Comercializarea copilăriei

E. Decean mi-a indicat următorul videoclip. Am trecut prin toate fazele de recepţie de la „interesant” la „şocant”.

Dacă aveţi o oră de timp, merită să vedeţi cu ce ne mai spălăm mintea din capul propriilor noştri copii.

http://youtu.be/0uUU7cjfcdM

Consuming Kids throws desperately needed light on the practices of a relentless multi-billion dollar marketing machine that now sells kids and their parents everything from junk food and violent video games to bogus educational products and the family car. Drawing on the insights of health care professionals, children’s advocates, and industry insiders, the film focuses on the explosive growth of child marketing in the wake of deregulation, showing how youth marketers have used the latest advances in psychology, anthropology, and neuroscience to transform American children into one of the most powerful and profitable consumer demographics in the world. Consuming Kids pushes back against the wholesale commercialization of childhood, raising urgent questions about the ethics of children’s marketing and its impact on the health and well-being of kids.

The media material presented in this production is protected by the FAIR USE CLAUSE of the U.S. Copyright Act of 1976, which allows for the rebroadcast of copyrighted materials for the purposes of commentary, criticism, and education.

 

Avatarul lui Necunoscut

About Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Fabrica de barbati, Perplexităţi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 Responses to Comercializarea copilăriei

  1. Avatarul lui gh.iulian(l'exateo) gh.iulian(l'exateo) spune:

    wake up call!

  2. Avatarul lui Cristina Cristina spune:

    Companiile de marketing se bazeaza pe faptul ca parintii nu stiu sa spuna „nu” copiilor lor. Parintii sint incapabili de acest lucru, de aceea au nevoie de FCC si de stat ca sa faca pe parintii in locul lor.

Răspunde-i lui gh.iulian(l'exateo) Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.