Vă puteţi imagina o lumea a bărbaţilor fără cravată? Fără multitudinea de dungi şi culori, picăţele şi pătrăţele, carouri şi imprimeuri. Cravate cu desene, cu steaguri, tematice, presidenţiale cu dungi în diagonale, din mătase, din cîrpă, de înnodat, cu elastic, cu noduri mari şi noduri mici, în trei, în patru, chiar în şapte îndoituri, late şi înguste, lungi şi scurte, ţipătoare şi discrete, cu insemne de club, de armă, militare şi civile…
...............................................
Inutil accesoriu bărbătesc, leneş şerpuitor pe burţile greu de ascuns, “gîtlegău” atîrnător prin mîncare, este singura pată de culoare ca pana la papagal în cenuşiul-negriul-alburiul costumelor noastre, între pantofii cremuiţi şi chelia lăcuită. Folos? Cît globurile pe pomul de Crăciun sau cît rama la fotografie? Cît ghiveciul pentru floare sau cît coperta pentru carte? Dacă orice accesoriu ar avea vreo funcţie, care ar fi funcţia practică a cravatei? Acoperitoare pentru nasturii de la cămăşi? Intermezzo între părţile sacoului? Platformă vişinie pentru acul de cravată din aur? Mijloc de încriptare a unui mesaj către comunitate? Cîte una sau toate la un loc.
De la ososul zurbagiu cochet pînă la patronul hipertensiv şi supraponderal toţi ne încrăvăţim! De ce?
...............................................
Vă puteţi imagina starea “fără cravată”, starea de priveghere-preaveghere la orice amănunt, de suspiciune faţă de orice-i “moft”, privirea ascuţit-acră faţă de tot ce-i inutil şi despre care nu ştii de unde vine? E starea bunicilor noştri “fără cravată”.
...............................................
Ei măcar ştiau, aşa naiv cum îşi explicau ei… ei ştiau de ce NU, noi, generaţie gîtuită şi cu glasul stins în faţa oamenilor cumsecade, nu ştim de ce DA, aşa cum nu ştim de ce facem brad, cozonaci de paşti, ouă roşii, de ce tăiem porc la sărbătoare de prunc, aşa cum ştim de ce tăiem miel la moarte de Dumnezeu.
...............................................
Starea “fără cravată” nu este o stare de relaxare, aşa cum au venit politicenii noştri la primele negocieri, este stare de trezie, stare de strajă, aşa cum repeta Marcu Nichifor (tot fără cravată) “să fim cu maaare bagare de samă!!!”-
...............................................
Starea de "fără cravată" este starea în care lăsăm starea socială la o parte, "doftoricirile", funcţiile, lozincile, formulele, prefixele şi cărţile de vizită.
...............................................
Suspiciunea, fariseismul, legalismul şi circumspecţia inutilă sînt învecinate cu acestă stare. Sigur! Dar nu aşa este tot creştinismul? Nu imediat ne bate pe umăr păcatul din dreapta? Binefacerea care devine diabolic act.
...............................................
Poate că ne-ar trebui o generaţie descrăvăţită, o generaţie care să refuze a purta ornamentul în favoarea unei declaraţii vestimentare, cu “moft” profetic, că este în starea de nelinişte care precede răspunsul la întrebarea DE CE?
...............................................
https://mariuscruceru.ro/2009/01/05/fara-cravata/
Ferrari e Ferrari ! 🙂
Mergi tu cu Ferrari în România… o prostie. Ferrari, o bucată de ferrărie 🙂
Volvo – simply the best. 🙂
Iota…. Volvo Crosscountry este o maşină unică.
Abia după ce ai condus Volvo şi Saab înţelegi de ce unii spun că există două categorii de umblătoare pe patru roţi: maşini adevărate şi autovehicule de utilitate personală.
Las că-ţi dă Dumnezeu în ceruri Volvo, dacă eşti cuminte, că oricum noi nu vom avea aripi, numai îngerii au şi nici măcar ei nu prea le folosesc la deplasare 🙂
N-o sa zburam in ceruri??? Oh, domnule Marius you’ve crushed my dreams :. C.S.Lewis spunea odata, din cate imi amintesc, ca visele sunt o dovada a lumii de dincolo si cum mi s-a intamplat sa visez ca zbor… Si apropo de asta, scuze ca am deraiat de la subiectul Saab, va exista legea gravitatiei in ceruri? Daca nu, o sa putem pluti? iar daca da, exista posibilitatea sa ne impiedicam si sa ne lovim? Nu intreb asta la smechereala, nici ca m-ar interesa in mod extraordinar asta, dar mi s-a pus odata intrebarea
So sorry… ba … se pare că ne vom deplasa mai ușor…. ne vor fi trupurile ușoare ca sufletele…
Dar nu cu aripi… nu mă văd cu aripi de porumbel pe omoplați. 🙂
și este nebiblic.
Îngerii își folosesc aripile în Isaia, după cum se vede… ca să nu vadă… să se ascundă de Dumnezeu.
Oare cum arată o rană de înger? Cum se vindecă și ce cicatrice lasă în urmă?
Știți? Îngerii se luptă… cu demonii.
dar o rană de demon?
O aripă căzută de înger luptător
din lupta din văzduh…
în curte să îmi cadă,
Voi lua penele albe
Și voi scrie numai de cele cerești
Și voi scrie
A propo9s de maşini, una dintre cele mai bune reclame cu maşini pentru maşini
Ce parere ai de faptul ca Volvo va fi cumparat de Geely? Conduc un Volvo si sincer nu sunt foarte entuziasmat de aceasta tranzactie.
Nici eu!
N-am condus multe mașini, dar Civicul nostru deși are 15 ani este încă foarte fiabil și nu te lasă în sitații dificile.
Felicitări pentru o mașină japoneză!
Bune mașini. Și acum îmi aduc aminte e o Toyota pe care am condus-o în Statele Unite în timpul unei burse. Mi-a fost de un real folos, deși eram în sud și nu avea aer condiționat. dar nu pot uita cum intra în viteză. Era o raritate.. stick shift.
A spune ca doar doua masini sunt masini si restul autovehicule este putin exagerat 😉 Intre timp modelele suedeze nu sunt singurele care exceleaza la capitolele care le-au facut cunoscute (de ex. siguranta).
Personal eu am fost foarte incantat de un Mini S Cooper de 170 CP, o bijuterie de masina desi am avut ocazia sa merg si cu ultimul model de Mercedes clasa S.
Va „certati” cu totii degeaba.
Statistic vorbind modelul per pedes este cel mai fiabil si mai sigur, chit ca nu „prinde” viteza.
Si consuma foarte putin… Recomand pe distante mici.
Este singurul model la care ma pricep.
🙂 🙂
Si e foarte sanatos 😉 Masina aduce si o oarecare comoditate ca sa nu spun dependenta in sensul ca suntem inclinati sa mergem la cumparat paine tot cu masina desi distanta e de mai mica de 1 km (motorul nu are timp sa intre in parametrii iar uzura cauzata pe aceasta distanta scurta e foarte mare raportat bineinteles la distanta parcursa).
da, mai ales pe vremurile astea… un motor pornit și oprit și repornit la rece….. moartea motoarelor.
Mai bine mersul pe jos. Două cîștiguri!
Iar pe zapada ultimelor zile Perpedes-ul meu a fost chiar mai rapid decat toate marcile de care discutati! 🙂
Asa ca Perpedes este cea mai fiabila masina, mai tare chiar decat Mercedes! Cu mai putin de 100 de calorii ajung pana in centru. Parchez unde vreau. Pot sa citesc cand „conduc” (procesorul de bord stie traseul). Intorc, daca vreau, pe loc. Temperatura „motorului” (daca nu e „racit”) e constanta (37 grade). Pot lua oricati prieteni cu mine. Pot vorbi fara probleme la mobil in timpul mersului. Am voie chiar si pe interzis (pana acum nu m-a amendat niciun politist). Tabla inca nu a ruginit, si asta de 42 de ani.
……
Cumparati-va Perpedes! 🙂
🙂
De luni trec la mersul pe jos, dar mă mai alint un pic …
Per pedes Benz se cheamă modelul! 🙂
si ca sa nu las impresii false…personal conduc un GOLF, cei drept VI.
FElicitări și la mai mare… adică la Volvo și Saab 🙂
Saabatori fericite!
E adevarat, produce dependenta…si mai produce si oroare, cand toba de esapament se cere inlocuita din doi in doi ani… la masinile romanesti.
Da ce sa mai spunem si mie aici imi fug ochii dupa unele Europene dar…in momentul in care conduci un Holden de ultima generatie nu stiu daca ti-ai mai dorii un S clase.Holdenul ,este fabricat sub licenta Opel dar…e mult mai fiabil si rezistent.motoarele sunt intre 3 si6 litrii.Comfortul si dotarile sunt de ultimul lux si costa cam 50%dintr-un Mercedes sau BMW. Rezista f f bine la temperaturi de peste 40c mult intilnite aici in Australia.nu ma intrebati cit consuma , vorba unui italian,de la una pompa la alta pompa.Pentru vizualizare http://www.holden.com.au/vehicles/Commodore
Una dintre cele mai bune ,in general ca masina de servici e Holden Commodore Ute…V8 uau
N-am văzut niciodată această marcă.
Holden apartine GM (General Motors) la fel ca si Opel. Insa ca masina de servici un motor de 3 sau 6 litri consuma mult…mult prea mult (habar nu am cat costa combustibilul in Australia, probabil putin pentru ca infrastructura feroviara e slab dezvoltata iar curse de avion exista din ora in ora intre principalele orase: Brisbane, Adelaide, Sydney, Melbourne etc). Masinile europene consuma mult mai putin (noul Golf VI 119 g consuma sub 5 litri diesel consum mixt). Deci cu un rezervor de 50 l mergi 1000 de km.
Infinity G35 ;))
cum arată? Dă un link.. .
Mi-am amintit de o glumă?
Doi internaauţi stau pe chat..
– Băi frate, ninge afară…
– da? Dă un link, frate.. 🙂
Ah, am googălit-o! Nu-mi place! Bleah!
Auch! m-ai „spart”! sau mai la moda, m-ai ciuruit!
e de fapt noul g37, tot aia, dar 3.7L in loc de 3.5L
http://www.kbb.com/new-cars/infiniti/g37/2009?category=sedan
ahhh, tot nu-mi place! Chiar deloc! Nu-i genul meu. I hate sedan!
toate maşinile ar trebui să fie break 🙂
nu văd rostul sedanului…
în afară de Trabant nu am văzut altă maşină la care să îi stea bine în trei volume. 🙂
Noroc ca Saab a scapat de la GM si a ajuns pe miini bune la olandezi (zburatori) de la Spyker. Abia astept sa vad ce v-or face din Saab , in prezent folosesc motoarele de la Audi. Dar sunt sigur ca in scurt timp v-or trece pe motorizare Saab.
Cei de la Spyker se pricep la masini nu degeaba au intrat si in F1.
Azi am văzut unul superb. Unul dintre cele adevărate.