Recital Ana-Ruth Maior – UPDATE

Organist: Ana-Ruth Maior
1. BWV 592. Concerto No 1 in G major – Johann Sebastian Bach,
2. Prelude in C minor – Op 37, No 1 – Felix Mendelssohn Bartholdy,
3. Litanies – Jehan Alain

Ana-Ruth Maior, studentă a Universităţii Emanuel din Oradea la specializarea Pedagogie Muzicală este eleva drd. Garai Zsolt la orgă şi eleva conf. dr. Daniel Goiţi la pian.

Filmările au fost realizate de Adorian Ciucle
Orga Johannus este localizată la Biserica Emanuel din Oradea.

UPDATE

Ana-Ruth și-a pierdut tatăl în data de 9 noiembrie 2013.  Familia este în nevoi financiare. Cei care doresc să susțină familia și care doresc să o încurajeze în continuarea educației pot folosi acest cont.

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Muzica, Schimb de iutuburi, Scoala de muzica. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Recital Ana-Ruth Maior – UPDATE

  1. Ioan Alexandru T. zice:

    Linistitor in vacarmul lumii de azi!

  2. Felicitari pentru Ana-Ruth!

  3. Corneliu Holhos zice:

    foarte frumos…o incantare sa ascult! bravo Ana Ruth.

  4. Mi-nu-nat !

    Pentru a cînta în această manieră , extrem de corelată , trebuie să fii foarte inteligent.

    Temele fiecărei piese sînt , în sine , diegetice ( adică, ele EXPUN anumite motive , au caracter narativ , şi piesa trebuie să fie prezentată ca o poveste , pe un fir narativ frumos cursiv ), însă greutatea execuţiei muzicale diegetice vine tocmai din faptul că motivele , prin combinaţii diverse , se manifestă agonistic (ca într-o luptă ) , dar şi datorită diversităţii dialogurilor muzicale care le întreţin şi care se află într-o continuă schimbare : unele sînt logice şi au legătură cu o înlănţuire pură şi simplă a unor fragmente melodice ( acestea se împletesc printr-o bună execuţie gymnică) , dar altele sînt susţinute prin idei demonstrative , prin combinaţii melodico-armonice şi estetice de niveluri mai înalte , cu schimburi de ritmuri , iar miracolul , frumuseţea , inteligenţa şi măiestria organistului constă tocmai în aceea de a rămîne diegetic în executare , adică naratorul pînă la capăt al temelor acelor piese.

    Aici nu mai vorbim doar de stabilirea unor mici sensuri melodice sau simple progresii armonice , ci avem de a face cu un limbaj muzical foarte divers şi extrem de elaborat.
    De aceea am afirmat că trebuie să fii foarte inteligent să-l poţi susţine.

  5. …mda !
    Numai ce trecuse pe lîngă mine soţia şi , la vederea Anei-Ruth , a şi tresărit într-o erupţie de informaţii şi referinţe semnificative de arborescenţă genealogică frumos adăugată ( pe care soţia le deţinea cu o rigoare care pe mine mă depăşeşte !).
    Mărturisesc , nu am putut corela prea uşor toată bogăţia acestor date , însă acum nu mă mai miră deloc dovezile de aptitudini complexe prezentate de Ana-Ruth , căci şi ea face parte , dacă mi-este permis , din filonul frumos şi luminat de Dumnezeu al neamului Ştefănescu , neam pe care ea îl caracterizează şi-l reprezintă ca fiind purtător net al unui tip mai special de zestre.
    O zestre compusă dintr-o succesiune de relaţii binare aflate mereu între doi termeni , după cum ea îi prezintă :
    Inteligent ↔ frumos
    Responsabil ↔ harnic
    Rafinament stilistic ↔ rafinament spiritual
    Stil ↔ fundament ( adică , formă + fond , substanţă)
    Fineţe/delicateţe ↔ forţă
    Ş.a.m.d.

    Neamul lui Dumnezeu ilustrează mereu şi se caracterizează prin succesiuni în care „antecedentul moştenit” se transmite la „consecventul prezent” printr-un mecanism frumos de trecere , cu atîtea enunţuri frumoase despre bogăţiile nespus de felurite şi aflate în splendoare ale harului divin.

    Aşa da !
    …………………………………….
    [A propos , zilele acestea , stîrnit fiind de o postare anterioară , m-am gîndit un pic la ideea d-voastră privitoare la „progresiile harului lui Dumnezeu” , şi am înţeles că harul nu e cauzal , fiindcă , înainte de orice desfăşurare temporală şi spaţială , harul se află într-o relaţie de coexistenţă cu binele şi răul , toate trei avînd o formă anterioară , pre-conceptuală.
    În creaţie (care se bazează pe înţelegere , adică pe eforturi raţionale ) nu poţi să separi binele de rău , iar unde sînt cele două , implicit există şi pre-concepţia harului divin. Acestea , fiecare , se prezintă reciproc într-o relaţie pre-conceptuală.
    Nu poţi releva binele fără contrastul răului , iar pe acestea fără concepţia concomitentă a harului.
    În raport cu creaţia , harul este trăsătură de personalitate divină.
    Este greu de imaginat în logică , între acestea trei , o relaţie anatreptică ( de respingere) , ci , mai degrabă , ar putea fi înţeleasă ca o relaţie de necesitate , care le aduce împreună.
    Aşadar , harul apare , conceptual şi , implicit , manifestal , a fi chiar mai vechi şi decît Vechiul Testament ! ]

    Deţinător doar al unui suflu muzical profesionist ,
    G.B.

  6. Formele alese şi ilustrative ale Anei-Ruth Maior relevă , într-o interesantă asemănare şi prezentare , un chip spiritual (muzical) foarte bine asemănător cu cel al Clarei Schumann.
    Există anumite trăsături tipice care caracterizează un anumit chip spiritual clasic , iar mie mi se pare că Ana-Ruth întruchipează , reflectă şi reprezintă devoluţiunea fidelă tocmai a acelor valori muzicale clasice.

  7. Pingback: Ce (nu) mi-aş dori de ziua înmormîntării mele | Marius Cruceru

  8. Ana-Ruth dovedeste nu numai inteligenta, dar si mult talent, sensibilitate si, e clar, multa, multa munca si disciplina.
    Bine ar fi ca toti copiii si tinerii nostri sa invete sa cinte macar la un instrument. Cred ca am vedea niste schimbari spectaculoase. In bine.

  9. Asteptam pe Ana-Ruth la Pericei, sa incerce orga noastra clasica, de 33 registere.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.