Mischa Maisky, două interpretări

Iată două interpretări ale renumitului Mischa Maisky, o interpretare de tinerețe și una de maturitate. Se spune că la maturitate începem să reducem din viteză. Aici se pare că nu este așa.

http://youtu.be/wk8QNzkzwYg

 

Avatarul lui Necunoscut

About Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Muzica, Schimb de iutuburi, Scoala de muzica. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

1 Response to Mischa Maisky, două interpretări

  1. Această muzică se caracterizează prin frumuseţe, gust şi graţie. Parcă ar vorbi despre frumuseţe, cum că ea, frumuseţea, este „foarte” adevărată. E un fel de disertaţie care caută să convingă prin toate mijloacele melodico-armonice că noţiunile de frumuseţe, gust şi graţie nu ar putea exista conceptual decît dacă ele sînt pre-adevărate, dacă îşi găsesc rădăcina în adevărul fecund.
    Fiecare piesă ascunde în tema ei ipoteza Adevărului, care stă la baza frumuseţii.
    Nu poate exista frumos, decît dacă există o ipoteză certă a adevărului său care e capabil să-l opereze, să-l manifeste, să-l pună în evidenţă.
    Frumosul e legat de adevăr fiindcă adevărul vine din raţiune, e raţional, iar frumuseţea se distinge tocmai prin raţiune, iar aceasta există doar fiindcă există adevăr.
    E un fel de relaţie muzicală co-aprobatoare între adevăr şi frumuseţe, în contextul căreia, în fond, adevărul fundamental îi atribuie frumuseţii conştiinţă.
    Deci, adevărul este cel care generează şi reflectă frumuseţea lucrului.

Răspunde-i lui Gabriel Băloi Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.