Am dat recentissime peste acest articol din categoria food for thought, în contextul în care discutam azi cu studenții de anul IV la Hermeneutică teoretică despre modul absolut prăpăstios în care înțelegem principiul Sola Scriptura:
Protecting Us from Us
Here, then, is one of the main benefits of history for the reader of the Bible: Studying history protects us from reading God’s Word only through the lens of the present century.
You don’t need to buy into the whole postmodern perspective to admit that we all read the Bible as „citizens” of our particular time and place. I am not suggesting there is no meaning in the text other than the meaning we bring to it. But nor can we imagine that we are completely objective when we read the text. Africans spot things in the Bible that the Chinese don’t immediately see; the Chinese see things that we in the West don’t immediately recognize; and, of course, we in the West perceive things that African and Asian Christians overlook. The questions of one culture are different from the questions of another culture, and none of us can avoid bringing those questions to the text–nor should we.
Here is the broader value of studying history: it gives voice to the questions and perspectives of times and places other than our own. This is my defense of history when people ask, Why bother studying the past? Studying history is an act of „democracy.” I’m listening to the many voices of the past rather than to the few voices of this „blip” we call the 21st-century Western world.
citește mai departe AICI
via Adrian Bota






asa este, istoria isi are rolul ei si de curand am realizat ca istoria mea religioasa incepe vag doar de la reforma. de aceea am inceput sa citesc Biblia ortodoxa, (care difera foarte putin de Cornilescu… deocamdata…), Filocaliile si doresc sa continui si cu seria PSB.
intr-un fel si acestea fac parte din istorie…
da, este bine să citim orice pînă la urmă pentru a ne reancora în istorie, dar cu prudență.
Exemplu: In scolile crestine americane (vorbesc chiar si de de scoli serioase) exista asa numita trupa de „cheerleading” pentru echipa de fotbal. Fetele sint imbracate (adica dezbracate) putin mai decent dar mesajul transmis involuntar este acelasi. Sa provoace racnete din tribune care nu se stie precis incurajeaza echipa sau au alta explicatie. Am incercat sa abordez subiectul cu fratii si surorile americani dar ei nu vad nimic rau in aceasta manifestare.
Pai cei care nu mai vad nimic rau au devenit nesimtiti. Simplu. VEzi Romani cap. 1 de la 18 in continuare… si gasesc de buni pe cei ce le fac.
iar cand le atragi atentia iti spun ca ai tu probleme.
Pt intrebarea din cartea lui Iov 25 ;3 u p rasp il gasim in Marcu 16 ;2 , in Isaia 42; 7 sa DESCHIZI ochii orbilor , sa SCOTI din TEMNITA pe cei LEGATI -ex cum a scos pe ap Pavel care stim din F Ap 17;2 el era SAMBATAR – ; si din PRIN,,”,,SOARE,,”,, pe cei ce locuiesc in Intunerec…
Iov 34 ; 19 EL NU cauta la fatza celor ,, mari” si NU face deosebire intre ,, bogat” si ,,sarac” pt ca TOTI sunt,, LUCRAREA MAINILOR ,, LUI” Stiind ca EL S-a ODIHNIT de TOATE LUCRARILE MAINILOR LUI in ziua Sfanta de Sabath , omenirea fiind Lucrarea Mainioor Lui ea cand va trebui sa se ODIHNEASCA in care zi?