Duminica între distracţie şi repaos (P)

Alexander m-a întrebat (în urmă cu doi ani) dacă aş juca ping-pong duminica…

Probabil că nu. Aţi observat că nu prea scriu pe blog duminica, deşi chestia asta îmi place foarte mult.

Nu stau de vorbă cu voi :) … etc.

Duminica se schimbă totul:

Îmi schimb locul. Mă duc într-un orăşel de 10.000 de locuitori. La parohie.

Îmi schimb timpul. Intru în timpul liturgic. Acela curge altfel. Altă dată despre asta.

Îmi schimb comunitatea, alţi oameni răsar împrejurul meu. Eu îi numesc “fraţi şi surori”.

Duminica nu mă relaxez, mă odihnesc, este o diferenţă între cele două.

Şi nu mă odihnesc oricum, Duminica este foarte multă lucrare de făcut, mă odihnesc ÎN DOMNUL
Este o odihnă ca “cea de Sabat” de care vorbeşte epistola catră Evrei este diferită de relaxare, destindere, distracţie,

Este mai degrabă un proces de “re-creere, re-facere, tihnire, îm-păciure, răgaz, zăbavă dulce, astîmpărare, întrerupere, liniştire”

Ghidul meu de Sabatul creştinului?

Isaia 58 mai ales… “să nu-ţi faci gusturile tale”…

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Analize, Întrebările lui Ghiţă, Biserica Baptista, Fabrica de barbati, intrebările lui Naum, Pătrăţoşenii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Duminica între distracţie şi repaos (P)

  1. Rodica Botan zice:

    Este pentru prima data cind am constientizat diferenta dintre relax si odihna. Am stiut totdeauna ca am un neinteles la capitolul asta. „Food for thought”…

    • Marius David zice:

      da, mare diferenţă, ce nu înţelegem noi este ce spune Domnul cînd afirmă „nicio iotă din Lege nu va trece”. Principil odihnei de Sabat rămîne şi nu doar simbolic, odihna mîtuirii.
      Ne facem o teologie care să ne permită să ne facem trecburile şi duminica.
      Asta-i problema!

  2. In afara subiectului 😦

    Daca credeti ca blogul Romaniaevanghelica reprezinta o rusine pentru evanghelici si nu numai, luati atitudine.

    Popularizati Romania Evanghelica cu linkul: http://rominiaevanghelica.blogspot.com/

    Ideea este a unui blog care isi respecta denumirea fara a fi folosit pentru “meciuri” personale.

    Multumesc ca imi dati voie sa fac cunoscut acest mesaj cititorilor blogului dvs.

    • Marius David zice:

      draga Claudiu, iti bati capul degeaba si iti consumi energiile aiurea.
      Romania Evanghelica si-a cistigat deja locul meritat. Patratosu si mort face la fel de multe accesari ca Romania Evanghelica. Concluzia: este printre blogurile moarte. Daca nu blog cu 40 de postari intr-o zi nu aduna mai mult de citeva sute de accesări, merită lăsat la odihnă.

      Acest război nu are miză şi toată agitaţia asta îţi face rău mai mult ţie.
      Oameni ca Alin Cristea se hrănesc din conflict. Este ca şi cum ar încerca cineva să spună că Bastrixul nu reprezintă teologii şi teologia ortodoxă. Este tautologică o asemenea demonstraţie. Este la fel în cazul Rromînicii revan-belicoase (revanşarde şi belicoase..). Nu te teme! Mulţi au ajuns deja la concluzia că acest blog-salată de informaţii şi excreţii personale nu-i reprezintă.
      Altfel cum îţi explici succesul lui Creştin Total şi Ştiri creştine?
      La „vechimea” pe care o au România Evanghelică şi Rotundu prin blogosferă ar fi trebuit să treacă de cel puţin 500.000 de accesări.
      Stai calm şi lasă România Evanghelică la Cimitirul de Bloguri, nu te mai chinui să dezgropi morţii aiurea.

  3. Filip zice:

    Dihotomia aceasta intre duminica/frati, surori/odihna si blogaritul/interactiuni cu studenti/oameni necunoscuti este o alegere personala sau o considerati un model mandatat de Scriptura?

    • Marius David zice:

      nu, nu este o alegere personală, cel puţin aşa cred eu.. vezi ce am scris şi în alte răspunsuri

      1. Cum interpretezi… „nicio iotă din Lege … nu va trece”
      2. cum înţelegi tensiujnea dintre lucrare-celebrare, acţiune-contemplare? Ar trebui să existe o asemenea reflectare a ritmului pe care Însuşi Dumnezeu Şi L-a impus şi în viaţa noastră?

  4. Claudiu zice:

    Pai nu are cum sa poarte un mandat de la Scriptura, pentru ca Duminica este ziua in care Domnul Isus a inviat dintre morti. Domnul s-a odihnit dupa scriptura, Sambata, iara duminica a inviat. Faptul ca X se intalneste cu fratii duminica sau sambata nu schimba cu nimic prezenta lui Dumnezeu in locul acela. Dumnezeu a promis ca se va afla acolo unde 2 sau 3 se vor aduna in Numele Lui. Insa, textul spune asa: Deci exista in continuare odihna de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu.

    Traducerea corecta mai dinainte a versetului 8 ar insemna cam asa: Astel el hotaraste un nou timp pentru a intra in odihna Sa, Si timpul acela este astazi. Dumnezeu a anuntat acest lucru prin David mult mai târziu, în cuvintele urmatoare: „Astăzi, când auzi glasul Lui, nu va impietriti inimile voastre.

    Pavel cu siguranta spune aici ca Dumnezeu hotaraste din nou, mai acorda o sansa pentru a intra in Odihna Sa si nu este vorba de a schimba ziua ci timpul, ocazia.

    Si ontopic: Dumnezeu ne cere sa ne odihnim de lucrarile noastre si sa-L lasam pe El sa lucreze.

  5. Dyo zice:

    Isus a zis în zi de Sabat: „Tatăl Meu lucrează, Eu de asemenea lucrez.” Se pare ca nu este vreme de stat pentru cei ce vor să calce pe urmele Lui! În acelaşi timp, paradoxul este ca avem o lucrare care încapsulează în sine însăşi odihna … Mare taină!

  6. Dar de la ce este odihna intr-o zi „ca de Sabat”? De la ce ne „odihnim”? Sau, ce inseamna „odihna in Cristos”? In pasajul acela din Evrei Scriptura vorbeste despre „astazi” (cate vreme se zice astazi), cand se refera la odihna aceasta care deasemenea este si in care vom intra.

    • Marius David zice:

      Sigur, odihna din Evrei este una, odihna dintr-o anumită zi a săptămînii este altceva.
      Eu mă refeream la un pricipiu ETERN… uită-te la momentul în care au fost date poruncile.. cred că acolo este vorba de alternanţă muncă-odihnă, activitate-contemplare, lucrare-celebrare, principiu care nu este anulat în Cristos şi în Noul LEgămînt.

  7. BenO zice:

    Daca ma gandesc la episodul din Ioan 5, cand Domnul Isus vindeca slabanogul, imi dau seama ca odihna pentru omul acela era sa isi ia patul si sa o rupa la fuga. Era cumea ca dupa ce a stat neputincos atatia ani si devine dintr-o data sanatos sa fi ramas in patul lui. Odihna pentru omul acela insemna sa-si ridice patul si sa umble; asta este odihna pe care o ofera Domnul Isus Hristos.

    • Marius David zice:

      BenO, oare pentru cel chinuit 38 de ani, nu tocmai alergarea aceea era odihna? Asta nu pricepeau fariseii, pasajul este de o ironie cruntă la adresa orbilor şi slăbănogilor spirituali, adevăraţii orbi şi slăbănogi.

      citeşte acest pasaj în paralel cu Ioan 9.

  8. BenO zice:

    Pai asta spuneam si eu, alergatul insemna odihna pentru saracu slabanog care 38 de ani s-a tot „odihnit”, sau s-a relaxat
    Genial Domnul Isus in Ioan 9, „tocmai pentru ca ziceti „Vedem” pacatul vostru ramane”. Ma intreb daca a priceput vreunul dintre ei despre ce vorbea El de fapt. Cred ca ei inca se considerau vrednici, implinitori ai legii, curati, cu o „vedere” prea sanatoasa ca sa isi vada „orbirea”
    Aici chiar cred ca e foarte ironic Domnul Isus.

  9. Pingback: Protestanţi sau neoprotestanţi?, Ce rost are Duminica?, copiii, sursă de poluare?, noutăţi despre Matia, « La patratosu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.