Şcoala de muzică: Clavecinul bine temperat cu Glenn Gould

Glenn Gould a fost un interpret ciudat, dar nu poate fi ignorat. Interpretările lui pentru Clavecinul bine temperat au stîrnit scandal, controverse, discuţii, dispute. Nu este posibil să nu tresari la minutul 4:26, spre exemplu.

http://youtu.be/ikbQ4lThJGo

Din cînd în cînd veţi auzi cum mormăie sau cum îngînă linia melodică Glenn Gould.

Mai multe despre Glenn Gould AICI

Avatarul lui Necunoscut

About Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Muzica, Scoala de muzica. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 Responses to Şcoala de muzică: Clavecinul bine temperat cu Glenn Gould

  1. Preludiul nr.1 şi 2 , BVW 846 şi 847 , sînt interpretate foarte diferit de către diverşii pianişti.
    Este adevărat că ele sînt şi purtătoarele unui feeling deosebit , au ceva aparte , stîrnesc/produc diverse stări spirituale.
    Dar în ce le priveşte , cel puţin , pe primele două preludii mie nu-mi place deloc interpretarea lui Glenn Gould. Cred că prin accentul pe care-l pune pe fiecare notă se îndepărtează categoric de sonoritatea melodico-armonică pe care a urmărit-o Bach pentru auz.
    Diferenţele de interpretare asupra celor două preludii vizează , în general , o abordare diversă a tempo-ului , dar Glenn Gould umblă la altceva , tocmai la accente , transformîndu-le legato-ul liniilor melodice într-un galop de ropote de accente , fapt ce duce , în mod nepermis , pînă chiar la schimbarea (alterarea) tonalităţilor celor două piese.
    Deci , aşa nu !

  2. Preludiile nu se cîntă sub formă de galop.
    De exemplu , acesta e un stil muzical de galop , cu accente specifice galopului :

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.