Arminian Prayer

Thank you God for saving me after I gave you permission. I know I was partially sinful but the good in me was enough to see the value in your offer. From the foundation of the world, you could see that I would freely choose you. Thanks for waiting outside the door of my heart and gently knocking. Of course you know there’s no handle on your side of the door, but I took care of it and brought you in. We make a good team. With your free offer of salvation and my wise and free will, I’m going to avoid an eternity in Hell. Praise God. I’m clever enough to recognize the Gospel as a bargain and I’ve chosen to do my part. Now, God, you need to do yours. Be ever mindful of my will oh God. I know that you have loved me since time began and I am happy to give you the gratification of loving you back.

I’m sorry that there are so many others who will not let you in. If only they would do what I was bright enough to do. It must be frustrating for you to die for everyone’s sins only to have so many refuse you and go to Hell for their sins anyway. What a waste of your blood. If you knew they would refuse you, I’m not sure why you died for them. I guess just to show how loving you are. Thank you that I am not like them. God, I will not pray for these unsaved men, because I know that you would never infringe upon any man’s free will, so what could you possibly do for them. But I will plead with them to do the right thing as I have done and avoid the fires of Hell.

I glory in the fact that I took the gift, I chose you, I made the right decision, I opened my heart, and I took you to be my personal savior, but I certainly didn’t have to! It was all of me. Thank you. I know you are just the way I want you to be and you always do what I believe is fair and for that I worship you.

And now I’m committed to keep you as my savior. I know I could push you right out that door again but you can rest easy. I’ll maintain our relationship. I rejoice for all the things that I have done right and surely you must be thrilled also. It is good that your blueprint of time is ever changing to adjust to my daily whims and choices. Don’t forget God that I am no puppet. I’ll be pulling the strings and you can respond accordingly. I guess that almost make you like my puppet. Ha. Well it’s your design.

The blood of Christ has no power to save apart from man’s authorization. I’m not boasting or anything, but I did nail this one. I know that one day I will stand before your judgment throne and when you ask upon what do I plead, I will boldly stand upon the shrewd decision that I made to give Jesus permission to save me.

All praise and worship to me and you.

sursa S.V., autor (încă în căutare 🙂 )

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în zîmbetu din colţu gurii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

58 de răspunsuri la Arminian Prayer

  1. Dyo zice:

    E bună! Nu s-a descoperit şi una calvinistă?

    • Andrei C. zice:

      Din fericire nu s-au descoperit încă.
      … alea „calviniste” le puteți găsi la Pavel spre exemplu.

      • Dyo zice:

        Fii pe pace, o sa scriu eu una … 😉

          • Andrei C. zice:

            Am descoperit și eu una!

            „Te laud, Tată, Doamne al cerului și al pământului, pentrucă ai ascuns aceste lucruri de cei înțelepți ci pricepuți, și le-a descoperit pruncilor. Da, Tată, Te laud pentrucă așa ai găsit Tu cu cale!”

            Și toți arminienii să spună: Amin.

            P.S. (Rugăciunea nu a fost rostită de Augustin)

            • Dyo zice:

              Ai devenit prea serios Andrei. La urma urmelor, e doar o simpla joaca din condei, nimic mai mult …

              • Marius David zice:

                Nu-i chiar aşa, Dyo, joacă din condei, joacă din condei, dar cu lucruri serioase, concepte serioase.
                Ce a făcut autorul rugăciunii şi ce ai făcut şi tu seamănă cu o caricatură.
                Andrei Pleşu şi Gabriel Liiceanu au vorbit duminică despre calomniere şi toate speciile şi subspeciile.
                Printre ele a fost amintită caricatura.
                Caricatura este cumva înrudită cu anumite forme de calomnie prin îngroşarea anumitor contururi, prin exagerare. Păstrează totuşi imaginea realităţii.
                Aici este marea întrebare: „rugăciunile” voastre au păstrat cît de cît conturul realităţii sau au deformat cu totul cu umor, dar şi cu puţină răutate, şi de o parte şi de alta, în mod egal, în scor egal, ambele poziţii?
                Nu este, cum spunea Natan dimineaţă, şi ignoranţă şi ignorare reciprocă.
                REamintesc de am mai spus: încă nu m-am hotărît definitiv aşa că mi-ar fi de folos dacă cineva ar scrie şi o rugăciune calminiană.
                https://mariuscruceru.ro/2009/08/27/calminian/

            • Pomisor zice:

              Cum nu cred ca exista arminieni „pur sange”, eu insumi ne fiind unul, ma tem ca nu vor spune prea multi „Amin!”.

              Totusi doar din respect fata de acest adevar sunt in stare sa spun ca asa este.

            • dori`s zice:

              la aceasta rugaciune vor spune AMIN nu numai arminienii ci deasemeni ortodoxii, catolicii, menonitii si oricine isi bazeaza credinta in Domnul Isus Cristos. insa dupa Amin totusi va ramane o intrebare : cine sunt pruncii si cine sunt inteleptii? oricine va spune amin va fi convins ca el este unul din pruncii carora li s-au descoperit tainele Imparatiei, iar cei care nu impartasesc ideile lui sunt „inteleptii”.
              totusi nu cred ca Domnul Isus a ales la intamplare aceste doua categorii de oameni. daca vrem sa patrundem intelesul spuselor Lui ar fi bine sa privim si sa analizam cum sunt pruncii si cum sunt inteleptii.
              cred ca sunt multe lucruri pe care le-am putea observa, as vrea sa subliniez doua lucruri care le-am observat eu.
              1. copii sunt fascinati sa asculte oricat de mult le-ai povesti si dornici sa invete lucruri noi. in contrast inteleptii sunt gata sa dea sfaturi oricand si oricui si resping orice contrazice invatatura lor.
              2.copii sunt fericiti si multumiti cu lucruri simple si banale (hrana, imbracaminte,afectiune), in contras inteleptii cauta lucruri sofisticate si cauta in orice lucru banal argumente care sa le sustina teoria lor.
              deci cine sunt pruncii carora Tatal le-a descoperit tainele?

          • Pomisor zice:

            Domnule Dyo aveati o varianta mai buna daca porneati de la varianta mea inlocuind peste tot unde apare referirea la propria persoana sa pasati toata activitatea la Dumnezeu. Dar dupa cum nu vreau sa fac intreceri in blasfemi nu incerc sa o scriu. Partea proasta este ca daca aproape nimeni nu rosteste rugaciunea arminiana de mai sus si foarte putini o traiesc (pana se conving de nebunia ei), rugaciunea calvinista chiar daca nu este rostita, este traita faptic de multi (o „rostesc” prin viata)…

            • Dyo zice:

              Sunt convins ca se pot face multe alte jocuri pe aceasta tema. Eu am propus o varianta.
              Asta e: ne jucam si noi cu obiecte specifice varstei … 😉

      • Pai daca erau la Pavel, nu le mai zicea „calviniste”…

      • Marius David zice:

        Good, asta este ca şi … dacă King James a fost bun pentru apostolul Pavel, este bun şi pentru mine 🙂
        sigur, se poate vorbi despre unprotocalvinism înainte de calvin 🙂

  2. emsal zice:

    Şi Spurgeon dă un exemplu de rugăciune arminiană, dar pe care, din fericire, nu a auzit-o rostită de niciun creştin!
    http://emsal.wordpress.com/2011/02/13/calvinistul-si-arminianul-se-roaga-la-fel-dar-predica-diferit-charles-spurgeon/

  3. Pomisor zice:

    Atat arminianismul cat si calvinismul sunt si extreme si gresite…

    Daca aceasta rugaciune 1) ar avea mai putini de „Eu” („I”) si mai multi de „Tu” („You”); si 2) nu ar exagera rolul propriei persoane si minimiza rolul lui Dumnezeu; nu ar fi o rugaciune rea.
    Chiar daca sunt partial de acord cu unele idei din aceasta rugaciune nu pot accepta centrarea ei pe propria persoana. O stea care concentreaza doar pe sine ajunge sa faca implozie. Acum un om nu este o stea dar centrarea pe sine duce la… o teribila depresie…

    Un exemplu de rugaciune corecta (dupa mine si pe care o mai si spun, sper sa nu se supere nimeni dar am mai intalnit-o si in alte variante):

    „Tatal nostru care esti in ceruri,
    Ajuta-ne sa sfintim fie numele Tau, in lume, facand faptele pe care Tu ni le-ai dat sa le facem,
    Ajuta-ne sa contribuim la materializarea Imparatiei Tale,
    Ajuta-ne sa facem voia Ta precum am face-o in cer asa sa o facem si aici pe pamant,
    Painea noastra cea de toate zilele dane-o noua astazi, si cum este nevoie sa muncim pentru ea ajuta-ne sa ne facem indatoririle.
    Si ne iarta greselile noastre precum si noi iertam gresitilor nostri,
    Si nu ne lasa sa mergem in ispite si izbaveste-ne pe cel rau.
    Caci a Ta este Imparatia si puterea si slava, iar noi slujitorii Tai in veci.
    Amin!”

    Inspiratie: Psalmul 90 + Daniel 9:4-19 + Neemia + Matei 6:9-13 + …

    • Agnusstick zice:

      Lăsând deoparte schimbările (nu zic corecturile, pentru că nu vă fac proces de intenţie) pe care le aduceţi rugăciunii „Tatăl nostru”, mi se pare că rugăciunea originală (dacă e bine tradusă) este în unele privinţe „foarte” calvinistă, iar atitudinea Mântuitorului în privinţa rugăciunii era puternic arminianistă.
      Acum referitor la nuanţele introduse de către dumneavoastră. „Ajută-ne să sfinţim Numele Tău făcând numai faptele Tale” ar fi fost arminianist-carismatic (AX), pentru că presupune ca Duhul Sfânt să ne lase să vedem ce şi cum lucrează Tatăl, deci am fi pe acelaşi plan cu Fiul, dar ajutor înseamnă fie purtare totală pe aripile Lui (C), fie întărire şi asistenţă (A). „Ajută-ne să sfinţim” faţă de „sfinţească-Se” sau „sfinţească-se”, împreună cu „faptele pe care ni le-ai dat” dă o combinaţie A&C. Materializarea Împărăţiei prin contribuţie sună AX, iar pentru „ajută-ne să facem voia Ta” nuanţa depinde de sensul preferat pentru „ajută-ne”. Dat fiind că pâinea nu este Pâinea Vieţii, din full-X se ajunge doar la A. „Nu ne lăsa să mergem în ispite” este o nuanţă foarte interesantă, care nu prea poate fi C, doar AX. Una peste alta, ar fi o versiune deturnată de la C spre AX cu urme de C. Toată analiza nu urmăreşte să vă eticheteze duşmănos pe dumneavoastră, totuşi cred că susţine ideea unui anumit fel de echilibru al exemplului Mântuitorului. El am impresia că urmărea puritatea cea mai intensă, nu amestecul neutralizant permanent. Când era carismatic faţa Îi strălucea şi vorbea cu Tatăl, când era calvinist nu făcea rabat la totala Lui suveranitate, iar când se boteza, făcea milostenie sau se ruga era robul Său umil.

      • Pomisor zice:

        Nu ma deranjeaza acest tip de analiza. Imi ofera posibilitatea sa vad cum sunt inteles de cei care citesc si eventual sa nuantez astfel incat sa reusesc sa transmit imaginea pe care o am in minte.

        Explicatia pentru care am facut aceste modificari rugaciunii „Tatal nostru” sta in faptul ca ea PARE calvinista dar raspunsul pe care il ofera Dumnezeu la majoritatea cererilor cuprinse in ea (pentru ca sunt in puterea umana) este de genul: „Ok! Se aproba! Du-te si fa!” care numai calvinist nu poate fi considerat. (Exemple biblice: 1) Domnul Isus le cere ucenicilor sa se roage ca Domnul secerisului sa scoata lucratori (Matei 9:36-38) iar urmarea este ca El le da instructiuni si trimitere (Matei 10). 2) Sau un alt exemplu pe care nu sunt foarte incantat sa il dau dar lucreaza in baza aceluiasi principiu: Cererile pe care Satan le face lui Dumnezeu in cazul lui Iov (Iov 1,2) sunt aparent foarte calviniste dar raspunsul este o aprobare nu o fapta concreta. Si evident ca Satan avand aprobarea in mana a trecut cu viteza glontului la aplicarea ei…)

        Acest mod de gandire nu reiese din forma originala dar apare in viata reala. Si tocmai acest mod de gandire am vrut sa il subliniez aducand modificarile.

      • Agnusstick zice:

        V-am înţeles poziţia, deşi nu sunt decât parţial de acord cu ea. De fapt, am comentat aici pentru că mi-aţi luat-o înainte cu rugăciunea „Tatăl nostru”, iar eu vroiam să plec de la ea pentru a ajunge la ideea din final, a purităţii şi intensităţii atitudinilor ţintind sfinţenia.
        Când spuneţi „raspunsul pe care il ofera Dumnezeu la majoritatea cererilor ce sunt in puterea umana”, există două nuanţe posibile. Cererile sunt la îndemâna puterii umane urmând ca, în afară de aprobare şi trimitere, Dumnezeu să dea şi puterea de a le înfăptui, sau realizările cerute sunt posibile prin puterea umană. Dacă spuneţi imediat mai jos că El a dat „instrucţiuni şi trimitere”, se accentuează impresia că puterile omului sunt înnăscute, neştiute, nefolosite, şi e nevoie doar de cooperare cu Dumnezeu pentru a le „dezlănţui”.

        • Pomisor zice:

          Unele puteri sunt deja formate, iar cele care nu sunt inca manifestate exista intr-o forma primordiala, altfel sunt sanse mari sa nu le poti dezvolta niciodata.

          Dar nu tot Dumnezeu le-a asezat in om? Si nu Dumnezeu ofera (la cerere) oportunitatile de dezvoltare?

          Am impresia ca uitam un fapt elementar: Viata se traieste secunda cu secunda si lucrurile mari sunt suma a multe decizii foarte mici.

        • Agnusstick zice:

          Este o diferenţă uriaşă între a avea puterile puse la păstrare, aşteptându-le pe tine să le cunoşti şi să le dezvolţi, şi a primi puteri gata dezvoltate. Nu mă pot gândi că Moise a făcut antrenament, secundă cu secundă şi decizie bună după decizie bună, ca să facă apa să ţâşnească din stâncă sau să despartă mări cu toiagul. Dacă ar fi aşa, de ce nu l-am vedea pe Satana mai des convingând oamenii că pot face minuni ca Moise sau chiar mai mari, ca Elisei, Ilie şi chiar Isus, pentru a le folosi apoi doar spre rău? Mi-e teamă că o astfel de gândire pozitivă e puţin prea optimistă… Chiar dacă omul ar avea puteri intrinseci, sunt doar seci fără harul lui Dumnezeu.

          • Pomisor zice:

            🙂 Asa este! Sunt puteri/abilitati care se pot primi de-a gata si puteri/abilitati care necesita dezvoltare. Dar daca primele sunt doar temporare, a doua categorie le ai pe o perioada mult mai lunga (cat timp le dezvolti). Exemplul minunilor facute de profetii din vechime precum Moise sunt in mare parte din prima categorie.
            Puteri supranaturale innascute sunt extrem de rare in lumea prezenta asa ca chiar daca Satana ar dori nu prea are de unde alege… De aceea a si incercat sa creeze rasele de uriasi…

            Dar abilitati precum trairea corecta, trairea in sfintire si altele asemanatoare trebuiesc dezvoltate, nu luate de-a gata, si multumim lui Dumnezeu ca sunt abilitati care ca primordii nu sunt atat de rare.

            Oricum fara harul lui Dumnezeu aratat prin conditiile favorabile este imposibila orice fel de dezvoltare.

    • Agnusstick zice:

      „Ajuta-ne sa sfintim Numele Tau, in lume, facand faptele pe care Tu ni le-ai dat sa le facem,
      Ajuta-ne sa contribuim la materializarea Imparatiei Tale”
      Acest text nu ar putea figura ca motto al Străjerilor?
      Problema e cum să-l completeze cu „Ajuta-ne sa facem voia Ta precum am face-o in cer asa sa o facem si aici pe pamant” fără a mai stârni împotrivirea sau revolta cuiva.

  4. și Arminius credea în depravarea totală. Partea I know I was partially sinful but the good in me was enough to see the value in your offer nu indică asta. Puțin răutăcioasă rugăciunea asta.

  5. Paul Pantea zice:

    Nu cred ca rugaciunea reflecta conceptia arminiana asa cum este ea. O consider exagerare distractiva din partea calvinistilor, care nu au nici ei dreptate in mai mare masura. Noul val calvinist e acum la moda, mai ales in America – John Piper, Al Mohler etc.

    Moda trece, moda vine. Toate-s vechi si noua toate.

    • Andrei C. zice:

      nou val calvinist? câte știi despre reformă? – puțină lectură n-ar strica, cred eu. Dacă ești evanghelic … probabil vii de undeva dintr-un vechi „val calvinist”. Spor 😀

      • Paul Pantea zice:

        Va multumesc pentru ironia constructiva. Nu stiam ca a existat calvinism mai demult, poate odata cu Calvin (?). Am crezut ca Noul Calvinism care a aparut de curand e prima tentativa. Probabil articolul din Times scris pe aceasta tema l-am invetat eu.

        Lectura mai multa n-ar strica, coane Fanica, niciodata – niciunuia. Mult noroc si la mai mare!

        • Marius David zice:

          Paul şi Andrei, vă ironizaţi în mod egal unul pe altul. Mai multă dragoste, vă rog, fie aceasta calvinistă sau arminiană, în 5 sau în 7,
          daţi-vă cîte un TULIP fiecare 🙂

    • Claudiu zice:

      Stim ca un arminian nu ar recunoaste aceasta rugaciune dar din p.d.v. logic aici se ajunge pornind de la crezul arminian.

    • Marius David zice:

      acum a venit şi rugăciunea calvinistă. Este unu la unu. Aşteptăm una molinistă şi una calminiană.

  6. Miculteolog zice:

    numai americânoşii puteau scrie o astfel de rugăciune perfidă. Nu cred că este doar o simplă ironie ci o lipsă de bun simţ faţă de Scripturi şi arminianism.

    aştept cu nerăbdare să-mi confirmaţi autorul…

  7. danifilimon zice:

    Acesta este un procedeu specific calvinistilor, se numeste „the straw man” – adica omul de paie pe care il infrunta calvinistii. Din moment ce nu poate riposta, iar argumentele puse in gura lui de cei ce l-au creat sunt absurde, e evident ca nu are dreptate si deci calvinismul e adevarat.
    In schimb, un arminian in carne si oase ar fi probabil prea greu de combatut, sau altfel nu imi explic dece calvinistii recurg atat de des la omul de paie.

    http://www.insearchoftruth.org/articles/responses_to_calvinism.html#straw_man

    • Marius David zice:

      cred că procedeul este folosit în mod reciporc şi de armimeni 🙂 Nu?
      ne zidim un fals zid în care încercăm să dăm cu capul. Direcţia este diferită, viteza şi entuziasmul sînt egale.

  8. naomi zice:

    Ups, am uitat sursa: Powlison Seminar on „What Is Biblical Counseling?”
    http://www.desiringgod.org/blog/posts/po

  9. Pingback: Rugăciune calvinistă « Frică şi cutremur

  10. horvathliviu zice:

    Avem o rugaciune arminiana si in Noul Testament: rugaciunea fariseului. 🙂

    • claudiu zice:

      astai buna. bravo

    • Ucenic Al Domnului zice:

      Eu nu vad in rugaciunea fariseului o rugaciune „arminiana”, ci tot o rugaciune „calvinista”, numai ca nu este spusa cu smerenie si cu dragoste fata de Dumnezeu si fata de aproapele sau, ci cu mandrie. Fariseul nu spune nicio minciuna in rugaciunea lui, fiind numai o rugaciune de multumire catre Dumnezeu. El nu cere nimic, ci numai multumeste Domnului Dumnezeu pentru viata lui exterioara, pe care crede ca o are datorita lui Dumnezeu. Cu alte cuvinte el se mandreste cu planul lui Dumnezeu pentru viata lui. Dumnezeu vrea sa fim smeriti in relatia noastra cu El si cu ceilalti si de aceea este primita rugaciunea vamesului care vine dintr-o inima zdrobita de cunostinta standardului lui Dumnezeu. Este o tendinta a firii noastre, ca atunci cand ajungem cu ajutorul Domnului la o viata mai sfanta decat a celorlalti, sa ne mandrim in mintea noastra cu acest lucru. Nu are nicio legatura cu „arminianismul” sau „calvinismul”, nu exista rugaciune „arminiana”. Cea de mai sus este o rugaciune ironica, facuta sa arate spre faptul ca orice teologie am crede, rugaciunile sunt mereu de multumire pentru ce a facut Dumnezeu pentru noi sau pentru ceilalti sau pentru ce dorim ca Dumnezeu sa faca pentru noi sau pentru ceilalti.

  11. pragmatiku zice:

    Nu cred ca se poate ajunge logic, plecind de la premizele arminianiste, la concluzii care sa justifice ideea ca o rugaciune arminianista ar suna asa.
    Este interesant ca cineva considera ca poate argumenta impotriva arminianismului cu prezentarea unei astfel de „rugaciuni”. Pe linga faptul ca pune in dreptul arminianismului idei si implicatii incorecte, e si rautacioasa.
    Personal, mi s-a intimplat in America sa aud un pastor baptist predicind unei biserici de 500 de persoane de pe pozitie calvinista, aratind ca daca acum crezi in Isus Hristos, aceasta este dovada faptului ca ai fost ales. Facind o aplicatie personala, el a spus „aceasta alegere este de asa fel, incit, daca eu as vrea acum sa nu mai fiu credincios, si i-as spune lui Dumnezeu ca nu mai vreau sa merg in rai, Dumnezeu mi-ar raspunde :Fiule, imi pare rau, esti deja pe drumul catre rai”.
    Nu inventez cu nimic.
    De asemenea, am auzit calvinisti ironizind pozitia arminianista, si incercind sa sugereze ca un arminianist nu poate fi mintuit. Inca n-am auzit un arminianist sa spuna ca un calvinist nu poate fi mintuit.
    Problema pe care o vad la calvinism este ca, odata ce accepti ca Dumnezeu alege in mod suveran pe cine sa trezeasca la viata ca sa raspunda pozitiv la Evanghelie, pri credinta pe care El o da, nu poti sa eviti concluzia ca tot El alege de fapt pentru iad pe unii oameni, pentru simplul motiv ca biblia ne invata ca toti suntem nascuti in pacat, si deci, fiind total corupti, nu avem ce sa facem. Daca ne alege, bine, daca nu, suntem nascuti din voia Lui ca sa mergem in iad, caci El nu vrea sa ne trezeasca, si noi nu putem prin definitie sa ne trezim ca sa primim Evanghelia.
    Nu vreau sa pun in batatura calvinistilor propriile mele idei, cel mai bine se exprima Calvin:
    „By predestination we mean the eternal decree of God, by which He determined with Himself whatever He wished to happen with regard to every man. All are not created on equal terms, but some are preordained to eternal life, others to eternal damnation; and, accordingly, as each has been created for one or other of those ends, we say that he has been predestined to life or death.

    — John Calvin

    Citat din
    John Calvin, Institutes of the Christian Religion, iii, xxi, sec. 5, 206.

    Nu cred ca asta este biblic.

    • Marius David zice:

      în sfîrşit cineva care chiar citează din Calvin.
      Sînt fericit şi mă culc mulţumit în seara asta.
      Nu credeam că voi vedea totuşi poziţionări de genul „sînt calvinist” sau „sînt arminian” în funcţie nu numai de „mitraliera de versete”, ci şi în funcţie de „surse”. să vorbim aşadar pe „surse”.

      Facem progrese, după părerea mea.
      Felicitări!
      Cu adevărat pragmatic 🙂

  12. pragmatiku zice:

    Inca un lucru, despre pastorul cara a predicat asa, la trei ani dupa aceea a fost votat afara din biserica pentru ca s-a incurcat in niste bani ai bisericii, si nu a vrut sa recunoasca. Probabil ca daca nu se pocaieste pina la sfirsit, asta este dovada faptului ca nu a fost ales. Dar nu stiu daca asa ceva l-ar ajuta, nu in sensul ca daca vre-un frate s-ar duce la el sa incerce sa-l aduca inapoi, ar apela la argumente de pe baze calviniste: sa stii ca daca ai pacatuit, si nu te pocaiesti, inseamna ca nu ai fost ales.
    Probabil ca i-ar spune: Intoarce-te la Dumnezeu, care e gata sa ierte… ceea ce suna mai mult ca si cum el ar avea ceva de facut.

    Ca ne cerem iertare lui Dumnezeu nu poate fi interpretat ca aratind ca avem vre-un merit in mintuire. A-ti cere iertare inseamna a recunoaste ca nu meriti nimic, esti vinovat, si te lasi la mila celui caruia i-ai gresit.

  13. Chris Prunean zice:

    „What a waste of your blood”
    „Don’t forget God that I am no puppet”

    Expresii ca acestea imi starnesc emotii neplacute pentru ca nu trebuie folosite, nici macar in gluma, de fapt am putea discuta faptul ca Numele Domnului e abuzat si luat in desert in aceasta rugaciune. Percep multa aroganta din partea calvinistilor cand argumentez cu ei, si aceasta atitudine aroganta este un pacat.

    Cum pozitia Arminiana are probleme cu siguranta viitorului, tot asa si pozitia calvinista are probleme majore cu responsabilitatea omului, de aceea amandoua sunt extreme si amandoua contin aspecte gresite.

    Thank God, ca suntem mantuiti prin credinta si har, nu prin teologie.

    • Marius David zice:

      da, Chris, cred că aroganţa este de alungat şi dintr-o parte şi din alta.
      Acelaşi lucru simt şi eu. Aroganţa şi ironiile aruncate fără argumente şi fără „surse”, cum am mai spus.

  14. elisa zice:

    Numele Domnului este luat in desert; cum adica este un joc dialogul pe teme religioase?
    Teribil ne mai ratacim crezindu-ne atotintelepti.
    Mai este vreun locsor si pentru pocainta de mindrie?

  15. Dyo zice:

    Îmi pare rău: eu chiar nu pot să iau în serios o postare ca aceasta. Este o caricatură. Când văd o caricatură zâmbesc – dacă e bună chiar râd – dar nu fac din ea o dogmă, nici nu mă iau de viaţa autorului.
    Răspunsul meu trebuie înţeles în acelaşi registru caricatural; sunt dezamăgit să văd felul crispat în care se reacţionează, ca şi cum s-ar fi atentat la nişte sfinte icoane. Atât aici, cât şi pe alte bloguri, văd reacţii care îmi arată că unora le lipseşte, pentru că le-a fost furat în decenii de evanghelism de factură cazonă, un minim de simţ al atmosferei, al ridicolului /sublimului unei scrieri.
    Mi se spunea, pe vremea întoarcerii la Domnul, că pocăitii nu prea ştiu să se distreze. Poate părea nedrept, mai ales că în sine ideea de distracţie este una alunecoasă şi necesită o anume reconsiderare . Mai clar îmi este însă acest fapt: nu ştiu să glumească, nici să înţeleagă o anecdotă. ( Mi s-a acrit de poantele goale auzite de pe la amvoane …)
    Cine nu ştie să râdă în viaţă, atunci când este de râs, nu va şti niciodată ce înseamnă adevărata seriozitate …

  16. ACIDUZZU zice:

    Buna ideea de a intelege si aici sensul si importanta rugaciunii. Categorii de rugaciuni. Origini si…stiluri. Tipologii calviniste si arminiene. Incadrarea personajelor biblice intr-unul din cele doua tipare propuse. Fariseul vs. apostolul Pavel.
    Inca evitam sa dezbatem tipul de rugaciune inmuiata in pocainta sincera: „Dumnezeule, ai mila de mine pacatosul !” Este riscant sa studiem doar o parte a rugaciunii: partea fariseica ! Este adevarat ca procentul celor doritori sinceri de pocainta autentica este aproape neglijabil dar intotdeauna Domnul Isus apreciaza in mod laudabil „calitatea cantitatii”, adica „multi chemati dar putini alesi” sau „Nu orisicine-mi zice Doamne, Doamne…”
    In „ziua aceea” Domnul nu ne va intreba cum ne-am rugat: in stil calvinist sau arminian ? Cred ca va aprecia intensitatea rugaciunii ca parte integranta a trairii in viata de credinta !

  17. ACIDUZZU zice:

    PS.
    Oare cati dintre noi stim macar pe de rost Psalmul 51 ? Dar sa-l mai si traim ca rugaciune personala si nicidecum interpretata in stilul modern „Sa zicem o rugaciune…”, atat de vehiculat in bisericile neoprotestante si mai ales dupa o…predica buna ! Un adevarat sablon folosit „spontan” pentru a determina asa-zisa pocainta…

  18. ACIDUZZU zice:

    Pe cand si un nou tip de rugaciune de un pur-sange evreiesc, in speta tot fariseica:
    „Doamne iti multumesc ca nu m-am nascut femeie…’ ?!?

  19. Pingback: Rugăciunea arminianului, RV 27, Holocaustul, Vitamina Z « La patratosu

    • Muresan Catalin zice:

      Desi sunt de acord cu multe afirmatii din acest articol, consider ca analiza facuta este neprofesionista, pentru ca nu prezinta si celalalt punct de vedere si nu analizeaza tot ce spune Biblia despre aceste subiecte. Inainte sa incadram doctrina predestinarii in Galateni capitolul 1, in randul ereziilor (de acelasi nivel, poate, cu teoria evolutionista), ar trebui sa existe un debate corect, cu Biblia pe masa (si trebuie pornit de la problema raului). Am observat ca multi dintre cei care sustin liberul arbitru nu au un discurs coerent si nu ofera o analiza competenta, cu cartile pe masa. Cei care sustin predestinarea au mai scris tot felul de carti. Dintre romani, Andrei Croitoru s-a aventurat sa argumenteze doctrina predestinarii. In opinia mea insa, cartea are multe carente si se inscrie in randul cartilor (care nu sunt putine) pentru care este pacat ca s-au taiat copaci, ca sa fie tiparite. Dincolo de asta, eu am incercat sa scriu si eu o carte, Adevar si Provocare, pe care o ofer gratuit doritorilor. Am abordat si aceasta tema, pe langa multe alte teme provocatoare ale crestinismului (e.g. cum poate un Dumnezeu bun sa ii trimita in iad pe oameni, o vesnicie etc).

  20. Muresan Catalin zice:

    Este trist ca lumea crestina nu reuseste sa aiba un discurs coerent intr-o societate unde predomina ateismul. Marii nostri lideri spirituali, unii profesori la universitati de teologie, altii pastori prin tot felul de biserici, altii doctori in teologie nu reusesc sa ajunga la niste concluzii clare pe niste teme extrem de importante, pentru mesajul pe care noi il prezentam necredinciosilor. Teme precum existenta iadului vesnic, autoritatea si ineranta Bibliei, razboiul spiritual, predestinarea sau liberul arbitru, darurile spirituale etc au generat multe divergente. Asta demonstreaza ca nu toti dintre cei care pretind ca pot da invataturi sunt chemati de Dumnezeu. Deci o scoala de teologie, un anumit nivel intelectual sau o anumita functie in orice biserica nu reprezinta niciun fel de garantii ca omul respectiv a fost chemat de Dumnezeu sa ii invete pe ceilalti.

    Strict vorbind despre predestinare versus liber arbitru, deseori am observat nivelul foarte scazut al dezbaterilor. Filozofii fara sens imbracate in cuvinte frumoase, caricaturi de genul rugaciunilor calviniste, arminiene, calminiene etc si alte lucruri de genul acesta. Sigur, cand nu avem altceva sa oferim, pornim discutii de felul acesta. Discutii care arata nivelul de cunostinta la care suntem, cat ne-a luminat Dumnezeu, daca Dumnezeu ne-a chemat personal sa ii invatam pe altii. In mod normal, problema predestinare vs liber arbitru se analizeaza din doua puncte de vedere. Scriptural si moral. Deci ar trebui luate majoritatea versetelor biblice care par ca sustin o pozitie sau alta si ar trebui explicate. Apoi, ar trebui vazut ce fel de Dumnezeu este in spatele fiecarei ideologii. Eu am facut aceasta analiza si am explicat si alte lucruri care nu prea se predica prin bisericile noastre. Cartea se numeste „Adevar si provocare”, este gratuita pentru oricine doreste si doritorii ma pot gasi la adresa de email: muresan_catalin85@yahoo.com.

    Arr trebui sa fie mai putini invatatori. Avem foarte multi si de aceea sunt asa multe pareri si, deseori, mai multe intrebari decat raspunsuri. Chiar in cazul unor subiecte de o dificultate medie, cum e acesta (predestinare vs liber arbitru). Sunt alte subiecte mult mai dificile, obiectii pe care le ridica necrestinii. Sigur, din nefericire, majoritatea dintre evanghelici nu sunt preocupati sa inteleaga nici subiectele simplute sau cele de nivel mediu, nemaivorbind de teme mai complexe.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.