Pe 25 mai despre Împărăția lui Cristos

invitatie 2

Isus ne întoarce dinspre porunci spre persoane, dinspre liste spre legătura cu Tatăl din Ceruri, dinspre Tablele Legii spre Crucea pe care El a fost sacrificat. Dinspre contabilitate, spre comuniune, dinspre religie spre relaţie.

Data trecută ne-am uitat la viaţa religioasă prin intermediul celor trei exemple, postul, rugăciunea şi dărnicia, şi am văzut că avem de-a face cu un Dumnezeu ascuns, care se ascunde şi vrea să ne ascundă cu El, atunci cînd ne îndeplinim îndatoririle religioase, pentru că vrea să ne lege de El, nu de ritualuri, reguli şi obiceiuri religioase.

Acum mergem mai departe spre relaţia cu cele ce ne înconjoară. Oare de ce Isus vorbeşte atît de mult despre amănunte şi detaliile prozaice ale vieţii, despre pîine, peşte, case, masă, îmbrăcăminte?


Discursul paradoxal al lui Isus vizează adevărata libertate. Dacă adevărata religie faţă de Deus Absconditus se poate petrece numai în ascuns, atunci adevărata libertate faţă de lume şi cele pămînteşti este în legarea ca rob de Dumnezeul cel din ceruri.

De asemenea, din studiul de data trecută a rezultat că religia pare a fi un jug incomod pe care ni-l asumăm, dar devine o aventură fascinantă cînd Îl descoperi pe Dumnezeu alături de tine. Pare departe, dar este aproape, pare nevăzut, dar este ascuns.

După ce ne-am ascuns cu Dumnezeu ca să ne vadă numai El, acum ne uităm la cele ce se văd. Dumnezeul creştin ni se descoperă un Dumnezeu al detaliilor materiale ale vieţuirii de care vrea să ne elibereze pentru a ne dărui adevărata libertate şi adevărata viaţă.

Cine este cu adevărat liber ca pasărea cerului? Cel care are tot ce-şi poate dori? Cel care poate cheltui cît vrea?

Sîntem înconjuraţi de lucruri, Dumnezeu ne-a aşezat în creaţie şi ne-a lăsat să adăugăm creaţiei Lui cele create de noi. Una dintre modalităţile prin care ni se testează relaţia cu Dumnezeu şi relaţia cu ceilalţi este legată de modul în care ne raportăm la creaţie şi la lucrurile adăugate de noi creaţiei.

Cele văzute sînt un test pentru felul în care ne raportăm la cele nevăzute.

Sîntem pe pămînt, dar ne adunăm comori în cer. Această pendulare între cer şi pămînt se întinde pe tot discursul.

În relaţia cu Dumnezeu şi cu ceilalţi trebuie să fii neapăsat de lucruri şi, fiind liber de lucruri, eşti liber de îngrijorări ca să îl poţi contempla pe El.

Pasajul pe care îl vom aborda în 24 mai ne vorbeşte despre priorităţi, dar nu numai despre acestea, ci despre adevărata libertate a credinciosului, care trăieşte pe pămînt, dar trebuie să fie liber ca pasărea cerului.

Care este adevărata libertate şi cum o putem învăţa şi practica? În a patra sesiune vom încerca să descoperim drumul spre eliberarea din cele văzute.

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Anunturi, Comentarii, Conferinte, Meditaţii, Periegeza, Predica de pe Munte. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Pe 25 mai despre Împărăția lui Cristos

  1. dorin zice:

    ioan 8 Adevarul ce-aduce libertate
    De mai multa vreme imi staruie in minte un gand: sa-l cunosc mai mult pe Dumnezeu, sa-l cunoastem mai mult pe Dumnezeu ,pe Domnul Isus, pe Cel ce este chipul Dumnezeului cel nevazut , cel intii nascut din toata zidirea.Col.1.15
    Sa-l cunoastem pe Cel ce este “oglindirea slavei lui Dumnezeu si intiparirea fiintei lui si care tine toate lucrurile cu cuvantul puterii lui” Evrei.1.3
    Sa-l cunoastem mai mult pe cel ce este “martorul credincios”-cum il prezinta apocalipsa, pe Imparatul imparatilor si Domnul domnilor.
    Apostolul Pavel dupa o buna parte a vietii traita cu Domnul si-a facut ca scop al vietii lui ,ca dorinta inainte de moarte “sa-l cunosc pe El si puterea invierii lui”
    E atat de mare si nemarginit Dumnezeu ca nu ne-ajunge viata intreaga pentru a-l cunoaste indeajuns pe El.
    As vrea in aceasta zi sa continuam sa-l cunoastem pe El mai ales din ceea ce El a afirmat despre El insusi. Dar pentru a-l cunoaste pe El, exista o conditie “Daca ramaneti” .Cand Domnul Isus a facut acea frumoasa marturisire inaintea lui Pilat Ioan 8.30-47 Adevarul ce aduce libertate, despre adavar, Pilat a intrebat “ce este adevarul?” Dar Pilat nu a ramas in fata adevarului ca sa primeasca raspunsul ci a iesit imediat
    afara la iudei.
    Adevarul scoate la ideala lucrurile ascunse ale oamenilor, scoate la lumina faptele facute la intuneric, si Pilat nu a rezistat, in fiinta lui corupta, sa stea fata in fata cu adevarul. In fata adevarului ori capitulezi, ori il respingi, si Pilat a ales fuga “a iesit afara”.
    Adevarul nu este numai o simpla teorie ,nu este o filosofie,ci adevarul este o persoana:Isus Hristos.
    Peste cateva pagini la capitolul 14 avem marea si minunata fagaduinta a Domnului Isus ca se va duce sa ne pregateasca un loc pentru ca apoi sa se intoarca si sa ne ia ca acolo unde este El sa fim si noi; si cand Toma l-a intrebat “Domane nu stim unde te duci, cum putem sa stim calea intr-acolo?”,Domnul Isus i-a raspuns:”Eu sunt calea, adevarul si viata.Nimeni nu vine la Tatal decat prin mine.”
    Este o singura cale – calea credintei in Domnul Isus “Multe cai par bune omului dar la urma duc la moarte” ne spun proverbele. E-o singura cale care duce la viata :Isus Hristos.
    Sunt multe teorii in lumea aceasta care pot parea adevarate ,dar este un singur adevar care te elibereaza de pacat si te face cu adevarat liber.
    Sunt multi oameni care promit o viata mai buna pe pamantul acesta,dar este unul singur care poate da viata vesnica “cine crede in fiul are viata, cine nu crede in Fiul,nu va vedea viata ci mania lui Dumnezeu va ramanea peste el.(ioan 3.36)
    Rugaciunea mea catre Dumnezeu este ca daca este cineva care inca nu l-a primit pe Domnul, sa-l primeasca prin credinta ca sa fie fericit si sa aiba parte de viata vesnica impreuna cu El si nu de mania lui Dumnezeu.
    Am vazut ca Domnul Isus se identifica cu adevarul, dar el se identifica si cu cuvantul sau.In capitolul 17 Domnul Isus se roaga pentru noi si spune “sfinteste-i in adevarul Tau,Cuvantul Tau este adevarul”.Cuvantul lui Dumnezeu-Biblia este adevarul dintr-o parte in alta.
    La capitolul 1.1ne spune ca la inceput era cuvantul si cuvantul era cu Dumnezeu,si cuvantul era Dumnezeu. Versetul 14 ne spune ca acest cuvant s-a facut trup si a locuit printre noi plin de har si de adevar, iar versetul 17 spune ca legea a fost data prin Moise, dar harul si adevarul au venit prin Isus Hristos.
    Si cine ramane in cuvantul lui Dumnezeu, Dumnezeu i se descopere si ii araata adevarul. Psalmul 119 este un elogiu adus Sfintelor Scripturi, o cantare despre cuvantul lui Dumnezeu. Si pentru ca psalmistul a ramas sa mediteze la cuvantul lui
    Dumnezeu ,Dumnezeu ii arata adevarul. Versetul 142 spune:”Dreptatea ta este o dreptate vesnica si legea ta este adevarul”. Versetul 151”si toate poruncile Tale sunt adevarul” iar in versetul 160 :”Temelia cuvantului Tau este adevarul.
    Am gasit o scriere despre biblie si mi s-a parut prea frumoasa ca sa nu o citesc asa cum am gasit-o:
    Biblia este cartea care contine gandurile luiDumnezeu, care descrive starea morala a omului, pierzarea pacatosilor, calea mantuirii prin credinta in Isus Hristos, viitorul lumii si viitorul celor credinciosi. Invataturile ei sunt sfinte, principiile ei de conduita sunt obligatorii, relatarile ei sunt adevarate si deciziile ei sunt de neschimbat. Biblia contine lumina ca sa te calauzeasca,hrana ca sa te sustina si mangaiere ca sa-ti dea bucurie. Ea este harta calatorului,toiagul pelerinului,sabia soldatului, busola pilotului si cartea drepturilor si indatoririlor crestinului. IsusHristos este subiectul ei maret. Binele nostru vremelnic si vesnic este planul ei. Adorarea lui Dumnezeu este scopul ei.”
    Am spus ca biblia este adevar din scoarta in scoarta dar haideti sa vedem totusi cateva adevaruri care sunt fondamentale:
    1.primul adevar este cel cu care incepe sfanta scriptura si anume despre Dumnezeu care a facut cerurile si pamantul si care este sfant si cere sfintenie.
    2.al doilea adevar fundamental ne vorbeste despre om si ne spune ca orce om este pacatos si are neaparata nevoie de iertare.Rom.3.23:”toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu”
    3.al treilea adevar ne spune ca va fi o judecata in care dumnezeu va judeca lumea dupa dreptate.evrei 9.27:”si dupa cum oamenilor le este randuit sa moara o singura data , iar dupa aceea vine judecata”
    4.in al patrulea rand biblia ne adevereste ca consecinta pacatului este pedeapsa:”fiindca plata pacatului este moartea dar darul fara de plata a lui dumnezeu este viata vesnica in Isus Hristos ,Domnul nostru.Rom.6.23
    5.versetul acesta contine si al cincilea adevar si anume ca se poate obtine gratiere, se poate obtine har prin credinta in jertfa Domnului Isus.
    Domnul Isus a spus veti cunoaste adevarul si adevarul va va face slobozi,liberi.
    Fara cunoasterea adevarului nu esista libertate. Dar ce este libertatea? Pentru marea majoritate libertate inseamna sa fac ce vreau fara sa-mi pese de nimic si de nimeni.
    Cu multi ani in urma odata cand mergeam cu trenul in compartimentul nostru erau trei studenti,si stiti cum e-n tren,multi vorbesc si putini asculta.Doi dintre ei erau studenti la filosofie si au inceput o discutie filosofica si unul dintre ei povestea cum ca un anume filosof ar fi spus ca toate lucrurile din univers s-au desprins, provin dintr-un punct si se indreapta ,se intorc spre acel punct. Atunci mi-a venit bine sa le spun ca asta scrie in biblie ca” din El, prinEl ,si pentru El sunt toate lucrurile(Domnul Isus)
    Nu prea le-a placut lor ca le-am adus aminte de biblie pentru ca cunoasterea ei implica responsabilitate ,si au continuat apoi vorbind despre libertate, si spuneau ca noi nu suntem liberi ci suntem obligati sa facem ceea ce facem. Eu le-am zis sunteti liberi si unul din ei mai tepos a replicat: eu sunt liber sa urlu aici?,Pot sa sar din tren? –Esti liber, i-am raspuns, dar ai sa tragi consecintele. Esti liber sa fii supus sau sa nu fii. Esti liber sa asculti sau sa nu asculti dar intotdeauna sunt consecinte. Atunci el a zis :da,liber sa fiu supus am sa-mi notez asta;ce libertate-i asta?
    Oamenilor in general nu le place sa fie supusi.copiilor nu prea le place sa asculte de parinti, tinerilor nu le place sa asculte de cei mai in varsta, oamenilor in general nu le place sa fie supusi autoritatilor s.a.m.d. Dar libertate nu inseamna sa fac ce vreau, libertate nu inseamna sa fiu independent. Cineva spunea ca libertate inseamna necesitatea inteleasa.Dar domnul Isus ne spune ca libertate inseamna sa cunosti adevarul si adevarul te face liber; liber fata de pacat, liber fata de lume, liber fata de cel rau.
    Libertate inseamna sa cunosti adevarul ca ai fost creat de dumnezeu,sa cunosti scopul pentru care ai fost creat, si sa urmaresti acel scop. Asa cum masina a fost facuta sa mearga pe sosea iar trenul a fost facut sa mearga pe linii.Sa ne gandim o clipa :daca locomotiva unui tren ar fi o fiinta libera si mergand cu viteza, ar alege la un moment dat sa nu mai mearga pe liniile de cale ferata, ce s-ar intampla? Dezastru,prapad!
    Dumnezeu a dat omului libertatea sa aleaga intre bine si rau, intre ascultarea de adevar si neascultare,dar pentru fiecare alegere sunt consecinte. Independent nu poti sa fii ,ori esti rob al pacatului si liber fata de Dumnezeu, ori esti liber fata de pacat si slujesti de buna voie lui Dumnezeu si in felul acesta implinesti scopul pentru care ai fost creat.
    Orcine traieste in pacat este rob al pacatului a spus Domnul Isus. Pacatul cauta sa te robeasca, sa te lege, sa te infasoare cum spune cuvantul in evr.12 “sa dam la o parte orce piedica si pacatul care ne infasoara asa de lesne”. Pacatul mai intai ne pandeste- avem exemplul lui Cain caruia Dumnezeu i-a spus sa ai grija ca pacatul pandeste la usa dar tu sa-l stapanesti. Dar Cain s-a lasat el stapanit de invidie, de rautate, de pacat si a ajuns sa fie blestemat de Dumnezeu. In al doilea rand pacatul ne ademeneste, ne momeste ne spune Iacov, si in altreilea rand ne infasoara, ne leaga ca apoi odata legati sa nu mai avem scapare. La locul meu de munca,undeva in spatele halei in care lucram sunt niste brazi inalti de circa 7-8 metri;si anul trecut ma uitam la unul din ei ce parea un brad impodobit.Crescuse pe el o planta din acelea care se catara cum e volbura; si planta aceasta s-a urcat rotindu-se pe tulpina copacului pana la crengi apoi a luat fiecare creanga in parte si a infasurat-o pana a ajuns in varf. In felul in care arata parea frumos anul trecut dar anul acesta m-am uitat iar la copac si l-am vazut uscat. Cand planta aceea parazit a reusit sa il infasoare de-a binelea atunci l-a sufocat, planta aceea care parea frumoasa i-a adus moartea. Pacatul cauta sa te robeasca, sa te stapaneasca, pe cand Domnul Isus iti cere de buna voie sa-i deschizi inima, El bate la usa si daca aude cineva si-i deschide usa Domnul Isus intra , daca nu, nu forteaza pe nimeni.Dar esista o judecata,esista o vesnicie pregatita pentru cei care asculta de evanghelia lui Dumnezeu,si esista o vesnicie pregatita pentru cei ce nu asculta.Exista rai si esista iad. Faca Dumnezeu ca toti ce sunt astazi aici sa faca alegerea buna sa aleaga adevarul, sa aleaga de buna voie sa slujeasca laudei si slavei lui Dumnezeu.
    Cuvantul acesta este un cuvant de chemare pentu acei ce nu au cunoscut harul si adevarul lui Dumnezeu sa vina si sa ramana in invatatura lui Dumnezeu ca sa aiba parte de har si libertatea copiilor lui Dumnezeu. Dar cuvantul acesta este si pentru noi credinciosii, si pentru noi copii de credinciosi. Domnul Isus vorbea unor oameni care se credeau fii ai lui Avraam, copii ai lui Dumnezeu, dar faptele lor erau in contrast complet cu cele ale lui Avraam, si Domnul Isus le spune direct “voi aveti de tata pe diavolul”.
    Asa ca este momentul sa ne cercetam daca am ramas in cuvantul lui Dumnezeu sau ne-am departat de El; ne-am departat de adevarul lui Dumnezeu ca sa implinim placerile noastre.
    In psalmul 40 este un verset frumos pe care nu-l intelegi daca nu stii ceva ce scrie in legea poporului Israel. Versetul 6 “tu nu doresti nici jertfa nici dar de mancare ci mi-ai strapuns urechile” O data la cincizeci de ani era anul jubileului,anul in care pamanturile trebuiau restituite vechilor proprietari, si anul in care orce rob trebuia eliberat. Dar uneori se intampla un lucru extraordinar: un rob nu voia sa fie eliberat, mergea la stapanul sau si-i spunea “eu m-am simtit prea bine la tine, eu nu vreau sa fiu eliberat, eu vreau sa-ti slujesc, de buna voie sa raman robul tau”. Atunci stapanul acela lua o sula si ii facea o gaura la ureche si prin aceasta toti stiau ca robul acela este un rob de voie, in slujba stapanului sau.
    Iata ce doreste Dumnezeu: robi de voie;oameni care sa-i slujeasca din toata inima, lui Dumnezeu,nu din obligatie, nu de forma, nu de profesie ci traind ca oameni liberi fata de pacat si de toate placerile lumii acesteia, gasind implinirea noastra in ascultarea de Dumnezeu si calcand pe urmele Domnului Isus care a spus “iata-ma vin sa fac voia ta Dumnezeule” De dragul nostru Domnul Isus a lasat slava cereasca si a luat un chip de rob si a slujit tuturor ca apoi sa sufere si sa-si dea viata pentru noi. Se merita acum ca de dragul Celui ce ne-a iubit atat de mult sa-i slujim cu credinciosie adevarului si ramanand in invataturile Lui sa-l proslavim pe Domnul si Mantuitorul nostru! Amin!

  2. Rodica Botan zice:

    Ce ne incatuseaza cel mai mult sint lucrurile materiale. Cu cit ai mai multe lucruri cu atit ai mai putina libertate. De fapt e gresit sa spui ca ai lucruri, mai corect ar fi ca lucrurile te au pe tine…

    Cu vreo 20 de ani in urma citeam contoarele la o companie electrica. Am bagat de seama ca in zilele cind citeam contoarele la casele mari de bogatasi…nu era nimeni acasa…toata ziua. Stapinii acestor case rar se bucurau de tot ce aveau acolo ca erau la munca sa plateasca pentru acele bogatii. In cartierele mai sarace insa gaseai casele locuite si oameni veseli care se bucurau de ce aveau.

    Citind cele de mai sus m-am gindit ca Dumnezeu a intentionat sa ne bucuram de multe lucruri fara sa le avem; si ca singurul lucru pe care trebuie sa-l avem este El, care ne va da ca si crinilor splendoare si ca si pasarilor cerului mincare…daca il vrem pe El.

    Ce-o fi in noi asa de tembel de ne fixam inima pe gunoaie? Incarcati cu toate lucrurile care le agatam de noi nu mai avem nici un strop de libertate…sintem ca niste gaini cind de fapt avem sansa sa fim ca vulturii…

    • Marius David zice:

      bună observaţie, Rodica, lucrurile ne au pe noi.
      Dumnezeu vrea saă ne facă curăţenie în minte… nu vă gîndiţi, în vorbire, nu spuneţi…. şi apoi ne spală ochii….uitaţi-vă la păsările cerului

  3. Pingback: Serile de tineret Iris: Care este adevărata libertate şi cum se poate învăţa şi practica? (24 mai) « Clujul Evanghelic

  4. elisa zice:

    Binecuvantati sunt tinerii din Cluj,dar si noi dupa aceea . 🙂
    Multumim Domnului pentru asta.
    Lauda sa fie toata a Domnului pentru harul pe care vi l-a dat..numai ca celor cu multi talanti…li se va cere
    mai mult ,
    no! ca nici noi nu vom scapa asa de lesne,
    chiar de avem poate doar unul . 🙂
    sa nu-l punem la pastrare.

  5. daniel zice:

    Faina seara,
    mai ales finalul:
    ,,Eu cind nu am bani…,
    fac ce face o alta natie
    cind ii e foame…”
    Cint…
    Cool…

  6. Marius David zice:

    Eh, Daniel, …. am spus o anumită etnie.. Unii, din cauza ascendenței mele neclare (nu mi-am gasit spita de neam) in loc sa ma plaseze unde trebuie, m-au plasat in etnia cu pricina,
    din pricini usor de imaginat.
    Nu ma supar, n-am nimic cu etnia rrespectivă…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.