T 4

Astăzi m-am uitat din nou la sărmanul T 4, mașina care ne-a slujit în ultimii ani ca mașină de șantier, transport materiale de construcție. Chiar și acum este încărcat pentru mutarea lucrurilor de la o locuință la alta.

Un T 4 din 2001, care se apropie de 600.000 de km parcurși. L-am luat chiar eu în urmă cu mai bine de 15 ani, la 137.000 de km.

A fost condus de multe persoane. A văzut toată România, apoi Bulgaria, Ucraina, Turcia, Republica Moldova, Germania, Austria, Ungaria, Kosovo, Slovacia, Cehia, Polonia. A fost mai întîi mașină de misiune, după care, la pensionare, am luat-o în familie, mai întîi la cuscrul meu, pînă a ajuns la mine.

Acum începe să obosească, dar nu de la motor. Și acum se bucură cînd vede dealul. Îl lasă articulațiile….de reumatism, de bătrînețe.

Ne-a fost credincios, nu ne-a lăsat în drum, și-a făcut treaba cu perseverență și exactitate nemțească. Cu un motor de 2,5 consumă constant și acum 7 l la sută.

Am mai avut VW. Golf 2, Golf 6, ba chiar un T 3 cu motor de broscuță, cu răcire pe aer, boxer, care mi-a fost prima mașină, dar nu o pot compara pe niciuna cu acest T 4.

Ușor de întreținut, previzibilă, comodă la condus, habitaclu simplu (vă dați seama? și acum are casetofon cu casete … este singurul loc în care ne mai putem asculta casetele din copilărie și tinerețe… 🙂 ), transportă și persoane și bagaje, dai ușor banchetele jos.

Mă bate gîndul, acum, după ce am cărat cu el și am făcut o casă întreagă, după ce l-am supus la muncă de șantier, mă bate gîndul unei restaurări totale …. dar are două scădințe: impozit mare și nu are aer condiționat. Ba mai are și altele: ca orice VW din vremea aceea nu are faruri bune, mergi mai mult prin credință noaptea, decît prin vedere, nu are încuietori de încredere, sistemul de martori la bord este destul de simplu și uneori dă erori.

Voi ce ați face cu o asemenea tărăboanță? Vîndută? Este cineva dintre voi, dragi prieteni, doritor să o ia? M-ar odihni gîndul că intră pe mîinile unui iubitor de asemenea bijuterii inginerești.

Programul Rabla? Așteptăm pînă devine vehicul istoric? Transformată în mașină de vacanță?

Mi-este așa de milă să o văd dezmebrată, avem atît de multe amintiri legate de ea … Nu am crezut că mă pot lega atît de mult de lucruri, unele dintre ele niște amărîte de vechituri.

Pentru viața de zi cu zi și pentru drumurile de oraș și drumurile lungi avem, prin generozitatea unor buni prieteni, o mașină mai bună decît am merita … dar acest T 4 … 🙂

Dați-mi idei!

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Articole. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la T 4

  1. vValentin Coman zice:

    Pace. Povestea este realizata. Eu m-as asigura ca totul functioneza bine fara insa sa-i fac modificari majore, si as mai tine-o vre-o 5-6 ani dupa care as valorifica-o de 10 ori pretul ei real, ca in final s-o vand la supra-pret ca sa pot cumpara alta careia sa ii fac (la fel) o poveste. Orice lucru valoros, trebuie sa aibe in spate o poveste, ca sa fie bine vandut, sau sa fie credibil de cumparat.O
    sa o puteti astfel pune in categoria masinilor de epoca, acusi. Importanta e povvestea.

  2. Daniel zice:

    In aceasta creatie decazuta, exista totdeauna un prag in timp care consemneaza victoria entropiei asupra unui oricarui lucru de sub soare. Din pacate, nici T4-urile, alaturi de alte marci care au facut istorie, nu fac exceptie. Iar dupa trecerea acestui prag, nostalgia poate sa devina mult prea costistoarea in raport cu ratiunea existentei practice a acelui lucru. Da, ca si posesor de T5 pot confirma ca T4-urile au fost superioare ca si constructie si fiabilitate, adevarate tancuri, insa pana si tancurile se vad neputincioase in fata ruginii adamice. Partea cu adevarat trista a acestei povesti nu este neaparat ca va despartiti de un prieten de nadejde aflat acum la senectute, ci ca, in malaxorul consumerist in care ne zbatem cu totii, apropo de nostalgie scumpa, nu o sa mai visam noi masini de-astea vreodata.

  3. Andy Schoger zice:

    Și Albania… apoi Kosovo și Serbia… și Macedonia… bună mașină

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.