Coranul on line în limba română (P)

Iată, pentru cei interesaţi de Coran, cartea de căpătîi a unui sfert de omenire este disponibilă on line. În excelenta traducere a lui George Grigore, Coranul este oferit cititorilor români într-o limbă română cursivă, frumoasă, vără abuzuri de neologisme (cum sînt ispitiţi traducătorii unor alte texte religioase), fără arhaisme care să încarce textul prea mult.

Mă veţi întreba: „De unde ştii tu că este o traducere bună, ştii şi araba?”

Nu ştiu araba, dar am citit recenziile unora care ştiu araba. L-am cunoscut la o sesiune de comunicări ştiinţifice pe autorul traducerii. Un om de o modestie care concurează cu ştiinţa sa de carte. Am un exemplar hard-copy al Coranului chiar din partea dînsului, cu semnătură, dar tot voi fi tentat şi de versiunea on-line.

Atenţie la precizări:

George Grigore, translator, „CORANUL” © 2007 George Grigore ® All Rights Reserved.
Apart from any fair dealing for the purposes of research or private study, or criticism or review, this work may not be reproduced, stored or transmitted, in any form or by any means, without the prior permission in writing of the translator.

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în Anunturi, Cărţi de citit, Pătrăţoşenii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

149 de răspunsuri la Coranul on line în limba română (P)

  1. M&M zice:

    Multumesc pentru link. Am Coranul in engleza insa eram curios sa citesc o traducere romaneasca.

  2. paul chis zice:

    Altii vor sa il arda si dumneavoastra il puneti pe internet. Cred ca e o idee buna , poate o sa citesc si eu Coranul candva.
    E bine sa cunosti ce gandeste celalalt chiar daca e un adversar pe plan religios.

    • Marius David zice:

      Ai idee ce a însemnat prostia acelui pastor pentru misiunea în ţările musulmane? Incredibil!
      Să îl citim mai întîi.

      • Andra zice:

        Intr-adevar, e important sa stim si ce scrie in Coran si sa facem bine diferenta pentru ca Biblia si Coranul au multe lucruri in comun, dar detaliile fac diferenta. Dar, din cate stiu eu, pt mulsulmani, faptul de a citi Coranul in alta limba decat cea in care a fost scris, e ca si cum nu l-ai citi deloc. Ei sustin ca prin traducere se pierde totul. Mi se pare un punct de vedere ciudat si totusi interesant.

        • Marius David zice:

          da, este adevărat, Andra, Coranul, aşa cum susţin musulmanii, trebuie citit numai în arabă… ştiu ei ce ştiu, vorba lui Mohamed: traduttore traditore. 🙂

          • Gabriel zice:

            Asa este….trebuie citit in araba , dar au ei motivele lor , cred ca unul dintre ele este acela , ca nu este tradus motamo , de exemplu in Biblia romaneasca scrie ,,Mi-e dor,, si acest mi-e dor poate sa insemne mai multe lucruri , insa in Biblia englezeasca scrie ,,imi lipsesti,, , tot in Biblia romana , dupa inviere Isus(nu uitati e Isus , nu Iisus , lumea spune ca e Iisus doarece in nu stiu ce limba inseamna magar , dar mai bine sa folosim cum scrie acolo , si anume Isus , pana la urma , in Apocalipsa sau Revelatia scrie chiar la final , ultimele versete ca nimeni sa nu modifice)a salutat ucenicii sai cu ,,pacea domnului,, insa in Biblia scrisa in ebraica(desi ei nu cred ce scrie acolo , ei cred doar Tora , primele 5 carti)scrie ,,salom,,

            sunt multe diferente , le mai gasiti voi , eu unul tot studiez religiile , oricum sa nu uitam ca nu e o greseala mare daca devenim islamici sau iudaisti , toate sunt religii avraamice iar in Coran sunt mentionati multi profeti , de la Adam pana la Mohamed , fondatorul islamului , ei il au pana si pe Isus , Noe , Enoh care a fost luat la cer , pe Ilie si el care a fost luat la cer si Moise , si el deasemenea , insa inainte a murit , nu scrie in Biblie ca l-a luat la cer , dar cand Isus e pe munte si se produce schimbarea la fata El vorbeste cu Ilie care ii reprezenta pe cei care traiesc veacurile sfarsitului si traiesc pana la venirea lui Dumnezeu , si Moise care ii reprezenta pe cei morti in Domnul….acum nu stim , poate sunt mai multi luati la cer…..(scuze , cred ca am deviat putin de la subiectul cu coranul)

            • Marius David zice:

              da, ştim, am reţinut sfatul.

            • danielvla zice:

              Zici: „oricum sa nu uitam ca nu e o greseala mare daca devenim islamici sau iudaisti , toate sunt religii avraamice”.
              Asa e omul care nu se afla in adevar: spune o multime de bazaconii.
              Singurul Dumnezeu adevarat este revelat in Crestinism. Mai precis in Ortodoxie!
              Toate celelalte religii sunt satanice NU avraamice!
              Toate formele de pseudo-crestinism, in afara Ortodoxiei, inclusiv romano-catolicismul, sunt la fel: satanice!

              • Marius David zice:

                tristă ideea inițială, trist și răspunsul primit.

              • clau4d zice:

                Hai sa lămurim problema . Am câteva întrebări care poate te vor pune pe gânduri ! Ai idee cumva de ce religie aparținea Isus ? Știi cumva dacă Isus a fost European , American , African , Arab sau Chinez ? Știi ce părere avea și ce a făcut Isus cu Popii din biserica ridicata în numele lui Dumnezeu ? Si înainte sa răspunzi pune mana si documentează-te mai uitate si tu la un Discovery

              • Marius David zice:

                Discovery? Mă faceți să rîd. Ideologizat pînă în măduva cablului. Dacă tot vreți știință, nu cred că la tembelizor o puteți descoperi, puneți mîna pe cărți. Ele ne fac neproști, vorba reclamei!
                CĂRȚI, CĂRȚI, CĂRȚI BUNE, nu national geographic și discovery, asta este pentru popularizarea și vulgarizarea științei.

              • Ahmed zice:

                Eu zic sa te mai interesezi putin de celelalte religii,nu de alta dar vorbesti fara sa stii.Eu sunt Musulman si stiu ce e ala islamul,asa ca te rog sa te informezi si tu ce este,dup-aia sa vorbesti.

              • touati zice:

                nu e normal sa zica cineva ca o cartea anume nu poate fi citita decat in limba ei de origina din moment ce milioane de carti sunt bine traduse in alte milioane de limbi si chiar dialecte ( am gasit ceva capitole din coran chiar traduse in dialectul zulu african ) i arabia saudita la librarie din Mekka . numita Masjid al Haram . Koranul este tradus in peste 200 de limbi oficiale si ceva alte sute de dialecte nepredate la scoli . ( dar fiind vorbitor nativ de limba araba va pot spune intradevar ca o traducere bine adaptata de koran nu este usor de gasit in multe limbi unde nu a intrat bine poporul in contact cu creinciosi de confesie musulmana ) zic asta pentru ca nu suficient de asemenea sa stii english ca sa il traduci pe miha eminescu din romana in britanica . de acea a preferat sa scrie el insusi in english ca sa transmite exact mesajul . concluzie : un bun traducator trebuie sa stie cel putin cele doua limbi implicate in proces de translatare + sa fi trait in cele doua culturi periode care depasesc caate 10 ani si sa cunoasca bine cultura ambele popoare si istoria ,geografie si chiar alte stiinte . un biliotecar nu poate fi un ignorant nu ? asa e cand e vorba de traducere de carti si in special cele sfinte .
                exista o noua versiune traduse de sensul coranic facuta de fundatie jeruslem din colentina de liga studentilor . dupa parera mea este cea mai reusita pana acum . daca cineva este interesat va pot da linkul cu placere .

            • Papp Mihai zice:

              Numarul exact al celor care vor mostenii raiul – crestin- este scris in biblie – citeva sute de mii „restul” (nu a stii nimeni veci) – acum ramine de vazut care orientare religioasa v-a domina lumea.
              Coranul zice ca – dumnezeu nu v-a fi mai bogat cu aceasta lume – insa nu va fi nici mai sarac!?! grea talmaciuire pentru propozitia din Coran!

              • Marius David zice:

                Teologia se face cu ajutorul limbii corecte.
                Să vorbim și să scriem cît de cît corect și apoi să trecem la cele metafizice.
                VA DOMINA, nu ”v-a domina”

        • Sorin zice:

          Pentru ca limba araba pe care o cunoastem astazi s-a format dupa o perioada lunga de modificari in limbajul dialectic (multe sure au fost transmise prin viu grai) si scrierile gasite despre Allah si Mohamed. Practic arabii au invatat limba araba din Coran scris (adunat) de socrul lui Mohamed, primul kalif arab.

        • Abenstern Ysaac. zice:

          ,,Coranul trebuie citit numai in limba araba” Iată o dovada de ignoranța inimaginabilă, așa a fost ținută si lumea crestina în întuneric timp de 1400 de ani.

        • mohamed Ali zice:

          stimata dra , dna Andra .
          prin poziție de profesor de filozofie islamică si învățător pt religie musulmană va pot spune ca nu este adevarat ce susțin majoritatea indivizilor de credință musulmană in cea ce priveste ( se pierde sensul prin traducere ) nu are nici o logică..si nici profetul mohamed pacea asupra lui si asupra iesus nu a zis asta .nuanta de fapt la musulmani provine din cauza ca rugăciunile la musulmani nu se pot face decât în limba arabă ( dar sunt câteva cuvinte si versete minime in lungime cu care se poate face o rugăciune. poate imi permit cu parere de rau sa zic ca musulmani care zic ca se pierde sensul Tiranului prin traducere fac mai mult rau islamului decât Hitler cu Evrei .de ce? pt ca spunând asa ei îndepărtează orice tentativă curioasă de a citi o carte zisă de Noi Musulmani ” Sfânta ” ce ar fi daca zic si creștini ca biblia își pierde toata splendoarea daca o traducem in finlandeaza ?
          in schimb ce mai pot adauga aici ,este faptul că problemă se încadrează exact la competență lingvistică a traducătorului si stăpânirea lui asupra celor două limbi ( tradusă si originală) ca orice traducător. doar ca in cea ce priveste cărțile religioase divine trebuie sa fie translator si traducător si interpret si scriitor bun si istoric si lingvist si teolog si geolog si un pic medic daca se poate . asta e problema de fapt .de ce? pt ca asa cum trebuie sa fie o comisie întreagă ca sa iese o enciclopedie wikipedia cu un dictionar corect din mai multe puncte de vedere , o carte religioasă este o enciclopedie de viata vizibilă si invizibilă si carte de istorie ,naratie, roman,filozofie,literatura si inteligenta emoțională la nivel înalt. pe scurt in concluzie pot sa zic ca am citit ceva Korane la plural in limba arabă ( nativ) si in franceaza si in english si italiană si Romana si pot sa spun ca civilizațiile care au avut mai mult contact cu popoare si cutumele musulmane ca francezi si englezi au cele mai adaptate traduceri al oceanului. in schimb in romania ..primele versiuni Ai koranului, fara nici o ofensă rasială sau profesională, a fost tradus de la un traducător de confesie judaica. deoarece studenți musulmani in timpul lui ceausescu nu erau multi interesați sau bun vorbitor de limba română cu acest scop nobil si elevat .iar acum de ceva 10 ani au apărut din ce in ce mai bine traduceri in limba arabă chiar cu rima literară si talent narativ …liga studenților din timișoara cu fundatie Taiba si fundatie Jerusalem au pus o amprentă buna in acest sens . ( căutați ultima versiune de traducere a sensului coranic ( tradus de liga studenților din timișoara) pt cei interesați.

      • Ismael zice:

        DE CE SA FIE PROSTIE MISIUNEA UNUI PASTOR INTR-O TARA ARABA? Arabii sunt oameni credinciosi si prietenosi, insa ei au nevoie de Cineva care poate sa mantuiasca. Oamenii nu pot sa o faca. Isus ca simplu om, chiar daca este numit de ei cel mai important profet dupa Mohamed, nu poate sa aduca mantuire. Este nevoie de Isus Cel rastinit, inviat si inaltat la dreapta Tatalui.

      • Sanyi zice:

        Citeam ceva din Coran /Sura 5 cu 51 Sa vedeti ce ne iubesc ei pe noi. Ne-ar ucide de dragi ce suntem.

        • Lupul Alb zice:

          Să nu uităm că același lucru e scris și în Vechiul Teastament, ca să nu mai spun că Iisus a spus clar și răspicat că El a venit să aducă nu pacea, ci războiul (Cine nu e cu El, e împotriva Lui)

          • ina zice:

            putem spune ca..cine nu e cu El, e impotriva Lui….nu cred ca se refera la razboi, ci mai degraba la nevoia impetuoasa a omului de a fi o persoana cinstita, iertatoare o persoana care doreste pace si intelegere intre toti oamenii…nu spune nicaieri ca trebuie sa ucizi daca nu esti cu Isus…..din pacat ce se intampla acum nu este vorba de religie ci este raspunsul arabilor la ce au facut amaericanii…..nu trebuiau sa inceapa razboiul in Irak….acolo este vorba de acapararea petrolului de catre americani, si nu de vreo bombA CHIMICA……ei sunt direct raspunzatori de toate aceste atentate din lume….

        • blue2015 zice:

          Dar am inteles ca … spre diferenta de noi „albii” … isi trateaza sclavii frumos … Insusi profetul lor a zis … toti suntem egali … iar treaba cu divergentele intre crestini si musulmani … au existat mereu … gen concurenta …

        • Ahmed zice:

          Imi pare rau sa te informez,dar noi nu am ucide niciun om pt ca la musulmani daca ucizi un om e ca si cum ai ucide intreaga omenire [Te rog citeste tot coranul,nu doar o sura si te vei lamurii]

          • Marius David zice:

            ok, cei care au atacat turnurile gemene erau chinezi!

          • Stelian C zice:

            „5.32] For this reason did We prescribe to the children of Israel that whoever slays a soul, unless it be for manslaughter or for mischief in the land, it is as though he slew all men; and whoever keeps it alive, it is as though he kept alive all men; and certainly Our apostles came to them with clear arguments, but even after that many of them certainly act extravagantly in the land. „

    • petre zice:

      Intrebarea care se impune este daca ai citit noul testament si Tora, sau invers.

  3. naomi zice:

    Dar daca este o ispita? Daca cineva este prea slab si citind coranul trece la ceilalti? Cine raspunde de sufletul lui?

    • petre zice:

      Daca ai citit Tora si , in special , Noul Testament , nu exista nici un pericol. De fapt, Mohamed interzice citirea Noului Testament, ba chiar si sa poarte musulmanii discutii pe teme religioase cu crestinii, deoarece, cum afirma textual, vor fi convinsi sa adopte ideile acestora.

  4. Fuad Hussein, care a intervievat figuri de marcă ale reţelei al-Qaeda. Ziaristul a aflat că gruparea teroristă a pregătit un război de lungă durată la sfârşitul căruia, în viziunea fundamentaliştilor, fiecare cetăţean al planetei va avea două opţiuni: fie va trece la Islam, fie va deveni cetăţean de rangul doi. Războiul ar urma să dureze două decenii, fiind divizat în şapte faze operaţionale: “Deşteptarea” (2000-2003), menită să trezească conştiinţa musulmanilor din lumea întreagă în privinţa misiunii lor; “Deschiderea ochilor” (2003-2006), consacrată transformării militantismului islamic într-o mişcare de masă, “Renaşterea şi ridicarea” (2007-2010), marcată de atacuri împotriva Turciei seculare şi a Israelului; “Distrugerea” (2010-2013), concentrată asupra preluării controlului regimurilor din Golful Persic; “Naşterea Califatului” (2013-2016), în care va fi proclamat un guvern unic pentru toate naţiunile musulmane; “Război total” (2016-2018), dedicată conflictului mondial între “Frontul Credincioşilor” şi “frontul infidelilor” şi “Victoria definitivă” (2018-2025), perioadă care va marca sfârşitul Israelului şi instaurarea califatului pe toată planeta.

    Islamul-religia Jihadului

    • benjib zice:

      Se pare ca ceva e in neregula cu sit-ul. Cel putin eu vad fiecare vers incomplet.

      [5:75]
      Mesia, fiul Mariei, nu este decât un trimis, asemenea trimiºilorde dinainte de el, iar mama lui este o femeie cu evlavie adevãratã. Amândoi mâncau bucate [de rând] . Priveºte ce semne învederate le trimitem Noi º

      Ineteresant ca atunci cand am dat search pe google primul site a aparut patratotsul apoi pe undeva pe jos islam.ro

      A trecut 2010 si nici Israel nici Turcia nu au fost atacate.

    • Gabriel zice:

      Israelul NU va fi distrus , daca va fi distrus , doar pt cativa ani , aceea este tara lui Avraam , este adevarat , Crestinismul(cu crucea) , Iudaismul(cu steaua lui David) si Islamul(cu numele lui Allah scris pe araba)sunt religii avraamice, dar acel loc, unde se afla Israelul acum l-a promis Dumnezeu lui Avraam , i-a promis ca aceea va fi tara pe care o va da copiilor sai…..Geneza 15:7

      • Petrisor Nicolae Hamza Abdullah zice:

        Dajjal(Anticristul), ca sa fie plauzibil, trebuia sa creeze Israelul. Dajjal este de mult in lume, insa nu este inca in forma umana ca si om adica. Sa tii minte Gabriel, ca ce vine de la Dumnezeu nu se face pe nenorocirea altora, prin crima, lagare de concentrare, violuri, si terorism sionist. Sa nu discutam sionismul caci ne pierdem in detalii prea multe, ideea de baza a sionismului e ca evreii sunt super-rasa, super-oameni si restul sunt goyim adica animale fara suflet obligati prin ”lege divina” sa li se supuna lor.

        Faptul ca ei il resping pe profetul Isus(as) spune multe despre ei. Si spun despre el in Talmud ca preacurvea cu magarul lui si ca acum e in iad fiert in excremente clocotite. Despre mama sa, Mariam(Maria) ei spun ca era prostituata. Asa ca va rog vindecati-va odata de idolatria pentru acestia ce-l asteapta pe Dajjal.

        Dajjal va fii plauzibil si multi iudei si crestini il vor accepta pe el in locul Lui Dumnezeu, in momentul cand vor distruge moscheea al-aqsa si vor construi ”templul lui Solomon”. Si se va crea Israelul mare, incluzand Egiptul, Iraqul,ce a mai ramas din palestina, si alte teritorii arondate lor.

        Dajjal va avea mari puteri si va pacali pe multi, insa oamenii cu adevarat credinciosi vor vedea scris pe fruntea lui(KAFIR) ceea ce inseamna necredincios.

        Culmea, in Israel este o brigada speciala a armatei care se numeste…. KFIR BRIGADE. Google it people. KFIR = necredincios.

        Tot iudeii au modificat Biblia, de aceea Dumnezeu ne-a dat calauzire noua, si anume pogorarea Coranului, prin arhanghelul Gabriel(as) care a avut rolul de mesager al Lui Dumnezeu cu revelatia Coranului.

        Si Tora a fost modificata, si s-a pierdut mesajul initial.
        Dumnezeu ne-a promis ca El va pastra Coranul intact si ne-alterat pentru totdeauna.
        Ca fost crestin nu pot sa nu ma intreb… totusi de ce profetul Isus(as) a fost declarat ca fiind Dumnezeu la consiliul de la Niceea?

        E ilogica aceasta chestiune, si eu spun fiecare sa gandeasca bine.
        Dumnezeu e Unic si Unul Singur, nu naste si nu este nascut. Nu bea, nu mananca, Nu moare, si nu are nevoie de noi. Nu oboseste si nu doarme. Noi avem nevoie de El.
        Si da Dumnezeu daca e tentat si ispitit de Satan atunci ala nu e Dumnezeu.

        Creatia nu are nici o putere impotriva Creatorului.

    • adrian zice:

      si unde anume pe card va fi 666?

      • Mihai-Sorin zice:

        Motto:
        „Şi a făcut ca toţi, mici şi mari, bogaţi şi săraci, slobozi şi robi, să primească un semn pe mâna dreaptă sau pe frunte
        şi nimeni să nu poată cumpăra sau vinde fără să aibă semnul acesta, adică numele fiarei sau numărul numelui e
        Aici e înţelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei. Căci este un număr de om. Şi numărul ei este şase sute şaizeci şi şase. „Apocalipsa 13: 16-18

        @ si unde anume pe card va fi 666 ?

        Biblia spune ca 666 va fi pe mana dreapta sau pe frunte (Apocalipsa cap 13,14)

        Pana la vremea aceea nu mai e mult, deja 666 apare in codul de bare al produselor.
        Pe aproape orice produs exista deja acel cod de bare care contine doua linii mai lungi la inceput, doua linii mai lungi la mijloc si doua linii mai lungi la sfarsit.
        Acest cod este cunoscut sub numele de codul 666 si multi afirma faptul ca nu este decat o simpla coincidenta cu codul 666 mentionat in Biblie.
        Binenteles ca tehnic fiecare bara are o semnificatie si in codul respectiv sunt mentionate date despre produsul respectiv insa acele 6 bare(linii) mai lungidecat celelalte au semnificatia de codul 666.
        In opinia mea acest cod 666 va fi implantat pe frunte sau pe mana dreapta odata cu implantarea microcipului care in viitor va tine loc de buletin (carte de identitate), pasaport, card de asigurare si altele si va fi atat de util incat nu vei putea cumpara sau vinde nimic fara acest cip, implicit fara acest cod 666.

  5. irina zice:

    buna ziua..
    vreau si eu un link unde sa pot citi Coranul on line.va rog ajutati-ma

  6. Petrisor Nicolae Hamza Abdullah zice:

    Buna ziua!

    Imi permit sa va corectez, varianta care ati pus-o dumneavoastra aici, nu este cea autentica.
    La fel nu poate domnul George Grigore sa traduca Quranul. Aceasta nimeni nu poate. Cuvintul Lui Allah in tocmai este Quranul in araba. In alte limbi exista traduceri ale sensurilor Quranului, traduceri ale sensurilor, nu traducere a Quranului.

    Pe deplin poate fii inteles doar in limba araba, asa cum ne-a fost revelat de catre Allah.
    Insa bineinteles si traducerile sensurilor Quranului sunt facute cu multa munca si devotament si se cauta sa fie cat mai bine cu putinta realizate, cu voia Lui Allah.

    Aici gasiti sa descarcati traducerea sensurilor Quranului in limba romana, in format PDF.
    Este o traducere a sensurilor facuta de o comisie de oameni cu studii religioase,musulmani.

    Dă clic pentru a accesa coran.pdf

    Va multumesc, si numai bine va doresc.

  7. Beniamin ibn Tagher zice:

    Eu am inceput de scurta vreme sa studiez si sa invat limba araba , nu este o limba grea si nici nu este o limba frumoasa , cu toate acestea pana acum ma intrigat deosebit si ma speriat termenul de Jihad , marea migratie a musulmanilor , inceputa in timpul Profetului Mahomed ……o perioada de razboaie si de dispereare …..va recomand sa invatati aceasta limba aveti doar de castigat , dar aveti grija , religia mahomedana este dulce si usor poti cadea

  8. KADER zice:

    Nu cred ca suntem in masura sa condamnam si sa aprobam o religie sau alta. Ne nastem crestini, everei, musulmani, etc. ideea este sa crezi in Dumnezeul cu care te-ai nascut pentru ca este de fapt acelasi pentru toata lumea indiferent de religie. Poate ca dintre toti, musulmanii sunt cei mai credinciosi. Majoritatea crestinilor nu au citit niciodata biblia si nici nu au mai mers la biserica de cand au fost botezati, exceptie cand au fost invitati la nunti, botezuri sau chiar la propriile lor nunti.

    • Edgar zice:

      ideea este sa crezi in Dumnezeul cu care te-ai nascut pentru ca este de fapt acelasi pentru toata lumea indiferent de religie

      Eu cred cu tarie ca nu este asa.

    • nicolae1967 zice:

      faptul ca majoritatea crestinilor nu au citi biblia este valabila in ROMANIA pentru religia ortodoxa! restul crestinilor din ROMANIA chiar citesc biblia! musulmani sunt doar aparent cei mai credinciosi…cum aparent cu cat te duci spre este oameni sunt tot mai credinciosi idiferent de tipul de religie! si cu cat te indrepti spre west oameni sunt tot mai tehnologici si automat mai atei! cum poti spune ca dumnezeu este acelasi indiferent de religie…cand sunt atatea religii pe glob care nu au nici macar o legatura cu dumnezeu! asa ca o paralela ma intreb daca cititul bibliei este o problema legata de credinta, tari in care oameni sunt analfabeti sau mai rau oameni(femeile) sunt impiedicati sa meraga la scoala sau sa invete cum o sa poata citi coranul in araba…

  9. Roxana-Maria zice:

    Eu nu gasesc coranul dragii mei.va vad doar comentariile voastre.daca ma puteti ajuta….

    • Hamza Abdullah Ibn Yahya zice:

      Salut Roxana-Maria!

      Poti descarca de aici Coranul in format pdf : http://www.islam.ro/coran.pdf
      Aceasta este traducerea sensurilor Coranului in limba romana, facuta de Liga Islamica din Romania.

      editat de moderator

      • Hamza Abdullah Ibn Yahya zice:

        Buna ziua!
        Domnule moderator de ce mi-ati cenzurat o parte din postare???

        Si anume partea in care am spus ca editiile traducerilor sensurilor Coranului care nu sunt facute de comisie religioasa islamica nu sunt de incredere. Pentru ca ele contin informatii eronate si minciuni la adresa islamului.

        Dumnezeu ne vede bine fiecare actiune ce o gandim sau facem domnule Marius Cruceru.

        • Marius David zice:

          Da, Dumnezeul Treimic vede, Allah, nu!
          Spaţiul meu este un spaţiu de promovare a valorilor creştine. Moderez atunci cînd mi se pare că sînt promovate alte valori într-un fel sau altul.
          Permiteţi-mi să fac prozelistism aşa cum mă pricep mai bine!

          Shalom alehem! Pardon Saalam Aleicum!

  10. drstoica zice:

    Sunt crestin ortodox si, cu siguranta, niciodata nu ma voi converti la o alta religie. Nu am insa nimic cu cei care aleg sa schimbe calea de-a lungul vietii. Fiindca adevarul (meu, al unora; nu exista un adevar al tuturor) este ca in lume avem, de fapt, 7 miliarde de cai, toate bune daca se indreapta catre Dumnezeu. Poti spune despre o mancare ca e gustoasa sau dimpotriva doar dupa ce ai gustat. Poti spune despre un om ca este bun sau rau doar dupa ce l-ai cunoscut. Despre o religie, la fel. Citind, cautand sa afli, sa intelegi, realizezi ca toti oamenii se roaga aceluiasi Dumnezeu. Pentru ca unul singur exista (Isus e parte din Dumnezeul Ceresc). Restul sunt ingeri, sunt profeti, sunt sfinti, sunt zei, sunt entitati de lumina prin intermediul carora Dumnezeu isi implineste lucrarile.
    Cum sa spunem: „religia X e urata, e neadevarata, e diabolica”? Pai, cum?! Dumnezeu a condamnat din start (prin nascare) niste sute de mii, niste milioane, niste miliarde de oameni?! De ce-ar vrea Dumnezeu sa condamne niste suflete, in loc sa le ajute sa evolueze?
    Atat religia crestina, cat si celelalte au suferit, de-a lungul vremii, o multime de interpretari mai mult sau mai putin corecte. Cand Dumnezeu spune „iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti”, nu adauga „doar daca ti-e frate sau sora in credinta”. Iubeste-l neconditionat, asta-i toata esenta credintei in Dumnezeu: iubire si iertare, compasiune si intelepciune… Lucruri pe care le regasim in crestinism, in islamism, in buddhism, in hinduism, in samanism etc. Fiindca, daca ar fi sa trecem cate putin prin toate, vom descoperi ca nimic nu a ramas mai pur si mai aproape de Dumnezeu decat samanismul (incas, mayas, hopi, tibetan, hawaiian…). E cea mai veche filosofie spirituala din lume si totusi s-a pastrat mai putin alterata decat celelalte religii. Noi toti spunem ca natura e aici pentru noi, dispunem de ea dupa nevoi si bunul plac. Poporul Hopi (samanii) spun ca natura e parte din noi. Nu o ciopartim, fiindca astfel ne ciopartim pe noi insine. Ceea ce si facem dealtfel. Doua dintre principiile codului etic al samanilor sunt urmatoarele: „Respecta spatiul personal al celorlalti. Nu te atinge de proprietatea altora, in special de obiectele de cult religios. Asa ceva este un lucru interzis.
” si „Respecta alte credinţe religioase. Nu-ti forta credinta ta asupra altora.
” Asta cred ca spune multe despre oamenii aia.
    In fine, nu ne-ar ajunge o viata ca sa lamurim toate lucrurile astea. Tocmai ce citeam niste treburi de istorie pura vizavi de inaintasi religiosi si am devenit curios in privinta Coranului. Problema lumii arabe este ca se scalda in lipsa de educatie si se lasa astfel extrem de usor manipulata de niste lideri care, cred eu, nu au nimic in comun cu invataturile religioase autentice. Intelepciunea impusa cu forta nu poate duce la nimic extraordinar. Niciun Invatator, niciun Maestru, niciun Profet, niciun adevarat lider spiritual nu poate indemna la violenta. Pentru nimic in lume.

    Si apropo de faptul ca aceasta carte, Coranul, nu se citeste decat in araba. Orice text evanghelic, sfant, sacru are o mai mare forta in lima in care a fost scris. Si despre Tatal Nostru se spune ca ascultat in aramaica (limba lui Isus), iti poate provoca trairi miraculoase, vindecari sufletesti si alte lucruri de o asa natura.
    Psalmii in limba ebraica, de asemenea.
    Iar limba sanscrita, cea mai veche limba scrisa inca vorbita in mod oficial, isi are mantrele sale de o forta spirituala incredibila. OM se pare ca e sunetul creatiei, sunetul bing-bangului primordial. Nu are legatura cu cuvantul romanesc. Este, mai degraba (etimologic vorbind), o radacina a cuvantului Amin. Om Mani Padme Hum e mantra de capatai a credinciosilor buddhisti/hindusi.
    Sau rugaciunea hawaiiana Ho’oponopono: „imi pare rau, te rog sa ma ierti, te iubesc, multumesc”. Nici n-ai sti ca nu-i invatatura crestina daca nu ti-ar spune cineva. Dar ea chiar vindeca, sterge amintirile negative din programele mintii, rezolva probleme karmice si-ti creeaza cu adevarat o stare de bine daca o spui zilnic, in gand, ori de cate ori nu ai altceva de facut. Nu te costa nimic si e atat de simplu… In 4 ani, doctorul Hew Len a inchis o sectie de psihiatrie cu bolnavi deosebit de periculosi nefacand altceva decat sa se roage astfel. Pare absurd, dar e cat se poate de real. Puteti citi „Zero limite”, de Joe Vitale. E o consemnare absolut oficiala a unor evenimente intamplate de-a lungul a 4 ani.
    Si cate si mai cate…
    M-am intins cam mult la vorba, scuze. 🙂

    • Hamza Abdullah ibn Yahya zice:

      Domnule drstoica,
      Va salut!

      Qur`an-ul(Coranul) ca si revelatie de la Dumnezeu pentru toti oamenii nu a fost modificat in nici un fel. Este la fel litera cu litera din ziua revelarii sale cat si pana astazi. Dumnezeu ne-a promis ca va pastra Coran-ul nemodificat. Invatatii islamului din tarile arabe sunt oameni care si-au dedicat viata studierii islamului cat si chemarii la islam(da`wa) a musulmanilor cat si a ne-musulmanilor. Dumnezeu sa-i calauzeasca si sa-i rasplateasca pentru aceasta amin.

      Arabii ca si numar total din toata comunitatea musulmanilor mondiala reprezinta o minoritate, si anume 18%. In islam sunt oameni din toate rasele,etniile,natiunile.

      Va invit sa cautati despre miracolele stiintifice din Qur`an, veti ramane uimit intr-un mod placut.
      Ca si fost crestin ortodox va pot spune ca,crestinismul a suferit inovatii si modificari pana la absurd. Trinitatea este o inventie pagana introdusa in crestinism in mod voit, tocmai pentru a distruge crestinismul. Biblia a fost modificata, dat eu ca musulman cred in Biblia autentica(Injeel) cea nemodificata. Cred si in Tora(cea originala, si nu cea modificata cum se afla astazi), cred si in Psalmii cei nemodificati.

      Nu inteleg ce vreti sa spuneti vis-a-vis de faptul ca invatatii nostrii ai musulmanilor ar invita sau invata pe oameni la violenta. Cine e adevaratul agresor oare? Hai sa nu fim ipocriti si sa ne uitam la cine ne ataca pe noi musulmanii? Din vremea colonialismului si pana astazi musulmanii au fost torturati, omorati, violati, batjocoriti. S-a incercat cu fanatism sa ni se distruga religia,modul de viata, felul de gandire. Daca asta nu e terorism din partea vestului(occidentului) atunci eu sunt regina Angliei.

      • coco zice:

        domnule fost crestin ortodox, precizez ca nu intentionez sa intru intr-o discutie de fond privind afirmatiile dumneavoastra pentru ca sunt altii mult mai buni care ar putea-o face daca doresc si pentru ca, in general, prefer dialogul direct celui scris. As vrea totusi sa ma lamuriti in cateva aspecte…
        1. Spuneati ca, citez: „Ca si fost crestin ortodox va pot spune ca,crestinismul a suferit inovatii si modificari pana la absurd. Trinitatea este o inventie pagana introdusa in crestinism in mod voit, tocmai pentru a distruge crestinismul”. De unde ati primit aceste informatii, ati avut cumva o revelatie directa sau ati apelat la maretii google si youtube, sau poate ati fost invatat de altii care s-au informat pe aceeasi cale…..
        2. „Biblia a fost modificata, dat eu ca musulman cred in Biblia autentica(Injeel) cea nemodificata. Cred si in Tora(cea originala, si nu cea modificata cum se afla astazi), cred si in Psalmii cei nemodificati.” Ce inseamna Biblia nemodificata pentru dumneavoastra? Din cate stiu, in prezent nu exista niciun script strict original – cum ar putea fi dupa atata amar de ani – deci sa inteleg ca dumneavoastra credeti ceva ce nu ati citit, ceva la care nu ati avut si nici nu aveti acces. Interesant……
        3. „Din vremea colonialismului si pana astazi musulmanii au fost torturati, omorati, violati, batjocoriti.” In primul rand nu vreau sa neg faptele absolut damnabile ale unora din perioada coloniala, dar hai sa nu fim ipocriti, asa cum spuneti dumneavoastra si sa ne amintim de faptele altui fost imperiu colonial musulman -cel Otoman – care timp de sute si sute de ani a cotropit tari im numele lui Allah si a omorit fara mila femei si copii „necredinciosi”.
        Adevarul este ca musulmanii se omoara intre ei (stiu ca nu toti musulmanii sunt asa, sa ne intelegem)… shia se razbuna pe sunni si invers cand este cazul…… Puteti sa-mi explicati va rog, de ce, dupa ce americanii au plecat din Irak, atacurile sinucigase nu s-au oprit? Aproape in fiecare saptamana auzim de cate o explozie in Bagdad…. Si va rog sa nu-mi spuneti ca aia nu sunt islamisti buni…….

        • coco zice:

          si inca un lucru, domnule fost ortodox, n-ar fi rau sa fiti multumitori democratiei si libertatii de care beneficiati in aceste tari „teroriste”. V-ati schimbat religia, sa va fie de bine, nu aveti de indurat repercursiuni din partea statului. Dar fiti convins si cred ca stiti deja ca nu v-ar fi fost la fel de usor daca ati fi fost intr-una din tarile astea „martire” si conversia s-ar fi intamplat in sens invers…..

          • Hamza Abdullah ibn Yahya zice:

            Salutare domnule coco!

            1. Unde si cand a transmis Dumnezeu ca trebuie crestinii sa se inchine la : lemne pictate – icoane, idoli : statui ce vor sa reprezinte pe profetul issa – isus(pacea asupra lui) sau pe mama lui issa si anume pe mariam(fecioara maria – Dumnezeu sa fie multumit de ea)?
            Nu am inteles de ce trebuie oamenii sa practice idolatria inchinandu-se la icoane, statui, morti imbalsamati(aka sfinte moaste). De ce nu se poate omul ruga direct Lui Dumnezeu si se comite o grava ratacire caci chipurile ne putem ruga : sfintilor,idolilor : icoane si statui,sau mumiilor imbalsamate si asa ne sunt iertate pacatele. Nu e mai simplu sa ma spal eu si sa ma rog Lui Dumnezeu?

            De ce trebe sa te spovedesti la preot? Stiti ca pe timpuri au fost destui dintre maretii si vajnicii bisericii turnatori la securitate, de asta ce spui matale domnule coco? Se poate si cu satan si cu Dumnezeu? Ma indoiesc.

            Ce spune prima porunca? ”SA NU AI ALTI DUMNEZEI AFARA DE MINE”.
            Profetul issa(as) a fost un trimis ca si alti trimisi dinaintea lui. Ca si musulman il iubesc pe profetul isus(as) si-l respect, altfel nu pot fii musulman. Pe mama lui issa(as) noi musulmanii o respectam si iubim, caci ea a avut un rol important, si anume Dumnezeu a facut ca ea sa dea nastere unui important profet – isus.

            1+1+1 = 3, si nu au cum sa fie unul niciodata. Gasesti in paganism teoria cu trinitatea.

            2. Tora si Biblia originala probabil exista undeva, si anume manuscrisele originale, aceasta stie mai bine Dumnezeu. Cert e ca ele nu se afla in posesia unor oameni, altfel nu ar fii atata ratacirea de mare a celor ce se numesc crestini si iudei.
            Ele au sa iasa la iveala cand Dumnezeu va dorii. Semnele sunt destule ca traim in vremurile de pe urma. Eu cred ce a spus Dumnezeu in Coran legat de aceste carti revelate ce au fost modificate de oameni.

            3. Nu a spus nimeni ca imperiul otoman a fost cel mai bun si mai corect imperiu. A avut si parti bune si parti rele.
            Dar sa tinem minte ca nu a obligat pe nimeni la credinta, aceasta este interzisa de Dumnezeu.

            Pe cand dragii colonialisti(a se citii misionari crestini – asta e numele de cod) si astazi aterizeaza in tari sarace musulmane si fac crestini din musulmani pe bani. Adica: ”hai la crestini ca-ti dam bani si mancare”. Profita de saracia si nenorocirea acelor oameni ca sa-i faca sa-si lase religia. Imperiul otoman a incetat sa existe in 3 martie 1924, de atunci noi musulmanii ne confruntam cu bunatatea marelui imperiu crestin(lumea libera si democrata).

            Rezultatele: pamanturile noastre au fost invadate, au fost numiti conducatori lingai corupti care nu au nici un Dumnezeu, daca iti practicai religia ca la carte erai luat la ochi, torturat si chiar ucis. In war on terror se vizeaza resursele pamanturilor musulmanilor. Bunatatea e fara margini, milioane de oameni omoriti in aceste war on terror pentru resurse. ching ching si bum bum ce sa mai.

            Nu stiu eu exact despre situatia din iraq, ce pot spune e ca shia nu sunt musulmani, iar in iraq situatia tensionata e din cauza ca shiitii au fost sprijiniti de americani sa omoare pe noi sunnitii.

            • coco zice:

              1. Eu vorbeam strict despre Biblie si eu cred ca dumneavoastra confundati ortodoxia (cu tradita ei ) cu intreaga comunitate crestina – profund gresit. Exista si crestini care nu se inchina la icoane sau moaste – dar asta este o cu totul alta discutie si nu are nimic de-a face cu afirmatiile dumneavoastra. 1+1+1= 3 intr-o lume guvernata de legile fizicii si logicii pe care a creat-o Dumnezeu si in care ne-a pus. Domnule, sper sa fiti de acord cu mine ca exista (cel putin) in universul pe care il percepem, lucruri pe care nu le intelegem si nu le putem explica in termenii limitati in care existam; de exemplu, matematicienii intuiesc ca exista sisteme in 12 dimensiuni. Este evident ca nu le putem explica si nu le putem vizualiza pentru ca suntem limitati fizic si mental. Eu cred ca Dumnezeu este suveran si poate fi asa cum doreste El, nu cum ne imaginam noi ca este.
              2. Evident ca orice discutie despre Biblie este inchisa din momentul in care acordati Coranului si celor ce l-au scris autoritatea absoluta in materie de adevar. Poate nu ar strica un pic de gandire critica in loc de credinta oarba.
              3. Nu, probabil ca nu au fost fortati sa devina musulmani, totusi se stie ca cei nascuti dintr-un tata musulman erau in mod automat considerati musulmani si puteau fi executati daca renuntau la credinta islamica. De fapt aceste lucruri sunt de foarte mare actualitate, foarte multi musulmani care au devenit crestini in tarile atat de „tolerante cu ceilalti” sunt tiriti prin tribunale, batuti, torturati, unii dintre ei chiar primind condamnarea la moarte pentru apostazie. Asa cum am mai spus, haideti sa nu mai vorbim de ipocrizie si dublu standard.
              4. Propaganda are credibilitate pe termen scurt, deci va sugerez sa nu mai folositi clisee… Nu mai confundati religia cu nationalismul….
              5. Bineinteles ca nu este confortabil sa cunoasteti situatia din Irak
              Ma amuza si ma intristeaza un pic afirmatia dumneavoastra referitoare la musulmanii shia. De fapt as putea face un copy-paste si o traducere. Am un student musulman shia, foarte credincios care se considera – si il cred – un bun musulman.
              Apropo, sper sa nu va impiedicati de faptul ca nu sunt un domn ci o doamna….

            • drstoica zice:

              Nu vreau sa intru in vreo polemica ridicola, insa ceea ce spui tu e doar o realitate a ta personala. Stii cum e: suntem suma gandurilor noastre, suntem ceea ce gandim. Iar in jur, lumea arata fix asa cum ne-o inchipuim noi, nu cum e ea in realitate. Fiecare are, de fapt, dreptatea/realitatea lui.
              Sa lasam stereotipurile alea cu inchinarea la icoane si idoli. Icoana e doar o fereastra catre Dumnezeu, orice om intelept o stie. Putem vorbi in sens spiritual despre asta ori in sens cuantic, aproape stiintific. Omul simte nevoia sa nu priveasca in gol cand se roaga si atunci, isi face o icoana, pe care tot el o incarca permanent cu energie pozitiva, fiindca asta emite un crestin atunci cand se roaga. Universul asta mare e doar energie. Restul e iluzie. Chimia, biologia si fizica cuantica spun ca in noi, in jurul nostru e mult mai mult spatiu gol decat materie.
              Nu-mi spune ca islamismul e perfect si ca nu exista carte precum Coranul, iar celelalte sunt intinate cu cine stie ce. TOATE au suferit modificari mai mult sau mai putin. Primele codexuri coranice au fost arse, dupa care s-au gasit unii care sa reproduca din memoria multora versetele lui Muhammad. Cat de bine crezi ca poate un om sa tina minte niste vorbe, fie ele si de duh? Sa fim seriosi…
              Important e spiritul cartii sfinte! Eu, din Noul Testament, de la Fiul Domnului (asa imi place mie sa cred ca este), am invatat ca NIMIC nu e mai presus decat iubirea! La Buddha am auzit ca intelepciunea si compasiunea sunt supreme. Vechii incasi sunt intr-o atat de profunda comuniune cu natura, cum noi, astialalti de pe Pamant, n-o sa fim probabil niciodata.
              ATENTIE! nu spun ca am dreptate in randurile urmatoare! Nu spun ca asta e adevarul absolut si nicidecum nu vreau s-o dau in vreo blasfemie! Dar, din Coran si din istoria oficiala a Profetului Muhammad, am dedus ca: omul respectiv propovaduia iertarea, condamnand razbunarea. La un moment dat, a intrebat: „cine vrea sa mearga si sa-l ucida pe X?”. X era unul care-l umilise pe el in trecut. S-a ridicat un om dintre ai lui, a mers si l-a ucis pe X. Tot Profetul zice: „4 sotii maximum pentru un barbat”, nu? El a avut 9! Dintre care pe una, pe Aisha… a luat-o la 6 ani si a dezvirginat-o la 9. Nici nu vreau sa cred ca e adevarat!!! Chiar nu vreau!
              La inceputul Coranului, Profetul spune ca niciun islamist sa nu faca un rau gratuit unui evreu sau unui crestin. Pana la final, s-a gandit el mai bine: e nevoie de un razboi care sa-i transforme pe toti in „credinciosi”, ca „oamenii cartii” (crestinii si evreii, ca de buddhisti si alte natii religioase nici nu auzise) nu mai erau buni asa cum ii lasase Dumnezeu. De-aia a macelarit un trib intreg de evrei la un moment dat.
              Si ma opresc aici. Il prefer pe Isus, fiul lui Dumnezeu. S-a aratat atator oameni in mii de revelatii divine si sta in spatele atator minuni reale, incat pare mai presus de toti si de toate. Hamza, stii ce inseamna pentru mine religia (spiritul ei, nu institutia omeneasca), sfintii, ingerii, maestrii inaltati, Dumnezeu? Bunatate, iertare, iubire, intelepciune… Adica Dumnezeu vreau sa ma faca mai bun, nu mai razboinic! Cand un om vine la mine (chiar daca nu impartasim aceleasi credinte religioase) si ma sfatuieste numai de bine, imi da o mana de ajutor dezinteresat, il vad tot timpul pozitiv, plin de ganduri bune, pe omul ala eu il consider ca fiind al lui Dumnezeu. Degeaba citesti din carti daca te urci intr-un metrou cu oameni nevinovati si te arunci in aer in numele lui Dumnezeu. Dumnezeu n-o sa-ti ceara niciodata asa ceva cu adevarat! Iar eu chiar am un prieten precum omul de care-ti spuneam. E crestin-ortodox, dedicat invataturii buddhiste chinezesti-tibetane, extrem de cult, de intelept si mereu cu zambetul pe buze. De la el am invatat ca „iubirea si credinta sunt de nebiruit” si ca „rugaciunea nu ramane niciodata nerasplatita”. Asta inseamna spiritualitate, nu indoctrinarea provenita dintr-o singura carte citita.
              Ca sa te convingi cat adevar si cata intelepciune contine un text, va trebui sa mai citesti multe altele pe langa. Sa-i asculti pe toti, iar apoi sa ai puterea de a trage concluzii. Cu sufletul, nu cu mintea.

              • Hamza Abdullah ibn Yahya zice:

                Domnule drstoica,

                Surah 112: al-Ikhlas
                In the Name of God, the Most Compassionate,
                the Most Merciful
                1. Say, “He is God, [who is] One,
                2. God, the Eternal Refuge.
                3. He neither begets nor is born,
                4. Nor is there to Him any equivalent.”

                Deci Dumnezeu nu are organ genital si nu are nici sotie care sa o lase gravida. EL nu are nevoie de un fiu, nu are nevoie de fiica, nu are nevoie sa mearga la plimbare, sa bea apa, nu oboseste(vis-a-vis de faza cu duminica s-a odihnit). Dumnezeu nu are nevoie de parteneri sau asociati de vreun fel.

                Dumnezeu nu are forma umana, si in nici un caz nu moare. EL e mai presus de orice ne putem noi inchipui.
                Religia mea se numeste islam. Cum religia dumneatale se numeste crestinism si nu crucianism (de la cruciade). Noi cei ce urmam islamul ne numim musulmani si nu islamisti.

                Vrei sa vezi teroristi? Uita-te la clinici de avort in tarile ”crestine”, la femei care-si omoara copii, ai arunca in hazna si mor inecati in rahat si viermi si urina. Uita-te la distrusi morti de beti care-si ia la maciuci propria fiica.

                Coranul a fost trimis de la Dumnezeu care l-a insarcinat pe arhanghelul Gabriel(pacea asupra lui) cu aceasta sarcina. Si anume sarcina de a merge la profetul Muhammed(pacea si binecuvantarea Lui Dumnezeu asupra lui) sa-i dea revelatia Coranului.
                Profetul Muhammed(saw) nu a scris el in Coran. Coranul este cuvant cu cuvant de la Dumnezeu.
                Si da,Coranul este singura carte revelata de la Dumnezeu ca si mila si calauzire pentru omenire care nu a fost modificata. Coranul va ramane neschimbat in vecii vecilor. Asa ne-a promis Dumnezeu, si Dumnezeu este Cel ce spune numai Adevar.

                Facerea de asociati Lui Dumnezeu reprezinta un mare pacat. E unul din pacatele pe care Dumnezeu nu le iarta daca nu ne caim cat suntem inca in viata si daca nu ne intoarcem cu frica si supunere la EL.

                Dumnezeu imi e martor ca eu v-am avertizat caci EL nu are fiu, asociati si ca EL e tot Atotputernic si ca EL E UNIC.

                أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمدا رسول الله

              • Dorulet zice:

                Dumnezeu sa va binecuvanteze.

            • Ioana zice:

              Mi-a placut felul in care ai explicat inchinarea falsa a crestinismului din ziua de azi (punctul nr 1)despre coran nu stiu deocamdata nimic dar am sa imi fac timp sa il citesc toate cele bune

        • Ahmed zice:

          Salam aleykum!
          Ideea de trinitate a fost introdusa in jurul anului 318 la Niceea in Turcia in urma Conciliilor ecumenice ale bisericii!Nueste un mesaj adus de Isus pacea fie asupra lui!
          O zi buna!

          • Marius David zice:

            Citiţi Evanghelia după Ioan, vă rog. Mie mi se pare că se vede Trinitate în acest text.
            şi Prima Epistolă a Apostolului Ioan!

          • Rune Cheru zice:

            trinitatea exista aici in spatiul european……sa stiti ca biblia a fost „revelata”(hahahaa) pe cand Coranul a fost DICTAT de ingerul Gabriel!vedeti sura 22.5 ca sa intelegeti ADEVARATA geneza…

    • cornerro zice:

      1…citez:”intelepciunea nu poate fi impusa cu forta…” …credeti ca se poate impune de bunavoie? mmmm, poate ati vrut sa ziceti ca nu se poate transmite decat cu binisorul? sau… nu se poate transmite deloc si trebuie dobandita?
      2. dumneavoastra sunteti crestin ORTODOX. sa inteleg ca ati citit biblia ORTODOXA in aramaica? sau macar in greaca?
      3. in discutie se afla modalitatea prin care omul poate obtine mantuirea divina sau codul regulilor de buna comportare in societate? daca avem in vedere cel din urma subiect, atunci tot ce ati scris dumneavoastra este in regula…

  11. coco zice:

    Domnul Hamza, nu inteleg (sau poate ca da) de ce veniti cu argumente atat de puerile sa va sustineti dogmele. Domnule, Stiti foarte bine (sper),chiar Coranul sustine nasterea imaculata a lui Isus. Pai scuzati-ma, daca Dumnezeu poate sa faca ca o fecioara sa nasca un copil fara contributia unui barbat atunci doar o minte si o gura rauvoitoare poate sa spuna ca Dumnezeu ar avea nevoie si de altceva in afara de propria Lui vointa sa faca ce vrea El. Recunosc ca (asa cum am mai spus) habar n-am cum Dumnezeu poate fi triunic dar stiti ceva? N-am nevoie sa inteleg toate lucrurile despre Dumnezeu. De fapt, daca Dumnezeu ar fi usor de inteles si explicat ar fi numai un dumnezeu inventat de oameni. Sunt de acord cu o singura propozitie de-a dvs. „EL e mai presus de orice ne putem noi inchipui.” – exact
    2. Din nou vin si va spun, haideti sa nu fim ipocriti, lucruri de acest gen se intampla si in lumea musulmana. http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2011/07/islamic-gender-infanticide-genocide-killing-of-infant-girls-spike-in-pakistan.html Dar probabil veti gasi scuze pentru aceste lucruri sau veti da vina pe lumea vestica.
    3. Coranul a venit de la Allah pentru ca asa spune cineva. Nimic in afara de discurs nu sustine aceasta afirmatie. Coranul pare mai mult o compilatie de istorisiri din Vechiul Testament si Evanghelii plus ceva influente din apocrife. Nu exista manuscrise originale care sa dovedeasca acuratetea Coranului arabic prezent. Singurul argument care se doreste a sustine acuratetea lui ar fi traditia de memorare a Coranului. Oricum felul in care va expuneti ideile dovedesc bigotism. Inca o data, va doresc sa sa incercati si un mod de gandire putin mai critic daca se poate.
    Apropo, sa stiti ca i-am spus studentului meu shyia ce ati afirmat, cum ca el nu este musulman si spre onoarea lui nu s-a enervat. Mi-a spus doar ca foarte probabil sunteti un novice care nu stie prea multe si ca invatatii seriosi de mult nu-si mai pun problema asta.

    • Hamza Abdullah ibn Yahya zice:

      Doamna,

      Aici aveti dovada pastratii Coranului intact si nemodificat de la revelarea sa de la Dumnezeu si pana astazi:

      http://www.islamreligion.com/articles/19/viewall/

      Inca exista exemplare originale ale Coranului.

      Aici gasiti dovezi despre profetii despre venirea profetului Muhammed(saw) . Dovezile sunt din Biblie. http://www.islamreligion.com/category/36/

      Miracole stiintifice din Coran aici : http://www.islamreligion.com/category/34/

      Despre atmosfera Pamantului, despre dezvoltarea embrionului uman, munti, despre originea Universului, despre originea fierului pe Pamant, despre mari si oceane.

      Oameni de stiinta comenteaza despre miracolele stiintifice din Coran :
      http://www.islamreligion.com/articles/219/

      Practica omorarii fiicelor este din perioada pre-islamica. Ea este cu desavarsire interzisa in islam.

      ”Say (O Muhammad SAW): „Come, I will recite what your Lord has prohibited you from: Join not anything in worship with Him; be good and dutiful to your parents; kill not your children because of poverty – We provide sustenance for you and for them; come not near to Al-Fawahish (shameful sins, illegal sexual intercourse, etc.) whether committed openly or secretly, and kill not anyone whom Allah has forbidden, except for a just cause (according to Islamic law). This He has commanded you that you may understand. ”
      Quran 6:151

      Legat de eu a fii novice, studiez religia mea islamul de ani buni. Laudat sa fie Dumnezeu.

    • Rune Cheru zice:

      Coranul se recita in limba araba veche de acum 1300 de ani…pentru ca asa a fost DICTAT de Arhanghelul Gabriel…asa ca nu a suferit nici un fel de modificari, taieri, adaugiri cum a fost biblia…

  12. coco zice:

    Puteti sa ne dati niste informatii (credibile) legate de existenta exemplarelor originale? Unde sunt tinute-expuse aceste exemplare originale?
    Va rog sa ma scuzati, imi pare rau pentru dvs ca nu v-ati pierdut timpul pe cand erati inca crestin-ortodox si nu ati studiat mai serios Biblia; v-ati fi dat seama imediat ca ce se afirma in acele linkuri sunt aberatii exegetice. Domnule, exista un principiu de baza in studiul Bibliei si anume ca orice text scos din context devine un pretext. Si in acest fel se poate abera la nesfarsit. O multime de oameni au gasit o gramada de interpretari din cele mai nastrusnice. Nici nu are rost sa intru in polemica pe acesta tema.
    As putea sa comentez si in legatura cu aceste asa numite …. miracole ?!? dar nu prea am chef
    Despre cealalta afirmatie ce sa spun, nu-mi vine in minte decat o celebra fraza „….este sublima dar lipseste cu desavarsire….” ce-mi spuneti mie despre traditii preislamice cand aceste lucruri se intampla acum, in tari care nu sunt seculare (ca cele vestice) ci state islamice… Stiti foarte bine ca biserica crestina indiferent de denominatiune condamna cu tarie avortul.
    Eu nu stiu daca sunteti novice sau nu, v-am spus doar ce mi-a spus studentul meu care s-a nascut dintr-un tata sunni si o mama shyia, care citeste si memoreaza Coranul in araba de cand este mic si caruia ii respect integritatea si deschiderea spre un dialog inteligent.

    • Hamza Abdullah ibn Yahya zice:

      Doamna coco,

      Gasiti aici informatii detaliate despre pastrarea intacta a Coranului.
      Tot pe acest link gasiti informatii si despre unde se afla expuse primele exemplare ale Coranului.

      http://www.islamreligion.com/articles/19/viewall/

      Miracolele stiintifice din Coran au fost confirmate de oameni de stiinta. Nu putea nimeni sa cunoasca aceste lucruri pe vremea profetului Muhammed(saw).

      Dumnezeu ne explica in Coran despre embrionul umah si etapele dezvoltarii acestuia:
      http://www.islamreligion.com/articles/216/

      Este frustrant si dureros sa realizezi ca religia ”stramoseasca”(in ghilimele pentru ca de fapt stramosii erau pagani inainte de crestinism) este un fals grosolan plin de inovatii si absurditati si de indemnuri la politeism si in cele din urma conduce la a ajunge in Focul cel Vesnic.
      Dar incapatanarea nu trebuie sa ne opreasca din cautarea adevarului. Crede si nu cerceta e o mare minciuna.

      ”Geneza 19:33-35

      Cornilescu (RMNN)

      33 Au făcut dar pe tatăl lor de a băut vin în noaptea aceea; şi cea mai mare s’a dus şi s’a culcat cu tatăl ei. El n’a băgat de seamă nici cînd s’a culcat ea, nici cînd s’a sculat.

      34 A doua zi, cea mai mare a zis celei mai tinere: ,,Iată, eu m’am culcat în noaptea trecută cu tatăl meu; haidem să -i dăm să bea vin şi în noaptea aceasta, şi du-te de te culcă şi tu cu el, ca să ne păstrăm sămînţa prin tatăl nostru.„

      35 Au dat tatălui lor de a băut vin şi în noaptea aceea; apoi cea mai tînără s’a dus şi s’a culcat cu el. El n’a băgat de seamă nici cînd s’a culcat ea, nici cînd s’a sculat.”

      mmmmda de la Dumnezeu e asta? Nu prea cred.

      • coco zice:

        Domnule hamza, as incepe cu indemnul dvs de a cerceta inainte de a crede si spune ceva. Ma intristeaza sa vad atata ignoranta din partea unuia care pretinde ca a fost crestin. Daca pentru un musulman ignoranta in ceea ce priveste Biblia este cumva de inteles, din partea unui asa zis fost crestin este inacceptabila, extrem de frustranta si dureroasa, ca sa ma exprim in termenii dvs.
        Stiti ce mi se parte interesant daca nu chiar amuzant? Faptul ca exact aceleasi argumente pro islam (chestia cu embrionul, pueril de altfel din moment ce embrionul putea fi observat si studiat pe avortoni) si contra Bibliei (Lot, Noe etc) mi-au fost servite ori de cate ori am avut o discutie pe tema aceasta. Hmmm, nu vreau sa imi pierd timpul sa va explic ce inseamna Biblia, un singur lucru as vrea sa va intreb: domnule, daca vi se pun in fata doua relatari ale unor evenimente sau doua biografii, una in care sunt relatate numai lucrurile pozitive si alta in care sunt admise si faptele negative, pe care ar fi normal sa o credem, asa in viata de zi cu zi? Nu uitati ca Biblia este si o carte istorica si faptul ca Dumnezeu a permis ca sa fie puse pe hartie aceste fapte ne spune despre Dreptatea lui Dumnezeu fata de toti oamenii inclusiv fata de profeti cand acestia au gresit. Dumnezeu nu baga sub pres greselile ci le lasa acolo sa ne fie de invatatura, in acelasi timp judecandu-le intr-o forma sau alta….
        Exemplarele originale nu exista, (nu confundati terminologia), sunt de fapt o compilatie facuta dupa diverse fragmente scrise de diversi scribi si apropiati in timpul lui Mohammed si bazata pe acuratetea memoriei altora). Si se pare ca istoricii nu se pot pune de acord cu intervalul de timp scurs de la moartea profetului pana cand a fost scrisa aceasta compilatie, interval care variaza intre 18- 100 (poate chiar mai mult) ani. Nu intru in discutie aici pentru ca admit ca nu stiu multe lucruri despre asta. Dar sa va mi spun un lucru, chiar si daca ar exista un exemplar clar si demonstrat ca exista inca din vremea profetului, asta nu ar insemna mare lucru. Da, ar dovedi autenticitatea coranului prezent si atat. Nu face Coranul mai credibil. Inca suntem nevoiti sa credem povestea cu profetul care a primit mesajul de sus, direct de la Dumnezeu.

        • Rune Cheru zice:

          75|36|Socoate omul oare că va fi lăsat de izbelişte?
          75|37|N-a fost el oare o picătură de sămânţă lepădată,
          75|38|iar apoi un cheag de sânge? Dumnezeu l-a creat şi l-a cizelat,
          75|39|apoi din el o pereche a făcut: bărbat şi femeie.
          75|40|Oare Cel ce a făcut aceasta n-ar avea putinţa să dăruiască morţilor viaţă?
          BIBLIA CARTE ISTORICA?SUNTETI MAI MULT DECAT NAIVA…

  13. Hamza Abdullah ibn Yahya zice:

    ”18 Şi cînd şi -a dezgolit ea necurăţia, şi -a descoperit goliciunea, şi inima Mea s’a înstrăinat de ea, cum se înstrăinase şi de soru-sa.

    19 Dar ea şi -a înmulţit curviile tot mai mult, gîndindu-se iarăş la zilele tinereţei ei, cînd curvea în ţara Egiptului.

    20 Ea s’a aprins după nişte necuraţi, a căror carne era ca a măgarilor, şi a căror apropiere era ca a armăsarilor.

    21 Astfel, ţi-ai înoit iarăş nelegiuirile tinereţei tale, cînd Egiptenii îţi strîngeau ţîţele, din pricina sînului tău fecioresc.”
    EZECHIEL 23

    DOAMNE FERESTE DOAMNA COCO! CREDETI ASA CEVA???

    • supervarza zice:

      Hamza , ai nevoie de ochelari cu filtru.

      • Hamza Abdullah ibn Yahya zice:

        Al-Kafiroon The Disbelievers
        Chapter 109 Al-Kafiroon 6 verses, Mecca
        1. Say (O Muhammad (Peace be upon him)to these Mushrikoon and Kafiroon): „O Al-Kafiroon
        (disbelievers in Allah, in His Oneness, in His Angels, in His Books, in His Messengers, in the Day of
        Resurrection, and in Al-Qadar, etc.)!
        2. „I worship not that which you worship,
        3. „Nor will you worship that which I worship.
        4. „And I shall not worship that which you are worshipping.
        5. „Nor will you worship that which I worship.
        6. „To you be your religion, and to me my religion (Islamic Monotheism).”

        Cu asta am incheiat aceasta dezbatere/conversatie.

    • coco zice:

      DOaMNE FERESTE DOMNULE HAMZA, pacatuiti in trei feluri. Sa stiti ca ignoranta rauvoita este un pacat.
      1. Din nou dovediti ca habar nu aveti de Biblie, nici nu va corectati ignoranta, nici nu o ascundeti. Copiati de ici de colo fara nici un rost. Pacat…
      2. As dori sa va intreb, sper sa nu va jignesc, dar ce nota ati avut la limba romana in scoala. Daca imi spuneti ca nu ati fost repetent si ca nu ati luat si bacul va ofer circumstante atenuante. Daca ati trecut clasa a 5-a si ati luat si bacul (pe cinstitelea 🙂 atunci nu aveti nicio scuza si pacatuiti grav pentru ca ar fi trebuit sa cunoasteti ce inseamna limbaj literar. Nu vreau sa va ofer meditatii gratuite, dar va invit, daca nu doriti sa va faceti de ras in alte discutii sa puneti mana pe carte si sa va informati ce putin in legatura cu figurile de stil. Atat, ca mi-e prea lehamite sa intru in mai multe detalii. Din nou, pacat (ca ati trisat la scoala)…..
      3. Tactica dvs de a soca auditoriul prin aceste pasaje dure este cel putin patetica. Am mai observat-o si la altii inclusiv la respectivul meu student 🙂 probabil tine de o anumita educatie nou achizitionata pentru dvs……. Interesant, se spune ca atunci cand nu mai argumente logice, lovesti. Pacat,,, de dumeavoastra.

      • Ionela zice:

        Am citit toate comentariile dumneavoastra si nu pot sa inteleg un lucru: (toti cei care au lasat aici comentarii se presupune ca ar trebui sa fie credinciosi…) cum un om care crede in Dumnezeu( alah,budda…oricare ar fii este unul singur,asta voi nu intelegeti) poate sa judece(ca asta faceti voi aici) pe cineva care crede in Dumnezeu? Practic voi incercati sa va aratati inteligenta printr.o conversatie contradictorie despre Dumnezeu! In orice religie „tu esti un nimeni ca sa poti judeca pe cineva”, numai Dumnezeu judeca.
        Sper ca nu am jignit pe nimeni,nu asta a fost intentia mea!
        Dumnezeu sa fie cu voi!

      • loredana zice:

        Traiesc intr-o tara musulmade de vreo 2 ani si la inceput mi se parea ca islamul este f apropiat de crestinism…ma gandeam chiar ca a fost un semn divin ca am ajuns aici si poate e cazul sa privesc mai departe de crestinism…
        Dupa vreo 6luni de conversatii si „cercetari” am ajuns la concluzia ca DA, a fost un semn de la Dumnezeu ca m-a trimis aici, dar nu pentru a vedea mai departe, ci pentru a-mi inradacina mai adanc ce era deja sedimentat!
        Toate felicitarile mele doamna Coco!

    • loredana zice:

      Stimabile domn Hamza,

      As avea o rugaminte la dumneavoastra…poate reusiti sa-mi explicati viziunea islamului asupra raiului si asupra iadului si poate sa faceti ceva diferente intre aceasta viziune cu cea a crestinismului.
      O alta intrebare care ma preocupa:
      Sa presupunem ca eu ma casatoresc cu un bun musulman.Din pacate acesta moare si nu reusim sa avem copii impreuna. Unul din fratii lui se hotaraste sa nu ma lase singura si neajutorata, prin urmare ma casatoresc cu el. Intervine din nou aceeasi problema: el moare si nu avem copii. Ma casatoresc cu alt frate de-al lui si povestea se repeta…
      Si acum intrebarea: a cui nevasta voi fi eu cand voi ajunge in rai???al cariu dintre cei 3 soti ai mei???

  14. sena zice:

    doamna coco vreau sa va zic ca sunt de acord cu dumneavoastra…….si parerea mea este ca…..coranul instiga la razbunare

  15. vasileursu zice:

    Din nefericire lucrez cu musulmani.Mi se pare ca singurul argument de care dispun este cel cu modificarea BIBLIEI.Poate cineva i-mi poate explica autenticitatea Coranului recuperat in fragmente,la circa 100 de ani dupa moartea Profetului,de pe piei de camila,pietre etc.

  16. ILIE GRUESCU zice:

    Isus a profetit venirea lui Mohamed in locul sau cind aspus apostolilor ca EL pleaca la D-ZEU si ca ei nu vor ramine singuri caci va veni daca nu a si venit cumva MINGIIETORUL.

  17. c0aja zice:

    Nu inteleg , unde este coranul ? Vad 400000 de comentarii , dar unde este cartea sa citesc?

  18. Ieremia T zice:

    Fr.Marius. va admir ca a-ti avut un asa curaj sa postati un asemenea subiect, care ar putea si sa aiba un sfarsit, dar care foarte probabil ca se va lungi pana la aratarea Celui ce va face dreptate cu adevarat. Adevarul absolut il are doar Cel ce l-a prezentat cand traia pe pamant. Si cand se v-a arata El vom fi ca El. Nu conteaza daca cineva nu crede, caci vremea este aproape si atunci fiecare in dreptul lui isi va raspunde singur: „n-am facut decat ce am fost dator sa fac sau sa spun, ori vai de mine ca n-am cugetat mai bine” Este adevarat caci crestinii (la mod general) se fac vinovati de multe lucruri nepermise de Adonay dar nadejdea mea, macar de acum incolo, e sa nu mai dam ocazie la nimeni sa se poticneasca in noi, caci daca noi implinim tot ce ne-a poruncit EL si de care suntem deplin incredintati de la cine am primit, atunci cine se va atinge de voi se va atinge de lumina ochilor lui Adonay. Protectia peste noi este un SEMN VESNIC SANGELE MIELULUI DUHUL LUI DUMNEZEU. Sper ca primul cuvant scris cu majuscule sa rascoleasca nu numai mintea ci si inima. Apoi vom vedea minunile pe care Ioel la inspiratia Celui Prea Inalt ni le relateaza in cap. 2:28-29. Vad dar un lucru si indraznesc sa-l spun: sunteti primul om care veti face clarificare in divergentele de pana aici. pt.ca Dumnezeu iubeste si pe hindusi,si pe crestini, si pe musulmani etc. etc ar ceva special sa le ofere daca vor, cu sila Dumnezeu nu baga in sin. Si PACEA lui DUMNEZEU care intrece orice pricepere va v-a pazi inima si gandurile in ISUS HRISTOS DOMNUL nostru Amen. Astazi cine are de aruncat cu pietri poate sa arunce, maine ii va parea rau.

  19. drstoica zice:

    Îmi pare rău și îmi cer scuze că am intrat într-o astfel de polemică. Nu am nicio cădere să explic eu Adevărul, pentru că nu-l am. Dumnezeu nu se învață; se simte.

  20. DORU zice:

    De ce ne contrazicem cu ce fac asa numitii crestini despre avorturi icoane s.a biblia trebuie citita toata nu doar bucatele. Mult inainte de coran apostolul Pavel a scris in epistola catre Galateni cap.1 vers.11,12 si apoi in vers.7,8 si 9 ca vor veni cu o alta evanghelie dar sa nu credem. Biblia nu spune nicaieri sa avem icoane sau sa traim in pacat crestinii adevarati traiesc biblia asa cum este scrisa. Adevaatii crestini nu au etichete cum ar fi,ortodocsi, catolici, protestanti sau iehovisti ci pur si simplu urmasi ai lui Hristos. De ce ar trebui sa credem o copie a bibiei si nu originalul care a fost scris cu mult timp inainte. Diavolul a vrut dintotdeauna sa strice planul de mantuire a lui Dumnezeu prin jertfa lui Hristos dar vazand ca nu reuseste prin nenumaratele mijloace ce le-a folosit prin martirizarea primilor crestini a dat un mare atac prin coran.Coranul spune ca Hristos nu a fost crucificat ci ca Dumnezeu la luat la cer inainte si cel pe care la-u rastignit a fost Iuda care a luat infatisarea lui Hristos. Asfel diavolul a reusit sa duca o groaza de lume in eroare prin coran.

    • Tina zice:

      Am citit tot ce ati postat si am ramas cu un gust amar…
      Ceea ce as avea de spus aici, este esenta a ceea ce inseamna Dumnezeu pentru mine. Spun in ideea ca poate cuiva cuvintele mele ii vor folosi. Mi- a fost dat sa traiesc aproape un an intr-o tara araba (langa un roman, crestin ortodox) inconjurata de musulmani (pasnici) si am ascultat multe argumente pro coran. Mi s-a inatamplat chiar ca in casa mea, pe icoana Hristosului meu , sa scuipe un musulman luat pe sus de discutia privind credinta. Am ramas calma, caci Dumnezeul meu este prea puternic ca omul ala simplu sa-l poata rani, iar pe mine nu m-a ranit caci Dumnezeul meu m-a invatat sa-i iert pe cei care nu cunosc si sa ma rog pentru ei. Acolo noapte – zi urlau moscheele si te chemau la rugaciune. Daca erai prea slab, te-ai fi putut gandi ca Dumnezeul tau nici nu te mai poate auzi… Am cunoscut femei musulmane, am vazut , de departe inmormantari de musulmani, am vizitat moschei, am ascultat povetele lor (unele interesante).
      Am luat acea experienta ca pe o slefuire a lui Dumnezeu aspura mea.
      Sunt fericita ca Dumnezeu a ales sa ma nasc intr-o tara crestin -ortodoxa, sa fiu botezata la ortodocsi, unde invatatura domnului este ca femeia sa fie pretuita (iar sotia sa nu fie doar ambalajul copiilor nascuti de ea) caci Domnul a spus ” sa iubesti femeia asa cum Hristos a iubit biserica”.
      Dumnezeu are o putere prea mare pentru ochii nostrii de carne, iar daca ni s-ar arata , am muri. De aceea Dumnezeu a trimis pe Mijlocitorul sau, sa fie om ca noi, sa stearga pacatul Evei, sa-l rascumpere, cu moartea pe moarte calcand, sa moara pentru noi, si ca oricine vrea sa ajunga la Tatal, prin El va ajunge.
      Dumnezeu a ales sa ma nasc romanca, sa am credinta asta de copil, sa am acest Dumnezeu care ma invata ca El a fost om ca mine, ca ma intelege ca om, ca stie cand sunt trista , obosta, tradata, nemangaiata. Am un Dumnezeu care ma invata ca ” Daca Dumnezeu este pentru tine, cine poate fi impotriva ta?”
      Ce alta religie mi-ar da mie o maingaiere mai mare? iar pasajele din Biblie pe care unii le iau cu copy-paste, sunt doar pilde menite sa ne curateasca. Lucrarea prosta este facuta cu multa viclenie. Orice are dreptul sa caute, sa cereceteze, sa experimenteze. In urma Lui , a lasat Duhul Sfant, care este in fiecare dintre noi, altfel nu l-am mai cauta toti pe Dumnezeu. Il avem in noi si el ne spune ce e bine si ce este rau. Ne-a lasat liberul arbitru, stropul de intelepciune, sa judecam fiecare si sa facem fiecare faptele noastre si sa raspundem pentru ele…
      Opriti-va un stop in goana vietii si oglinditi-va in voi, apoi puneti-va intrebarea daca ati alege altceva.

  21. Aris zice:

    religie(orice tip)=manipulare coran,biblie etc SUNT scrise de oameni pt a manipula alti oameni.Nici 1 zeu sau alta entitate nu a coborat sa scrie nimic.

    • Marius David zice:

      da, așa este cum spuneți dvs.

    • kifa7 zice:

      Chiar asa ? si tu Aris esti o adunatura de celule hitech care vin de unde si se duc incotro ? nu ai invatat la gradinita ca orice sistem are un proiectant inteligent ? daca suntem animale evoluate, atunci putem trai ca animalele ? uitate in oglinda; suntem facuti „dupa chipul si asemanarea” Creatorului, calitativ diferiti; Hristos, a coborat pe pamant sa ne spuna clar acelasi mesaj; nu mai trebuie sa moara nimeni, Hristos este suficient; El a murit in locul tuturor; de aceia nu poti sa stai indiferent, sau poate poti! treaba ta!

  22. vio zice:

    draga aris, tu cred ca esti facut din maimuta nu esti creat de dumnezeu sau cel putin eu asta inteleg din spusele tale, tu nu crezi in DIVINITATE, si nu uita ca ISUS a coborit pe pamant si ceea ce scrie in biblie este adevarat numai in cazul in care crezi ca ISUS ESTE FIUL LUI DUMNEZEU citeste biblia IOAN 3 VERS. 16., daca intelegi acest verset poate vei intelege mai multe… succes !

    • Bogdan zice:

      Asta cu ” a coborat pe pamant ” e o aberatie mai mare ca tot ce s-a scris aici pana acum citind toate comentariile ! UItati un lucru ! Isus S-a Nascut ! Nu e luceafarul lu Eminescu sa coboare pe pamant ! Reflectati la ascest lucru ! Sunt ortodox botezat .. etc etc.. am intrat aici sa vad ce gandeste lumea si cat de mult religia poate manipula persoane indiferent de ce statut social si cata scoala are … si aici ma refer la toate religiile indiferent ca sunt monoteiste sau politeiste au acelasi rol.. Manipulare, control, BANI !

      Ai credinta ?? Atunci crezi in Dumnezeu pe orice limba si atat.. fara biserici si alte constructii ..
      Nu ai credinta ? Atunci Nu crezi in nimic.. e simplu .
      Vrei raspunsuri ? Nu le vei avea niciodata !

      • Marius David zice:

        In aceasta logica… nu vrei răspunsuri? Le vei avea!

      • Sanyi zice:

        Bogdan, cred ca esti ortodox botezat, daca asa spui, te cred pe cuvant, insa vreau sa intelegi bine ceea ce vreau sa afirm despre tine: Nu este de ajuns ca sa fi botezat ortodox ca sa cunosti Scripturile, nu ai de unde sa sti ce scrie in Biblia ortodoxa daca nu o citesti niciodata. Bogdan, sa nu uiti ca si dracii cred si se infioara. (Iacov 2:19)
        Ca sa nu crezi ca cel care a scris ca Iisus „a coborat pe pamant” a scris aberatii, ia cum scrie in Biblia ta ortodoxa: Pentru ca M-am coborat din cer, nu ca sa fac voia mea, ci voia Celui ce M-a trimis pe Mine.(Sf.Ev. dupa Ioan 6:38)
        Eu sunt painea cea vie, care s-a pogorat din cer. Cine mananca din painea aceasta viu va fi in veci. Iar painea pe care Eu o voi da pentru viata lumii este trupul Meu.( Ev. Ioan 6:51)

  23. renata zice:

    http://dotsub.com/view/c05b5480-da84-49d8-ba19-527cf7de8ed4
    Exista un singur adevar…trebuie doar sa fim deschisi cand il cautam. Dumnezeu exista, e Unul singur, Lege exista, e una singura-cea data de Dumnezeu. Mantuitor exista- cel trimis de Dumnezeu.
    Nu mai este mult din conflictul acesta dintre bine si rau…se va termina in curand. Daca vrem sa cautam impreuna raspunsuri la intrebari mai bine sa studiem impreuna, sa ne ajutam si sa ne respectam, chiar daca unii sunt gresiti (cu siguranta ca si eu pot sa gresesc inca in unele privinte insa ma rog cu mintea si inima deschisa sa imi arate Dumnezeu unde anume). E dreptul fiecaruia sa creada sau sa nu creada, sa caute sau nu, sa asculte de un om sau de Dumnezeu etc…liberul arbitru a fost daruit de Dumnezeu. Sa ne bucuram de acest dar atat in privinta noastra cat si al aproapelui nostru! Va doresc Pace si Intelepciune!

  24. kifa7 zice:

    Frate Cruceru,
    Atentie la inselare: Musulmanii sunt prizonierii unui cult cu origini in babel, in care se practica abuzul ritualic al femeii, copilului, etc; cautati pe youtube muslim torture si muslim abuse; toata cultura islamica este o cultura a supunerii si abuzului; Islamul este o constitutie iar jihadul este calea pentru a supune infidelii;

    Islamul inseamna supunere; Hristos inseamna alege viata!

    Mohamed:
    – a avut a doua sotie in varsta de 6 ani si la 9 ani a consumat casatoria (pedofilie);
    – a treia sotie a fost evreica si in ziua nunti au fost exterminati toate rudele acesteia de parte barbateasca (crima ritualica);
    – a ucis un trib arab evreiesc de parte barbateasca pentru ca nu au vrut sa lupte cu el contra Medinei; 900 de barbati si adolescenti au fost ucisi in fata femeilor si ficelor (genocid);
    – a decretat ca un barbat poate sa se culce cu o femeie daca nu se poate abtine (viol), Alah il iarta;
    Priviti in istorie ce a insemnat Imperiul Otoman, si ce insemana azi fanatismul musulman; cautati youtube Wafa Sultan.

    Musulmanii il asteapta pe Mahdi care va incerca sa supun pamantul facand un tratat de pace de 7 ani cu Israelul; Noi stim ca Anticristul va aduce un mare necaz cand va face tratatul de 7 ani cu Israelul; cine nu se supune lui Alah i se va taia capul; cine nu se va inchina icoanei Fiarei, i se va taia capul;

    Daca credeti ca bat campii, ascultati un fost musulman, terorist palestinian: Walid Shaoebat

    sau documentati-va singuri:
    http://www.thereligionofpeace.com/Pages/History.htm

  25. Minitehnicus zice:

    Crestini,musulmani,evrei,hindusi, si alte religii care au existat,exista sau vor exista, in numele a ceva care nu se poate verifica si demonstra, care de alungul timpului a luat diverse denumiri,,,Zeus,Afrodita,Neptun,Ra,Amun,Isis,Shiva,Alah,Dumnezeu si xxxxx ,oameni au fost invrajbiti uni contra altora de uni mai smecheri care au cultivat si cultiva prostia si bigotismul,frica si ignoranta marii majoritati a oamenilor. Personal nu neg existenta divinitatii. Neg religiile si modul lor de manifestare. Refuz sa cred ca divinitatea, indiferent cum se numeste a dorit pentru omenire existenta masacrelor religioase, a razboailelor religioase care au facut si care fac atata rau omenirii. pana la urma fiecare reprezentant al unei religii sau altteia invoca acele argumente care in conceptia lui cred ca afirma superioritatea propiei lui religii.
    Crestini invoca vechimea manuscriselor pe care le considera originea Bibliei.Musulmanii invoca originalitatea Coranului. Daca ar mai exista o civilizatie care sa aiba ca religie vechiile credinte din
    Egipttul antic ar invoca vechimea credintei lor ,care cinstit vorbind a precedat cu mii de ani si Biblia si Coranul si care a durat mai mult decat cele doua religii la un loc. Peste 1000 de ani cine stie ce sfinti sau religii mai vor aparea. Sau vor disparea definitiv toate notiunile de religie odata cu disparitia omenirii.

  26. Denisa zice:

    „Poporul Meu piere din lipsa de cunostinta!”….

  27. un crestin zice:

    „Să nu le siliţi pe servitoarele voastre tinere la preacurvie ca să agonisiţi bunuri în Viaţa de Acum, atunci când ele ar vrea să rămână cinstite. Dacă cineva le sileşte, atunci Dumnezeu, după ce au fost silite, este Iertător, Milostiv.” Coran 24:33 Adica, daca cineva le sileste, nu este nici o problema, continuati sa faceti asta,”Dumnezeu este iertator. ” Aceasta este o hula adusa la adresa adevaratului Dumnezeu!
    Oare acesta sa fie textul care ii motiveaza pe unii sa comita asemenea atrocitati? Oare credeti ca acest cuvant poate veni de la Dumnezeul Milostiv care spune sa ne iubim aproapele ca pe noi insine? Cum poti sa spui ca iubesti acea femeie pe care o vinzi sau o folosesti pentru satisfacerea dorintelor sexuale?
    Cineva, mai devreme, spunea ca aceasta carte este „dulce si usor poti cadea” si sunt total de acord ca poti cadea, in adevaratul sens al cuvantului, adica sa cazi de la Adevar! Cat despre faptul ca este dulce, eu nu as afirma acest lucru, decat in sensul celor spuse in Psalmii 55:21 „Gura lor este dulce ca smântâna, dar în inimă poartă războiul: cuvintele lor sunt mai alunecoase decât untdelemnul, dar, când ies ele din gură, sunt nişte săbii.”
    Cred ca putem vedea „dulceata” acestor cuvinte in urmatoarele link-uri, dar si sabiile lor, asa cum afirma Psalmistul.
    Si nu uitati ca in Biblie sunt prezise toate acestea, si faptul ca vor veni multi inselatori, dar Cuvantul lui Dumnezeu ne spune ca, chiar daca ar veni un inger din cer sa ne aduca o alta Evanghelie, sa nu il credem!
    Va recomand sa cititi Scriptura si sa nu ajungeti sa va rataciti „pentru ca nu cunoasteti Scripturile”.
    Atasez articolele de mai jos ca si o dovada a ceea ce s-a scris pana acum.

    Evidence that women belonging to the Yazidi and Christian religious minorities in Iraq are being raped and sold into slavery by the Islamic State (Isis) is mounting. One of the first to speak out was Vian Dakheel, the only Yazidi female MP who addressed the Iraqi parliament last week, despite the speaker telling her to be quiet and stick to the agreed statement.
    “Mr Speaker, our women are being taken as slaves and being sold in the slave market,” she said.

    A spokesman for Iraq’s human rights ministry, Kamil Amin, confirmed that the Islamist group had captured Yazidi women under 35 years old, that it is holding them in schools and likely to use them as slaves.

    The news was reaffirmed by the Iraqi Red Crescent and the international press, which reported that those fleeing had received phone calls from their daughters, wives or sisters saying they were being taken as brides or warned to convert or die. The issues has also been documented by US state department and the UN.
    http://www.theguardian.com/global-development/poverty-matters/2014/aug/15/sexual-enslavement-iraq-minority-women-isis-slavery-rape

    http://adevarul.ro/international/in-lume/potoliti-vaImparatia-sfarsitului-aproape-1_53ccfe390d133766a89e77bc/index.html
    http://www.publika.md/crestinii-din-irak–amenintati-cu-moartea-de-islamisti–orasul-mosul-a-fost-parasit-masiv_2017211.html
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-17725965-jihadistii-isil-jefuit-crestinii-care-fugit-din-mosul-inaintea-expirarii-ultimatumul-convertiti-plecati-sau-muriti.htm

  28. vasile nemes zice:

    as vrea sa stiu cine este alah cum a aparut acest nume si unde???am citit ca triburile arabe aveau anual intalnire la MECA unde pe linga comert ficare trib aducea inchinare zeului tribului sau.Tribul lui mahomed avea ca zeu pe alah care era zeul luni??????????

  29. Vipera cu elice zice:

    Simpa pretenţie că un mesaj „divin” este valabil şi inteligibil „pe deplin” doar (ce coincidenţă!) în limba celui care propovăduieşte acel „mesaj” este un fapt de natură a releva înşelătoria.
    A spune că religia creştină este înţeleasă doar în limba ebraică este o mare greşeală: prima biblie a fost compilată în limba… greacă. Chiar şi aşa, a spune că mesajele Torei sau Coranului pot fi înţelese DOAR în limba originală denotă credulitate şi renunţare la raţiune pentru că, dacă YAHVE sau ALLAH sînt atotputernici, de ce nu trimit un mesaj inteligibil pentru TOATE seminţiile? De exemplu, de ce YAHVE nu şi-a prezentat „oferta” direct chinezilor? În perioada „acţiunii” Vechiului Testament chinezii ştiau deja să scrie şi să citească, inventaseră diferenţialul şi aveau o şcoală filosofică solidă. De ce un mesaj cu pretenţii de „unificare” este transmis exact în cea mai săracă, analfabetă şi sălbatică regiune a Orientului Mijlociu?

    • Marius David zice:

      Stimată viperă cu elice, încercați-vă dinții în cîteva materiale de lingvistică generală. Întrebările dvs. nu prea au sens, cel puțin din perspectiva semioticii și lingvisticii, a semanticii aplicate.
      Adaug faptul că sînteți prost informat. Prima biblie complilată în limba greacă? despre ce ediție vorbiți, despre primul canon, despre LXX? Inteligența nu ajută cînd ignoranța ne dă tîrcoale. Spor la lectură.

  30. Vasile Gabrian zice:

    Pentru a ajuta lectura Coranului, vă recomand citirea cărții Secretele Coranului, de Don Richardson, publicată în limba română de Casa Cărții.

  31. Viperoi cu reactor zice:

    Contrazic vehement ceea ce scrie Vipera cu elice: diferentialul si calculul diferential, ambreiajul si calculul integral, cutia de viteze si geometriile necomutative – tooate dintre cele ce exista sau pot fi imaginate, si inca ceva pe deasupra, au fost inventate de dacii costoboci, in colaborare cu dacii carpi.
    Nu ebraica, chineza sau sanscrita trebuie sa invatam, ci limba daca. Daca vom invata daca, abia atunci vom patrunde toate misterele multiversului. Limbile clasice clasice ne ajuta doar sa intelegem tainele universului. Pentru multivers trebuie sa invatam limbile clasice superclasice, dintre care cea mai de soi este daca roxolana.

  32. Lacrima zice:

    Link-ul e nefunctional. L-ati putea repune va rog pe internet? As dori sa-l citesc. Multumesc.

  33. whlad zice:

    Israel e singura tara unde arabi(inclusiv femei) voteaza la fel ca orice alt cetatean, singura tara din zona unde arabi au ministri si parlamentari, singura tara unde femeile arabe obtin permis de conducere, singura tara unde femeile pot ocupa orce functie publica sau pot conduce afaceri, e singura tara din regiune unde musulmanii, crestini si evreii nu se omoara intre ei si au dreptul sa isi practice fiecare religia cum ii taie capul!

  34. Ady Zyn zice:

    Chiar e putin cenzurat de prea pasnic ce e Coranul asta. :)))
    Avem in postarea de fata:
    [5:33]
    Iarã rãsplata acelora care luptã împotriva lui Allah și a Trimisului Sãu și cautã sã semene pe pãmânt stricãciune este cã ei vor muri omorâți sau rãstigniți pe cr

    [5:33]
    SAHIH INTERNATIONAL
    Indeed, the penalty for those who wage war against Allah and His Messenger and strive upon earth [to cause] corruption is none but that they be killed or crucified or that their hands and feet be cut off from opposite sides or that they be exiled from the land. That is for them a disgrace in this world; and for them in the Hereafter is a great punishment,

    Extrem de pasnic si milostiv e Allah asta.

  35. Gizas zice:

    The Quran and Islam was created by Abdul Malik in the 8th century who was a caliph from 685-705 – the great Arab reformer.
    Abdul Malik takes and creates an Identity for Arabs.
    Abdul Malik names who the prophet will be.
    Abdul Malik creates the first Quran in the 8th century.
    Abdul Malik Introduces the name Muslim.
    Abdul Malik Introduces the name Islam.
    It all begins with Abdul Malik in the 8th century.
    200 to 300 years after Muhammad’s death, the Quran was made.
    We have the biography of Muhammad at the 9th century.
    There is no complete manuscript at all from the 7th century, they only appear in the 8th century.
    70% of the Quran is borrowed writings from Jewish writings and Christian sectarians and is all agreed with western scholars.
    There are no peaceful verses in the Quran.
    Muhammad was never about peace. He killed, raped and robbed everywhere he went.
    20% of Muslim scholars don’t even understand the Quran.
    The Quran has no complete stories, only in Sura 12, about Joseph, stories dont begin, stories don’t end. No transitional phrase from story to story. It’s confusing.

  36. LUPU GHEORGHE zice:

    114 capitole 66666..cuvinte. Numele profetului Mahomed apare în Coran în 4 locuri. Numele lui Isus apare în 25 de locuri. Nici un nume de femeie nu apare în Coran – al soției sau copiilor lui Mahomed. În Coran există un singur nume Maria – mama lui Isus. Capitolul 3 din Coran este ”Familia Mariei” și cap. 19 este ”Maria”. Cap. 3 începând cu versetul 34 spune că Maria a născut fără păcatul original. Ea n-a făcut nici un păcat la viața EI, a fost totdeauna fecioară iar în cap. 50 versetul 23 spune că Ea a mers la cer în corpul Ei fizic. În cap. 3 versetele 45 la 55 sunt 10 puncte în care Coranul se referă la Isus. Se referă la ”Cuvântul lui Dumnezeu”, apoi la ”Duhul lui Dumnezeu” și apoi la ”Isus Hristos”. În Coran Isus vorbea de foarte mic, de când avea două zile. Tot în Coran spune că Isus a luat noroi, a modelat o pasăre și a suflat asupra ei și a devenit vie.Deci El poate să dea viață ! A vindecat un orb din naștere, un lepros etc…Coranul spune că Isus a înviat oameni care muriseră, că El s-a dus la cer, că El este viu și se va întoarce.
    Potrivit Coranului Profetul Mohamed nu este cuvântul lui Dumnezeu, nu este duhul lui Dumnezeu, nu vorbea când avea două zile, nu a vindecat niciun bolnav, nu a creeat nici o pasăre din lut și să-i dea viață, nu a înviat pe cineva, el însuși a murit și potrivit Islamului el nu este viu și nu se va întoarce. Și mai departe, acest musulman, profesor la o Academie Islamică – Colegiu Arabic, spune: ”într-o zi am mers la profesorul meu, cel care m-a învățat 10 ani în Colegiul Arabic și l-am întrebat ”Dumnezeu a creeat universul PRIN CUVÂNT. Atunci am întrebat CUVÂNTUL este creator sau creație ? Coranul spune că Isus este cuvântul lui Dumnezeu. Dacă profesorul spune că cuvântul lui Dumnezeu este creator, care înseamnă că Isus este creator, atunci musulmanii trebuiw să devină creștini !”

  37. clau4d zice:

    Indoctrinarea nu ma prinde în nici o religie, apreciez sfaturile bune de viata din fiecare carte, si pentru aceasta le citesc cu plăcere . Creațiunea nu o vom putea cuprinde in viata noastră niciodată putem doar sa ne imaginam atâta omul e plin de imaginatie si putere creatoare puteti sa va uitati cum creem lumi si universe intregi cu puterea mintii si le asternem pe hartie mai apoi la televizor. Ganditi-va bine singurei cu mintea voastra numai repetati ca papagalii indoctrinati texte scrie de altii . Viata e frumoasa si scurta traiti-o sunteti liberi din nastere singurii dusmani ai omului este omul . Omul singurel a limitat prin orice mijloace libertatea cu care esti inascut , aceea libertate asa cum a creat Dumnezeu. Eu ma uit de sus si contemplez la lume si ma uimesc in ce lume traiesc , imi dau lacrimile si in acelasi timp rad de ce probleme isi pune omul 🙂

  38. tzuccu zice:

    Credința în Dumnezeu nu înseamnă: „Eu cred că Dumnezeu există”

  39. pb80tm zice:

    am citit undeva ca papa a dispus ocuparea ierusalimului de catre catolici si pt a curata locul de evrei, ortodocsi a demarat un proiect de inventare a unei noi religii care sa distruga tot. ea este islamul. a fost luat un individ numit mahomed si indoctrinat. plus substante psihotrope. practic au antrenat un psihopat sa inventeze o cvasireligie. una din explicatiile acestei teorii este abundenta de fecioara maria care este de baza la catolici in coran. am coranul de 17 ani si pot spune ca e o lectura foarte grea, plictisitoare si nu are cap sau coada. asa zisele fire de idei nu contin nici un soi de invatamant sau logica. declaratiile tuturor propagandistilor proislam ca coranul trebuie citit numai in limba araba pt a putea fi inteles e o prostie. e ca sic um ai zice toti sunt prosti noi detinem adevarul ca stim araba. o idee nu e perena prin forma ei ci prin potentialul fondului pe care al transmite. comunismul nu e explicabil exclusiv prin limba rusa nu? hinduismul are aceiasi forta tradus in engleza sa nu mai vorbim de crestinism care indiferent de limba in care e tradusa Biblia sau forma adoptata: cornilescu sau king james are acelasi inteles si acelasi impact. coranul ca esenta a islamului daca are relevanta doar in araba atunci este o religie formala. si acest argument este suficient unui gnostic ca sa devoaleze caracterul fals al acestui curent.

  40. laura zice:

    buna ziua puteti sami faceti rost si mie de coran tradus in limba romana.

  41. betti zice:

    chear daca am si pdf cu aceeasi traducere,nu ca la aplicatii la telefon care nu-mi plac,dupa mine la aplicatii traducere aiurea. Am incercat toate aplicatiile si la toate aceeasi traducere si n-am pastrat nici-una in telefon din cauza traducerii. Multumesc!

Lasă un răspuns către Camix Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.