… la fel ca trecerile noastre meteorice… Şi eu m-am bucurat în vizita în SUA… A trecut…
      Bine că există o bucurie care e veşnică şi pe care n-o poate afecta aceşti „Reagani şi Obama ai României” (deşi nu cred că cei doi americani ar merita tratamentul acesta caricatural)…
      Finalul comentariului tău îmi aminteşte de ideea lui Kant, care spunea că lumea aceasta este cea mai bună posibilă, fiindcă dacă putea exista una mai bună, Dumnezeu ar fi făcut-o mai bună… 😉

    • gh80iulian zice:

      no,eu nu cred ca barak hussein e musulman(e un argument ieftin ,tipic modului de manipulare „south white (not very brith)evangelism”.la fel cum(slava Domnului)nu e un crestin.cred ca e mai grav de atit…

  17. CMD zice:

    TOVARASI, AM GASIT SOLUTIA:
    Va propun o solutie de iesire din criza:
    -Demisia d-lui Basescu dupa cum a promis – nu vrea sa fie presedinte la masa verde.
    Asta va duce la la alegeri si acolo, candidatul dreptei cu siguranta va castiga din moment ce 9 milioane care nu s-au prezentat la vot si sunt de partea d-lui Basescu – evident vor vota pentru candidatul PDL. Deci lucrurile sunt evidente. Impedimentul este demisia d-lui Basescu; nu vrea sa faca loc lui MRU !!! Plus inca 1 milion care a votat la referendum impotriva demiterii – vor fi 10 milioane – ce scor zdrobitor – si am incheiat povestea.
    P.S. MRU il va putea pune prim ministru pe d-l Basescu. Poftiti rezolvarea problemei…

  18. virgil zice:

    Oare nu Voronin aproba actiunea USL? Si cum se explica faptlul ca vocea rusiei a devenit sursa de viziune ptr. usl??? Despre ce model putin-medvedev vorbim??
    Acesta este numai un mic articol.
    http://romanian.ruvr.ru/2012_08_03/83833613/

    • marinelblaj zice:

      Virgil dragă, chiar e obositor… modelul despre care vorbeam se referea la ceea ce scria CMD, respectiv „MRU il va putea pune prim ministru pe d-l Basescu”. Of, greu…

  19. virgil zice:

    da, scuze ca m-am „bagat”. oricum si pe asta am auzit-o tot la a3. acolo, unul din anumiti lideri de „scenarite” d’astea, acum, este cercetat de DICOT, intr-un dosar de prostitutie. Si ori cat ar fi de”of, of”, ramane o intoxicare ordinara. Nu cred in ea! As vrea sa vad si argumente nu numai presupuneri. I-am auzit pe toti analistii care se cred cica obiectivi, afirmand una si alta despre MRU. Amintesc numai ca in perioada mandatului sau a fost un premier extrem de discret cu presa. Iar atunci cand a dat cate o declaratie a fost rastalmacit in fel si chip. Acum, avem un premier care are studio la guvern, are zilnic cel putin o declaratie de presa si este abonat la n televiziuni. Ciudat ca acest comporament nu revolta, dar celalalt da. Si mai amintesc un fapt. Simplul fapt ca cineva s-a prezentat la acest referendum a legitimat actiunea „borfasilor”.

  20. elisa zice:

    Fr Marinel,
    nu ma consum si „accept comentariile dvstra” altfel nu va mai raspundeam.
    nu-mi plac noile traduceri si nu le consum;
    dar nu cred ca fr Cornilescu a dat alt inteles.
    Mi se pare logic ca, noi, ca si crestini, sa nu ne alaturam celor care se razvratesc;
    si..oricum nu avem alternativa:
    pt ca nu meritam NIMIC.
    Sunt dezolata oricum de modul in care se desfasoara azi viata noastra ca si crestini, dar, tot
    Domnul spune „din pricina inmultirii faradelegii (trad Cornilescu. 🙂
    dragostea celor mai multi se va raci; ma vad expusa si ma rog Domnului s ase indure de mine.
    PS
    si eu prefer rege….. 🙂
    nu mai spun ca sunt promonarhista, in tara asta care nu merita un rege, nu are sens sa o mai spun. 😦
    Fiti binecuvintat , Har si Pace!
    iertare.. 🙂
    am fost prea abrupta; comunistii ma streseaza. 😦
    ei sunt pricina.

  21. elisa zice:

    Fr Marinlel,
    sper ca nu-mi recomandati Antena 3. :))
    dupa 15 ani, de ne-TV, cind am avut liniste deplina,
    am pus pe laptop ceva stiri, de cind cu circul asta:
    si B1 mi se pare cel mai obiectiv,
    prefer sa vad orice altceva decit trustul Impact, al informatorului
    cu dosar penal, care a „hotarit „pe Romania , altceva,
    doar e tara „lui”. 😦
    Domnul cu mila si revin mereu la 2 Cr 7-14.

  22. elisa zice:

    Vedeti cumva vreo asemanare cu actualii????

    Testamentul Regelui Carol I

    Testamentul meu, scris şi iscălit de propria mea mână, la 14/26 februarie 1899, în capitala mea,

    Bucureşti. // Testamentul meu, scris de mine, în luna lui fevruarie 1899, pentru a fi publicat prin „Monitor” după moartea mea, cu rugămintea ca ultima mea voinţă şi dorinţă să fie urmate întocmai cum le-am descris aci, cu propria mea mână, fiind încă voinic şi sănătos. Având aproape 60 de ani, privesc ca o datorie, ca să mă hotărăsc a lua cele din urmă dispoziţii. Alcătuind acest testament, gândesc înainte de toate la iubitul meu popor, pentru care inima mea a bătut neîncetat şi care a avut deplină încredere în mine. Viaţa mea este aşa de strâns legată de această de Dumnezeu binecuvântată ţară , că doresc să-i las şi după moartea mea, dovezi vădite de adâncă simpatie şi de viul interes pe care le-am avut pentru dânsa. Zi şi noapte, m-am gândit la fericirea României , care a ajuns să ocupe acum o poziţie vrednică între statele europene, m-am silit ca simţământul religios să fie ridicat şi dezvoltat în toate straturile societăţii şi ca fiecare să îndeplinească datoria sa, având ca ţintă numai interesele statului. Cu toate greutăţile pe care le-am întâlnit, cu toate bănuielile care s-au ridicat, mai ales la începutul domniei mele, în contra mea, expunându-mă la atacurile cele mai violente, am păşit fără frică şi fără şovăire înainte, pe calea dreaptă, având nemărginită încredere în Dumnezeu şi în bunul simţ al credinciosului meu popor. Înconjurat şi sprijinit de fruntaşii ţării, pentru care am avut întotdeauna o adâncă recunoştinţă şi o vie afecţiune, am reuşit să ridic, la gurile Dunării şi pe Marea Neagră, un stat înzestrat cu o bună armată şi cu toate mijloacele, spre a putea menţine frumoasa sa poziţie şi realiza odată înaltele sale aspiraţiuni. Succesorul meu la tron primeşte, ia dar o moştenire, de care el va fi mândru şi pe care o va cârmui, am toată speranţa, în spiritul meu, călăuzit fiind prin deviza: ” Totul pentru ţară, nimic pentru mine” .. Mulţumesc din suflet tuturor celor care au lucrat cu mine şi care m-au servit cu credinţă. Iert acelora care au scris şi au vorbit în contra mea, căutând a mă calomnia sau a arunca îndoieli asupra bunelor mele intenţiuni. Trimiţând tuturor o ultimă salutare, plină de dragoste, rog ca şi generaţiile viitoare să-şi amintească din când în când de acela care s-a închinat cu tot sufletul, iubitului său popor, în mijlocul căruia el s-a găsit aşa de fericit. Pronia cerească a voit ca să sfârşesc bogata mea viaţă. Am trăit şi mor cu deviza care străluceşte în armele României: „Nihil sine Deo!” Doresc să fiu îmbrăcat în uniformă de general (mică ţinută, cum am purtat-o în toate zilele), cu decoraţiile de război şi numai Steaua României şi Crucea de Hohenzollern, pe piept. Am rămas credincios religiunii mele, însă am avut şi o deosebită dragoste pentru biserica răsăriteană, în care scumpa mea fiică, Maria, era botezată. Binecuvântarea corpului meu se va face de un preot catolic, însă doresc ca clerul de amândouă bisericile să facă rugăciuni la sicriul meu, care trebuie să fie foarte simplu. (…) Coroana de oţel, făurită dintr-un tun luat pe câmpul de luptă şi stropit cu sângele vitejilor mei ostaşi, trebuie să fie depusă lângă mine, purtată până la cel din urmă locaş al meu şi readusă apoi la palat. Sicriul meu, închis, va fi pus pe afetul unui tun, biruit (dacă se poate) la Plevna şi tras de şase cai din grajdurile mele, fără văluri negre. Toate steagurile care au fâlfâit pe câmpiile de bătaie vor fi purtate înaintea şi în urma sicriului meu, ca semn că scumpa mea armată a jurat credinţă steagului său şi şefului sau suprem, care prin voinţa lui Dumnezeu, nu mai este în mijlocul credincioşilor săi ostaşi. Tunurile vor bubui din toate forturile din Bucureşti, Focşani şi Galaţi, ridicate de mine, ca un scut puternic al vetrei strămoşeşti, în timpuri de grele încercări, de care Cerul să păzească ţara. Trimit armatei mele, pe care am îngrijit-o cu dragoste şi căreia m-am închinat cu toată inima, cea din urmă salutare, rugând-o a-mi păstra o amintire caldă. (…) Prin o bună gospodărie şi o severă rânduială în cheltuieli, fără a micşora numeroasele ajutoare cerute din toate părţile, averea mea a crescut din an în an, aşa că pot dispune astăzi de sume însemnate, în folosul scumpei mele Românii şi pentru binefaceri. Am hotărât dar o sumă de 12 milioane de lei, pentru diferitele aşezăminte, noi fundaţiuni şi ca ajutoare. Această sumă va fi distribuită precum urmează: 1. La Academia Română , şase sute mii de lei, capital pentru publicaţiuni. 2. La Fundaţiunea mea Universitară, pentru sporirea capitalului, şase sute mii de lei. 3. La Orfelinatul „Ferdinand” din Zorleni, lângă Bârlad, pentru sporirea capitalului, cinci sute mii de lei. 4. Pentru întemeierea unui internat de fete de ofiţeri în armata mea, cu un institut de educaţiune, cu un învăţământ practic, la Craiova , două milioane lei. 5. Pentru întemeierea unei şcoli industriale la Bucureşti , trei milioane lei. (Urmează alte 12 legate). Înălţând rugăciuni fierbinţi către A-tot-Puternicul, ca să ocrotească de-a pururea România şi să răspândească toate harurile asupra scumpului meu popor, mă închin cu smerenie înaintea voinţei lui Dumnezeu şi iscălesc cea din urmă hotărâre a mea. În numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, Amin. Făcut la Bucureşti , la 14/20 februarie 1899. //CAROL// Am scris şi iscălit cu propria mea mână acest testament, pe două coale, formând opt pagini, legate cu fir roşu şi am pus sigiliul meu//CAROL//
    Accesări: 7708
    Publicat Joi, 29 septembrie 2011

    • marinelblaj zice:

      NU, nu există nicio asemănare, cu niciunul dintre actuali! Cu absolut niciunul. Iar Majestatea Sa, Regele Mihai e ţinut departe de toate acestea! „Prietenii” ştiu de ce…

  23. elisa zice:


    pretul de la Oastea domnului din zona mea, ne cheama la Cruce

  24. elisa zice:

    scuze Oastea Domnului

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.