Vă puteţi imagina o lumea a bărbaţilor fără cravată? Fără multitudinea de dungi şi culori, picăţele şi pătrăţele, carouri şi imprimeuri. Cravate cu desene, cu steaguri, tematice, presidenţiale cu dungi în diagonale, din mătase, din cîrpă, de înnodat, cu elastic, cu noduri mari şi noduri mici, în trei, în patru, chiar în şapte îndoituri, late şi înguste, lungi şi scurte, ţipătoare şi discrete, cu insemne de club, de armă, militare şi civile…
...............................................
Inutil accesoriu bărbătesc, leneş şerpuitor pe burţile greu de ascuns, “gîtlegău” atîrnător prin mîncare, este singura pată de culoare ca pana la papagal în cenuşiul-negriul-alburiul costumelor noastre, între pantofii cremuiţi şi chelia lăcuită. Folos? Cît globurile pe pomul de Crăciun sau cît rama la fotografie? Cît ghiveciul pentru floare sau cît coperta pentru carte? Dacă orice accesoriu ar avea vreo funcţie, care ar fi funcţia practică a cravatei? Acoperitoare pentru nasturii de la cămăşi? Intermezzo între părţile sacoului? Platformă vişinie pentru acul de cravată din aur? Mijloc de încriptare a unui mesaj către comunitate? Cîte una sau toate la un loc.
De la ososul zurbagiu cochet pînă la patronul hipertensiv şi supraponderal toţi ne încrăvăţim! De ce?
...............................................
Vă puteţi imagina starea “fără cravată”, starea de priveghere-preaveghere la orice amănunt, de suspiciune faţă de orice-i “moft”, privirea ascuţit-acră faţă de tot ce-i inutil şi despre care nu ştii de unde vine? E starea bunicilor noştri “fără cravată”.
...............................................
Ei măcar ştiau, aşa naiv cum îşi explicau ei… ei ştiau de ce NU, noi, generaţie gîtuită şi cu glasul stins în faţa oamenilor cumsecade, nu ştim de ce DA, aşa cum nu ştim de ce facem brad, cozonaci de paşti, ouă roşii, de ce tăiem porc la sărbătoare de prunc, aşa cum ştim de ce tăiem miel la moarte de Dumnezeu.
...............................................
Starea “fără cravată” nu este o stare de relaxare, aşa cum au venit politicenii noştri la primele negocieri, este stare de trezie, stare de strajă, aşa cum repeta Marcu Nichifor (tot fără cravată) “să fim cu maaare bagare de samă!!!”-
...............................................
Starea de "fără cravată" este starea în care lăsăm starea socială la o parte, "doftoricirile", funcţiile, lozincile, formulele, prefixele şi cărţile de vizită.
...............................................
Suspiciunea, fariseismul, legalismul şi circumspecţia inutilă sînt învecinate cu acestă stare. Sigur! Dar nu aşa este tot creştinismul? Nu imediat ne bate pe umăr păcatul din dreapta? Binefacerea care devine diabolic act.
...............................................
Poate că ne-ar trebui o generaţie descrăvăţită, o generaţie care să refuze a purta ornamentul în favoarea unei declaraţii vestimentare, cu “moft” profetic, că este în starea de nelinişte care precede răspunsul la întrebarea DE CE?
...............................................
https://mariuscruceru.ro/2009/01/05/fara-cravata/
Sunt de acord cu decizia dumneavoastra pentru ca sunt sigur ca nu tot ce apartine de traditie este gresit.
excelenta ideea – astept cu nerabdare postarile. ma gandisem mai demult sa aduc in discutie, doar ca aveam retineri exact la intrebarile pe care le precizai 🙂
da, voi strecura cîte ceva din curs, cursul va fi publicat ÎN SFÎRȘIT după lupte seculare care au durat 13 ani.
Vreau sa cumpar acest curs! Nu ma uita cu un exemplar, te rog!
nu te uit!
abia astept cursurile. tocmai m-am pensionat si am timp pentru mine. mi-ar placea sa va fiu studenta . mi-a placut in liceu antichitatea si tot atunci am facut multa latina si ceva greaca veche. acum am uitat aproape tot. as fi bucuroasa sa re-invat ! astept cursurile.
Excelent! numai că trebuie să veniți la Oradea pentru asta.
Să vă bucurați cît mai mult de pensie.
Un prieten mi-a spus despre un profesor al lui care spunea: ar trebui să ne naștem pensionari!
Este posibil sa cumpar acest curs chair daca nu sunt student UEO? Multumesc
da, va fi posibil!
Suna extrema de tentata selectia de mostre. Asteptam 🙂
da, cu răbdare, cu răbdare… sper să nu fie plictisitor.
Ma faceti asa de curioasa. Pe internet va fi acest curs sau la facultate? Lamuriti-ma.
La facultate, pe internet mai strecurăm picături, așa de gust.
corectie:extrem…
pot sa-l primesc prin colet postal si sa-l platesc ramburs? as fi foarte bucuros!
da, deocamdata sa ii dam ISBN,este publicat numai pentru circuit inchis, incercam sa il scoatem din circuitul inchis, dar tot nu dau de anul ăla sabatic pe care îl aștept de 14 ani 🙂
Revin, deoarece am urmarit atent dezbaterea asta: http://danutm.wordpress.com/2010/10/02/dezbatere-teologica-intre-baptisti-si-ortodocsi-la-chisinau-pe-tema-sfinta-scriptura-si-sfinta-traditie/
M-am gandit la cursul dumneavoastra de patristica ca ar putea sa daruiasca mai mult lumina…
Va rog sa nu uitati de mine atunci cand „Patristica …. pentru pocăiţi ” primeste ISBN. S-au daca va exista o alta posibilitate (pentru cei deosebit de curiosi) de a intra in posesia lui
Multumesc anticipat!
A fost penibil. Absolut penibil.
am încercat să evit să comentez situaţiunea, dar domnul Filat s-a dus complet nepregătit la o asemenea dezbatere.
Există o mare diferenţă de abordare teologiciă, de metodă,
Noi spunem … biblia spune,
Ortodocşii spun .. Sfînta Biserică spune..
este o diferenţă de paradigmă, dar cine stă să ia seama la asta?
salut si eu aceasta initiativa, pentru ca tinerii pocaiti nu au acces foarte usor la scrierile patristice. in ultima vreme tot mi-am propus sa ma apuc de sfintii parinti convins ca ratez multe bogatii daca nu o fac, dar nu stiam de unde sa incep.
va multumesc asadar pentru ceea ce sper sa fie introducerea mea in patristica