Textul predicii de azi: Efeseni 2: 8-12

Efeseni 2:8  Căci prin har aţi fost mîntuiţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine dela voi; ci este darul lui Dumnezeu.
9  Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni.
10  Căci noi sîntem lucrarea Lui, şi am fost zidiţi în Hristos Isus pentru faptele bune, pe cari le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele.
11  De aceea voi, cari altădată eraţi Neamuri din naştere, numiţi netăiaţi împrejur de către aceia cari se cheamă tăiaţi împrejur, şi cari sînt tăiaţi împrejur în trup de mîna omului:
12  aduceţi-vă aminte că în vremea aceea eraţi fără Hristos, fără drept de cetăţenie în Israel, străini de legămintele făgăduinţei, fără nădejde şi fără Dumnezeu în lume.

Avatarul lui Necunoscut

About Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Biserica Baptista. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 Responses to Textul predicii de azi: Efeseni 2: 8-12

  1. Avatarul lui Marinel Marinel spune:

    „am fost zidiţi în Hristos Isus pentru faptele bune, pe cari le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele”… Asta înseamnă practic noua cetăţenie!
    Ceva mai încolo, apostolul spune: „Aşadar, voi nu mai sunteţi nici străini, nici oaspeţi ai casei, ci sunteţi împreună cetăţeni cu sfinţii, oameni din casa lui Dumnezeu” (v.19)
    Şi îmi amintesc faptul că spunea un păstor odată că „nimeni nu poate fi un cetăţean al cerului dacă nu este un bun cetăţean al pământului”.
    Numai că, din păcate, unii se cred atât de „buni” cetăţeni ai Cerului încât nu mai sunt… buni de nimic aici pe pământ!

  2. Avatarul lui naomi naomi spune:

    La noi din: Fapte 4; 1-31
    FAPTELE APOSTOLILOR CAPITOLUL 4

    si versetul de aur din
    Iacov 5:16
    Mărturisiţi-vă unii altora păcatele şi rugaţi-vă unii pentru alţii, ca să fiţi vindecaţi. Mare putere are rugăciunea fierbinte a celui neprihănit.

  3. Avatarul lui Marinel Marinel spune:

    La noi a fost astăzi ceva mai „altfel”… Am avut invitat un fost preot ortodox, fr.Daniel Cristian Florea, care, folosind textul din Filipeni 3:3-9, a mărturisit povestea întoarcerii sale la Domnul. Dincolo de orice „spectaculos”, a fost cu adevărat tulburător! Nemaivorbind că a durat cu 20 de minute peste timpul cu care biserica e obişnuită (de ce oare?) şi absolut nimeni n-a dat semne că… se răceşte supa! Doamne, câte lucruri nu ştim încă!

    • Avatarul lui Ioan C. Ioan C. spune:

      Partea proasta la noi, la ortodocsi, e ca multi se fac preoti numai pentru bani, iar predicile multor preoti sunt jalnice.
      Bine, daca o sa va intrebati de ce nu sunt nroprotestant am doua raspunsuri:
      1. Am citit Noul Testament in traducerea Cornilescu de sase ori, din pacate mi-a picat in mana versiunea ” imbunatatita” aparuta la Editura ” Lumina Lumii” din Korntal, 2000, iar aceasta editie modernizata e plina de greseli gramaticale, incat m-am intrebat, pe drept, oare Duhul Sfant binecuvanteaza asemenea lucrari pline de greseli?
      2. Am citit Biblia singur, poate doar cu ajutorul lui Bartolomeu Anania ( folosind si Biblia in versiunea dumnealui) si mie mi se pare ca Dumnezeu mantuieste nu numai prin credinta, ci si prin fapte; ” Vedeţi dar că din fapte este îndreptat omul, iar nu numai din credinţă.” ( Iacov 2: 24).

      Iertati-ma pentru lungul comentariu!

      • Avatarul lui Marinel Marinel spune:

        Dragă Ioan,
        Iartă-mă dacă voi fi mai direct în cele ce-ţi scriu!
        „Partea proastă” este mai degrabă ceea ce stă în spatele faptului „ca multi se fac preoti numai pentru bani, iar predicile multor preoti sunt jalnice”. Adică o învăţătură corectă neglijată şi o tradiţie supralicitată. Asta ca să fiu succint.
        1. Permite-mi să te sfătuiesc să ceri părerea cuiva „în temă” când vrei să citeşti Noul Testament în versiuni „îmbunătăţite”. Mai bine rămâi la versiunea originală Cornilescu şi cere ajutor acolo unde te împotmoleşti. Dacă e nevoie, îţi stau la dispoziţie cu tot dragul!
        2. Textul din Iacov trebuie citit ca orice alt text din Biblie fără a fi scos din contextul întregului Cuvânt! Ca argument vezi doar concluzia din versetul 22 la ÎNTREGUL capitol !

        • Avatarul lui Ioan C. Ioan C. spune:

          Cornilescu original are multi termeni cam arhaici, eu folosesc, de atunci, Biblia ortodoxa.

          • Avatarul lui elisa elisa spune:

            Ioan C,
            Mie imi place N T de Emil Pascal si Anania imi place, de multe ori citesc la ora mea de partasie din NT al fiului meu, daca nu are nevoie de el tocmai atunci.
            In Efeseni spue”pentru faptele bune asezate inainte” :
            prin credinta, pentru fapte. 🙂
            (Cr.Ionescu)

      • Avatarul lui Marius David Marius David spune:

        Nu-i lung, Ioan C. îţi arăt eu pe aici nişte comentarii cu adevărat lungi.
        1. Şi celelalte versiuni sînt cu greşeli ..
        2. Poate voi reveni la Iacov curînd.
        Ce face domnul Anania, ce a făcut, nu se poate numi traducere, este un fel de interpretare .. .aşa .. .mai poetică.

      • Draga Ioan,
        Daca Dumnezeu mantuieste SI prin fapte, putem scoate din istorie (si a umanitatii dar si a Bisericii) RFORMA care tocmai aceasta clarificare a adus-o „NUMAI PRIN CREDINTA”
        Pe de alta parte, omul regenerat (exclusiv prin credinta) va face dovada atat prin credinta cat si (sau mai ales) prin fapte!
        Altfel spus, credinta fara fapte este moarta in ea insasi!
        Sa avem lumina!

    • Avatarul lui Cristian Cristian spune:

      De mult eram curios sa aud vorbind un preot ortodox convertit la o alta confesiune. Am gasit aceasta marturie a lui:

      Sunt putin dezamagit, insa. Se pare ca dilemele lui nu erau de ordin teologic, ci mai mult moral. Adica contradictia intre actele celor ce se considerau ortodocsi, si asteptarile lui. Ori asta este o problema veche. In Romania sunt de fapt doar 4-5% din populatie crestini ortodocsi practicanti, adica din cei ce merg Dumnica de Duminica la Biserica. Si nici aceasta ‘practica’ nu certifica o conduita morala ireprosabila, lucru valabil si in alte confesiuni.

      Sunt sigur ca povestea dansului este mai complexa decat ce se vede in acest filmulet. Totusi, un seminar, o facultate de teologie, practica de cativa ani ca si preot, ar trebui sa iti rezolve problemele elementare, sa intelegi cum cred oamenii simpli si needucati teologic, cei care nu fac diferenta intre ce este traditie teologica si ce este datina/superstitie. Rolul dansului in acele comunitati era sa ii determine sa caute Imparatia lui Dumnezeu, sa ii educe pe oameni, sa ii evanghelizeze, sa le arate Lumina evangheliei si trairii crestine adevarate. O lupta in toata regula. O lupta in care el pare ca s-a declarat repede invins.

      Am citit mai demult viata preotului Tudor Popescu. Si el are o poveste similara.

      • Avatarul lui Marius David Marius David spune:

        Poate că voi comenta separat acest fel de evenimente i mai ales felul în care coreligionarii mei găsesc să îi promoveze pe aceştia şi îi plimbă dintr-o biserică în alta.
        am mai scris despre asta.
        dă un search pe COMPETENTES, vezi ce iese fie pe blogul acesta fie pe Patratosu

      • Avatarul lui Marinel Marinel spune:

        Cristian, ca unul care l-am ascultat şi care am putut şi sta de vorbă cu dânsul, pot sa-ţi spun ca, într-adevăr, povestea e mult mai complexă şi nu e o problemă doar de ordin moral. De acolo a pornit, dar problemele de ordin moral l-au determinat să ajungă la cele de ordin teologic. Nici eu nu sunt foarte „încântat” de plimbarea acestor oameni ca pe nişte „ciudăţenii” prin biserici, dar văzând reacţia celor de ieri nici nu pot spune că nu e o experienţă deosebită pentru mulţi. Vorba cuiva, ieri: „Vouă, celor care sunteţi născuţi în familii de pocăiţi, vă ese uşor să auziţi aş ceva, dar noi, care venim din ortodoxie, vedem şi înţelegem foarte bine drama omului ăstuia!”
        Sunt multe de comentat, dar cel mai mult m-a tulburat pe mine informaţia privind cât de putin se studiază Bblia în şcolile teologice ortodoxe. Accent foarte mare pe tipicuri si tradiţii, istorie bisericească şi…
        Oricum, multe de discutat…

        • Avatarul lui Cristian Cristian spune:

          Iti spun ca unul ce am ajuns la ortodoxie venind din ‘ortodoxie’ dupa ce am cochetat cu baptismul la sfarsitul adolescentei mele, ca inteleg foarte bine drama omului acesta. 🙂

          Crestinii ortodocsi, astazi, cel putin cei practicanti, sunt vazuti ca niste ‘pocaiti’. Merga la biserica in fiecare saptamana, barbatii poarta barba, femeile batic si fusta lunga. Intr-un cuvant exagereaza! Credinta, zic, ei, e ceva in sufletul tau care se confirma ritualic 15 minute de Pasti si 15 de Craciun, la Botez, Cununie si inmormantare.

          Din pacate, aceiasi perspectiva asupra ortodoxiei o au si cei ce trec la alte confesiuni. Am auzit de cateva ori vorba: „cand eram ortodox, beam si fumam.” E vorba si aici de o lipsa de judecata si de cultura teologica care risca sa il urmareasca in noua lui confesiune.

          Invatamantul teologic romanesc sufera, intr-adevar. Dar raportul dintre studiul biblic si celelalte materii, depind de perspectiva confesiunii noastre. Cunoasterea tipicului bisericesc, al ritului, este necesara si simplului crestin, nu numai preotilor. Nu poti sa participi la un seriviciu de doua ore, duminica de duminica, fara sa stii ce si de ce se spune de catre preot sau cor.

          Apoi traditiile, pentru a le deosebi de datinile populare, si a le face si respecta numai pe cele care au continut teologic evanghelic. Asta este o alta drama pe care o traim noi credinciosii ortodocsi, mai ales cei tineri. Cred ca asta, fara a fi misogin, reflecta preponderenta femeilor in bisericile de la tara. Lipsesc barbatii care sa restabileasca echilibrul. Toata lauda pentru evlavia femeilor, dar fara barbati le este greu.

          Ai dreptate, sunt multe de discutat despre raportul dintre traditie si Sfanta Scriptura. Un lucru pe care as dori sa il mentionez este ca slujbele bisericesti ortodoxe, sunt compuse aproape in intregime din rugaciuni in duh evanghelic (de lauda, de cerere, de multumire, de inchinare), fie din texte din Scriptura (psalmi indeosebi), fie din lecturi propriu-zise din Evanghelii sau epistolele apostolilor, fie cantari teologice (foarte mult accent pe Taina Sfintei Treimi. Foarte mult!). Traditia noastra este practic Sfanta Scriptura pusa in practica in rit. Ca alte confesiuni au ritul mai simplu, aceasta este insa alta poveste. 🙂

        • Avatarul lui Marius David Marius David spune:

          Dacă aveţi timp, v-aş ruga să vă îndreptaţi puţin privirile şi peste modestul meu text. s-ar putea să înţelegeţi mai bine ce am dorit să spun

          Augustin despre „competenţi”

  4. Avatarul lui Oct Oct spune:

    Coloseni 3:1-17

  5. Avatarul lui ACIDUZZU ACIDUZZU spune:

    „11 De aceea voi, cari altădată eraţi Neamuri din naştere, numiţi netăiaţi împrejur de către aceia cari se cheamă tăiaţi împrejur, şi cari sînt tăiaţi împrejur în trup de mîna omului:”

    Cu siguranta ca scrijelirea…” din Galateni 5:12 nu-i totuna cu adevarata taiere imprejur (a inimii) din Ieremia 4:4; Romani 2:28,29; Coloseni 2:11.

Răspunde-i lui Marius David Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.