Pastorul între leader şi manager

Zilele trecute am participat la Bucureşti la un training profesional legat cumva de noua lege a educaţiei. Doamna Prodecan de la REI, doamna prof. dr. Mariana Nicolae a discutat relaţia dintre cei doi termeni împrumutaţi în limba română: manager şi leader, conducătorul de universitate între manager şi leader.

Aseară, fiind la Giroc (unde ne bucurăm de excelenta găzduire a familiei Enuica şi a pastorului Viorel Tut) împreună cu grupa mea într-o ieşire de ucenicie peripatetică am discutat pînă seara tîrziu despre rolul pastorului în bisericile tradiţionale şi în bisericile noi.

În limba engleză este o vorbă: you can lead a horse to water, you can’t manage him to drink.

Şi liderul şi managerul sînt, într-un fel, nişte duci… dar unul se ocupă de se-ducere, liderul, celălalt de con-ducere.

Îi propuneam doamnei Nicolae să păstreze distincţiile şi paralelela lider – se-ducător, manager  – conducător.

Liderul este carismatic, merge înainte şi este urmat. Mangerul are abilităţi care compensează uneori lipsa de carismă, organizează mai bine comunităţi, de aceea este un con-ducător, poate sta în spate, este un strateg, pe cînd liderul este un erou. Managerul dă comenzi, liderul face ceea ce este imitat.

Şi putem continua cu distincţiile, exagerate desigur pentru pricini didactice.

Fiecare dintre cei expuşi public, chemaţi să conducă, au cîte ceva din fiecare, şi din lider şi din manager sau … aşa ar trebui să fie.

Cei care sînt doar lideri, chiar dacă au şi capacităţi organizatorice, au nevoie pe lîngă ei de buni manageri. Cei care sînt foarte buni manageri, chiar dacă au carismă, au nevoie de apropiaţi care pot fi lideri, fără să se nască gelozie între ei. Am funcţionat în asemenea echipe jucînd ambele roluri, şi de manager şi de lider, dar … trebuie să mărturisesc faptul că haina pestriţă de lider îmi cade mai bine adesea.

Isus a fost un se-ducător (parcă domnul Liiceanu avea un text excelent despre acest lucru), i-a ademenit într-un fel pe ucenici la lucrare, dar în acelaşi timp şi un bun conducător, precum Moise, care  a dat hrană în pustie, aşezîndu-i pe oameni în grupuri, apoi poruncind ucenicilor să strîngă coşurile cu firimituri.

Să ne gîndim acum la pastori…

Iată un material AICI.

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Biserica Baptista, Pt. studenţii mei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

49 de răspunsuri la Pastorul între leader şi manager

  1. Andrei zice:

    Nu va suparati, Giroc Timisoara?

  2. freedfromthelaw zice:

    you can lead a horse to water, you can’t manage him to drink.

    Ba se poate, doar ca trebuie sa ii pui niste sare in fan sau in graunte inainte sa il duci la apa. 🙂

    • ACIDUZZU zice:

      Asta-i alta…”mancare de peste (cal)” ! Nu credeti ca seamana a amagire ? Nu despre asa ceva vorbeste fratele Marius aici !
      Amagirea, are loc incepand cu…politichia. „Se-ducerea” si „con-ducerea” se serefra strict la pastori si caliatile lor imbinate armonios ca o simbioza spre a fi o reala binecuvantare pentru biserici si apoi in ultimul rand pentru …”o mai buna rasplata” !
      Cu sare e o alta…poveste ! Tine de gust ! Nu de…arta de a amagi (calul) ca sa bea mai multa apa, vlaguindu-l…

    • Marius David zice:

      dacă-i capră, se poate

  3. Daniel zice:

    Multumesc de explicatii. Nu faceam chiar bine diferenta.

  4. george zice:

    Unul din ucenicii parintelui Arsenie Boca spunea ca acesta nu ii punea niciodata la treaba pe cei din „subordinea” sa. Cand era ceva de facut, incepea el insusi sa lucreze, apoi ceilalti, de rusine/nevoie/bunavointa se angrenau si ei si treptat preluau acea sarcina.
    Imi este clar ca Hristos nu a SE-DUS (cand esti Dumnezeu nu vrei sa fi un biet guru), nu stiu daca a CON-DUS, dar stiu sigur ca a IN-DUS. Numai spaland tu insuti picioarele (ca slujitor) ii vei determina pe ceilalti sa actioneze. Adevaratul Pastor sta INAINTEA oilor cu Toiagul lui Dumnezeu, nu in SPATELE acestora, cu toiagul vatafului …

    • Adevaratul pastor sta in fruntea turmei. Slujitorul adevaratului Pastor sta in spatele turmei.Explicatie: cine este Pavel, Apolo? Nu vreau sa stiu altceva intre voi decat pe Hristos

      • ACIDUZZU zice:

        Frate Gabriel,
        Un vechi proverb…mioritico-danubiano-pontic, spuena cam asa:
        „Numai magarul merge in mijlocul turmei (ca purtator de poveri, desigur) iar in frunte este ciobanul!” (in contextul discutiei, pastorul).

        • un oarecare zice:

          Cam periculos sa luam proverbe.Riscam sa ajungem K-lumea.
          Marcu 10 :42-45
          Isus i-a chemat la El si le-a zis: „Stiti ca cei priviti drept carmuitori ai Neamurilor, domnesc peste ele, si mai marii lor le poruncesc cu stapanire.
          Dar intre voi sa nu fie asa. Ci oricare va vrea sa fie mare intre voi (manager) sa fie slujitorul vostru;
          si oricare va vrea sa fie cel dintai intre voi (pastor) sa fie robul tuturor.
          Caci Fiul omului n-a venit sa I se slujeasca, ci El sa slujeasca si sa-Si dea viata rascumparare pentru multi!”
          tot asa si in Matei 20:25-27
          Cine vrea sa fir in frunte trebuie sa elimine pe cel din frunte (Psalmul 23, Ioan 10:11, Ezechel 34, etc.) pentru ca locu-i ocupat. Biserica are un singur Cap (balaurul lui Ispirescu are mai multe).

          • ACIDUZZU zice:

            Cam (cu) ce-ai vrea sa slujesti ? „K-lumea” ?
            Ca vad ca teorie biblica stii !
            Faceam referire stricat la un comment d-acilea, adicatelea la un frate scump care ar fi fost mult mai indreptatit sa se supere (daca era cazul). cat despre domnia-ta, nu stiam ca faci parte din…descendentii lui Lapidot ! ( care inseamna „foc de paie…” sau „miriste arsa”). Stii cumva cine a fost Lapidot ?
            Sau vrei cumva sa ne faci „franjuri” cu…”in Numele Domnului ii tai in bucati „?
            Cat despre mine nu doresc cu niciun chip sa-l detronez pe Domnul Isus din autoritatea Lui de Cap si Mare Pastor al Oilor. Poate cel mult sa „retez” vreun cap care se face deopotriva cu El. Cu alte cuvinte, „ati vazut bai…fratilor cam ce pot eu, un…oarecare, p-acilea ?”
            Ca nu-L prea vad pe Domnul Isus in tot dispretul cu care ne…cinstesti ! Atoatestiutorule ! Fara domnia-ta, am fi fost demult oale si…ulcele !
            Iarta-ne Doamne !

            • ACIDUZZU zice:

              „Faceam referire strict…”

            • ACIDUZZU zice:

              PS.
              Faptul ca ai citit fragmentar (adica nu pe de-antregul) cartea lui Daniel Bolea, te indreptateste sa fii atat de emfatic ?

            • un oarecare zice:

              Imi pare rau daca cuvintele Domnului Isus te supara dar asa-s scrise nu am schimbat nimic este un text biblic si se refera strict la subiect.
              Important este sa nu-L suparam pe El cu ceea ce scriem, ca se supara altcineva problema lui.

              • ACIDUZZU zice:

                Nu m-au suparat, dar ai „imbracat” o armura care nu ti se potriveste din punctul de vedere al superioritatii cu care ne privesti…de sus ! Mai bine ramaneai la…prastie ! Aveai mai mult succes !
                In rest sunt de acord cu tine ! Nu-mi pasa cine se supara si pe ce !

              • un oarecare zice:

                Nu privesc de sus pe nimeni sunt si eu un amarat ca toti ceilalti dar ma tem de Domnul. Trebuie sa mai fie si cate unul mai rau poate ajuta pe cineva. Daca eu gresesc Domnul sa ma ierte dar Biblia sigur nu greseste..

  5. ludmila zice:

    Numai utilizati pur si simplu si n-au ce cauta acesti doi termeni absolut „lumesti” si laici in viata crestina, daramite sa se asocieze cu Domnul si Mantuitorul vietii. Este inca o dovada a decadentei in Duh atat de comuna astazi lumii evanghelice, care a pierdut demult fiorul tainic duhovnicesc. Si apoi. pastorul este intai de toate rob al Domnului si apoi ROB al celor pe care-i pastoreste… lider???? manager????…. muuulta decadenta.
    Domnul sa va lumineze caci unde-i multa carte (si Domnul a cerut INIMA noastra mai intai de minte) … Slavit sa fie Domnul, invatati-va de la cei ce L-au slujit cu dragoste si ascultare blanda.
    p.s. si cei ce vor sa-l urmeze sa invete smerenia Lui. …nu training-uri despre lideship si manager – numai cuvintele si sunt din iad.
    cu multa pace, ludmila vasile

  6. Sinela zice:

    Apropo de pastori.
    Pentru ca de multe ori marturia vietii patorului striga mai tare decat predica,
    ce ne facem in sintuatiile cand cele doua nu se reflecta reciproc, nascandu-se predici necrezute de dansii, spuse nu din convingere ci din teorien sau din …meserie. Noi ca ascultatori avem asteptari de la pastori, asteptari create de noi sau de modelele de pastori ce le-am mai vazut.
    Nu ma intereaseaza ce sa faca el ca pastor, ca Domnul il poate cerceta, nu eu.
    Ce sa fac eu ca ascultator: cu dezamagirea profunda, cu indignarea, cu tendinta de sarcasm fata de ei,
    cu amortirea mintii mele in timpul predicii lor, cu dorinta de iesi din biserica la predica?
    Deci ce facem, ascultam sau nu ascultam predicile pastorilor pârâti?

    • ACIDUZZU zice:

      „Ce sa fac eu ca ascultator: cu dezamagirea profunda, cu indignarea, cu tendinta de sarcasm fata de ei,
      cu amortirea mintii mele in timpul predicii lor, cu dorinta de iesi din biserica la predica?
      Deci ce facem, ascultam sau nu ascultam predicile pastorilor pârâti?”

      Descopar aici doua probleme organice care au nevoie de o…”terapie holistica”:

      1. „Ce sa fac ca ascultator”;
      Sa nu-mi refulez nemultumirile firesti fata de Cuvantul Domnului („cu dezamagirea profunda, cu indignarea, cu tendinta de sarcasm fata de ei”), intrucat imi amintesc de ce spunea apostolul Pavel in Filipeni 1:15-18. Oricum, mai intai trebuie sa rezolv spiritualiceste problema refularilor mele firesti si apoi sa ma ocup de ceilalti. Altfel…

      2. „Deci ce facem, ascultam sau nu ascultam predicile pastorilor pârâti?”
      Aici se cere oarece maturitate spirituala, mai mult decat la cei din Ioan 8:6-9. Se impune sa ramai in prezenta lui Isus singur (versetul 9b). atfel, exersezi doar arta de a da cu balega-n ventilatorul pornit…(scuzati-mi comparatia pentru astfel de manifestari pe care le marturisiti)
      Ce v-ar convei mai bine ? II Timotei 4:3-4 ?
      Oricum, exista un Stapan, un Judecator Desavarsit al tuturor lucrurilor (vezi si Romani 14:4) „Cine esti tu…” in contextul dat ? Doar Psalmistul iti poate spune in Psalmul 1:1c; 26:4; Psalmul 50:16-22; Ieremia 15:16-19.

      Deci, „luati seama sa nu voiti sa ascultai…” (de Cuvantul Meu, zice Domnul).

      Pocainta, ca terapie, se traieste nu „se face” (asa dupa cum era interpretarea in filmul „Viata lui Isus” regizat de Franco Zefirelli, in care Ioan Botezatorul striga: „Faceti pocainta !”
      Deci, pocainta personale se traieste pentru binele propriu nu ca sa dovedesti semenilor cat esti de pocait, ca esti deosebit de ei. Nu incape vorba de…” dezamagirea profunda… indignarea…tendinta de
      sarcasm fata de ei”. Astea toate sunt fire, fire pamanteasca ataaat de personala…

      • ACIDUZZU zice:

        De rugaciune mai aveti timp ? Pentru ei ! Pentru dumneavoastra…

      • Sinela zice:

        „scuzati-mi comparatia pentru astfel de manifestari pe care le marturisiti” – De ce vi se par asa de ciudate astfel de „manifestari”? De fapt sunt sentimente generate de vederea pacatului in viata celor chemati la a ” fii o pilda pentru credinciosi: in vorbire, in purtare, in dragoste, in credinta, in curatie.”
        De ce e pacat sa ai sentimete?
        E pacat sa te lasi dominat de ele; si eu tocmai cautam o solutie cum sa le controlez.

        Cu balega nu am aruncat pentru ca am ales sa nu o fac desi e foarte le indemana si des intalnita metoda (barfa). Eventual cu balega ati aruncat dumneavoastra in mine. Adica: stiti.. eu mi-am dat seama ca nu e in regula sa am sentimentele astea in exces si m-am expus (am marturisit fratilor (pe blog) si lui Isus) dar dumneavostra nu m-ati lasat singura cu Isus.
        „Cand au auzit ei cuvintele acestea, s-au simtit mustrati de cugetul lor si au iesit afara, unul cate unul, incepand de la cei mai batrani, pana la cei din urma. Si Isus a ramas singur cu femeia, care statea in mijloc.”

        Dar daca pacatul exista nu ne putem face ca nu exista. Cine nu e dezamagit daca un pastor a pacatuit inseamna ca ori nu are disecernamant ori isi va scuza propriile pacate cu faptele pastorului.
        Ispita este sa ignori mesajul transmis prin asfel de oameni avand riscul sa „urasti mustrarile si arunci cuvintele Mele (ale Domnului) inapoia ta?”

        Mai multe nu spun pentru ca daca daca te exprimi „dovedesti semenilor cat esti de pocait”,
        daca taci…
        poate era mai bine sa tac.

        • ACIDUZZU zice:

          Foarte bine ati facut ca ati vorbit ! Acum ! Mai bine !

          Cat despre „Mai multe nu spun pentru ca daca daca te exprimi “dovedesti semenilor cat esti de pocait”,, exista un sfat si o imbarbatare in Proverbe 27:2.
          cat despre ventilator, exista doar dua alternative: ori sa nu dai cu…, ori sa-l lasi sa functioneze, intru o placuta aerisire ! Ca sa putem sta singuri cu Isus ! Si dumneavoastra si eu, de asemenea…
          Pentru ce sa ne erijam in…fiii Teruiei ? ( Ioab si Abisai din I Samuel 16: 9-10). „Caini morti” vor exista intotdeauna…

          Va rog sa priviti partea buna a lucrurilor, mai ales aici, pe blog !

        • ACIDUZZU zice:

          „Deci ce facem, ascultam sau nu ascultam predicile pastorilor pârâti?”

          PASTORI PARATI…
          Ccine si mai ales ce va invredniceste sa-i catalogati astfel ?
          Imparatul Saul era lepadat de Domnul si totusi…”raul de la cel rau vine !” (I Samuel 24:4-13).
          Sau poate suntetiispitita sa militati pentru ordinarea (hirotonisirea) femeilor ca pastori. Ar fi oare mai sfinte, mai caste… Sau sa luam exemplu acelei biserici din Scotia care si-a hirotonisit drept preot o…pisica ?
          Cine v-ar cununa mirii? Cine v-ar binecuvanta copiii? Cine v-ar boteza fiii?
          Nu spun lucrurile acestea nici din spirit apologetic, partizan al…fratilor „barbati”, nici din patetism. Pur si simplu sesizez un dispret profund sau un inceput macar, pentru tot ce se numeste pastor si randuiala in Biserica. Sa fie cumva o lupta de emancipare a femeii ? O „preluare de stafeta” de
          la…strabunica noastra Eva ? Pe „pastorii parati” are cine-i judeca !

          • Sinela zice:

            Asta e ceea ce vreti dumneavostra sa intelegeti.
            Am explicat dar daca nu vorbim aceeasi limba…asta e!
            Intreconectarea ce o faceti ma depaseste.

            Multe binecuvantari.

            • ACIDUZZU zice:

              Hai sa incercam sa vorbim aceeasi limba !

              Pornesc de la certitudinea ca sunteti nu numai o sora ci si o femeie, o sotie evlavioasa. daca intr-adevar aveti „refulari” impotriva pastorului bisericii in care sunteti membra, dovediti-i acestuia ca sunteti mai…buna (in sensul de pocaita) decat el. Domnul Isus recomanda cativa pasi pentru indreptare, pentru conciliere, pentru pocainta cu scopul de „a-l castiga pe fratele tau ” (Matei 18:15-17):
              1. Mai intai, „mustra-l intre tine si el”; daca-l castigi e OK ! (pentru el dar si pentru tine !)
              2. Daca nu, ia cu tine doi sau trei martori; daca-l castigi si asa, iarasi e OK ! (deopotriva pentru amandoi).
              3. Daca nu, „spune-l bisericii” ! Cam aceasta este PROGRESIA IMPACARII, POCAINTEI !
              4. Daca nu, sa fie pentru tine ca un…(Atentie, nu-l pune pe blog, nici a fratelui Cruceru, nici pe un altul ca s-ar putea sa fii si tu tot un strain si un vames…
              De asta e randuiala in Biserica. Pe blog nu e nicio…randuiala ! Ce ziceti ? Incepem sa ne intelegem ?

  7. dani g zice:

    La fel cum pe pastor il poate cerceta Domnul si tie poate sa iti spun ce sa faci cu toate aceste lucruri, daca mergi la EL cu ele.

  8. Alin Duciuc zice:

    Frate Marius, ce părere aveți de cartea Creșterea Bisericii sau Seducerea Bisericii? De Rudolf Ebertshäuser.

  9. un oarecare zice:

    Cu siguranta Pastorul este doar unul singur. Managerii ii gasim peste tot.
    Aici ceva ce nu cititi in fiecare zi
    http://www.conexiunibiblice.ro/pastorul-cel-bun/cine-este-pastorul

    • ACIDUZZU zice:

      Daca n-ai fi citit „in diagonala postarea fratelui Marius Cruceru, ai fi inteles „very easy” ca este vorba despre o tema dezbatuta intr-un mediu academic, nicidecum intre profani si care totusi nu sumbineaza autoritatea Domnului Isus Hristos in Biserica, ca Mare, Adevarat si Bun Pastor al oilor si, desicur Cap al Bisericii Sale. Te-ai pripit, uitand ca „sangele rece te pazeste de mari pacate !” ( Eclesiastul 10:4 b). De aceea, „imparate, placa-ti sfatul meu…”( Daniel 4:27). „Nu te (mai) pripi…!” (Eclesiastul 5:2)

      • ACIDUZZU zice:

        „care nu submineaza…”

      • un oarecare zice:

        Stai linistit am o parere f. buna despre fratele Marius dar am una si mai buna despre Isus. Nu trbuie sa se simta jigniti slujitorii adevarati dar se pare ca sunt inspaimantator de putini.

        • ACIDUZZU zice:

          Ce te inspaimanta de fapt ? Ca inca nu m-am dumirit !
          Oare nu era Domnul Isus pentru CALITATEA CANTITATII ?
          Adica „multi chemati dar putini alesi”!

          Fereste-te de…numarari de oameni ! Si lui David i-a batut inima cu putere cand a numarat poporul in ciuda poruncii Domnului care i-a interzis sa faca numararea…
          Mai tarziu, Ilie Tisbitul, ascuns in pestera, „s-a numarat” DOAR PE SINE ! (vezi I Imparati 19:10 b, 14 b)
          Oare trebuia Domnul sa-i dea „raportul” lui Ilie sau sa ceara aprobare daca sa ascunda sau nu cei sapte mii de barbati in doua pesteri de care acesta nici n-avea habar ? ((I Imparati 18:4; 19:18)
          Trebuie sa stii cati (mai) sunt adevarati, sau te „inspaimanti” ca ai ramas singur ?

          • un oarecare zice:

            Luca18:8 Dar cand va veni Fiul omului, va gasi El credinta pe pamant?”

            • ACIDUZZU zice:

              Va gasi ! La cei alesi ! Matei 24:22
              „Şi dacă zilele acelea n-ar fi fost scurtate, nimeni n-ar scăpa; dar, din pricina celor aleşi, zilele acelea vor fi scurtate.” (Isa 65.8-9; Zah 14.2-3).

              • un oarecare zice:

                Da asa-i era o intrebare. Numai ‘o ramasita’ sau ‘samanta’ in nici un caz nu-i vorba de tari crestine sau 3000 de forme crestine de toate culorile si orientarile. Ce cred eu e ca vor fi mai rari decat capra neagra din Bucegi.

              • ACIDUZZU zice:

                De aia e foarte cautata capra neagra din Bucegi…; este pe cale de disparitie. Atentie la braconierii care sunt foarte dornici de trofee nemeritate !

                Calea ingusta este si aceasta un trofeu. Dar altfel…cautat !
                Bne-am zis ?

              • un oarecare zice:

                Daca te referi la Biserica adevarata apoi la lideri si manageri ai zis foarte bine. Domnul sa ne calauzeasca pe calea lui.

  10. Mihai-Sorin zice:

    Motto:
    Oamenii aceştia sunt nişte apostoli mincinoşi, nişte lucrători înşelători, care se prefac în apostoli ai lui Hristos
    2 Corinteni 11:13

    Orice pastor care oscileaza intre a fi predicator sau manager
    nu poate fi decat unul dintre apostolii aceştia „nespus de aleşi!” din 2 Corinteni 11:5 care sunt nişte apostoli mincinoşi, nişte lucrători înşelători, care se prefac în apostoli ai lui Hristos

    aceasta intrucat baza pastoratiei este supravegherea turmei:

    1. in scopul intaririi celor slabi,
    2. in scopul vindecarii celor bolnavi,
    3. in scopul legarii ranilor,
    4. in scopul intoarcerii celor rataciti de Casa Domnului,
    5. in scopul cautarii celor pierduti.
    ( conform Ezechiel 34 )
    predicarea (pct 6) si conducerea organizatorica (pct. 7) sunt activitati subordonate celor mentionate anterior si nu le pot inlocui niciodata.

    Trebuie avute in vedere sapte aspecte privitor la majoritatea pastorii actuali (pastori de seminar nu neaparat de vocatie, chemare si inzestrare divina)

    1. orice pastor este si predicator dar nu orice predicator are calitatea de pastor.

    2. cel ce confunda slujirea pastorala cu predicarea de 2-3 ori pe saptamana, la care se adauga cateva
    activitati organizatorice si vreo ” deplasare predicativa ” e doar un slujbas ce face oratorie teologica…

    3. cuvintele unui astfel de „oratolog” oricat de „in-scripturale” ar fi, il acuza cu fiecare urcare la amvon si il descalifica spiritual inaintea Celui care l-a pus supraveghetor peste sufletele respective, caci e cu neputinta sa sustii calitatea de pastor pe o relatie vizuala bi sau trisaptamanala cu auditoriul

    4.acesti ” oratologi pecuniari ” mizeaza in autosustinerea lor, pe intimidare prin abuz de putere (Ezechiel 34:4), cuvinte mestesugite (apostoli nespusi de alesi cf .2 Corinteni 11:5) si pe ignoranta turmei

    5. in cazul in care ei devin „pereni” prin manevre subtile si dibace starea spirituala patologica a propriilor biserici se cronicizeaza iar ei ajung astfel cauze ale cangrenelor spirituale in biserici.

    6. „oratologii pecuniari pereni” prin forta imprejurarilor devin de multe ori obedienti structurilor sociale anticrestine anti-teice, in baza unei fobii a portmoneului gol care ii apasa mental si astfel ametesc bisericile cu subiecte deja cunoscute batand spiritual pasul pe loc si abatand atentia bisericii de la subiectele de importanta majora cu miza spirituala nationala.

    7.in consecinta, acesti „oratologi pecuniari pereni obedienti Ron-ului ” sunt cauza decaderii nationale intr-o masura semnificativa intrucat bisericile pastrate la foc domol (caldicel) nu pot trece de propria stare de neputinta-adormire-incetosare, iar pe cale de consecinta acestea nu pot avea un impact national
    spre vindecarea tarii in baza Cuvintelor din 2 cronici 7

    daca poporul Meu
    peste care este chemat Numele Meu
    se va smeri,se va ruga,va cauta Fata Mea
    se va intoarce de la caile lui rele,
    voi asculta din cerul de sus,
    ii voi ierta pacatul,
    voi asculta din cerul de sus,
    ii voi ierta pacatul.

    si ii voi tamadui tara,
    ii voi tamadui tara,
    ii voi tamadui tara,
    ii voi tamadui tara.

Lasă un răspuns către ACIDUZZU Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.