Vă puteţi imagina o lumea a bărbaţilor fără cravată? Fără multitudinea de dungi şi culori, picăţele şi pătrăţele, carouri şi imprimeuri. Cravate cu desene, cu steaguri, tematice, presidenţiale cu dungi în diagonale, din mătase, din cîrpă, de înnodat, cu elastic, cu noduri mari şi noduri mici, în trei, în patru, chiar în şapte îndoituri, late şi înguste, lungi şi scurte, ţipătoare şi discrete, cu insemne de club, de armă, militare şi civile…
...............................................
Inutil accesoriu bărbătesc, leneş şerpuitor pe burţile greu de ascuns, “gîtlegău” atîrnător prin mîncare, este singura pată de culoare ca pana la papagal în cenuşiul-negriul-alburiul costumelor noastre, între pantofii cremuiţi şi chelia lăcuită. Folos? Cît globurile pe pomul de Crăciun sau cît rama la fotografie? Cît ghiveciul pentru floare sau cît coperta pentru carte? Dacă orice accesoriu ar avea vreo funcţie, care ar fi funcţia practică a cravatei? Acoperitoare pentru nasturii de la cămăşi? Intermezzo între părţile sacoului? Platformă vişinie pentru acul de cravată din aur? Mijloc de încriptare a unui mesaj către comunitate? Cîte una sau toate la un loc.
De la ososul zurbagiu cochet pînă la patronul hipertensiv şi supraponderal toţi ne încrăvăţim! De ce?
...............................................
Vă puteţi imagina starea “fără cravată”, starea de priveghere-preaveghere la orice amănunt, de suspiciune faţă de orice-i “moft”, privirea ascuţit-acră faţă de tot ce-i inutil şi despre care nu ştii de unde vine? E starea bunicilor noştri “fără cravată”.
...............................................
Ei măcar ştiau, aşa naiv cum îşi explicau ei… ei ştiau de ce NU, noi, generaţie gîtuită şi cu glasul stins în faţa oamenilor cumsecade, nu ştim de ce DA, aşa cum nu ştim de ce facem brad, cozonaci de paşti, ouă roşii, de ce tăiem porc la sărbătoare de prunc, aşa cum ştim de ce tăiem miel la moarte de Dumnezeu.
...............................................
Starea “fără cravată” nu este o stare de relaxare, aşa cum au venit politicenii noştri la primele negocieri, este stare de trezie, stare de strajă, aşa cum repeta Marcu Nichifor (tot fără cravată) “să fim cu maaare bagare de samă!!!”-
...............................................
Starea de "fără cravată" este starea în care lăsăm starea socială la o parte, "doftoricirile", funcţiile, lozincile, formulele, prefixele şi cărţile de vizită.
...............................................
Suspiciunea, fariseismul, legalismul şi circumspecţia inutilă sînt învecinate cu acestă stare. Sigur! Dar nu aşa este tot creştinismul? Nu imediat ne bate pe umăr păcatul din dreapta? Binefacerea care devine diabolic act.
...............................................
Poate că ne-ar trebui o generaţie descrăvăţită, o generaţie care să refuze a purta ornamentul în favoarea unei declaraţii vestimentare, cu “moft” profetic, că este în starea de nelinişte care precede răspunsul la întrebarea DE CE?
...............................................
https://mariuscruceru.ro/2009/01/05/fara-cravata/
Va recomand cartea: „Fii Plin Acum” – Roy Hession
O gasiti si aici: http://www.scribd.com/doc/82862982/Fii-Plin-Acum-Roy-Hession
cine este acest/aceasta Roy Hession si ce credibilitate are?
sapa Ana, sapa si vei descoperi cine este. Aici pe blogul asta am invatat ca nu-ti vine totul de-a gata ci trebuie sa bati daca vrei sa ti se deschida, trebuie sa inveti daca vrei sa fi stiut 🙂 si daca vrei detali trebuie sa „sapi” .. deci …
Roy Hession este „acest”. A mai scris Pacate respectabile si Drumul calvarului, ce-s traduse in romana…
„Pacate respectabile”?!! 😀
Vasilis draga
” Pacate respectabile” este scrisa de Jerry Bridges. Roy Hession a scris „Păcate trecute cu vederea” si „Drumul calvarului” …..
Se vorbeste mult despre botezul cu Duhul Sfint, mai putin de umplere;
cred ca umplerea se poate face doar atunci cind vii cu vasul tau gol, cu toata personalitatea ta, cu credinta ca vei fi umplut, avind o stare in care pacatul nu mai are putere, fara stricaciune;
pentruca Duhul nu vine sa traiasca in stricaciune;
sa traiesti simplu, dar revolutionar, fiind ascultator de Dumnezeu;
in timp ce , penticostalii vorbesc de Botezul cu Duhul Sfint,
dar nu am auzit ca ei sa spuna accentul pe umplere care se fac atunci cind curatia vasului si golirea lui, ca sa poata fi umplut , conteaza;
afirmind ca baptistii neaga lucrarea Duhului Sfint, nefiind botezati.
As vrea sa stiu care este intelesul biblic al botezului cu Duhul Sfint;
stiu ca Rusaliile nu se vor mai repeta niciodata , dar este o perpetuare a cinzecimii;
ceea ce s-a intimplat atunci la Rusalii cind mii de oameni vorbeau in toate limbile si intelegeau toate limbile fara translator, nu se va mai repeta.
De ce unii „detin monopolul botezului cu Duhul Sfint’?si chiar al Rusaliilor?
Pina la urma si noi evanghelicii suntem impartiti nebiblic in baptisti si penticostali ( nu stiu de ce nu se numesc mai corect corintenisti);
nu este mindrie in numele ales, care ne diferentiaza, desi practic trairea conteaza si nu este diferita la anumite Culte.
Asta neinsemnind ca nu am prieteni penticostali. 😉
In fine, am „sapat” nitel si am dat de urmatoarele:
Omul s-a nascut in 1908, a acceptat pe Iisus in 1926 (frumos din partea lui) a inceput cariera de evanghelist in perioada interbelica in Anglia indeosebi printre tineri.
Ce e interesant urmeaza (de pe wikipedia): „His understanding of the Christian life underwent a radical change in 1947 following a conference that he had arranged to which he invited members of the East Africa Revival Movement. He was very much influenced by their strong emphasis on a personal implementation of the basics of the Christian faith, in particular the healing powers of openness and repentance”.
East Africa Revival Movement cu „healings powers”.
Iata de la cine a preluat el acele „healings powers”!
Ana, pe calea credintei trebuie sa inveti sa alegi binele de rau, sa asculti tot (sa citesti tot) si sa fi selectiv, sa alegi ce este bun si ce-i rau sa lasi acolo. Nu inseamna ca daca enoriasii unui cult „au luat-o pe ulei” tot cultul a luat-o. Eu gasesc lucruri deosebit de intelepte si adevarate chiar si la „sfinti parinti” pe care unii dintre noi azi ii numesc idolatri 😛
East Africa Revival Movement cu “healings powers”?!!!
Nu cu aceiasi gen de „movement” a cazut si miscarea Strajerul?
Toate aceste miscari nu trebuie sa ne sperie pentru ca ele niciodata nu se vor materializa ca institutii ci vor disparea si altele le vor lua locul. Dar trebuie sa recunoastem ca in ciuda bâzdâcilor lui Chris si a altora (nu punem nume) Darurile Sirituale sunt necesare intr-o Biserica care pretinde ca are Duhul Sfant. Gresala noastra este ca in loc sa ne agiam in jurul acestor miscari false ar trebui sa aratam cum este adevarata trezire, dar noi ne departam tot mai mult de puterea si autoritatea care ne este data prin acert Duh Sfant. Mai bine ne-am stradui sa facilitam aceata putere si sa lasam ca Duhul Sfant sa lucreze intre noi si in noi. Daca vom continua sa aratam oamenilor ca cel mai inalt nivel a relatiei lor cu Dumnezeu este doar ceea ce le oferim noi vor fi tot mai putin dintre aceia ce vor crede.
Foarte adevarat.
Da, am dat azi peste textul :
„noi toti am fost botezati intr-un singur Duh,
ca sa alcatuim un singur trup, am fost toti adapati in acelas Duh”
atunci care mai este diferenta intre unii si altii?
Mi se pare ca tu ai recomandat una dintre cartile lui Roy Hession, implicat in „miscarea” East Africa Revival Movement dupa care zici ca „toate aceste miscari nu trebuie sa ne sperie”.
Imi pare bine asemenea „miscari” nu te sperie dar nci sa recomanzi autori, zici evanghelisti, implicati in miscarile africane oculte, Lord have mercy.
Zici ca „gresala noastra este ca in loc sa ne agiam in jurul acestor miscari false ar trebui sa aratam cum este adevarata trezire”.
Ai RECOMANDAT un autor (evanghelist cica) implicat in miscarile africane de „revival” iar acum ne vorbesti de adevarate treziri.
Treziri la ce?
Te straduesti sa facilitezi mai stiu eu ce puteri puse in seama Duhului Sfint!
S-a ajuns deja la ceea ce ai afirmat mai sus si anume „daca vom continua sa aratam oamenilor ca cel mai inalt nivel a relatiei lor cu Dumnezeu este doar ceea ce le oferim noi vor fi tot mai putin dintre aceia ce vor crede”.
Poti incepe cu a renunta sa recomanzi autori implicati in ocult.
E clar ca nu vosbim aceiasi limba si de aceea eu zic s-o lasam balta.
bineinteles ca nu vorbim aceiasi limba si nici recomandam aceiasi autori; sunt insa persoane care pot discerne intre diferitele limbaje de pe blog;