Consiliul Uniunii a decis în şedinţa de la Comăneşti din 27 Octombrie 2009 că bisericile baptiste pot accesa fonduri din partea Statului pentru proiecte legate de implicarea bisericii în societate (activităţi sociale, educaţionale, etc) precum şi pentru construirea şi repararea clădirilor şi anexelor acestora care sunt proprietatea bisericilor şi a Cultului.
Datorită faptului că în ultimii ani, mai multe biserici din ţară au primit şi altele au solicitat fonduri din partea Guvernului, Secretariatul de Stat pentru Culte a solicitat Uniunii Baptiste o clarificare cu privire la interpretarea modului în care este înţeles de către bisericile baptiste din România articolul din Statutul Cultului care afirmă că: „Autonomia Cultului Creştin Baptist, în sensul Constituţiei României, se manifestă şi prin faptul că acesta, din motive doctrinare, nu acceptă subvenţii financiare din partea statului pentru activitatea cultică şi pentru funcţionarea sa”. Conducerea Uniunii a solicitat ca această problemă să fie discutată la nivelul comunităţilor în vederea unei decizii comune. Majoritatea comunităţilor regionale au avut această discuţie şi multe comunităţi dintre acestea au trimis poziţia lor în scris.
În urma unei discuţii ample, Consiliul Uniunii a votat că interpretarea data articolului de statut este în sensul că:
I. Bisericile membre ale Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din România pot accesa fonduri din partea Statului pentru: proiecte legate de implicarea bisericii în societate (activităţi sociale, educaţionale, etc) precum şi pentru construirea şi repararea clădirilor şi anexelor acestora care sunt proprietatea bisericilor şi a Cultului.
II. Bisericile creștine baptiste din România nu primesc fonduri din partea Statului pentru susținerea salariilor pastorilor. Uniunea Bisericilor Creștine Baptiste din România sau comunitățile teritoriale nu au solicitat și nu vor solicita fonduri din partea Statului pentru salariile angajaților.
Pagini
Meta
Calendar
Arhive
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
- decembrie 2014
- noiembrie 2014
- octombrie 2014
- septembrie 2014
- august 2014
- iulie 2014
- iunie 2014
- mai 2014
- aprilie 2014
- martie 2014
- februarie 2014
- ianuarie 2014
- decembrie 2013
- noiembrie 2013
- octombrie 2013
- septembrie 2013
- august 2013
- iulie 2013
- iunie 2013
- mai 2013
- aprilie 2013
- martie 2013
- februarie 2013
- ianuarie 2013
- decembrie 2012
- noiembrie 2012
- octombrie 2012
- septembrie 2012
- august 2012
- iulie 2012
- iunie 2012
- mai 2012
- aprilie 2012
- martie 2012
- februarie 2012
- ianuarie 2012
- decembrie 2011
- noiembrie 2011
- octombrie 2011
- septembrie 2011
- august 2011
- iulie 2011
- iunie 2011
- mai 2011
- aprilie 2011
- martie 2011
- februarie 2011
- ianuarie 2011
- decembrie 2010
- noiembrie 2010
- octombrie 2010
- septembrie 2010
- august 2010
- iulie 2010
- iunie 2010
- mai 2010
- aprilie 2010
- martie 2010
- februarie 2010
- ianuarie 2010
- decembrie 2009
- noiembrie 2009
- octombrie 2009
- septembrie 2009
- august 2009
- iulie 2009
- iunie 2009
- mai 2009
- aprilie 2009
- martie 2009
- februarie 2009
- ianuarie 2009
- decembrie 2008
- noiembrie 2008
- octombrie 2008
- septembrie 2008
- august 2008
Marius Cruceru
Penibil şi trist…
Jalnic şi jenibil.
uau! si in ce priveste costurile s-a ajuns la concluzia ca decat sa platesti pe pastorul x cu y lei pe an, mai bine ii repari cladirea sau i-o construiesti…tot in valoare de y lei sau chiar mai mult. deci nu primim bani pentru salarii, dar e posibil in anumite cazuri sa primim chiar mai mult.
2. a fost unanimitate la CU? Daca nu, „bresa” creata intre voitorii-de-bani si ne-voitorii-de-bani se va accentua si pe alte probleme? Cum vedeti fr. Marius evolutia CU pana la/si dupa congresul urmator?
Nu, n-a fost unanimitate, intrebarile au fost confuze, de aceea si votul a fost confuz.
De ce vorbesti de „evolutie”? Vad o oarecare evolutie, daca tot vorbim de asta. Unii se dumiresc incet incet. Poate ca pina la Congresul urmator unii vor intelege Uniunea Baptista nu se poate conduce cu SMS-ul. Cine citeşte înţelege!
Unii din CU au înţeles deja cu dezamăgire că în urmă cu doi ani s-au îndreptat orbeşte spre o falsă reformă.
Aşa cum am spus in urma cu doi trei ani triumfalismul nu este de noi in aceste vremuri. Baptistii din Romania se confrunta cu o criza pe mai multe paliere: teologic, liturgic, institutional, moral. Ce sa mai vorbim de criza de lideri autentici, criza de viziune. Pe acest fond miscari pseudoreformatoare nu fac altceva decit sa lege cu usurinta rana si sa dea cu ulei peste coptura. Aceste crize nu se rezolvă nici punînd de cîte o biserică după vreun model aradizat şi nici prin călătorii ale conducătorilor uniunii prin ţară de la comunitate la comunitate sau de la sărbătoare la sărbătoare.
Reforma nu inseamna schimbarea difuzoarelor si a sistemelor de lumini, nici predicarea „fără cravată”, nici marea reformă a baticului şi podoabelor sau pantalonilor la dame. Părerea mea este că nu prea avem ce celebra la 400 de ani de baptism în România. În loc de sărbători şi chermeze ar trebui să ne tocim genunchii la rugăciune şi să ne roadem stomacele la post.
Există cîte unii care au început să facă bisericile precum clătitele, în doi timpi şi trei mişcări, şi cred că în felul acesta rezolvă criza. Au făcut-o în cîteva dintre oraşele mai măricele ale ţării. Cîteva biserici… „aşa cum vor ei”… în care în sfîrşit să se simtă… „liberi de judecăţi şi prejudecăţi”. Formula asta trebuie să obţină un tichet pentru candidatura la „prostia anului”. Ţineţi-i rînd, vă rog.
Dumnezeu ne va pune cu nasul în ţărînă şi vom gusta nisipul amestecat cu transpiraţie, lacrimi şi sînge…. la vremea potrivită. Ne va scoate trupele mediocre de „fraudă şi întinare” pe urechi şi îmbuibările pe nas.
Am învăţat din Scripturi să nu măsor timpul lucrării de la Congres la Congres şi nici după planul cincinal. Dumnezeu are alte măsuri şi pentru spaţiu şi pentru timp.,
„Există cîte unii care au început să facă bisericile precum clătitele, în doi timpi şi trei mişcări, şi cred că în felul acesta rezolvă criza”…….
Parerea mea este ca daca aceste lucrari sint de la Dumnezeu ele vor aduce roade, iar daca nu vor disparea. Competitia e buna in economie. De ce n-ar fi buna si in in cazul de fata? Eu cunosc o biserica mica in Hateg care s-a format tocmai pentru a se distanta de ritualistica si „liturghia” baptista, se axeaza pe studiul biblic in grupuri, se incurajeaza tineretul, copii etc. Dar e adevarat ca de multe ori nu au servicii Duminica dupa masa. Ei sustin ca e important ca oamenii sa petreaca timp cu si cu familia.
ei, Octi, despre acest fel de cazuri este bine sa discutam.
i-ai intrebat pe ceilalti din Hateg care au ramas in biserica … i-ai intrebat de ranile lor?
dar marturia in oras,
ce se pierde si ce se cistiga in astfel de cazuri, Octi?
nu stiu cum se vede de la distanta aia ce s-a intimplat in Hateg si nu as vrea sa discut prea multe, mai ales ca ne bagam pe parohia cuiva…
dar de aici de aproape nu se vede chiar asa de roz situatia cum vezi tu de acolo… e trist si dureros ce s-a intimplat si la Hateg si prin alte parti.
oho, ultima fraza – cea cu masurarea – dati-mi voie sa o retin. multumesc pentru directie. intreb si eu asa insa, intr-o doara: care e legatura intre calauzirea DUhului in poporul baptist si rezolutiile Congresului reprezentantilor poporului baptist? Ca o legatura exista, nu?
da, exista cite o legatura… la ochi.
Dumnezeu ne lasa citeodata sa orbecaim.
Ar trebui sa predicam mai mult din Vechiul Testament. Acolo sint niste lectii superbe despre felul in care Dumnezeu isi lasa poporul in directia in cre acesta vrea sa o apuce neaparat.
ne lasa in voia mintii noastre.. si aceasta nu intotdeauna musteste de cunoaterea Scripturilor si nici binecuvintata nu-i prea …. de viziune.
Constituţia cuprinde această oportunitate de a oferi fonduri bisericilor care nu sunt cuprinse explicit în oferta lor? Altfel bisericile baptiste care au „solicitat şi primit” până acum pe ce bază au primit?
Nu e mică distanţa de la acepta fonduri pentru clădiri până la plata păstorilor?
în documentul oficial emis de MCC scrie că se aşteaptă lămuriri din partea Cultului.
Aceste lămuriri vor veni după votul discutabil de la Comăneşti.
ba da, distanţa este foarte mică
Ar bine daca s-ar putea dona bisericilor sume de bani care sa fie deductibile din impozitul pe venit. Asa s-ar puta finanta direct si transparent o comunitate locala.
Se poate dona actualmente in limita unui 2% din venitul personal? Nu sunt sigur, de aceea intreb. Iar daca procentul e prea mic atunci sa se incerce ridicarea lui si atunci nu mai avem nevoie de bani de la stat.
Sunt bisericile d.p.d.v juridic organizatii Non-Profit?
Nu cunosc problematica in detaliu dar mi se contureaza urmatoarele variante:
1. Baptistii sunt cetateni ai acestei tari si mi se pare corect din moment ce platesc impozit sa primeasca si bani de la stat pentru cladiri; bani ce la urma urmei tot din impozite vin.
2. Daca nu primim bani de la stat atunci sa existe posibilitatea de a deduce din impozitul pe venit sumele platite bisericilor. Astfel impozitul care ajunge la stat va fi redirectionat catre bisericile(organizatiile) locale.
A doua mi se pare mai eficienta pentru ca veriga numita „stat” nu mai este exista. Se scuteste astfel foarte multa birocratie si durere de cap in ce priveste biserica; banii ajung la biserica intai iar statul va returna impozitul retinut initial in surplus.
Sper sa fiu de ajutor!
sunt uimit de aceasta decizie… intr-un mod neplacut
niciodata nu a iesit bine cand biserica si statul s-au amestecat. Nu vad cum ar putea fi acum difeit…
Sunt speechless
Sa fie de vina criza? Nu ma refer doar la cea financiara…
Oricum, decat sa procedam astfel, dand inapoi in situatii financiare care ne pun credinta la incercare, mai bine acceptam de la inceput… In plus, stiu ca nu toti pastorii o duc la fel de bine financiar, apropo de salarii; cei ce au fost foarte energici in a spune nu, ar trebui mai degraba sau mai intai sa ia in calcul posibilitatea egalizarii veniturilor lor. Stiu ca nu e total posibil si ca vorbim mai degraba de diminuare, dar discrepantele uneori sunt cam prea mari uneori… Si uite asa, dupa cum stiti, s-a ajuns si la situatii de toata jena, in care unii au fost nevoiti chiar sa se refugieze in agricultura din tarile deschise pentru capsunari; pentru ca oamenii trebuie sa-si hraneasca familiile, sa-si plateasca benzina, telefonul, etc.
Poate ca sunt exagerat idealist, dar nu ar strica o reevaluare a ingregului sistem…
că bine spui… o reevaluare a întregului sistem.
de către cine?
evaluare după care criterii?
Stimate frate Cruceru, am citit cu tristete vestea aceasta. Mi-a atras atentia si urmatoare fraza din raspunsul dat de dvs. lui alterema: „Pe acest fond miscari pseudoreformatoare nu fac altceva decit sa lege cu usurinta rana si sa dea cu ulei peste coptura.”
Puteti spune mai multe despre aceste „miscari”?
Va multumesc.
frate Mircea, bun venit.
ma refer in primul rind la bisericile asa zis… relevante…. care incearca sa faca tot felul de ajustari liturgice si de ethos, dar numai la suprafata, atragind pe aceia care sint mai dorinici de un pic mai multa zbenguiala…. si nu neaparat ma refer la zbenguiala neuronilor aici.
nu voi da nume, dar voi reveni cu descrieri mai colorate, daca trebuie.
nu trebuie decit sa va uitati imprejur.
VA multumesc pentru raspuns.Am inteles. Aveti dreptate. Poate pentru unii (ca sa inteleaga) e nevoie de exemplificari.
draga frate Mircea, poate ca este nevoie de exemplificari, dar cine vrea sa inteleaga … intelege.
A da Cezarului ce-i al lui poate însemna şi a lua înapoi ce nu-i al lui, adica ceva din impozite. Dar mândria pare să fie un pericol departe pentru preafericiţii păstori. Un motiv în plus (pentru a o arăta) nu strică.
Nu pot crede că se face atata vâlvă pentru asta când nimeni nu vine cu exemplu concret despre cum condiţioneaza statul plata salariilor clericilor de scăderea activităţii religioase în biserici sau orice altceva similar.
Cineva, ceva exemple? Concrete? Articole din lege? Exemple din practică?
sunt curios cand anume a rostit Domnul faza cu luati din ale Cezarului. Suna tentant, dar…cat sa ii luam? Esti sigur ca o sa luam de la cezar doar impoztul platit de baptisti? Si daca nu, esti ok cu ideea de a-i lua banul cetateanului si sa-l pocaiesti dup-aia? Iar daca ortodocsii si celelalte culte sunt sustinute si din impozitele baptistilor, atunci „sa fie primit”! Ni se va returna candva „TVA-ul”….
astept si eu exemple concrete de la fr. MArius. Pana atunci, cam prin 325 Statul a facut cinste episcopilor din Imperiu cu o mega-conferinta la Niceea, all-inclusive, transport decontat etc. Au venit si arieni si „ortodocsi”. Fiindca nu puteau sa incline balanta nici intr-o parte nici in alta, Constantin a apasat el un pic cu degetul. Sa zicem ca a nimerit-o, pentru ca varianta crezului de la Niceea e conforma Scripturii. Problema e ca Statul nu se poate abtine sa nu puna si el un pic degetul in balanta in ce priveste religiile. Asa ca de ce sa ii creez conditii?
Constantin a apasat un pic si cu sabia pe ici pe colo, nu numai cu degetul.
Unii se sinucideau in vremea aceea cu sabia in spate. Extraordinar ce mobilitate aveau oamenii pe vremea aceea…. si totusi ma intreb de ce trebuiau se se chinuie astfel?
Curvia cu statul nu i-a umplut niciodata Bisericii garderoba de haine albe fara pete si cute.
draga Sam, textul acela este o ironie, asa si trebuie inteles. Poate ca voi reveni asupra lui la vremea potrivita.
exemple?
articole?
sint intr-o statie la schimbarea cailor de postalion,
caiii care ne-au adus pina aici sint plini se spume.
plecam miine dimineata din nou…
intre doua schimburi, intr-o casa de pastor-gazda… imi este greu sa imi desfasor lista… .dar poate incearca altcineva, care sta acum in propriul fotoliu.
ti-as sugera sa te ginesti la situatia in care mergi sa ceri aprobare pentru salarizare de la stat pentru inca 10 pastori pe care ii vrei in biserica ta, ai de lucru pentru ei, dar vrei sa ii plateasca statul.
Ce parere ai? Cine va pune stampila cu bucurie peste asa ceva? Aceeasi mina care a semnat devizul pentru portile din sticla incrustate cu laser de la Catedrala Dezbinării NEamului?
Mda, tot ironic Iisus a plătit birul fără să scrie zece articole de blog pe temă.
Cred că avea al simţ al proporţiilor şi avantajul ca ştia că nu are chiar aşa mult timp la dispoziţie de pierdut în dezbateri sterile
Hmmm, Sam, da, ironic a platit birul…. si in loc sa scrie 10 articole pe tema… stii tu ce a discutat timp de trei ani, zi, noapte cu ucenicii?
Ba, Isus a pierdut timpul intr-un mod extraordinar. Am incerca sa si argumentez acest lucru pe PAtratosu.
poate gasesc link/ul.. asa cum am incercat sa argumentez ca Isus va fi fost bloggar.. 🙂
alterma, interesant cum ai luat un exemplu care era in defavoarea a ceea ce sustii si ti l-ai transformat in argument 🙂
Si eu astept niste exemple. Putin mai actuale decat cel dat de alterma.
Si mi-ar placea sa stiu si parerea dumneavoastra, domnule Cruceru. Din cate am citit, dumneavoastra nu v-ati exprimat clar convingerea fata de acest subiect. Sau ne spuneti cum ati votat? 🙂
draga Anca, cred ca am fost destul de transparent si in alte postari referitoare la subiectul cu pricina.
Niciun ban de la stat, asta este pozitia mea.
Draga Marius,
Care sunt alternativele reale de finantare atunci?
Una este contributia membrilor. Mai sunt si altele?
contributia membrilor
Aceasta ar trebui sa fie pozitia fiecarui crestin baptist. Ar fi fain sa ne aducem aminte de ce.
Frate Marius poate ne amintiti care este motivatia. (legat de ceea ce a zis si facut Domnul nostru Isus Hristos si de istoria noastra.)
motivatia?
Biblică… şi istorică.
am mai scris depsre asta.
anca, ai remarcat bine :D. ideea era si este ca sa n-ai incredere in Stat cand iti face cadouri. Pentru ca Statul nu cunoaste conceptul de „cadou”, ci doar cel de „interes”. Din pacate. UNUL singur stie sa faca dezinteresat cadouri, dar Imparatia Aceluia nu este de aici, de jos.
The government’s view of the economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.
– Ronald Reagan
Intotdeauna am admirat pozitia curajoasa a baptistilor in relatiile cu statul si l-am dat ca exemplu.
Cu ocazia acestui comunicat s-a mai destramat un mit…
De acum incolo miliardele care vor „curge” intr-o anumita directie vor avea justificarea milioanelor primite de cultul baptist. Parca ii si vad pe comisarii de la culte: „Ciocul mic, baieti, doar v-ati luat si voi partea!”
Simt nevoia de a spune ceva pe aceasta temă si mă folosesc de spaţiul virtual gestionat de fr. Marius caruia îi mulţumesc pe aceasta cale.
1. Trebuie făcută distincţie între „a accepta” şi „a accesa” fonduri de la stat pentru spaţiul funcţional baptist (exceptând salarii). Una este să accepţi şi alta este să ceri. Bine este să nu accepţi şi rău este să ceri. Documentul rezultat în urma votului din Consiliu vorbeşte de „accesare” (textual : „pot accesa”)
2. Problema nu se rezumă doar la aspecte politice sau economice. In fapt, o economie secătuită de consumismul bugetar, nici nu va putea răspunde celor ce se bucură că de acum pot „accesa” fonduri. Si principiul proporţionalităţii ne va dovedi că sumele „accesate” vor fi de nimic. În schimb, la capitolul verticalitate şi mărturie în societate marcăm o pierdere.
3. Se dovedeşte acum, că după 20 de ani de la revolutie, noi am uitat bună parte din istoria noastră antedecembristă. Sau mai bine zis morala ei. Problema noastră atunci a fost legată de faptul că noi incomodam autoritatea statală fiindcă am refuzat să acceptăm ideologia pe care se baza. Ca entitate, noi eram „altceva” şi prin asta subminam „unitatea de monolit” a naţiunii socialiste. Prima mea problemă pe care am avut-o la angajare, în 1982, a fost că de ce eu sunt „altfel”? Se ştie că celor care au trădat atunci li s-a servit momeala că sunt chemaţi să stea aproape de stat, de popor, şi trebuie să contribuie la interesul comun. Această „apropiere” de organele statului le-a fost fatală, căci li s-a frânt verticalitatea. Să ne apropiem noi acum de bună voie de stat şi să considerăm că vom câştiga din asta?
4. Din discuţii şi diverse întâlniri am constatat că pastorii tineri, care au intrat în lucrare după 89, sunt neaşteptat de deschişi la o colaborare cu statul pe diferite paliere de interes. Ei sunt tributari unei istorii baptiste netrăite şi nedesluşite mai ales în punctele de convergenţa a slujitorilor bisericii cu statul. Institutele în care se pregătesc ar trebui să aibe în vedere nu numai prezentarea istoriei supravieţuirii noastre în comunism ci şi istoria compromisurilor noastre atunci cînd s-a muşcat din momeala întinsă abil de un stat care nu ne-a iubit atunci şi care, nu văd din ce pricini, ne-ar iubi acum.
5. Nici eu şi nici colegii mei din Comunitatea Caras Severin nu am votat ceea ce s-a votat de cei mai mulţi. Odată votul exprimat în forma cunoscută, ar trebui să dovedim precauţie extremă când e vorba să întindem mâna statului. Să nu ne trezim în situaţia lui Ghehazi care odată cu banii lui Naaman a luat şi lepra lui. Condiţia noastră de „oi în mijlocul lupilor” nu s-a schimbat, chiar dacă părul lupilor se mai schimbă. Ce bine că Dumnezeu rămâne neschimbat în dragostea Lui faţă de noi.
Cred că sunt bine venite toate aceste clarificări. Vă felicit pentru deschidere și verticalitate.
Emanuel Alboiu
da, unii se mai lumineaza, ne mai luminam impreuna.
deci, da…Fr. Marius, nu ne apropiem de „1054 reloaded”, asa-i? Ar fi pacat. Voi reciti raspunsul dvs la intrebarea cu „evolutia” CU. Dar ma tem ca aceasta borna a „accesarii” (dupa cum bine a punctat fr. pastor Milutin) sa nu creze o bresa si mai larga intre cei ce au votat intr-un fel, si cei ce au votat in altfel. Nu se poate si unitate si corectitudine? Trebuie musai sa fie ori/ori?
nu, Alterema, 1054 este cu totul altceva.
Biserica nu s-a despartit la 1054, era deja despartita de foarte multa vreme
da, sint unele care trebuie sa fie ori ori…
tocmai ca nu s-a despartit la 1054…ma tem ca nepotii sa nu fie martorii a 2 uniuni, divizate printre altele si de „accesarea” fondurilor.
Nu de la fonduri se va despărţi, dcă se va despărţi.., Uniunea.
frate Ilie,
acest comentariu merita pus separat, cu permsiunea dvs.
Am inteles ca unele biserici deja au primit bani si ca sa nu cada ei rau,pentru ca ar ajunge chiar pe mana judecatorilor acestei lumi, s-a luat hotararea de a
pune in discutie aceasta problema.
Aminteati ca Domnul Isus le-a vorbit ucenicilor trei ani si jumatate..cum as vrea sa cunosc ceea ce i-a invatat,,asta da subiect de blog . 🙂
draga Elisa, INTII au primit bani, dupa care au presat CU ca sa stampileze deciziile deja luate cumult timp in urma
problema este ca sint documente la MCC. Acest fel de miscari lasa urme.
Nici o problema fr. Marius
multumesc!
„Au făcut-o în cîteva dintre oraşele mai măricele ale ţării. Cîteva biserici… “aşa cum vor ei”… în care în sfîrşit să se simtă… “liberi de judecăţi şi prejudecăţi”. Este o afirmatie care va apartine. Puteti da si exemple, concret? Daca nu, atunci puteti fi usor acuzat de afirmatii nefondate care pot pune la indoiala seriozitatea mesajelor de pe blog. Cu respect va rog sa dati exemple concrete!
Draga Gamaliel, dacă trebuie voi da exemle complete şi concrete.
Uită-te la apariţia Templului Închinării
uită te la link-ul acesta spre exemplu
http://stiricrestine.ro/2009/11/10/o-noua-biserica-evanghelica-in-sibiu/
uita-te la formulari
asta da comunicat de presa. Suntem informati rar, dar si cand ne informeaza …. au ce ne spune iubitii nostri conducatori.
As remarca cateva aspecte:
1. Statul a solicitat „clarificari”, „datorita faptului ca mai multe biserici din ţară au primit şi altele au solicitat fonduri din partea Guvernului”. In consecinta, statului ii era clar ce spune respectivul articol, dar era nedumerit de faptul ca cei care l-au scris inteleg altceva din moment ce cer si primesc. „Iubitii nostri conducatori baptisti” au „interpretat” acest articol exact cum l-ar fi interpretat „iubitii nostri politicieni”.
2. Cand se iau astfel de decizii care, practic, incalca statutul cultului ce are caracter de lege, cred ca ar trebui sa primim comunicate mai putin evazive decat acesta. Cate voturi au fost pentru , cate impotriva? Care au fost „majoritatea” comunitatilor care s-au exprimat pentru incalcarea statulului si care s-au exprimat impotriva? Se pot afla numele celor care au fost pentru si care au fost impotriva?
3. In baza caror articole de statut a interpretat Consiliul Uniunii faptul ca doar plata salariilor pastorilor / angajatilor face parte din „activitatea cultică şi funcţionarea sa” la care face referire art. 5 alin. 3.? De unde pana unde „proiecte legate de implicarea bisericii în societate (activităţi sociale, educaţionale, etc) precum şi pentru construirea şi repararea clădirilor şi anexelor acestora care sunt proprietatea bisericilor şi a Cultului” nu sunt „activitate cultica” sau activitati referitoare la „functionarea sa”?
4. care sunt articolele din marturisirea de credinta care justifica o astfel de decizie?
Consiliul uniunii are puterea de a decide astfel de kucruri?
draga Mircea,
1. statul a solicitat clarificari pentru că deja se primiseră fonduri…
2. corect, susţin claritatea, chiar votul nominal
3. nu stiu.
4. este vorba de statut.
5. nu.
astfel de lucruri…… ma refer la „puterea” data prin statut…….
Chiar asa, are CU autoritatea sa faca ce a facut? Este o decizie legala? Dar comunitatile? Pot toti acestia sa voteze o „interpretare” a unui articol din statut? Au pregatire juridica vreunul din CU? Sau avem un jurist la Uniune? De ce nu ne spune acesta cum se interpreteaza? Ce spune fr. Talos care a lucrat la statut? Parca la congres a fost clar articolul de acolo. De aceea s-a precizat ca nu se accepta bani de la stat pentru activitatea cultica.Si la o conferinta anterioara s-a clarificat asta…parca. Sau unii au mutat activitatile sociale in sala de inchinare a bisericii. E cumva o interpretare ca si cea cu „corbanul”? Asa gasim subterfugii cite vrem. Si, in final, am putea sti numele celor care au votat impotriva la CU, ca am inteles ca sunt mai putine?
Foarte bune observaţii, Baptist Curat! Si bun revenit!
Juristul? Ioc!
După părerea mea la Comanesti s-a dat un vot nelegitim.
Eu am propus sa fie vot nominal.
Din toate comunităţile doar patru am înţeles că au trimis … problema spre discuţie…
Mi-ar fi placut ca Uniunea Baptista sa adopte o atitudine mai neinduplecata in privinta accesarii fondurilor statului. Cum ramane cu definitiile noastre stravechi… cu resursele noastre in Cel care este Izvorul, Suportul si Scopul?
Macar pentru IMAGINE, zic eu si tot s-ar fi meritat ca articolul din statut sa nu fi fost trunchiat astfel…
Intr-adevar, greu lucru este sa te bazezi in totalitate si sa-ti pui toata increderea in Dumnezeu pentru orice proiect, lucrare, constructie, etc.
Dar cu aceasta decizie, mi se pare ca „ne-am dat singuri cu firma-n cap.“ Mai bine, „ne-am fi taiat craca de sub picioare“ (la fondurile statului ma refer).
Cum va suna acum de pe la amvoane sintagma „inepuizabilele resurse ale lui Dumnezeu si ale …statului?!!…“
Parca tot aleg sa accesez Maleahi 3; 10: „aduceti zeciuielile…..si veti vedea (nu resursele statului, ci)…belsug de binecuvantare…“
Sa nu ne trezim acum cu o reactie inversa a membrilor bisericilor in ceea ce priveste „deschiderea buzunarelor“, ca si-asa eram deficitari in aceasta. Iar acum, daca tot s-au deschis trezoreriile statului … de ce sa mai contribuim noi?! Ramane de vazut… ne vom deschide buzunarele mai mult, mai putin, sau deloc? Sa fie aceasta o provocare pentru noi, credinciosii?
Foarte bine spus Lucia, sper sa citeasca si cei din CU.
Corect, Lucia, ce să spun… ai dreptate !
pai, unii sunt mai isteti pentru au fost scoliti la scolile din usa, asa ca au aplicat de ceva vreme pentru fonduri europene, doar ca au facut-o indirect, printr-o organizatie care este rodul unui parteneriat dintre o renumita scoala crestina (care apartine de o biserica baptista) si o alta organizatie crestina. usor este sa vorbim, mai greu este sa ne abtinem!
oricum, bani pentru fundatiile care fiinteaza pe langa bisericile baptiste vin tot mai greu de dincolo de ocean, pentru ca nu mai realizezi nimic azi cu 50 USD, bani cu care imediat dupa 90 realizai ceva. si cred ca si cei care dau banii s-au cam prins cum stau lucrurile pe aici, adica sa-l citez pe unul dintre profesorii de la scoala mai sus amintita : „prin inchiderea acestor fundatii cei mai afectati vor fi angajatii acelor organizatii, nicidecum beneficarii lor”, atat de trist si asa de adevarat!
se poate!
Eu am inteles din ce ati spus ca e vorba de ” unii baptisti” care si-au tras biserici…( asa cum le-ati descris). Templul Inchinarii nu pare a fi biserica baptista si nici nu cred ca are autorizatie de functionare din partea Cultului Baptist. Dati exemple de biserici baptiste de acest fel. Concret si complet!
raule !!!
Corect, Gamaliel draga, da-mi un nume cît se poate de concret şi complet, nume, prenume şi localitatea din care scrii, acilea pe blog… şi … îţi dau în schimb exemple concrete.
Ţi se pare un troc cinstit?
Nu vreau să-mi ceri din anonimat nume. Plăteşte preţul pe care îl plătesc şi eu şi atunci discutăm cu drag. Onest, cinstit, clar, fără făţărie.
Cred că ar fi frumos din partea uniunii să publice lista cu cei care au semnat pro sau contra accesării fondurilor de la stat.
Este nepotrivit şi nedrept ca cei care au protestat cu înverşunare împotriva acestei decizii să puşi în aceeaşi oală cu cei care au votat răspunsul pe care îl avem acum.
Am fi interesaţi să ştim poziţia preşedintelui uniunii.
Am fi interesaţi să ştim ce are de spus uniunea cu privire la mărturisirea noastră de credinţă care spune că fondurile pentru construcţii sunt luate din strângerile de fonduri pe care le facem în adunările noastre.
Am fi interesaţi să ştim cum se împacă acesată decizie cu doctrina Scripturii.
Multe am vrea 😀
am cerut votu NOMINAL in consiliu.
Poziţia preşedintelui Uniunii tocmai a apărut un link mai sus. Se pare că pentru astfel de comunicate trebuie trase „nişte sfori”, după cum spune proprietarul blogului pe care a apărut comunicatul, Mihai.
De ce acolo?
De ce aşa?
De ce nu pe site-ul Uniunii?
Pingback: Presedintele Uniunii “raspunde”! « Trezire Spirituală